Klik hier als u meer wilt lezen over ons privacybeleid en gebruik van cookies.

(Niet meer tonen)

Heeft Wilders de grensrechter doodgetrapt?

Geplaatst door Joost Niemoller op 6 december, 2012 - 12:41

Geen probleem met Marokkanen, zegt Ali B. Wilders voert haatcampagne. Partijen willen geen debat.

Twee dagen werd er in de media gezwegen over het werkelijke probleem achter het 'conflict'. Nergens viel het M-woord. Er was, zo begrepen we van de vele tv uitzendingen erover en de krantenberichten, iets met het functioneren van de KNVB. Snoeihard werden KNVB-bestuursleden geïnterviewd. De focus draaide weg van het incident. Ondertussen had een van de getuigen allang gezegd dat het 'drie Marokkanen' betrof. Ondertussen hadden we allang kunnen zien dat Marokkaanse jongeren het opnamen voor hun Marokkaanse maatjes. 

Iedereen wist waarover het ging. Maar het mocht niet in de discussie komen. De Nederlandse burger werd als een kleuter behandeld. Bij de KNVB-persconferentie sprak een journalist er zijn ontzetting over uit dat door het gedrag van 'drie belhamels' het amateurvoetbal voor een weekend werd stil gelegd. Deze journalist werd door niemand gecorrigeerd.

We hebben in Nederland dus een voetbalprobleem, en mogelijk een belhamelprobleem.

Dat het voetbal geweld op de Nederlandse velden voornamelijk allochtonengeweld is, mag niet benoemd worden. 

Toen verslaggever Jeroen Wollaars van het NOS Journaal op Twitter zijn bewondering uitsprak over de openheid van de KNVB, nadat er een hele personferentie over niets werd gepraat, had ik de volgende korte Twitter-uitwisseling met hem:

Jeroen Wollaars: hoe weet je dat dat het motief is???

Joost Niemoller: 3 Marokkanen trappen liggende blanke dood. als het andersom was had je gezegd dat het racistisch was. Nu zwijgen jullie.

Jeroen Wollaars: wat een onzin

‏JoostNiemoller: Jullie zwijgen niet?

Jeroen Wollaars: niet over de feiten, wij speculeren inderdaad niet

‏JoostNiemoller: Jullie vragen niets na, noemen alleen etniciteit als de dader blank is.

Waarna Wollaars zweeg. En met dat zwijgen gaan ze bij het NOS Journaal door. Ook bij RTL trouwens. Hele getuigenverslagen publiceren ze daar, waar geen Marokkaan in voorkomt.

Dader-etniciteit is in Nederland taboe, tenzij de dader blank is. Zoals bij Marianne Vaatstra, waar nog niet eens vaststaat dat die Jasper haar vermoord heeft, maar uit en te na wordt zijn blank-zijn, zijn boer-zijn, zijn gereformeerd-zijn in beeld gebracht, dag na dag.

Hoe zou je moeten vaststellen dat het hier ging om een racistische daad van Marokkanen tegen een blanke scheidsrechter? Ten eerste omdat het hier een patroon betreft. Marokkanen in groepen pakken nooit een Marokkaan aan in een autoriteitspositie. Maar wel een blanke treinconducteur, een blanke homofiele leraar, of, gewoon omdat het kan, een blanke oude man. Zoals in dit gruwelijke bericht valt te lezen. Zeker ook een voetbalprobleem. Of een belhamelprobleem. Groepsgewijs is er bij Marokkanen sprake van schaamte- en eercultuur. Als iemand in die groep wordt aangesproken, moet er dus gezamelijk worden opgetreden.Ten tweede vooral door er onderzoek naar te doen, mensen van het NOS Journaal. Door mensen te bevragen en problemen te benoemen. en niet door passief af te wachten tot een of andere advocaat met een voorgefabriceerde verklaring gaat komen. Want zo zal het gaan.

