Was steekpartij in Bussum uitbarsting Jihad?

Geplaatst door Joost Niemoller op 20 januari, 2012 - 09:00

'Buitenlandse man in lang wit gewaad' stak gisteren drie willekeurige mensen overhoop in een coffeeshop.

 

Update: Anders dan eerst werd bericht is geen van de drie slachtoffers overleden. 

Gisteren werden in coffeeshop Piramide in Bussum drie willekeurige mensen overhoop gestoken. Een van de drie zou vannacht zijn overleden, aldus een niet door de politie bevestigd bericht in het Bussums Nieuws. De berichtgeving over de dader is in veel kranten uiterst summier. 

De Telegraaf meldt slechts:

Omstanders omschreven de dader als een man in een wit gewaad.

Het Parool is nog summierder:

een man

Bij de NOS vonden ze zelfs dat al te veel informatie. Ze hielden het op:

De dader

Bij de lokale pers worden we iets wijzer. De Gooi- en Eemlander geeft een wat meer precieze omschrijving van het uiterlijk van de man:

Hij was gekleed in een wit gewaad, met daarover een zwarte jas.

In een eerder bericht van De Gooi- en Eemlander is de omschrijving:

De waarschijnlijke dader, een buitenlandse man in wit gewaad en zwarte jas

Het feit dat het om een buitenlandse man gaat, en dat hij een wit gewaad draagt (elders lezen we ook over een lang wit gewaad) en een zwarte jas, wordt bij de latere berichtgeving dus uit de krant gehouden. Waarom is dat? We hebben daar wel een vermoeden van. We mogen geen slechte dingen denken van buitenlandse mannen in lange witte gewaden, dus we kunnen het maar beter niet weten.

Uit de beschrijvingen van het incident door getuigen blijkt dat het om een wilde, ongerichte steekpartij ging, waarbij drie personen ernstig gewond raakten.

Een getuigenis in de Gooi- en Eemlander:

De wat oudere man is een vaste bezoeker van de coffeeshop in de Kapelstraat. Er zaten zo’n tien, vijftien mensen in de coffeeshop toen de messentrekker binnenliep. ,,De sfeer was heel relaxed, zoals altijd eigenlijk.’’ Volgens de man was er ook geen aanwijsbare reden voor de steekpartij. ,,Hij stak zomaar iemand twee keer in de borst. Een vriend van mij probeerde hem te overmeesteren en die werd in zijn rug gestoken. Die waren er niet goed aan toe.’’ Hoe de derde man gewond is geraakt weet de vaste klant niet. ,,Ik ben in al het tumult het toilet ingevlucht. ’Krijg de krampen maar, ik laat me niet neersteken’, dacht ik.’’

Uit een audioverslag van RTV Noord Holland bleek opnieuw dat het volgens twee meisjes, die spraken namens een vriendin die erbij was, ging om iemand 'niet van Nederlandse afkomst.' De dader liep volgens hen niet naar binnen, maar zat al binnen. Hij stak een van de aanwezigen direct in het hart. 

In een ander audio fragment op de site van RTV Noord Holland zegt een woordvoerder van de politie dat de dader 'iemand uit Bussum' is. Daar moeten we het dus maar mee doen voorlopig van overheidswege.

Een raadselachtig gebeuren. Volgens Het Hart van Nederland zou de man in kwestie schizofreen zijn, maar een bron wordt daar niet bij gegeven. 

Maar de islamkritische website Vlad Tepes geeft een verklaring die misschien zo vreemd nog niet is:

My Dutch source on all this tells me that all cases of ‘Sudden Jihad Syndrome’ by Moroccan Muslims is always referred to as by “schizophrenics”.

De islamcriticus Daniel Pipes heeft deze naam gegeven aan plotselinge Jihad uitbarstingen waarvan een aantal voorbeelden bestaan, die meestal door de media toegedekt zijn. 

Mij lijkt het helemaal niet zo'n vreemde gedachte dat hiervan sprake is. Het lange witte gewaad. De donkere jas. De buitenlandse uitkomst. De relatief jonge leeftijd. Het valt te hopen dat de overheid en de media niet te lang blijven hangen in hun politiek-correcte kramp en naar buiten komen met de feiten.

Reacties

Karel Staal op 20 januari, 2012 - 09:22

Jaja

Of er zijn mensen zoals Joost Niemoller die de feiten maar gewoon erbij verzinnen.

Theefeest op 20 januari, 2012 - 09:35

Vaker

Het valt me vaker op, natuurlijk wisten we al dat de media dit deden.

Maar de laatste tijd valt het steeds vaker op, vroeger gaf men nog wel eens een referentie naar de achtergrond. Nu helemaal niet meer.

De aanval, wordt opnieuw ingezet met nieuwe moed. (=goor lef)

Gelukkig hoeven we niet bang te zijn, als blijkt dat een dader ooit een keer op de pvv heeft gestemd, dan briesen ze het uit een RECHTSE dader, een RECHTSE dader, dat u het maar weet een RECHTSE dader.

Bij Luik, bijv. was het verdacht stil over de achtergrond bij de NOS, en diezelfde avond in Italie, vermelden ze het maar liefst 4 keer, dat het een rechtse dader is, ik heb ze geteld.

Nou ja, ze hebben in ieder geval het trieste getal van een dikke 18.000 moslim aanvallen te goed, wat ze niet hebben vermeld. 

@Karel, ach karel, aan uw reactie kan ik al merken dat u nog nooit zo'n mijnheer in het wit heeft gezien. Ik zie ze zowat dagelijks lopen. Dus als iemand zegt een lang wit gewaad, dan weet ik al gelijk waar de klepel hangt. Een cultuurverrijker, want ik geloof niet in spoken.

Jammer dat u het nog nooit gezien heeft, maar ons er wel mee wilt opzadelen.

pietkremer op 20 januari, 2012 - 09:35

Marokkaan

Volgens mijn editie van de Telegraaf gaat het om een Marokkaan. Ook daar wordt gesproken over schizofrenie. Het lijkt me niet toevallig dat die Marokkaan instak op blanke Nederlanders en niet op Marokkaanse. De veronderstelling van Joost dat het om een gevalletje jihad gaat, is zo gek nog niet.

joga op 20 januari, 2012 - 09:45

Jihad messensteker in Bussum

Niets aan de hand, want de MSM vindt dit nauwelijks het vermelden waard. Is gewoon de kultuur waarmee onze linkse partijen ons zo graag verrijken. Gewoon doorlopen dus en wen er maar aan, dat dit op grote schaal zijn vervolg krijgt. Ze hebben allang in de gaten, dat Nederland niets onderneemt tegen dit op een wel aparte manier zorgen dat er evenwicht blijft in de bevolkingsgroei. Gezien de verkiezingpolls willen we blijkbaar niet anders. Gelukkig hoef ik zelf niet zo lang meer, want de negatieve ontwikkelingen ook met EU, pensioenen, etc. volgen zich nu razendsnel op. Voor de nog welwillenden in ieder geval een prettig week-end toegewenst zonder inbraak, beroving of moordaanslag.

topsporter op 20 januari, 2012 - 09:48

Nee Karel Staal, het was de

Nee Karel Staal, het was de halalman.

Ennn hij had een lijntje met "daarboven".

Daarboven zit natuurlijk een islamdeskundige, die continu in contact staat met "daarboven".

Karel Staal op 20 januari, 2012 - 09:50

@Theefeest

Werk ik Rotterdam. Dus ik zou het op prijs stellen als u uw vooroordelen voor u houdt.

Karel Staal op 20 januari, 2012 - 09:51

Werk ik

Is "Werk in" natuurlijk.

CMdJ op 20 januari, 2012 - 09:51

islamitische agressie

komt veel vaker voor dan mensen weten maar media houden het stil (niet vermelden, een eigen draai aan feiten ed.), zeer kwalijk. De multikul-tirannie is nog net zo erg als t.t.v. Fortuyn, helaas.

P.S. op 20 januari, 2012 - 09:58

Daarom ga ik er altijd

Daarom ga ik er altijd sowieso al vanuit dat de dader een allochtoon is totdat het tegendeel bewezen is.

trias politica op 20 januari, 2012 - 09:58

sudden jihad syndrome

Schizofreen of niet, feit blijft dat er mogelijk 1 dode is en 2 zwaargewonden. Zomaar, omdat het kan. En ik denk dat het krampachtig verzwijgen van de achtergronden van de daders door de media uiteindelijk averechts gaat werken. Veel mensen worden het zat. En je kunt het verzwijgen tot je een ons weegt, daarmee gaat het probleem niet weg. Dat probleem, dat blijft bestaan..

Floepert op 20 januari, 2012 - 10:00

fact free

Joost, u en uw islamkritische blog doen exact hetzelfde als HvN:

Zomaar iets roepen. (waar ik toch bij moet zeggen dat ik vermoed dat HvN beter geïnformeerd is dan een buitenlands haatblogje)

[My Dutch source on all this tells me that all cases of ‘Sudden Jihad Syndrome’ by Moroccan Muslims is always referred to as by “schizophrenics”.]

En wie is die dutch source? en hoe komt die aan zijn info?  en wat bedoelt hij met always referred to as by schizophrenics? Kent hij meerdere gevallen? Hoe komt het dat hij dat wel weet en wij in Nederland niet?

En Vladtepesblog is natuurlijk verre van objectief. En zou het niet voor de handliggender zijn dat als het "jihad"was dat de dader iets had geroepen van "Allahu Akbar" of iets van die strekking?

Dit is pure stemmingmakerij. Walgelijke ongefundeerde nonsens gekopieerd van een buitenlands haatblogje.

Laten we de feiten afwachten.

Theefeest op 20 januari, 2012 - 10:00

tegen beter weten in Karel

Dan zou u toch veel beter moeten weten, als u in Rotterdam woont.

Dan ziet u de witte gewaaden toch ook bij de bosjes.  Dan wil ik u niet oneerlijk noemen in uw reactie, maar misschien was u even niet helemaal oplettend?

Floepert op 20 januari, 2012 - 10:03

[Het lijkt me niet toevallig

[Het lijkt me niet toevallig dat die Marokkaan instak op blanke Nederlanders en niet op Marokkaanse. De veronderstelling van Joost dat het om een gevalletje jihad gaat, is zo gek nog niet.]

Als je goed had gelezen had je geweten dat hij gewoon in de shop aanwezig was en opeens om zich heen stak. De reden dat hij alleen Nederlanders neerstak zou er ook gewoon mee te maken kunnen hebben dat er op dat moment geen marokkaan in de shop was?

Hoe weet je trouwens dat hij alleen nederlanders neerstak? Een aanname?

Karel Staal op 20 januari, 2012 - 10:04

@P.S.

Ondanks dat de meerderheid van de misdaden nog steeds door autochtonen gepleegd worden...

Theefeest op 20 januari, 2012 - 10:08

@ Floepert

Utrecht vorig jaar december of iets ervoor.(als ik het mij goed herinner)

Stak een cultuurverrijker onder het slaken van jihadische kreten 3 mensen neer.

