Herman van Veen: “Ongelooflijk jammer dat het zo is uitgelegd”
Nov 10th 2009Joshua LivestroFrontpage

Daags na de grote PVV/NSB-rel komt Herman van Veen met een persverklaring. Wat blijkt nu? Hij had helemaal niet gezegd dat de PVV een NSB-achtige partij is. Hij had alleen maar vastgesteld dat de PVV – net als de NSB – geen leden toelaat en - net als de NSB - alleen maar donaties accepteert. De PVV moest volgens hem ervoor waken dat dit soort praktijken de partij niet in totalitair vaarwater brachten, net als de NSB: “Ik heb nooit de intentie gehad mensen te kwetsen, ik wilde alleen maar duidelijk maken dat de huidige structuur van de PVV niet deugt.”
Voor alle duidelijkheid: Van Veen heeft dus helemaal niets tegen de standpunten van de club van Wilders. Sterker nog, hij wil zelfs lid kunnen worden van die partij. Hij wilde dus helemaal niemand met een goedkoop Godwinnetje buiten de politieke orde plaatsen, al helemaal niet zijn geliefde PVV. Inderdaad ongelooflijk jammer dat het zo is uitgelegd.
br>66 reacties op “Herman van Veen: “Ongelooflijk jammer dat het zo is uitgelegd””




tipo op 10 Nov 2009 om 4:39 pm #
Met deze zin in mijn hoofd sta ik elke ochtend op: “Het is simpelweg fysiek niet mogelijk iedereen die dit vandaag zou willen, te woord te staan.”
Heerlijk gevoel geeft die zin.
leusen op 10 Nov 2009 om 4:39 pm #
De NSB liet wel leden toe, zoals gisteren al is vastgesteld. HvV is dus dom, slecht geinformeerd, laf en schijnheilig in een keer. En wat mij betreft ook een drol van een artiest … maar smaken verschillen.
toetssteen op 10 Nov 2009 om 4:41 pm #
Het zijn duidelijk niet alleen clowns die rode neuzen hebben.
Joshua Livestro op 10 Nov 2009 om 4:42 pm #
@ Tipo: Van Veens stembanden zijn een beetje versleten he, dat moet je wel meenemen in je interpretatie van die uitspraak.
De Snotverlosser op 10 Nov 2009 om 4:43 pm #
Mooi, zoals Joshua Hasbeen van Veen genadeloos afserveert.
tipo op 10 Nov 2009 om 4:44 pm #
Lol@Joshua
Joshua Livestro op 10 Nov 2009 om 4:47 pm #
@ Snotverlosser: Hasbeen? Nee, Neverwillbe. Da’s toch echt iets heel anders. Beetje meer respect voor de Has beens graag.
Arthur Wolff op 10 Nov 2009 om 4:47 pm #
Ach, hij heeft in iedergeval zijn nieuwe cdtje kunnen pluggen bij PenW. Misschien was het hem daar allemaal wel om te doen. Arme man….
erdebe op 10 Nov 2009 om 4:47 pm #
Wat ontzettend grappig. Mak probeerde hem gisteren al uit alle macht te behoeden voor deze blunder. En vervolgens geeft die stumpert een persbericht waarin ie die onzin nog eens expliciet herhaald en laat zien hoe on-ge-love-lijk dom ie is. Tja…dan is er zelfs voor Geert Mak geen redden meer aan.
Conclusie: Niet alleen zijn stembanden zijn niet meer wat ze geweest zijn. Ook zijn hersens hebben eea te lijden gehad :)
Luuk op 10 Nov 2009 om 5:08 pm #
linkse artiesten staan wel vaker mijlen ver van de samenleving af… Next!
Egor op 10 Nov 2009 om 5:08 pm #
Wat kan je verwachten van iemand die ten tijde van de DDRdictatuur optrad voor o.a. Stasi-agenten. En nu een mond vol over NSB…
Net zoiets als Rosenmoller die ons een paar dagen geleden op tv de val van de muur ging uitleggen.
Wat is dat toch met al die bewonderaars van communistische dictaturen die nu opeens aan de goede kant willen staan?
Net zoiets als dat je je op of na 5 mei 1945 aansluit bij het verzet, las ik ergens anders. Mooie vergelijking.
Maar ja, in de door links gedomineerde StaatsTV kan je niet veel anders verwachten.
leusen op 10 Nov 2009 om 6:07 pm #
@ Egor op 10 Nov 2009 om 5:08 pm #
Heeft HvV voor de Stasi opgetreden? Wanneer en waar?
topsporter op 10 Nov 2009 om 6:13 pm #
Wat erg grappig is dat Herman van Veen zich kunstenaar, zanger, componist en nog veel meer noemt.Pijnlijk voor mij om te horen hoe een normaal mens, dat was hij ooit, zoveel onzin uitkraamt.
