En God zag dat het goed was

Geplaatst door Isser op 8 augustus, 2010 - 17:45

Tenminste volgens de de Oostenrijkse rooms-katholieke bisschop Andreas Laun. Deze verlichte geest deed de volgende uitspraken over de 21 doden die vielen tijdens de loveparade in Duisburg:

Laun zei dat de Loveparade en de deelname aan het evenement 'een rebellie tegen de creatie en tegen Gods wil zijn, zondig zijn en een uitnodiging om te zondigen'.

Geen woord over de vrije wil van de mens en het recht om te kiezen. Verder verklaarde deze geestelijke het volgende:

De Bisschop waarschuwde zijn lezers de doden niet te veroordelen en zei dat hun dood een straf van God was. God heeft volgens de bisschop het recht om afvalligen te straffen.

Het is toch wel prettig als nabestaande te weten dat er geestelijken zijn die je kind niet veroordelen, maar wel vinden dat diezelfde God die niet veroordeeld het recht heeft de "afvalligen" te straffen. De mentaliteit van deze christen staat niet ver af van een imam die beweert dat een vulkaanuitbarsting het werk is van God de mensheid te straffen wegens Goddeloos gedrag.

Met uitspraken van de bewuste bisschop Laun wordt het onbegrip in de wereld alleen maar groter. Religie vind ik prima en ik heb er ook niets op tegen. Waar ik wat op tegen heb is de gebrek aan respect waarbij 21 doden de inzet worden van de woorden van een respectloze Bisschop uit Oostenrijk.

Reacties

J. School (niet gecontroleerd) op 8 augustus, 2010 - 18:15

Maar het verschil is dat je

Maar het verschil is dat je deze man tenminste zonder gevaar voor lijf en leden tot op het bot kunt grieven in antwoord op zijn domme uitspraken en zijn achterhaalde standpunten, evenals zijn medestanders en zijn geloofsgenoten die - aangeraakt door de Verlichting - niet zullen radicaliseren. Je kunt bijvoorbeeld cartoons maken en zijn God vergelijken met een muisgrijze ezel die je gaat bezitten in zijn geheime opening. Kom daar tegenwoordig maar eens om, Isser.

Olivier van R. (niet gecontroleerd) op 8 augustus, 2010 - 18:29

"Waar ik wat op tegen heb is

"Waar ik wat op tegen heb is de gebrek aan respect waarbij 21 doden de inzet worden van de woorden van een respectloze Bisschop uit Oostenrijk."

Los van de tautologie: waarom noem je deze man respectloos?

Hij heeft duidelijk respect voor God en de schepping. En hij zou minder respect voor de doden hebben als-ie ze niet eens waardig voor straf achtte.

Hoe dan ook: voor wie moet hij meer respect hebben, voor God en de schepping, of voor mensen die risico voor lief nemen om 'lekker uit hun dak te gaan'?

De Snotverlosser (niet gecontroleerd) op 8 augustus, 2010 - 19:03

Hoeveel gelovigen hebben nav

Hoeveel gelovigen hebben nav die uitspraak hun abonnement op de rk kerk opgezegd?

Type the two words: loons romanticized

De Snotverlosser (niet gecontroleerd) op 8 augustus, 2010 - 19:07

@Olivier van R. op 08 Aug

@Olivier van R. op 08 Aug 2010 om 18:29
Voor dat laatste natuurlijk. Dat je dat nog moet vragen.

J.Morika (niet gecontroleerd) op 8 augustus, 2010 - 19:18

Persoonlijk vind ik het wel

Persoonlijk vind ik het wel flatterend om eens van onverdachte zijde te horen dat God een enorme rothekel heeft aan dezelfde muziek als ik!

