Klik hier als u meer wilt lezen over ons privacybeleid en gebruik van cookies.

(Niet meer tonen)

"Vuile vieze Van der Staaij, brand toch in de hel"

Geplaatst door Tim Engelbart op 24 oktober, 2012 - 12:45

Komt dat uit de donkere krochten van de reaguurderspanelen van Joop.nl? Nee. Van één van Nederlands bestbetaalde televisiesterren.

Deze tweet van VARA-presentatrice Claudia de Breij werd gisteravond laat het internet opgeslingerd. Om half twee 's nachts, om precies te zijn. Dus niet uit te sluiten valt dat dit berichtje in een verre van nuchtere staat bedacht en geschreven is.

Waar ga ik eens beginnen? Zo'n tweet is natuurlijk beneden alle peil. De gemiddelde GeenStijl- of Joop-reaguurder heeft nog wel meer fatsoen in z'n donder dan zo'n De Breij met haar 'lofuiting.' Het is echt onbegrijpelijk dat zo iemand vandaag politici compleet het graf in kan verwensen, en morgen weer huppelend en vrolijk een radioprogramma kan presenteren en doen alsof ze een heel leuk en joviaal mens is.

Uit zo'n opmerking spreekt een intense haat. En waarom eigenlijk? Het is niet alsof de SGP in haar eentje het duomoederschap kan blokkeren in de Tweede Kamer. Met maar drie zetels kunnen ze hooguit een kritisch tegengeluid formuleren, en dat in de verhandelingen krijgen. En dat is dan dat. Alle grote partijen zijn voor de invoering van het duomoederschap, en naar ik meen ook het grootste gedeelte van de Nederlandse bevolking. De SGP laat slechts een minderheidsmening horen.

Maar zelfs dat kleine, kritische tegenluid wil de VARA-presentatrice Van der Staaij en zijn mannen niet gunnen. Ze is oprecht boos dat de SGP het zomaar in het christelijke hoofd heeft gehaald er een andere mening dan zijzelf op na te houden! Dat moet natuurlijk niet kunnen. Ben je het oneens met De Breij? Oké, dan ben je vies en vuil. En je mag branden in de hel.

Het is een stuitende, moralistische toon waar linkse politici, cabaretiers en ook Hilversumbewoners zich schuldig aan maken. Alleen de eigen keuzes zijn goed, de rest staat gelijk aan moord, doodslag en nazisme.

Laten we hopen dat deze ordinaire scheldpartij richting Van der Staaij zelfs voor de VARA teveel van het goede is, en de blonde linkse schreeuwer Claudia de Breij terugfluiten. De SGP-leider is namelijk altijd correct en vriendelijk gebleven in zijn beargumenteerde afwijzing van het duomoederschap; in tegenstelling tot de puberale VARA-medewerker. Laatstgenoemde heeft echt excuses te maken aan de SGP in het algemeen, en Kees van der Staaij in het bijzonder.

Reacties

Richard de II2 op 24 oktober, 2012 - 12:49

Het zal je moeder maar zijn.

Het zal je moeder maar zijn.

J.Morika op 24 oktober, 2012 - 12:59

Biologie en wensdenken

Daar komt nog bij dat (net als bij spermabanken het geval is)  het registreren van (biologische) ouders van het kind groot belang is voor de volksgezondheid:  Ouder (en dus ook kinderen) kunnen namerlijk drager zijn van bepaalde ziektes, en dan kunnen ze later beter niet trouwen met partners met dezelfde aanleg.  Dan kun je wel net willen doen alsof de biologie niet meer bestaat, en dat je de biologie beter maar afgeschaft ziet omdat je vindt dat het politiek incorrect is, maar ik vrees dat de biologie dan toch echt het laatste woord heeft.

nog_1 op 24 oktober, 2012 - 13:10

niet chique

De SGP beledigt haar geaardheid met enige regelmaat. De reactie van Claudia is niet chique, maar begrijpelijk.

Mike V. op 24 oktober, 2012 - 13:10

Hoezo duo-ouderschap?

Claudia en Conny zijn allang gescheiden:

http://www.nu.nl/achterklap/2584964/claudia-breij-gescheiden.html

http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Showbizz/article/detail/2880800/2011/08/31/C...

Die arme Bing toch. Wie noemt zijn kind in vredesnaam toch zo?

Maar goed , Claudia was blijkbaar 8 maanden getrouwd maar heeft gelukkig weer een nieuwe liefde.

De wereld is mooi ;-)

ik denk dat op 24 oktober, 2012 - 13:16

Kun je nagaan hoe er in de

Kun je nagaan hoe er in de krochten van de VARA gedacht en gesproken wordt.

Ik ken ze de socialisten die zelf geen kritiek kunnen verdragen en altijd maar een slachtoffer zoeken om de aandacht te verleggen. Er is zoveel mis in het linkse kamp!

P.S. op 24 oktober, 2012 - 13:17

Ik dacht dat atheisten ook

Ik dacht dat atheisten ook niet in de hel geloofden, of geloven ze wel in de duivel? 

Thomas op 24 oktober, 2012 - 13:23

De Breij is voor 

De Breij is voor  mij

afgebrand.

peterdeRuyter op 24 oktober, 2012 - 13:26

Zonder pervers

Zonder pervers Omroepen-systeem en de daarin qua info dominerende VARA,had niemand ooit van het bestaan dit schepsel  de Breij geweten.Ik moet bekennen,dat ik nog nooit zelfs maar het geluid gehoord heb,dat uit haar strot komt,alleen citaten heb gezien -in koppen- die deze mevrouw kennelijk produceert in een brede,r ranzig,rood-fascistoide milieu van VARA cabarettiers en presentatoren.Dat heet daar info.