Oorverdovende stilte, was ook schizofreen.

Tuurlijk.

Moet een bloglezer hier naar buiten gaan en 3 blanken neersteken en pvv roepen in deze hypothetische situatie.

Rascisme, Wilders zet aan tot haat, pvv moet verboden worden, fascisme, bruinhemden. etc.

En was die echt schizofreen, dan boeit dat niet.

Floepert, u zou toch beter moeten weten vriend.

Theefeest op 20 januari, 2012 - 10:10

@Karel,10:04 knap staaltje

oh grappig, de gevangenis populatie leert ons iets anders Karel.

Opsporing verzocht ook. 

Thomas Jefferson op 20 januari, 2012 - 10:15

Dat er met verschillende

Dat er met verschillende maten wordt gemeten is duidelijk. Als ik straks twee mensen neersteek, dan staat er morgen in de krant dat een PVV'er is doorgedraaid. Zo gaat dat in dit land. Het signalement van de dader mag gerust vermeld worden, maar een conclusie dat het om een Jihadist gaat is nog te voorbarig.

Floepert op 20 januari, 2012 - 10:28

@ Theefeest Ik begrijp niet

@ Theefeest Ik begrijp niet wat uw vooroordelen, aannames, en aannames gebaseerd op een hypothetische situatie met de discussie te maken hebben? Overigens sluit het slaan van jihadistische kreten schizofrenie niet uit. Ik heb een schizofreen in mijn kennisenkring, u moest eens horen wat die allemaal uitslaat als hij zijn bui heeft. En als u denkt dat opsporing verzocht een goede bron is om aan te nemen dat de meerderheid van de misdaden gepleegd wordt door allochtonen dan vraag ik me af waarom ik überhaupt nog op u reageer. Nou ja, dat vroeg ik me al af eigenlijk toen u met een warrig verhaal wilde bewijzen dat evolutie niet zou bestaan.
louis-portugal op 20 januari, 2012 - 10:30

Floepert en Karel gelukkig

Floepert en Karel gelukkig zijn jullie er nog om alles een beetje binnen  proporties te houden.

Hij had geen lange jas over een witte jurk.

Het was zeker een nederlander die gestoken heeft en eigenlijk is er helemaal niet gestoken maar die man draaide zich alleen maar om.

Wat een ophef over niks dus.

Hugo op 20 januari, 2012 - 10:31

Buitenlandse man, lang wit

Buitenlandse man, lang wit gewaad met een jas erover? Dat is Sint Nicolaas mensen... de kruistochten zijn weer begonnen..

Padbuffel op 20 januari, 2012 - 10:32

Opsporing verzocht zegt

Opsporing verzocht zegt alles.

Floepert op 20 januari, 2012 - 10:34

begrijpend lezen

@ Louis - Portugal

ik raad u een cursus begrijpend lezen aan. U heeft moeite de boodschap uit een stukje tekst van 5 regels te halen.

Nittickson op 20 januari, 2012 - 10:46

hopeloze gevallen

Karel Staal en Floepert behoren tot de categorie hopeloze gevallen. De feiten spreken boekdelen, ze worden bij ieder nieuw feit bevestigd maar zij blijven tot het bittere einde hun kop in het zand steken. Welke goede zaak denken zij daarmee te dienen?

En als dan duidelijk is dat er inderdaad sprake is van een "gevalletje jihad" dan wordt het meteen onder mat geschoven met verwijzingen naar andere misdaden, volgens een reflex die mij al meteen deed kijken of de term "voetbalsupporters " al was gevallen.

Bij dat alles valt bovendien het complete gebrek aan belangstelling en empatie voor de slachtoffers op. Kortom: twee zuivere specimina van alle afwijkingen van de linkse kerk.

Floepert op 20 januari, 2012 - 10:47

@ Padbuffel

[Opsporing verzocht zegt alles.]

Tja, als u uw wereld beeld op opsporing verzocht baseert verklaard dat uw verwrongen kijk op de werkelijkheid.

Nu de feiten.

"Uit de recent verschenen Landelijke criminaliteitskaart (LCK) (Van Tilburg

e.a., 2003), die is samengesteld op basis van het Herkenningsdienstsysteem

(HKS) blijkt dat in 2002 ruim een derde van de verdachten van een misdrijf

niet in Nederland is geboren en/of niet de Nederlandse nationaliteit

3

heeft.

Van alle geregistreerde verdachten is ongeveer 5% buiten Nederland

woonachtig. Als deze groep “criminele toeristen” buiten beschouwing wordt

gelaten dan is het aandeel van de allochtone verdachten in de totale

populatie van verdachten die officieel in Nederland wonen ongeveer 32%."

bron: http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/FA26E32C-250B-4D1D-B3B9-35085B6C48BC/0/2005verdachtvancriminaliteit.pdf

 

 Is uiteraard nog steeds een schrikbarend hoog percentage.

 

Maar goed, ik begrijp u wel. deze cijfers stroken niet met het zorgvuldig in uw hoofd geconstrueerde wereldbeeld dus zult u het CBS als zijnde "links"bestempelen en de cijfers zullen volgens u natuurlijk gemanipuleerd zijn. Opsporing verzocht, daar moet u zijn voor feiten.

pietkremer op 20 januari, 2012 - 10:49

willekeurige voorbijgangers

Als een autochone schizofrene man een Turks theehuis betreedt en daar drie Turken neersteekt, zal de goegemeente ervan uitgaan dat hij uit racistische motieven handelde en een hekel aan Turken heeft. Als hij slechts handelde vanuit de onbeheersbare aandrang om mensen neer te steken, had hij immers ook op straat willekeurige voorbijgangers kunnen aanvallen. Dat hij koos voor een Turks koffiehuis zal men dan niet als toeval aanmerken. De veronderstelling dat de man in het witte gewaad iets tegen autochtonen heeft, al dan niet religieus geinspireerd, is dus niet bij voorbaat ongegrond. Op basis van de berichtgeving in de papieren Telegraaf ging het wel degelijk om een Marokkaanse man. Op basis van de initialen van de slachtoffers kreeg ik de indruk dat het om autochtonen ging. Mocht dat anders zijn, dan bied ik mijn excuses aan.

Karel Staal op 20 januari, 2012 - 10:51

@Louis - Portugal

Met 'feiten verzinnen' heb ik het niet over het uiterlijk van de man, maar over het 'sudden jihad syndrome' en aanverwanten.

Karel Staal op 20 januari, 2012 - 10:53

@Floepert

Bedankt, ik was ook al naar die cijfers op zoek.

Jan op 20 januari, 2012 - 10:59

Slachtoffers zijn gelukkig

Slachtoffers zijn gelukkig buiten levensgevaar, volgens de Telegraaf.
Floepert op 20 januari, 2012 - 11:00

feiten

@ Nittickson

[De feiten spreken boekdelen, ze worden bij ieder nieuw feit bevestigd maar zij blijven tot het bittere einde hun kop in het zand steken. ]

Kunt u mij de feiten noemen?

De enige feiten die mij bekend zijn is dat er een man in een wit gewaad 3 mensen in een coffeeshop heeft neergestoken.

Dat zijn de enige feiten die er zijn. Al het andere, dus ook dat het een jihadist zou zijn, is een aanname.

[En als dan duidelijk is dat er inderdaad sprake is van een "gevalletje jihad"]

aha, u erkent dat het geen feit is dat het geen "gevalletje jihad" betreft maar een aanname van Joost?

Natteaap op 20 januari, 2012 - 11:03

Het onverbloemde racisme op

Het onverbloemde racisme op DS neemt steeds groteskere vormen aan... Enge mensen.

mariska op 20 januari, 2012 - 11:03

Van deze racistische

Van deze racistische moordaanslag zal vrees ik nooit een liedje worden gemaakt en een geschokte reactie vanuit de Tweede Kamer zal ook wel uitblijven. Per slot van rekening is dit gewoon een gewapende man in een djellabba die gekweld door de retoriek van Wilders insteekt op een aantal willekeurige Nederlanders. Dat kan gebeuren, is cultuur, hoogstens een incidentje en als je daar anders over denkt ben je een racist en dat is heel wat kwalijker dan welk mohammedaans geweld dan ook.

Floepert op 20 januari, 2012 - 11:03

Het wordt steeds gekker

[. Op basis van de initialen van de slachtoffers kreeg ik de indruk dat het om autochtonen ging.]

Dank u, nu zit mijn beeldscherm helemaal onder de thee

Nu kunnen we tegenwoordig al aan initialen zien dat het autochtonen zijn?

Nu stoppen, ik hou het niet droog hier.

mariska op 20 januari, 2012 - 11:10

Natteaap, vlieg op met je

Natteaap, vlieg op met je racisme. De tijd is geweest dat je met dergelijke kwalificaties indruk kon maken. Fascist en racist zijn bijna geuzennamen geworden

Nittickson op 20 januari, 2012 - 11:11

racisme Natteaap op 20 januari, 2012 - 11:03

@ Floepert, de feiten zijn in het bovenstaande allemaal genoemd - gewoon goed lezen.

@ Natteaap op 20 januari, 2012 - 11:03

Voor de oningewijde DDS bezoeker:  "natte aap" hanteert de racsime definitie van ultralinkse radicalen: iedereen die niet een ultralinkse radicaal is, is een racist.

pietkremer op 20 januari, 2012 - 11:12

lees die krant

Beste Floepert. Loop even de straat op en koop de Telegraaf. Het bericht in de papieren Telegraaf is uitgebreider dan op de website. Mijn gevolgtrekkingen berusten op dat artikel.in de krant.  

Floepert op 20 januari, 2012 - 11:21

@ Piet,  Ik ben vooral

@ Piet,

Ik ben vooral benieuwd hoe u aan initialen de afkomst van een persoon kunt zien. Dat wil ik ook kunnen!

Ik ben nu niet in de gelegenheid een telegraaf te kopen.

Nittickson op 20 januari, 2012 - 11:22

Cijfers: @ Floepert op 20 januari, 2012 - 10:47

Er zijn recentere cijfers dan de cijfers die u noemt. In de tijd van PvdA minister de gevangenisdeuren open zette (daders zijn namelijk eigenlijk slachtoffers, volgens links) was 55% van de gevangen criminelen BUITEN NEDERLAND GEBOREN. Kortom, wat in het bovenstaande werd gezegd klopt gewoon: wij importeren meer dan de helft van onze (zware) criminaliteit).

http://www.elsevier.nl/web/10189281/Nieuws/Nederland/Gevangenissen-stromen-in-hoog-tempo-leeg.htm

Floepert op 20 januari, 2012 - 11:24

feiten

@ Nittickson

Kennelijk heb ik moeite met lezen, kunt u me helpen?

De enige feiten die ik lees zijn:

- 3 mensen in koffieshop neergestoken

- dader droeg een wit gewaad en had marokkaans uiterlijk.

Waar kan ik het feit vinden dat het een jihadist was?

Ik weet al wat u gaat zeggen: zoek het zelf maar op.

