PvdA op oorlogspad!! (in, eh, oppositie)

Geplaatst door Joshua Livestro op 10 september, 2010 - 09:00

Berichten van het sociaaldemocratische oorlogsfront. Ja, oorlog, ja. Onder de bezielende leiding van de briljante strateeg Cohen gaat de PvdA namelijk op het oorlogspad tegen het 'kabinet Wilders-I'. Leest en huivert:

In het stuk, getiteld 'De oppositiestrategie', staat dat de PvdA nu alle kaarten zet op het bestrijden van wat men consequent 'het kabinet-Wilders' zal gaan noemen. "Het is aan ons om voortdurend de spanningen in deze coalitie bloot te leggen en het kabinet zo in de problemen te brengen." Het document, dat vorige week is besproken op een besloten fractiebijeenkomst in het Limburgse Vaals, beschrijft ook hoe de partij het land wil mobiliseren tegen een rechts kabinet. Volgens de PvdA willen kiezers 'vechtlust' zien. "Het rechtse afbraakbeleid gaat de komende jaren veel maatschappelijk verzet op de been brengen. Oppositie voeren we daarom niet in een Haags isolement, maar in nauwe samenwerking met de sociale beweging, de milieubeweging, ouderen en jongerenorganisaties etc. Die samenwerking zoeken we steeds actief op."

Stoere woorden uiteraard, maar wat er eigenlijk staat is dat men zich erbij neerlegt dat men in de oppositie verdwijnt -- en dat dan waarschijnlijk voor langere tijd. Alle mooie woorden over leiding geven aan het linkse volksverzet kunnen namelijk niet verhullen dat men bij de PvdA niet bereid of in staat is om gezamenlijk op te trekken met de andere linkse partijen: "Een samenwerking met andere partijen op links ligt volgens de oppositiestrategie niet voor de hand. De SP wordt weggezet als een dogmatische socialistische partij en D66 en GroenLinks als links-liberale clubs." De zes linkse dwergjes (PvdA, SP, D66, CU en PvdD) gaan dus ieder voor zich proberen het gesloten front van het kabinet Rutte-I open te breken. Veel geluk daarmee. Als Rutte en co de zaak tot aan de volgende verkiezingen gesloten weten te houden, wacht vrijwel zeker een forse stembusoverwinning. De keuze tussen een als een eenheid opererend rechts blok dat daadwerkelijk wil hervormen en een hopeloos verdeeld links blok dat alleen maar wil blokkeren is immers snel gemaakt.

Reacties

Esther (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 09:15

Nu de hamvraag: staat ergens

Nu de hamvraag: staat ergens in dat document nog iets over landsbelang? Dat zou het spektakel compleet maken.

Roerend eens met het hele stuk.

Gielah (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 09:20

Weer een illusie

Weer een illusie minder.
Velen van ons dachten nog steeds, dat wij de volksvertegenwoordigers betaalden om dát te doen, wat goed is voor Nederland en de Nederlanders.
Nu blijkt dat een deel van die volksvertegenwoordigers ervan uitgaat, dat wij er zijn om hen voor onbepaalde tijd in het zadel te houden... omdat zij daar recht op menen te hebben en zij dat recht op alle mogelijke nette en helemaal niet nette manieren denken te mogen verdedigen.
Dat werpt weer een heel nieuw licht op de zaak.
Hoe heette dat boek van Hans Helmut Kirst ook alweer: 'Hunde, wollt Ihr ewig leben?'

Oblomov (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 09:20

Geen verschil met wat er nu

Geen verschil met wat er nu gebeurt toch. Het is irritant, zeker, maar uiteindelijk maken ze vooral zichzelf belachelijk omdat ze geen steekhoudende argumenten hebben. Bovendien, Cohen kan helemaal geen oppositie voeren.

Doc P (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 09:23

De crux is natuurlijk wel het

De crux is natuurlijk wel het front gesloten te houden. Cohen cs zullen expliciet en intensief de Doekle's binnen het CDA proberen over te halen tot rebellie. Het CDA blijft de zwakke schakel.

