Klik hier als u meer wilt lezen over ons privacybeleid en gebruik van cookies.

(Niet meer tonen)

Wat stampen we lekker

Geplaatst door Joost Niemoller op 8 augustus, 2012 - 11:29

Drie anti-Wilders columns vandaag in de Volkskrant. Zou hij dat wel overleven?

De krant moet vol, weten ze ook bij de Volkskrant. Ook in de zomervakantie. Dus gaan we maar weer eens op Wilders stampen. Drie muizen mochten vandaag het werk doen. Ene Toine Heijmans, de vervanger op de pagina 2 van hoe heette die ook alweer, stelt voor (hihi) dat Mart Smeets maar eens heel vaak op diens bekende kinderachtig/arrogante wijze Wilders moest gaan interviewen op de tv. Met grappen van het type:

"Jij bent een lieve man, Geert, en als ik dat zo zie, en als dat zo is, dan is er één vraag die nu gesteld moet worden: waarom zie ik woede in jouw ogen, Geert? Is dat de gespeelde woede van de winnaar? Is dat hoe ver je moet gaan in de toppolitiek?"

Daar werd 'Geert' toch even stevig op zijn nummer gezet. 

Goed, column twee, van ene Arjen Lubach. Hij vervangt tijdelijk hoe heet ze ook alweer op de Dag in dag uit pagina. Hij dacht, laat ik het eens over Wilders hebben. Goed plan, Lubach! Hij schrijft dat Wilders een soort dominee is, en naar dominees moet je gewoon niet luisteren. Maar ja, weet je wat het is, merkt Lubach snedig op. Wilders vormt slechts een 'substantiële minderheid.' En die heeft nu eenmaal pech. Want je blijft nu eenmaal altijd de minderheid. dus je doet niet mee, haha. Wel een beetje vreemd om dat te lezen in de Volkskrant, waar minderheden normaal gesproken juist op een voetstuk worden gezet, maar goed, het is tegen Wilders, hartstikke goed en oké enzo dus.

En dan is er nog Hans Schnitzler, op de wat meer deftige Opinie& Debat pagina's. Wie is Hans Schnitzler vraagt u zich misschien af. Dat weet ik ook niet. Maar hij heeft een vaste column op de pagina Opinie & Debat, en er staat onder dat hij 'filosoof' is. Sjiek! In zijn column maakt Schnitzler heel veel vergelijkingen over sprookjes, heel grappig vond hij zelf, vandaar dat hij er maar mee doorging, de ene onleesbare alinea na de andere. Het komt er op neer dat Wilders sprookjes vertelt door te zeggen dat er een kloof is tussen de grachtengordelelite en het volk. Waarom dit zo zou zijn, komen we in deze column niet te weten, maar dat is ook niet nodig om uit te leggen voor het vaste Volkskrantpubliek.

Drie keer zei een columnist vandaag: Ik ga even stampen op Wilders, mag dat? Drie keer werd er niets over Wilders gezegd dat niet al honderdduizend keer was gezegd. En al die keren vond de hoofdredactie het een prima idee. 

Wilders doet het momenteel matig in de peilingen. In alle mediaberichten over een te vormen nieuw kabinet na de verkiezingen speelt hij geen rol. Je zou zeggen: Ze hebben bij de Volkskrant wel iets anders te doen dan op deze rituele wijze stoom af te blazen over de verschikkelijke Geert. Maar dat is niet het geval. Op de een of andere reden moet er keer op keer worden ingestampt dat Wilders niet deugt, en zijzelf dus wel. Op de een of andere manier voelt politiek correct links zich keer op keer geroepen om zichzelf op deze, volstrekt inhoudsloze wijze moed in te spreken en veren in de kont te steken.

Je zou haast gaan denken dat hier een grote onzekerheid achter schuil gaat. Iets van: Misschien hebben we toch niet gelijk. Misschien moeten we onszelf dan toch nog maar eens een keertje heftig gaan overschreeuwen: Wij deugen! Geert deugt niet! Wij deugen! Geert deugt niet! Dag in dag uit. En gespeend van elke inhoudelijkheid.

Intellectuele muizen die denken samen te kunnen stampen met de machtsolifanten die de geschiedenis bepalen door te zorgen voor meer EU, meer islam, meer kansloze immigratie, minder Nederland en vooral: Meer totale uitholling van onze Westerse beschaving.

Waarin een land met een zo rijke geschiedenis toch zo heel klein kan zijn.

Reacties

OphEUffen op 8 augustus, 2012 - 11:44

Men is bij de azijnbode zo

Men is bij de azijnbode zo intelligent dat het onmogelijk lijkt afwisselende onderwerpen aan het lezerspubliek voor te schotelen. Het moet in de koppen van de lezertjes worden gestampt. Tot vervelens aan toe. Geheugentechnisch ligt er dus ook nog een probleem.

A3aan op 8 augustus, 2012 - 11:50

Een hele spitse....

Goed gevonden, Joost....

"Wilders vormt slechts een 'substantiële minderheid.' En die heeft nu eenmaal pech. Want je blijft nu eenmaal altijd de minderheid. dus je doet niet mee, haha...."

Als politici nu ook eens inzagen dat "bepaalde minderheden" door hun gedrag en het niet openlijk constant afkeuren door de rest van die minderheid het zo ver gebracht hebben dat ze nu van het merendeel van de autochtone bevolking ook niet meer "mee mogen doen" zouden we al een heel stuk verder zijn...

"Back home..."  is the only possible answer.....

joga op 8 augustus, 2012 - 11:52

links Nederland

Het was een zielige vertoning, het is een zielige vertoning en het zal altijd een zielige vertoning blijven van onze landverraders 2.0

Gielah op 8 augustus, 2012 - 11:57

De eeuwige napraters.

Als men maar lang genoeg tegen iemand aantrapt.... dag in, dag uit.... spreekt daar in feite een grote angst voor zo´n persoon uit.

Kennelijk kan die iets onthullen, wat men liever niet onthuld ziet.

Kennelijk kan die iets tegenhouden, wat een grote groep gaarne wil zien dóórgaan.

Kennelijk schikt die zich niet in een collectieve beweging, die alleen bij meedoen-van-iederéén in haar opzet slaagt. 

Dat men met zulke stukjes óók nog even goedkoop en gemakkelijk denkt te kunnen scoren.... soit.... mensen blijven mensen... dat gun ik hen.

Maar die eerste punten onthullen een zwakheid, een zekere ongemakkelijkheid... bijna een openlijk toegeven met iets verkeerds bezig te zijn en iets abjects te verdedigen.

Dan moet men zichzelf gaan overschreeuwen.

Dat dóet men dan ook.

En, omdat projecteren nu eenmaal  altijd al gauw om de hoek komt kijken zodra men zichzélf bewust aan het belazeren is.... collectíef.... als groepering....héét het dan, dat Wilders en de zijnen altijd maar 'iets roepen', en aan het schreeuwen en brullen en schetteren zijn.

Alleen hoeven Wilders en de zijnen dat niet.

Waarom zouden ze?

Zij hebben wél gelijk! 

Mar op 8 augustus, 2012 - 12:01

Vernieuwend

Tja, en dan vergrijpt wat het vernieuwende antwoord zou moeten zijn op de gevestigde media zich aan precies hetzelfde stramien.

monty1 op 8 augustus, 2012 - 12:05

Het negatieve gezever over

Het negatieve gezever over Wilders dat herhaald en hehaald en herhaald wordt in gedegenereerde krantjes als Volkskrant en NRC doet mij in de eerste plaats aan propagandaminister Goebbels denken (als je de leugen maar lang genoeg herhaalt gaan de mensen er vanzelf wel in geloven). Heb het idee dat die zoon van Wijnberg, die hoofdredacteur van NRC Next is, een cursus bij deze Goebbels gevolgd heeft, of althans bij een school die deze meneer uit Duitsland ooit gesticht heeft. Maar dit laatste terzijde.

In de tweede plaats doet het eeuwige gescheld op Wilders mij denken aan bontgekraagte cultuurverrijkers woonachtig in prachtwijken die vooral los gaan als iemand al knockout geslagen op de grond ligt en daar zijn "welverdiende" trappen tegen hoofd, buik en andere vitale delen moet ondergaan. Tot de dood erop volgt meestal. Leuk joh is dat.

Het is al zo vaak opgemerkt. Herhaal het nog maar een keer. Wilders wordt 24 uur per dag bewaakt. Hoe zou dat toch komen? Dat vragen die heldhaftige anti-Wilders collumnisten van de Volkskrant zich nooit een keertje af. Terwijl hij dus aan alle kranten bedreigd wordt (en dus al op de grond ligt, maar ondertussen heel dapper door gaat met zijn politieke strijd) gaat de roedel hoernalisten even lekker los. Trappen, jongens, en hard he. Liefst tegen het hoofd. Wat dat betreft lijken Marokkaanse terroristjes in prachtwijken als twee druppels water op stukjessschrijvers van de Volkskrant. Zou het om die reden zijn waarom links zo'n sympathie heeft voor moslims en jihadisten en hun wangedrag wegmasseren als zijnde pubers met te veel hormonen (Pechtold)???? Misschien dat de Volkskrant daar eens een stukje aan moet wijden. Over de ziekelijke obsessie om alles te willen vernietigen dat afwijkt van hun eigen hoogstaande opinietjes.

Robert Lemm op 8 augustus, 2012 - 12:08

Wilders

Hoe meer kritiek op Wilders in de pers, hoe beter dat voor hem is. Dat gebeurde eerder met Pim Fortuyn, die werd afgebrand door de journalisten en daardoor een gigantische verkiezingsoverwinning behaalde.

ROEGHOLT_K op 8 augustus, 2012 - 12:18

dommer en dommer

Ik heb al eerder opgemerkt dat links steeds dommer lijkt te worden. Dat komt omdat het linkse gedachtengoed door het multiculturalisme is vergiftigd. Multi-cult en socialisme gaan nu eenmaal niet samen, dus moeten ze zich in allerlei bochten wringen om nog een beetje consequent te lijken, tot het uiteindelijk niet meer gaat en ze hun ratio dan maar voor de onderbuik inruilen.

Ongemakkelijk op 8 augustus, 2012 - 12:21

Het stukje van Niemoller

Het stukje van Niemoller bevat rake observaties. Maar niet zijn stelling dat er grote onzekerheid schuil gaat achter stampen op Wilders. Laten we even kijken naar reaguurders op DDS, die maken zich zorgen over islam en EU, dat motiveert ze te reageren. Zo zijn er ook mensen die zich zorgen maken over discriminatie, dat verwerpelijk vinden, zij zijn daardoor gemotiveerd daarover te schrijven. Dus ik zou het niet zoeken in onzekerheid.
Eerder: het is maar net wat je belangrijk vindt. Blijft dat de reaguurders gelijk hebben met hun zorg over de islam en de EU en dat anti-Wilders mensen dingen zien die er niet zijn, nl wederzijdse liefde tussen mohammedanen en Westerse mensen.

sprx op 8 augustus, 2012 - 12:25

Kennelijk zijn er ook

Kennelijk zijn er ook peilingen die niet gepubliceerd worden, die een andere uitslag voorspellen dan die van de Hondt, en leidt dit tot grote nervositeit, precies zoals voor het grondwets referendum.

DonnaDolce op 8 augustus, 2012 - 12:27

Een kat...

Een kat in het nauw maakt hele rare sprongen, wat angst (voor Wilders) al niet te weeg brengt.

Hopelijk lezen de meeste mensen tussen de regels door en zien in dat er weer een hetze bezig is.

Eerlijk gezegd getuigt dit wel van een zielig kaliber om elke keer Dhr. Wilders op de een of andere manier te kakken te zetten. Een bepaald soort leedvermaak voor/van die maffe clownen daar. Zegt meer over hen dan over Dhr. Wilders ;-) .

Joost Niemoller op 8 augustus, 2012 - 12:28

ONGEMAKKELIJK,   Je zou

ONGEMAKKELIJK,

Je zou gelijk hebben als er in de bewuste VK columns, of elders, rake, ter zake doende punten werden gescoord over discriminatie en wat daar de gevolgen van zouden zijn. Maar zo inhoudelijk wordt de discussie nu juist nooit gevoerd. 

hendrik.deruiter op 8 augustus, 2012 - 12:29

Kritiek

Zo doorgaan met de kritiek op Wilders die het laatst lacht het best.

Greetje Duisenberg op 8 augustus, 2012 - 12:48

Je kunt alleen de wind uit de zeilen halen ...

door de dingen zelf eens daadkrachtig aan te pakken, die Wilders altijd aankaart.

Neem dat bericht over die twee meiden die in Hilversum zijn mishandeld door twee Marokkanen.

Zitten die twee gasten ook in voorarrest? Zo ja, logisch ..

Zo nee, waarom niet Pieter Broertjes? Je bent hoofd van de 'driehoek' en verantwoordelijk voor de veiligheid.

Zolang er maar wat gesold wordt met de belangen van de burgers, gaan ze heus wel PVV stemmen, ook al zullen ze dat nooit toegeven, om niet voor racist te worden versleten.