Dat is een beproefde methode hier op DDS wanneer er om feiten wordt gevraagd die u niet kunt geven.

Karel Staal op 20 januari, 2012 - 11:25

Grappig om te zien trouwens

Dat wanneer je een spelfout verbetert je gelijk min 10 krijgt omdat mensen het niet eens waren met je eerdere opmerking XD

Floepert op 20 januari, 2012 - 11:33

@ KarelDe rode minnetjes moet

@ Karel

De rode minnetjes moet je gewoon negeren.

Als je een vaststaand feit post, compleet gestaafd met bron en onweerlegbaar bewijs maar het is onwelgevallig omdat men het liever niet weet, dan krijg je rode minnetjes. (waarvan de uitdelers in de meeste gevallen te laf zijn, of simpelweg niet in staat hun mening toe te lichten)

Nittickson op 20 januari, 2012 - 11:35

@ Floepert op 20 januari, 2012 - 11:24

In traditionele kledij gehulde Marokkaan begint zomaar op omstanders in te hakken. U bekijkt dit alsof u dat fenomeen vandaag voor het eerst waarneemt. Dat staat u vrij. De meeste mensen leren van ervaringen uit het verleden en wat zij over traditionele islamieten in kranten en op televisie leren. En inderdaad: zoekt u het verder zelf maar uit.

Joost Niemoller op 20 januari, 2012 - 11:37

Karel Staal,Geen enkel feit

Karel Staal,

Geen enkel feit in dit bericht is verzonnen. Er is niks tegen het maken van een analyse aan de hand van feiten.

Ann op 20 januari, 2012 - 11:37

Echt waar ?

De info van Karel Staal 10.04 . vind ik echt  grandioos , de meerderheid van het aantal misdaden wordt gepleegd door autochtonen   joh ..... nee ..... wow ..... echt ?  Dacht dat er ietsie meer Nederlanders dit land bevolken dan mannen met baard  in witte jurken , bontkragen  en andere verrijkers , desondanks staan ze met stip op 1 , de gevangenissen puilen uit  ( meer dan de helft ) met dat  vreeTzame  islamitische woestijnvolk . 

mariska op 20 januari, 2012 - 11:37

Piet Kremer, de namen van

Piet Kremer, de namen van twee van de slachtoffers staan voluit in de Telegraaf vermeld hoor, niks geen initialen. Van een wordt zelfs zijn beroep vermeld, hopelijk zijn ze snel hersteld van hun verwondingen.

Nittickson, dank u wel voor de duiding, niet op ingaan dus.

Floepert op 20 januari, 2012 - 11:45

@ nittickson

[In traditionele kledij gehulde Marokkaan begint zomaar op omstanders in te hakken. U bekijkt dit alsof u dat fenomeen vandaag voor het eerst waarneemt. Dat staat u vrij. De meeste mensen leren van ervaringen uit het verleden en wat zij over traditionele islamieten in kranten en op televisie leren. ]

Maar dat het geen schizofrenie betreft maar jihadisme is dus een aanname? fijn dat u dat nog even impliciet bevestigd.

Of denkt u soms dat traditioneel geklede marokkanen niet schizofreen kunnen worden? Ik zal u even bijpraten, schizofrenie komt bij marokkanen nog vaker voor dan bij autochtonen.

Kijk, ik staaf mijn bewering met een bron, zou u ook eens moeten doen:

[Marokkaanse mannen hebben vier tot zes keer zo veel kans om schizofrenie te ontwikkelen als Nederlandse mannen. ]

bron: http://nos.nl/artikel/78461-marokkanen-meer-kans-op-schizofrenie.html

[Schizofrenie komt onder Marokkaanse mannen van de tweede generatie bovengemiddeld vaak voor. De ziekte komt onder Marokkaanse mannen van de tweede generatie zeven keer meer voor dan bij autochtonen.
‘Verwarde Marokkaanse jongens die ongewenst gedrag vertonen worden door de politie meestal als crimineeltjes bestempeld, terwijl het in veel gevallen gaat om patiënten die aan psychoses lijden, zoals schizofreniepatiënten. Ik vermoed dat dat opgaat voor zo’n 20 procent van de Marokkaanse verdachten.' Dat verklaart sociaal-psychiatrisch verpleegkundige Tiny van Hees in Binnenlands Bestuur.]

bron: http://ra.2see.nl/schizofrenie-komt-bij-criminele-marokkaanse-jongens-opvallend-vaak-voor

Dus feitelijk is de kans dat een marrokkaan die willekeurige mensen neersteekt schizofreen is aanzienlijk groter dan bij een normale autochtone nederlander.

Jihadisten daar hebben we maar een handjevol van in dit land, de kans dat hij jihadist is is dus aanzienlijk kleiner dan de kans dat hij schizofreen is.

maar dat zijn feiten, en daar kunt u niks mee als zij uw beeld niet bevestigen. Nee, in tegenstelling bestempelt u uw eigen aannames als feit.

Bot op 20 januari, 2012 - 11:48

Daniel Pipes SickFuck

Daniel Pipes de Goebels van de IslamHaat Propaganda.

Nittickson op 20 januari, 2012 - 11:50

VOORSTEL

De Nederlandse taal kent nog geen goed woord voor de ontkennende reflex van de media en andere leden van de linkse kerk, als er slecht nieuws over leden van de populatie allochtonen in ons land te melden is. Ik zou willen voorstellen een dergelijk gevalletje kop-in-het-zand voortaan een "floepert" te noemen.

CMdJ op 20 januari, 2012 - 11:51

feiten

Allochtonen zijn zwaar oververtegenwoordigd in criminaliteit, geweldsmisdrijven, vrouwenmishandeling enz.

Moslims zijn zwaar oververtegenwoordigd in criminaliteit, geweldsmisdrijven, vrouwenmishandeling enz.

Mensen met dubbel paspoort zijn zwaar oververtegenwoordigd in criminaliteit, geweldsmisdrijven, vrouwenmishandeling enz.

Het Nederlands parlement is zwaar oververtegenwoordigd door mensen die deze feiten bewust ontkennen cq. negeren of er helemaal niets aan willen doen.

Thomas op 20 januari, 2012 - 11:52
Floepert op 20 januari, 2012 - 11:54

@Ann: lastig he, feiten

[desondanks staan ze met stip op 1 ]

Niet waar.

2/3 van de misdrijven wordt gepleegd door autchtonen, wat logisch is aangezien er daar meer van zijn.

En niet Marokkanen staan met stip op 1, maar antillianen als we de autochtonen buiten beschouwing laten.

Lastig he, feiten?

"Uit de recent verschenen Landelijke criminaliteitskaart (LCK) (Van Tilburg

e.a., 2003), die is samengesteld op basis van het Herkenningsdienstsysteem

(HKS) blijkt dat in 2002 ruim een derde van de verdachten van een misdrijf

niet in Nederland is geboren en/of niet de Nederlandse nationaliteit

3

heeft.

Van alle geregistreerde verdachten is ongeveer 5% buiten Nederland

woonachtig. Als deze groep “criminele toeristen” buiten beschouwing wordt

gelaten dan is het aandeel van de allochtone verdachten in de totale

populatie van verdachten die officieel in Nederland wonen ongeveer 32%."

"Maar als aandeel van de betreffende herkomstgroep

hebben de Antillianen (6,6%), de Marokkanen (5,0%) en de Somaliërs (4,8%)

relatief de meeste verdachten."

 

bron: http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/FA26E32C-250B-4D1D-B3B9-35085B6C48BC/0/2005verdachtvancriminaliteit.pdf

 

 Overigens zijn antillianen vrijwel allemaal christelijk en niet islamitisch.

pietkremer op 20 januari, 2012 - 11:58

buurman

Beste Mariska. Ik breng mijn Telegraaf na lezing aan een buurman. Voor hem weer wat anders dan de Metro die hij elke ochtend bij de supermarkt haalt. Had ik de krant nog bij de hand, dan had ik eruit geciteerd om te bewijzen dat ik niet alles uit mijn duim zoog. Als het niet zo goot van de regen, zou ik de krant bij buurman terughalen.

CMdJ op 20 januari, 2012 - 12:05

dit gebeurt ook veel vaker dan reguliere media vermelden

http://nato-isaf-afghanistan-slachtoffers.blogspot.com/

In Amerikaanse leger (maar ook Nederlandse) worden moslims met een Amerikaans paspoort al zeer gewantrouwd en terecht gezien de vele (dodelijke) voorvallen, hoewel hussein Obama en de militaire top dit zoveel mogelijk onder de pet proberen te houden. Dus laat staan de  islamitische 'bondgenoten' uit het Afghaanse leger.

Karel Staal op 20 januari, 2012 - 12:05

@Ann

Leuk dat u zo reageert, maar mijn reactie was op "

Daarom ga ik er altijd sowieso al vanuit dat de dader een allochtoon is totdat het tegendeel bewezen is." wat dus onterecht is.

Ik ga hier niet een potje ontkennen dat allochtonen procentueel (veel) vaker in aanraking komen met de politie dat autochtonen. Maar wist u wel dat het hoogste percentage niet te vinden is onder uw 'woestijnvolk', maar onder niet-islamitische Antillianen? Criminaliteit en islam: correlatie is nog geen causaal verband (ofwel drogreden cum hoc ergo propter hoc).

Nittickson op 20 januari, 2012 - 12:07

@ Floepert op 20 januari, 2012 - 11:45

"Kijk, ik staaf mijn bewering met een bron, zou u ook eens moeten doen"

Als u eens een keer wat zou lezen in plaats van alleen maar wat te tetteren dan ziet u in het bovenstaande dat ik dat al heb gedaan. Een bron die uw kletspraatjes onderuit haalt.

Verder is het ons bekend dat Marokkanen doordat zij regelmatig familieleden bespringen inderdaad met degeneratieverschijnselen te maken krijgen, zoals schizofrenie. Eens te meer reden om de Marokkaanse identieit van de verdachte niet geheim te houden zou ik zeggen, anders dan door veel media gebeurde. Voor de goede orde: dat was het punt dat Joost hierboven maakte en waarover een groot deel van de discussie gaat. U maakt nu een heel punt van het feit dat we op afstand niet kunnen vaststellen of iemand schizofreen was of niet. Klopt, dat kunnen we niet. U ook niet. Maar als er een in traditionele kleding gestoken Marokkaan zomaar op een groep Nederlanders gaat insteken, dank kun je jezelf ook afvragen waarom hij, of hun nu schizofreen is of niet, uitgerekend Nederlanders uitkiest. En of wij met criminele (inteelt) import nu wel zo blij moeten zijn., ongeacht de reden waarom zo iemand op Nederlanders insteekt.

U kunt de discussie versmallen tot er ergens een klein feitje hebt waar u een schijn van gelijk aan kunt ontlenen maar de kernpunten van Joost en een aantal andere schrijvers hierboven blijven gewoon staan"

- er is weer een Marokkaan die amok maakt en die zijn slachtoffer onder de Nederlanders kiest.

- de media doen meteen weer hun uiterste best om de zaak in de doofpot te schuiven.