Ik ben het met van der Staaij niet eens,en acht een aantal op gereformeerde religie geënte  fundamentalistische standpunten achterhaald en soms stuitend.Maar hier gaat het  om de manier waarop meningen verwoord worden:het is de vrij geuite mening van Kees van der Staaij,en daar kun je op een beschaafde manier op reageren. De intolerantie en vulgariteit van de Breij benauwt me meer dan de engheid van geest,die soms opstijgt uit het SGP gedachtenmilieu. Ik vraag me af,hoe de Breij en haar links politieke correcte makkers gereageerd hadden -if ever- als een mohamedaan zijn mening als zodanig had kenbaar gemaakt. Heet het dan respect hebben voor ,anderszins, verrijkende andersdenkenden en voelenden ,de Breij? 

nick op 24 oktober, 2012 - 13:31

Ooit vond ik haar liedjes wel

Ooit vond ik haar liedjes wel mooi maar sinds haar volledig door de mand vallen met haar Wilders haat kan ik dat mens niet meer zien of horen. Zulke onverdraagzame mensen passen niet bij mij.

Typisch de linkse inborst, alleen zij zijn goed, nou vergeet het, juist zij zijn de ondergang van onze beschaving. Misselijke onverdaagzame linkse prul, ik ben helemaal klaar met dat soort mensen, geef mij van der Staaij maar. Beschaafd en weldoordacht, niet dat ik het atijd met hem eens ben maar dat maakt in zijn geval niet uit. Wederzijds respect, dat ontbreekt totaal bij de linkschmensch! En deze dame is het prototype! 

Dick Kraaij op 24 oktober, 2012 - 13:41

De Breij zondigt tegen het 10e Carelsgebod

@TimEngelbart

Je stelt alleen het ene aspect van @claudiadebreij s actie aan de kaak (en dat doe je uitstekend).

Je laat het andere aspect ongenoemd, en dat is minstens zo ernstig: linkse cabaretiers als De Breij c.s. houden zich niet aan de Tien voor Rood uit Het Verraad van Links, en lijden aan het zgn. Pechtoldsyndroom, zie http://www.steuncomite-exmoslims.nl/artikel/carelbrendel2.html

Ze doen zich voor als moreel superieur; in werkelijkheid zijn ze farizese lafbekken.

Ian op 24 oktober, 2012 - 13:41

Claudia zuigt...

Toch zie ik wel een lichtpuntje. Die bloedrode rakkers zijn toch allemaal atheïst of iets-ist? Ze wenst Kees te branden in de hel, dat zou logischerwijs betekenen dat ze dan wel gelooft in hemel en hel: toch nog weer iets positiefs!

Gielah op 24 oktober, 2012 - 13:42

Met de eigen toekomst in het rond strooien.

Blijft toch iets meer trágisch dan komisch hebben.... als mensen die in God noch gebod geloven... en naar alle waarschijnlijkheid dus évenmin in welke vorm van leven na de dood ook.... wél - gelovigen toewensen dat die mogen branden in de hel !!

Waar gelovigen het tegenwoordig zelden of nooit over de hel hebben .... wie iets van de gruwelijkheid daarvan beseft...

die wordt namelijk vanzelf voorzichtig met domme kletspraat daarover en zal het eeuwig- verloren- gaan, als het goed is,  aan geen méns toewensen..... daar zie je blinde heidenen ( al of niet onder invloed van alcohol ) zonder enige schroom de ergst-mogelijke vervloekingen in het rond strooien.

Als enige verontschuldiging van mevrouw de Breij zou ik willen aanvoeren: 

Weet zij veel...., dat ze hier nota bene haar eigen vermoedelijke toekomst aan het toewensen is aan úitgerekend een persoon,

die hoogstwaarschijnlijk een geheel ander (en aanmerkelijk positiever) einddoel heeft dan zijzelf!

jantjebeton op 24 oktober, 2012 - 13:44

Kees vd Staaij, ook hierin

Kees vd Staaij, ook hierin maak je weer helder waarom je mijn stem hebt verdiend! Helder, onderbouwd, respectvol vooral bij kwesties die maatschappelijk gevoelig liggen. Ondanks dat ik het niet altijd met je eens ben, ontzettend trots op mijn stem op de SGP! Voor het eerst in mijn leven SGP, maar ik heb het gevoel dat ik een blijvertje zal worden.

Wat een verschil, op elk niveau met CdeB

baksteen op 24 oktober, 2012 - 13:47

Vervang Keesvanderstaaij door

Vervang Keesvanderstaaij door Moslim en SGP door Islam en toen? ....moest ze de rest van haar leven 24-7 bewaakt worden. Nu natuurlijk niet dat begrijpt u wel.

Ian op 24 oktober, 2012 - 13:50

Onbeschofte woordenbreij

@P.S. 13:17: je was me voor, had het niet gezien, soms laadt het tablet niet de laatste postings.
Vraag me wel af wat de reacties zouden zijn als Wilders zoiets had getweet, het land stond al weken op z'n kop over "doe eens normaal man!"
Zit Claudia trouwens al in de menopauze dat ze zo'n toon aanslaat of is het weer de tijd van de maand?

Frits B op 24 oktober, 2012 - 13:54

Ik heb nog_1 een plusje gegeven; had er maar zo

weinig ondanks de terechte reactie.

@Morika: de biologische vader wordt wel degelijk geregistreerd mits hij bekend is. Het doel van het wetsvoorstel is zuiver juridisch, en een voortzetting van het oude Romeinse rechtsbeginsel dat in principe de officiële partner van de vrouw als vader aangemerkt wordt. Dat voorkomt gedonder bij aanspraken op voogdij als de biologische vader zijn kind opeist. Tot dusver moest de partner van de moeder via een gerechtelijke procedure het kind "erkennen" (wat biologisch gezien onzin is) om in de rechten van een vader te treden. 