Zo geef je dus onnodig de regie uit handen. Zodra je zelf voor de verandering eens gaat optreden - je maintiendrai - zul je automatisch meer kiezers aantrekken.  Zulke intelligente mensen in de grachtengordel en in de politiek en in de media, maar dat begrijpen ze dan weer niet. Heel merkwaardig.

ik denk dat op 8 augustus, 2012 - 12:52

Ik hoor wel eens zeggen dat

Ik hoor wel eens zeggen dat Frankrijk een mooi land, maar er hadden geen Fransen moeten wonen, wel zo is het ook met gesteld met de Nederlandse kranten;

de facaliteiten om echte fijne informatieve kranten te maken, waar je nog even snel voor naar de brievenbus loopt, zijn zeer goed, maar er had een andere opleiding moeten zijn om goede journalisten af te leveren.

Nederland levert nog vaak topprestaties in de wereld maar de nieuwsvoorziening in eigen land is wanhopig gekleurd slecht.

ik denk dat op 8 augustus, 2012 - 13:00

@Mar    Als het straks met de

@Mar 

Als het straks met de verkiezingen gaat als hier met de scores op DDR is het begrijpelijk dat onze journaille het moeilijk heeft met hun linkse opleiding.

de_mol op 8 augustus, 2012 - 13:03

Peilingen en dom

@sprx op 8 augustus, 2012 - 12:25

Bij rtl stond Geert vorige week (teletekst) nog op 37 zetels. Afgelopen week ineens -8. Nog steeds 29 zetels. Maar ook die -8 in een week, waar niets gebeurde ten nadele van Geert, is vreemd.

@ROEGHOLT_K op 8 augustus, 2012 - 12:18

De gutmensch is idd. heel erg dom. De houding die het aanneemt, door telkens de 'zielige' nieuwkomers in bescherming te nemen (laagopgeleid, onderkant van de samenleving, zielig, enz...), lijkt 'slim', want stemmen, en ook lijkt het heel meelevend met deze mensen, dat zit in onze cultuur.

Niets is echter minder waar. Ik ken heel veel allochtonen van moslim komaf, en raar genoeg kijken ze nou juist vooral neer op diezelfde gutmenschen. Ik hoor vaak moslims zeggen: "wat zijn jullie toch naief". En met jullie bedoelen ze vooral de houding van dezelfde gutmenschen. Is ook logisch, want wie vindt het nou mooi dat iemand jou als zielig en laagopgeleid ziet? Het getuigt van weinig respect. Een islamiet wil niet 'zielig' gevonden worden, wie wel?

Deze moslims zien gutmenschen dan ook als verraders van hun eigen land, en ook als useful idiots, ondanks dat de gutmensch dat totaal niet beseft. Islamieten snappen echt wel dat het abnormaal is om zo gemakkelijk een nieuw land binnen te komen en gelijk allerlei rechten op uitkeringen en woningen te krijgen (etc..). Dat is werkelijk ongekend. Men ziet dat niet als 'dank je wel, en oh hoe goed zijn jullie', maar als 'hoe naief'. Logisch ook, want ze komen zelf uit een harde maatschappij. Dit verschil in hoe mensen naar de wereld kunnen kijken in een multiculturele samenleving wordt vooral niet gesnapt door de multi-culti adepten. Hoe triest eigenlijk dat die gutmenschen dat maar niet snappen.

Interessant was in deze de rechtzaak tegen Mohammed Bouyeri en zijn commentaren, die volgens mij geheel oprecht waren: "Ik had niets tegen Theo van Gogh, maar ik moest het doen van mijn geloof." Zo is het maar net, niets aan gelogen volgens mij. De kufar moet nou eenmaal verdwijnen want die wil zich niet onderwerpen, maar men heeft er wel respect voor dat die kufar bij zijn standpunt blijft. Gewoon het kromzwaard en afgelopen, geen sta in de weg voor de islam meer.

De dhimmi daarentegen is een verwerpelijk sujet. Hij onderwerpt zich ook niet (want geen moslim), maar buigt alsof ie hoopt als laatste door de krokodil te worden verslonden. In de praktijk mogen dat soort mensen hopen dat dat ook zo is, om via de jidzah, in leven te kunnen blijven, maar wel gedoemd zijn als slaaf van de islamieten hun leven te slijten. Bij een beetje pech volgt echter alsnog het kromzwaard. Kortom, voor een islamiet is er niets lagers dan de dhimmi, alleen useful als slaaf om op te blijven parasiteren.

de zoon van op 8 augustus, 2012 - 13:04

Beetje veel...

3 columns op 1 dag in 1 krant is wel een beetje erg veel van het goede.

Maar Geert heeft zich dan ook niet echt populair gemaakt onder de krantenvullers.

P.S. op 8 augustus, 2012 - 13:16

Er is nog een ander aspect

Er is nog een ander aspect verbonden met het Wilders bashen, je hoeft dan namelijk niet iets anders te schrijven. Of het nou gaat om het milieu of de politiek of het onderwijs of de maatschappij of de misdaad krijg je eerder vroeg dan laat te maken met zaken die men niet met feiten kan staven. Dus moet je een onderwerp kiezen dat niet controversieel is zoals hoe kook je bietjes of gewoon liegen of dan maar Wilders bashen. 

Mar op 8 augustus, 2012 - 13:20

Slim zijn ze niet

Het is allemaal in het voordeel van Wilders, zeker in een land waar men het graag opneemt voor de underdog, aangevallene, de buiten de gemeenschap geplaatst wordende, de miskende.

Wilders maakt daar ook dankbaar gebruik van. Hij weet dat uitspraken  die mensen weer boven op de kast jagen  zorgen voor weer heel veel publiciteit en daaropvolgend de instinctmatige steun van de mensen en zal ze ook blijven rondstrooien.

Hij zou gek zijn als hij niet gebruik maakt van de gelegenheid die hem volop wordt geboden.

Hij is niet de enige die dit spelletje beheerst. Er lopen in Nederland ook een aantal moslimfiguren rond die weten dat bepaalde uitspraken de mensen op tilt laten slaan en genieten dan van de aandacht die ze krijgen. Ze weten precies, net als Wilders, op welke knopjes men moet drukken voor publiciteit.

johan simons op 8 augustus, 2012 - 13:43

Vijand van hun vrienden

Het is zo simpel. De linkse elite heeft onder onderklassen geen bestaansrecht. Dus worden die geïmporteerd en steunen vroegere kwaliteitsmedia als de Volkskrant en NRC dat tegenwoordig met verve. Onder het motto: De vijand (Wilders dus) van onze vrienden is onze vijand.

Breinbrouwsels op 8 augustus, 2012 - 14:15

12 september

Op de avond van de verkiezingen trek ik per taxi de rooie steden door waar ik bij de communisten in hun rooie paleizen met gouden kranen zal proberen om de wasbakken vol te schijten met de letters PVV omdat Geert voor mijn productie te lang is en op de bergen van woede uitgetrokken haren te dansen en de snikkende verliezers keihard in hun vraatzuchtige bekken uit te lachen en vol af te zeiken onderwijl lurkend uit 12 flessen van de Veuve à € 5000.- het stuk voor de toevoer en wel te beginnen op het hoofdkantoor van het CDA en die genoemde kranten krijgen ook een beurt.

Jan Van op 8 augustus, 2012 - 14:16

Ach, Joost....

Over een paar weken piepen deze muizen "moord en brand".....

Jan Van op 8 augustus, 2012 - 14:19

@ Mar

"

Slim zijn ze niet

Het is allemaal in het voordeel van Wilders, zeker in een land waar men het graag opneemt voor de underdog"

-

Dus als wij het goed begrijpen vind jij eigenlijk ook wel dat "links" dom is?

Gefeliciteerd, nu hoor je bij de mensen die hun gezonde verstand gebruiken!

Broeva! Haro!!

peterdeRuyter op 8 augustus, 2012 - 14:21

Links politiek correct maakt

Links politiek correct maakt gewoon (mis)bruik van de positie,die hun volgelingen in media ,maar ook bestuur en de met elkaar verweven complexen(organisaties,pers,ambtenarij,rechterljke macht,bedrijfsleven) hebben verworven.Links kan elk moment,op elke plek -of het nu de Völkischer Beobachter, NRC,Nieuwsuur, Journaal, Jeugdjournaal,NOS sport,Eén Vandaag,TROS Kamerbreed,Nieuwsshow,P&W,K&vdB,alle IKON programma's,Brandpunt,de Hond,Synovate, Hoogleraren,vooringenomen economen enz)  reageren op élke,hun onwelgevallige uiting en gedachte dreiging van uiteraard andersdenkenden.Elke opinie van Wilderiaanse signatuur kan duizendvoudig bestreden worden:vulgair of vanuit een superieur gedachte positie;links sturenden hoeven de knoppen maar te bedienen, alle mogelijkheden staan ter beschikking,niet zelden gefinacierd vanuit algemene middelen. Joost heeft gelijk,of zit er heel dicht tegenaan :toch is links bang,want links politiek correct schildert op dit moment een (komend)verkiezingswerkelijkheid,waarvan je als niet-linksmens weet,dat dit niet overeenstemt met  eigen waarnemingen in je omgeving,de subjectieve waarneming hierin meenemend.Er is in de berichtgeveving en poging tot opinievorming iets heel engs(Noord Koreaans) aan de hand,en ik beschouw de heftigheid(van de middelen),waarmee links het gelijk er probeert in te stampen,als een teken van onzekerheid,alsook een primaire ondemocratische instelling.Ik ga hier niet verder in, op de naar mijn mening ongekende hoax rond Roemer en de SP en zg race tussen Rutte en Roemer;het is het hoogtepunt van de indirecte Wildersbashing.Deze wordt niet (meer)genoemd en door deze hoax te scheppen,probeert men(het pc-linkscomplex) de PVV (en wat ze op de agenda heeft)te minimaliseren,buiten de oude machtstructuren te houden.Dát is de grootste angst:als de Wilders/PVV agenda toch doorbreekt en de oude 'elite' haar politiek correcte,ziekmakende,greep hierop toch,onverhoeds (al is het maar ten dele)verliest. Vandaag nog de wereld,morgen de weg naar de nederigheid en verantwoording afleggen voor de choas,die hun ideologie over volkeren brengt.Links kan dit niet aan,Links is dronken en verziekt door de macht.Links wordt bang.

Fenrir op 8 augustus, 2012 - 14:23

Muizen, ratten en de builenpest

''Intellectuele muizen die denken samen te kunnen stampen met de
machtsolifanten die de geschiedenis bepalen door te zorgen voor meer EU,
meer islam, meer kansloze immigratie, minder Nederland en vooral: Meer
totale uitholling van onze Westerse beschaving.

Waarin een land met een zo rijke geschiedenis toch zo heel klein kan zijn.''

Hoe intellectueel een muis ook is, het is en blijft een naaste van de rat.. De vlooien springen over van de één op de ander met als gevolg de Builenpest. De muis lijdt aan grootheidswaanzin, hij denkt op te kunnen tegen een gigant als de olifant, met als gevolg dat het intellucteel muisje, verwant aan de rat, word verpletterd door het grotere; de wilskracht, grootser dan de waanzin waar het muisje aan leed.

BigLjohn op 8 augustus, 2012 - 14:26

Nederland kennisland ?

Nederland kennisland ? Je zou die redacteuren van De Volkskrant ervan verdenken dat ze geen hogere opleiding hebben gehad als de kleuterschool. Zijn er nu geen nuttiger artikelen aanwezig meer om over te schrijven in De Volkskrant ? Drie artikelen om Geert Wilders voor schut te zetten. Goedkoop en laag bij de gronds vermaak. Laat ze liever schrijven over de gevaren van de Euro, E.U. de Islam, illegalen, kansloze asielzoekers. Of over het intelligentie niveau van de hoog opgeleide Nederlander. Hij of zij die met een bul rondlopen, en tegelijkertijd links gaan stemmen. Links, waarvan iedere ECHTE intellectueel weet, die Nederland naar de verdommenis wil helpen. Ze beweren dat die lager opgeleiden op de PVV gaan stemmen

verkeerd bezig zijn. Maar zijzelf, de zgn. hoger opgeleiden, zijn totaal bij onmachte, om te beseffen dat de PVV de enige partij is die echt om Nederland en zijn inwoners geeft. De Volks-verlakkerij Krant, bagger.........

Mar op 8 augustus, 2012 - 14:46

minnetjes

@Jan Van

Ik zie dat de reactie weer driftig minnetjes scoort, dus die zijn blijkbaar van mening dat links niet dom is.

Tja, zelfs voor minnetjes geven moet men het gezonde verstand gebruiken.

Bob Fleumer op 8 augustus, 2012 - 14:48

Fijn

Wat zou het fijn zijn als de Wilders bashers eens op de proppen zouden komen met werkbare ideen over de EU en de Euro en de onmiskenbare dreiging van de islam.

Maar daar hoor je ze niet over, wat een armoede dat ze niets beters weten te bedenken dan kankeren op anderen.

Fred Renkema op 8 augustus, 2012 - 14:51

Maar wie neemt de Volkskrant

Maar wie neemt de Volkskrant na de Martelprimeur in 2006 nog serieus?

Ik lees hem al lang niet meer. Dat de VK klaagt dat er al minder krantenlezers zijn heeft de VK dan ook helemaal aan haar zelf te danken.