En er is meteen weer een aantal floeperts die het eerste tot een "incident" verklaren, het tweede tot "fatsoenlijk" en die iedereen die er anders over denkt een racist noemen..

En verder kunt u wat mij betreft de pot op.

mariska op 20 januari, 2012 - 12:08

Ann, het is inderdaad

Ann, het is inderdaad ongelooflijk dat sommigen met droge ogen durven te beweren dat het gros van de misdadigers oorspronkelijke Nederlanders zijn. Verder voeren immigranten niet alleen hier de verkeerde lijstjes aan maar in elk land dat ze met hun aanwezigheid en hun geloof verrijken. En in hun eigen land natuurlijk ook, want ik denk niet dat moslimlanden last hebben van een meerderheid aan import christen-criminelen.

Ann op 20 januari, 2012 - 12:12

********

Ik meld ook  EN  andere verrijkers @ floeper  11.54 .

Bij de weg , jij bent  een enorme verrijking  voor  de Pvdalla , je kan perfect Cohen vervangen , alhoewel  bij Peggol van dhimmy 666  zou je  ook goed passen . 

Nittickson op 20 januari, 2012 - 12:15

@v Floepert op 20 januari, 2012 - 11:54

U kunt nog steeds niet lezen he? 55% van de Nederlandse gedetineerden is BUITEN NEDERLAND GEBOREN.

Kunt u dan nu even ophouden met uw even lasterlijke als politiek correcte kletspraatjes? Ze eindeloos blijven herhalen maakt niet dat ze minder onzinnig worden.

Floepert op 20 januari, 2012 - 12:15

u hebt gelijk

[Ann, het is inderdaad ongelooflijk dat sommigen met droge ogen durven te beweren dat het gros van de misdadigers oorspronkelijke Nederlanders zijn. ]

U hebt gelijk. uw onderbuik weet het veel beter dan het CBS dat er daadwerkelijk onderzoek naar heeft gedaan.

die vervelende feiten ook elke keer

Floepert op 20 januari, 2012 - 12:17

Bedankt Ann

Bedankt voor de aanbevelingen, maar ik hou het liever bij de SP.

helaas heb ik u van u niet zo'n hoge pet op en zou ik u willen adviseren niet voor het lijsttrekkerschap te gaan om u een vernedering te besparen.

Mar op 20 januari, 2012 - 12:17

Ontkennende reflex

Ontkennende reflex lijkt toch meer een algemeen Nederlands trekje, Nittickson.

Peter R. de Vries, Herman van Veen, en er zijn nog wel wat namen te vinden van mensen die bedreigd zijn nadat zij zich kritisch hebben uitgelaten over PVV en/of Wilders.

Je kunt de klok erop gelijk zetten:

hij zegt dat wel maar kom dan met bewijs

iedereen kan zich uitgeven voor een PVV-er

dat zijn linkschmensen die zich voordoen als PVV-sympathisant

bewijs maar eens dat het ging om pvv-ers

Karst Tates, Tristan van der V, Breivik, zodra bekend wordt dat het gaat om een auchtoon:

man is geesteziek

hij is door de linkse kerk gedreven tot zijn daad

wie weet wat die man allemaal heeft meegemaakt

En ach, noem eens iemand uit MSM, die zonder selectie vooraf alles meldt wat er gebeurt in binnen- en buitenland.

Ian op 20 januari, 2012 - 12:18

Attentie: linkse leugens!

Er wordt weer poep gepraat hierboven door een paar hardnekkige linkse politiek correcte wegkijkers. Lees bijgaande rapporten, Erasmus hoofdstuk 5 blz. 57 en CBS rapport blz. 30 en bewaar die linkse leugens maar voor Joop, VARA en de NOS. http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/FA26E32C-250B-4D1D-B3B9-35085B6C48BC/0/20... http://www.wegwijzerjeugdenveiligheid.nl/doc/overlast_mn_jongeren/monito...
Frank op 20 januari, 2012 - 12:22

Feit blijft dat een in lang

Feit blijft dat een in lang gewaad gehulde man zonder enige aantoonbare aanleiding begint in te steken op lieden, die in een koffieshop zitten. Feit blijft ook dat dit feit goeddeels buiten wat ik maar de mainstream media noem is gehouden. En nergens lees ik dat Joost als feit poneert dat het hier zou gaan om een aanval van het sudden jihad syndrome. Hij wijst er enkel op dat dit een mogelijke oorzaak is, die hij niet irreëel vindt.

En niemand zegt hier dat criminaliteit veroorzaakt wordt door de islam. Men stelt slechts vast dat lieden die afkomstig zijn uit overwegend islamitische landen (dan wel: hun nazaten) vaker misdrijven plegen dan autochtone Nederlander. Dat de Antilliaanse gewelddadige misdaad nóg veel erger is doet daar niets aan af.

Floepert op 20 januari, 2012 - 12:23

@ nittickson

[- er is weer een Marokkaan die amok maakt en die zijn slachtoffer onder de Nederlanders kiest.]

Het eerste gedeelte ontken ik niet, het tweede gedeelte is een aanname.

[- de media doen meteen weer hun uiterste best om de zaak in de doofpot te schuiven.]

Goed, die wil ik u ook nog geven.

Maar jammergenoeg had u uzelf de hele lap tekst kunnen besparen. Ik maak namelijk bezwaar tegen het feit dat u er van uitgaat dat het een jihadist betreft. Sterker nog, u twijfelt aan de lezing dat de man schizofreen is en u gaat er blind vanuit dat hij jihadist is of op zn minst een religieus motief. En dat is allerminst een feit.

[En er is meteen weer een aantal floeperts die het eerste tot een "incident" verklaren, het tweede tot "fatsoenlijk" en die iedereen die er anders over denkt een racist noemen]

Jammer, hiermee diskwalificeert u zich volledig en toont en passant ook nog aan niet te kunnen lezen.

Ik heb het woord incident, fatsoenlijk of racist niet eens in de mond genomen in deze thread. Dat zijn echt uw hersenspinsels. En dat u een bron heeft gegeven voor het "feit" dat de dader jihadist zou zijn is ook een hersenspinsel, dat heeft u niet gedaan.

André van Delft op 20 januari, 2012 - 12:24

Statistische manipulatie

Floepert concludeert "2/3 van de misdrijven wordt gepleegd door autochtonen" uit het volgende fragment:

"Uit de recent verschenen Landelijke criminaliteitskaart (LCK) (Van Tilburg e.a., 2003), die is samengesteld op basis van het Herkenningsdienstsysteem (HKS) blijkt dat in 2002 ruim een derde van de verdachten van een misdrijf niet in Nederland is geboren en/of niet de Nederlandse nationaliteit heeft."

Er staat niet dat de resterende 2/3 allemaal autochtonen zijn; volgens een strikte interpretatie van de tekst, zitten daaronder ook de hier geboren allochtone dubbele paspoorthouders.

Ann op 20 januari, 2012 - 12:31

///////

Als je  islamknieler bent  @ floepert ,  Pol Pot  adept  was , en  van  communisme houdt , zit  je op zeker  goed bij de SP .

Julius op 20 januari, 2012 - 12:31

Eindelijk!

na alle geweldadige incidenten van de laatste tijd, gepleegd door rasechte blanke autochtonen eindelijk weer eens eentje met een marokkaans kleurtje die het nieuws haalt.

De DDS reaguurders zijn weer zichtbaar blij.

Karel Staal op 20 januari, 2012 - 12:35

@Frank

"En niemand zegt hier dat criminaliteit veroorzaakt wordt door de islam."

Tuurlijk. Waarom maakt u zelf dan ook onderscheid tussen allochtonen in het algemeen (waar het criminaliteitscijfer hoger ligt) en tussen allochtonen afkomstig uit islamitische landen?

Esther op 20 januari, 2012 - 12:40

Overdrijven kunnen we allemaal

Ik vind dit artikel eerlijk gezegd nogal tendentieus. Ik krijg persoonlijk wel het idee dat deze misdaad inderdaad ideologisch geinspireerd is, ook omdat het doelwit een coffeeshop is. Of daarbij sprake is van schizofrenie kan ik niet zeggen, maar dat hoeft elkaar ook niet uit te sluiten. Zonder concrete aanwijzingen neem ik echter niets voor waar aan.

Een uitbarsting van jihad suggereert een georganiseerd verband dat ik er niet echt in zie, en waar eigenlijk ook geen aanleiding is het aan te nemen of te vermoeden.

Julius, dat mensen hier blij mee zouden zijn is natuurlijk grote onzin.

Floepert en met cijfers spelen: volgens jou bronnen is zo'n 6% van de Marokkanen verdachte, daarvan zou een kwart schizofreen zijn. Met een gemiddelde van 0.5% mensen die last hebben van schizofrenie betekent dat onder de Marokkanen meer dan het dubbele aantal niet alleen schizofreen zijn, maar daardoor ook nog eens crimineel zijn geworden. Dat lijkt me enigszins overdreven zo niet onhoudbaar.

Mar op 20 januari, 2012 - 12:40

Stilte na melding

http://www.westonline.nl/nieuws/ruud-s-zat-diep-problemen

Vrouw dood in flat werd gemeld door MSM, oppakken vriend (zonder initialen) eveneens en daarna werd het stil op MSM en is meer informatie alleen te vinden op lokaal niveau.

Esther op 20 januari, 2012 - 12:43

correcte

Ik bedoelde natuurlijk 20%, niet een kwart.

Dorith op 20 januari, 2012 - 12:44

Geen Marokkaan en wel gestoken

Mag ik even Uw aandacht afleiden van het geval van het witte gewaad in Bussum?

Ik las een treurig artikel over iemand anders die is neergestoken. Of hij zelf of zijn belagers witte gewaden droegen, weet ik niet, maar zou heel goed kunnen. Waarschijnlijk ook met een baardje en een mooi wit hoedje (aanname!!!) .

http://www.stonegateinstitute.org/2770/palestinian-hero

Ook hier wordt geklaagd dat de media zich te stil houden over dit "incidentje".

Floepert op 20 januari, 2012 - 12:46

@ andré

[Er staat niet dat de resterende 2/3 allemaal autochtonen zijn; volgens een strikte interpretatie van de tekst, zitten daaronder ook de hier geboren allochtone dubbele paspoorthouders.]

dat klopt inderdaad, maar die gegevens zijn niet bekend omdat registratie ontbreekt. Er wordt wel een schatting gegeven in het rapport. Ik zal dat eens opzoeken.

Ann op 20 januari, 2012 - 12:46

*****

Owwww  enne floepert 12.17 , ik zou , als ik er interesse voor had , pas voor  een lijsttrekkersschap gaan als ik zou weten dat  ik veilig over straat  zou kunnen lopen ,  niet bang hoefde te zijn dat er een of andere moslim extremist  mijn keel  zou kunnen afsnijden of een mes in mijn rug zou kunnen duwen  en zonder 6 bodygards , 24/7  om me heen ,  een normaal leven zou hebben .