Bij homosexuele mannen speelt dit probleem minder. Die adopteren doorgaans hun kinderen en zijn dan niet de biologische vader. In dat geval hebben ze beide de voogdij. 

Henk op 24 oktober, 2012 - 13:54

Pseudo-moeder

Kinderen hebben een biologische vader en biologische moeder en zijn doorgaans er ook het meest bij gebaat als ze opgevoed worden door hun biologische ouders. Dus ik kan me - als atheïst - wel iets voorstellen bij de bezwaren van de SGP. En met zo'n pseudo-moeder als De Breij is geen enkel kind gebaat.    

Two Ravens Black Kettle op 24 oktober, 2012 - 13:54

Heren, heren, heren (en

Heren, heren, heren (en natuurlijk dames) toch. Dit is toch bekend. De gewetensvolle priesters van de Linkse Kerk mogen schelden en dreigen maar andersdenkenden zijn onfatsoenlijk, primitief, fascistisch en racistisch. Zo geldt de Eerste Wet  van de Policor Kerk.

V.K. op 24 oktober, 2012 - 14:01

branden in de hemel

-

-Een  hemel met 72 smachtende hetro maagden, is voor gevoelsmens de Brey een hel.

KeesvanD op 24 oktober, 2012 - 14:13

Islamiet i.p.v SGP-er

Stel dat een moslim of moslima vindt wat van der Staay vindt.

Wat zou dan de reactie zijn?

Ik vermoed van: "Wij moeten de Islam respecteren dus het mag"

monty1 op 24 oktober, 2012 - 14:17

@ Two Ravens Black

@ Two Ravens Black Kettle

"Heren, heren, heren (en natuurlijk dames) toch. Dit is toch bekend. De gewetensvolle priesters van de Linkse Kerk mogen schelden en dreigen maar andersdenkenden zijn onfatsoenlijk, primitief, fascistisch en racistisch. Zo geldt de Eerste Wet  van de Policor Kerk.'

Zullen we maar even de proef op de som nemen? Ben benieuwd of ze me aanklaagt wegens 'smaad' of 'aanzetten tot haat.'

Geachte mevrouw De Brey,

U bent niet alleen een walgelijk links blindgangertje en totaal gespeend van enige innerlijke beschaving (waarmee u in de regel niet afwijkt van uw soortgenoten). U wenst een ander om welke reden dan ook de hel toe? Ik zal u vertellen wat ik u (en uw addergebroed-soortgenoten) toewens.  Niet alleen eeuwige hel. U wordt bij leven en welzijn hopelijk te grazen genomen en net als uw geestverwant Benito Mussolini, omgekeerd aan een gagaragedeur opgehangen. Waarom? Nou, omdat u dat verdiend.

En nou niet gaan zeuren. Zodra ik uw rotkop op t.v. zie,, ga dat ding op zwart.

Was getekend,

Monty1

monty1 op 24 oktober, 2012 - 14:20

verdient met t. Wat is dat

verdient met t. Wat is dat toch, de laatste tijd met die spelling!

Fred Renkema op 24 oktober, 2012 - 15:20

Godzijdank kijk ik om

Godzijdank kijk ik om principiele redenen nooit naar de Vara. Dus deze vrouw ken ik niet.

GerardM op 24 oktober, 2012 - 15:46
metamorfose op 24 oktober, 2012 - 15:53

tsunami

Deze onpeilbare domme muts maakt zich liever druk ─ veel makkelijker namelijk ─ over een brave Van der Staaij die geen vlieg kwaad doet, dan over de tsunami die binnenkort ook op haar zal neerdalen, dan breekt de échte hel los.

Vele malen bedreigender en barbaarser dan duizend Van der Staaijs bij mekaar, het is de blinde vlek in de linksche kerk, een psychiater heeft er vast een mooie term voor in het DSM-gedeelte ('Mental Disorders').

Dit soort aandoeningen moet niet al te moeilijk zijn om te typeren.

Ongevaarlijk is het zeker niet, gezien de staat van het land en de msm, en het is niet meer om te lachen.

R. Hartman op 24 oktober, 2012 - 16:13

Alternativee lifestyles

Het pamperen van alternative lifestyles komt rechtstreeks van de Frankfurter Schule, ter vernietiging van het klassieke normen en waardenstelsel. Dat de übersocilaistische ikke-ikke-ikke generatie alleen aan zichzelf denkt en aan koketteren met het anders zijn, ongeacht wat dat (een ander, in dit geval een kind) kost, wordt door deze cabaratière - *kuch* -  weer eens duidelijk gemaakt, inclusief bijbehorend taalgebruik.

Zolang de staat zich niet wenst terug te trekken uit het betuttelen van gezinssamenstellingen en - situaties, met wettelijke aanduidingen van 'ouderschap' die inderdaad op afstamming gebaseerd zijn, heeft de SGP gewoon gelijk. Zoals J. Morika al schrijft is duo-moederschap alleen al om biologische redenen onverstandig. Maar in relatie tot de multicul, waar vele fysieke gebreken simpel terug te voeren zijn op incestueuze relaties, is zo'n wet die daar het zicht op ontneemt natuurlijk wel prettig.

Dat Timmetje meent dat de meerderheid van de bevolking van dit land daar wel achter staat (op basis waarvan meent Timmetje dat?) verbaast me dan weer niet.

De overheid is het probleem, niet de oplossing.

Richard de II2 op 24 oktober, 2012 - 16:14

Claudia de Breij is een domme

Claudia de Breij is een domme koe. En het zal niet voor het eerst zijn dat ze die zin tegen zich hoort uitspreken. (mwhaha).