Mar op 8 augustus, 2012 - 14:51

Werkbare ideeën

@Bob Fleumer

Uit de EU en uit de Euro.

En dan?

Wat kan ik dan verwachten? Heeft u een bron waar PVV/Wilders dat uiteenzet?

Mar op 8 augustus, 2012 - 14:53

Ingezonden artikelen

@Fred Renkema

Blijkbaar diverse mensen van de PVV, want er staan nog wel eens artikelen van hun hand in de Volkskrant.

Als VK zo onbeduidend zooitje is, dan zoek je toch wel een ander podium lijkt mij.

Rousseau op 8 augustus, 2012 - 15:00

Volk

Stonden die artikelen nou echt in een VOLKSkrant?

vanhetgoor op 8 augustus, 2012 - 15:13

Ik zag laatst een kind . . .

Ik was laats in een middelgrote provinciestad aan het winkelen en zag een kind. Het was geen baby, geen peuter maar een kleuter die door zijn gehoofddoekte moeder werd voortgeduwd. Hij zat in een karretje waar tegenwoordig veel gezonde kinderen in zitten. Kinderen die later te dik en te zwaar gaan worden. Ik had medelijden met dat kind. Ik vond het geen mooi kind, maar als je van zo'n kind de vader of moeder bent dan wen je er aan en dan ga je er toch van houden. Medelijden voor een kind, alleen maar omdat het kind een anti-sociale moeder heeft en geen toekomst. Medelijden met een kind dat over een paar jaar een leerachterstand zal hebben en een overgewicht.

Hoe heeft het zo ver kunnen komen met dit land dat er nu al verder gezonde kinderen in karretjes worden rondgereden alsof ze gehandicapt zijn. Elk initiatief wordt in de kiem gesmoord. Het vreet maar uit de ruif principe wordt hem nu al met de paplepel ingegeven. Niets kunnen en niets willen behalve vreten en zitten. Met geen enkele mogelijkheid kunnen communiceren, anders dan in het Turks.

Misschien is Wilders gewoon tien jaar, twintig of zelfs dertig jaar te laat gekomen. Dit moeten wij niet willen met zijn allen. Dit is een teken aan de wand. Misschien moeten we Nederland maar opgeven, het is mislukt. De maakbare maatschappij is tot een wanhoop afgezakt. De toekomst ziet er belabberd uit ziet. Het verschiet waarvan men nu reeds de vage contouren kan zien, het ziet er ellendig uit. Hersendode zombies met hoofddoekjes op voeden hele kuddes ook totaal hersendode kleuter zombies op. Alles wat ooit in een ver verleden mooi was, de jeugd, de toekomst en de zorgzame moeder. Dit alles is verworden tot een verschrikkelijk toekomstbeeld.

Ik weet niet of Wilders de wereld weer leefbaar kan maken. Bij het NRC en de VK hebben ze nooit onder de hersenpan gekeken van een gehoofddoekte vrouw. Dat moet toch ook geen pretje zijn om géén eigen gedachten te hebben. Men heeft een tijd geleden een aap in de dierentuin gebarentaal geleerd om met die aap te kunnen communiceren, dat is leuk en aardig als die aap met zinnen van drie soms wel vier woorden kan spreken. "Bokito, appel eten lekker!" Voor een aap is het een hele vooruitgang maar als een inwoonster van Nederland anno 2012 het zelfde zegt dan hebben we te maken met een teruggang in de evolutie, sluit de universiteiten maar, rol de dijken maar op, breng alle filosofische boeken van de bibliotheek maar naar de oud-papierbak en leer maar vast om op handen en voeten te lopen. Zet RTL-4 maar aan! 

Vijftig jaar geleden fantaseerde men dat men in het jaar het jaar 2000 met het vliegtuig naar zijn werk zou gaan, de realiteit anno 2012 is dat hele volksstammen niet meer weten dat het Nederlands sociale stelsel een vangnet werking heeft: "Iedereen krijgt toch een uitkering!" De realiteit is dat de moraal in Nederand achteruit holt. Gelijk met de sociale samenhang. We zijn aan de heidenen overgeleverd.

Van de Volkskrant hoeven we geen inzicht te verwachten, tot nu toe heeft De Volkskrant-redactie nog nooit opgemerkt dat ons land voor een gedeelte wordt bevolkt door hersendode zombies met een hoofddoek op en randgroep criminelen met een religieuze vrijbrief.

Ik geloof ook niet dat WIlders een afdoende manier weet om deze zombies weer tot leven te wekken en van die mensen volwaardige leden van de maatschappij te maken. Echter kritiek van de kant van De Volkskrant is volkomen misplaatst, zij kunnen het probleem niet zien, en de oorzaak niet en ook gevolgen niet.  

Fenrir op 8 augustus, 2012 - 15:50

@vanhetgoor

''Voor een aap is het een hele vooruitgang maar als een inwoonster van
Nederland anno 2012 het zelfde zegt dan hebben we te maken met een
teruggang in de evolutie,''

Ik had gister toevallig ook iemand gewezen op ''devolutie', het is zeer interessant; http://en.wikipedia.org/wiki/Devolution_%28biology%29

''Devolution, de-evolution, or backward evolution is the notion that a species can change into a more "primitive" form over time.''

Devoluerend vooruitgang maken.

Het is dé natuur die ''racistisch'' is, je wilt gewoon dat je kind op jou lijkt, dan kun je werkelijk zien en ervaren dat het kind voortkomt uit onder andere jouw vlees, bloed en geest. Het is tegennatuurlijk dat je een gemengde maatschappij, familie en kind wilt hebben.

Doordat wij zo'n vooruitgang hebben geboekt als een samenleving, zijn wij verder ''geëvolueerd'', doormiddel van ervaringen, omgeving, samenwerken in oorlogen etc. Om uiteindelijk dezelfde cultuur, identiteit en inzicht te delen.

Nu wij als autochtone samenleving bedreigd worden met niet alleen Islamisering, maar letterlijk worden ''vervangen'' door meerdere ''indringers'', zullen wij mogelijk devolueren.
Met devolueren moet je niet denken dat we zwemvliezen gaan ontwikkelen om uiteindelijk een vis te worden en de zee in te gaan, maar; onze hersenen zullen ''simpeler'' worden, We worden ''racistisch'', haat tegen vreemde indringers, minder empathie voor mensen die ''anders'' zijn, dat is namelijk dé natuur, overleven als een groep (ras & cultuur).

Als wij niet devolueren met dé rede, dan zal de natuur ingrijpen met alle gevolgen vandien.

Alle rassen en culturen zijn anders, een multiculturele samenleving is gewoonweg onmogelijk. De hersenen, genen, botstructuur, intelligentie en emoties verschillen per ras en sub-ras. Een blanke vrouw begrijpt de blanke man binnen dezelfde cultuur beter dan een zwart/wit samenleving/relatie. Ze hebben overéénkomstige identieit, inzicht, emoties, cultuur etc. Als je dat gaat vermengen krijg je onbegrip, grotere verschil in standen, intelligentie en inlevingsvermogen enzv.

Een video van Muhammad Ali over 'rassen''; Blauwe vogels vliegen met blauwe vogels, rode met rode etc.
http://www.youtube.com/watch?v=lXEupeEMwyw

Jasterke op 8 augustus, 2012 - 16:12

Nu schijnt er in het Haagse ene Wilders rond te lopen

 

Nu schijnt er in het Haagse ene Wilders rond te lopen

dat valt haast daglijks te peilen in de pers

over die man valt  niets dan narigheid te melden

z’n bloeddoortrokken spoor blijkt steeds weer vers

van hoog tot laag probeert ‘m murw te schelden

met tongen uit de bekken jagend op de prooi

doods-angst beheerst de Binnenhofse helden

het leven was zo zorgeloos..zo rijk..zo mooi…

hoe zal men straks de eindjes aan elkander knopen ?  

dat weet men niet…maar 1 ding staat wel vast

DIE VENT HAALT ÀLLE LIJKEN UIT DE KAST !

 

.

Mar op 8 augustus, 2012 - 16:44

Biologie

@Fenrir

Er zijn verschillende soorten dieren, die lichamelijk van elkaar verschillen.  Zo kan een vis niet op het droge leven, want dan gaattie dood  en kan een tijger niet onder water leven want dan verzuiptie.

Een mens blijft een mens, het menselijk ras,  ook al heeft de één  een donkere huidskleur en de andere een lichte huidskleur.

Ze ademen, poepen en plassen, eten en drinken, planten zich voort op dezelfde manier.

Een olifant kan het proberen met een vis, maar de kans dat daar weer een nieuw leven uitkomt, is 0,0.

Primo Mattino op 8 augustus, 2012 - 17:01

Verouderd

U heeft een zeer verouderd en inmidddels empirisch angetoond achterhaald beeld van het begrip "soort" in de biologie waardoor uw eerste en laatste zin hun (door u aan hen vermoedelijk toegekende) betekenis verliezen.

De twee middelste alinea`s zijn, tenzij u mensen slechts ziet als ademende, poepende, plassende, etende, drinkende en zich voortplantende wezens, zulke baarlijke nonsense, dat slechts het erop ingaan nog grotere nonsense zou zijn.

Ik begrijp nu overigens wel beter vele van uw vorige reageersels, omdat ik u nu ook zie als niets meer dan een ademend, poepend, plassend, etend, drinkend en zich voortplantend (helaas!) organisme.

Ik wens echter niet met dat beeld vereenzelvigd te worden. Gelukkig bestaat mijn leven uit meer dan ademen, poepen, plassen, eten, drinken en mij voortplanten.

U heeft het geestelijk leven van een plant mevrouw/meneer.

Fenrir op 8 augustus, 2012 - 17:03

@Mar

Er bestaat niet zoiets als; ''het menselijke ras''. Er zijn verschillende soorte rassen binnen de ''mensheid''. Als we alle mensen onder 1 ras, ''het menselijke ras'' zouden plaatsen, dan zouden chimpansees ook onder het menselijk ras toebehoren, aangezien chimpansees tot wel 99,4% identiek zijn aan onze DNA van ''de mens''.

Bovendien is het Negroide ras in DNA identieker aan de chimpansee dan welk ander ras binnen de mensheid dan ook, en Nigerianen zijn binnen het negroide ras het dichtsbijzijnd in het delen van DNA met de chimpansee.

-------------

Let's look at the 2 races that are the most distantly related. Blacks and Asians.

Two reproductively isolated populations of a animal species, evolving independently for tens of thousands of years, subject to all the usual natural forces (founder effects, genetic drift, random mutations, and adaptation), somehow come out with

(a) different skin, hair, and even earwax,
(b) different bone structure,
(c) different blood antibodies,
(d) different disease susceptibilities,
(e) different athletic strengths and weaknesses,
(f) different cognitive abilities

And yet they're both the same "race".
I refuse to believe that Blacks and Asians are 99.9% similar enough to be lumped into one human "race"
They're different species of humans and should be classified as such, that isn't a bad thing necessarily, as both races have their own respective advantages and disadvantages.''

-----------------

http://news.discovery.com/human/neanderthal-human-interbreed-dna.html

http://vorige.nrc.nl/buitenland/article2539373.ece/Europees_DNA_deels_af...

Between 1-4 percent of the DNA of many humans living today likely came from Neanderthals.
People of European and Asian heritage are most likely to carry the Neanderthal genes.

"Neanderthals live on in non-Africans," co-author David Reich told Discovery News. "At least some Neanderthals were absorbed into the modern human population."

Reich is an associate professor of genetics at Harvard University who also serves as a population geneticist at the Broad Institute of MIT and Harvard.

He and his colleagues analyzed over one billion DNA fragments taken from Neanderthal bones -- dating to approximately 38,000 years ago -- found in Croatia, Germany, Russia and Spain.

Although 95 percent of the fragments consisted of bacteria and microorganisms that colonized the Neanderthal remains, special DNA isolation and anti-contamination measures enabled the scientists to piece together over 60 percent of the entire Neanderthal genome.

--------------

Average IQ levels according to Richard Lynn: Ashkenazi Jews 110, East Asians 105, Europeans 99, Inuit 91, Southeast Asians and Amerindians 87, Pacific Islanders 85, South Asians/North Africans/Middle Easterners 84, Non-Bushmen Sub-Saharan Africans 67, Australian Aborigines 62, Bushmen and Pygmies 54.

"A 60-page review of the scientific evidence has concluded that race differences in average IQ are largely genetic." source: www.news-medical.net/news/200/04/2/9530.aspx

---------------

http://www.scribd.com/doc/102190687/Dogs-wolves-have-a-shorter-genetic-d...

metamorfose op 8 augustus, 2012 - 17:10

vertragen

Natuurlijk kan een Wilders geen ijzer met handen breken, vooral omdat de steun onder de mensen niet groot genoeg is, echter ieder die ogen en hersenen in z'n hoofd heeft weet dat de nood hoog is, het loopt de spuigaten uit terwijl er helemaal niets gebeurt, het moddert voort, het poldert voort, maar hele volksstammen hebben niets in de gaten, zijn (nog) niet doordrongen van de urgentie en laten zich bedonderen door diezelfde types die de krantenredacties als struisvogels en 'dappere' dodos bevolken.