Hoe ging dat daar op dat voetbalveld? Er was sprake van een regelrechte, kille executie:

” Volgens een ingewijde die niet met zijn naam in de krant wil, is één van de verdachten een telg uit een Marokkaanse familie die bekend is bij hulpverlenersinstanties. [...] Of de verdachte eerder in aanraking was met politie en justitie, is niet bekend. ‘Maar andere leden van het gezin wel. In dat opzicht is het een familie die geen rust kent.’ [...] Na het laatste fluitsignaal gaat het alsnog mis. Vier tot zes jongens van de bezoekers molesteren Nieuwenhuijzen. Dat wekt woede en afgrijzen bij getuigen: de jongens lijken kil en berekenend te werk te gaan. Ze zien dat enkele spelers na de mishandeling snel lachend hun shirt uittrekken, opdat niemand ze kan herkennen aan hun rugnummers. “

En het had weinig gescheeld of er was een twee dode bij gevallen:

De keeper van Buitenboys B3 aarzelde geen moment toen hij zag dat grensrechter Richard Nieuwenhuizen werd achterna gezeten door zijn bloeddorstige belagers, niet wetende dat hij daarmee ook zijn eigen leven in de waagschaal zou leggen om de geliefde clubman te redden.

"Toen ik dat deed, werkten ze mij ook op de grond. Met mijn handen over mijn hoofd heb ik zeven, acht seconden weerloos en kwetsbaar op de grond gelegen, terwijl die jongens op mij intrapten. Ze schopten me vol in mijn rug en op mijn benen. Toen kwam Ome Johan om me bij hen weg te trekken. Daarna heb ik alleen nog maar gehuild van woede", blikt de havo 5-scholier terug op het traumatische incident.

Nu heeft Geert Wilders gezegd waar het op stond. Dat het geen voetbalprobleem is, maar een Marokkanen-probleem. Dat het een geval van racisme is. Dat er een debat over moet komen.

Ach wel nee, laat Ali B. horen. Wilders is het probleem. Hij is met een haatcampagne bezig. 

Ach wel nee, zeggen de andere partijen. Gaan we niet aan beginnen hoor, zo'n debat. Zwijgen is beter. Er zijn geen feiten. Er zijn geen haat-Marokkanen. Er is alleen maar een haat-Wilders. 

En daarmee heeft het probleem zich verplaatst van een KNVB-probleem, of een voetbalprobleem, naar ons favoriete Wilders probleem en hoeven we het nergens meer over te hebben. Ook bij Pauw & Witteman werd er gisteren weer de nadruk op gevestigd: we hebben een Wilders probleem en geen Marokkanenprobleem. Want: 'Wilders heeft politiek voordeel.' Punt. 

Wat zullen we ooit in opperste verbazing terugkijken op deze krampachtige periode in de Nederlandse geschiedenis. Als Nederland dan nog bestaat. 

Reacties

Jan op 6 december, 2012 - 13:01

Joost en Geert voeren over

Joost en Geert voeren over het lijk van een grensrechter een haatcampagne tegen Marokkanen. (Een van de daders is trouwens Antiliaan, maar dat laten de heren gemakshalve maar buiten beschouwing).

Natuurlijk is er een probleem met Marokkaanse jongens in bepaalde steden en wijken in Nederland, maar het probleem van agressie op het voetbalveld speelt door het hele land en is absoluut niet exclusief verbonden aan Marokkanen.

Toen een paar maanden geleden Henk (van Ingrid) een Turk doodsloeg, lazen we hier een heel artikel van Joost om uit te leggen dat dat geen racistische moord was (hoewel er veel aanwijzingen voor waren). Nu is dit ineens wel een racistische moord, met als enige argument dat het iemand van een ander ras betreft.

de_mol op 6 december, 2012 - 13:10

Zwijgen of liegen?

Het is nog veel erger dan zwijgen, Joost. Er wordt zelfs op 'wetenschappelijk' niveau gelogen om alles onder het tapijt te houden.