Gielah (niet gecontroleerd) op 8 augustus, 2010 - 19:56

Die bisschop is een harteloze

Die bisschop is een harteloze kerel en als hij zijn Bijbel kende, dan had hij dit soort gruwelijkheden niet eens gedacht, laat staan hardop gezegd.
Die 21 mensen, die daar zijn omgekomen, waren toch niet slechter dan anderen?
Er is maar hóógstzelden een verband tussen schuld en lijden.... heel wat minder vaak dan domoren als die bisschop verkondigen.
Jezus zegt Zelf: 'Of denken jullie soms dat die achttien mensen, op wie de toren bij Siloam viel en die erdoor gedood werden, schuldiger waren dan alle andere mensen die in Jeruzalem wonen?' ( Lucas 13:4).
Ze moeten die bisschop onmiddellijk ontslaan omdat hij laat blijken, dat hij niet eens de woorden en de opvattingen van zijn Meester kent, laat stáán dat hij liefde heeft voor de mensen, voor wie Die zelfs Zijn leven overhad.
Dat is geen bisschop....dat is zelfs geen gelovige.

toetssteen (niet gecontroleerd) op 8 augustus, 2010 - 19:59

Vraag me af waar koning David

Vraag me af waar koning David op danste ;)

toetssteen (niet gecontroleerd) op 8 augustus, 2010 - 20:02

Grin, blijkbaar had ik het

Grin, blijkbaar had ik het raadseltje weer eens niet goed.
Afijn, ik vroeg me af waar koning David op danste.... Jawel, hij danste. En blijkbaar mocht dat ofschoon zijn vrouw Michal er ietwat anders over dacht.

Bert Brouwer (niet gecontroleerd) op 8 augustus, 2010 - 20:45

Ja, het is even slikken voor

Ja, het is even slikken voor libertijns Nederland, maar God heeft nu eenmaal lak aan de autonome mens, die denkt zelf voor God te kunnen spelen. Deze Bisschop ziet de zaken in het juiste hemelse perspectief.

Gielah (niet gecontroleerd) op 8 augustus, 2010 - 20:59

Lees nog eens even door wat

Lees nog eens even door wat ik hierboven van Jezus Zelf aanhaalde meneer Brouwer.
Die is het dus absoluut NIET eens met die rare bisschop.
Telt dat niet???

U probeert niet alleen roomser te zijn dan de paus, maar zelfs vromer dan de Heer.
Daar zou ik mee uitkijken, want dan belandt men al gauw in de kring der Farizeeërs.

Bert Brouwer (niet gecontroleerd) op 8 augustus, 2010 - 21:01

Tracht u nu de bijbelse kijk

Tracht u nu de bijbelse kijk op losbandigheid te ontkrachten meneer Gielah?

Erik (niet gecontroleerd) op 8 augustus, 2010 - 21:13

Wat Gielah zegt en

Wat Gielah zegt en daarnaast:

"Religie vind ik prima en ik heb er ook niets op tegen"

Schrap "Religie" vul in "Geloof".

Bert Brouwer (niet gecontroleerd) op 8 augustus, 2010 - 21:17

Ik denk dat God in zijn alom

Ik denk dat God in zijn alom vattende wijsheid niet wil dat er 1 zondaar verloren gaat Gielah, maar dat Hij vermoedelijk weinig tot niets op zal hebben met een losbandig erotisch spektakel als een Loveparade, alleen de benaming al..

Gielah (niet gecontroleerd) op 8 augustus, 2010 - 21:30

Ja... dat klopt, Erik. In

Ja... dat klopt, Erik.
In feite hoeft niemand religies te respecteren, want onder dat begrip kun je ook alle sektes en afgoderijen en New-Age zweverijen, tot koppensnellen toe, scharen.
Maar geloof krijg je van God en dat verzet bergen.

Herman01 (niet gecontroleerd) op 8 augustus, 2010 - 21:55

Onze kerkelijk leiders hebben

Onze kerkelijk leiders hebben diverse meningen blijkt weer, sommigen gaan zelfs op God's troon zitten, nu maar hopen dat deze dienaar God's nooit Paus wordt.