Het is zaak om in ieder geval met tegenhouden te beginnen, zoals dat al enige vorm kreeg middels Rutte I, met een Wilders op de achtergrond, een aantal maatregelen doorvoeren waar links van gruwde, als links ervan gruwt dan weet je dat er iets goeds gebeurt, denk ik altijd.

Maakt me niet uit hoe, frustreren, tegenhouden, vertragen, de boel blokkeren, dat is het enige wat nu mogelijk is aangezien velen nog niet wakker zijn, en het dus niet via verkozen meerderheid tot stand gebracht kan worden.

Het kan ook kantelen door de ontwikkelingen in de EUSSR en met de euro, nog even wat inflatie-verhogend geld bijdrukken en dan ligt die op z'n gat en ik neem aan dat dat toch een schokeffect teweeg zal brengen, en hopelijk kan dat de gehoopte en gewenste veranderingen brengen, doordat mensen weglopen bij de eurofielen onder de politici (bijna iedereen).

Oscar op 8 augustus, 2012 - 17:22

Wilders is tegen zaken waarvan het normaal is er tegen te zijn

Dat Wilders tegen ESM, tegen de EU, tegen de euro, tegen de multi-cul en tegen de sjaria is is niet meer dan normaal. Alleen onnozele en/of kwaadaardige mensen zijn voorstanders van dergelijke zaken.

Ik vraag mij af of de critici van Wilders tegen Wilders zijn omdat hij tegen deze zaken is of dat er andere redenen zijn. Als het gaat om andere standpunten, dan begrijp ik niet waarom de kritiek zich toespitst op Wilders en de PVV, aangezien de andere partijen - geheel los van ESM/EU/euro/multi-cul/sjaria - veel ergere standpunten innemen van de PVV doet. De VVD is bijvoorbeeld linkser dan de PVV. Om over de rest van de partijen nog maar te zwijgen.

BigLjohn op 8 augustus, 2012 - 17:39

Een dier is pas echt onafhankelijk !

@vanhetgoor 15:13 - 2012. Met interesse uw artukeltje gelezen. Ook van die aap die men bepaalde kunstjes

kon leren. Maar er zijn mensen die nog minder in hun mars hebben als een dier. Een dier is prima in staat zijn eigen kostje bij elkaar te scharrelen, maar sommige mensen....Acties voor Afrika, geef, geef, geef !

Een eeuwigdurende honger die nimmer gestild kon worden. Die zielig ogende en meelijwekkende spotjes op T.V. Er wordt ons door linkse idioten wijsgemaakt dat dat alles onze veranrwoording is. Mensen vooruit willen helpen die nog minder kunnen presteren als een dier, en die door hun cultuur en lage IQ nooit vooruit zullen komen ! Dit is voer voor linkse leeghoofden. Laten we hun rare hobby's doen stoppen. Weg ontwikkelingshulp, weg met die geef cultuur, weg met al die rare acties van links !

Fenrir op 8 augustus, 2012 - 18:01

BigLjohn

Die eeuwigdurende honger moet gestilt worden door het niet meer geven van voedsel of hulp aan het negroide ras. De sterkere en de slimmere zullen overleven en zich voortplanten. Laat de natuur letterlijk z'n gang gaan daar, en spoedig zullen ze vooruitgang boeken, of ze zullen terug gaan naar stam-samenlevingen doordat ze in populatie zullen krimpen en zich niet zullen/kunnen aanpassen aan moderne samenlevingen, en daar is overigens niets mis mee, zolang het bij Afrika blijft en niet hier in Europa.

Wij kunnen ze in ieder geval niet opvangen, niet hier in het Westen, niet in het Oosten en ook niet in hun eigen Afrika. Door het stimuleren van onbezorgde voortplantingen in Afrika, doordat ''wij'' ze de gehele tijd helpen en opvangen, zal de populatie zo groots worden in aantallen dat er gewoonweg geen plek meer zal zijn.

peterdeRuyter op 8 augustus, 2012 - 18:43

@ mevrouw Mar:   misschien

@ mevrouw Mar:

misschien kunt even reageren op Fenrir 17.03,en graag op een toon

en met een dictie,waarmee u zichzelf bijvoorbaat niet al te ver eigenhandig boven het reaguurdersplebs 

verheft,terwijl u zich tussen deze abjecte meute ondermensen begeeft. 

Jans Kansen op 8 augustus, 2012 - 18:46

Wetenschap

@Mar: water is nat!

Julius op 8 augustus, 2012 - 19:10

@ Fenrir

is er ook een menselijk ras dat superieur is aan alle andere menselijke rassen?

shrimpocat op 8 augustus, 2012 - 19:19

@ Julius op 8 augustus, 2012 - 19:10

Natuurlijk. Er zijn zelfs meerdere rassen die superieur zijn aan alle andere rassen op verschillende gebieden. Kijk je van op, hè Julius?

Fenrir op 8 augustus, 2012 - 19:27

@Julius

Elk (sub)-ras heeft z'n voor en nadelen die tegemoet komen aan de leefomgevingen en samenlevingen waarin hij/zij zich bevinden.

Het negroide ras is beter beschermd tegen de hitte en straling van de zon en goed beschut in zijn omgeving.
Het arische ras en sub rassen (wij), zijn bijvoorbeeld beter beschermd tegen de koud. In de koude zee is het vanzelfsprekend dat een arische man/vrouw het langer kan uithouden dan een negroide, puur en alleen vanwegen de gene en kleur van z'n huid.

En zo zijn er tal voor en nadelen voor elke (sub)-ras.

Maar het belangrijkste is; samenleven. ieder bij z'n eigen ''(sub)-soort'', zoals het hoort in de natuur.

Oscar op 8 augustus, 2012 - 19:32

@ Fenrir

Wat verstaan u onder het arische ras? De Perzen, Koerden, Noord-Indiers, Pakistanen en de bevolking van Europa (uitgezonderd Finnen en Hongaren)?

Julius op 8 augustus, 2012 - 19:35

@ shrimpocat

Je antwoord verbaasd me geenzins. Moet goed voelen, dat superieuriteitsgevoel. Zo zijn er door de geschiedenis heen wel meer geweest.

Julius op 8 augustus, 2012 - 19:37

@ Fenrir

Bedankt voor je voorbeeld maar bij mij rees dezelfde vraag als bij Oscar.

Wat versta je onder het arische ras? En in hoeverre verschillen rassen onderling op bijvoorbeeld het Afrikaanse contignent?

Fenrir op 8 augustus, 2012 - 19:37

@Oscar

Perzen, europeanen, Indiërs etc. India is een hele multiculurele samenleving. India heeft onder andere Ariërs, Dravidians, Arabieren en natuurlijk de gemengde rassen. In het Noord westen van India (Kashmir) zijn voornamelijk de Ariërs, in het zuiden de Dravidians etc. Indiërs behoren officieel tot het caucasiche ras.

Oscar op 8 augustus, 2012 - 20:01

@ Fenrir

Niet voor niets schreef ik Noord-India.

@ Julius

Noord-Afrikanen zijn in etnische zin grotendeels Hamieten. De bevolking van West-Afrika en Centraal-Afrika bestaat grotendeels uit Soedan-negers. De bevolking van zuidelijk Afrika bestaat grotendeels uit Bantoe-negers.  De bevolking van de hoorn van Afrika bestaat voornamelijk uit met negerstammen vermengde Semieten en Hamieten. En daarnaast zijn kleinere hoofdgroepen zoals de Niloten, Pygmeeen en Bosjesmannen. Een groot deel van de bevolking van Madagascar heeft aziatisch bloed. Afstammelingen van Indonesiers die reeds eeuwen voor Christus op het eiland aankwamen. 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/49/Africa_ethnic_groups_1996.jpg

metamorfose op 8 augustus, 2012 - 20:19

dezelfde hersenen

Maar we hebben allemaal dezelfde hersenen, mannen iets meer herseninhoud in kubieke centimeters dan vrouwen, evenwel, hoe je het ook wendt of keert, het blijven dezelfde hersenen.

Dit betekent dat ALLE rassen in aanleg dezelfde mogelijkheden hebben.

Verschillen ontstaan door 'nature' (leefomgeving) en 'nurture' (opvoeding).

Fenrir op 8 augustus, 2012 - 20:35

@metamorfose

* Negroide hebben een andere botstructuur inclusief schedel vergeleken met Mongloïde en Arische mensen.

* Alle Niet Afrikanen hebben 1-4 % Neanderthaler DNA.

* Genen bepalen voor een belangrijk deel je IQ etc.

Best evidence yet that a single gene can affect IQ

http://www.newscientist.com/article/mg21428613.900-best-evidence-yet-tha...

Tiny gene change affects brain size, IQ: scientists

http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5h7gYRMF5mYp-vUbSUIwAj...?

Genes related to human head size identified

http://www.thepeninsulaqatar.com/qatar/191070-genes-related-to-human-hea...

Oscar op 8 augustus, 2012 - 20:36

@ metamorfose

Ja, maar de ene heeft genetisch een betere aanleg voor een bepaalde activiteit dan een ander. Oost-Afrikanen zijn gemiddeld genomen betere lange afstand lopers dan anderen. Oost-Aziaten hebben gemiddeld genomen meer aanleg om wiskundige of laborant te worden. Blanken hebben gemiddeld genomen vaker de combinatie van intelligentie en creativiteit. Maar in principe is het nature-nurture. Alle mensen stammen van een kleine Afrikaanse populatie af.

Fenrir op 8 augustus, 2012 - 20:47

@Oscar

Als alle mensen van de Afrikanen komen, hoe verklaart u dan dat alle niet Afrikanen 1-4% Neanderthaler DNA in zich heeft? Verschillende rassen zijn afzonderlijk ontwikkeld doormiddel van omgevingen, mutaties, mengingen tussen rassen etc.

metamorfose op 8 augustus, 2012 - 20:56

opvoeding/scholing

@ Oscar  @ Fenrir

Inderdaad, nature en nurture, maar doordat alle rassen dezelfde hersenen hebben bezitten we dezelfde mogelijkheden in principe.

Een neger die in Europa opgroeit in een welvarende omgeving kan zich op dezelfde manier ontplooien als een blanke, de verschillen ontstaan dan door de persoonlijke voorkeuren of aanwezige talenten (voor bv studie of werk).

Op tv hebben ze een IQ-test gedaan en daar kwam uit te voorschijn dat het donkere meisje van Het Klokhuis het hoogste IQ had.

Zou ze in bijvoorbeeld in een straatarm gebied in Azie zijn opgegroeid, dan had ze dit niet kunnen bereiken, maar dat geldt ook voor een blank meisje onder dezelfde povere omstandigheden, want de opvoeding/scholing ontbreekt om de hersenen te ontwikkelen, ondanks de aanwezige aanleg.

Welvaart (behuizing en voeding) is dus een voorwaarde om de hersenen te ontwikkelen door opvoeding en scholing.

Fenrir op 8 augustus, 2012 - 21:06

@metamorfose

De schedels van verschillende rassen verschillen. Hoe verklaart u dat Aboriginals in Australië (niet de wilde) die dezelfde kansen krijgen in het onderwijs, in dezelfde omgeving opgroeien en tot alle technologie toegang hebben als de blanken, een IQ hebben van 62? En de Afro-Amerikanen die amper opschieten met dezelfde kansen buiten de zelf gecreëerde ghetto toestanden om? Haiti? Zuid Afrika? Etc.

The Lesson of Haiti

http://www.youtube.com/watch?v=PjVFwSyBDdA&list=PLBB3B39284EE0B906&index...

Verschillende rassen betekent; niet hetzelfde.

Oscar op 8 augustus, 2012 - 21:12

@ Fenrir

"Als alle mensen van de Afrikanen komen, hoe verklaart u dan dat alle niet Afrikanen 1-4% Neanderthaler DNA in zich heeft?"

Dat is toch niet in tegenspraak met de these dat alle mensen van één Afrikaanse populatie afstammen? De moderne mens heeft zich her en der ook met Neanderthalers vermengd.

"Verschillende rassen zijn afzonderlijk ontwikkeld doormiddel van omgevingen, mutaties, mengingen tussen rassen etc."

Klopt.

@ metamorfose

"Een neger die in Europa opgroeit in een welvarende omgeving kan zich op dezelfde manier ontplooien als een blanke, de verschillen ontstaan dan door de persoonlijke voorkeuren of aanwezige talenten (voor bv studie of werk)."

De genetische aanleg van die neger is anders dan de genetische aanleg van een blanke. Negers hebben gemiddeld genomen een lager IQ, meer spiermassa en vaker het sikkelcelgen. Men kan nog zoveel educatie er tegen aan proberen te gooien, de verschillen blijven.  

"Op tv hebben ze een IQ-test gedaan en daar kwam uit te voorschijn dat het donkere meisje van Het Klokhuis het hoogste IQ had."

Dat negers gemiddeld een lager IQ hebben dan blanken wil nog niet zeggen dat er geen negers zijn met een hoog IQ.

"Welvaart (behuizing en voeding) is dus een voorwaarde om de hersenen te ontwikkelen door opvoeding en scholing."