Maar dat is - mits er een redelijke kans is dat men een jaar of 3 kan regeren (en die is er nadat Klink zijn biezen pakte) - geen reden het niet te proberen.

Bovendien, als de PvdA weer kiezer laat afvloeien naar de andere linkse partijen zonder een blok te vormen wordt de politiek zowaar nog leuk: rechts kan, onder de juiste omstandigheden, met 3 partijen een regering vormen (en de SGP als gedogende factor); links heeft dan 6 partijen nodig die onderling hopeloos verdeeld zijn.

"Verdeel en heers", was het, nietwaar?

PS : Bovendien, hoe harder de PvdA dit kabinet neerzet als een constructie van Wilders, des te beter voor de PVV. Het stigma van pariah kan de PVV missen als kiespijn (dat is wat totaal anders dan een imago van buitenstaanders t.o.v. de elite), en er continu aan herinneren dat de PVV mede het land bestuurd is dan helemaal niet slecht voor de PVV. En als er beleid komt dat voor de PVV slecht valt neem je weer wat afstand - dat's luek van twee walletjes eten. VVD en CDA zullen er misschien iets minder blij mee zijn, maar Geert zal hier niet wakker van liggen, integendeel.

tipo (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 09:25

Die oppositiestrategie zullen

Die oppositiestrategie zullen ze de komende 12 jaar nodig hebben.

Jan (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 09:47

Voorlopig, straalt rechts ook

Voorlopig, straalt rechts ook zeker nog geen eenheid uit. De versplintering is er op alle fronten.

havand (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 09:48

Het stuk van de pvda kan

Het stuk van de pvda kan beter de titel dragen: "Op weg naar het einde"!

HaJoGe (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 09:49

Is deze strategie wel

Is deze strategie wel goedgekeurd door Rabat en Ankara ?

Tom (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 09:54

Wat een arrogantie! Het land

Wat een arrogantie! Het land is gebaat bij een stabiele regering die op economisch vlak veranderingen doorvoert. En of dat kabinet links, rechts, onder of boven is maakt geen moer uit. Zolang de noodzakelijke ingrepen maar plaatsvinden.
Pogingen om zo'n kabinet voortijdig onderuit te schoffelen vallen wat mij betreft onder landverraad.
Waarom gebruikt de PvdA nog steeds die slogan "iedereen telt mee"? Dat moet zijn: "iedereen telt mee, mits hij/zij het met ons eens is".

topsporter. (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 09:55

Cohen probeert in de nabije

Cohen probeert in de nabije toekomst als brandstichter te functioneren?
Het CDA zal haar partij wel moeten... renoveren.
Een tip van mij, ruim dat verkoolde brandhout op.
Iedereen ziet dat types als Doekle Terpstra de nederlandse samenleving beschadigen en dan ook uiteraard het CDA.
Doekle heeft feitelijk Wilders geholpen zijn seculiere taak uit te voeren.
Doekle een goed betaalde bellboy geknield in de lift van de PVV.

Willie (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 09:55

Toch niets vreemds, we hebben

Toch niets vreemds, we hebben de heer Wilders de afgelopen jaren niet anders zien doen dan het oorlogspad betreden, alleen wordt het hopelijk minder hysterisch, want 36 spoeddebatten per week heeft weinig zin en hopelijk volgen er ook geen debiele moties van wantrouwen. En uiteraard binnen het kader van de wet, maar dat lijkt me evident.

Overigens is het nieuwsbericht over mevrouw Ferrier en de heer Koppejan natuurlijk veel interessanter dan dit.

J.K. (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 10:02

De sociaal-democraten krijgen

De sociaal-democraten krijgen het spaans benauwd als ze verantwoordelijkheid moeten nemen en dragen. Niet voor niets hebben ze in februari van dit jaar het kabinet laten vallen. De oppositie is de plek waar de PvdA zich senang bij voelt.

ethan (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 10:24

http://twitter.com/FemkeHalse

http://twitter.com/FemkeHalsema/status/24085258744

Je vraagt je toch af welke PvdA'er de 'oppositiestrategie' strategisch heeft laten slingeren? En vooral, waarom?