Nu even wat grover: pijnlijk hoe iemand zoveel stront over zichzelf uitgiet.
In de voorlaatste zin staat een fout, hij was en is geen normaal mens hij behoort tot de elite, aldus dr. G ter Horst.
zandeopz'nnieuwepjoeter. op 10 Nov 2009 om 6:19 pm #
Opzij,opzij,opzij!
Voor jou niet zielig zingmannetje.
zandeopz'nnieuwepjoeter. op 10 Nov 2009 om 6:20 pm #
Ik wordt helemaal gek van al die nieuwe hardware met eigen willetje!
zandeopz'nnieuwepjoeter. op 10 Nov 2009 om 6:22 pm #
Goed,ik wilde dus eigenlijk zeggen:
HvV:”Opzij,opzij,opzij!”
Zande:”Voor jou niet rood scharminkel!”
De Snotverlosser op 10 Nov 2009 om 6:24 pm #
@ zande op 10 Nov 2009 om 6:20 pm
Was je ‘t ook zo beu dat je ouwepjoeter geen spatie meer na een punt of komma aangaf?
Update: je nieuwe heeft hetzelfde euvel. Ga ‘m gauw ruilen!
zandeopz'nnieuwepjoeter. op 10 Nov 2009 om 6:32 pm #
@Snotverlosser,
Laat me met rust, de toetsen zijn een meter hoger en de netwerkfunctie is ruk. Alles sal regkom,maar dat gaat ff duren!
J. School op 10 Nov 2009 om 6:39 pm #
Het schijnt dat onze muzikale alleskunner ook bedreigd is, of zou dat een Jules Croisetje zijn? Het blijft natuurlijk een theatermaker.
Hannibal op 10 Nov 2009 om 7:03 pm #
Ongelooflijk jammer dat ie het zo heeft gezegd.
Veel gepraat, niks uitgelegd.
Van clownsneus tot bloedneus: hoe rood kan ie zijn?
@ leusen 6.07
Met zoveel Stasi-agenten is het een statistische onwaarschijnlijkheid dat ie het niet heeft gedaan. Plus natuurlijk, daar kon je niet zomaar naar toe…..
@ Zande
Kom op joh, rammelen! We hebben je gemist. Er liepen hier allerlei trollen rond die er echt om vroegen.
toetssteen op 10 Nov 2009 om 7:05 pm #
@Leusen
Herman van Veen heeft ook platen opgenomen met Amiga label. Dat was een Oostduits label. Dat hoeft niet veel te zeggen over de man zijn betrokkenheid ergens bij, maar ik had mijn kiezen toch maar op elkaar gehouden.
Adriaan Pek op 10 Nov 2009 om 7:22 pm #
Allemaal herrie om niks. Ik heb net even dat deel van P&W bekeken en het ziet er allemaal onschuldig uit, zonder onterechte aantijgingen, ja zelfs met mededogen voor de positie waarin Wilders verkeerd.
Dat de PVV geen partij is, maar een éénmansbeweging met veel sympathisanten, is gewoon een feit. Vrijwel alles hangt af van de persoon Wilders net als dat bij Pim Fortuijn het geval is geweest. De rasse ondergang van de LPF spreekt toch boekdelen.
Al die dreigmails en scheldmails komen dan ook uit de laagopgeleide afgestompte verbitterde hoek van de PVV-aanhangers. Er zullen ook een overmaat aan bijthonden bezitters onder zijn. En natuurlijk tatoeages op elke centimeter. Wilders heeft dan ook direct en onomwonden laten blijken van dit soort reacties niet gediend te zijn.
Ik zag ook geen bezwaren tegen de inbreng van Mak en zelfs niet van Klink. Ze deden zelfs hun best de vervelende positie van Geert (altijd bedreigd, nooit zeker van de situatie) over het voetlicht te brengen.
De verklaring die Herman voorlas was ook geheel duidelijk en voor mij geen aanleiding daar ook maar iets kwaads aan te ontleden.