Geadopteerde Koreaans kinderen die in Europa of Noord-Amerika opgroeien scoren beter geadopteerde Afrikaanse kinderen in vergelijkbare omstandigheden. Er zitten verschillen in gemiddelde intelligentie bij etnische populaties.  

metamorfose op 8 augustus, 2012 - 21:20

computer

@ Fenrir

U legt de nadruk op de rassen, terwijl ik dat op de hersenen leg.

Ik heb geen directe verklaring voor het achterblijven van de Aborigenen in Australie.

Het kan ook met houding of onwil te maken hebben, of iets anders dat de ontwikkeling hindert.

Echter, ondanks de verschillen die er zeker zijn, hebben zij dezelfde hersenen als welk ander ras.

En in den beginne dezelfde mogelijkheden, hersenen zijn enigszins (niet helemaal) te vergelijken met computers die geprogrammeerd kunnen worden, met oneindig veel verbindingen tussen de cellen, oneindig schakelen en communiceren, zoals in de computer.

Kees E op 8 augustus, 2012 - 21:20

Oscar 20:36

Van welke stam stammen dan alle mensen af?

Wat een onzin, het is toch ADAM en daar de rib van werd EVA (lol).

Maar je geeft al zelf aan dat bepaalde bevolkingsgroepen tot genetisch heel anders in elkaar zitten. De theorie dat je dus van een stam afstamt vervalt al hiermee.

Oscar op 8 augustus, 2012 - 21:29

@ Kees E

"Maar je geeft al zelf aan dat bepaalde bevolkingsgroepen tot genetisch heel anders in elkaar zitten. De theorie dat je dus van een stam afstamt vervalt al hiermee."

Nee, die conclusie is niet te trekken. Op de ene plek heeft een populatie zich anders ontwikkeld dan op een andere plek. Tienduizend jaar lang een gematigde zone met sterke seizoenswisselingen doet iets anders met een populatie dan tienduizend jaar lang een tropische zone met nauwelijks seizoenswisselingen.

Intelligentieverschillen tussen de diverse populaties zijn prima door seizoenswisselingen te verklaren. Door de verschillen tussen winter en zomer was het noodzakelijk om vooruit te kijken. Daar is intelligentie voor nodig. In de zones met grote verschillen in de seizoenen waren de meer intelligente mensen beter in staat zich met succes voort te planten. Zowel de ariers als de Chinezen stammen af van populaties die in gebieden woonden met sterk wisselende seizoenen. Dat verklaard de gemiddeld genomen hogere intelligentie van Europeanen en Oost-Aziaten.

Fenrir op 8 augustus, 2012 - 21:30

@metamorfose

''U legt de nadruk op de rassen, terwijl ik dat op de hersenen leg.

Ik heb geen directe verklaring voor het achterblijven van de Aborigenen in Australie.

Het kan ook met houding of onwil te maken hebben, of iets anders dat de ontwikkeling hindert.''

Houding en wilskracht heb je of niet door onder andere je hersenen.

Een theorie over Afro-Amerrikanen; Alle sterke negers werden gevangen, moesten een maandenlange boottocht overleven, ziektes, gebrek aan voedsel etc. Aangekomen aan land werden de sterkste verkocht, de zwakkere afgemaakt. De sterkste werkten als slaven op plantages etc. Zwaar werk deden ze in ieder geval. De slavenhouders zorgde ervoor dat de sterkste negers met de sterkste negerinnen zich zouden voortplanten, tenzij ze enige intelligentie hadden doordat ze een aantal keer ontsnapt waren of iets dergelijks. Zo zou dat eeuwenlang gaan. Negroide mensen met grote spierkracht maar met een laag IQ, geen eigen wilskracht, niet wetende wat te doen etc.

metamorfose op 8 augustus, 2012 - 21:30

willekeurig

@ Oscar

Dat voorbeeld met dat donkere meisje is willekeurig, ik had hetzelfde over een blank meisje kunnen zeggen.

Ik plant haar ook bewust in Azie en niet in Afrika, wat je zou verwachten, het gaat om een armoedige achtergrond.

De essentie is dat beide meisjes over dezelfde hersenen beschikken, er is geen verschil.

Wel in fysieke aanleg, in houding, in talenten, in opvoeding, maar niet in de hersenpan.

Dat Koreaanse kinderen beter scoren, heeft waarschijnlijk met arbeidsethos en discipline te maken, meegekregen van de ouders, hoewel ik hier op moet passen, want er zijn uiteraard ook zwarte ouders die dit aan hun kinderen meegeven, ik wil niemand tekort doen.

Fenrir op 8 augustus, 2012 - 21:37

@Oscar

Hersenen, genen en huidskleur verschillen etc, dat betekent dus dat we niet onder 1 menselijk ras vallen. Een chimpansee heeft meer gemeen met de negroide mens vooral nigerianen dan een guarilla. Het arische ras zit tussen het negroide en het mongolide ras in, maar dichter bij de mongolide.  Conclusie; ''wij'' zijn niet hetzelfde. De mensheid in het geheel zou je de chimpansees mee moeten rekenen, ziet u het al voor u, chimpansees als buren..

metamorfose op 8 augustus, 2012 - 21:40

spierkracht of hersenkracht

@ Fenrir

Wat Oscar zegt in zijn boodschap van 21:29.

Verder kun je verkiezen meer in het lichaam te gaan zitten, zoals de negers in uw voorbeeld, met als gevolg meer spierkracht door oefening en arbeid, of je kiest er op een gegeven moment voor om wat meer hersenwerk te gaan doen, uiteraard zodra je de kans en gelegenheid krijgt (lukt niet iedereen).

Mocht dat gebeuren, dan zal de intelligentie toenemen, zonder enige twijfel.

Fenrir op 8 augustus, 2012 - 21:43

Aziaten, Indiërs, europeanen

Aziaten, Indiërs, europeanen etc, hebben zich letterlijk uit armoede ontwikkeld. Uit de meest onmogelijke situaties hebben deze rassen samenlevingen gecreërd, vliegtuigen, wapens, internet, architectuur. Negroide Afrikanen.... U weet het al.

''Dat Koreaanse kinderen beter scoren, heeft waarschijnlijk met arbeidsethos en discipline te maken''

1 op de 36 Zuid-Koreaanse kinderen heeft een vorm van autisme, het zou kunnen dat discipline en een hoog intellect samengaan met autisme.

Oscar op 8 augustus, 2012 - 21:48

@ Metamorfose

Er is uitgebreid onderzoek gedaan naar adoptiekinderen en daarbij bleek steeds weer dat de kinderen een IQ hadden die vergelijkbaar was met het gemiddelde IQ van hun etnische populatie. Er zitten gewoon verschillen in intelligentie tussen de verschillende etnische groepen. Bosjesmannen en aboriginals zijn gemiddeld het minst intelligent. Azkenazische Joden buiten Israel zijn gemiddeld het meest intelligent, gevolgd door Oost-Aziaten, gevolgd door Noord-Italianen, gevolgd door Nederlanders, Duitsers, Engelsen, Spanjaarden en de rest van de Europese blanken en de Mongolen, gevolgd door Indiers, Turken, Perzen, Zuid-Oost-Aziaten en Midden-en Zuid-Amerikaanse Mestiezen, gevolgd door Indianen, gevolgd door Noord-Afrikanen, Arabieren en zigeuners, gevolgd door Afro-Amerikanen(gemiddeld 25% gemengd met blanken), gevolgd door zwarte Afrikanen.

Dergelijke verschillen krijg je binnen een paar generaties nurture niet veranderd. Hoewel er in sommige populaties ook een spectaculaire groei kan optreden in slechts een paar generaties.    

"Dat Koreaanse kinderen beter scoren, heeft waarschijnlijk met arbeidsethos en discipline te maken, meegekregen van de ouders,...."

Het gaat om geadopteerde Koreaanse kinderen. Dat Koreaanse kinderen beter scoren is omdat zij gemiddeld genomen meer aanleg hebben voor intelligentie. Zou je een geadopteerd Koreaans kind en een geadopteerd zwart kind in één gezin laten opgroeien dan is de kans het grootst dat het Koreaanse kind het bij IQ testen beter zal doen, puur vanwege genetische aanleg voor intelligentie die bij Koreanen gemiddeld genomen hoger is dan bij negers.

metamorfose op 8 augustus, 2012 - 21:56

bijgeloof, onderwijs, middenklasse

@ Fenrir

Het is inderdaad een groot probleem dat een aantal (lees: niet alle) zwarte Afrikanen achterblijven in ontwikkeling, het is een feit.

Ik heb daar wel eens een artikel over gelezen van een Zwitserse wetenschapper of journalist, die tot de conclusie kwam dat ze achterblijven door bijgeloof (schijnt in sommige streken in Afrika een groot probleem te zijn), door het ontbreken van goed onderwijs, en door het ontbreken van een middenklasse, de ruggegraat van een samenleving die de boel overeind houdt, zoals overal ter wereld.

Regeringen in deze achtergebleven gebieden zouden hier structureel de nadruk op moeten leggen, op deze drie zaken, als deze regeringen maar echt willen zou het zeker in geen tijd tot verbetering leiden.

Oscar op 8 augustus, 2012 - 22:04

@ Metamorfose

"Verder kun je verkiezen meer in het lichaam te gaan zitten, zoals de negers in uw voorbeeld, met als gevolg meer spierkracht door oefening en arbeid, of je kiest er op een gegeven moment voor om wat meer hersenwerk te gaan doen, uiteraard zodra je de kans en gelegenheid krijgt (lukt niet iedereen)."

Zou je een groep van 100.000 pikzwarte, West-Afrikaanse, negers met een gemiddeld IQ van 70 in een afgesloten gebied in Europa of Noord-China laten wonen dan is de kans groot dat degenen die zich het best aan de veranderde omstandigheden kunnen aanpassen zich het meest succesvol zullen voortplanten. Dat zullen vooral de meer intelligenten zijn. Vandaar dat al na één generatie in de nieuwe omstandigheden de populatie gemiddeld genomen intelligenter zou zijn. Zou je dit experiment honderden generaties volhouden dan zullen uiteindelijk de mensen met de donkerste huid zich vanwege de engelse ziekte en algehele verzwakking  vanwege een vitamine D-gebrek zich het minst succesvol kunnen voortplanten terwijl de mensen met een lichtere huid zich met veel succes kunnen voortplanten.

Zou 100.000 spierwitte blanken richting evenaar sturen dan zal de populatie geleidelijk donkerder worden omdat de meest witte mensen vaker zullen sterven aan huidkanker. Mensen die donkerder zijn en meer spiermassa hebben zullen zich succesvoller kunnen voortplanten.

Fenrir op 8 augustus, 2012 - 22:06

@metamorfose

De volgende citaten komen van Noord Afrikaanse berbers, lang voordat het europees kolonisme begon.

Ibn Khaldun 1332-1406.

1.
"The only people who accept slavery are the Negroes, owing to their low degree of humanity andproximity to the animal stage. Other persons who accept the status of slave do so as a means of attaining high rank, or power, or wealth, as is the case with the Mameluke Turks in the East andwith those Franks and Galicians who enter the service of the state in Spain."
2.
"Beyond known peoples of black West Africa to the south there is no civilization in the proper sense. There are only humans who are closer to dumb animals than to rational beings. They live inthickets and caves, and eat herbs and unprepared grain. They frequently eat each other. Theycannot be considered human beings."
3.
"Therefore, the Negro nation are, as a rule, submissive to slavery, because [Negroes] have little[that is essentially] human and have attributes that are quite similar to those of dumb animals, aswe have stated.

Al-Muqaddasi 946-1000.

''As for the Zanj, they are people of black color, flat noses, kinky hair, and little understanding or intelligence.""We know that the Zanj (blacks) are the least intelligent and the least discerning of mankind, andthe least capable of understanding the consequences of actions."

Bijgeloof van alle tijden? Iran en Armenie zijn beschavingen van 2000 vr.Chr. gevonden.

metamorfose op 8 augustus, 2012 - 22:12

menselijke hersenen

@ Oscar

U haalt de genetica erbij, ook relevant, maar het verandert helemaal niets aan mijn verhaal over de hersenen.

Er zijn verschillen tussen mensen, tussen rassen, zelfs grote verschllen, op allerlei manieren, maar er blijft één ding hetzelfde en dat zijn de hersenen, en die kun je 'programmeren', klinkt wat klinisch, wat bedoeld wordt, is ontwikkelen, ontplooien en trainen.

Menselijke hersenen verschillen ook van die van de dieren, op die van dolfijnen na die ook over een behoorlijke intelligentie beschikken, maar daar is lang niet genoeg over bekend om daar iets feitelijks over te kunnen zeggen.

Er is wel meer over te vertellen, zoals het spirituele/goddelijke aspect, maar in die discussie heb ik nu geen zin, want moe.

Ik sluit af, welterusten.

Rechtse Rakker op 8 augustus, 2012 - 22:19

@Oscar

U geeft aan dat in Europa de meest donkere negers zich minder makkelijk zullen voortplanten. In de vrije natuur zou dat zeker zo zijn, maar is dat met onze medische technologie nog steeds zo?

Is het in onze maatschappij ook zo dat de meest succesvollen zich het meest makkelijk voortplanten. Ik heb vaak het idee, dat het tegenovergestelde het geval is... Dat de onderlagen in de maatschappij zich het meest makkelijk voortplanten.....