Zo hadden we het onderzoek “Marokkaanse jeugddelinquenten: een klasse apart?” waarin min of meer werd gesteld dat gevangenisstraffen niet zouden helpen, waar Lilian Helder tegen ageerde, waarna er een hele storm opsteeg dat zij er niets van statistiek zou begrijpen enzo. Want het was allemaal 'peer reviewed' aangetoond enzo. Diederikje Stapel had ook peer-reviewed publicaties, maar afijn, dat was natuurlijk niet alles, iedereen die een beetje logisch kon nadenken snapte dat Lilian een flink punt had.

Daar hebben mensen als wiskundige Andre van Delft een tegenartikel over geschreven:

http://www.keizersenkleren.nl/?p=1

en geprobeerd dat artikel gepubliceerd te krijgen bij het zelfde blad. Dat is echter op voorhand geweigerd, dus het heeft het review stadium nooit bereikt... Niet duidelijk waarom, echter ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat dat om politieke redenen is natuurlijk. Een reden is natuurlijk al dat Andre en Frans geen criminologen zijn (athans van Frans weet ik dat niet eens zeker, maar volgens mij niet), hoewel een wiskundige als Andre natuurlijk wel heel veel van statistiek snapt, veel meer dan die politicologen. Ik denk niet dat politicologen accepteren dat 'buitenstaanders' even hun vakgenoten komen fileren.

Er is nu een waar gevecht gaande want Andre bijt zich vast in die gasten:

http://www.keizersenkleren.nl/?p=91

En:

http://www.dub.uu.nl/artikel/nieuws/blogger-achtervolgt-utrechtse-onderz...

Als je bv. dit leest:

"'Simpel gesteld: Marokkanen stelen meer; Nederlanders verkrachten meer en plegen meer zinloos geweld en allerlei andere enge dingen.' De onderzoekster antwoordde: 'Als je het zo zou willen stellen, kun je het zo zeggen, ja.'. Dat was pure misleiding. Marokkanen plegen gemiddeld ook vaker de meer ernstige misdrijven; dat blijkt zelfs uit ruwe cijfers die in het rapport van Stevens zelf staan."

Lekker he, gewoon roepen dat Nederlanders meer verkrachten en zinloos geweld plegen, terwijl hun eigen rapport iets anders zegt...

Heel goed dat Andre tegen dit soort scam optreedt, een held. Jammer alleen dat het zo weinig wordt opgepakt en gezien door de Nederlandse burger, dat het dus niet alleen een zwijgende MSM is, maar zelfs wetenschappers betreft die hier de burger gewoon keihard voorliegen.

Thomas op 6 december, 2012 - 13:19

moet "JoostNiemoller: niet

moet

"JoostNiemoller: niet over de feiten, wij speculeren inderdaad niet"

niet zijn

"Jeroen Wollaars: niet over de feiten, wij speculeren inderdaad niet"

?

janneman77 op 6 december, 2012 - 13:19

ali B

ali b lekker geloofwaardig figuur kan gezien zijn verleden

 http://www.ad.nl/ad/nl/5601/TV-Radio/article/detail/3218101/2012/03/05/Ali-B-Ik-jatte-schoenen-uit-de-moskee-ik-ging-echt-ver.dhtml 

iemand anders die wel eens wat heeft gezegd over een probleem met marokkaanse jongeren

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/316636/Samsom-Marokkanen-hebben-monopolie-op-overlast.htm zou hij dat nog durven herhalen?

trouwens ik dacht dat de verdachte twee marokkanen waren en een antilliaan, maar gezien de slechte berichtgeving kan ik dat ook wel mis hebben

ook gek dat ze de voorname niet noemen kan bij Jasper S blijkbaar wel 

Joost Niemoller op 6 december, 2012 - 13:20

Thomas, dank

Thomas, dank

Niehielist op 6 december, 2012 - 13:21

Als een stelletje hyena's

Als een stelletje hyena's hebben ze zich op deze weerloze slachtoffer gestort om hem te verscheuren.

Geef mij een geweer....!