Ik denk dan ook dat deze PVV-aanhangers maar eens goed in de spiegel moeten kijken en dan zullen moeten bekennen dat ze volkomen verkeerd bezig zijn geweest.
zande op 10 Nov 2009 om 7:25 pm #
@Hannibal
Mea Culpa, maar het wordt nog erger,ondanks een geheel vernieuwd netwerkje,ben ik de komende weken zo druk bezet dat ik minder zal kunnen rammelen als ik zou willen. En zeker niet op dit toetsenbord,ik ga meteen verkassen!
geen PVV op 10 Nov 2009 om 7:27 pm #
ik geloof helemaal niet dat herman van veen lid wil worden van de PVV en dat hij achter de standpunten van geert wilders staat. wat is dit voor flauwekul? deze man is een artiest, een zanger en een cabaretier die in VREDE gelooft, niet van xenofobie, islamofobie, racisme en het isoleren en bedreigen van alles iedereen die niet aan de eisen van de PVV voldoet.
Hannibal op 10 Nov 2009 om 7:29 pm #
@ Adriaan
Het P&W-verhaal had ik ook niet veel commentaar op. Maar ingezonden brieven naar kranten en zware uitspraken bij breed gedragen herdenkingen zijn op zijn minst een beetje dom. Zeker in zijn geval.
Doekel van de Week, en dat is-ie.
tipo op 10 Nov 2009 om 7:34 pm #
@Adriaan Pek
Herman noemt de PVV ‘geen politieke partij’ en ‘niet democratisch’, waardoor hij zich zorgen maakt dat de PVV verwordt tot een NSB-achtige beweging.
Herman zet de PVV buiten onze politieke orde. Herman sluit de sympathisanten van de PVV uit van het debat. Dat dat een goed idee is, ziet Herman bevestigd in de naargeestige mails die hij kreeg.
Dat kan en mag Herman natuurlijk allemaal vinden. Maar hij dreigt wel 1,5 miljoen mensen monddood te willen maken in de 2e kamer. Onder het mom van democratie notabene.
zande op 10 Nov 2009 om 7:39 pm #
Herman is een seniele liedjeszinger met een halfzachte hippiementaliteit,precies die mentaliteit die dit land aan de rand van de afgrond heeft gebracht.Omdat ie zo mierzoet overkomt op allerlei bejaarden pakt iedereen hem met zachte handschoentjes aan,terwijl hij doodleuk een paar miljoen mensen uitmaakt voor NSB ers.
Ik rem er niet voor,voor dat stuk vuilnis.
En als ik kon toveren was Herman nog niet jarig.
En waar ik helemaal van over mijn nek ga,is dat die lafbek ,na een groot deel van de bevolking uitgemaakt te hebben voor NSB er,hij bij Pauw en Witteman gaat zitten janken dat er teruggescholden wordt.
Voor de duidelijkheid,ik zou willen dat PVV ers zich in dit soort zaken beter zouden beheersen,vanwege het feit dat hun remarks worden gewogen door iedereen,maar dat het een onderkruipsel is,mag duidelijk zijn.
Zo, die laptop doet het beter dan die desk-top!;-)
Nicko op 10 Nov 2009 om 8:28 pm #
Het gedrag van P&W wordt met de dag gênanter.
Zelfs de schijn van “enigszins” neutrale journalistiek te willen bedrijven, hebben zij schaamteloos overboord gegooid.
Voor elke avond wordt er een een groep genodigden samengesteld, met wie GW/PVV gezamenlijk afgezeken en gedemoniseerd wordt.
En dit gaat nog maanden duren: het is meer dan duidelijk dat hiervoor een nationaal comlot is gesmeed.
Ik hoop dat de gemiddelde kijker hier doorheen weet te kijken, maar erg veel feducie heb ik hier niet in.
Vanavond de dhimmie F. de Jonge, Ard Schenk zal wel meegezogen worden door de linkschmenschen. Ik hoop dat R. Sörensen een beetje goed uit de hoek komt, maar in dit soort programma’s worden bij voorkeur geen sterke debaters van de tegenpartij uitgenodigd.
Egor op 10 Nov 2009 om 8:28 pm #
Ja leusen, 6h07, herman van veen heeft opgetreden voor Stasi agenten. Schokkend, niet waar? Reken maar dat ieder optreden en zeker die van westerse artiesten, goed in de gaten gehouden werd.
http://www.hpdetijd.nl/archive/2009-11-09/herman-van-veen-spekte-kas-van-autoritair-regime-ddr
Nicko op 10 Nov 2009 om 8:43 pm #
Wat ik gisteravond wel fijn vond om te zien, is
wat een enorme schijthuis die Herman van Veen is: hij zat haast te grienen en te beven door wat agressieve mailtjes, die hij had ontvangen.
Zou hij het spreekwoord niet kennen: wie kaatst, moet de bal verwachten. Ik zou P&W adviseren voortaan maar iets minder bange mensen voor hun afzeikprogramma uit te nodigen.
