Tofik Dibi breekt Nederland af

Geplaatst door Joost Niemoller op 27 januari, 2012 - 11:30

Tofik Dibi wil een pionierspardon voor miljoenen kansarmen.Totale waanzin heeft bezit genomen van Tofik Dibi en de zijnen. Via een website is hij bezig met het verzamelen van handtekeningen voor zijn Kinderpardon. Er zijn al honderdduizend steunbetuigingen binnen. Groot nieuws!

Het idee is: Alle asielkinderen die met hulp van  mensensmokkelaars en betalingen uit het land van herkomst hierheen worden gestuurd, en er met hulp van door de overheid betaalde advocaten in slagen om acht jaar in de asielprocedure te blijven, moeten als voorpost van de rest van hun familie hier mogen blijven. Een pionierspardon. Dit is een plan waarmee Nederland actief gaat werven voor deze zogenaamde asielzoekers. 

Voor een Afrikaanse familie is dit mooier dan een lot uit de loterij. Je geeft je kind mee aan mensensmokkelaars (wat voor ontaarde ouders zijn dat?) die het via allerlei trucs in een land als Nederland terecht laten komen. Vanaf dat punt is het een kwestie van traineren. Daar is Nederland goed in. Nergens in Europa duurt een procedure zo lang, en nergens is de kans zo groot dat de Nederlandse sufgebeukte ambtenaren vroeg of laat het idee opgeven dat de waarheid achterhaald moet worden. 

Tofik Dibi en de zijnen zijn nog niet tevreden. Ze willen het Nederlandse systeem onder druk zetten. Ze willen nog veel meer zogeheten asielzoekers. Te beginnen bij de kinderen. Kinderen zijn dankbaar. Bij een kind breekt iedereen zijn of haar hart. Is het kind eenmaal binnen, dan begint de nieuwe fase. Mensenrechten. Gezinshereniging. Eitje. Vader. Moeder. De andere kinderen, al dan niet echt, opa, oma. Met één kind krijg je zo al snel een heel dorp in de ruimhartige Nederlandse uitkering.

De blijheid waarmee Tofik Dibi vanachter zijn computer de handtekeningen zit binnen te graaien, doet vermoeden dat hij met een missie bezig is. Er staat dan ook veel op het spel. Allereerst wil hij het CDA breken. De kansen daarop zijn groter dan ooit. En wie het CDA breekt, krijgt de fasiscistische PVV uit het kabinet. Dat is al mooi genoeg, zou je zeggen, voor een eenvoudig GroenLinks Kamerlid. Maar de ambitie van Dibi lijkt verder te reiken.

Achter het tweede, grotere, doel, schuilt verblinde waanzin, gebaseerd op een volstrekt gebrek aan kennis. Of onwil om aan kennis te komen. Gisteravond Twitterde Tofik Dibi ineens:

" Immigratie is ook een middel om onze economie draaiend te houden."

Wat? Hier opende zich een kloof, zo enorm, dat mijn adem stokte. Had Tofik Dibi ooit wel eens een economische onderzoek bekeken over de positieve effecten van immigratie? Dat kan niet, want deze onderzoeken bestaan niet. Alle macro economen, ook in Nederland, die zich op het verschijnsel immigratie hebben gestort, komen tot de conclusie: door immigratie komt de verzorgingsstaat verder onder druk te staan. En, o ja, met immigratie kan de vergrijzing nooit opgelost worden. En, trouwens, de kennismigratie is niet meer dan een hype. Allemaal zijn ze het daarover eens.

Ja, er is een enkele econoom die zegt dat er van immigratie een klein positief effect te verwachten is, maar die beweringen zijn allemaal over geschreven van onderzoekjes in het buitenland, waarbij het effect van de Nederlandse verzorgingsstaat niet wordt mee genomen.

En, trouwens, heer Dibi, de asielzoeker doen het dus het slechtst van allemaal. Massaal komen ze in een uitkering terecht. Kijk maar na. Er zijn rapporten over. Ook de zogenaamd goed opgeleide asielzoekers, omdat die opleidingen in Nederland namelijk niets waard zijn. 

Nu zijn er twee mogelijkheden: of Tofik Dibi weet dat allemaal niet, en hij is een gevaarlijke fantast. Of Tofik Dibi weet dat wel en dan is hij een gevaarlijke leugenaar. Gevaarlijk in die zin dat hij uit is op de ineenstorting van Nederland.

Hij is in elk geval een man met een missie. En die missie is: zoveel mogelijk immigranten binnenslepen. Onder het motto; het kan nooit genoeg zijn. Hierna doen de netwerkeffecten de rest. 

Zijn actie is al een groot succes. Allerlei gemeenten zijn begonnen met ongehoorzaamheidsacties. Veel CDA-ers stemmen in met het Kinderpardon in hun gemeente. De media werken uiteraard enthousiast mee, want na Mauro hebben ze daar allemaal heel veel trek gekregen in nog veel meer zielige jongens en meisjes, opgenomen bij kinderarme Nederlandse gezinnen, in nog meer 'betrokken' leraren die graag in beeld komen om te bewijzen dat ze een goed mens zijn, in nog meer schoolvriendjes die hun emoties mogen laten zien. Mensenmateriaal als dit, het is heerlijk spul voor de media om mee te spelen en te manipuleren.

Gisteren in Nieuwsuur wierp presentator Twan Huys zich al als agressieve actievoerder op het onderwerp, met 'bekende Nederlanders' en wat niet al. Hij slingerde VVD woordvoerder Cora van Nieuwenhuizen zelfs een mallotige complottheorie in het gezicht, namelijk dat zij de VVD gemeenteraadsleden in het land telefonisch onder druk zou zetten om het Kinderpardon niet te tekenen. Ongetwijfeld uit de koker van Dibi. Cora van Nieuwenhuizen kon dat rustig onmtrafelen, maar Huys kon het niet opbrengen zijn excuus aan te bieden voor zijn valse insinuaties. Waarom zou hij ook. De twijfel was gezaaid. Ook met leugens valt goed actie te voeren, pardon journalistiek te bedrijven. 