Nico (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 10:25

Tom vindt het voeren van

Tom vindt het voeren van oppositie kennelijk landverraad. Zie hier de democratische insteek van het PVV volk

In elke democratie is er een oppositie die mede als doel heeft om de zittende regering onderuit te halen en vervolgens zelf te gaan regeren. Als er een linkse regering was gekomen dan hadden de rechtse partijen uiteraard ook een stevige oppositie gevoerd om de regering zo snel mogelijk onderuit te krijgen.

Verder is de strategie van de PvdA volgens mij niet effectief, "Wilders 1" gaat het wel een paar jaar uithouden mits ze in Maart 2011 ook een meerderheid van stemmen weet te behalen.

ArieBombarie (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 10:40

Met het stuk van de PvdA is

Met het stuk van de PvdA is op zich niets mis. Het is nu eenmaal de taak van een oppositiepartij om het de regering zo moeilijk mogelijk te maken. En dat geldt zeker voor een regering waar men het geheel mee oneens is.

Overigens is het voor mij nog steeds geen uitgemaakte zaak dat DDS I er komt. CDA-dissidenten Ferrier en Koppejan blijven immers dwarsliggen. Ik hoop vurig dat ik mij vergist, maar met name Koppejan lijkt mij iemand die nog wel eens roet in het eten zou kunnen gooien.

GuusjA (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 10:49

We zoeken nog iemand die de

We zoeken nog iemand die de rol van 'Jo de Rut' gaat spelen.

Moet een kruising zijn van Klink, Bos en KatjA

GuusjA (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 10:52

@ ethan op 10 Sep 2010 om

@ ethan op 10 Sep 2010 om 10:24 #
Je vraagt je toch af welke PvdA’er de ‘oppositiestrategie’ strategisch heeft laten slingeren? En vooral, waarom?
=====

Ziehier:
Gisteren opgehaald:
http://www.dagelijksestandaard.nl/2010/09/hoe-creeer-je-een-revolutie-me...

Oblomov (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 10:53

@Ethan Ze denken dat ze

@Ethan
Ze denken dat ze hiermee daadkracht uitstralen. Volgens hun volstrekt onnozele en foutieve analyse dat Wilders in het bijzonder en rechts in het algemeen het kwaad is dat bestreden moet worden, menen ze dat het dit is waar mensen op zitten te wachten. Dit ofschoon er steeds meer mensen naar rechts overstappen ondanks de voortdurende anti-Wilders en anti-rechts campagnes van alles wat aan de overheid gelieerd is. Hiermee onderstreept links voor de zoveelste keer haar eigen intellectuele armoede omdat ze niet in staat zijn een inhoudelijk verhaal te presenteren. Het enige wat dan rest is tegen zijn, dwars zijn, reageren, demoniseren en domweg per definitie het tegenovergestelde roepen van whatever het is dat rechts poneert.

De reden dat links geen inhoudelijk verhaal kan houden is dat hun ideologische basis failliet is. Links weet dat ook wel, daarom weigeren ze a priori om de defecten van hun ideologie te analyseren. Het enige wat ze doen is snel het naampje veranderen. Jezelf geen socialist meer noemen, maar sociaal-democraat; op dezelfde manier als de socialisten in Oost-Europa zijn weggezet als communisten: "Wij zijn socialisten, dat is heel anders."

Wat resteert is dan de belangen behartigen van hen die van belastinggeld leven en elk initiatief steunen om die belastingen te kunnen verhogen, daarnaast prettig in het gehoor liggende nietszeggendheden debiteren als: aandacht voor zwakkeren en voor het milieu (wie heeft dat nou niet?) en de ene lastercampagne na de andere op touw zetten om de angstige status quo te bewaren. Niemand die dat nog gelooft, zelfs niet degene die zich uit puur eigenbelang voor het linkse karretje laten spannen.