Ja Herman, zo kan je je misschien een klein beetje indenken in wat voor een situatie Geert Wilders zich al jarenlang bevindt.
Zonder een spoortje van angst en iedereen zeer fatsoenlijk te woord te staan.
Dus Herman, laat je niet meer gek maken om in dit spel mee te spelen: politiek op dit niveau is niet voor (hele) bange mensen.
Nol op 10 Nov 2009 om 9:14 pm #
Zielige vertoning van een man die wel een uitgesproken meningen heeft maar het ineens niet meer begrijpt waar het over gaat als hij door zijn bemoeizucht in een vervelende situatie verzeild raakt.
Met zijn zalvende stem en zijn tot de “Heer” gerichte wanhopige angstige blik krijgt hij zonder voorbehoud weer een podium bij Pauw & Witteman om de goegemeente er van te overtuigen dat hij het allemaal niet zo gemeend heeft.
Wel goed dat Wilders afstand genomen heeft van de onnodige acties van zijn in hun wiek geschoten vrienden.
Ik vraag mij af of het toch niet op het conto van onze Herman van Veen zal blijven staan.
Maar ook hier geld; “wie zijn billen brand moet op de blaren zitten”!!
Advies aan Herman, blijven zingen voor de mensen die er van houden en toch maar voorlopig voorzichtig op straat.
Nol
Adriaan Pek op 10 Nov 2009 om 9:22 pm #
@tipo: Herman noemt de PVV ‘geen politieke partij’ en ‘niet democratisch’
Daarin heeft hij gelijk, een politieke partij heeft leden die bepalen wat de koers is. De PVV heeft dat niet. Een partij zonder leden kan natuurlijk de democratie respecteren, maar zelf is de PVV niet democratisch, immers er zijn geen leden. Wilders heeft daar ook bewust voor gekozen. Hij heeft dus alleen volgelingen. Volgelingen die krachtens geen enkel recht of regel invloed hebben.
Zonder Wilders is er dus geen PVV. Niet voor niks heeft hij grote problemen mee te doen aan verkiezingen. En die problemen worden nog groter als het straks om het parlement gaat en helemaal als hij veel stemmen zou gaan krijgen. In die zin voert hij een op termijn te verliezen strijd. De LPF was daar een voorbeeld van, TON is het nu en de PVV wordt het.
zande op 10 Nov 2009 om 9:38 pm #
Maar hij zegt dat de PVV op de NSB lijkt,of die kant opgaat omdat je er geen lid van kunt worden,welnu,dat kon bij de NSB prima,men was van harte welkom als lid zelfs.
De vergelijking is dus onzinnig,en de connotatie infaam.
tipo op 10 Nov 2009 om 9:40 pm #
@zande
De PVV lijkt meer op de NPS. Qua mogelijkheid om er lid van te worden in ieder geval. En laat dat nou net de omroep zijn die P&W mede uitzendt.
toetssteen op 10 Nov 2009 om 9:42 pm #
@Adriaan Pek
Laat me raden wat er gebeurt als de PVV een keurig ledenlijst bij zou houden….
Laat me raden wat er zou gebeuren als Wilders zou zeggen: kom er lekker allemaal bij!
Lek,lek, lek. En in Fluitekruiterveen woont een vooraanstaand partijlid dat ooit veroordeeld is wegens slapen in de kruiwagen! De man stond notabene op de nominatie wethouder te worden!
En dan heb ik het nog niet eens over de mogelijkheid om wat infiltranten binnen te loodsen. Dat zullen ze niet doen meent u? Ik durf een tegenvraag te stellen: wat zullen ze nalaten denkt u?
tipo op 10 Nov 2009 om 9:44 pm #
@Adriaan Pek
Waarom moet een politieke partij leden hebben?
In de grondwet of de kieswet is daar niks over bepaald.
Voordeel van een populist is, dat hij altijd een meerderheid achter zich wil krijgen. Het populisme van Wilders bepaalt meteen zijn democratisch gehalte en dat is hoog.
zande op 10 Nov 2009 om 9:46 pm #
@Toets
Ik begrijp ook helemaal niet waarom mensen zich er zo druk om maken,de andere partijen hebben ook nauwelijks leden,en die hebben weer geen moer in te brengen.
De bevolking stemt eens in de vier jaar,en dan doen de partijen waar ze zin in hebben.Als je op een middenpartij stemt,kun je verrast worden met een centrum-links, dan wel centrum-rechts kabinet.Waar is het democratisch gehalte dan in de tussenliggende vier jaar?Wordt jullie iets gevraagd,of wijst men op het mandaat?
toetssteen op 10 Nov 2009 om 9:54 pm #
@Zande
Ja, we hebben een heel aparte democratie, eigenlijk meer een socialistisch geleide democratie…..of is het misleide?