We staan met dit hysterische gedoe omtrent het Kinderpardon nog aan de vooravond van een geweldige actie, die, net als destijds bij het Algemeen Pardon zal eindigen in een gevoelsgolf die door het halve land zal trekken. Kinderen, het werkt altijd. De PVV zwijgt. De VVD komt alleen met feiten. Het CDA twijfelt. Links zal zich vereend aansluiten. 

Dit gaat nog wat worden, een vertoon van walgelijke ijdelheid, retoriek en gebrek aan kennis waarmee de Nederlandse economie op de knieën gedwongen zal worden. 

Met die olijk lachende Dibi als het quasi-onschuldige boegbeeld. Gewoon. Omdat het kan. Iedereen is toch voor kinderen? En trouwens, zo houden we tegelijk onze economie draaiend. Toch?

 

 

Reacties

philippine op 27 januari, 2012 - 11:47

Korten op de kinderopvang om

Korten op de kinderopvang om een ander soort kinderopvang te bekostigen. 

Padbuffel op 27 januari, 2012 - 11:52

16.900.000 met verstand

Laat ik ook even met een feit komen. Er zijn nog 16.900.000 verstandige mensen die deze petitie niet hebben ondertekend.

pieter g op 27 januari, 2012 - 11:53

misleiding door mensensmokkelaars

Ja Joost, Helemaal gelijk!

Tofik Dibi is in feite een handlanger van mensensmokkelaars, daar komt het op neer.

Na het éénmalige pardon werd Nederland overspoelt met kinderen die met hulp van mensensmokkelaars op het vliegtuig werden gezet.

Een traantje op het gezicht en kassa!

Het is zo doorzichtig,

Maar goed, als je er iets van zegt ben je natuurlijk zelf de duivel die kleine kindertjes naar de hel wil sturen inplaats van de hemel in Nederland. Als je er iets van zegt misgun je menselijk geluk. Heb je geen empathie.

Enz.

De pathetische verontwaardiging van de goedmens was niet van het scherm te slaan bij Mauro.

Het is vreselijk moeilijk om die goedmens mentaliteit-emotie tv- (verkapt egocentrisch gedrag-kijk mij eens goed zijn jo!) te doorbreken.

Als we nou eens feiten van fictie gaan scheiden zijn we al een heel eind op de goede weg.

Maar ja, de "goedmens"is zo blind en doof als een kwartel.

Ventilator op 27 januari, 2012 - 11:58

Go Joost

LOL dus nu gaat links zelfs al Dibi aanvallen? Goede zaak  Maar een kat in het nauw maakt.... ? In de tweede  kamer is zijn partijtje al nietszeggender dan nietzeggend:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/01/en_dat_wil_regeringspartij_wor.html

Als tranen hem zetels zouden opleveren zat hij nu in de grootste partij van Nederland.

pietkremer op 27 januari, 2012 - 12:00

Quisling

Dibi als voorman van de vijfde colonne die erop uit is ons land te ondermijnen. Hij voelt Nederland niet als zijn land en daarom kan het hem niets schelen als het naar de verdommenis gaat. Laat hij zijn thuisland Marokko maar openstellen voor asielzoekers. Maar van dat land houdt hij teveel om het naar de afgrond te helpen. Als Roemer de uitkeringen denkt te kunnen verhogen, zal hij zich tegen dit kinderpardon moeten uitlaten. Ons land is niet verantwoordelijk voor kinderen vanuit de rest van de wereld. Lijkt me trouwens sterk dat er landen zijn waar kinderen vervolgd worden. Ik vind dat alleen de oorspronkelijke bewoners van dit land mogen oordelen over wie we hier toelaten of weigeren.

louis-portugal op 27 januari, 2012 - 12:01

Helemaal mee eens. Het kan en

Helemaal mee eens. Het kan en dus doen ze het. Idd. levensbedreigend voor de nederlandse economie.

Ik begrijp niet dat de arbeiders clubs hier niet harder tegen optreden.

Het is toch niet zo moeilijk te begrijpen dat op den duur telkens meer geld afgenomen wordt van de werkenden om die niet werkenden te betalen.

itsmetoo op 27 januari, 2012 - 12:04

Aanval van binnenuit

Aanval van binnenuit. 

Dit is een aanval van binnenuit. Groen Links kan zich beter Islam Links noemen. Begrijp ook niet dat we iemand als Dibi toelaten in onze Nederlandse politiek, hier zou PVV een stokje voor meoten steken. Wij kunnen ook geen lid van een politieke partij worden in islamitische landen, op zijn hoogst de neukhoer van Khadaffi. Dit is de heimelijke actie om door middel van islamitsiche kinderen in Nederland te infiltreren om zo een toename te realiseren van het aantal islamieten in Nderland, wat de bedoeling is. Het wordt anet als een lente-revolutie gebracht, maar zal een horro-winter gaan worden als we ons hieraan bloot geven. Nu het de PVV is gelukt het aantal geinfiltrreerde islamieten terug te dringen gaan ze hiermee komen in een poging de aantallen te compenseren. 

H.Bijl op 27 januari, 2012 - 12:05

Laat maar komen

Zodra al die opvreters hier zijn is het eindelijk afgelopen met al dat socialistische gezeik van die lutsers. Je kunt geen half immigratieland/verzorgingsstaat zijn. Of het één, of het ander. D'r uitschoppen doen we toch niet, dus laat maar komen. Eens kijken hoe dankbaar al die compassivolle mensen zijn wanneer ze opgegeten worden.

Ventilator op 27 januari, 2012 - 12:12

Gevaarlijke gek Dibi

Haalt OF maar weg in je betoog Joost! Dibi is een gevaarlijke fantast EN een gevaarlijjke leugenaar!

topsporter op 27 januari, 2012 - 12:33

Tofik Dibi probeert dit land

Tofik Dibi probeert dit land van een andere cultuur te voorzien, zo kan hij het halalhaantje uithangen in een voor hem appetijtelijke omgeving, ervan uitgaande dat hij in de kast blijft om de imam te gerieven.

Zo worden we iedere keer weer opnieuw met een door de islam gevoede Tofik tegen de muur gezet.

Een ongelooflijke huichelaar op ons territorium actief.

