Wilders, weet waar je aan begint!

Geplaatst door Willem Jan Hilderink op 9 augustus, 2010 - 16:43

Tijdens de lunchpauze van de formatiebesprekingen heeft Geert Wilders vandaag herhaald, dat hij zal blijven zeggen wat hij wil. Dat Verlossertje spelen is allemaal leuk en aardig, maar Wilders moet zich realiseren dat hij (indirect) regeringsverantwoordelijkheid draagt. Als het kabinet DDS I iets wil bereiken, moeten de VVD en het CDA niet voortdurend bezig hoeven zijn de brandjes van Wilders te blussen.

Volgens sommigen zal Wilders zich op tijd realiseren, dat regeren meer vereist dan kretologie. Volgens hen zal Wilders zijn eigen politieke belangen - succesvol meeregeren en de electorale vruchten daarvan plukken - scherp genoeg in het oog houden, zodat hij zijn woorden zorgvuldiger zal kiezen. Laten we het hopen. Het is namelijk niet gezegd dat zijn electoraat zijn ondiplomatieke gedrag als zodanig zal interpreteren. Henk en Ingrid zullen zijn gedrag eerder als het doorbreken van de Haagse kaasstolp zien, wat hem ook politiek gewin oplevert.

Als Wilders doorgaat met alles zeggen wat zijn electoraat wil horen, treedt hij een groot aantal diplomatieke wetten met voeten. Hij moet het Nederlandse, niet het partijbelang laten prevaleren. Dát is regeringsverantwoordelijkheid. Als hij de 'oude politiek' echt zo veracht, als hij zegt te doen, moet hij de regenten ook niet navolgen in hun partijpolitiek.

Zijn toespraak in New York bij de demonstratie tegen de Ground Zero-moskee is te zien als een provocatie van een Nederlandse regeringsfunctionaris aan het adres van een bondgenoot. Leg de Amerikanen de nuance tussen een gedogende en een coalitiepartij maar eens uit. Nu uit hij nog breed gedragen kritiek (60% van de New Yorkers zou tegen de GZ-moskee zijn), in een andere situatie kan zijn gelijk wel eens heel wat minder evident zijn. Als hij dan weer allerhande zaken roept, heeft Nederland wat uit te leggen.

Reacties

tipo (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 16:50

Juist in de VS kent men het

Juist in de VS kent men het verschil tussen het accepteren van een meningsverschil en het respecteren van elkaars mening, maar al te goed. Dat is niet het probleem.

Dat men in Nederland dat verschil niet meer kent, ligt vooral aan onszelf.

De Snotverlosser (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 16:53

De financiering van de Ground

De financiering van de Ground Zero-moskee is eveneens te zien als een provocatie van een Nederlandse regeringsfunctionaris aan het adres van een bondgenoot. Verhagen, weet waar je aan begonnen bent!

J.Morika (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 16:58

Als Wilders doorgaat met

Als Wilders doorgaat met alles zeggen wat zijn electoraat wil horen, treedt hij een groot aantal diplomatieke wetten met voeten.

Maar waarom zou Wilders aan die diplomatieke wetten onderhevig zijn? Hij zit (volgens internationaal recht) toch niet in de regering?

tipo (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 16:59

@De Snotverlosser 16:53 Het

@De Snotverlosser 16:53
Het subsidiëren van de Ground Zero Mosque (1 miljoen) en het Ramadan Festival in de UK (15k/jaar) door Verhagen is een regelrechte provocatie aan het adres van de Nederlandse belastingbetaler.

En dat heeft het CDA gemerkt tijdens de verkiezingen.

ulbricht (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 17:01

Het moge duidelijk zijn dat

Het moge duidelijk zijn dat ik weinig sympathie voor de PVV heb, althans zo laat ik dat graag merken.

Echter mijn probleem is dus niet Wilders (die roept maar) doch zijn schare blinde volgelingen
(heer Tipo, daar reken ik U overigens niet toe)

Over het andere waar ik een grondige hekel heb, kan ik zeer specifiek zijn, dat is nl. de heer Maxime Verhagen en zijn CDA.