Dat brengt ons bij stier Herman http://nl.wikipedia.org/wiki/Stier_Herman en dus bij de ethische kanten van genetische manipulatie. Stel dat Biologisch moeder A een genetische aandoening heeft waardoor haar kinderen geboren worden met een ernstige afwijking. De medische stand zou een stukje DNA van moeder B kunnen inbrengen in de eicel van moeder A waarop vader A vervolgens zijn kwakje loost.

Dan zou je op het vlak van mevrouw de Breij kunnen komen. Laten we het niet hopen....

François op 24 oktober, 2012 - 16:57

Houdt het een keer op?

Beschaving lijkt bij de rabiaat intolerante juffrouw de Breij slechts een flinterdun laagje vernis op een ware linkse gierput. Helaas heeft men de hele vorige eeuw tot nu aan toe moeten aanzien waar dat telkens weer toe lijdt (typo intended). Ruim 100 miljoen mensen (plus één: Fortuyn) zijn er al het slachtoffer van geworden. Houdt het een keer op? De haat-uitbarsting van juffrouw de Breij stemt niet optimistisch. Helaas.

mijn-idee op 24 oktober, 2012 - 17:15

Ik word al heeeeeeeeel lang,

Ik word al heeeeeeeeel lang, heeeeeeeeeeeeel moe en heeeeeeeeel misselijk van mensen als de breij.

Inclusief al die mensen die menen te weten wat ik hoor te vinden, te voelen, te denken, te beoordelen en te veroordelen. Ik zie homofielien iet als een zegen, maar ik laat ze, ik vind vloeken een gruwel maar het is hun dommigheid en onfatsoen, ik vind een hoop niet deugen maar er is vrijheid van meningsuiting en veel zaken die in de wet zijn bepaald. Fatsoen, beleefheid, respect betonen zit voor een groot deel in de mens zelf, en hoe ik het ook oneens ben met sommige beginselen van de SGP, luister en kijk ik 100 x liever naar mensen die in ieder geval niet schelden, vloeken, niet een ander in de hel wensen, en zich humaner gedragen dan deze quasi morele politie als Claudia ( lekker principieel ook , een kind kopen en het na een paar maanden in de steek laten, heel knap) en haar geestelijke vberwanten  Dus voor elke claudia 100 van der Staaijs.

D. G. Neree op 24 oktober, 2012 - 17:20

Ze vindt waarschijnlijk haar

Ze vindt waarschijnlijk haar eigen Tweet heel humoristisch en alle critici horen bij 'Baggernederland' omdat ze haar subtiele humor niet kan waarderen.

D. G. Neree op 24 oktober, 2012 - 17:21

Ze vindt waarschijnlijk haar

Ze vindt waarschijnlijk haar eigen Tweet heel humoristisch en alle critici horen bij 'Baggernederland' omdat ze haar subtiele humor niet kunnen waarderen.

ik denk dat op 24 oktober, 2012 - 18:01
MarcMarc op 24 oktober, 2012 - 18:34

hypocrisie in de discussie

Ik ben liberaal en ben enorme tegenstander tegen partijen die met de bijbel in de hand menen te bepalen wat goed voor mij en anderen is.

Vanuit die context snap ik de sympathie voor de SGP niet en begrijp ik de frustratie van Claudia de Breij (waar ik overigens geen fan van ben). Ze is lesbisch en vrouw en heeft een kind. Alles waar de SGP tegen is. De intollerantie van de SGP t.a.v. homo's en het discrimineren van vrouwen geeft genoeg redenen om fel uit te halen te halen.

Alleen maar omdat Claudia de Breij links is krijgt ze in de reacties de wind van voren. Als Geert Wilders kritisch uithaald tegen de Islam is het ineens wel geoorloofd.

Beste reaguurders, wordt eens wat zuiverder in de reacties en probeer je eens in anderen te verplaatsen waardoor je wellicht meer begrip krijgt en op een zinnige manier kan discussieren. Niet chique maar een berijpelijke reactie zou dan de overheersende mening zijn.

Two Ravens Black Kettle op 24 oktober, 2012 - 18:48

@ MarcMarc. Ziet u niet het

@ MarcMarc.

Ziet u niet het verschil tussen legitieme kritiek -die ik ook heb op bepaalde standpunten van de SGP- en de vuilspuiterij van 'mevrouw' deBreij ?

MarcMarc op 24 oktober, 2012 - 18:53

@Two Raven Jawel, ik zeg ook

@Two Raven

Jawel, ik zeg ook dat de reactie niet chique is doch wel begrijpelijk.

rien op 24 oktober, 2012 - 18:57

Als er een (orthodoxe) moslim

Als er een (orthodoxe) moslim of een Imam hetzelfde had gezegd, zou deze linkse schreeuwlelijk nooit zo reageren. Niet alleen inderdaad omdat ze dan 24/7 beveiligd kan worden, maar ook omdat ze het eigen PvdA-stemvee aanvalt. In dat geval had ze dit nooit in haar hoofd gehaald, want dan komt het ineens omdat zij in die cultuur zijn opgegroeid. Ik krijg echt steeds meer een gloeiende hekel aan die linkse Vara-engnekken. 

monty1 op 24 oktober, 2012 - 19:10

@ MarcMarc   "... Vanuit die

@ MarcMarc

"... Vanuit die context snap ik de sympathie voor de SGP niet en begrijp ik de frustratie van Claudia de Breij (waar ik overigens geen fan van ben). Ze is lesbisch en vrouw en heeft een kind. Alles waar de SGP tegen is."

Wacht even, u heeft begrip voor de frustraties van juffrouw de brey omdat zij lesbisch en vrouw is? En ook nog een kind heeft? En de SGP is tegen lessbische vrouwen, vrouwen in het algemeen en tegen mensen die kinderen hebben? 

Klinkt heel geleerd wat u allemaal schrijft, maar waar is de logica in uw verhaal? Het duizelt me een beetje.