Adriaan Pek op 10 Nov 2009 om 9:57 pm #
@tipo: je begon zelf met je kritiek op Herman. Als er geen leden zijn is er ook geen democratie, maar heb je het over (slaafse) volgelingen. Dat punt is gewoon voor Herman.
En als ik alle kreten en opwinding lees: wat jammer is het toch dat er geen Wim Kan meer is. Die hakte politici in mootjes en we lagen in een deuk! Niks geen dreigementen. Niks geen geraaskal in de media. Gewoon plat van de lach. Schmelzer, een geacht lid van het CDA: een tekkel met een vette kluif in zijn bek!
Wim Kan zou én Wilders én Pechtold én Balkenende én Mohammed, Hassan en Achmed alle hoeken van het toneel laten zien. Wat zouden we weer eens ongegeneerd lachen en op weg naar huis geen moment hoeven te vrezen voor zijn of ons leven…..
zande op 10 Nov 2009 om 10:02 pm #
@Pek
van Veen heeft daar helemaal geen punt,de democratie wordt in de stemhokjes geleefd,niet op de partijcongressen.Dat zou namelijk impliceren dat er in die stemhokjes helemaal niet meer gekozen wordt,maar dat de keuzes gemaakt worden in zaaltjes met 50 stemmende PvdA leden,laten we dat maar niet doen.
tipo op 10 Nov 2009 om 10:13 pm #
@Adriaan Pek
Ik stem eens in de vier jaar voor een partijprogramma. Wilders vertegenwoordigt dat partijprogramma en de Tweede Kamerleden vertegenwoordigen stemmers die dat programma uitgevoerd willen krijgen. Ze zijn altijd prima bereikbaar per mail, dus als ze iets totaal anders gaan doen, dan krijgen ze nog meer mail dan Herman van Veen fysiek aankan. En anders stem ik de volgende keer niet meer op ze.
Dus is er geen probleem, want de kiezers kunnen Wilders afrekenen door er de volgende keer niet meer op te stemmen. Democratischer dan dat wordt het niet. Ook niet bij andere partijen.
een debiele stemmer op 11 Nov 2009 om 3:43 am #
Maarten van Rossum heeft zichzelf op een bijna onverkiesbare plaats beschikbaar gesteld voor de P.V.D.A. maar we moeten het meer zien als lijstduwer.
Omdat deze partij zoveel stemmen dreigt te gaan verliezen, wil hij de partij helpen… Lekkere hulp is dat…
Hij verklaarde bij “De wereld draait door” dat kiezers voor de P.V.V. debielen waren.
Denkt hij nu echt, dat deze “debielen” daarom nu op de P.V.D.A. zullen gaan stemmen ?
Van Rossum bewijst met zijn uitspraak, dat hij niets begrijpt van het ongenoegen wat leeft onder de P.V.V. kiezers.
De “deskundige” blijkt niets meer dan een arrogante zwammer te zijn.
En wat Freek betreft…Erg hè, als je alleen nog maar zo in de publiciteit kunt komen… Wat een zielige vertoning!
Nol op 11 Nov 2009 om 9:37 am #
Helemaal mee eens, als ik alles goed beschouw, wordt zo het Pauw & Witteman programma “HET PODIUM van de ENGBEKKEN”.
Arthur Wolff op 11 Nov 2009 om 9:42 am #
UPDATE: http://bit.ly/dmhNT van Veen weigert de opnamens vrij te geven van de toespraak in Utrecht waar hij de vergelijking zou hebben gemaakt.
Koren op de molen dus, want waarom zou je bewijs achterhouden? Heeft hij het dan misschien toch gezegd? Dikke LOL dus…
leusen op 11 Nov 2009 om 9:48 am #
@ Arthur Wolff op 11 Nov 2009 om 9:42 am #
Liegen, draaien, informatie achterhouden en censureren. En een hetze voeren. Kortom: een typische communist.
Lev Bont op 11 Nov 2009 om 9:50 am #
Het is eigenlijk beste grappig : Gwtje zegt van alles wat i wil over iedereen, tot zeer beledigende uitspraken aan toe, en dat vinden zijn volgers prima onder het mom van vrijheid van meningsuiting.
Maar o wee als er maar iets over hun leidertje wordt verteld dat niet door hun beugeltje kan, dan zijn de tenen te lang ….