Die ophef over het gedogen van de PVV, snap ik dus helemaal niet namens het CDA, maar
is er niemand bij de PVV-stemmer (incl. hun toegeschreven gevoel voor rechtvaardigheid)
die vraagtekens zet bij de samenwerking met het CDA?

Ik bedoel maar, 2e partij, geen ministers, CDA krijgt er 5 van de 11 ondanks dat ze gigantisch zijn afgestraft.

Ik zou me behoorlijk belazerd voelen, zal Wilders daarom al een bom onder deze coalitie gooien om het CDA tot de orde te roepen?

Mar (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 17:01

Wilders zal toch ook wel

Wilders zal toch ook wel denken "Het moet niet gekker worden!!!!!" als hij het volgende leest:

------

Overigens bedenk ik net dat Jezus van Nazareth in zijn hoedanigheid van geweldloze,charismatische strijder tegen onderdrukking en overvreemding kan worden beschouwd als een voorloper van....Geert Wilders!

------

Over de vergelijking hier van Geert Wilders met Jezus Christus:

Jezus was bereid verkeerd begrepen gehaat te worden, al had hij het allerbeste voor met iedereen. Hij werd met de dood bedreigd, en moest vaak onderduiken buiten Jeruzalem. Hij was bereid onder voortdurend angst voor zijn leven te leven, en het risico te lopen zelfs gedood te worden.
Het enige wat Hij wilde was de bevrijding van alle mensen, zelfs van diegenen die het op zijn leven gemunt hadden.

"Moslims, bevrijd uzelf en u kunt alles"

ulbricht (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 17:04

@Mar, Begin jij nu ook

@Mar,

Begin jij nu ook al!

Heb ik een mooie voor je, als introductie voor "idiote rechtse gedachten voor dummies"

"De geest van de wijze keert zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links"
(Prediker)

Gielah (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 17:05

De waarheid moet ten allen

De waarheid moet ten allen tijde gezegd kunnen worden..... en wie buigt voor de wereld-oemmah ( die eventueel weer gesteund wordt door mensen, die alleen voor handel en geld leven) helpt eraan mee het tegenovergestelde van verlossing te bewerkstelligen.
Gelukkig heeft Wilders meer karakter dan de pappen-en-nathouders en de aanbidders van hun eigen portemonnee.Affairs

Padbuffel (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 17:06

Wat een nodeloze paniek weer.

Wat een nodeloze paniek weer. Het lijkt de commotie rond "Fitna/Onderwerping" wel in de periode dat niemand nog de inhoud kende. Laat Geert lekker gaan en dan horen we wel hoe het afloopt. Hij komt niet in de regering dus wat mij betreft geen enkel probleem.

Zolang ik een ongelovig varken ben die de dood verdiend, zoals opgetekend in de Koran, zullen de lange tenen van Moslims mij worst zijn.

E.Eliveld (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 17:16

Zo te zien wordt de PVV

Zo te zien wordt de PVV afgeserveerd. Dat zat er eigenlijk wel dik in met een CDA achterban die niets met Geertje te maken wil hebben. Dat wordt met een U bocht straks dus toch een links kabinet met de VVD in de gedooghoek....

Herman01 (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 17:16

Leuk he tegen Wilders

Leuk he tegen Wilders gefrusteerd te hoop te lopen?
49% in de US is tegen en 45.6% is voor de Mosq.
Wil men nu opeens Wilders verbieden als PRIVE persoon naar Ground Zero te gaan?
Voor protesten tegen deze gotspe: google op One Jerusalem, ga naar Stop the Ground Zero Mosque en geef Bloomberg uw protest.
@J Morika,
Diplomatieke wetten? De diplomatie bestaat uit scheitlijsters die 'beroeps/carriere' diplomaat zijn en bang zijn voor hun mooie baan.

aadd (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 17:19

Alweer een oproep tot

Alweer een oproep tot censuur? Volkomen misplaatst.

Herman01 (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 17:19
Martin (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 17:43

Links of rechts, voor of

Links of rechts, voor of tegen. Wilders gaat naar New York en doet daar zijn verhaal. Iedereen heeft een mening. Feit is echter dat niemand weet wat hij daar gaat zeggen. Laten we eerst even afwachten voordat we elkaar naar troon steken.