Gielah op 24 oktober, 2012 - 19:28

De "bevrijden" worden wel steeds dwingender...!

Wat is er in vredesnaam begrijpelijk aan wat die Claudia de Brey getwitterd heeft?

Om dit te kunnen begrijpen moet men toch minstens ook een tik van dezelfde malle molen te pakken hebben?

Als het om natuurlijk en normaal gaat, staat de SGP uiteraard mijlen dichter bij de waarheid.

Sinds men de laatste 50 jaar in een héél klein aantal landen in de wereld ( waaronder helaas ook  Nederland) allerlei onnatuurlijke nieuwigheden als normaal, gezond, acceptabel en wenselijk door onze gezamenlijke strotten probeert te duwen....

dingen, die sinds mensenheugenis door geen hónd als natuurlijk en normaal beschouwd zijn....

maar nú heeft men dan zogenaamd voor het eerst in de geschiedenis der mensheid het normaliteitswiel uitgevonden....

Sinds er manifestaties en demonstraties en televisie-uitzendingen en zelfs lessen voor de allerkleinsten op de scholen ingezet worden om de gewenning daarvan er in te stampen bij een ieder van ons....

helaas érg ordinair en smakeloos allemaal en ook niet al te logisch,

zodat het maar bij een héél klein deel van het volk landt...

zien we de in álles hun zin krijgende homo's en lesbischen van dag tot dag woedender, dwingender en dictatorialer worden.... dus erg veel vreugde over de behaalde gelijkschakeling is verrekte moeilijk te ontdekken.

En wie krijgen dan de volle laag en wordenzelfs  met branden in de hel bedreigd door deze 'natuurlijken' en 'normalen'?

Degenen die niet gehoorzaam en volgzaam meegaan in de gekte,

omdat zij niet wensen te leven bij de zeer veranderlijke waan van de dag en bij de fluctuerende geest van de tijd  ( wat gisteren fout was is vandaag ineens goed.... en omgekeerd....)

maar volgens eeuwige normen en waarden, zoals die zijn neergelegd in het Woord van God.

En ja.... dat maakt de mee-veranderenden en mee-fluctuerenden dan ontzéttend boos!

"Gij zult niet afwijken van de nieuwe mores anno 2012",  schetteren zij ons diep verontwaardigd toe. 

Nu... dat bepalen wij nog altijd zelf.

Happel op 24 oktober, 2012 - 19:41

Youp nu ook al ?

Ach ja. In haar kringen moet je af en toe aan je VARA broodheren - of zijn het broodvrouwen in haar geval ? - tonen dat je nog steeds aan hun kant staat.

Even voor de verkiezingen van 2009 bleken de cabaretiers, die vrijwel zonder uitzondering links stemmen, op nagenoeg het zelfde moment ineens met anti-Wilders grappen kwamen.

Die '' grappen ''  hoorden hoorbaar niet thuis in het reguliere programma. Zelfs Youp deed mee , al leek dat niet van harte.

Over coördineren gesproken. 

armeblanke op 24 oktober, 2012 - 19:55

Probleem van de sgp is niet

Probleem van de sgp is niet een gebrek,maar juist een teveel aan tolerantie;de sgp is veel te lief voor dit soort mensen.
Uit http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Showbizz/article/detail/2880800/2011/08/31/C... :

"De Breij en haar ex-vrouw Conny Kraaijeveld hebben samen zoon Bing."

Een vrouw en haar ex-vrouw die samen een kind hebben???De kwaadaardige verwrongenheid en het nietsontziende egoisme van deze begoochelde fantasten kan niet genadeloos genoeg aan de kaak gesteld worden.

Julius op 24 oktober, 2012 - 19:57

normaal

We mogen blij zijn dat de groep van fanatieke heiligheidgelovers een groeiende minderheid aan het worden is. Geloven in een sprookjesboek is enkel mogelijk na meerdere klappen van de molen. Als kind is geloven in sprookjes natuurlijk heel normaal maar als een volwassene op zeer hoge leeftijd nog steeds niet door heeft dat het verhalenvertellers zijn geweest dan kan zo'n figuur toch met de beste wil van de wereld niet meer serieus genomen worden? Een plekje in het openluchtmuseum zou mooi zijn opdat we zulke ''middeleeuwsen'' niet zullen vergeten. 

De reactie van Claudia is natuurlijk vanuit haar beleving heel goed te begrijpen, los van wat je vindt van de woordkeuze. Maar voor enkele geindoctrineerden is dat natuurlijk door een permanante verdoving van het rationele deel van de hersenen volledig uitgesloten. 

attlee op 24 oktober, 2012 - 20:07

Bah

Nu ben ik dol op cabaret en ja, meestal is dat links(ig)

Veel grappen en grollen heb ik dus aan de VARA te danken, brengen van nieuw talent vind ik een prima eigenschap.

Maaaaaarrrr.....bij de VARA hebben ze ook de irritante eigenschap om talent dat maar niet echt wil doorbreken een soort van eeuwig podium te geven.

Ik noem bv. de nooit leuke Bert Visser of de tenenkrommende Karin Bloemen.

Het ergst...ik (om in haar taal te praten) had de schurft aan haar rotkop, haar waardeloze humor, haar kutliedjes en vooral die eeuwige nep-verontwaardiging.

Als ik een reden had om DDS te bezoeken was het wel, zodat ik er zeker van kon zijn haar hier NIET tegen te komen.

Jammer...ze heeft DDS gehaald, maar ik raad iedereen aan; direct vergeten..je mist er nix aan!

attlee op 24 oktober, 2012 - 20:07

Bah

Nu ben ik dol op cabaret en ja, meestal is dat links(ig)

Veel grappen en grollen heb ik dus aan de VARA te danken, brengen van nieuw talent vind ik een prima eigenschap.