Arthur Wolff op 11 Nov 2009 om 9:52 am #
lev, van mij mag hij zeggen wat ie wil. Het verschil is dat GW daar vervolgens niet om gaat liegen en verdraaien.
vanVeen speelt nu de vermoorde onschuld. Hypocriet tot de top. Dat is het verschil lev!
Peter op 11 Nov 2009 om 9:56 am #
Wilders zou er goed aan doen zijn beweging wat transparanter te maken.
Nu is het een oncontrolleerbare eenmanszaak.
Lev Bont op 11 Nov 2009 om 10:00 am #
@ Wolff A : Had ik het over de reactie(s) GW ? Dach van niet mijnheer.
Beter lezen voortaan, anders terug naar school.
Peter op 11 Nov 2009 om 10:00 am #
Zande: “van Veen heeft daar helemaal geen punt,de democratie wordt in de stemhokjes geleefd,niet op de partijcongressen.Dat zou namelijk impliceren dat er in die stemhokjes helemaal niet meer gekozen wordt,maar dat de keuzes gemaakt worden in zaaltjes met 50 stemmende PvdA leden,laten we dat maar niet doen.”
Je zou gelijk hebben als partijen na de verkiezingen ook verplicht zouden zijn hun programma uit te voeren. Maar ze kunnen rustig wat anders doen en daarom is het belangrijk dat er leden zijn die de koers in de gaten kunnen houden en kunnen bij sturen als de partijleiding het programma aan zijn laars lapt. Bij de PVV is na de verkiezingen geen enkele invloed meer mogelijk op wat de partij doet.
leusen op 11 Nov 2009 om 10:05 am #
@ Peter op 11 Nov 2009 om 10:00 am #
Neeeeeee, die is goed. Alsof partijen als de PvdA na de verkiezingen door hun leden tot de orde worden geroepen als ze hun verkiezingprogramma aan de laars lappen. Dream on, buster.
Hal Incandenza op 11 Nov 2009 om 11:35 am #
@all
Maar wat is nou exact erger aan de PVV met de NSB vergelijken, dan de Koran met Mein Kampf?
Arthur Wolff op 11 Nov 2009 om 11:42 am #
@lev, het gaat mij ook niet om de reactie. Mijn punt is dat als je iets zegt dat je dan ook een flinke jongen moet zijn en je stelling verdedigen. En niet gaan zitten janken in een hoekje en bij PenW een beetje zielig gaan lopen doen.
Het interesseerd mij persoonlijk geen snars wat men over wie dan ook zegt. Maar hypocriete lui heb ik een broertje dood aan.
Lev Bont op 11 Nov 2009 om 11:46 am #
@ Wolff : Waar het U in deze wel om gaat interesseert mij niets.
U richt zich beter niet tot mij met uw comment, ik had het nl. over appels, en U heeft het over peren. Over langs elkaar heen ….
Arthur Wolff op 11 Nov 2009 om 11:52 am #
“Gwtje zegt van alles wat i wil over iedereen, tot zeer beledigende uitspraken aan toe, en dat vinden zijn volgers prima onder het mom van vrijheid van meningsuiting.
Maar o wee als er maar iets over hun leidertje wordt verteld dat niet door hun beugeltje kan, dan zijn de tenen te lang ….”
Dit zeg jij. En ik zeg dat het die mensen geen lange tenen krijgen. Maar dat het hypocriete gedraai van vanVeen niet kan.
Dus dat heeft niets met langs elkaar heen praten te maken. Volgens mij wil jij gewoon niet inzien dat je vriendje een vervelende man is. Compris?
Lev Bont op 11 Nov 2009 om 12:33 pm #
@ Wolff : Ja hoor, je hebt gelijk, helemaal gelijk , en ik krijg er ook zomaar van jou gratis een vriendje bij cadeau, en dat terwijl ik niet eens jarig ben. Toe maar Wolfje, het kan niet op …
Nou succes verder met je appels, en doe me een plaisir en laat me verder met rust …
De Snotverlosser op 11 Nov 2009 om 12:39 pm #
@ Hal Incandenza op 11 Nov 2009 om 11:35 am
Leugens zijn altijd erger dan feiten.