Fenrir op 8 augustus, 2012 - 22:30

@rechtse Rakker

''Ik heb vaak het idee, dat het tegenovergestelde het geval is... Dat de
onderlagen in de maatschappij zich het meest makkelijk voortplanten.....''

Klopt, 12% van de Amerikaanse bevolking is Afro-Amerikaan, een groot deel van de mannen zit in de gevangenis en dan toch dit.

http://www.usatoday.com/news/nation/2011-06-23-Census-babies-minority_n.htm

Oscar op 8 augustus, 2012 - 22:31

@ Rechtse Rakker

"In de vrije natuur zou dat zeker zo zijn, maar is dat met onze medische technologie nog steeds zo?"

Nee, vitamine D-suppletie en artificieel licht kan wonderen doen.

"Is het in onze maatschappij ook zo dat de meest succesvollen zich het meest makkelijk voortplanten."

Ja, dat is in zekere zin altijd zo. Alleen zullen in een parasitaire maatschappij de parasitaire mensen zich succesvoller voortplanten dan in een maatschappij waarin parasitair gedrag wordt afgestraft.

"Dat de onderlagen in de maatschappij zich het meest makkelijk voortplanten....."

Ja, maar dat krijg je als je de onderklassen subsidie verstrekt. Dan plant de onderklasse zich voort terwijl vrijwel niemand van die onderklasse de moeite doet zich te verheffen. Wie anno 2012 wil overleven kan een uitkering krijgen en zich net zo asociaal gedragen als hij wil. In de 16de eeuw kon je als je honger had aankloppen bij een klooster, maar dan werd er van je verwacht dat je in de kloostertuin werkte en je netjes gedroeg. Het is erg interessant te lezen over de verandering van de onderklasse in de 17de eeuw in Engeland. Toen de staat zich met de armoedebestrijding ging bemoeien werd plots de onderklasse vadsig, verwend en asociaal. Uiteraard nog niets vergeleken met de onderklasse in de UK in de 21ste eeuw, maar wel een erg interessant historisch gegeven over een universeel fenomeen. Theodore Dalrymple heeft er ook interessante dingen over geschreven.

Fenrir op 8 augustus, 2012 - 22:34

@metamorfose

THE AUSTRALIAN ABORIGINAL BRAIN

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1250110/pdf/janat00617-0036.pdf

---------

A quantitative study of Australian aboriginal and Caucasian brains.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1261675/

''The brain volumes of 8 male Australian Aborigines and 11 male Caucasians
were determined. Total brain volume was significantly smaller for
Aborigines (1199 +/- 84 ml) compared to Caucasians (1386 +/- 98 ml).
Significantly smaller volumes were also found for cerebellum,
prosencephalon-mesencephalon unit, cerebral cortex, frontal cortex,
parieto-occipitotemporal cortex, and hippocampus. Volumes of ponsmedulla
oblongata unit (21 +/- 3 ml for Aborigines and 22 +/- 3 ml for
Caucasians) and visual cortex (14.9 ml +/- 2.6 ml and 14.6 +/- 2.2 ml,
respectively) did not differ significantly. The striate cortex extended
further onto the lateral surface of the occipital lobe in Aboriginal
brains. The frontal portion of cerebral cortex was larger in Aboriginal
than in Caucasian brains. According to the specific growth periods for
the areas studied, these differences could be explained by the higher
incidence of malnutrition and infectious diseases for Aboriginals during
the development of the brain in early childhood, especially after the
6th postnatal month. However, genetic influences cannot be excluded. The
results for the visual cortex of Aborigines might represent an
adaptation to living conditions in the bush and desert regions of
Australia.''

Fenrir op 8 augustus, 2012 - 22:37

@Oscar

''Het is erg interessant te lezen over de verandering van de onderklasse
in de 17de eeuw in Engeland. Toen de staat zich met de
armoedebestrijding ging bemoeien werd plots de onderklasse vadsig,
verwend en asociaal. Uiteraard nog niets vergeleken met de onderklasse
in de UK in de 21ste eeuw, maar wel een erg interessant historisch
gegeven over een universeel fenomeen. Theodore Dalrymple heeft er ook
interessante dingen over geschreven.''

Kunt u een aantal links plaatsen, lijkt mij wel interessant.

Oscar op 8 augustus, 2012 - 22:53

@ Fenrir

Als ik de titel van het artikel kon herinneren dan zou ik een link geplaatst hebben.

Misschien dat er via Theodore Dalrymple aan te geraken is.

Rechtse Rakker op 8 augustus, 2012 - 23:03

@Oscar

En zonder subsidie? Planten dan de meest intelligente mensen zich voort?

Zijn er in de wereld of in de wereldgeschiedenis trouwens voorbeelden van de bovenklasse die zich sneller voortplant dan de onderklasse? Of komt dat uberhaupt nergens voor?

Fenrir op 8 augustus, 2012 - 23:18

@rechtse Rakker

De bovenklasse van vroeger plante zich juist voort tussen familieleden om vergaarde rijkdommen en titels binnen hun familienaam te behouden.

Hedendaagse autochtone westerlingen planten zich minder snel voort door het besef dat je leven dan een totaal andere richting zal uitgaan en, de kosten, geen kinderen nodig om voor je te zorgen, ''je leeft maar 1 keer'' excuus, het weten/denken dat je kinderen geen goede thuis kan geven etc.

Allochtone denken nog ''ouderwets'', kinderen zorgen voor ouderen, je ziet elkaar weder in het Paradijs, familienaam uitbreiden, veroveren door populatie verschil, kinderen krijgen ongeacht rang & stand etc.

messenger op 8 augustus, 2012 - 23:22

literatuur

Dalrymple (Anthony Daniels) heeft in diens boek Life at the Bottom: The Worldview That Makes the Underclass (2001) uitgebreid over geschreven. Het is ook in het Nederlands vertaald: Leven aan de onderkant oid.

Daarnaast heeft Charles Murray in vele publicaties overtuigend aangetoond dat een welvaartsstaat mensen lui, zwak en onproductief maakt. Een absolute aanrader.

schnoebel op 8 augustus, 2012 - 23:22

Het is toch logisch dat

Het is toch logisch dat de diverse rassen van de soort mens onderling verschillen in uiterlijk, aanleg en karakter?

Wij accepteren toch ook dat de van de wolf afstammende soort hond vele rassen omvat die ook verschillend zijn qua uiterlijk, aanleg en karakter? Elk van die rassen heeft een natuurlijke aanleg en met nurture kun je van bijv. een jachthond geen goede sledehond maken.

Oscar op 8 augustus, 2012 - 23:28

@ Rechtse Rakker

"En zonder subsidie? Planten dan de meest intelligente mensen zich voort?"

In een vrije samenleving is het waarschijnlijk dat de meest productieve, meest creatieve en meest intelligente mensen zich het beste zullen voortplanten terwijl de meest onproductieve, oncreatieve dommerik zich het minst goed zal voortplanten.

In een samenleving waarin parasitair gedrag gunstig is, planten parasieten zich het beste voort.

"Zijn er in de wereld of in de wereldgeschiedenis trouwens voorbeelden van de bovenklasse die zich sneller voortplant dan de onderklasse?"

Natuurlijk. Dat de onderklasse zich sneller voortplant dan de bovenklasse is een fenomeen dat pas is ontstaan in de 20ste eeuw. In alle andere eeuwen waren het de mensen in de bovenklasse die zich beter voortplantten. Overigens was door infectieziektes de kindersterfte in alle klassen groot.

"Of komt dat uberhaupt nergens voor?"

In veel ontwikkelingslanden en in sommige arabische landen hebben de rijkste mannen (de bovenklasse) de meeste nakomelingen.

Oscar op 8 augustus, 2012 - 23:38

@ Fenrir

"De bovenklasse van vroeger plante zich juist voort tussen familieleden om vergaarde rijkdommen en titels binnen hun familienaam te behouden."

Bij adelijke families was dat het geval. Bij burgelijke families echter niet. Mensen uit burgerlijke families gingen huwelijken aan met mensen afkomstig uit andere, niet-verwante, burgerlijke families. Etnische vermenging en genetische variatie was dan ook bij de burgerlijke families het sterkst.

"Hedendaagse autochtone westerlingen planten zich minder snel voort door het besef dat je leven dan een totaal andere richting zal uitgaan en, de kosten, geen kinderen nodig om voor je te zorgen, ''je leeft maar 1 keer'' excuus, het weten/denken dat je kinderen geen goede thuis kan geven etc."

Het pensioenstelsel is er inderdaad ook debet aan. En de westerse decadentie. U heeft een helder inzicht in dit fenomeen.

Fenrir op 8 augustus, 2012 - 23:44

Bedankt @ messenger, ik zal

Bedankt @ messenger, ik zal mij er meer in verdiepen.

@Oscar

''Het pensioenstelsel is er inderdaad ook debet aan. En de westerse decadentie. U heeft een helder inzicht in dit fenomeen.''

Door te vergelijken krijg je 2 uiterste perspectieven. Islam is het meest tegenovergestelde van hedonisme. Als het bij hedonisme het één is, dan is er bij de Islam een totaal andere uiteinde. En natuurlijk de economische moeilijkheden.

Bes Tolen op 8 augustus, 2012 - 23:50

Vraag.

Vraag. Vermindert socialisme procentueel de (in aanleg) meer intelligente mensen ten gunste van de minder intelligente?

Vraag. Zorgt het overheidsbeleid er voor dat meer intelligente mensen zich minder voortplanten? 

Vraag. Vermindert positieve discriminatie procentueel de meer intelligente mensen?

Vraag. Roeit de immigratie uit gebieden buiten Europa juist de meer intelligente Europeanen uit?

Vraag. Hebben alle oorlogen in Europa sinds Rome (en het christendom) bestaat, de meer intelligente mensen en de lichamelijke gezondere mensen procentueel gaandeweg doen verminderen?

Vraag. Zijn alle godsdiensten en totalitaire politieke stelsels maatschappelijk het meest schadelijk voor de meer intelligente mensen?  

Vraag. Zitten we nu in een politiek culturele periode waarin de meer intelligente mensen procentueel verminderen?

shrimpocat op 9 augustus, 2012 - 00:00

@ Julius

"Moet goed voelen, dat superieuriteitsgevoel"

Geen idee, zou je Usain Bolt even moeten vragen. Kun je daar ook meteen je racistische praatjes kwijt.

Oscar op 9 augustus, 2012 - 00:05

@ Fenrir

Het interessante is dat als moslims welvarend worden zij veelal ernaar neigen in een extreme vorm van hedonisme te vervallen. Zoals het geldverkwistende playboy bestaan van de mannelijke leden van de Saoedische koninklijke familie. 

Het zou kunnen dat het ene uiterste het andere uiterste oproept.  

huuskesgait op 9 augustus, 2012 - 00:08

Gôh, de Volkskrant, alwéér?

 Mijnheer Niemöller, U terft de spijker weer midden op de kop: bij dat zich Volkskrant noemend en zich bij Vooroplopend Links indelende dagblad is de hoeveelheid fantasie niet om over naar huis te schrijven!
Deze is zelfs zó klein dat de vlooien van een vlooientheater binnen een week, mits gevoerd met dit 'voedsel', zouden verhongeren. In de komkommertijd zie je pas goed welke medialui er niet en welke wél voldoende fantasie hebben om die schrale tijd te vullen met acceptabel kijk-, luister-, en leesvoer. En daarbij
doet er één nòg minder zijn best dan dat Volksblaadje: Hilvoland. Je vraagt je af wat ze daar toch de hele dag doen. Naast vooroordelen uitkramen in TV-uitzendingsvorm, een tig aantal kwekkwek-programma's op de buis gooien waarbij de gasten het interessant moeten maken, en een bult quizzen uitzenden van het soort dertien-in-een-dozijn.

Volgens mij gaat veel van hun energie zitten in het schoppen tegen de benen van de PVV, de RK Kerk en de Verenigde Staten. Waarin bij hun 'objectieve' berichtgeving over de laatste vooral de Republikeinen het moeten ontgelden. En Obama is bij de Hilvo-ingebeelden, nèt als Nelson Mandela, iemand die gewoon geen kwaad kan doen. Je zou deze twee  'Linkse Paalheiligen' kunnen noemen. Vergeten wordt bij Obama dan dat hij in de verkiezingsstrijd nogal wat dingen beloofde, o.a. sluiting van Guantanamo Bay, dingen die hij nu blijkbaar 'vergeten' is. En wat Mandela betreft: Heeft er op het Mediapark nog niemand opgemerkt dat de corruptie en de misdaad onder zijn presidentschap pas goed tot bloei kwamen? Net als de discriminatie, maar nu gericht tegen 'Blankes'. Maar de HRM, (Hoofd Riool Media), hebben ze blijkbaar een blinde vlek in hun steeds wakker en onvermoeibaar gespeur naar ook maar de geringste vorm van discriminatie! Wat cijfers over de misdaad in Zuid Afrika: in 2008 waren er 22.000 moorden en het aantal verkrachtingen bedraagt 50.000 per jaar, die door Jacob Zuma niet meegerekend. Het aantal Afrikaners dat het leven liet als gevolg van overvallen door zwarte bendes op Afrikaner boerderijen, plaasmoorde genaamd, is al meer dan 1600. Onofficiële schattingen hierover komen uit op een getal tussen de 3000 en 4000 vermoorde Afrikaners. Deze cijfers zijn rijp voor het Guinness Book of Records …..  Het is niet moeilijk voor te stellen wat er in de HRM zou gebeuren wanneer Geert zou zeggen "Dood de Islamiet". Maar dat in Zuid Afrika de
leider van de jeugdafdeling van het ANC zingt "Kill the Boer" vinden ze blijkbaar niet de moeite van het vermelden waard. Maar ja, hun Linkse Paalheiligen zijn gezegend met een zwarte huid en dat is voor het 'weg met ons'-volk in Hilvoland, net als bij de andere HRM, een voorwaarde om hen al tijdens hun leven heilig te verklaren.