Elise (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 10:56

Iedereen weet toch dat links,

Iedereen weet toch dat links, niet alleen PVDA maar ook D66 en GL, vooral graag schreeuwen, schelden en gemeenplaatsen gebruiken als 'de samenleving splijten' en 'mensen tegen elkaar opzetten'. Ik heb het zo vaak gehoord, maar weet totaal niet wat ze bedoelen. Zeg nou eens CONCREET, ONDERBOUWD en INHOUDELIJK wat feitelijk onjuist is wat Wilders zegt. Bestrijden op inhoud accepteert iedereen, schelden om te demoniseren is schadelijk voor het kabinet en schadelijk voor Nederland.

Wodan (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 11:02

Hier is maar 1 antwoord

Hier is maar 1 antwoord op,rechts Nederland gaat lok pvda'rts inzetten.

DSV (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 11:03

"De zes linkse dwergjes

"De zes linkse dwergjes (PvdA, SP, D66, CU en PvdD)"

Say what?

ethan (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 11:04

GuusjA en Oblomov Je

GuusjA en Oblomov

Je vraagt je toch af welke PvdA’er de ‘oppositiestrategie’ strategisch heeft laten slingeren? En vooral, waarom?

Is een tweet van femke Halsema die het verhaal van Joshua nog 's onderstreept.

http://twitter.com/FemkeHalsema/status/24085258744

Ik denk dat de PvdA zelf hopeloos verdeelt is in verschillende kampen en fracties.
Ze konden zelfs de onderhandelingen voor paars + niet eensgezind voeren(kregen het aan tafel onderling aan de stok).
Alleen dankzij de solidariteit van de MSM kon die vuile was tot nu toe buiten het nieuws worden gehouden.
Maar ik voorspel binnenkort een rel binnen die partij waar die rel van het CDA nu volledig bij verbleekt.

D. G. Neree (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 11:11

Nico, de vraag is: voert een

Nico, de vraag is: voert een oppositiepartij oppositie uit wat zij ziet als landsbelang, d.w.z op inhoudelijke punten...
Of voert een partij oppositie tegen een andere partij... alleen omdat het een andere partij is?
Er is nog niet eens een akkoord, maar de PvdA maakt zich al klaar om alles af te schieten, wat er ook gebeurt en "het kabinet in problemen te brengen".

Het kabinet in problemen brengen. terecht of terecht maak niet uit: dat is geen oppositie, dat is principieel dwarsliggen en saboteren. Let wel: nog voordat er een akkoord is.

Is dat een partij die het landsbelang nastreeft?

Joinville (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 11:15

Dit "uitgelekte" document

Dit "uitgelekte" document lijkt me vooral een korte termijn doel te hebben, namelijk om Tjeenk Willink een (extra) argument te geven om tegen een rechts kabinet te adviseren.

Oblomov (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 11:25

"Je vraagt je toch af welke

"Je vraagt je toch af welke PvdA’er de ‘oppositiestrategie’ strategisch heeft laten slingeren? En vooral, waarom?"

Niet werkelijk, misschien hebben ze het wel in goed overleg zo afgesproken. Het waarom heb ik reeds getracht te beantwoorden.

Nico (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 11:26

@D.G.Neree, Het is niet

@D.G.Neree,

Het is niet objectief te zeggen wat het landsbelang is. De kiezers zijn hier ongeveer 50/50 ober verdeeld. Wat een PVV'er in het landsbelang acht kan voor een PvdA'er juist als destructief voor het land worden gezien en omgekeerd.

Juist in een democratie zijn de meningen over wat het algemeen- of het landsbelang is verdeeld.

Karel (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 11:36

@Nico, lees deze passage nog

@Nico, lees deze passage nog eens:

Zo wordt er gesproken over een strategie van betrouwbaarheid en geloofwaardigheid, maar 'in situaties waarin zich een serieuze kans voordoet (de stabiliteit van) de coalitie te ondermijnen, kan die opportuniteit voorrang krijgen boven consistent, geloofwaardig optreden'.

antonius (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 11:37

Ik mis nu de altijd zéér

Ik mis nu de altijd zéér éloquente mening/opmerking van Ullbricht !