Hal Incandenza op 11 Nov 2009 om 12:46 pm #
@De Snotverlosser
U heeft het probleem dat sommigen met GW hebben goed begrepen: Hij is misschien ietsiepietsie teveel overtuigd van zijn eigen gelijk. (Net als u van zijn gelijk, u illustreert overigens het gebrek aan verbeelding bij rechts op magnifieke wijze.)
toetssteen op 11 Nov 2009 om 3:28 pm #
Hal Incandenza
Hoe denkt u dat Sir Winston Churchill aan zijn uitspraak over Mein Kampf als tweede koran is gekomen? Hij moest toch wat zeggen? Of is het zo dat er heel veel overeenkomsten tussen beide boeken bestaan. Misschien Mein Kampf maar eens downloaden en lezen. En dan graag ook de koran kritisch bekijken.
De verschillen tussen de PVV en de NSB duiden, is vrij simpel.
De NSB collaboreerde (en dat is voorzichtig uitgedrukt) met een vreemde mogendheid, vandaar dat deze partij net zoals zijn grote voorbeeld streefde naar een verenigde Germaanse statenbond, oftwel een verenigd Europa. Tja, u zult erg uw best moeten doen om de PVV in die mal te persen. Daarnaast was de NSB sterk anti kapitalistisch, zo ongeveer de SP lijn. En laten we vooral de anti Joodse sentimenten niet vergeten. Het ras Jood wel te verstaan.
Hal Incandenza op 11 Nov 2009 om 3:48 pm #
@toetssteen
Ik ken de geschiedenis, hoewel de NSB van origine natuurlijk niet anti-semitistisch was. De vergelijking van van Veen ging volgens mij niet veel verder dan een zorg wat betreft de richting (anti-islamitisch, uitzonderen van een bevolkingsgroep) en de organisatievorm. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar al die ophef.
Churchill zei overigens meer interessante dingen, die waren niet allemaal waar. Zo onderscheidde hij 3 soorten Joden, 2 goede soorten en een derde slechte:
“International Jews
In violent opposition to all this sphere of Jewish effort rise the schemes of the International Jews. The adherents of this sinister confederacy are mostly men reared up among the unhappy populations of countries where Jews are persecuted on account of their race. Most, if not all, of them have forsaken the faith of their forefathers, and divorced from their minds all spiritual hopes of the next world. This movement among the Jews is not new. From the days of Spartacus-Weishaupt to those of Karl Marx, and down to Trotsky (Russia), Bela Kun (Hungary), Rosa Luxembourg (Germany), and Emma Goldman (United States), this world-wide conspiracy for the overthrow of civilization and for the reconstitution of society on the basis of arrested development, of envious malevolence, and impossible equality, has been steadily growing. It played, as a modern writer, Mrs. Webster, has so ably shown, a definitely recognizable part in the tragedy of the French Revolution. It has been the mainspring of every subversive movement during the Nineteenth Century; and now at last this band of extraordinary personalities from the underworld of the great cities of Europe and America have gripped the Russian people by the hair of their heads and have become practically the undisputed masters of that enormous empire.”
Zou nu ook niet zo goed vallen, denk je wel?
Hal Incandenza op 11 Nov 2009 om 4:10 pm #
@Toetssteen
En dan voor de volledigheid de quote van Curchill waar het allemaal om draait:
“Here was the new Koran of faith and war: turgid, verbose, shapeless, but pregnant with its message.
The main thesis of Mein Kampf is simple.
Man is a fighting animal; therefore the nation, being a community of fighters, is a fighting unit.
Any living organism which ceases to fight for its existence is doomed to extinction.
A country or race which ceases to fight is equally doomed. The fighting capacity of a race depends on its purity. Hence the need for ridding it of foreign defilements.
The Jewish race, owing to its universality, is of necessity pacifist and internationalist. Pacifism is the deadliest sin; for it means the surrender of the race in the fight for existence.
The first duty of every country is therefore to nationalise the masses; intelligence in the case of the individual is not of first importance; will and determination are the prime qualities.
The individual who is born to command is more valuable than countless thousands of subordinate natures.
Only brute force can ensure the survival of the race; hence the necessity for military forms.
The race must fight; a race that rests must rust and perish. Had the German race been united in good time, it would have been already master of the globe.
The new Reich must gather within its fold all the scattered German elements in Europe.
A race which has suffered defeat can be rescued by restoring its self-confidence.
Above all things the Army must be taught to believe in its own invincibility.
To restore the German nation, the people must be convinced that the recovery of freedom by force of arms is possible.
The aristocratic principle is fundamentally sound. Intellectualism is undesirable.
The ultimate aim of education is to produce a German who can be converted with the minimum of training into a soldier.
The greatest upheavals in history would have been unthinkable had it not been for the driving force of fanatical and hysterical passions.
Nothing could have been effected by the bourgeois virtues of peace and order.
The world is now moving towards such an upheaval, and the new German State must see to it that the race is ready for the last and greatest decisions on this earth.
