Klik hier als u meer wilt lezen over ons privacybeleid en gebruik van cookies.

(Niet meer tonen)

'Waarom ik wegga uit Nederland'

Geplaatst door Michael van der Galien op 13 oktober, 2012 - 12:00

Belastingdruk.

Kijk eens naar het rijtje belastingen dat hier online is gezet:

Door de vele verschillende wetten en belastingen ben ik inmiddels zo terneergeslagen, uitgeput, uitgebuit, uitgewoond, uitgetrokken en uitgeperst, dat ik niet meer weet waar ik aan toe ben, hoe ik moet overleven en of ik er nog wel mag zijn. Men heeft mij genoodzaakt te betalen voor:


Milieubelasting,
Inkomstenbelasting,
Vennootschapsbelasting,
BTW,
BPM,
Loonbelasting,
Onroerendgoedbelasting,
Overdrachtsbelasting,
Staatsbelasting,
Straatbelasting,
Rioolbelasting,
Grondbelasting,
Wegenbelasting,
Verzekerings-belasting,
Beursbelasting,
Weelde-belasting,
Gemeentebelastingen,
Dividendbelasting,
Successie-belasting,

En, ja, die lijst is nog veel langer.

Sta daar nou eens bij stil, denk eens na over die belastingen die we moeten betalen; het is pure diefstal.

Reacties

Bob Fleumer op 13 oktober, 2012 - 12:25

Stemmen

Ja Michael, we blijven op die ........ stemmen, het onbenul viert hoogtij!

Je hebt gelijk het is niet meer op te brengen. Terwijl een regering er eigenlijk is om ons tegen zo weinig mogelijk geld ons leven te laten leiden. Als we de vruchten van onze arbeid na aftrek van een redelijke belasting, zelf zouden besteden hadden we een welvarend bestaan in een welvarend land.

Ze zijn totaal vergeten waar ze voor zijn ingehuurd!

Nederland verwordt tot een werkkamp.

Bob Fleumer op 13 oktober, 2012 - 12:26

Belasting

Wat dacht je van de energiebelasting? 

Die was bij mij hoger dan de gebruikte stroom!

Obomov op 13 oktober, 2012 - 12:29

Binnenkort kun je daar een Europees rijtje naast zetten

Om vervolgens hele geleerde wetenschappers dikke onderzoeksrapporten te laten schrijven waarom die economie niet vooruit te branden valt. 

Jason op 13 oktober, 2012 - 12:32

wij laten ze toch hun gang

wij laten ze toch hun gang gaan, het is onze fout op ze te stemmen. In je rijtje heb je vergeten de parasietenbelasting , die wij moeten betalen voor dat verfoeilijke koninklijk huis, dat de euvele moed heeft te verklaren dat wij kunnen verrekken maar dat zij niet inleveren.

MeHuman op 13 oktober, 2012 - 14:03

Kankeraars

We leven verdomme in een van de beste landen ter wereld. Hou toch op.

Jason op 13 oktober, 2012 - 14:10

@ Mehuman   Leg dat eens uit,

@ Mehuman

Leg dat eens uit, wij hebben het toch over hetzelfde land ????????????

Primo Mattino op 13 oktober, 2012 - 14:26

Mehuman

Wel eens over de grens geweest (met je ogen open)?

Iemand die in één zin dergelijk taalgebruik nodig heeft om te zeggen wat hij/zij bedoelt, schrijf ik ogenblikkelijk af.

Bas op 13 oktober, 2012 - 15:20

De oplossing is emigreren en

De oplossing is emigreren en een andere nationaliteit aannemen. Op slag verlies je de Nederlandse. Tien jaar later. Je was succesvol en zoekt een oplossing. Je oude vaderland is in de top 10 van oplossingen. Dienstdoende ambtenaren rollen over elkaar heen om behulpzaam te zijn bij alles wat voor de native streng verboden is. Het raarste is dat omkopen niet nodig is. De links gehersenspoelde ambtenaar is een school voorbeeld wat in andere landen, N Korea uitgezonderd, niet bestaat. Met èèn tip, vertel het zijn superior hoe tevreden je ben. Met een volgend bezoek worden dan zelfs je hotel kosten betaald!