Wat doet die flapuit eigenlijk met  het gedrag van zijn vaderland t.a.v. het Polisario?

Ik zie hem toch steeds meer als een relnicht in dienst van het slechte.

Samenvattend  hij  is een erg slecht mens,  zeker voor de authentieke nederlandse bevolking.

Graaicultuur apologeet op 27 januari, 2012 - 12:41

Het is wel zo dat onder

Het is wel zo dat onder sommige omstandigheden ARBEIDSmigratie een positief effect kan hebben op economische groei. Maar dat houdt dus wel in dat die mensen aan het werk moeten. Als ze dat niet doen dan is het juist slecht voor de groei omdat al die mensen onderhouden moeten worden op kosten van een ander.  Maar ja, wat kun je verwachten van iemand die "toneelwetenschappen" heeft gestudeerd en eigenlijk alleen maar in de kamer zit vanwege die arrogante gezichtsuitdrukking van hem die zich perfect leent voor dat clubje wijsvingerophouders. 

André van Delft op 27 januari, 2012 - 12:42

Misdadig

Eigenlijk is Dibi gewoon misdadig bezig.

Een paar jaar gelezen las ik over het beleid in Zweden. Asielzoekers met kinderen kregen voorrang. Daardoor zouden in Oost-Europa kinderen ontvoerd zijn. Ik kan geen link meer vinden, en weet dus ook niet zeker of dit verhaal klopt. Maar in het algemeen leiden dit soort goede bedoelingen tot de hel.

Ik vond wel deze diavoorstelling: http://www.youtube.com/watch?v=I-bvnvW0E-M

Caroline op 27 januari, 2012 - 12:47

Al die handtekeningen kosten

Al die handtekeningen kosten niets. Mij zeggen die pas iets als bij iedere handtekening een persoonlijke garantstelling door de ondertekenaar voor de kosten van de opvang van de jonge asielzoeker en diens familie, dit voor de komende 50 jaar. En uiteraard een cheque van 1500 euro als begin van goede wil (te verhogen tot 15.000 euro voor bekende Nedelanders die er goede sier mee maken, met hun 'feel-good-gedrag', een reklamespotje is duurder).

Flauw om mensen een bewijs van hun werkelijjke begaanheid en inzet te verlangen? Nee hoor, als het van de mensen die helemaal niet zitten te wachten op meer immigratie verlangd kan worden de kosten te betalen (want dat vraagt die petitie eigenlijk, dat de staat ons opdraagt dat te doen), dan is toch wel het minste dat de mensen die de staat vragen dat te doen, zelf de weg wijzen en volgen die ze van ons eisen te gaan.

Overigens grappig dat politici altijd wel een baby  vinden om te misbruiken.

Caesar Lion Cachet op 27 januari, 2012 - 13:06

Allan Harper

LS...

Altijd als ik die linkse darmpiraat zie, moet ik aan de broer van Charly denken. Maar die is nog lollig in zijn onnozelheid.  Dibi heeft maar een opdracht van zijn Moslimbroeders en dat is de Nederlandse samenleving ontwrichten. Samen met katkauwer Boris van der Ham en Job Cohen... Oppakken en het land uit... Om er maar een paar te noemen !

Ann op 27 januari, 2012 - 13:12

////////

Deze  taqqiyya pratende islamitische smurf is fokkin gevaarlijk , laat ie die azieligerds met zijn cluppie G.Slinxers fijn zelf gaan onderhouden of  in huis nemen , als de hele familie azielig  overkomt , gewoon vet dokken met zijn allen , moet geen probleem zijn er zijn al 98.000 gutmenschen dus , garantstelling  op papier zetten   , uiteraard  levenslang geldend   en tekenen   ,  bankrekening openen en storrrrrrrrten maar .

Caesar Lion Cachet op 27 januari, 2012 - 13:16

Twan Huys

PS...

Ik was nog de linkse 5e Colonne agitator Twan Huys vergeten. Wat een vieze zuiger is dat !

Marg op 27 januari, 2012 - 13:37

Gevaarlijk

Zo zie je maar weer hoe gevaarlijk het is dat mensen zonder enige historische kennis, en zonder "klei aan de poten" het in dit land voor het zeggen krijgen. Overigens zijn socialistische ideeën altijd een gevaar geweest voor elk land.

Maaike op 27 januari, 2012 - 14:01

ismetoo

Kijk eens, die Dibi, een marokkaan, een islamiet, hoe durft hij. Hoe durfen ze hem toe te laten tot de politiek, want die is er alleen voor blanke mannen. Laten we hem ontslaan, samen met Albayak en die andere gast van de PVDA. Zoals ze met de joden deden toen, toch?

itsmetoo op 27 januari, 2012 - 14:16

ontslag?

Ontslag?

Maaike, u begrijpt het helemaal ! Het bestuur van ons land behoort niet toe aan buitenlanders, daarmee geven we de macht uit handen. Dat doet ook geen land. Islam maakt hiervan stevig gebuik door zo te infiltreren in onze samenleving om deze uiteindelijk over te nemen, zoals de koran de moslims opdraagt. Ze zorgen dat ze de macht krijgen in Politiek, Justitie, Politie en Krijgsmacht, want daar ligt de uiteindelijke macht. Afgoderij als islam behoort niet in het westen thuis, zoals men in het Midden Oosten het Christendom niet toelaat en Christenen dagelijks vervolgd, onderdrukt, opsluit, martelt en ombrengt. Zo snel het kan zal de islam dat hier eveneens doen, die tactiek gebruikt de islam al vanaf 700 na Christus. 

H.Bijl op 27 januari, 2012 - 14:24

@Maaike

Geestelijke armoede is niet iets om mee te koop te lopen hoor. U ziet kritiek op Dibi en vergelijkt deze meteen maar met de holocaust? Ga je mond spoelen met zeep, dom wicht.