Jaco Kars (niet gecontroleerd) op 8 augustus, 2010 - 22:17

Zijn collectieve straffen,

Zijn collectieve straffen, waarmee complete dorpen en landstreken werden getroffen, niet iets uit het Oude Testament? Alleen sommige zeer orthodoxe joden geloven daar nog in. Het verbaast eigenlijk me dat een prelaat daar mee komt. Zou Laun er nu ook rekening mee houden dat heel Oostenrijk binnenkort door een aardbeving wordt verwoest omdat Oostenrijkse priesters in opleiding zich decennia lang ongestraft aan koorknapen konden vergrijpen?

toetssteen (niet gecontroleerd) op 8 augustus, 2010 - 22:25

@Bert Brouwer Een losbandig

@Bert Brouwer
Een losbandig erotisch spektakel... Ja hoor, we zijn er weer! Sodom en Gomorra was er niets bij! Huh? Nou dan hadden ze het te druk gehad om benauwd te worden!
Paniek is ongeacht wat de aanleiding ervoor is, kijk maar naar naar de laatste dodenherdenking! Een gillende dwaas en toch zoveel vertrapten en dan konden ze nog naar alle kanten wegvluchten.

BertBrouwer (niet gecontroleerd) op 8 augustus, 2010 - 23:28

Dat is niet de issue

Dat is niet de issue Toetssteen, de Bisschop hekelt o.a. het karakter van dergelijke uitingen van vertier en daarin vindt hij in mij een medestander. De Kerk zou zich vaker moeten uitspreken over geestelijke armoede, zij spreekt namens Christus zelf. Goede nachtrust. Happy ;-) to be back natuurlijk.

toetssteen (niet gecontroleerd) op 8 augustus, 2010 - 23:47

@Bert Brouwer Ik denk dat de

@Bert Brouwer
Ik denk dat de redactie wel bepaalt of iets on of off topic is. Ik persoonlijk denk dat het wel ter zake dienende is. U stel dat er een soort van Sodom en Gomorra plaatsvond, iets wat ik bestrijd.
Hier waren gewoon leuke jonge mensen bijeen te feesten, te dansen. Ergens brak er paniek uit en zoals ik als schreef dat lukte ook bij ons op de vierde mei.
De christelijke armoede heeft hier nul komma nul mee te maken.

derck (niet gecontroleerd) op 8 augustus, 2010 - 23:59

Het is dAT IK VOOR E PARTIJ

Het is dAT IK VOOR E PARTIJ VOOR DE VRIJHEID BEN ANDERS ZOU IK ZEGGEN: verbieden die religies. Als voormalig katholiek mag ik best meepraten, maar zeg nou zelf, wie neemt deze lui nog serieus?

derck (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 00:00

@bertbouwer Ik meen toch

@bertbouwer Ik meen toch gelezen te hebben dat de kerk zelf het toneel was van een losbandig erotisch spektakel. En daar waar et op de Love Parade nog vrijwillig ging en met meerderjarigen.....

toetssteen (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 00:12

Er zit van mij weer eens iets

Er zit van mij weer eens iets tussen hemel en aarde. Zucht, ik gruw van die cryptopuzzels waar alleen mijn zoon van 24 soms nog moeite mee heeft. Ik ga mijn tekst ook niet herhalen, dient tot niets.

Mjah Derck, daar heft deze mijnheer Brouwer zich dan wel in gewrongen. Lastig....

Prof. Drs. G.B.J. VanFrikschoten (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 02:32

Zalig zijn de onnozelen van

Zalig zijn de onnozelen van geest die de woorden dogma en stigma niet in hun vocabulaire kennen.

Bert Brouwer (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 10:03

@ Derck 1% van de

@ Derck

1% van de priesters... dat maakt het niet minder erg, maar ik zou als ik u was het appels met peren vergelijken achterwege laten. In de 'gewone' wereld komt het zich vergrijpen aan minderjarigen 36x zo veel voor. Dit ter kennisgeving.

Bert Brouwer (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 10:08

@ Toeststeen Zou eens

@ Toeststeen

Zou eens Sudoko gaan doen, ter afwisseling ;-). Je opmerking, tenminste ga ervan uit dat die voor mij bedoelt is, dat de DDS-Redactie bepaalt of iets on of off topic is, begrijp ik niet... refereer ik daaraan in deze draad? Helpt u me in dat geval even aan de juiste context! Goede maandag.