Gewoon op 13 oktober, 2012 - 15:21

@MeHuman op 13 oktober, 2012

@MeHuman op 13 oktober, 2012 - 14:03

Hier vergist u zich wel degelijk. NL heeft een van de hoogste belastingstelsels uit de wereld. Het enige waar NL goed in is: sinterklaas spelen voor de buitenwereld en de zweep er over bij de hardwerkende Nederlander.

Tenzij u tot de handophoudende, werkloze, gesubsidieerde rakkers behoort dan heeft u idd gelijk...

MeHuman op 13 oktober, 2012 - 15:37

Emigreren?

Ik denk inderdaad dat in Nl de mix van voorzieningen,
veiligheid, rechtsaspecten, corruptie etc gunstig afsteekt tegenover de meeste
landen.

Laat mij dan aub weten naar welk land je moet emigreren en
waarom je daar heen moet. Welk land is beter dan Nederland en de moeite van het emigreren waard? U weet dat blijkbaar.

Alvast bedankt.

@Primo: ja

@Gewoon: hele leven gewerkt en ja, het kost  een paar centen maar dan heb je ook wat .....

Maaike op 13 oktober, 2012 - 15:55

Wat een gezeur. Ja, we

Wat een gezeur. Ja, we betalen belasting, maar krijgen er ook veel voor terug. Recht op de basisverzekering:dus dokter en ziekenhuis, probeer dat maar eens in een land als Amerika, bijvoorbeeld, recht op onderwijs voor iedereen, goed onderhouden wegen, etc. We beseffen dat niet, omdat we dat gewoon vinden. Maar ik zou mijn landje wat dat betreft niet gauw voor een ander land willen inruilen.

Gielah op 13 oktober, 2012 - 16:05

Het wás goed!

De enige fout, die @ MeHuman ( 14.03 uur) volgens mij maakt, is dat hij verzuimd heeft om zijn bijdrage in de verleden tijd te zetten:  " We lééfden in een van de beste landen van de wereld".

Wie van in of na vlak ná de Tweede Wereldoorlog is, heeft  - met reden - hele goede herinneringen aan dit land.

We hadden het niet rijk, maar onze overheid kwam op voor de belangen van de Nederlandse inwoners en was relatief eerlijk.

Er was veel gezelligheid en de kerken zaten nog vol.

Het onderwijs was uitermate goed en de kranten stonden nog niet in dienst van de overheid, maar hadden regelmatig terechte kritiek... én durfden die te publiceren, want zelfs LINKS zat nog redelijk goed in elkaar en had nog niet de hersenspoeling van Nieuw Links ondergaan.

Wie hier pas twintig of tien jaar geleden is gearriveerd, heeft geen idéé van wat Nederland ooit was.

Die is ( omdat het in zijn of haar land van herkomst nog veel beroerder was )  nu waarschijnlijk best tevreden, want die is er op vooruit gegaan.

Nooit zal die het echte Nederland en zijn indrukwekkende cultuur, waarden en normen leren kennen, omdat dat land in feite niet meer bestaat... maar bewust om zeep geholpen is.

Die zal, wil hij daar nog een glimp van meekrijgen, goed naar oudere Nederlanders moeten gaan luisteren, die nog de tijd zonder Mc Donalds, Coca Cola, porno, drugs, abortus en nog meer van zulke 'moderne verworvenheden' hebben meegemaakt.... en die juist daarom álle reden hadden om vaderlandsliefde te ontwikkelen. 

Obomov op 13 oktober, 2012 - 16:39

We betalen belasting en krijgen daar veel voor terug

Die uitspraak is onjuist. Sommige mensen krijgen daar veel voor terug. Anderen zien er nauwelijks iets van terug. Ook is het beslist niet zo dat we allemaal even veel belasting betalen: we hebben immers geen poll-tax, zelfs geen flattax. Bovengenoemde redenering is een onherroepellijk gevolg van het massale herverdelingsmechanisme zoals heden ten dage door de overheid voorgesteld. Evenmin is het zo dat we allemaal even hard moeten werken om de centjes te verdienen. Er zijn dus mensen die heel hard werken, veel belasting betalen, daar niets van terug zien en vervolgens geschoffeerd worden, zelfs voor racist en fascist worden uitgemaakt, als ze vragen of het ook eens wat minder zou mogen. 