De Snotverlosser (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 18:05

@tipo op 09 Aug 2010 om

@tipo op 09 Aug 2010 om 16:59
Jazeker. En desnoods doen we 't nog een keer.

@Martin op 09 Aug 2010 om 17:43
Misschien gaat hij zijn verontschuldigingen aanbieden voor het gedrag van onze dan ex-minister van BuZa.

J. School (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 18:14

Op zich wel eens met de

Op zich wel eens met de strekking van het artikel: Geert Wilders moet het landsbelang dienen en inderdaad niet de regenten navolgen in hun partijpolitiek; doch het een sluit het ander niet uit. Een speech houden in een protest tegen de stichting van deze moskee hoeft niet per definitie een verslechtering van de relatie met de VS in te luiden, bovendien is allerminst zeker dat het landsbelang er op de langere termijn niet mee gediend is. De hooggespannen verwachtingen rond Obama's "open hand policy" worden immers niet waargemaakt, integendeel.

Dit soort debatten moet namelijk worden gevoerd, ze uit de weg gaan is juist typisch Nederlands en typisch Europees (want politiek correct en dus bevorderlijk voor het tot voor kort van overheidswege gepropageerde, maar jammerlijk falende multiculturalisme).

Wilders heeft al vaker gespeecht in de succesvolste democratie ter wereld, de vorige was tamelijk wellevend en hij zal het wel uit zijn hoofd laten de regering van de VS - die hij hoogacht - verwijten te maken. Laten we eerst maar eens afwachten. Als Wilders echt een "loose cannon" blijkt te zijn in diplomatieke zin, dan zullen zelfs Henk en Ingrid snel afhaken.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1156569.ece/Warm_bad_voor_Wil...

Doc P (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 18:25

Pff, om even te citeren uit

Pff, om even te citeren uit de verklaring van 30 juli: (mijn cursivering)

Daarom is – met acceptatie van elkaars verschillen van mening en het volledig aan elkaar gunnen van de vrijheid van meningsuiting over bestaande verschillen van inzicht – overeengekomen dat de PVV het nader te onderhandelen regeerakkoord op onderdelen zal steunen vanuit een gedoogpositie. VVD en CDA zullen van hun kant in het overeen te komen gedoogakkoord wensen van de PVV honoreren.

Dit zijn geen brandjes die het CDA of de VVD moet blussen, het is onderdeel van de afspraak: Wilders zegt het zijne, en Verhagen is het er mee oneens, beide achterbannen zijn weer tevreden. Wat de VS betreft vraag ik me ten zeerste af of Obama wel weet waar Nederland ligt; ze zullen daar echt geen slaap verliezen over welke toespraak van Wilders dan ook. Sterker nog, vele Republikeinen zullen het er roerend mee eens zijn.

Dit artikel geeft het beeld van een angstig konijntje dat in de koplampen staart, maar niet doorheeft dat de auto zo hoog op zijn wielen staat dat het konijntje niets te vrezen heeft als ie gewoon blijft zitten.

Wachteres (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 18:25

Wordt het niet eens tijd dat

Wordt het niet eens tijd dat er, na alle angst voor de islam die in heel Europa rondwaart, een stem komt die een ander geluid laat horen!

Ik schaam me diep voor het feit dat Europa niet onverbiddelijk is opgekomen voor de cartoonist die in Denemarken nog steeds wordt bedreigd.

Ik schaam me diep voor het dweilerig gedrag van onze Minister-President ten tijde van de film Fitna.

Ik schaam me diep voor het niet opkomen voor joden, homo's, en vrouwen die gewelddadig behandeld of weggepest worden.

Ik schaam me diep voor de laffe houding van onze regeringen, die niet opkomen voor de autochtonen en gewelddadige moslims in heel Europa hun gang laten gaan

Ik schaam me diep voor een liberaal/links Europa dat alleen maar buigt voor de fundamentalistische Islam.

Lafaards! En dat uit eigen belang, voor olie en geld.