Herman01 (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 11:41

@Bert Brouwer, Uit jouw

@Bert Brouwer,
Uit jouw commentaren lijkt soms het orakel uit Drente te spreken. vervelend voor jouw is echter dat orakels niet bestaan.
10.03 comment, zeer zwak, echt appels met peren vergelijken.
De bezoekers in Duisburg blijken zich nergens zoals SOMMIGE bezoekers van de A'damse Gay-parade te hebben gedragen. Dat een Oostenrijkse bisschop een dergelijk commentaar kan/durft geven pleit alleen maar tegen de RK-kerk en tegen deze bisschop persoonlijk. Denkend kerkvolk kan zich door zo'n man alleen maar van de kerk afwenden en zijn heil als agnost zoeken.
Wat waren ook alweer de redenen voor Luther om in opstand te komen, jaja even denken, daar is ie: oa. het liederlijk gedrag van kerkelijke gezagsdragers in die tijd, en er is niet veel verandert in de loop der eeuwen.

Herman01 (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 11:45

@Bert Brouwer, 11.41u, jouw

@Bert Brouwer,
11.41u, jouw zonder W.

Bert Brouwer (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 12:55

@ herman Dank voor de

@ herman

Dank voor de spellingscontrole en voor de rest ieder zijn/haar mening.

Gielah (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 14:15

Uw zwakste punt, meneer

Uw zwakste punt, meneer Brouwer, is dat u zich, nét als die bisschop, geen donder aantrekt van de mening van de Heer der kerk, die ik u hierboven in de vorm van Lukas 13: 4 al heb laten lezen.
'Sorry, maar dat wist ik niet... ik neem dus de rest van mijn betoog terug'... was daarop een hele normale, ja, eigenlijk verplichte reactie geweest, aangezien uw standpunt dus aantoonbaar haaks staat op het evangelie.
U gaat echter gewoon door op de alreeds foutief bevonden weg... en ja... dat neem ik u kwalijk.
U schaadt daarmee het aanzien van de hele christenheid en dus ook van mij.

Kijk: wij gelovigen hebben van God nooit de opdracht gekregen om onze medemensen als zedemeesters en krentenwegers te behandelen.
Jezus ging als een vriend met hoeren en tollenaars om, niet omdat hij de prostitutie en het oplichten van de medemens goedkeurde, maar omdat Hij wist wat u maar niet schijnt te begrijpen: dat er tussen de dief en de burger in kwaliteit maar erg weinig verschil is.
Hij hield desondanks van alle mensen en heeft nooit, als iemand enig onheil trof: 'eigen schuld, dikke bult' gezegd.
Wij leven nu in een tijd met erg veel niet gelovige mensen.
Voor een belangrijk deel is dat niet- meer- geloven de schuld van de kerk.
De mensen zijn niet gek!
Zij horen hoe vele priesters kleine kinderen seksueel misbruiken, zij lezen dat er rondom kloosters kerkhoven vol babylijkjes zijn aangetroffen, ze vernemen dat het Vaticaan zichzelf verrijkt door aandelen te hebben in bordelen en sportwagenfabrieken en dat de R.K. kerk mensen, die al arm waren, ook nog eens financieel onder druk heeft gezet door hen volstrekt nutteloze kaarsen voor overledenen te laten branden en meer van dat soort ongein.
Dat is niet direct een aanbeveling om uit de mond van dergelijke hypocrieten het evangelie te willen aannemen, wel?

Als een klein kind de weg oversteekt en doodgereden wordt, is die peuter dan slechter dan andere kinderen?
Wie naar een Love Parade gaat ( wát ze daar ook bekijken of doen), is die slechter dan een priester, die onschuldige kinderen tot seks dwingt?
En toch zijn die vieze priesters niet doodgedrukt in een menigte!
Mensen gaan trouwens überhaupt niet dood omdat ze beter of slechter leven: de liefste en eerlijkste mensen sterven soms op heel jonge leeftijd, dus u moet geen verbinding leggen tussen leefstijl en overlijden.
U bent, met dit soort schrijfsels, één grote antireclame voor het christelijk geloof!