Gielah (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 11:45
sulla (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 11:49

De ontwrichting en

De ontwrichting en oppertunisme strategie? Betekend dit dat in de wijken de brandstichtingen ,overvallen,huftering gedrag ,zwartrijden,het verrot schelden van vrouwen en meisjes door de pvda gestimuleerd zullen worden.Zodat ze het kabinet Rutte (Wilders) de schuld kunnen geven!

Nico (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 11:53

@Karel, Wat je noemt is

@Karel,

Wat je noemt is gewone tactiek van oppositie. gebeurt in alle democratieën en bij alle politieke gezindten. Wilders zou niet anders hebben gehandeld als hij een (centrum) links kabinet daarmee onderuit kon halen.

Jak (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 12:08

"De PvdA als

"De PvdA als actiegroep".

Diederik Samsom's invloed wordt steeds duidelijker.

Joop (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 12:31

Ja, dat is nu typisch links.

Ja, dat is nu typisch links. Altijd demonstreren of de zaak boycotten als ze het ergens niet mee eens zijn. Had rechts de afgelopen jaren 24 uur per dag kunnen demonsteren. En dat demonstreren van links moet (bijna) ook altijd gepaard gaan met vernielingen van andermans eigendommen. Links weet altijd heel goed waar het geld te halen en hoe uit te geven, maar hoe ze het op moeten opbrengen of hoe het verdient moet worden. Dat weten ze niet. Fijn voor links dat rechts er nog is die dat wel weet.

Oblomov (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 12:52

@Nico Dus als links een

@Nico
Dus als links een programma wil uitvoeren dat exact hetzelfde is als dat van de PVV, dan zegt Wilders neen? Dat is namelijk wat de PvdA heeft afgesproken. Waarmee ze impliciet aangeven dat ze niet geinteresseerd zijn in het realiseren van hun standpunten, ze zijn enkel geinteresseerd in macht; lees geld stelen van succesvolle mensen en organisaties om dat te geven aan bevriende clubjes in ruil voor meer stemmen en politieke propaganda. Dat is democratie volgens, de boel bij elkaar houden, Cohen en co.

Gielah (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 12:58

Domme machtbeluste

Domme machtbeluste linksfiguren.
Als ze dit echt gaan uitvoeren staan ze straks niet meer op het lijstje als de 3e partij, maar donderen nog verder omlaag en dat doen ze dan helemaal zelf.
Eerst brandt Hare Majesteit zichzelf af... wat op termijn de monarchie ernstig schaadt... en wat jammer is, mijns inziens.... en nu gaat de PvdA een potje zelfvernietiging doen... wat NIET jammer is.

DonkeyKong (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 13:08

Het tragische is dat de PvdA

Het tragische is dat de PvdA niet anders kan.
Een genuanceerd verhaal leidt tot massale desertie van de kiezers richting anti-Wilderspartij D66, zoals we vorig jaar hebben kunnen zien.

Na, of zelfs al tijdens het vertrek van Bos en de komst van Cohen, maakte de PvdA een anti-Wilders draai, et voilà, de kiezers kwamen terug.

Dubbel tragisch is dat Cohen ongeschikt is voor een polariserende rol, het is in strijd met zijn karakter en met zijn image.

Esther (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 13:22

@Nico: Of Wilders iets wel

@Nico:
Of Wilders iets wel of niet zoundoen doet volgens mij niet terzake in de beoordeling of iets wel of niet in het landsbelang is. Tenzij men zoals sommigen van mening is dat -alles- wat Wilders doet in het landsbelang is, maar dat terzijde.

Feit is dat als de PvdA op punten waarop het verschillen ziet tussen VVD/CDA en PVV daar met opzet in gaat stoken, want daar gaat het eigenlijk om, het zelf bijdraagt aan polarisatie, en daarmee noch het landsbelang, noch de eigen achterban dient. De PvdA was toch van het samenbinden?

thomas_van_h (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 15:09

'Veel geluk daarmee.' is een

'Veel geluk daarmee.' is een anglosisme: good luck with that.