Vanes op 6 december, 2012 - 13:23

Vaatstra: je moet maar durven...

Dit citaat is een voorbeeld van kokerredeneren:

"Zoals bij Marianne Vaatstra, waar nog niet eens vaststaat
dat die Jasper haar vermoord heeft, maar uit en te na wordt zijn
blank-zijn, zijn boer-zijn, zijn gereformeerd-zijn in beeld gebracht,
dag na dag."

Het beeld wordt overgecorrigeerd omdat lange tijd asielzoekers als DE verdachten werden aangewezen. Het blijkt nu een gereformeerde boer uit de directe omgeving. De berichtgeving in deze zin is dus een correctie op eerdere foutieven en suggestieve berichten en heeft niets te maken met het feit dat Nederlanders harder worden aangepakt dan Marokkanen.

Voetbalgeweld is volgens mij etnisch neutraal en komt voort uit een sport die een verkeerde moraal heeft. De zich supporter noemende hooligans (veelal blanke Nederlanders) en de  de voetballers: geweld is onderdeel van de cultuur. Vandaar dat de KNVB dit moet aantrekken. De Marokkaanse afkomst (want het zijn gewoon Nederlanders met Marokkaanse ouders) legt de vinger op de verkeerde plek.

cmsuijkerbuijk op 6 december, 2012 - 13:26

En moet je eens zien wat voor

En moet je eens zien wat voor een "status" dat tuig zal hebben, als ze hun "straf" (Schoffelen?) hebben ondergaan. Die steigen héél hoog in aanzien op de criminele ladder, wat weer uit zal nodigen om op de ingeslagen weg voort te gaan!

sprx op 6 december, 2012 - 13:26

Belhamels???Het is jihad, stupid!!!

Belhamels kwamen ooit in een conferance voor van Freek, dit in verband met de ontvreemding van enige stukken ooft.

Het was om te laggen, deze gedateerde liefkozende benaming voor stouterts, belhamels.

Maar iemand doodschoppen, is toch echt van een totaal andere wereld, die journalist is elk contact met de werkelijkheid kwijt, disqualificeert zich om dat beroep nog te kunnen uitoefenen.

Zinloos geweld wordt het steeds genoemd, ook dat is onjuist.

Waar die jongens mee bezig zijn is de dhimmisering van de Nederlandse maatschappij, de onderwerping aan de moslimse uebermensch.

Dat is de reden dat mensen die in een of andere autoriteitsrol vaak worden aangepakt, maar het kan ook zijn dat men de 'onbeschoftheid' heeft deze types aan te kijken, ipv de ogen neer te slaan.

Dit is een typische vorm van jihad, er zijn al duizenden voorbeelden van, hier gaan imams en straatterroristen hand in hand.

beppie op 6 december, 2012 - 13:29

Ik heb helemaal geen

Ik heb helemaal geen wetenschappelijk of anderszins onderzoek nodig. Nederland herbergt zo'n 1 mln marokkanen. Een kleine minderheid. Kijk naar opsporing verzocht. Kijk naar de dagelijkse incidenten en vergelijk dat met de 15 mln overige Nederlanders van welke afkomst dan ook. Zelfs een analfabeet kan het zien. 

Witte de With op 6 december, 2012 - 13:30

Jan, is benoemen haatzaaien?

Wat een misselijke rotreactie, Jan!
Dus benoemen is haatzaaien?
Inhoudelijk ga ik hier maar niet op in, omdat de reactie van Jan te gek voor woorden is.
Ali B kan echter beter zwijgen (gaat hij helaas niet doen). Ik ben niet nog niet vergeten hoe hij haat zaaide toen een Marokkaanse tasjesdief werd dood gereden, toen hij Balkenende uitmaakte voor slaaf van Bush, toen hij op kosten van de belastingbetaler een reisje naar de Westbank mocht maken en daar Israel verketterde en "opkwam" voor zijn Palestijnse broeders en zusters.
Ik gebruik ongaarne schuttingwoorden, maar Ali B is een grote Kl..tz.k, die zich lekker genesteld heeft in onze troetelcultuur. Kan niets, weet niets, maar dat maakt niets uit. Het is zo'n leuke jongen!