Ik sta pal achter Geert Wilders; de enige held in een werelddeel vol karakterloze dhimmy's.

Laten we trots zijn op Geert Wilders en de PVV!

Herman01 (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 18:58

@Wachteres, Prima je doet je

@Wachteres,
Prima je doet je naam eer aan, mijn respect!

Anton (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 19:03

Wilders zal zeer zijn best

Wilders zal zeer zijn best moeten doen. Als hij niks zegt zal zijn achterban denken dat hij het schoothondje van VVD en CDA is geworden. Overdrijft hij te veel dan zal de achterban van het CDA alsnog de coalitie blokkeren en krijgen we iets rampzaligs met de PvdA, de linkse pers zal niet nalaten dat er zowiezo uit te persen.

Wachteres (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 19:06

@ Herman01 18.58u. Dank

@ Herman01 18.58u.

Dank je!

Nittickson (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 19:14

Wanneer zijn die

Wanneer zijn die Nederlanders, CDA'ers voorop, toch zulke onvoorstelbare lafbekken geworden? Zulke kruipers voor een achterlijke intolerante derdewereldreligie?

Geert Wilders gaat op uitnodiging in NYC vertellen wat hij tegen de islam heeft. Dat mag in een vrijland. Next!

Wachteres (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 19:19

@ Herman01 18.58u. Dank

@ Herman01 18.58u.

Dank je!

Gielah (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 19:21

Zo is dat, Wachteres. Maar

Zo is dat, Wachteres.
Maar flinkheid en karakter zijn nóch erg populaire, noch erg veel voorkomende artikelen in deze tijd, toch?
De ferme jongens en de stoere knapen zijn, zo lijkt het wel, definitief het zeegat uit!
Ik had daarnet, tijdens het uitsoppen van mijn wandhoge kruidenrek, het genoegen op radio 1 een gesprek te volgen tussen Hedy d'Ancona, dominee Bert Dorenbosch ( Schreeuw om Leven en falikant tegen blote borsten op het strand) en nog iemand, wiens naam ik niet verstaan heb, maar die zonder enige moeite de belichaming van het politiek correcte Nederland genoemd zou kunnen worden.
De presentator ( v.d. Brink) begon meteen op ons inmiddels vertrouwde belust-stokerige toon te vragen, wat iedereen aan tafel toch wel vond van het feit, dat Geert Wilders op 9/11 in Amerika zou spreken.
Mevrouw d'Ancona riep meteen verhit en met stámverhaffing , dat ze het werkelijk vréselijk.. vréselijk.. vond dat Wilders daar ook uit háár naam zou spreken.... terwijl nota bene maar 15% van de Nederlanders op hem gestemd had.... en verder had hij... o onvergeeflijke schande... ook nog verklaard, dat de islam een ideologie was... wat een ontoeláátbare krenking van al die brave moslims betekende... wat moesten die mensen wel niet dénken!
De polcor-meneer sprak driftig en met de bekende, nauw verholen haat, dat CDA en VVD nú al bemerkten, dat het nooit iets kon worden met Wilders als gedoger... hier kwamen ábsolute rámpen van.... terug nu het nog kon!
Maar dominee Dorenbosch hield een rustig betoog, waar eigenlijk geen speld tussen te krijgen was ( af en toe onderbroken door een soort doodsgerochel van mevrouw d'Ancona op de achtergrond) waarin hij de aloude en nimmer gewijzigde islamitische strategie van vroeger en nu ook weer gestalte zag krijgen in dit provocerende project ( vos.. haren... streken..) en hij zei dat hijzelf dólgraag meegegaan was met Wilders naar die demonstratie ( zijn stichting vierde die dag, expres op die dag, haar 25-jarig jubileum, dus hij kon niet) en dat hij een en ander dus van harte toejuichte.

Wachteres (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 19:41

@ Gielah 19.21u Ik geniet

@ Gielah 19.21u

Ik geniet van je beschrijving van de linkse gutmenschen!

Het is toch onvoorstelbaar dat je niet zou mogen zeggen dat je tegen het bouwen van een moskee op Ground Zero bent!

Je mag dus alleen maar vóór zijn, als ik het goed begrijp.