P.S. op 20 januari, 2012 - 12:51

Feit is dat de media feiten

Feit is dat de media feiten verzwijgt, wanneer het hun politiek gezien beter uitkomt. Overigens Karel Staal wil ik graag misdaad percentages van u horen verdeeld naar allochtoon, 2e generatie allochtoon, 3e generatie allochtoon, etc.. t/m autochtoon(die inmiddels is aangestoken door de welig tierende allochtonen misdaad in zijn omgeving)  afgezet tegen gewone autochtonen. voordat u tot de conlusie komt dat er meer msdaden door autochtonen worden gepleegd.

Floepert op 20 januari, 2012 - 12:55

@ Esther

Allereerst bedankt voor uw genuanceerde reactie.

[Floepert en met cijfers spelen: volgens jou bronnen is zo'n 6% van de Marokkanen verdachte, daarvan zou een kwart schizofreen zijn. Met een gemiddelde van 0.5% mensen die last hebben van schizofrenie betekent dat onder de Marokkanen meer dan het dubbele aantal niet alleen schizofreen zijn, maar daardoor ook nog eens crimineel zijn geworden. Dat lijkt me enigszins overdreven zo niet onhoudbaar.]

Overigens is het aantal verdachten onder de tweede generatie marokkanen hoger dan onder de eerste. Maar waarom zou niet 20% schizofreen kunnen zijn van de verdachten. u moet niet vergeten dat verdachten een speciale groep vormen, die 20% geldt niet voor alle marokanen. alleen marokkanen die verdacht zijn.

En dat lijkt me echt niet zo gek. ik ben geen geneticus maar generatie na generatie met je neef of nicht trouwen lijkt me niet echt bevordelijk voor de genenpoel. Tel daarbij op dat psychische problemen bij marokkanen taboe zijn en dat er ook niet om hulp wordt gevraagd.

Natteaap op 20 januari, 2012 - 12:55

Waarom zou een jihadi de

Waarom zou een jihadi de coffeeshop waar hij dagelijks komt aanvallen? Zijn er überhaupt gevallen bekend van jihadi's die het op coffeshops voorzien hadden?

Overigens is de kans om door de bliksem om het leven te komen of door het vallen van je eigen keukentrapje vele malen groter dan dat je door een jihadi om wordt gebracht. Vergeet niet, er is één jihadistische moord gepleegd in Nederland en dat is al meer dan 7 jaar geleden.

Floepert op 20 januari, 2012 - 12:56

@Ann, maakt u zich geen zorgen

[Owwww enne floepert 12.17 , ik zou , als ik er interesse voor had , pas voor een lijsttrekkersschap gaan]

Maakt u zich geen zorgen, u zult nooit door welke partij dan ook gevraagd worden voor een lijsttrekkerschap.

Julius op 20 januari, 2012 - 12:57

@ Esther

"Julius, dat mensen hier blij mee zouden zijn is natuurlijk grote onzin"

Welnee Esther, Het is helemaal geen onzin. Een hoop gasten hier zijn natuurlijk meteen weer op het dak geklommen om hun "gelijk" er luid vanaf te schreeuwen. Frapant detail: over het algemeen hebben ze namelijk ook hun woordje wel klaar als het gaat om blowende nietsnutten waar de samenleving volgens hen geen moer aan heeft. Allemaal werkschuw tuig die eigenlijk uit de samenleving verbannen zou moeten worden. Waren de slachtoffers allochtonen van marokkaanse afkomst geweest dan zou de algemene reactie "opgeruimd staat netjes" geweest zijn. Wellicht had men nog wat tips gegeven, een bommetje had meer succesvol geweest of zo. Snapt u? Nu betreft het vast en zeker een 'kuch' jihadist die het op onze lieve in vredelievendheid blowende autochtoontjes heeft gemunt.

En verder beste Esther, bijna geen topic op DDS wordt zo druk bezocht als topics over allochtonen. Oke, eentje trekt meer aandacht en dat zijn berichten die met de PVV te maken hebben. Dan zijn de verdedigers van "het vrije woord" ook altijd erg druk in de weer om hun heiligdom te beschermen.

En ik vind het reuze interessant. Ik ben benieuwd of de grote twitteraar nog wat olie klaar heeft staan. Een mooie bliksemafleider die hij met beide handjes aan kan grijpen. Een geschenk uit de hemel ;)

Mar op 20 januari, 2012 - 12:58

Verschil per stad/regio

In Amsterdam heeft men het meeste last van allochtonen van Marokkaanse afkomst.

In Rotterdam zijn het vooral van Antilliaanse en Kaapverdiaanse afkomst.

Eindhoven zijn het weer vooral van Somalische afkomst.

Culemborg heeft problemen door aanvaringen tussen jongeren van Marokkaanse afkomst en jongeren van Molukse afkomst.

Skimmen schijnt weer vooral gedaan te worden door Roemenen en Bulgaren.

Frank, het lijkt mij toch moeilijk te ontkennen dat men (en zeker in een bepaalde hoek) de toegenomen criminaliteit vooral toeschrijft aan de toename van moslims in Nederland en niet zozeer de toename van buitenlanders, al dan niet genaturaliseerd.

Men hoeft niet gestudeerd te hebben om bij reacties te constateren dat als men spreekt over allochtonen men daarmee islamitische afkomst bedoelt en niet de allochtonen afkomstig uit EU-landen of andere landen.Het komt nog wel eens voor dat iemand verontwaardigd meldt dat een persoon uit Zweden of ander westers/niet westers land geen allochtoon is.

Er is een toename van immigratie in 2010 maar de standaard kamervragen van PVV en VVD over de toename ontbreken dit jaar.

Bot op 20 januari, 2012 - 13:11

PVV Debieltjes

Erg Boeiend dat Allochtonen Autochtonen gelul van de PVV debieltjes

Frank op 20 januari, 2012 - 13:17

Ja Natte Aap, en de kansen

Ja Natte Aap, en de kansen dat je door allochtoon tuig wordt beroofd of anderszins bestolen zijn weer vele malen groter dan dat je door de bliksem wordt geraakt of van je keukentrap afflikkert.

En Julius, het heeft er misschien een heel, heel klein beetje mee te maken dat de meesten hier op DDS vinden dat de zogenoemde multicurlture samenleving ons veel misdaad brengt, en zich er ongemakkelijk bij voelen dat dit in de gelijkgeschakelde pers goeddeels - en opzettelijk - aan het zicht worden onttrokken.  

Bot op 20 januari, 2012 - 13:20

@Frank

En als onze beleid niet MultiCultureel was maar we hadden wel veel Allochtonen dan was het misdaad cijfer lager???

Frank op 20 januari, 2012 - 13:27

Sorry Bot, ik begrijp je

Sorry Bot, ik begrijp je opmerking niet helemaal.

Door onjuist beleid hebben de afgelopen vier, vijf decennia grote hoeveelheden immigranten zich in Nederland kunnen vestigen. Er is een rechtstreekse correlatie tussen dat beleid en de hoeveelheid immigranten en ook - hoewel ik best wil aannemen dat de meerderheid van die immigranten uit brave mensen bestaat - tussen die immigratie en de huidige misdaadcijfers.

BigLjohn op 20 januari, 2012 - 13:32

Nederland, een groot gekkenhuis

Als ik de pers niet meer kan vertrouwen, hoe moet ik dan weten wat er in Nederland gaande is ?

Waarom dat rare gedoogbeleid voor koffieshops ? Voor mij mogen ze allemaal gesloten worden.

Er bestaat wel zo'n idioot anti rookverbod. Maar er bestaat geen hetze tegen wiet gebruikers. Je

hoort er pas bij als je zelf ook wiet gebruikt. En over die comazuipers maar niet te spreken, die

beginnen er ook steeds jonger mee. Zuipen onder begeleiding van de ouders is de nieuwste trend !

En wie die man in dat witte gewaad is.....Vul zelf maar in, de pers zegt het niet.

Een afgezant van de duivelskerk, of een fanatiekeling van de sharia gedachte, een shizofreen ?

De pers heb ik er niet voor nodig om te weten dat Nederland een groot gekkenhuis aan het

worden is.

JMS op 20 januari, 2012 - 13:38

Als het waar is

wat de heer Staal (10:04) schrijft, is het met onze rechtsstaat treuriger gesteld dan ik tot nu toe aannam. Op grond van evenredigheid zou het niet verwonderlijk moeten zijn als meer autochtonen dan allochtonen crimineel zouden zijn. In de justitionele inrichtingen is er echter een forse procentuele oververtegenwoordiging van allochtonen. Dus als de heer Slaal gelijk heeft, is de Nederlandse rechtelijk macht, tja hoe noem je dat, racistisch? Bevooroordeeld? Nou ja, wordt er met twee maten gemeten. Hiet ligt een schone taak voor de 'progressieve' partijen!   

Bot op 20 januari, 2012 - 13:39

@Frank

Dat dat je dat niet snapt wist ik wel.

Multicultureelbeleid betekent niet dat je veel migranten binnenhaalt.

Je kan veel migranten binnen halen een Monocultuureelbeleid voeren.

Dus mijn vraag aan jou was hoe kom je er bij dat multicultureel beleid voor meer misdaad onder allochtonen zorg dan een monocultureel beleid??

(mischien te moeilijk voor de gemiddelde PVV aanhanger)

Bot op 20 januari, 2012 - 13:42

@JMS

In elk land zijn allochtonen meer vertegenwoordig in criminaliteit.

ook wel logisch aangezien zij minder makkelijk mee kunnen draaien in samenleving die zij minder goed kennen dan autochtonen.

Zeker als je laag opgeleiden allochtonen binnen haalt

Natteaap op 20 januari, 2012 - 13:46

@nittickson

 Uw hemeltergende kortzichtigheid en stuitende domheid dagelijks op DS ten toon spreiden is geen nuttige bezigheid. Zwijgen is goud.

Joost Niemoller op 20 januari, 2012 - 13:52

Bot,Dat multiculureel beleid

Bot,

Dat multiculureel beleid leidt tot meer criminaliteit onder niet-westerse allochtonen is inderdaad bewezen. Onder andere in dit wetenschappelijke onderzoek waarbij het beleid van Europese landen werd gemeten op hun multiculturaliteit.

In landen als Nederland, met een mutlicultureel beleid zijn veel meer niet-westerse allochtonen crimineel dan in bijvoorbeeld Duitsland, met een meer op assimilatie gericht beleid. 

Nederland scoort hert slechts van alle Europese landen op dit punt. iets wat de onderzoeker, de socioloog Koopmans, ook naar voren heeft gebracht als getuige bij de Commissie Blok.

http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13691830903250881

H.Bijl op 20 januari, 2012 - 13:53

Marokkaan

Men kan er, wanneer de nationaliteit angstvallig geheim gehouden wordt, gevoeglijk van uit gaan dat het een marokkaan is, en dat doen de meeste mensen dus ook. Derhalve werkt het verbergen van de identiteit dus averechts, want wanneer het gewoon niet bekend is, ga ik er ook maar van uit dat het een marokkaan is. Dat levert overigens ook maar weinig fouten op hoor.