Ludovic op 6 december, 2012 - 13:32

killing fields

Natuurlijk ligt de schuld in deze bij de Marokkaanse daders en konden we dit al jaren zien aankomen. Kijk maar eens op die 'onschuldige' schooltoernooien in het basisonderwijs.

Allochtonen hebben geen binding met hun club en daar spelen gemeenten een gevaarlijke rol in. De gemeenten betalen, in het kader van minderhedenbeleid en/of armoedebeleid, de sportkleding en contributie.

Reden om mijn kinderen uit de killing fields terug te trekken en naar een andere sport te sturen. 

vederso op 6 december, 2012 - 13:32

Nicolai Sennels

G.Deckzeijl geciteerd: Nicolai Sennels maar even herlezen. Religieus Peil draagt ook feiten aan:

http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/4846

Julius op 6 december, 2012 - 13:36

sprx noemt de afzwaaier

ik zat al te wachten op het andere M-woord, namelijk het woord "moslim"

de hele discussie zal waarschijnlijk wederom niet gaan over het marokkanenprobleem (wat in mijn ogen wel degelijk een serieus probleem is waarover open en stevig moet worden gediscussieerd) maar wordt weer op de grote islam-hoop gegooid.

Basta. Einde discussie over het eigenlijke onderwerp, namelijk het marokkaanse (tuig-)probleem.

Succes.

DonnaDolce op 6 december, 2012 - 13:40

Ali...

Ali B moet niet zo slap ouwehoeren, hij is zelf een Marokkaan, dus zal zijn landgenootjes niet afvallen. Wanneer hadden we het ook alweer over een gematigde moslim bestaat niet??  ;-).

Juist doordat Wilders elke keer de vinger op de zere plek legt wordt hij verguisd. Als die eurofiele struisvogels nu eens echt die problematische k.. Marokkanen zou aanpakken, dan zou Nederland een stuk veiliger zijn voor elke Nederlander. Het gaat niet lang meer duren of we gaan het recht in eigen hand nemen, doet de overheid het niet, dan moeten we wel.Het moet afgelopen zijn met dat autoritaire gedrag van die domme haantjes. Komen niet aan de bak qua werk, merendeel houdt het handje op of gaat op roofjacht. Gek he, wie wil dat achterlijke volk in zijn winkel hebben??

Ik ben het zat en met mij nog een groot deel van Nederland.

Johanna op 6 december, 2012 - 13:42

groepen Marokkanen.

Bij Pauw& Witteman scheelde het een haar of Wilders had  de daad begaan. Er zat een Marokkaanse journalist  bij Witteman en iedereen viel stil uit angst voor represaille. Volgens hem niks aan de hand met groepen Marokkanen.

 Links en politici zitten nog steeds in de ontkennigsfase.

 Stop met die ontkenning want er zijn echt grote problemen met groepen Marokkanen.

Schande dat politici ontkennen alleen om Wilders een hak te zetten. De problemen zullen met  het verdoezelen  niet worden opgelost.

de_mol op 6 december, 2012 - 13:42

Schaamte voorbij

@beppie op 6 december, 2012 - 12:29

Dat is zo natuurlijk, ook al als je wat om je heen kijkt wat betreft verhalen over 'loverboys' enzo, maar ondanks dat blijven die 'wetenschappers' dus toch gewoon keihard beweren dat hun cijfers iets anders aantonen. De schaamte voorbij zeg maar. Een deel van Nederland, dus niet alleen Marocjes, is echt totaal verrot. Vooral de overheid en de MSM. Ze doen er alles, alles aan om het onder het tapijt te vegen.