Maaaaaarrrr.....bij de VARA hebben ze ook de irritante eigenschap om talent dat maar niet echt wil doorbreken een soort van eeuwig podium te geven.

Ik noem bv. de nooit leuke Bert Visser of de tenenkrommende Karin Bloemen.

Het ergst...ik (om in haar taal te praten) had de schurft aan haar rotkop, haar waardeloze humor, haar kutliedjes en vooral die eeuwige nep-verontwaardiging.

Als ik een reden had om DDS te bezoeken was het wel, zodat ik er zeker van kon zijn haar hier NIET tegen te komen.

Jammer...ze heeft DDS gehaald, maar ik raad iedereen aan; direct vergeten..je mist er nix aan!

attlee op 24 oktober, 2012 - 20:07

Bah

Nu ben ik dol op cabaret en ja, meestal is dat links(ig)

Veel grappen en grollen heb ik dus aan de VARA te danken, brengen van nieuw talent vind ik een prima eigenschap.

Maaaaaarrrr.....bij de VARA hebben ze ook de irritante eigenschap om talent dat maar niet echt wil doorbreken een soort van eeuwig podium te geven.

Ik noem bv. de nooit leuke Bert Visser of de tenenkrommende Karin Bloemen.

Het ergst...ik (om in haar taal te praten) had de schurft aan haar rotkop, haar waardeloze humor, haar kutliedjes en vooral die eeuwige nep-verontwaardiging.

Als ik een reden had om DDS te bezoeken was het wel, zodat ik er zeker van kon zijn haar hier NIET tegen te komen.

Jammer...ze heeft DDS gehaald, maar ik raad iedereen aan; direct vergeten..je mist er nix aan!

attlee op 24 oktober, 2012 - 20:09

Oeps

Da's 3x dezelfd mail...excuses

Leon Nelen op 24 oktober, 2012 - 20:26

"brand toch in de hel" is geen doodsverwensing.

Ik ben het oneens met de auteur dat "brand toch in de hel" een doodsverwensing is. Het is wel schelden natuurlijk. Maar dan meer een koekje van eigen deeg. Of Van der Staaij moet er een vriendelijkere versie van het christendom op na houden.

Leon Nelen op 24 oktober, 2012 - 20:28

Uit het SGP artikel : "De

Uit het SGP artikel : "De regering geeft zelf aan dat vermoedelijk meer landen het ouderschap van twee vrouwen niet erkennen dan landen die het wel erkennen".  De macht van de SGP gaat dan wel erg ver (cynisch). Als of je alleen vanuit de christelijke ideologie er tegen bent dat een kind geen recht heeft op een vader en een moeder.

Primo Mattino op 24 oktober, 2012 - 20:29

SIRE

............ vervolgens uit dezelfde koker een spotje laten maken hoe tolerant blanke autochtone heterosexuele mannelijke Nederlanders zich zouden moeten gedragen...............

jan999999ud op 24 oktober, 2012 - 20:58

Claudia scheldt uit gewetenswroeging

Als mensen zo gaan schelden is het vaak onmacht. Claudia weet dat van der Staay gelijk heeft en dat wringt. Haar zoontje heeft inmiddels al 3 moeders en 1 vader. Het kereltje is nog jong dus dat kunnen nog meer moeders worden. Die als et aan GL ligt allemaal als ouder moeten worden erkend. Ze heeft ook de wetenschap niet aan haar kant. Kinderen hebben een vader en een moeder nodig. Ook Scheidingen zijn enorm schadelijk voor een kind. Programma’s als Spoorloos laten zien hoe fundamenteel het is om je biologische ouders te kennen.

In het leven kan van alles gebeuren maar het gaat er om dat je nooit met voorbedachten rade een kind in een ‘constructie’ moet gaan plaatsen. Het heeft ook helemaal niks met religie te maken of met het feit dat lesbische ouder niet met liefde een kind op kunnen voeden. Het gaat om oer gevoelens en fundamentele eigenschappen van een mens. Een kind opvoeden is al niet makkelijk dit vereist al veel van ouders in een ‘normale’ situatie. Door dit soort constructies worden ouder werkelijk op de proef gesteld. Vooral van belang is hoe het is slechte dagen gaat. Als het kind bv gehandicapt is, opvoedingsproblemen krijgt. Hoe sterk is de liefde dan van al die ouders?

Homo’s (waar ik ook zelf toe behoor) moeten gewoon accepteren dat ze geen eigen kinderen kunnen krijgen. Dat geldt ook voor sommige hetero stellen waar dit ondanks IVF niet lukt. Het is überhaupt belangrijk voor iedereen om sommige zaken in het leven te accepteren. Niet alles is maakbaar. Dat is voor sommige best moeilijk maar het belang van het kind kan nooit ondergeschikt worden gemaakt aan dat van de ouders. Een kind is geen ding maar een ander mens. Adoptie en pleegzorg vind ik wel acceptabel omdat kinderen in een gezin altijd beter af zijn als in een instelling. Mensen die geen kinderen kunnen krijgen moeten er geen obsessie van maken maar zoeken hoe ze een andere invulling kunnen geven. In een jeugd vereniging leiding geven,  peetouderschap voor kinderen van familieleden enz. Ook moet men de voordelen willen zien van het hebben van geen kinderen. Het is echt niet alleen maar leuk.

Primo Mattino op 24 oktober, 2012 - 21:18

Mooi

gezegd Jan.