Wat een ongelofelijk domme arrogantie.

't Is geweldig trouwens, genieten geblazen, hoe liberaal/links voortdurend te keer gaat.

Ze zien de bui wel erg hangen!

Zou Hedy d'Ancona eindelijk het tijdelijke met het eeuwige verwisselen?

Goed van Bert Dorenbosch, wel nodig na zijn merkwaardige acties!

CDlogo (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 20:07

Deze paniek doet mij denken

Deze paniek doet mij denken aan de weken voor Fitna men kent de inhoud van de speech niet.

Speech Wilders vorig jaar april te L.A.
http://vladtepesblog.com/?p=6948

Emile M (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 20:10

Zal GW het ook accepteren als

Zal GW het ook accepteren als de minister van buitenlandse zaken uitdrukkelijk afstand neemt van zijn standpunt?

Jan (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 20:11

@Tipo Nederland draagt niet

@Tipo
Nederland draagt niet bij aan deze moskee. Het geld gaat naar een project voor ontwikkeling en emancipatie van vrouwen in landen als Afghanistan, Egypte en Pakistan. Het toezicht en de controle hierop is uitbesteed aan PricewaterhouseCoopers.

Natuurlijk is dit algemeen bekend, maar PVV'ers blijven ook graag over dit onderwerp liegen, in de hoop dat er weer een paar onnozelen zijn dit deze onzin geloven.

Verder is het natuurlijk prima dat Wilders zich uitspreekt tegen de moskee(ik ben er ook tegen op die plek), alleen gaat hij dat nu wel in erg twijfelachting gezelschap doen (o.a. iemand die oproept om alle liberals en moslims te doden). Verder heeft Wilders tijdens buitenlandse avonturen al vaker extreme uitspraken gedaan. Hij moet zich wel realiseren dat deze nu onder een vergrootglas liggen.

Jan (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 20:24

@tipo Nederland draagt

@tipo

Nederland draagt niet bij aan de bouw van deze moskee. Het geld gaat naar een project voor ontwikkeling en emancipatie van vrouwen in landen als Afghanistan, Egypte en Pakistan. Het toezicht en de controle hierop is uitbesteed aan PricewaterhouseCoopers. De Asma organistie die dit project uitvoert, draagt financieel ook niet bij aan de moskee.

Natuurlijk is dit algemeen bekend, maar PVV'ers blijven ook hierover graag liegen, in de hoop dat er weer een paar onnozelen zijn die dit geloven.

Verder mag Wilders natuurlijk zeker zeggen dat hij tegen de moskee is (ik ben er zelf ook tegen op deze plek), maar hij gaat dat nu wel doen in erg twijfelachtig gezelschap (o.a. iemand die oproept om alle liberals en moslims te doden). Verder heeft Wilders in het buitenland al eerder extreme uitspraken gedaan en moet hij zich wel realiseren dat zijn woorden nu onder een vergrootglas liggen.

willlem15 (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 20:34
toetssteen (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 21:01

http://www.jihadwatch.org/201

http://www.jihadwatch.org/2010/08/islamic-supremacist-ground-zero-imam-r...

@Jan
Een en ander gaat om zelfverdediging en de verdediging van alles dat de Amerikaan heilig is, zijn vrijheid. Het gaat zeer beslist niet over dat wat u schrijft. Een tekst uit zijn verband rukken is zooo gemakkelijk.
Maar laten we wel wezen, waarom zou een Amerikaan net zoals een Nederlander het moeten tolereren dat zijn vrouw of zij dochter onheus, of soms nog wel erger, behandeld wordt?

Brekebeen (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 21:19

Wilders kan gewoon een

Wilders kan gewoon een gepassioneerde rede houden die de Amerikanen aanspreekt.

En dan lekker op het randje, om de linkervleugel van het CDA te jennen. Zodanig dat ze zich vertwijfeld afvragen: moet ik nu nou gaan gillen of niet?

Herman01 (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 22:02

@Emile M, Hij zal zeggen 'Go

@Emile M,
Hij zal zeggen 'Go to hell'.
Het zal zover echter niet komen, vandaag was alles voor de Buehne.
Geert Wilders heeft bewezen verdomd goed te weten wat hij zegt.