Heel anders gaan de HRM te werk als het personen betreft die per ongeluk als blanke geboren zijn. En het kritiek-hek is helemaal van de vooroordelen-dam als je de pech hebt om ook nog te voldoen aan de criteria mannelijk, heterosexueel, autochtoon, politiek rechts stemmend en Christen. Die categorie wordt al
direkt, als vanzelfsprekend, door de HRM met pek en veren overladen en ingedeeld bij de fascisten, nazi's en vreemdelingenhaters, kortom bij de onmensen.
En dat gebeurt alsof het vanzelfsprekend is, daar zorg de HRM-media wel voor. Die drie gebeten honden worden, als het even kan, door die zich 'vooruitstrevend' noemende media, aan de schandpaal genageld. Dat gebeurt dan o.a. bij Pauwel en Wauwel, via diverse actualiteitenrubrieken en in redactionele kommentaren. Wat mij elke keer weer opvalt: de onverdraagzaamheid straalt er vanaf! Maar dat o.a. het NOSsjenaal, op onze kosten, stookt tegen Geert en de PVV, elk overrreden muisje in de VS benut als antireklame tegen dat land, wèl een onverklaarbaar lange uitzending wijdt aan het onbewezen niet brandschone belastingverleden van Mitt Romney, maar van de Prins Obama geen kwaad weet, enz., dàt staat als een paal boven water.

Mijnheer Niemöller: het zou inderdaad best eens kunnen zijn dat achter achter die bekladstukjes in de Volkskrant een soort van onzekerheid schuilt. Maar ik verzeker u: de mening van dat krantje verandert niet voordat de stemming (nee, niet de mening, want daarvoor moet je je hersens gebruiken) in Vooroplopersveen aan de Amstel verandert. En dat gebeurt pas als het te laat is. En de
weg-van-de-minste-weerstand ècht niet meer kan……

Goodgoan: Gait H.M. Leferink

Rechtse Rakker op 9 augustus, 2012 - 00:10

@Oscar

Nederland heeft in de afgelopen decennia relatief veel moslim-immigranten binnengekregen. Onevenredig veel in verhouding met andere immigrantengroeperingen. Hoe komt dat? Is het toeval? Komt het echt alleen door de geografische ligging van Marokko en Turkije of zijn er andere factoren?

Fenrir op 9 augustus, 2012 - 00:12

@Bes Tolen

De SP is niet echt socialistisch, er zijn hier meerder artikelen over geplaatst.
Maar het gaat hier over SP socialisme neem ik aan.

----------

Intelligenter betekent hier in onze westerse politiek correcte samenlevingen hoogstwaarschijnlijk ''autochtoon''.
Door het discrimineren van de autochtone bevolking, het bezwaren van de lasten voor de autochtone en het multicultureel onderwijs de kop kost voor autochtone ivm allochtonen meer aandacht nodig hebben. (lees vorige discussie over rassen en intelligentie) het voortrekken van de allochtonen ongeacht ze parasiet zijn of niet. Dat gaat allemaal en nog veel meer ten koste van onze maatschappij, intelligentie en voortplanting etc.

---------

Intelligentie steekt hedendaags niet meer de kop op doormiddel van het multicultureel onderwijs, (foutieve)kennis, ja.
Doordat iedereen door de media, het onderwijs en opvang van allochtonen hetzelfde gaat denken kunt u met dé rede problemen niet oplossen ivm 1 visie, hoe kunt u een probleem oplossen als het ten eerste is ontstaan door de éénzijdige gedachtegang.

-----------

Oorlog versterkt juist de identiteit, cultuur, kennis, samenhorigheid etc.

Als WO2 niet had plaatsgevonden, dan zou de mens niet op de maan kunnen lopen, geen TV, internet, ervaringen uit oorlogstijd, literatuur etc.

Oorlog is een heel belangrijke voorruitgang in Europa.
Je kennis, empathie, overlevingsinstinct etc, worden tot het uiterste gedreven. Daar kunnen toekomstigen na een oorlog goed gebruik van maken en verbeteren.

-----------

Godsdiensten en politieke visies maken kunst, cultuur en identiteit.
De goddeloze in onze maatschappij (niet de wetenschappers), hangen massaal het hedonisme aan, zonder dat ze er bewust van zijn.

------------

éénzijdige visie op alles vernietigd al het andere.

Fenrir op 9 augustus, 2012 - 00:19

@Oscar

''Het zou kunnen dat het ene uiterste het andere uiterste oproept.  ''

Inderdaad het is opvallend, je kunt het overal zien.

Arabieren maken gebruik van de Islam naar hun eigen lusten zoals veroveringszucht. Het is opmerkelijk dat de Iraniërs een hele cultuur, taal, en gramatica regels opbouwen voor zichzelf en als bijzaak de Arabieren.

Ibn Khaldun On the Persians

As Ibn Khaldun suggests, it is a remarkable fact that with few exceptions, most Muslimscholars…in the intellectual sciences have been non-Arabs:"Thus the founders of grammar were Sibawaih and after him, al-Farisi and Az-Zajjaj. All of themwere of Persian descent…they invented rules of (Arabic) grammar…great jurists were Persians…only the Persians engaged in the task of preserving knowledge and writing systematic scholarlyworks. Thus the truth of the statement of the prophet becomes apparent, 'If learning weresuspended in the highest parts of heaven the Persians would attain it"…The intellectual scienceswere also the preserve of the Persians, left alone by the Arabs, who did not cultivate them…as was the case with all crafts…This situation continued in the cities as long as the Persians and Persiancountries, Iraq, Khorasan and Transoxiana (modern Central Asia), retained their sedentary culture.

Oscar op 9 augustus, 2012 - 00:24

@ Rechtse Rakker

"Hoe komt dat? Is het toeval? Komt het echt alleen door de geografische ligging van Marokko en Turkije of zijn er andere factoren?"

Nee, dat is niet toevallig. Dat is allemaal afgesproken bij de conferenties van Cairo en Damascus. Arabische landen zouden weer olie gaan leveren als er arbeidsmigranten uit islamitische landen zouden worden opgenomen. Dat is volgens sommigen een wilde complot-theorie van Bat Ye'or en Oriana Fallaci, maar de meeste documenten zijn gewoon openbaar. Het is min of meer een publiek geheim.

Rechtse Rakker op 9 augustus, 2012 - 00:32

@Oscar

Zouden er zonder staat RELATIEF minder moslimimmigranten binnengekomen zijn (omdat er meer andere immigranten zouden zijn binnengekomen)? Of ook in absolute zin?

Dus zonder de immigratiebeperkingen en zonder de deals met de Arabische landen?

Rechtse Rakker op 9 augustus, 2012 - 00:34

@Oscar

Weet u trouwens wat het verschil is tussen voluntarisme en anarchokapitalisme? Of is dat hetzelfde?

vederso op 9 augustus, 2012 - 00:34

Wie

Wie was ook alweer Jean Raspail - Champs des Saints. Zoek het zelf maar op.

Fenrir op 9 augustus, 2012 - 00:40

http://en.wikipedia.org/wiki/

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Camp_of_the_Saints

Vederso, zeer interessant.

The Camp of the Saints is a novel about population migration and its consequences. In Bombay, India, the Dutch government announces a policy in which Indian babies will be adopted and raised in the Netherlands. The policy is soon reversed after the Dutch consulate
is inundated with poverty-stricken parents eager to give up their
infant children. An Indian "wise man" then rallies the masses to make a
mass exodus to live in Europe.

The story alternates between the French reaction to the mass immigration
and the attitude of the immigrants. They have no desire to assimilate
into French culture but want the plentiful goods that are in short
supply in their native India. Although the novel focuses on France, the
rest of the West shares its fate.

Oscar op 9 augustus, 2012 - 00:52

@ Fenrir

Ja, Avicenna, Al-Toezi, Al-Biruni en Al-Ghazali waren bijvoorbeeld allemaal Perzen. Wat Arabische cijfers worden genoemd zijn Indische cijfers. In het boek Gods Filosofen van James Hannam las ik dat volgens de schrijver al in de 13de eeuw Middeleeuws Europa China, de islam en de antieke wereld al voorbijgestreefd had. Daar is veel voor te zeggen. De islamitische wereld was al vanaf de elfde eeuw in verval. En dat verval zou zonder die geniale Perzen waarschijnlijk nog veel schrijnender zijn geweest.

Oscar op 9 augustus, 2012 - 01:10

@ Rechtse Rakker

Het is een andere invalshoek, maar het gaat allebei van het non-agressieprincipe uit. Toch zou ik het niet hetzelfde willen noemen. Ik heb nog niet zo lang geleden een discussie gehad met een anarcho-syndicaliste. Die was in principe geen tegenstander van privaat bezit, maar legde vooral de nadruk op arbeiders die samen fabrieken kopen en besturen en de winst evenredig verdelen. Mijns inziens is dit niet-efficient, maar in principe is het met een groep arbeiders kopen van een fabriek en vervolgens alle arbeiders betrekken bij het besturen van de fabriek compatibel met het non-agressieprincipe. Net zoals vrijwillig andere vormen van vrijwillig communisme, om het zo maar even te noemen, compatibel zijn met het non-agressieprincipe. Behalve een andere invalshoek is er soms ook een wezenlijk verschil van inzicht. Veel voluntaristen begrijpen wel dat je mensen niet mag dwingen, maar begrijpen niets van economie.

Als men zich in economie gaat verdiepen dan wordt alles duidelijk. Dan wordt duidelijk waar agressief geweld toe leidt. Waar monopolies toe leiden (slechtere, doch duurdere, producten en diensten).

Ik vind het anarchokapitalisme ook veel beter uitgewerkt dan het voluntarisme. De vaak miskende, maar niettemin de absolute wereldtop op het gebied van economie en sociale theorie, mensen als Hans-Hermann Hoppe, Jörg Guido Hülsmann, Jesús Huerta de Soto zijn allen anarcho-kapitalist. Over de anarcho-kapitalistische theorie zijn bibliotheken vol boeken geschreven en er komen in deze tijd steeds meer boeken bij. Met voluntarisme is dit niet geval. Anarchokapitalisme heeft de toekomst. Later als ik hoog bejaard ben kan ik zeggen dat ik al in de jaren '90 van de vorige eeuw de inzichten had die later tot een groot deel van de wereldbevolking zou doordringen.

messenger op 9 augustus, 2012 - 01:20

@oscar

Ik zou zeggen: begin een commune. Belastingvrij uiteraard.

Oscar op 9 augustus, 2012 - 01:27

@ Rechtse Rakker

"Zouden er zonder staat RELATIEF minder moslimimmigranten binnengekomen zijn (omdat er meer andere immigranten zouden zijn binnengekomen)? Of ook in absolute zin?"

Ik durf mijn hand er voor in het vuur steken: zowel relatief als absoluut. Men dient te beseffen dat er in Nederland toen er gastarbeiders kwamen er sprake was van minimumlonen en uitkeringen. Als die er niet zouden zijn geweest, dan zou de Nederlandse onderklasse het ongeschoolde eentonige werk hebben gedaan dat de gastarbeiders deden. Daarnaast zou in een vrije samenleving ook het recht te discrimineren gerespecteerd worden. Huiseigenaren die in een buurt woningen verhuurd waar bepaalde groepen mensen niet gewenst zijn zullen veelal de neiging hebben om bepaalde groepen mensen niet als huurder te accepteren. Verder is de ongeschoolde immigrant in een vrije samenleving vaak van weinig waarde. Het kan niet dienen als stemvee voor de PVDA, want in een vrije samenleving is er geen PVDA. Er kan dus ook geen regulering worden gemaakt die de immigratie bevordert en ook de prikkel om het proletariaat met een totaal andere cultuur te importeren zal er niet zijn. Als er ongeschoolde arbeidskrachten te kort zijn dan zullen de meeste bedrijven veelal met tijdelijke contracten werken, het dichtst bij huis zoeken en zelf zorgen voor de woonruimte/opvang van de gastarbeiders.     

Bes Tolen op 9 augustus, 2012 - 07:15

We worden nog altijd bedonderd

Fenrir. Ik ben het voor het grootste deel met u oneens. De Tweede Wereldoorlog heeft ons jaren terug geworpen in economische opbouw. [Heel beroerd voor de jongere generaties van na de oorlog.] Godsdiensten streven altijd naar een cultureel monopolie en zo ook de grote dogmatisch politieke richtingen. Ze verwoesten, zijn bijzonder eenzijdig en oneerlijk, zetten mensen op het verkeerde been en scheppen de geschiedenis en de uitleg daarvan. Wat normaal voor het ontstaan van de godsdiensten door gaat, is propaganda. In werkelijkheid was het een overheidszaak in dictaturen. [Lijkt op de verering van de overleden leider in Noord Korea.]