Degene die zo graag zeggen dat 'we' er zoveel voor terugkrijgen begrijpen om te beginnen niet dat een verzekering, onderwijs of het wegennet beter en goedkoper privaat te organiseren zijn. Daarnaast wekken ze de indruk dat zij voornamelijk aan de ontvangende kant van het herverdelingsmechanisme bivakkeren. 

De vermeende solidariteit die als verantwoording hiervoor wordt gebruikt is weinig anders dan een eufemisme voor grootschalige diefstal ondersteund door een foutieve, marxistische conclusie dat het marktmechanisme inherent is aan een onrechtvardige verdeling van middelen die bovendien rijk en arm verder uiteen drijft. 

Rechtse Rakker op 13 oktober, 2012 - 17:06

Militaire acties in het buitenland

Michael van der Galien schrijft:

"Sta daar nou eens bij stil, denk eens na over die belastingen die we moeten betalen; het is pure diefstal."

Vreemd, dat iemand dat scrhijft die vaak voor grootschalige militaire acties in het buitenland is. Blijkbaar is diefstal dan ineens wel gerechtvaardigd....

MeHuman op 13 oktober, 2012 - 17:29

Emigreren

De titel van dit stukje was "waarom ik wegga uit Nederland". Want er is zoveel belasting te betalen. Dat is waar. En het kan beter verdeeld worden. Dat is waar. En niet elke leeftijdsgroep heeft gelijk geprofiteerd. Dat is waar. Welkom in de wereld.

Mijn vraag is nog steeds: waar ga je dan naar toe? Welk land is zoveel beter dat je hier vertrekt? Noem mij aub dat land.

In afwachting.

Bas op 13 oktober, 2012 - 17:31

Een mens gaat eenmaal dood.

Een mens gaat eenmaal dood. En word bij de poort teruggestuurd. Opeens word geschiedenis begrijpelijk. Met als overduidelijke conclusie de reden. Waarom goden zwijgen als mensen praten.

Gewoon op 13 oktober, 2012 - 17:38

We krijgen er veel voor terug...?

Maaike op 13 oktober, 2012 - 15:55

Wat u opnoemt is leuk en aardig alleen onbetaalbaar geworden voor een grote groep mensen!

Je mag van een overheid verwachten die zulke hoge en veel belastingen heft ook aannemen dat het dan in ieder geval goed besteed wordt.

Tot nu toe wordt het gespendeerd aan een EU dictatuur, andere lidstaten die zo corrupt als een tierelier zijn maar geen zier voor NL zelf. Een en al bagger en ellende.

Hoezo krijgen wij er veel voor terug?

Rechtse Rakker op 13 oktober, 2012 - 17:38

@Maaike

Al die voorzieningen die u noemt zijn ook mogelijk via de private sector. Blijkbaar is ons land rijk genoeg om die voorzieningen met de hele overheidsbureaucratie eromheen te betalen. Dan lukt het zonder de hele overheidsbureaucratie ook wel! Dan hoor ik u denken, dat sommige voorzieningen dan voor de armen onbetaalbaar worden. Maar ook dat klopt niet. Naarmate de belastingen lager zijn, geven mensen meer aan liefdadigheid. Een combinatie van liefdadigheid en vrije markt kan prima voor de armen zorgen. De problemen in de Amerikaanse gezondheidszorg hebben met 2 zaken te maken:

1 Teveel regulering van ziekenhuizen, zorgverleners en zorgverzekeringen, waardoor de kosten te hoog zijn.

2 De wetgeving op het gebied van schadeclaims. Hierdoor is de zorg veel duurder EN is de liefdadigheid op het gebied van medische zorg grotendeels verdwenen. Voor de wetgeving op het gebied van schadeclaims, waren er veel klinieken die armen gratis of tegen gereduceerd tarief hielpen op basis van liefdadigheid. Tegenwoordig laten de artsen dat wel uit hun hoofd uit angst voor claims....