Veel succes daarmee!

Linkse partijen trekken nu al ten oorlog. Tegen elkaar dan. (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 15:16

[...] och, wat zijn

[...] och, wat zijn linksmenschen toch ook vermakelijk, he? Zoals Joshua eerder vandaag al schreef heeft de PvdA besloten de SP, GroenLinks en D66, um, links te laten liggen en in haar eentje oorlog [...]

huftertje (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 15:31

Het is echt grappig om te

Het is echt grappig om te zien en lezen dat de meeste reaguurders in dezelfde links/rechts tegenstellingen blijven hangen, er is ook met het kabinet Wilders niets nieuws onder de zon...

Gielah (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 15:44

Afwachten , geachte

Afwachten , geachte Hufter.
U komt wellicht nog voor aangename verrassingen te staan met het kabinet Rutte 1.
Het kabinet Wilders is nog even toekomstmuziek, maar er wordt aan gewerkt.
(Schrijf liever geen Wilders 1... dat is meer een uitdrukking voor Joopers dan voor Hufters.. terwijl u natuurlijk inderdaad een in-Joop-zijnde Hufter zou zijn... of een hufterige Jooper).

huftertje (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 15:58
philippine (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 16:32

Ja. De PvdA bakt ze bruin.

Ja. De PvdA bakt ze bruin.

tom (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 17:54

@Nico: "Tom vindt het voeren

@Nico: "Tom vindt het voeren van oppositie kennelijk landverraad. Zie hier de democratische insteek van het PVV volk"
Je moet eens goed leren lezen. Ik schrijf dat dit land gebaat is bij een kabinet (links of rechts) dat maatregelen neemt om de crisis te lijf te gaan. Dat is in het landsbelang! De PvdA is niet van plan normale oppositie te voeren, maar is er op uit om het kabinet onderuit te halen. Wellicht begrijp jij het niet helemaal, maar een val van een kabinet zet ons minimaal een half jaar op achterstand. Het is dus beter om dit kabinet een kans te geven en vanuit de oppositie de plannen proberen bij te sturen.
En voor alle duidelijkheid: ik wens niet weggezet te worden als PVV-volk. Los van het disrespect dat jij ten toon spreidt: ik stem niet op de PVV.
En begin jij helemaal niet over democratie, want de linkse partijen wensen niet eens samen te werken met de grootste winnaar van de verkiezingen.

Martin (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 18:52

Het is voor mij duidelijk dat

Het is voor mij duidelijk dat de pvda de komende jaren flink wat leden zal verliezen. Het kan bijna niet anders dat veel van de autochtone leden zich zo langzamerhand rot schamen voor hun leider en strateeg Job C. te A. Deze man staat op eenzame hoogte. Zo hoog dat hij niet meer ziet wat er op de lagere hoogten afspeeld.

PVV stemmers worden vergeleken met onnozelaars of nog erger, maar zolang zij maar weten waarom zij op de PVV stemmen zit het wel goed. Altijd nog beter dan een zeer groot deel van de pvda stemmers want die moeten het aan iemand anders vragen. Kan het nog erger?

aadd (niet gecontroleerd) op 10 september, 2010 - 19:13

De PvdA werkt inderdaad met

De PvdA werkt inderdaad met een netwerk. Ze zaaien haat zoveel ze kunnen. Het kan ze geen moer schelen waar en wanneer er (rassen)rellen uitbreken. Alles voor het pluche. In 010 is de PvdA altijd bezig hun moslims op te hitsen tegen Leefbaar Rotterdam. Ook hun wethouders werken daar aan mee.
Deze partij is ziek en hun politiek is volkomen rot. Het smerigste is wel dat hun netwerk geheel wordt betaald door de belastingbetaler. Met dank aan de oude politiek, zoals de VVD, die kritiekloos hier aan mee werkt.