Kareltje (niet gecontroleerd) op 9 augustus, 2010 - 22:20

Ach.., we zullen wel horen

Ach.., we zullen wel horen wat Wilders daar te vertellen heeft.

Als ik goed ben ingelicht gaat Wilders daar trouwens niet 'zomaar' naartoe, maar is hij daar op uitnodiging.

De hele gang van zaken rondom de bouw van een dergelijk centrum op Ground Zero is overigens ook nogal dubbel.
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/6151

Enerzijds is kan het positief zijn om er uitdrukking aan te geven dat er toenadering gezocht wordt tussen de bevolkingsgroepen onderling; in het bijzonder de Amerikanen en de Moslims. Anderzijds is het - mijns inziens - een klap in het gezicht voor de nabestaanden van 9/11.

Hoewel vergelijkingen altijd mank gaan, wil ik het vergelijken met een voornemen om in Nederland op de Grebbeberg - amper 10 jaar na WO-2 - (of vul zelf maar een andere plek in) een standbeeld op te richten ter symbolisering en ondersteuning van de "goede banden tussen Nederland en Duitsland". Om maar eens iets te noemen.

Sommige dingen doe je 'gewoon' niet!

derck (niet gecontroleerd) op 10 augustus, 2010 - 00:15

Er valt niets te blussen want

Er valt niets te blussen want de afspraak is dat de pvv de islam ziet als wat het is en het cda doet alsof de koran de arabische versie is van de sound of music

Emile M (niet gecontroleerd) op 10 augustus, 2010 - 10:08

Ik stel mij dan een debat

Ik stel mij dan een debat voor waarbij de oppositie stelt dat de minister met onvoldoende ferme woorden afstand heeft genomen van de speech GW, terwijl de minister zich wel heeft gedistantieerd. Steunt GW de minister dan in dat debat?

ulbricht (niet gecontroleerd) op 10 augustus, 2010 - 10:26

Waarom voelen zich zoveel

Waarom voelen zich zoveel mafketels aangetrokken tot het extreme?

Dacht ik klaar te zijn met zo'n zielig figuur als Gielah, die het geloof direct weet te verkrachten en Wilders uitroept tot Profeet, komt nu ineens "wachteres" op de proppen.

Nu sluit ik niet uit dat dit één en dezelfde figuur is, wat verklaarbaar is voor zo'n idioot mens, maar dat hier ook doodsverwensingen worden getollereerd
is een stap té ver.

"Zou Hedy d’Ancona eindelijk het tijdelijke met het eeuwige verwisselen?"

Veelzeggend overigens dat niemand hier het fatsoen heeft om daar even iets van te zeggen, doch wellicht verklaarbaar, daar DDS is verworden tot een broeinest van extremisme ipv gezond conservatisme

De Snotverlosser (niet gecontroleerd) op 10 augustus, 2010 - 11:44

@Wachteres op 09 Aug 2010 om

@Wachteres op 09 Aug 2010 om 18:25
Ik sluit me hier volledig bij aan.

levbont (niet gecontroleerd) op 10 augustus, 2010 - 11:59

@ulbricht op 10 Aug 2010 om

@ulbricht op 10 Aug 2010 om 10:26 # :'maar dat hier ook doodsverwensingen worden getollereerd is een stap té ver.'
Je bergijpt er nog steeds niks van hè besterd Ulbricht, slechts den slechten linksmens mag DAT niet doen. Van de rechtse gelovige wordt dit alles getolereerd. Dat moest jij toch weten onderzwischen.

Karl Kraut (niet gecontroleerd) op 10 augustus, 2010 - 12:01

Het hele gedoe rond deze

Het hele gedoe rond deze moskee lijkt wel Aktie Rookgordijn. Ondertussen gaan de VS namelijk voor dertig miljard gevechtsvliegtuigen e.d. leveren aan Saoedi Arabië. Het lijkt me zinniger om daar tegen te protesteren:

http://www.bloomberg.com/news/2010-07-21/u-s-saudi-sale-is-said-to-appro...