Het Romeinse Rijk heeft met haar veroveringsoorlogen voor een enorme blijvende ontreddering gezorgd in grote delen van Europa. Die oorlogen werden gevoerd omdat de Romeinen niet hun eigen bevolking konden onderhouden. Daar begon het mee. Rome was een oorlogsmachine. De landbouwproductie was  achterlijk. De Romeinen lieten de Griekse cultuur in stand. Dat was het werk van de veroveraar Paulus (veelal geschreven als Paullus) (168 voor Christus), die enorm voordeel er in zag in de kennis die de Grieken haddden en de Romeinen niet hadden, over te brengen naar Rome. Ik merk op dat de verovering van Griekse kerngebieden tot de oudste veroveringen van de Romeinen behoorde. De Romeinen roofden ook de belangrijkste bibliotheken leeg. Het Romeinse Rijk  is trouwens tot op de dag van vandaag nooit helemaal ten onder gegaan. Het pausdom, christendom en jodendom bestaan nog steeds.  [De islam is ook nergens goed voor geweest. De oude cultuur heeft nog lange tijd nagesudderd in islamitsche gebieden en dat hield bijvoorbeeld nog lange tijd veel wetenschap in stand.]. West Europa was ''in het jaar nul'' het rijkste gebied in de wereld. Ook de hoogste landbouwproductie. Dus voor de Romeinen daar kwamen en in de achtste eeuw was Friesland (van in Noord Frankrijk tot Denemarken!) het rijkste gebied in de wereld. Eind achtste eeuw was dit hele gebied veroverd en werd het christelijk. [Een al dan niet vermeende voorvader in 792 als eerste waarna de bevolking volgde in wat nu heet Noord Nederland en een nog groter deel van Noord Duitsland.] Daarna nog tweehonderd jaar schermutselingen (de 'Noormannen') waarna het christendom echt de baas was. Maar er waren de hele middeleeuwen door nog herhaaldelijk opstanden. Ook in huidige Nederland. De verwoestende godsdienstoorlogen van de zestiende en zeventiende eeuw  mogen ook worden genoemd. In grote delen van Duitsland  werd pas zo 1800 weer het welvaartsniveau van 1500 bereikt. Enzovoort. Enzovoort.

Rechtse Rakker op 9 augustus, 2012 - 09:16

@Oscar

Dat vraag ik me af... Het is voor bedrijven namelijk het meest gunstig om in het land met de meeste economische vrijheid te produceren. Nederland heeft veel meer economische vrijheid, dan de meeste andere landen.

Als de subsidies zouden verdwijnen en de belastingen omlaag zouden gaan, wordt het voor hoog opgeleide immigranten wel aantrekkelijker om naar Nederland te komen en voor laag opgeleide immigranten wellicht minder aantrekkelijk. Dan nog kan Nederland meer de hoog opgeleide mensen uit moslimlanden trekken i.p.v. de laag opgeleide. Dus alsnog moslimimmigranten.  Het zou kunnen, dat Nederland compleet andere immigranten trekt, maar dat het land geen immigranten trekt, lijkt me onwaarschijnlijk. Of ziet u dat anders?

"Huiseigenaren die in een buurt woningen verhuurd waar bepaalde groepen mensen niet gewenst zijn zullen veelal de neiging hebben om bepaalde groepen mensen niet als huurder te accepteren."

Is dat wel zo? Huiseigenaren kunnen toch gewoon geld verdienen aan iedereen die een huis huurt? Maakt het hen dan uit wat de omgeving daarvan vindt? Zonder sociale woningbouw zouden er beter opgeleide moslimimmigranten komen, maar toch waarschijnlijk wel moslimimmigranten.

In landen met veel economische vrijheid lijkt mij het makkelijker om productiecapaciteit uit te breiden en mensen een goede baan aan te bieden, dan in landen met weinig economische vrijheid.

Oscar op 9 augustus, 2012 - 09:43

@ Rechtse Rakker

"Dan nog kan Nederland meer de hoog opgeleide mensen uit moslimlanden trekken i.p.v. de laag opgeleide."

Welke hoogopgeleiden uit moslimlanden? Het is erg beroerd gesteld met hoogopgeleiden in moslimlanden. Misschien dat er zo nu en dan een Iraanse plastisch chirurg, die een grotere afkeer van moellahs heeft dan de meest fanatieke PVV-er, wordt aangetrokken door een kliniek.  

"Het zou kunnen, dat Nederland compleet andere immigranten trekt, maar dat het land geen immigranten trekt, lijkt me onwaarschijnlijk."

Natuurlijk zullen er in een vrije samenleving ook immigranten zijn. Ik denk echter dat deze immigranten geen of geen grote problemen zullen veroorzaken. Laaggeschoolde arbeiders zullen veelal tijdelijke contracten hebben en van hooggeschoold personeel zal men veelal geen last hebben. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de zoon van de Chinese oogarts en de Indiase ICT-er gewapende roofovervallen gaan uitvoeren, poten gaan rammen of Joden gaan bespugen op straat.

"Is dat wel zo? Huiseigenaren kunnen toch gewoon geld verdienen aan iedereen die een huis huurt?"

In sommige gevallen daalt de prijs van het onroerend goed afhankelijk van wie er gaat wonen. Huren aan bepaalde mensen kan dus neer komen op kapitaalvernietiging. Het is dan ook waarschijnlijk dat alleen een marginaal soort huiseigenaar zich dit soort huurders zal wagen.

"Zonder sociale woningbouw zouden er beter opgeleide moslimimmigranten komen, maar toch waarschijnlijk wel moslimimmigranten."

Welke beter opgeleide moslimimmigranten? Waarschijnlijk zullen bedrijven in Nederland behoefte hebben aan personeel (ingenieurs, chemici, artsen) waarin in moslimlanden juist een drastisch tekort aan bestaat. Bedrijven die dan gaan werven in moslimlanden zullen dan tijd en geld verspillen.

Rechtse Rakker op 9 augustus, 2012 - 09:48

@Oscar

Hoe komt het dat de meeste moslimlanden zo weinig hoog opgeleiden kennen?

Obomov op 9 augustus, 2012 - 10:07

Libertarisme en immigratie

"Natuurlijk zullen er in een vrije samenleving ook immigranten zijn. Ik denk echter dat deze immigranten geen of geen grote problemen zullen veroorzaken."

Is dit niet wat gemakkelijk geredeneerd. Griekenland is op dit moment een redelijk vrije samenleving omdat de overheid de controle verloren heeft en wordt overspoeld door immigranten en het zijn geen oogartsen en ICT'ers. Het begrip 'vrije samenleving' lijkt een aanduiding te zijn voor een volgroeide anarcho-kapitalistische samenleving met uitgebreide eigendomsprotectie. 

Oscar op 9 augustus, 2012 - 10:36

@ Obomov

Een vrije samenleving en een samenleving waar de overheid de controle heeft verloren zijn totaal verschillend.

Griekenland is, ook nu, een door een door socialistische en overgereguleerde staat.

Oscar op 9 augustus, 2012 - 11:05

@ Rechtse Rakker

"Hoe komt het dat de meeste moslimlanden zo weinig hoog opgeleiden kennen?"

Ik denk dat dit te maken heeft met de islam. In de Joods-Christelijke traditie wordt er van uit gegaan dat God wetten en wetmatigheden heeft gemaakt. Dat maakt studie van de natuur tot een zinvolle bezigheid.

In de islam wordt er van uit gegaan dat Allah elk moment schept (zie ook het filosofische werk van Al-Ghazali). Dat water kookt bij 100 graden wordt dan slechts als een gewoonte van Allah gezien, die zo weer veranderd kan worden. Dat houdt dus in dat het causale verband tussen het ene moment en het volgende moment als een illusie wordt beschouwd. Daardoor wordt het bestuderen van de natuur doorgaans als een zinloze activiteit gezien.

Daarnaast bestaan er in de islamitische wereld tradities en gebruiken die sterk anti-vrijheid zijn. Een groot deel van de arabische rijkdom tijdens de Middeleeuwen werd gegenereerd door te parasiteren op overwonnen volkeren. Er was weliswaar handel, maar dat kwam vooral omdat men - als bezetter van een grondgebied tussen west en oost - een sleutelpositie had.  

Matige interesse in het bestuderen van de natuur, fatalisme en een gebrek aan het nemen van verantwoordelijkheid ('het kopje is gevallen' inplaats van 'ik heb het kopje laten vallen'), anti-vrijheid, een gemiddeld lagere intelligentie (een gebied waar het gemiddelde IQ 85 is brengt doorgaans minder hoog opgeleiden voort dan een gebied waar het gemiddelde IQ 100 is).

Fenrir op 9 augustus, 2012 - 11:59

Ter aanvulling van mijn

Ter aanvulling van mijn bericht @ 22:34

Niet alle
rassen hebben dezelfde mogelijkheden en hersencapaciteit als andere rassen
juist vanwege de genen.

Als het
negroide ras zich verder zou willen ontwikkelen dan zouden zij zich moeten
vermengen met een ander ras. Dat betekent dus dat het ''pure'' negroide ras
zich niet kan ontwikkelen zoals elk ander ras dat kan.

Nadat een
negroide persoon zich heeft voortgeplant met een niet negroide en een gemengd
kindje hebben gemaakt, dan is dat kind niet onder te brengen in het ras van die
van z'n ''pure'' negroide ouder.

De genen
van het gemengde kindje zorgen ervoor dat hij/zij een hele vooruitgang hebben
geboekt in hersencapaciteit en de mogelijkheden zijn genetisch bepaalde
intelligentie te kunnen gebruiken die z'n negroide ouder niet had.

Oscar op 9 augustus, 2012 - 13:37

@ Fenrir

"Als het negroide ras zich verder zou willen ontwikkelen dan zouden zij zich moeten
vermengen met een ander ras."

Dat is niet noodzakelijk. Puur door natuurlijke selectie en mutatie zou het negerras zich kunnen ontwikkelen. Zou je 100.000 negers in een situatie laten verkeren waarbij intelligentie onontbeerlijk is om te overleven dan zal na enkele generaties de populatie beduidend intelligenter zijn. En wel zonder te vermengen met etnische Europeanen en Oost-Aziaten.

Zou je 100.000 blanken ergens laten leven waar intelligentie niet zo van belang is maar spierkracht des te meer dan zal na enkele generaties, zonder enige menging met andere rassen, de populatie blanken gespierder en minder intelligent zijn.  

Niet alleen kan een populatie een snelle spurt maken, een populatie kan ook snel degenereren.

Fenrir op 9 augustus, 2012 - 14:10

Als de pure negroide mensen

Als de pure negroide mensen als enige op de wereld zouden zijn binnen de mensheid, dan zouden ze hoogstwaarschijnlijk primitief leven, er zullen mutaties ontstaan maar, de Neanderthaler DNA missen ze nog steeds dat hoogstwaarschijnlijk van invloed is op het bouwen van een ware samenleving zoals wij die nu kennen en van in de geschiedenis.

Zoals het in de natuur gaat, de sterkste en de slimste overleven. Zouden de negroide mensen niet snel genoeg ''evolueren'' in een wereld zonder mensen met neanderthaler DNA, doormiddel van mutaties en ziektes. Dan zouden ze goed mogelijk kunnen uitsterven of gewoonweg in het wild leven met meerdere kleine stam-samenlevingen.

Bes Tolen op 9 augustus, 2012 - 15:17

Met de ongewenste massa

Met de ongewenste massa immigratie komt de westerse samenleving niet tot rust en bovenal niet tot zichzelf. Daarmee niet tot een doordachte, weloverwogen opbouw van de maatschappij. Kwakzalvers en kwakkers hebben we zat in westerse wereld en ook oplichters en uitbuiters, onbetrouwbare politici daaronder begrepen. Blijkbaar hebben we een politiek systeem, dat iets wat in één of ander machtscentrum wordt opgeroepen, klakkeloos wordt gevolgd, in de heilige leer wordt opgenomen (zoals de multicult) en vervolgens constant wordt rondgepompt door  politiek, TV, onderwijs e.d. De vraag is hoe je dat effectief kunt tegen gaan. Want tot heden lukt het niet de stroom aan indoctrinatie zoals van de multicult te stoppen. 

Fenrir op 10 augustus, 2012 - 21:57

@metamorfose

http://www.youtube.com/watch?v=MlQBWdGjH4U&feature=g-all-lik

Dit is een heel interessante video over rassen en het verschil in intelligentie, IQ testen van verschillende rassen inclusief negroide mensen die zijn opgegroeid in een blanke omgeving als adoptiekind etc.

Vanaf minuut 12:20 verteld hij over het verschil tussen de grootte van hersenen van verschillende rassen. Ik raad u en andere aan om de gehele video te bekijken.

Hier nog een interessant artikel met onderzoeken van rassen, genen en IQ verschillen.

http://rense.com/general79/dut.htm

© 2009 - heden Dagelijkse Standaard. Alle rechten voorbehouden.