Bot op 20 januari, 2012 - 13:55

@Joost Niemoller

Jij ben toch die schreeuwer van dat stukje text over Landverraad ??

H.Bijl op 20 januari, 2012 - 13:56

Floepert

"Hoe weet je trouwens dat hij alleen nederlanders neerstak? Een aanname?"

Nee dus, want over de indentiteit van de slachtoffers doen de media nooit zo moeilijk, oerhollandse namen zijn het.

Bot op 20 januari, 2012 - 13:56

@H. Bijl

Als de dader een Autochtone Nederlander is staat inderdaad zijn Nationaliteit er niet bij.

Bot op 20 januari, 2012 - 13:58

@H.Bijl

Bron aub ??

laat maar linkje zien

Julius op 20 januari, 2012 - 13:58

@ Esther

Even ter vergelijking:

Twee berichten, zo ongeveer tezelfdertijd geplaatst op DDS die gaan over moord.

Op onderstaand bericht slechts 2 reacties.

In één van de twee wordt gevraagd of het al bekend is of het om allochtonen gaat.

Niet bekend dus niet interessant. Score qua reacties blijft hangen op een magere 2...

(verder is en blijft het doodstil op het bericht van Michael)

http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/01/15-jarige-doodgestoken

Op dit bericht is de score inmiddels al 90+ Het is bekend dat het om een allochtone dader gaat. Dat maakt de misdaag zeer interessant. Men klimt dus mbt dit bericht wel degelijk op de daken om het er vanaf te schreeuwen. het was een allochtoon!! Een marokkaan!!

Kunnen we een conclusie trekken? Heel voorzichtig misschien. Moord door onbekende dader(s) qua afkomst (waarschijnlijk autochtoon) is niet interessant.

Laat dat meiske van 15 maar liggen. We wachten wel totdat het bekend wordt of het om allochtone daders gaat.

H.Bijl op 20 januari, 2012 - 14:03

Bot

Hardcopy Telegraaf vanmorgen. Drie Nederlandse namen.

Bot op 20 januari, 2012 - 14:05

@Julius

Als de dader een Autochtoon is kunnen de PVV aanhangers moeilijk hard gaan schreeuwen.

Dus doen ze dat alleen als de dader een Allochtoon is (liefst een Marokkaan).

Dat ze daarom niet serieus te nemen zijn is idd duidelijk

Frank op 20 januari, 2012 - 14:05

Ach Julius, op die moord op

Ach Julius, op die moord op het 15-jarige meisje staat toch met grote letters 'allochtoon' geschreven. Hoewel ik me kan vergissen en het straks om een puur Hollands dadertje blijkt te gaan is het natuurlijk een teken aan de wand, dat we geen details over deze afschuwelijke gebeurtenis te horen krijgen en met name niet over de afkomst van de daders.

En Bot, voor mij betekent een monocultureel beleid onder meer (en zelfs hoofdzakelijk:) grenzen dicht voor immigranten uit landen met een ons volstrekt wezensvreemde cultuur. Anders gezegd: zonder multiculturalisme geen grote hoeveelheden immigranten uit niet-westerse landen, heel eenvoudig. Leer eens  wat helderder te formuleren. Ik ben trouwens geen PVV-aanhanger, dus ook daar sla je de plank weer mis.  

H.Bijl op 20 januari, 2012 - 14:08

Bot

Is dat nu dubbel feest trouwens op verjaardagen, als je ouders broer en zus zijn?

Bot op 20 januari, 2012 - 14:11

H.Bijl

Hahhahahaha grappig ik irriteer je zeker dat je ineens op de persoon gaat spelen.

Altijd lachen dat gefrustreerd PVV Volk

Mar op 20 januari, 2012 - 14:13

Wat cijfers erbij?

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=37264&D1=0,7-13&D...

13.925 gedetineerden in 2010

7.030 gedetineerden in buitenland geboren

6.265 gedetineerden in Nederland geboren

Deze is ook wel leuk, met nog een paar geijkte geboortelanden erbij:

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=37264&D1=0,7-13,1...

Europa inclusief Nederland 7.900 waarvan dan dus 6.265 geboren in Nederland. Logisch of opvallende dat geboorteland werelddeel Europa merendeels Nederland is. Nederlanders zijn crimineler dan de rest van Europa?

Aannemende dat die geboren in Nederland vooral 2e generatie allochtonen zijn van bepaalde afkomst is het opvallend dat elders geboren in Nederland minder crimineel wordt.

Het blijft altijd leuk, spelen met statistieken ;)

H.Bijl op 20 januari, 2012 - 14:13

Bot

Nee, om mij te irriteren moet je iets meer in je mars hebben dan een zeecontainer vol dom gelul.

Bot op 20 januari, 2012 - 14:15

H.Bijl

En Hap :)

hahahahaha tuurlijk Joh

Floepert op 20 januari, 2012 - 14:16

[Nee dus, want over de

[Nee dus, want over de indentiteit van de slachtoffers doen de media nooit zo moeilijk, oerhollandse namen zijn het.] Kunt u mij die namen ook geven? Ik kan ze niet vinden. Overigens is het hebben van een Hollandse naam niet automatisch een garantie voor autochtoniteit (is dat een woord?) De moordenaar van het 10 jarige meisje Jennefer van Oostende heet André Klein en daar was weinig autochtoon aan. Ik wil wel zo ver met u meegaan dat een Nederlandse naam waarschijnlijk een Nederlands slachtoffer betekent. Ik zie alleen niet in waarom de nationaliteit van een slachtoffer relevant is. Was het minder erg geweest als de slachtoffers ook Marokkaanw aren?
H.Bijl op 20 januari, 2012 - 14:16
Julius op 20 januari, 2012 - 14:19

@ Frank

"Hoewel ik me kan vergissen en het straks om een puur Hollands dadertje blijkt te gaan is het natuurlijk een teken aan de wand"

Inderdaad. Pas dan zal men hier weer vol op het orgel gaan. Een moord op een 15 jarig meisje gepleegd door hollandse knulletjes is tot dan niet interessant.

We zullen dus nog even de adem in moeten houden en geduld moeten hebben...

Bot op 20 januari, 2012 - 14:21

@H Bijl

Hahhaha loop je nou nog gefrustreerd te janken knul.

PS doet dat in mailtje naar me bottehond@live.nl

Nu vervuil je dit draadje alleen maar.

@Floepert je weet hoe men denkt bij de PVV dus daar kan je volmondig Ja op zeggen (dat maakr PVV debieltje ook wel duidelijk met zijn reacties) 

Zo nu eerst ff een kebab halen ;)

H.Bijl op 20 januari, 2012 - 14:22

@Floepert

Nee volstrekt niet, ik antwoorde alleen op je vraag. Op de interwebsen is de identiteit inderdaad niet vindbaar, maar omdat ze in de papieren versie stonden maakte ik daar even melding van. Handig voor de discussie.

Er valt moeilijk te ontkennen dat het leeuwendeel van de daders van fatale misdrijven ook in absolute zin allochtonen zijn. En dat zou toch op z'n minst zorgen moeten baren.

H.Bijl op 20 januari, 2012 - 14:23

Bot

U meneer, bent geen schaduw van de echte Bottehond.

Julius op 20 januari, 2012 - 14:42

Botte Bijl

U vult elkaar op zeer komische wijze aan...

Karel Staal op 20 januari, 2012 - 14:50

@H. Bijl

http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/4DFC9061-0EBA-4C50-9262-FCE7E7380A48/0/2004k2b15p024art.pdf

"Herkomstgroepering

Iets meer dan de helft van de slachtoffers en daders is autochtoon

(bepaald op basis van gegevens over hun eigen

geboorteland en dat van de ouders, zoals gerapporteerd

door de politie). Van de allochtonen is – onder zowel

slachtoffers als daders – ongeveer 80 procent afkomstig

van de Nederlandse Antillen, uit Suriname, Turkije of

Noord-Afrika (voornamelijk Marokko, maar ook Tunesië en

Algerije). Bijna 10 procent van deze slachtoffers en daders

is afkomstig uit West-Europese landen en de resterende

10 procent uit andere landen. De verdeling naar herkomst

van de slachtoffers en daders is vrij constant."



"Allochtonen lopen een relatief hoog risico om slachtoffer

van moord te worden (staat 7). Waar autochtonen jaarlijks

een risico lopen van 0,8 per 100 duizend inwoners, lopen

Antillianen een risico van 6,3, Turken 6,2, Marokkanen 6,0

en Surinamers 4,8 per 100 duizend. Als specifiek wordt gekeken

naar mannen zijn de verschillen nog groter. Antilliaanse

mannen lopen zelfs een risico van 12,0 per 100

duizend om te worden vermoord.

Allochtonen hebben eveneens een relatief grote kans om

een moord te plegen. Waar autochtone Nederlanders jaarlijks

een kans hebben van 0,8 per 100 duizend inwoners, is

dat bij Antillianen 22,1, Turken 9,0, Surinamers 9,5 en Marokkanen

8,0 per 100 duizend. Voor mannen zijn de verschillen

wederom nog groter. Antilliaanse mannen lopen

zelfs een risico van 30,0 per 100 duizend om iemand te

vermoorden."

 

Absoluut? Nee. Relatief? Ja. Maar allochonen zijn dan relatief ook vaker slachtoffer van moord.

 

 De kans dat jij als autochtone Nederlander wordt vermoord door een andere autochtone Nederlander is 76%.

mariska op 20 januari, 2012 - 14:54

Julius 13.58 uur. Als u het

Julius 13.58 uur. Als u het 15-jarige meisje uit Arnhem bedoelt, ook daar is sprake van zeker een allochtone dader. Verder lijkt het me logisch dat het zoveelste grove geweld allochtoon versus willekeurige autochtoon verontwaardiging en afschuw teweegbrengt. We hebben namelijk genoeg aan onze eigen criminelen en het is te gek voor woorden dat Marokkaanse criminelen ook al op ons bordje worden gelegd en natuurlijk van de overige landen waar er hordes van zijn neergestreken. Het is bv ook heel begrijpelijk dat de moord op Stephany Flores in Peru veel meer woede veroorzaakte toen de moordenaar geen landgenoot maar een lange, blanke Arubaan bleek te zijn.

Bot op 20 januari, 2012 - 14:54

@H.Bijl

Klopt ik ben niet de schaduw van Erik  (Bottehond/Bottehund)

Ik sta niet graag in de Schaduw van een Voorposter (Neo Nazi)

Sjappoo eerste keer dat je wat zegt dat ook daadwerkelijk klopt.

Ga zo door

Bot op 20 januari, 2012 - 15:00

@Mariska

Lol Joran is ook een Allochtoon???

hahahaha heerlijk dat domme PVV nivo.

En sinds wanneer zijn Allochtonen geen Eigencriminelen.

Bedoel Willem Alexander is ook een Allochtoon (Duitse Pa)

Maar is toch echt een Nederlander (net zo die Nederlanders die Marokaanse Ouders hebben).