Zonnebloem (niet gecontroleerd) op 10 augustus, 2010 - 13:23

“@ Jan “maar hij gaat dat nu

“@ Jan
“maar hij gaat dat nu wel doen in erg twijfelachtig gezelschap (o.a. iemand die oproept om alle liberals en moslims te doden)”
Helemaal mee eens, dat soort volk moet je mijden! Geldt dus ooki voor alle Moslims die christenen, joden, homos, enz. willen doden, toch ???

Mar (niet gecontroleerd) op 10 augustus, 2010 - 13:42

@Zonnebloem Als je weet

@Zonnebloem

Als je weet wie het gezegd of geschreven heeft, dan kun je die ook mijden.

Wachteres (niet gecontroleerd) op 10 augustus, 2010 - 18:58

Ulbricht 10.26u. Uw

Ulbricht 10.26u.

Uw beschuldigingen en uw misbruik van bijbelteksten slaan als een tang op een varken!

Ten eerste, ik ben Gielah niet! Ik ken haar wel van internet en haar reacties worden door mij zeer gewaardeerd!

In plaats dat u gaat schelden (mafketel en extreem) had u er verstandiger aan gedaan om inhoudelijk op mijn stukje van 18.25u in te gaan.

Daar had ik wat mee gekund!
U mag de FEITEN die ik daarin naar voren breng extreem vinden, maar het zijn wel FEITEN!

Of wilt u liever dat we in Europa, net als liberaal/links dat doet, feiten maar blijven verdoezelen?

Niet horen, niet zien en zwijgen!

In Belgie wordt de sociaal-democratische politicus Elio di Rupo momenteel met onthoofding bedreigd door de moslims, waar hij en zijn partij zo voor opkomen.

En waarom?

Hij heeft kans om minister-president te worden en hij is homosexueel!

EXTREEM, NIET WAAR?

Natuurlijk wordt zoiets zoveel mogelijk verzwegen en wordt er niets tegen ondernomen.

Je kunt veel beter en gemakkelijker Wilders aanvallen.

Wat mevrouw Dacona betreft, zij mag van mij eeuwig leven, maar ik vind wel dat ze in het openbaar voor altijd haar mond moet houden.

Iemand die het 'normaal' vindt dat moslimfundamentalisten een moskee mogen bouwen bij de plek waar hun soortgenoten duizenden onschuldige Amerikanen op een verschrikkelijke wijze hebben omgebracht, moet wat mij betreft, 'zwijgen als het graf'.

En vooral geen superieure waandenkbeelden hebben t.o.v mensen, c.q. Geert Wilders en zijn partij, die zo'n waanzinnig links besluit afkeuren en er, terecht, tegen protesteren!

Als u de opmerkingen van mij richting mevrouw Dacona als een doodsbedreiging ziet, heeft u een probleem, ik niet! Misschien moet u uw leesvaardigheid wat gaan oefenen.

Het is beter voor u dat u wakker wordt, Ulbricht, en de WERKELIJKHEID onder ogen gaat zien!

Wachteres (niet gecontroleerd) op 10 augustus, 2010 - 19:12

Erratum: mevrouw Dacona in

Erratum: mevrouw Dacona in mijn stukje van 18.58u.
is natuurlijk mevrouw d'Ancona.

Gielah (niet gecontroleerd) op 10 augustus, 2010 - 19:13

Die meneer heeft de

Die meneer heeft de werkelijkheid heel goed door, @ Wachteres, maar maakt alleen andere keuzes dan u en ik.
Dat mag.
Maar wie scheldt, die laat in feite maar één ding zien ( behalve dan een bepaalde mate van onbeschaafdheid): dat hij of zij géén argumenten heeft.... en dat zelf heel goed weet ook.
Gr.

Wachteres (niet gecontroleerd) op 11 augustus, 2010 - 08:44

http://www.libertiesalliance.

http://www.libertiesalliance.org/2010/08/09/een-moskee-te-ver-2/

Info en nog meer info d.m.v. links over: 'Heeft Nederland nu wel of niet meebetaald aan de geplande moskee bij Ground Zero"!