( voor het geval u een rooie hippie bent, zeep is een verzeept vetproduct dat beschaafde mensen gebruiken om zich te reinigen)

Maaike op 27 januari, 2012 - 14:27

Hou toch op ismetoo. Tofik

Hou toch op ismetoo. Tofik Dibi is gewoon een nederlander die toevalig ook islamiet is, net zoals Rutte protestant is. U praat uw grote leider gewoon na. Of eist u straks ook het ontslag van Wilders (indonesische wortels), van Rosenthal ( zwitserland, en ook nog jood), Verhagen en Graus, want Limburg heeft ook niet altijd bij Nederland gehoord.

Maaike op 27 januari, 2012 - 14:32

H.Bijl, kunt u lezen? ismetoo

H.Bijl, kunt u lezen? ismetoo eist ontslag van Dibi omdat hij islamitisch is. Dat is nogal wat. En inderdaad een vergelijking met de joden die niet meer mochten werken voor nederlandse bedrijven en geen eigen bedrijf meer mochten hebben, omdat het joden waren. U kunt beter uw mond gaan spoelen, samen met ismetoo.

H.Bijl op 27 januari, 2012 - 14:34

Maaike

Joden, Zwitsers , Indonesiërs en Limburgers voeren alle criminaliteits en uitkeringsstatistieken niet aan bij mijn weten. Zodra dat gebeurt, hoort u van ons. Maar voorlopig zijn alle medailles voor Dibi en z'n landgenootjes.

H.Bijl op 27 januari, 2012 - 14:38

Voor

Zwets niet zo dom, om iemands ontslag roepen omdat hij een intrigant is van dubieuze huize, die poogt de samenleving verder te ontwrichten door nog meer kwaliteitsloze immigranten naar binnen te lokken is iets anders dan op raciale gronden een genocide op poten zetten.

Theefeest op 27 januari, 2012 - 14:39

Geweldig smerige tactiek.

Geweldig smerige tactiek.

Want jonge kinderen mag je volgens de wet niet terugsturen, pas vanaf hun 18de.
Dan hebben ze zeker al zo'n 6 a 8 jaar hier gezeten.
Precies hetzelfde als Mauro.

Die kinderen mogen we het niet kwalijk nemen, maar wel die politici, die weten van een aanzuigende werking, maar om goodfeeling dit toch voorstellen.
We kunnen het compenseren, iedere vliegtuigmaatschappij, die hier een kind afleverd zonder ouders, 2 miljoen euro boete, het kind niet het land binnenlaten en gelijk terugsturen.

Klaar.

Daarnaast Schengen opzeggen, want het kan verdikkeme wel! En de grenzen bewaken. Dit is alleen politieke onwil, dat het niet gebeurd.
Voor de handel kunnen we echt wel open grenzen houden, maar zo komen we weer in controle van ons eigen land.

itsmetoo op 27 januari, 2012 - 14:40

Gewoon een Nederlander?

Nederlander of niet?

Toevallig islamiet? Toevallig wordt iemand geboren uit islamitische ouders en is derhalve een islamiet. De afgoderij islam verbiedt zelfs de betrokken persoon over te stappen naar het echte geloof, op straffe van de dood. De koran is hierover heel erg duidelijk en dit wordt dan ook dagelijks in de praktijk gebracht, daar waar de islam aan de macht is. Als u ongelovig bent, zult u eveneens het haasje zijn, immers binnen de islam zijn Joden de varkens, Christenen de honden en Ongelovigen de apen, die allen gedood moeten worden. Dat de islam een varken voor de Joden kiest is omdat in islam het varken een heel onrein beest is. Hierom ook was er zoveel ophef bij de PvdA Turk die varken werd genoemd, omdat het voor islam een enorme belediging is. 

Ik praat de grote leider helemaal niet na, ik citeer uit de koran die ik heb bestudeerd, in beginsel om te kijken of er bruggen te slaan zijn tussen islam en Christendom, maar die zijn niet te slaan, omdat de islam een afgoderij is met allah de afgod, de maangod, de god van de nacht dus, de god van duisternis, satan dus !

Dibi is een vooruit geschoven islamitische post om de islam hier te grondvesten. 

Bas op 27 januari, 2012 - 14:41

tofi is een mens. hij weet

tofi is een mens. hij weet als geen ander wat zijn toekomst is als zijn vrede broeders baas worden. kijk naar dat plein in Egypte, en de uitkomst. Mannenbroeders, all over the show. Hoofd vooruit en hopla, over de muur en weg er mee, is zijn toekomst. Hij probeer iets wat onmogelijk is, Mo corrigeren.

Maaike op 27 januari, 2012 - 14:48

Het is nogal een insinuatie

Het is nogal een insinuatie dat Dibi, die vindt gewortelde kinderen hier mogen blijven dit gebruikt om daarmee een totale islamitisch oorlog te ontketen. U beoordeelt Dibi niet als individu, maar als onderdeel van een groep. Ik vind dat  ondoordacht en al helemaal niet liberaal, maar dat is mijn mening.

itsmetoo op 27 januari, 2012 - 14:52

Re: Kunt u lezen

Maaike,

Linkse propaganda ten top en verdraaien van de feiten.

H.Bijl, kunt u lezen? ismetoo eist ontslag van Dibi omdat hij islamitisch is. Dat is nogal wat. En inderdaad een vergelijking met de joden die niet meer mochten werken voor nederlandse bedrijven en geen eigen bedrijf meer mochten hebben, omdat het joden waren

Ik zei, geen bestuurlijke functies bij de politiek, politie, leger om niet ons machtuit handen te geven aan de islam. Uw vergelijking gaat niet op dus, uw links gehuil en gejammer ! Ze mogen best nog in de fabriek werken, in een winkel staan, op kantoor zitten, geen probleem. Ik heb niets tegen de mensen, wel tegen de islam en de poging van islam om ons land over te nemen. 

Typisch links om iemand op te dragen om zijn mond te spoelen, om te bepalen wat men wel en niet mag zeggen. ga toch lekker links in gepaste verhullende taal met krokodillen tranen ons land weggeven aan een ons vijandig gezinde afgodeij. Maar daar reageert u uiteraard niet op, want hoe zou u ook die waarheid moeten weerleggen.

Tot slot, de niuewe nazi's is de islam, dat wist u hoop ik? De islam knuffelde al met Hitler voor 1940, zoals nu links knuffelt met de islam. 