Tot slot nog een citaat van Van Randwijk, om u en andere lezers in herinnering te brengen wat en hoe het christelijk geloof, zoals Jezus ons dat geleerd heeft, wél is.
Hij vertelt in een van zijn gedichten over een man, die zeven maal in de bajes gezeten heeft.
Zijn vader had hij nooit gekend en zijn moeder was een hoer.
De eerste liefde, die hij ontving, was van een gore schlemiel, die hem in zijn bende opnam.
Wie meer van hem weten wil moet naar de rechtbank.
Daar staat het in geuren en kleuren vermeld.
Hij raakt tenslotte tussen twee bumpers.
Toen was hij dood.
Bij zijn graf heeft een van zijn vrienden gezegd, dat zijn makker altijd Jezus beminde en nu tot in eeuwigheid vrij was.
'En niemand kan zeggen: dit is een leugen
want niemand van ons heeft naast hem gestaan
en het hemelrijk is voor hen die niet deugen
en voor zondaars is Christus dooddgegaan.
En zo gij die man hebt veracht in dit leven,
vreest niet, als gij hem hierboven ontmoet,
want de dief en de burger zijn er om het even"
twee zwarten... gereinigd door hetzelfde bloed.'

Fred (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 16:19

De logica en conclusies van

De logica en conclusies van Laun volgend vond God de gay parade blijkbaar prima. Ook aardig voor de RK kerk om dat te beseffen.

Bert Brouwer (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 22:36

@ Gielah Bedankt voor je

@ Gielah

Bedankt voor je uiteenzetting(en), je hoeft echter geen ziener of profeet te zijn om te kunnen inschatten dat op het feestje Love Parade geheten, niet de God van de Bijbel of zijn schepping wordt vereerd, maar wel het eigen ik. Tweedens niets dan goed over de doden, zij zijn te betreuren, maar ga me nou niet wijsmaken dat ik de christenheid schaadt als ik een goddeloos evenement hekel. De uitspraak van de Bisschop dat de doden een straf van God zijn, gaat me trouwens te ver.

toetssteen (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 22:43

@Bert Brouwer Matthëùs

@Bert Brouwer
Matthëùs 23:27, 28

Nee, nu niet terugkrabbelen, want uw woorden zijn:

'Ja, het is even slikken voor libertijns Nederland, maar God heeft nu eenmaal lak aan de autonome mens, die denkt zelf voor God te kunnen spelen. Deze Bisschop ziet de zaken in het juiste hemelse perspectief.'

Oftewel, u bent het eens met de bisschop.

Bert Brouwer (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 22:57

@ Toetssteen Zekers, ziet

@ Toetssteen

Zekers, ziet deze Bisschop de zaken in het juiste hemelse perspectief en het is ook juist dat God (de Bijbel staat er vol mee) de goddelozen kan straffen, alleen ik denk niet dat het aan de Bisschop is publiekelijk daarmee God te etaleren. Hier is geen sprake van terug krabbelen, wel het plaatsen van een nuance. Ciao.

SD (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 23:57

Jammer, een heel

Jammer, een heel (voorspelbaar) artikel met even voorspelbare reacties, allemaal omdat men niet kan - of wil - lezen. Lees gewoon zelf de oorspronkelijke tekst (http://www.kath.net/detail.php?id=27660) en vervolgens de "Klarstellung der Klarstellung" (http://www.kath.net/detail.php?id=27670). Passages uit deze laatste Klarstellung van deze zeer helder denkende bisschop, speciaal voor degenen die (1) niet kunnen lezen danwel (2) a priori datgene wat ze lezen filteren middels hun vooroordelen en/óf voor hen (3) die niet eens de moeite nemen om de primaire teksten te nemen en de auteur het voordeel van de twijfel te geven, maar alleen afgaan op via-via berichten, terwijl men in dit politiek-correcte tijdperk toch zou moeten weten dat de communicatie van de doorgaans toch conservatieve RKK bijna per definitie foutief/verdraaid/verkort/etc. wordt weergegeven (of dacht u soms dat na het eerste - ronduit foutieve - bericht er nog een nadere berichtgeving komt over de "Klarstellung der Klarstellung"? Tuurlijk niet, het gaat immers om (negatieve) image-building en karaktermoord, waar kennen we dat nog meer van in de politieke arena?):

"Nur –der vorliegende Text lässt für einen fairen und genauen Leser kein Missverständnis zu! Ich bin enttäuscht, dass der öffentliche Dialog nicht gelingen will: Warum, meine Damen und Herrn, könnt und wollt Ihr mir nicht glauben, was ich deutlich schreibe?

(...)