Ik zou wel zo mooi willen kunnen tekenen als Picasso, ik zou wel kinderen willen baren, ik zou wel zo intelligent willen zijn als Stephen Hawking, ik zou wel zou goed willen kunnen voetballen als Cruijf, ik zou wel zo rijk willen zijn als Bill Gates, ik zou wel .............. Maar ik heb twee linkerhanden, ben een man, heb een hoofd vol zaagsel, twee linkervoeten en geen luis om dood te drukken en toch ben ik gelukkig.

cico op 24 oktober, 2012 - 22:42

mooiste reactie van SGP

CSGP-fractiemedewerker D. J. H. van Dijk schrijft: „@claudiadebreij Eveneens een beetje boud geformuleerd: SGP’ers wensen jou de hemel toe.”

johan de witt op 24 oktober, 2012 - 23:40

Hypocriet

De Breij is een hypocriet. Over al die perversiteiten in onze samenleving aangaande vrouwendiscriminatie en onderdrukking door de import van de islam (hoofddoeken, besnijdenissen, gedwongen huwelijken, seksisme, segregatie, kledingvoorschriften, gedragsnormen, apartheid en eer/moordwraak) heb ik haar nog nooit gehoord. Op Christenen is het makkelijk uithalen. Die schieten niet terug. Dat de SGP dit standpunt huldigt is volstrekt legitiem volgens hun partijstandpunten. De maakbare samenleving kent ook grenzen, maar voor linkse idealisten is dat moeilijk te accepteren. Op zich zijn religieuze standpunten in de politiek een onbegaanbare weg. Religie en politiek dienen strikt gescheiden te zijn. Daarom ben ik tegen elke politieke partij op religieuze grondslag. Dat religieuzen in de politiek zijn is prima, maar dan deel uitmakende van seculiere partijen. Religie is een persoonlijke zaak en daar mag je niet politiseren. Maar zoals De Breij zich hufterig gedraagt is onacceptabel. Iemand zo grof beledigen doe je gewoon niet. De SGP is een keurige politieke partij in het huidige stelsel en trouw aan de grondwet en het staatsrecht. Voor mij hoeft het niet, maar het is nu eenmaal zo. En inzake dit punt: voor mij moeten niet-biologische ouders dezelfde rechten hebben als biologische. Het gaat om het belang van het kind. Dat moet voorop staan.

tipo op 24 oktober, 2012 - 23:41

De Natuurlijke Orde en het belang van het kind.

Wat is de verbetering van het belang van een kind, als de vriendin van zijn/haar moeder opeens ook mama heet en zich als zodanig bij een ambtenaar officieel geregistreerd heeft met een stempel en een sticker? Claudia de Brey kan nooit uitleggen wat het belang van haar kind is, dat haar nieuwe vriendin (niet de ex) die mogelijkheid heeft. Of kan zij met terugwerkende kracht ook al haar exen tot moeder laten bestempelen?

Dat wordt nog leuk, als bij elke geboorte al je exen opeens op de stoep staan om ook moeder (M/V) te spelen. Misschien een leuk voorstel voor de VARA om die stap nu uit te proberen.

tipo op 24 oktober, 2012 - 23:46

@ johan de witt 23:40

Waarom is het in het belang van het kind, dat biologische ouders dezelfde rechten hebben als niet-biologische ouders (de rest van de wereld dus)? Dat belang zie ik niet.

jan999999ud op 24 oktober, 2012 - 23:54

Walchelijke P&W discussie

Net bij een P&W een walgelijke discussie over dit onderwerp tussen Barbera Barend en Mariska Orban. Typisch P&W truckje. Kies een sterke voorstander met een paar grachtengordel supporters en een zwakke tegenstander uit religieuze hoek. Je kan het onderwerp dan makkelijk af doen als religieus fanatisme en de boel belachelijk te maken. Durf dan een paar wetenschappers tegenover elkaar te zetten. De man heeft alleen maar het zaadje geleverd volgens Barbara. Ik hoop dat haar kind daar straks ook zo over denkt anders heeft ze wat uit te leggen.

Fatima op 25 oktober, 2012 - 01:52

God hates fags, weet je nog

Je zult maar worden gehaat. Het zal je maar overkomen. Is het gisteren het joodse ras, vandaag de homosexualiteit, morgen de automobilist, overmorgen de verzet tegen de Mahdi of de wedergekeerde Jezus.

Normaal zijn kan maar in 1 boek staan: het Oude Testament.

Niet het Evangelie, niet de Qurán, niet de I Tjing, niet de Veda, niet de bibliotheek van Alexandrie.

Wat een sympathie ineens voor de SGP. Alsof die stakkers niet mogen terugslaan en hun linkerwang reeds paars is geslagen. Zie ze eens lopen die braven naar hun prot.chr. geref. vrijgem. enz. dodenkerk. Met hun hel en duivel en Toorn van God. Naar zo'n haatpaleis gaat toch niemand vrijwillig naar toe. Zij zijn niet normaal, met hun 2 zeteltjes. Het protestantisme is een angstbeweging met hulp van het Oude Testament. Het katholicisme is een angstbeweging met hulp van zuiverheidstyrannie. Toen het bericht kwam van een Amerikaanse sekte "God hates fags" wisten we niet hoe hard we moesten terugspugen. A god who hates.

We worden geboren zonder er zelf om te vragen, helemaal uit het niets. De meesten krijgen tedere moederliefde en weinigen vaderliefde. Daarna is het parool: flink worden. En daarna: niet stout zijn. Papa, wat is stout? Antwoord: lees maar het Burgerlijk Wetboek en voor de simpelen de Bijbel. Waarin de oerverhalen en wetten van de Egyptenaren, Perzen en Soemeriers worden samengebracht. En dat jij lesbisch bent door toedoen van Adam en Eva en de slang Lucifer (allemaal geschapen door God die zichzelf heeft geschapen). Een heilig, want transcendent boek met wetten, plichten en waarschuwingen. Met joden als uitverkorenen, terwijl ze nooit hadden gehoord van continenten als Amerika, Australie en de landmassa ten oosten van India. God leeft in ieder mens, omdat de mens leeft. Het is net als met een geschilderd portret van Beethoven: hij kijkt je aan alsof hij leeft, maar het is door je eigen verbeeldingskracht en levensenergie. De mens kan zich nooit voorstellen dat God getrouwd is en seks bedrijft en van een ander ras is dan Indogermaans. 