Maaike op 27 januari, 2012 - 15:00

Het echte geloof? Satan? Ach

Het echte geloof? Satan? Ach beste ismetoo, u lijkt wel een islamiet.

Maaike op 27 januari, 2012 - 15:07

U bedoelt, ismetoo, zoals de

U bedoelt, ismetoo, zoals de paus ook niet ingreep toen de holocaust bezig was? En joden, die mochten nog best in joodse winkels werken, en misschien ook nog in een fabriek of op de markt, maar niet meer in bestuurlijke functies, niet op scholen (wel op joodse scholen), en geen bedrijven meer. Mijn vergelijking gaat wel op, beste iosmetoo. Het is namelijk stelselmatige discriminatie.

itsmetoo op 27 januari, 2012 - 15:08

Belediging

Het echte geloof? Satan? Ach nieuw

Het echte geloof? Satan? Ach beste ismetoo, u lijkt wel een islamiet.

 

U mag mij overal voor uitmaken, voor varken, zwijn, Neanderthaler, maar mij voor een afgoden aanbidder islamiet uitschelden zie ik als de grootste belediging.Hoe zou u het vinden als uk u voor " stom Turken-wijf of lelijke Marokkanen-hoer" zou hebben uitgemaakt? Wat ik uiteraard nooit zou doen.
H.Bijl op 27 januari, 2012 - 15:09

islam

Heeft er weinig mee van doen. Een religie die mensen dom houdt kan nooit een effectieve bedreiging zijn, daar maak ik me geen zorgen over. Wél vrees ik voor de onnatuurlijke toestroom van kansloze luie paupers, die amper stromend water kennen, en elektriciteit aan de duivel wijten.

We hebben er niks aan, ze zijn niet welkom, ze zijn duur, onaangepast en kansloos in een kennismaatschappij als de onze, kortweg: ze horen hier niet.

Ik vind open grenzen prima, maar dan wel voor talenten, die buiten de poot gescreend worden, niet voor alerlei zielige schooiers met een IQ dat van het VMBO een onneembare horde maakt. Dus wél Aziatische IT toppers, geen bedelnegers. Wél hardwerkende , en vooral hoogopgeleide oostblokkers, maar geen marokkaanse schoonmakers met rugklachten. En géén, ik herhaal géén uitkeringen verstrekken. Wie niet werkt zal niet eten.

H.Bijl op 27 januari, 2012 - 15:10

Maaike

Met stelselmatige discriminatie is niets mis, er is geen menselijker emotie te vinden als kiezen voor het eigene.

drs. Nee op 27 januari, 2012 - 15:11

Immigratie van kansarmen is

Immigratie van kansarmen is een manier om de uitkeringsindustrie draaiende te houden. 

Groen Links vindt dat het kinderpardon zou moeten gelden voor ongeveer 1000 tot 2000 kinderen terwijl het er volgens Vluchtelingenwerk tussen de 500 en 800 zijn?

http://hetserpent.wordpress.com/2011/12/19/schijnheilige-gevoelens/

Kom op, artiesten, voetballers, muzikanten, politici en anderen die de petitie ondertekenden. Gaan jullie dat ook even aanvinken bij de belastingbedienst en je garant stellen voor de kosten. Met terugwerkende kracht. Praatjes vullen geen gaatjes.

In 2008 berichtten de media dat het toenmalige kabinet PvdA/CDA/CU 60 miljoen euro aan uitkeringsgelden voor generaalpardonners ‘onder het tapijt’ veegde.

Eind 2011 bleek na onderzoek dat van de pardonners die sinds 2001 in Nederland zijn, 60% nog niet aan de slag is.

itsmetoo op 27 januari, 2012 - 15:15

islam & gevaar

islam & gevaar

De islam is gevaarlijker dan u denkt H. Bijl, dat wat nu in het midden oosten gebeurd kan zomaar gebeuren in het (nu nog) vrije westen, zo snel de islamieten in de meerderheid zijn. kijkt u maar eens naar de islamitische horror-winter, waarvan men dacht dat het om democratie en vrijheid ging, terwijl het om de vestiing van de islamtische Sharia ging. De "gematigde" islamieten in ons land zullen net zo als de "gematigde" islamieten in Lybie, Tunesie, Egypte enz, als het erop aankomt kiezen voor islam en tegen democratie. Islam heeft haat jegens democratie op 3 staan, na het Jodendom en Christendom.

Caroline op 27 januari, 2012 - 15:20

Het geloof is niet het

Het geloof is niet het probleem, en moslim zijn niet erfelijk. Twee liberale (socialisitische/communistische etc) ouders krijgen ook niet automatisch een liberaal kind. Twee ouders met flaporen, hebben wel een grotere kans op een kind met flaporen, maar dat is dus iets anders.

Waar het wel om gaat, en ismetoo heeft dienaangaande een punt, is dat het voor mensen met een nationaliteit niet aanvaardbaar is geregeerd te worden door mensen die niet alleen de Nederlandse maar ook aan de wetten van andere landen onderhodig zijn. Dat is het geval als er mensen een politieke/bestuurlijke functie hebben die meer dan één nationaliteit hebben. Je kan daarover verder hoog of laag springen, maar de feiten zijn zoals ze zijn.

Dat daarbij de ene nationaliteit de andere niet is, is logisch, van Duitse inmenging hebben we minder te duchten dan van bijvoorbeeld Turkse of Marokkaanse, gewoon omdat Duitsland meer op Nederland lijkt, dan Turkije of Marokko dat doen.