Foreign policy may be unscrupulous.
It is not the task of diplomacy to allow a nation to founder heroically, but rather to see that it can prosper and survive.
England and Italy are the only two possible allies for Germany. No country will enter into an alliance with a cowardly pacifist state run by democrats and Marxists.
So long as Germany does not fend for herself, nobody will fend for her.
Her lost provinces cannot be regained by solemn appeals to Heaven or by pious hopes in the League of Nations, but only by force of arms.
Germany must not repeat the mistake of fighting all her enemies at once.
She must single out the most dangerous and attack him with all her forces.
The world will only cease to be anti-German when Germany recovers equality of rights and resumes her place in the sun.
There must be no sentimentality about Germany’s foreign policy.
To attack France for purely sentimental reasons would be foolish.
What Germany needs is increase of territory in Europe.
Germany’s pre-war colonial policy was a mistake and should be abandoned.
Germany must look for expansion to Russia and especially to the Baltic States.
No alliance with Russia can be tolerated. To wage war together with Russia against the West would be criminal, for the aim of the Soviets is the triumph of international Judaism.
Such were the “granite pillars” of his policy”
Hoe dat verhaal precies aan de Koran te linken valt, is me niet duidelijk…
Pagina 50/51 van The Gathering Storm van Winston Churchill
http://books.google.com/books?id=Jy-ljBbsL9AC&pg=PA50&dq=the+gathering+storm+here+was+the+new&ei=lWFBSeyuKImUMoeHtd4N#v=onepage&q=&f=false
fan op 11 Nov 2009 om 7:08 pm #
Wat een zielig figuur is die HvV,ferme uitspraken doen en later bij P&W zielig zitten uithuilen.Ik had HvV sinds eergisteren hoog staan,maar nu is hij voor mij in de afgrond gestort.Als ik hem was zou ik conseqent zijn en niet je uitspraken afzwakken omdat je je bedreigt voelt,wees een kerel…..
toetssteen op 11 Nov 2009 om 7:21 pm #
@Hal Incandenza
Ja, ik weet het, in het begin waren er zels Joden lid van de NSB, maar kom op, zelfs in het toevluchtshuis zijn ze niet gespaard gebleven, dus vergeet dat argument maar.
Wat betreft Herman van Veen, hij achtte het toch maar beter dat de woorden die hij in zijn voorstelling sprak, niet naar buiten zouden komen. Tot het moment dat ik die woorden ongecensureerd hoor, hou ik een slag om de arm.
Wat betreft de woorden van Sir Winston Churchill, ik zal u een hint ter vergelijking geven.
http://www.ex-moslim.nl/
Het is misschien moeilijk te erkennen, maar tenzij u het niet wilt zien, zijn er erg veel raakvlakken.
zande op 11 Nov 2009 om 7:35 pm #
@Hal
“@De Snotverlosser
U heeft het probleem dat sommigen met GW hebben goed begrepen: Hij is misschien ietsiepietsie teveel overtuigd van zijn eigen gelijk. (Net als u van zijn gelijk, u illustreert overigens het gebrek aan verbeelding bij rechts op magnifieke wijze.)”
Zich heel wat verbeelden is ook meer een linkse eigenschap.
Hal Incandenza op 12 Nov 2009 om 7:46 am #
@Toets
Dat de slechtheid van de NSB die van de PVV ver overstijgt lijkt me geen contest. Net zoals het de vergelijking Mein Kampf vs Koran wat mij betreft geen contest is. Nog even los van het feit dat ze allebei onaangename teksten bevatten, is het een bijzonder onzinnige vergelijking die kant noch wal raakt. Als je wilt aangeven dat de politieke islam een gevaar is, dan zijn er veel zinniger dingen te melden dan dit soort generaliserende onzin. (Overigens kun je je afvragen of de reborn Christians zoals Bush zoveel minder gevaarlijk zijn, ook al ligt het er meestal minder dik bovenop: http://www.guardian.co.uk/commentisfree/andrewbrown/2009/aug/10/religion-george-bush Het zijn er wellicht minder, maar ze hadden tot voor kort wel de hand bij de rode knop, scary shit.)
@Zande
Lees: http://www.bol.com/nl/p/boeken/de-verbeelding-aan-de-macht/666852769/index.html
En veel aardiger:
http://www.beslist.nl/boeken/d0000134764/Het_einde_van_de_waanzin.html
Hal Incandenza op 12 Nov 2009 om 7:47 am #
Geloof me, Jorge Volpi is echt de moeite waard, nog meer als je rechts bent dan wanneer je links bent!