Volgens mij maakt het verder ook weinig uit of je nou neergestoken word door een allochtoon of door een autochtoon.

Maar beleids Technisch wat zou er volgens de PVV aanhangers moeten gebeuren dan ???

Allochtonen het land uitzetten ??

Nittickson op 20 januari, 2012 - 15:08

@ Natteaap op 20 januari, 2012 - 13:46

Typische reactie zoals je die vroeger van CPN'ers kreeg. Schreeuwen. schelden en verder niets te melden. Geen wonder dat als die socialistische mensenvrienden ergens aan de macht komen, het aantal politieke gevangen en politieke moorden meteen gigantisch omhoog schiet.

En nou gauw weer terug naar je bodemloze subsidieput.

H.Bijl op 20 januari, 2012 - 15:12

Karel

Thnx, mooie info. Overigens durf ik , gezien het feit dat de politie amper een behoorlijke registratie hanteert omtrent de afkomst, nog wel wat raagtekens te zetten bij de accuratie. Maar effectief komt het dus neer op bijna de helft. Dat is gezien het percentage allochtonen, natuurlijk nog steeds zorgwekkend.

H.Bijl op 20 januari, 2012 - 15:12
Julius op 20 januari, 2012 - 15:14

@ mariska

"Verder lijkt het me logisch dat het zoveelste grove geweld allochtoon versus willekeurige autochtoon verontwaardiging en afschuw teweegbrengt. We hebben namelijk genoeg aan onze eigen criminelen en het is te gek voor woorden dat Marokkaanse criminelen ook al op ons bordje worden gelegd"

ten eerste: het boeit me niks of iemand door een autochtoon of allochtoon om zeep wordt gebracht. In beide gevallen heeft waarschijnlijk iedereen daar genoeg van, toch?

ten tweede: het zijn en blijven Nederlanders. Duurt misschien heel lang, zoniet eeuwen maar daar zullen PVV-ers toch echt mee moeten leren leven. Net zoals molukkers, Surinamers, Indo's (zoals de grote blonde leider) ooit als allochtoon werden gezien. Aan mensen afvoeren doen we allang niet meer.

En als je info klopt dan kan het PVV-volk eindelijk losgaan op het item van Michael.

Doorlinkje naar de door jou aangedragen info zou overigens welkom zijn.

Caroline op 20 januari, 2012 - 15:19

@Karel Staal, beangstigende

@Karel Staal, beangstigende info dat ik 76% kans heb om door een autochtoon vermoord te worden.

Karel Staal op 20 januari, 2012 - 15:30

@H. Bijl

Dat het een zorgwekkend percentage is valt niet te ontkennen. De vraag is echter hoe we dit op een goede manier kunnen voorkomen door een grotere toename van de pakkans, maar zonder onze privacy teveel op te geven. Het is ook niet verstandig om enkel te focussen op allochtoonse daders: zoals je hebt kunnen lezen is wanneer een autochtoon wordt vermoord de kans veel groter dat dit een medelander betreft. Overigens is het aantal moorden jaarlijks zo'n 80 stuks afgenomen sinds de komst van dit rapport: dat is dan weer een positieve noot.

Karel Staal op 20 januari, 2012 - 15:34

@Caroline

Haha, leuk geinterpreteerd.

Ik bedoelde natuurlijk: als je vermoord wordt (een kans van 1,6 op 100.000; maar voor u als vrouw slechts een kans van 1 op 100.000) is de kans dat dit door een autochtoon wordt gedaan 76%.

Maar dat wist u natuurlijk wel ;)

H.Bijl op 20 januari, 2012 - 15:38

@Karel

Ik maak geen onderscheid in de slachtoffers, punt is wel, dat allochtonen aanzienlijk eerder bereid zijn dodelijk geweld te gebruiken. Ik stel me zo voor dat vóór iemand op het punt komt om iemand om te brengen, een voorlichtingscampagne, óf de pakkans geen rol meer spelen. Er van uitgaande dat de vele vermisten jaarlijks niet allemaal op de Veluwe liggen, is de pakkans voor homocide vrij hoog: toch weerhoudt het de daders niet.

Ook de soort moord/doodslag is natuurlijk van belang. Moorden in de relationele sfeer zijn van alle tijden.

Roofmoorden etc zijn relatief nieuw, en zeer kwalijk, het tekent het verval dat mensen bereid zijn om voor geld een leven te nemen.

Wat mij betreft worden de straffen op dit soort zaken zo zwaar, dat van recidive geen sprake meer kan zijn.

Overigens is moord natuurlijk een nogal zeldzaam fenomeen, per dag vinden enkele gewapende roofovervallenplaats, de dadergroep is daar vrijwel geheel allochtoon. Met een enorme impact op het veiligheidsgevoel van de burgers.

H.Bijl op 20 januari, 2012 - 15:39

Heterocide

En heterocide natuurlijk ook!;-) Is er misschien geen correctiemogelijkheid te organiseren of moet ik er aan wennen éérst mijn comments na te lezen?

Julius op 20 januari, 2012 - 15:50

H.Bijl

Eerst even nadenkenvoordat je iets neertikt en dan nog eens teruglezen wat je qua gedachten dacht te hebben neergetikt is nooit verkeerd natuurlijk..

H.Bijl op 20 januari, 2012 - 15:53
Karel Staal op 20 januari, 2012 - 15:54

@ H. Bijl

Ik ben bang het laatste :P

Naar mijn weten zijn moorden in de relationele sfeer en moorden omtrent criminaliteit al jaren procentueel hetzelfde, maar ik kan me vergissen. Heeft u wel een link naar een onderzoek dat gewapende roofovervallen vrijwel in z'n geheel door allochtonen worden begaan?

Overigens zijn de straffen op moord (dus niet doodslag e.d.) altijd hoog. In ieder geval wel in de vonissen welke ik de afgelopen jaren heb gelezen.

Bes Tolen op 20 januari, 2012 - 16:13

Er komt hooguit de ondergang

Een groot aantal jaren geleden lag het bekende aantal moorden veel hoger dan sinds zo 1999. Het is mogelijk zo dat een bepaalde categorie aan de statistiek en publiciteit wordt ontrokken. Waarom dat gaat, is mij wel duidelijk maar ik maak het hier verder niet duidelijk. De westerse wereld is helaas verrot geworden onder de dictatuur van lieden, die menen dat ze oh zo goed moeten zijn voor de hele mensheid en dat het met de gevolgen van hun aspiraties wel goed zit. Niet dus. Morgen proberen zulke lui het CDA voor zichzelf te naasten, vrees ik. De egoïsten.    

Caroline op 20 januari, 2012 - 16:27

Als je wel eens een

Als je wel eens een 'jaarverslag' ziet van het aantal gepleegde moorden in Nederland, dan valt me op dat er nauwelijks kinderen bij de slachtoffers zitten. Dat vind ik vreemd want volgens weer andere cijfers overlijdt 1 kind per week aan de gevolgen van kindermishandeling.

http://www.vpro.nl/programma/geheimgeweld/artikelen/19730772/

Pierre Lebon op 20 januari, 2012 - 16:29

Poging tot moord

In ieder geval is er sprake van 3 x een poging tot moord, omdat meneer bewust een mes meeneemt onder zn witte jurk en zonder reden 3 mensen aanvalt en verwondt.

Dat de dames en heren marokkanen niet veel op hebben met autochtone Nl'ers mag ook algemeen bekend heten. ZIJ zijn begonnen met discrimineren, niet wij.

Een 25-tal jaren geleden stond ik geheel onbevangen tegenover welke immigrant dan ook.

Ze zijn er pijnlijk goed in geslaagd om die tolerantie met name tov moslims radicaal te veranderen.

Als je niet met ons wil leven, dan leef je maar zonder ons.

Floepert op 20 januari, 2012 - 16:47

moord of kindermoord

[Als je wel eens een 'jaarverslag' ziet van het aantal gepleegde moorden in Nederland, dan valt me op dat er nauwelijks kinderen bij de slachtoffers zitten. Dat vind ik vreemd want volgens weer andere cijfers overlijdt 1 kind per week aan de gevolgen van kindermishandeling. ]

Wellicht heeft dat te maken met het onderscheidt dat wordt gemaakt tussen moord en kindermoord in het wetboek.

Waarom er een verschil is weet ik ook niet, maar het is er wel.

Theefeest op 20 januari, 2012 - 18:13

Floepert ga uw ogen eens wassen

Ongelofelijk Floepert, ziende blind en horende doof.

Voordat ik begin, u verweet iemand dat die niet begrijpend kan lezen, maar tu quoque (jij ook)

Als u begrijpend kon lezen dan had u mijn reactie volledig begrepen, want ik schreef het niet in het chinees.

Maar laat maar zitten, het is al te lang geleden.

Daarnaast.Uit uw aangehaald onderzoek:

Begrijpt u het zelf wel wat u leest ?

Helaas voor u, heb ik wel statistiek gedaan. En ik lees daar dus heel wat andere dingen dan u.

Het lijkt echt wel dat u alleen wilt zien wat u wilt zien.

mariska op 20 januari, 2012 - 18:41

Bot 15.00 uur, - sorry, maar

Bot 15.00 uur, - sorry, maar ik ben als PVV-er natuurlijk dom en onnozel. Daarom ontgaat het mij waarom een Marokkaan of Turk die een blauwe maandag in Nederland woont een Nederlander is (laten ze het maar niet  horen) en iemand die vanaf zijn prilste jeugd op Aruba woont ook alweer een Nederlander is. Verder zou een goed landsbestuur elke crimineel zonder paspoort na zijn straf natuurlijk meteen het land uit moeten zetten. Het is namelijk helemaal niet humaan belastingbetalende autochtonen uit te leveren aan duivels als die pedofiel uit Letland en nietsontziende geloofswaanzinnigen.

Julius op 20 januari, 2012 - 18:50

@ Mariska

Mijn bericht om 15:14 uur gericht aan jou,.

"En als je info klopt dan kan het PVV-volk eindelijk losgaan op het item van Michael.