Gewoon afstand doen van je tweede nationaliteit of geen politieke/bestuurlijke functie nastreven of aanvaarden in Nederland. Gewoon, en zonder overbodig sentimenteel gedoe. En al helemaal niet doen of zoiets niet kan (over onderhodigheid aan een andere staat gesproken!) want de eerste de beste asielzoeker (al dan niet meerderjarig) kan je gewoon voordoen hoe je je papieren in de wc gooit en dan doortrekt, dus dat kan het bezwaar niet wezen.

itsmetoo op 27 januari, 2012 - 15:28

Katholieke kerk

Maaike,

De Katholieke kerk heeft maar 1 doel en dat is zichzelf in stand houden, waarbij ze veelvuldig afwijken van de Woord van JHWH inderdaad of deze aanpassen naar eigen gerief. De Katholieke kerk, met name het Vaticaan staan zekers niet bekend om hun pro Joodse houding, eerder anti-Joodse houding. Dit heeft te maken met de vervangingstheologie waarin men de kerk plaatst op plaatsten waar de Thora en Bijbel duidelijk Israel noemt. Dit is gekomen Maaike, doordat men al die beloften in de bijbel voor Israel en Jeruzalem niet begreep, want die bestonden niet meer echt. Totdat JHWH de VN beinvloedde en Zijn beloofde Land opnieuw liet stichten om het vervolgens in 3 laffe oorlogen met een overmacht aan islamieten, te verdedigen, waardoor israel won. Nu was er ineens een Israel en een Jeruzalem, waarmee de profetische beloften uit de Thora en Bijbel weer acurater zijn dan ooit tevoren. Maar de Katholieke kerk heeft zaken vedraaid, zoals dat de paus de vader van de gelovigen zou zijn in plaat van JHWH, dat de priester een zonde kan wegnemen ipv Jezus Christus. 

Kortom, uw kritiek op de Katholieke kerk in deze is terecht. Maar Katholieken zijn wel Christenen, maar niet alle Christenen zijn katholiek. 

itsmetoo op 27 januari, 2012 - 15:34

vergelijking met Nazi's

Maaike,

Het enige wat vergeleken kan worden met de nazi's is de enorme Jodenhaat van de islam, net zoals de nazi's.

Maar vreemd genoeg piept links altijd maar over nazi's. Eigenlijk piepen ze over nationaal socialisme. Nazi's waren links, maar doordat er ook oorlog was met de communisten, maakte men er onterecht rechts van, van de linkse socialisten in NL maar wat goed uitkwam. Extreem rechts heeft nooit iets met nazisme te maken gehad, dat is een leugen, die zich nu openbaart in het feit dat links anti-Joods en pro-islam is en rechts net andersom. 

vederso op 27 januari, 2012 - 15:40

Joost Niemöller

Ik ben alweer plat. Zo is het, maar krijg dat nu eens uitgelegd aan onze "culturele elite" De aanhalingstekens zijn niet toevallig. Een NRC-lezer is niet alwetend. Iedereen zal dat meteen beamen. Maar dat weet de redactie van de NRC nog niet!!!!! 

Caroline op 27 januari, 2012 - 15:47

itsmetoo, grappig, nooit aan

itsmetoo, grappig, nooit aan gedacht, dat als de nazi's rechts zouden zijn omdat ze tegen de USSR (nadat ze dat Molotov-von Ribbentrop pact hadden opgezegd, eerder bepaald niet) streden, ze dan niet links zouden zijn omdat UK en Frankrijk de oorlog verklaarden aan Hitler, later gevolgd door de VS. Een argument dat in het ene geval opgaat, gaat dat ook in het andere, niet?

Nou ja, doet er ook niet toe, Hitler was een socialist (en een katholiek, ook dat nog). En dat roepen en uitvoeren van massamoord in de naam van het een of ander ideaal is helaas van alle tijden, is het niet voor de raszuiverheid van het Duitse volk dan wel voor die (moderne variant) van de ijsbeer.

vederso op 27 januari, 2012 - 15:48

Joost Niemöller

Een goed artikel nmm. in de Volkskrant van Hala Naoum Nehme. Horror is onze toekomst!

Joost Niemoller op 27 januari, 2012 - 15:51

Die voorspelling van een

Die voorspelling van een etnische volksverhuizing vind ik geloofwaardig.

vederso op 27 januari, 2012 - 15:59

Tja, het had misschien

Tja, het had misschien geholpen als de dag na 9/11 de Bom op Mecca zou zijn geworpen. Natuurlijk is dat te verschrikkelijk om over na te denken. Daarom gooien we deze de dag na overmorgen, als we echt helemaal met de rug tegen de muur staan. Vraag; staat Europa dan tegen de muur? Welnee, sukkel, Europa is dan allang opgegeven. dan gaat het over Noord- Zuid-Amerika en Australië en Nieuw-Zeeland. Het Louvre is dan allang geplunderd.

mariska op 27 januari, 2012 - 16:02

Maaike, het is sowieso idioot

Maaike, het is sowieso idioot dat iemand die niet voor honderd procent voor een land kiest invloed op het beleid mag uitoefenen. Door zoveel tweedepaspoorthouders toe te laten in de politiek en andere beleidsbepalende organisaties spelen we Russische roulette met de toekomst van onze kinderen. Een eye-opener is wellicht de geschiedenis van Libanon en denk niet dat dit hier niet kan gebeuren. Volgens mij wordt er al heel hard aan dit scenario gewerkt.

vederso op 27 januari, 2012 - 16:19

Voorstel voor een nieuwe wet

Voorstel dat leden, kinderen en kleinkinderen van onze alwetende politieke partijen niet meer mogen emigreren, maar deze ideologische (en erger) strijd uitvechten tot het einde. Onzin? Denk even na zeg. Wie ontsnapt de dans.? 

Karl Kraut op 27 januari, 2012 - 16:25

Lebensborn 2.0

Tofik wil dat mensen in de hele wereld vrijwillig hun kinderen aanbieden om in Nederland dus, min of meer, te laten ariseren. Waar heeft die Tofik precies zijn hoofd zitten?

http://de.wikipedia.org/wiki/Lebensborn

Julius op 27 januari, 2012 - 16:34

@ Maaike

De PVV heeft middels hun "held" van Dijk een stevige vent in het EU parlement gezet, de Let Muiznieks. De PVV zwijgt en kan het verder wel vergeten met hun doelstellingen als die ook maar iets met mensenrechten te maken hebben.

De VVD sputtert nog een beetje en het CDA wil wel maar kan/mag (nog) niet. 

Ida op 27 januari, 2012 - 16:35

 Dibi ,is geen Nederlander en

Dibi ,is geen Nederlander en hij vreet ons ook uit,en heeft nog praatjes ook.

Theefeest op 27 januari, 2012 - 17:09

Dibi bedankt !