Ihr aber scheint das Unrecht, das Ihr mir zum Vorwurf macht als Euer Recht in Anspruch zu nehmen: Ich dürfe nicht urteilen und ich tue es auch nicht, aber Ihr, Ihr nehmt Euch das Recht, über mich herzufallen und mich zu verurteilen für eine Behauptung, die ich ausdrücklich abgelehnt habe! Und ehrlich gestanden, ich glaube Euch nicht, dass Ihr wirklich glaubt, dass ich denke, was Ihr mir unterstellt!

Warum haltet Ihr mich für weniger moralisch als Euch selbst? Als ob ich weniger Mitleid mit den Opfern und ihren Eltern hätte als Ihr selbst? Warum haltet Ihr mich zudem für so dumm, absichtlich mit einer größenwahnsinnigen Behauptung in Euer offenes Messer zu laufen? Euch richtig zu verstehen und zweitens im Zweifelfall die bessere Variante zu vermuten!

Warum tut, warum könnt Ihr das nicht auch? Oder ist der Hass mancher für Fairness zu groß? Ich weiß, es werden auch jetzt wieder viele unbelehrbar mich und vielleicht über die Kirche Ablehnenden zurückbleiben, die glühend wünschen, ich wäre so „böse“, wie sie es gerne hätten, dass ich sein soll, damit sie sich empören können! Diese Leute kann ich nicht überzeugen, ich weiß! Meine Folgerung ist: Ich muss es Euch noch schwerer machen als bisher!

Den Atheisten unter den Kritikern möchte ich sagen: Warum regt Ihr euch eigentlich auf? Der Gott der Bibel und der Kirche existiert in euren Augen ohnehin nicht, einer wie ich ist in Euren Augen nur ein „Märchen“-Erzähler: Warum die Aufregung über Nicht-Seiendes, fürchtet Ihr Euch vor Gespenstern? Oder könnte es sein, dass Ihr auf die Rede von einem Gott, der straft, deswegen so aggressiv reagiert, weil Ihr euch selbst nicht so sicher seid wie ihr vorgebt es zu sein?

Übrigens könntet Ihr Euch über fast alle Religionen aufregen, denn ich kenne keine Religion, die nicht an einen Gott glaubte, der auch Richter der Menschen ist!

(...)

Die Wahrheit und die Nicht-Tabuisierung macht frei! Nochmals sage ich Euch, ob Ihr es glaubt oder nicht: Ich bin katholisch und maße mir kein Urteil über Gott und Sein Richteramt an! Ihr könntet eine Gewissenserforschung anstellen – auch Ihr habt ein Gewissen, das ist unabhängig vom Glauben! - warum Ihr mir das nicht und nicht glauben wollt - wie als ob Ihr besser wüsstet was ich denke, als ich selbst es weiß!

Falls unter denen, die mir zustimmen, auch jemand sein sollte, der meint, ich hätte die Gleichung „Loveperade ist Sünde ist gleich Unglück ist Strafe Gottes“ verteidigt, dann müsste ich ihm sagen: Auch Sie, nicht nur die Kritiker, haben ungenau gelesen und mich nicht verstanden! "

Karl Kraut (niet gecontroleerd) op 10 augustus, 2010 - 00:55

Kijk aan: de zelfbenoemde

Kijk aan: de zelfbenoemde spin doctors van de Almachtige nemen de kans te baat om eens wat doden te honen. Want het zijn toch maar 'goddelozen', en dan mag dat kennelijk gewoon.

Ja, 'het eigen ik' wordt ergens gevierd, en dan steekt the haunting fear de kop op, that someone, somewhere, may be happy.

Ondertussen blijft de ene gelovige natuurlijk de kafir van de andere gelovige:

KABOEL - In het noordoosten van Afghanistan zijn vrijdag zes buitenlandse artsen gedood die werken voor een Christelijke hulporganisatie. Ook zijn de lichamen van twee Afghaanse tolken gevonden. Dat meldt de politiechef van de provincie Badakhshan zaterdag. De taliban hebben intussen de aanslag opgeëist.

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20100807_009&po...

Dat zal dan wel weer de straf van Allah zijn, zo zal vast ook vast wel iemand ergens kunnen uitleggen.