Doorlinkje naar de door jou aangedragen info zou overigens welkom zijn"

Ik bedoel het niet lullig Mariska maar ik ben nog steeds nieuwsgierig naar het doorlinkje waar de info te vinden is. Op het berichtje van Michael is het namelijk nog altijd even stil gebleven. Kennelijk is er geen interesse in de moord op het 15 jarige meisje.

mariska op 20 januari, 2012 - 19:16

Julius 15.14 uur. Door wie je

Julius 15.14 uur. Door wie je wordt vermoord is van geen belang, nee. Maar hoe je het wendt of keert, bij een humaan toelatingsbeleid was de kans dat je vermoord, mishandeld, verkracht of beroofd wordt een miniem geweest. Ooit hing een touwtje uit menig brievenbus en nu zijn hier de huizen beveiligd als Ford Knox. Ging mijn moeder op de fiets naar de discotheek, nu ben je als meisje zelfs in een taxi niet meer veilig. En nee, dat is niet omdat de autochtonen ineens zo crimineel zijn geworden. Verder hoef je niet van boerenkool te houden of van klompendansen maar iemand die alleen Nederlander is voor een  uitkering, subsidie, plus de nodige toeslagen en verder uit minachting elke wet aan zijn laars lapt, zijn al dan niet crimineel verkregen centen in zijn thuisland investeert, daar een woning heeft en daar ook begraven wil liggen, nou nee, dat is in mijn ogen nou niet bepaald het prototiep van een echte Nederlander.

trias politica op 20 januari, 2012 - 19:25

spelen met statistieken

Mar schreef om 14:13: er zijn 13.925 gedetineerden, waarvan 7.030 buitenlander en 6.265 Nederlander. Dus 50,5% van de gedetineerder is buitenlander. Er wonen ongeveer 10% buitenlanders in Nederland. Vraagje aan Mar: hoe groot is de (gewogen gemiddelde) kans dat een buitenlander gedetineerde wordt tov de autochtone Nederlander ? Spieken mag. Succes !

mariska op 20 januari, 2012 - 19:26

Julius 18.50 uur - ik heb

Julius 18.50 uur - ik heb gehoord dat zowel het slachtoffer als een van de daders van Aziatische afkomst zou zijn. Het is evengoed verschrikkelijk, drie jonge levens naar de knoppen. Ik kan geen linkje geven want ik zit op mijn werk en reageer zo af en toe als mijn collega's even gaan roken. Als je echt geinteresseerd ben is er vast wel iets op facebook of hyves te vinden.

Julius op 20 januari, 2012 - 19:41

@ mariska

"Als u het 15-jarige meisje uit Arnhem bedoelt, ook daar is sprake van zeker een allochtone dader"

Dit is toch écht jouw uitspraak. Het kan best zijn dat ik iets heb gemist hoor. Maar tot nu toe kan ik nergens vinden dat de daders allochtonen waren. Maar wat niet is kan nog komen en ik vermoed dat dan de topic van Michael opnieuw volop leven ingeblazen wordt.

Een touwtje uit de brievenbus kan inderdaad niet mer (overal). Maar dat is toe te schrijven aan een algemeen harder wordende samenleving. Zo heeft de PVV een blanke man binnen de gelederen die liet weten nogal graag door brievenbussen te pissen. Echt, ik verzin het niet. En in het dorp van mijn tante (nagenoeg geen allochtoon te vinden) waar ze al zo'n 60 jaar woont is al drie keer ingebroken door de blanke hillie billies uit een dorp verder. Die knapen schijnen zich nogal eens te vervelen en betrekken dan een zuipkot om daarna ladderzat wat mensen te terroriseren. De plaatselijke discotheek wordt bevolkt door redneks die elkaar nogal graag van dorp tot dorp meppen. En echt waar, geen allochtoon te bekennen.Hiermee zeg ik niet dat er geen serieuze problemen zijn met kutmarokkanen. Maar het is van alle soorten, ook de nette autochtoontjes bestaan soms uit kuthollanders. 

En tja, leg mij nou eens uit wat het prototype van een echte Nederlander is. Wilders? Die eigenlijk donkere indo-krullen heeft en getrouwd is met een Hongaarse? Die Wilders waarvan zijn fractie de grootste Israelische vlag die verkrijgbaar is verkiest voor een doodnormale Nederlandse vlag? Moet ik in die richting denken? Of ziet een prototype Nederlander er uit zoals ik: donkerblond, 1,85 lang, blauwgrijze ogen met Janssen als familienaam? 

Zegt u het maar...

Tiemen Veenstra op 20 januari, 2012 - 19:44

Islamkolder in de kop?

Helaas is niet bekend of die Maroc "Allahu akbar!" riep tijdens de steekpartij. In dat geval is het duidelijk dat de messentrekker de islamkolder in de kop gekregen heeft. Zo niet, dan zal Beukman jullie straks uitleggen dat de dader het slachtoffer was van racisme en discriminatie en dat het dus eigenlijk de schuld is van Geert Wilders.... 

Julius op 20 januari, 2012 - 20:13

@ Tiemen Veenstra

Ik ben benieuwd of Beukman gehoor geeft aan je oproep. Goed dat je waarde hecht aan zijn doorgaans vrij feitelijke, nuchtere en gedetallieerde analyses.

Zelf denk ik dat je zelf een hele goede analyse hebt gegeven. De kolder zal in zijn kop getreden zijn. Ik heb het idee dat hij een beetje hetzelfde probleem had als jij. Gelukkig ben jij naar mijn verwachting daarentegen niet geweldadig en hou je het bij wat onzinnige zinnetjes ;)

peter33 op 20 januari, 2012 - 20:23

Israelische vlag

Julius, Echt , ik verzin het niet. In het winkelcentrum van mijn tante (nagenoeg steeds minder autochtonen te vinden) kijkt men zeer positief naar de nieuwe nederlanders.

http://www.youtube.com/watch?v=Ac_AXVq3qVk

Julius op 20 januari, 2012 - 20:40

@peter33

Da's heel mooi Peter. Z'n positieve instelling, daar kan je tenminste iets mee.

Vergeef me, maar youtube filmpjes bij comments kijk ik nooit. Te eenzijdig want tegenover elk filmpje is dan weer een ander filmpje te plaatsen. Snap je?

Kijk. Ik kan ook wel een filmpje plaatsen. Maar dan is het vast niet de waarheid die jij dan weer wilt zien.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GqVNcZD2VSU

Zo. Klaar met de filmpjes ;)

H.Bijl op 20 januari, 2012 - 20:43

Julius

U bent in het geheel niet geïnteresseerd in feiten hè? Black legs good, white legs bad?

Als op enig moment blijkt dat een disproportioneel deel van de criminelen blijkt allochtoon te zijn, is uw reactie niet dat we daar aan moeten werken, maar dat de overgrootmoeder van één van de autochtonen misschien ook wel een Franse partner had.

Is er nog wel een deel van u te vinden dat probeert een beter Nederland te bouwen? Of bent u wel tevreden?

Gênant gewoon.

Ann op 20 januari, 2012 - 20:51

*******

@ H.Bijl

Sommigen voeden de krokodil in de hoop als laatste opgevreten te worden .

H.Bijl op 20 januari, 2012 - 21:00

@Ann

Dat kunnen ze gerust laten, zelfs de krokodillen lusten er geen brood van.

Julius op 20 januari, 2012 - 21:01

Nee hoor meneer Bijl

Feiten doen er toe, natuurlijk.

Maar het is met PVV mensen altijd zo eenzijdig en vervelend lullen. De grote leider van het PVV volk laat het vuile uitlegwerk dan ook graag over aan zijn schare trouwe volgelingen. Die moeten de feiten zelf bij elkaar verzinnen want de leider zelf hult zich bij voorkeur in de grijze facts free mist.. 

Op het item van Michael over het meisje van 15 is het nog steeds doodstil omdat daar nog niet bekend is of de daders allochtone eikels waren. 

Zolang de grote leider niet zelf verantwoording aflegt voor zijn grootspraak of andere figuren uit zijn beweging heeft het niet zoveel zin om te moeten luisteren naar zijn volgelingen die dénken dat de grote blonde leider het zo bedoelt. Snapt u? Kijk, dat u en de uwen zich graag voor zijn karretje laten spannen is geheel de eigen keuze. Opgelost heeft uw grote leider echter nog helemaal niets. 

Dus ja, er is een serieus probleem en nee, hij lost er geenzins iets van op.

Snapt u?

Hoewellebek op 20 januari, 2012 - 21:09
H.Bijl op 20 januari, 2012 - 21:10

Julius

Ik kan niet zoveel met uw tirade over mijn grote leider. Afgezien van het feit dat ik een zwevende kiezer ben, en vooralsnog geenszins van plan ben om PVV te stemmen, spelen er wel veel zaken die me verontrusten. Bij veel van die zaken zijn allochtonen betrokken. Uw Pavlov-reactie is zeggen dat er ook blank tuig is. Dat ontken ik niet. Mijn reactie is een oplossing zoeken die waarborgt dat in de toekomst dit soort problemen stoppen,. En als dat betekent dat er hard opgetreden moet worden, so be it.

Ik heb de indruk dat u vooral tegen het benoemen van evidente zaken bent, de reden daarvoor is me een raadsel.

peter33 op 20 januari, 2012 - 21:15

Julius

Een kamerlid die geen antwoord geeft op een vraag van een journalist, het is werkelijk te gek voor woorden.

http://www.youtube.com/watch?v=mHh0NdR5Jh0&eurl=http://www.vrijspreker.nl/wp/&feature=player_embedded

Julius op 20 januari, 2012 - 21:30

@ H.Bijl

Een tirade, zo mag u het lezen. Het is echter niets meer of minder dan een gedachte die ik hier met u deel. Vergeeft u mij als ik u onterecht het gevoel heb gegeven dat ik u een PVV volger heb genoemd. Dit zal waarschijnlijk komen door uw (Pavlov)reacties mbt eerdere meningen die ik heb geventileerd omtrent de blonder twitteraar. Vaak komt er dan een vrij op de persoon gericht weerwoordje. Maar goed, u bent dus een zwevende kiezer.

Ik heb al eerder gezegd dat we zo nu en dan buren zouden kunnen zijn als het gaat om bepaalde meningen. Ik ben absoluut voor hard aanpakken van misstanden. Maar die zie ik niet in de aanpak van de PVV. Niets heeft totnu toe ook maar iets in de buurt van een oplossing gebracht. En ja, het is lekker en heerlijk ontladend voor zijn volgers om op de daken te gaan staan schreeuwen dat het wéér een allochtoon was. Des te opvallender is het deze keer dat er op 1 dag twee postings op DDS zijn geplaatst waarbij er in het ene stuk wordt gewezen op een vermoord meisje van 15 waarbij de achtergrond van de daders onbekend is en in het andere stuk melding wordt gemaakt van een doorgedraaide idioot met een naar alle waarschijnlijkheid marokkaanse achtergrond. Geen doden en in een koffieshop waar de geest nogal eens een rare wending kan nemen. Inmiddels is het aantal reacties 2 tegen 100+ !!

Beetje vreemd, toch?

Verder is er volgens mij in Den Haag en ver daarbuiten niemand meer te vinden die de problemen niet meer benoemt noch ontkent. De PVV heeft van mij altijd de credits van het benoemen gekregen. Dat heeft het maatschappelijk debat op gang gebracht. De rol van de PVV is nu echter een heel eind uitgespeeld. Grootscheepse deportatie is niet de oplossing. Nooit geweest en zal het ook nooit worden Jammer voor types als Ann maar het zij zo. Het is nu gewoon tijd voor echte oplossingen, niet voor dom geleuter over bijzaken. 

Da's wat ik ervan vind meneer Bijl. Niets meer, niets minder. En verder ben ik reuzebeneiuwd wanneer de topic van M. vd Galien serieuze aandacht krijgt in relatie tot dit topic. Als het geen allochtonen betreft dan zal het op dat andere topic verontrustend stil blijven...