Grappig we hadden het nog gehad van de week over hoe Wilders er slecht(er) voor stond op de sp.

Dank u wel Tofi Dibi, dank u wel, dat u aantoont dat u kan van de politiek echt geen ruk geeft om Nederland, dank u wel dat u ons helpt herinneren dat mensen als de pvv broodnodig zijn, alleen al om het overleven van dit mooie Nederland.

Maaike op 27 januari, 2012 - 17:23

Dibi is een goed

Dibi is een goed geintergeerde nederlandse man die in Marokko is geboren. Hij is democratisch gekozen. Maar voor velen hier is hij een marokkaan, dus slecht. Merkwaardig, want hier wordt beweerd dat alle 'buitenlanders'' uitkeringvreters zijn. Velen spreken zich hierzelf blijkbaar tegen. 

Caroline op 27 januari, 2012 - 17:42

Maaike, moet ik begrijpen dat

Maaike, moet ik begrijpen dat jij het formele bezwaar tegen iemand met twee nationaliteiten niet begrijpt?

Blijkbaar niet, anders zou je de valse viool van het dito sentiment niet zo onvervaard bespelen.

H.Bijl op 27 januari, 2012 - 17:44

Maaike

Als er iets kwalificeert voor de term uitkering is het de wedde van Kamerleden wel.

Caroline op 27 januari, 2012 - 17:47

Ook grappig, de mond die wil

Ook grappig, de mond die wil weten of Wilders geen geld uit het buitenland krijgt ('enge buitenlanders')  is vaak dezelfde die geen enkel bezwaar heeft tegen een andere groep (mede)buitenlanders, mits die niet eng zijn natuurlijk. En die wel met dubbele nationaliteit, en dus ondergeschiktheid aan twee rechtssystemen, in de kamer zitten zonder dat er dan blijkbaar ook maar enige 'buitenlandse invloed' te duchten is.

Ik denk niet eens dat mensen die er twee tegenstrijdige gedachten op na houden proberen anderen voor de gek te houden, aan zichzelf hebben zij de handen immers al vol genoeg.

Julius op 27 januari, 2012 - 17:59

Geinig

Is de PVV-ert mevrouw Petra Kouwenberg inmiddels al "puur" Nederlandse? Heeft dat "stuk uitgekotst halalvlees" (om maar even met de woorden van de PVV te spreken) dit nu inmiddels al geregeld? En hoe zit het met mevrouw Veldhuijzen van Zanten-Hyllner? O wacht, die laatste is niet joods. ik bedoel, moslim. Sorry.

En die Wilders, zou die nu écht niet beinvloed worden door buitenlandse mogendheden? Maakt niks uit. Ze omzeilen straks gewoon de wet en zullen dus het rechtsysteem aan hun laars lappen want stel dat er iets naar boven komt wat "we" liever niet weten. 

Theefeest op 27 januari, 2012 - 18:11

@ Maaike

Goed geintergreerd Maaike ?

Noem jij iemand met twee paspoorten goed geintergreerd ?
Aan wie is hij loyaal nu? Niet aan Nederland, dat schijnt volgens hem niet kleurrijk genoeg te zijn, nog wat te veel bleekneusjes.  Dus als hij buitenlanders naar binnen wilt halen, aan wie is hij dan loyaal Maaike ?
Hij is dus niet zo goed geintergreerd op dat gebied.

Ten tweede hier heb je dan een goed geintergreerde nieuwe Nederlander en dan blijkt maar weer, dat de neus toch een andere kant op staat.
Dat zie ik ook bij de moskee waar ik woon, komen dezelfde gasten iedere dag 5 keer, ik weet ook waar hun loyaliteit ligt, ook niet bij Nederland.

Marg op 27 januari, 2012 - 18:21

@Maaike,

Ik wil best geloven dat Dibi werkt, of hij hard werkt kan ik niet beoordelen, maar dat ook hij van belastingcenten eet is een feit (terwijl hij veel dingen beweert, en wil die heel veel belastingbetalers niet zien zitten. En als hij door de NL belastingbetaler betaald wordt geeft hem dat de verantwoordelijkheid ook het beste voor dit land te willen, als volksvertegenwoordiger, en daar kan ik hem vaak niet op betrappen)

Maaike op 27 januari, 2012 - 19:10

Nee, ik begrijp het probleem

Nee, ik begrijp het probleem van twee paspoorten inderdaad niet. Iemand die hard werkt, zich aan de wet houdt van het land waar hij woont is geen probleem. En Marg, Wilders wordt ook betaald van mijn belastinggeld, terwijl hij dingen zegt waarmee ik het helemaal niet eens ben.

huuskesgait op 27 januari, 2012 - 19:20

Anti-immigratie lijst.

Prima stuk, Joost.

Een vraag: waar is de lijst TEGEN dit zelfvernietigingsinitiatief van Tofik Dibi? Ik teken direkt!

Goodgoan: Gait H.M. Leferink

H.Bijl op 27 januari, 2012 - 19:26

Maaike

"Nee, ik begrijp het probleem van twee paspoorten inderdaad niet. Iemand die hard werkt, zich aan de wet houdt van het land waar hij woont is geen probleem."

We hadden het ook niet over die twee, we hadden het over het  miljoen inactieve immigranten.

huuskesgait op 27 januari, 2012 - 19:28

Reaxy naar "Julius".

"Geinig

Is de PVV-ert mevrouw Petra Kouwenberg inmiddels al "puur" Nederlandse? Heeft dat "stuk uitgekotst halalvlees" (om maar even met de woorden van de PVV te spreken) dit nu inmiddels al geregeld? En hoe zit het met mevrouw Veldhuijzen van Zanten-Hyllner? O wacht, die laatste is niet joods. ik bedoel, moslim. Sorry."

 Dacht je hier geinig te zijn, "Julius"? Raar soort humor heb je.Overigens: Ik reken me niet tot de in NL tegenwoordig zo rijk gezaaide LAFBEKKEN, en teken hier met mijn volledige eigen naam. Ik daag je uit om dat ook te doen.Goodgoan: Gait H.M. Leferink
Julius op 27 januari, 2012 - 19:46

Alweer Geit?

