Achmea Griekenland groeit

Ieder nadeel heb z’n voordeel, nietwaar.

Hoe gek het ook klinkt, zo’n economische en financiële totaalcrisis in het anders zo zonnige Griekenland biedt ook voldoende kansen. Achmea, één van ‘s lands bekendste zorgverzekeraars, snapte dat en wist flink uit te breiden in het land van gyros en ruïnes:

Verzekeraar Achmea groeit in het economisch geplaagde Griekenland met zijn internetbedrijf. Het aantal polissen van dochterbedrijf Anytime steeg in het afgelopen halfjaar met 50.000 tot 150.000.

“Traditioneel worden verzekeringen in Griekenland via tussenpersonen verkocht. Nu Griekenland economisch in zwaar weer zit, zijn mensen op zoek naar een goedkoper alternatief. Wij zijn de eerste die direct verzekeringen aanbieden via internet”, aldus een woordvoerder.

Echte Hollandse boerenslimheid, zo oordeel ik. Hopelijk komen er nog wel meer Nederlandse bedrijven die weten te profiteren van de malaise elders. Ja, de één z’n dood is de ander z’n brood.. maar ook Nederland maakt flinke kosten aan Griekenland. Als we een deel kunnen terugverdienen is dat alleen maar mooi.

Like De Dagelijkse Standaard op Facebook en word lid van onze sprankelende, levendige community.

Tim Engelbart

Tim Engelbart (1988) is reeds sinds 2009 actief als blogger en online journalist. Van beroep is hij journalist, grafisch vormgever en webdesigner. Van politieke gezindte is hij klassiek-liberaal.
2 reacties
  1. Waarom is Achmea zo blij met klanten die niet betalen en de boel bedriegen?

    De Romeinen wisten dit al, maar Achmea nog niet.

  2. Ja, soort zoekt altijd soort, dat gaat ook op voor lijkenpikkers. Misschien kan Achmea daar ook van die dure reclamespotjes op de buis brengen, van een Griek die op vakantie is in Duitsland en uit eten gaat, de rekening moet betalen en vervolgens tegen de ober zegt: “schrijf maar op rekening van ESM, u krijgt iedere cent terug hoor!”

Reacties zijn niet (meer) mogelijk.