Kortom: de overheid is weer eens het probleem en niet de oplossing!

Rechtse Rakker op 13 oktober, 2012 - 17:44

Veel terug voor ons belastinggeld?

@Maaike

Nog even een aanvulling op bovenstaande. We krijgen ook niet veel terug voor ons belastinggeld. Ik zou u willen adviseren om eens een kijkje te gaan nemen in verpleeghuizen. Misschien is er werken ook wel mogelijk (kan vaak zonder diploma). Dan kunt u zien, wat ouderen die zich hun hele leven blauw hebben betaald aan de belasting "terugkrijgen" voor hun belastinggeld.....

Jaantje op 13 oktober, 2012 - 17:59

Klopt niet

Werken zonder diploma in een bejaarden tehuis?nee hoor als men die diploma niet heeft geen werk of men moet er als stage terrecht komen anders gaat het echt niet.

Wel als vrijwilleger om thee te schenken blaadjes/krantjes rond te brengen.

Jaantje op 13 oktober, 2012 - 18:01
janos73 op 13 oktober, 2012 - 18:14

Nederland is inderdaad een

Nederland is inderdaad een van de beste landen in de wereld om in te wonen. Dat zeggen niet alleen buitenlanders maar Nederlanders zelf ook. Alle teverdenheids onderzoek leveren hoge cijfers op voor Nederland (en andere sociaal democratische landen)

Wat je terug krijgt? Goede gezondheidszorg,goede scholen, goede wegen, ambtenaren die niet corrupt zijn, een schoon millieu, normale werkweken, etc. etc.

Maar ik zou zeggen ga lekker weg, hoe minder rechtse zuurpruimen hoe beter

dwarshout op 13 oktober, 2012 - 20:32

Emigreren,

dat zou Pechtold ook als Wilders en zijn PVV iets te maken zouden krijgen met een regering.

Maar toen ging hij niet.

Michael van der Galien zal ook niet gaan.

Als je naar andere 'normale' landen kijkt dan kun je precies eendere opsommingen maken.

In Nederland klagen we over houderschapsbelasting auto's, om maar wat te noemen.

Maar ik denk dat er weinig landen op deze wereld zijn waar kilometer voor kilometer de wegen zo goed ijn. Zelfs in de verste hoekjes van het platteland. 

Onze buren in België en Duitsland krijgen dat niet voor elkaar.

MaartenBergen op 14 oktober, 2012 - 09:40

Als u mij de keuze zal geven

Als u mij de keuze zal geven of belasting betalen of alles zelf betalen dan kies ik voor dat laatste.

janos73 op 14 oktober, 2012 - 09:53

MaartenBergen,   Ga jij de

MaartenBergen,

Ga jij de volgende keer over een door je zelf betaalde snelweg naar je werk ;)

MaartenBergen op 14 oktober, 2012 - 10:56

janos

Als u mee doet dan hebben we vast al 0,00001% bij elkaar :) Maar dan wel 130 toch ?

Obomov op 14 oktober, 2012 - 11:18

Wat je ervoor terugkrijgt nogmaals

"Wat je terug krijgt? Goede gezondheidszorg,goede scholen, goede wegen, ambtenaren die niet corrupt zijn, een schoon millieu, normale werkweken, etc. etc."

Het onderwijs niveau daalt snel, het wegennet is totaal dichtgeslipt. en gezondheidszorg kan vele malen beter. Corruptie zal toenemen naarmate ambtenaren meer zeggenschap  krijgen en naarmate er meer ambtenaren zijn uit culturen waar corruptie gewoon is. Maar het is juist dat het op dit moment een boel minder kan. Het is ook juist dat het een boel beter kan. 

Linkse mensen denken dat vooruitgang een product is van hogere belastingen. Linkse mensen kunnen niet zo goed vooruitdenken en zien dat er een trend gaande is van beter naar minder. Een trend die vanzelfsprekend zal doorzetten als er niks gedaan wordt. Linkse mensen snappen niet dat het private organisaties zijn die voor welvaart en vooruitgang zorgen. Linkse mensen snappen eigenlijk niks. 


© 2009 - heden Dagelijkse Standaard. Alle rechten voorbehouden.