Jij steelt steevast de show knul. Dus het leuk zijn laat ik aan jou over. Als je de afgelopen tijd goed had opgelet dan had je mijn volledige naam nu geweten. Daarna zijn er blijkbaar wat lieden geweest die het "leuk" vonden om me via het net op te zoeken en me wat geinige mailtjes te sturen. Dat schijnt in bepaalde kringen als grappig gezien te worden. Beetje triest maar ach, ik had het natuurlijk kunnen weten.

"waar is de lijst TEGEN dit zelfvernietigingsinitiatief van Tofik Dibi? Ik teken direkt!"

 Ik zou zeggen: stel zo'n lijst op. Misschien schiet je ver over het aantal van Tofik heen. Wat let je? Luiheid? Of laat je het werk liever aan anderen over? Dan niet zeuren.

Marg op 27 januari, 2012 - 19:49

@Maaike,

maar Wilders heeft ook niet de bedoeling om 'jan-en-alleman" hier maar toe te laten op kosten van de belastingbetaler.

Er zijn ook zat dingen die Wilders zegt waar ik het beslist niet mee eens ben, maar Widers' plannen kosten ons toch beduidend minder dan Dibi's plannen. Let op! ik schrijf Dibi en niet GL (al zegt GL als partij ook dingen waarvan me de schrik om het hart slaat, mn als het om het afnemen van privacy en vrijheden gaat).

Happel op 27 januari, 2012 - 20:19

Tofi en zijn handlangers

Het was natuurlijk te verwachten dat het zwangere deel van de allochtonen - inclusief de al aanwezige roedel kleuters en vaders - ongeduldig worden omdat zij de overname van Nederland door hen veel te langzaam vindt gaan.

Met de linkse autochtonen als 5- de colonne - en met Tofi voorop - willen zij het tempo van de islamisering opjagen en dat  is denkbaar, helaas.

Jammer. Ondanks wat schoonheidsfoutjes was Nederland toch wel redelijk leefbaar. 

itsmetoo op 27 januari, 2012 - 20:26

Proefballonnetjes

Dibi laat proefballon op

Dibi laat gewoon een paar islamitische proefballonen op om zijn schandelijke roots  te bewijzen aan zijn achterban. Dat de islamieten nog steeds weten dat Dibi voor een wereld islam strijdt. Dat hij net doet of ie een Nderlander wil zijn, maar altijd voor zijn islamitische roots zal gaan. Derhalve zal Dibi geen Nederlander worden al had ie nog maar 1 Nederlands paspoort. Het bloed liegt nooit ! 

huuskesgait op 27 januari, 2012 - 21:54

Antwoord aan "Maaike".

"Maaike op 27-010-2012, 1507 uur." Beste Maaike, Uw kennis van de geschiedenis bestaat uit meer gaten dan feiten. Pak eerst eens een geschiedenisboek, en informeer eens bij Katholiek Nieuwsblad. Met wat U om 1507 uur schreef

 * haalt U geen leerstoel aan een Universiteit * komt U niet in aanmerking voor welke Nobelprijs dan ook * lijkt U op een ongeleid projektiel

Goodgoan: Gait H.M. Leferink

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Charles de Gaulle op 28 januari, 2012 - 00:07

De reden.

Dit is precies de reden, of beter gezegd één van de redenen dat de PVV moet volharden in de gedoogconstructie.

Op het moment dat die valt, of iemand laat hem vallen is dát ons voorland.

Een nieuwe stortvloed aan economische vluchtelingen.

En dat gaat, net als bij het Generaal Pardon allemaal bij het UWV de boeken in als muzikant/zanger/es waarmee een levenslange uitkering is verzekerd.

Helaas is het niet het UWV dat dit betaald, dat zijn de gewone belastingbetalers.

En daarmee wordt helaas Henk en Ingrid bedoeld, want Mo en Fatima betalen niet zoveel.Er zou eens gekeken moeten worden hoeveel belasting een modaal inkomen per jaar aan belasting betaald, en of dat bedrag toereikend is voor één asielzoeker.

Wedden?

hertje op 28 januari, 2012 - 00:54

Ik neem toch aan dast de dag

Ik neem toch aan dast de dag niet meer ver is,dat al die verraders gedwongen worden verantwoording af te leggen aan ons?Of laten we ons verjagen uit ONS eigen land?Land is n.l. niet van elastiek!Van 10 naar 17 miljoen en dan nog meer erbij willen?Dan moet je toch volslagen krankjorum zijn!Het wordt tijd dat Nederlanders met verstand opstaan:tot hier en geen mm. verder!

carmo da rosa op 28 januari, 2012 - 03:34

"Immigratie is ook een middel

"Immigratie is ook een middel om onze economie om het niveau van die van Marokko te brengen."

Dibi drukt zich soms wat ongelukkig uit, maar met een beetje goede wil kan je tussen de regels lezen wat hij precies bedoelt...

Henk.V op 28 januari, 2012 - 11:16

Tofik dibi breekt Nederland af

Wat een trefzekere analyse, Joost!

Wat mij in dit verhaal het meest onaangenaam treft, is dat Dibi, ondanks zijn zogenaamde progressieve instelling en "liberale'' benadering van de islam alles in het werk blijft stellen om de instroom van ''noodruftige kindertjes plus allen die in hun voetspoor ongetwijfgeld zullen volgen'' op te voeren.

Wij weten immers wie de hoofdleveranciers van deze instroom zullen zijn en welke godsdienst hier impliciet weer wordt geïmporteerd.

Dibi wil gewoon meer islam binnen de grenzen. Zo simpel ligt het feitelijk en de droevige les die ik hieruit leer is dat het inderdaad totaal niet uitmaakt welk stempel van verdraagzaamheid wij op de moslims plakken. Het grote doel van de islam blijft onveranderd.

Tofik had mij een ander beeld kunnen leveren indien hij had gezegd dat de christenen die in de islamitische gebieden zo zwaar onder de vervolgingen hebben te lijden van harte welkom in Nederland zouden zijn. Juist die groep!

Nu valt hij definitief door de mand. Afvoeren die man!