Stevan DenHaag op 25 oktober, 2012 - 09:48

Gelijk of niet gelijk

Iedere niet biologische ouder verkrijgt het 'ouderlijk gezag' door adoptie. Waarom zouden we lesbiënnes meer rechten geven dan anderen?

Frits B op 25 oktober, 2012 - 10:45

Stevan DenHaag op 25 oktober, 2012 - 09:48

Klopt voor wat betreft stiefouders, maar lesbiennes krijgen door dit wetsontwerp niet meer rechten dan anderen. Volgens de huidige wetgeving is in een lesbisch huwelijk, waarin dus de partner biologisch niet in staat is een kind te verwekken, de natuurlijke vader - als hij bekend is en als zodanig bij de geboorteaangifte geregistreerd is - ook de juridische vader, ook als hij alleen maar donor is geweest en zich verder niet met het kind bemoeit. De wettige huwelijkspartner van de moeder moet via de rechtbank het kind adopteren om vaderlijke rechten te verkrijgen, ook al is ze met de moeder getrouwd. Je krijgt dan de rare situatie dat als de zaaddonor het in zijn hoofd krijgt rechten op het kind te laten gelden, bij voorbeeld als de moeder onverwacht sterft, de echtgenote van de moeder formeel geen verweer kan bieden tenzij ze het kind geadopteerd heeft. Vandaar dat nu de gebruikelijke regel gaat gelden dat de officiële huwelijkspartner van de moeder automatisch de rechten van een vader heeft. Het geslacht van de partner doet er dan niet toe, evenmin als dat voor het huwelijk zelf van belang was. 

Als een getrouwd gemengd stel langs natuurlijke weg geen kinderen kan krijgen maar met succes bij de spermabank aanklopt, is de wettige echtgenoot toch ook de juridische vader en niet de spermadonor?

Robert Lemm op 25 oktober, 2012 - 11:22

SGP in de hel?

Who the hell is this Claudia?

huuskesgait op 25 oktober, 2012 - 12:57

Reaxy.

Goed gezegd, mijnheer Engelbart.

Goodgoan: Gait H.M. Leferink

Gielah op 25 oktober, 2012 - 13:10

Goed zo, meneer van der Staaij!

Van der Staaij in gesprek met De Breij na felle uithaal

donderdag 25 oktober 2012 10:32

SGP-fractievoorzitter Kees van der Staaij nodigt cabaretier en VARA-presentator Claudia de Breij uit voor een gesprek. Aanleiding hiervoor is het felle twitterbericht waarin De Breij zegt dat Van der Staaij moet branden in de hel.

'Heb er nog eens een nachtje over geslapen. Ik nodig @claudiadebreij voor kopje koffie en goed gesprek,' twittert Van der Staaij donderdag.

Vrouwen
De Breij reageerde dinsdagdagavond via Twitter fel op het SGP-standpunt over duomoederschap. Onder de kop 'Wat ongelijk is, niet gelijk behandelen' beargumenteerde de christelijk-orthodoxe partij waarom ze tegen duomoederschap is voor lesbische vrouwen.

De Breij liet in felle bewoordingen weten dat zij het niet eens is met de partij. 'Vuile vieze @keesvdstaaij, brand toch in de hel. SGP: wat ongelijk is, niet gelijk behandelen. #duomoederschap,' twitterde de cabaretier.

Later nuanceerde De Breij haar woorden: 'Ok, het was misschien een beetje boud geformuleerd. Maar wat @keesvdstaaij zegt vind ik zo liefdeloos, onverdraagzaam en kwetsend. #moeders.'

Gesprek
Claudia de Breij wil graag met Van der Staaij in gesprek. 'Heel graag,

@keesvdstaaij. Ik heb er ook nog eens een nachtje over geslapen en dit lijkt me het beste wat we kunnen doen. DM over details?'

Kees van der Staaij had nog niet gereageerd op alle tumult. Op Twitter was er veel kritiek op de woorden van De Breij. 'Hoe links reageert op andersdenkenden,' zei een twitteraar en 'Ja ja, het niveau van linkse publieke omroep,' reageerde een ander.

Bron:Elsevier


Two Ravens Black Kettle op 25 oktober, 2012 - 13:12

Beschaving versus

Beschaving versus gesubsidieerde grachtengordel vulgariteit. 

Marg op 25 oktober, 2012 - 20:39

Uit RD: Blogger Tim Engelbart legt op

Blogger Tim Engelbart legt op De Dagelijkse Standaard uit waarom hij vindt dat uit de opmerking van De Breij „intense haat” spreekt.

Hier het hele artikel:

http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/cabaretier_de_breij_haalt_fel_uit_n...

knipperlicht op 26 oktober, 2012 - 15:46

claudia

Heeft Ronald Plasterk nog niet getwitterd dat hij "enorm heeft moeten lachen om de verfijnde ironie achter de tweet van Claudia"?? Dat deed hij pas bij Mischa Wertheim wel.

Frits B op 29 oktober, 2012 - 15:00

In de Daily Mail van vandaag staat een bericht

dat aangeeft hoe belangrijk het kan zijn dat de officiële "vader" (al is dat een vrouw) op haar verantwoordelijkhden kan worden aangesproken en niet een anonieme zaaddonor:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2224536/Gay-sperm-donor-pay-daug...

En daarom is het gewraakte wetsontwerp zo belangrijk. 

© 2009 - heden Dagelijkse Standaard. Alle rechten voorbehouden.