"Er is geen probleem met marocjes en islam." Dat is de boodschap, die natuurlijk steeds moeilijker wordt vol te houden. Het allergrootste schandaal is dat op basis van dit soort boodschappen, als dat gevangenisstraffen niet zouden helpen en dat marocjes niet crimineler zijn dan autochtonen, nu de meeste van die crimineeltjes niet opgesloten zitten, maar via een taakstraf gewoon weer vrij rondlopen. En dat kan je niet eens die crimineeltjes aanrekenen, maar onze, totaal zieke, overheid, MSM en 'wetenschappers'.

ludicrous op 6 december, 2012 - 13:45

Gijzeling..

Nederland wordt gegijzeld door een internationaal complot van captains of industry (Bilderberg), politici en mediamonopolie om de homogeniteit van elke Europese cultuur zoveel mogelijk te ondermijnen:

http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-18519395     (met dank aan reageerder '@de mol')

Het zogenaamde doel van deze gijzeling is om de vergrijzing tegen te gaan en Europa welvarender te maken. Met andere woorden: de inheemse cultuur van elk land staat in de weg om meer winst te kunnen maken.

Linkse politici steunen deze gijzeling om mbv immigranten hun electoraat op peil te houden, rechtse politici omarmen de gijzeling om ook in de toekomst goedkoop (er is immers meer concurrentie door hoge werkloosheid) aan arbeiders te komen. De heer Bolkestein (VVD) is verantwoordelijk voor het openstellen van de grenzen en vrije arbeidsmigratie binnen Europa. Het EP is verantwoordelijk gemaakt voor de vrije migratie tussen Europa en de rest van de wereld.

Het cordon sanitaire en ridiculiseren van de oppositie wordt onder de vlag van vreemdelingenhaat weggewoven. De stem van het volk telt niet, op feiten wordt niet ingegaan, en critici worden zwart gemaakt door het hebben van onfrisse motieven (de grensrechter had onpartijdig moeten vlaggen en er gebeurd ook veel op voetbalvelden bij niet-marokkanen).  Two evils won't make one right.. beste journaille. 

dickrotterdam op 6 december, 2012 - 13:50

Heeft Wilders de grensrechter doodgetrapt?

ALI B is een van de vele troetelmalloten van PROGRESSIEF LINKS onder het motto van : Zie je wel dat ze

toch wel wat kunnen! niet dus!! ik heb al eerder opgemerkt dat de vijand=ISLAM niet alleen in het MIDDEN-OOSTEN zit, maar ook en vooral in eigen land!.Er wordt veel meer met de vijand gecollaboreerd dan in WOII

en elke Nederlander die dit proces wil verstoren, wordt ruecksichtsloos uit de weg geruimd! WINSTON CHURCHILL had er een goed verhaal over : De fascisten van de toekomst zullen zich voordoen als anti-fascisten!

de_mol op 6 december, 2012 - 13:52

Marocjes en islam

Einde discussie

@Julius op 6 december, 2012 - 12:36

Tuurlijk joh, omdat jij in de ontkenningsmode zit is het einde discussie? Terwijl feiten iets heel anders laten zien?

Dat het wel degelijk met islam te maken heeft kun je zien door heel veel dwarsverbanden, waarvan ik er hier 1 geef: "Bejaarde knock-out geslagen om varkensvlees":

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/3347797/2012/11/14/...

Het probleem met eten van varkensvlees komt direct uit de islamitische cultuur. Het is haram.

Dit is een andere: Joden zijn vervloekt door Allah en Mohammed vermoorde er 100-en. Marocjes hebben er deze mening over:

http://www.youtube.com/watch?v=Ac_AXVq3qVk

Het naroepen van 'hoer' naar meisjes die geen hoofddoekjes dragen. Ze roepen het namelijk niet naar meisjes met een hoofddoekje op, hoe zou dat nou toch komen? Hoer roepen kunnen we dagelijks meemaken door de Marocjes in onze buurten.

Niehielist op 6 december, 2012 - 13:54

Wie wil weten wat voor straf

Wie wil weten wat voor straf de verdachten krijgen moeten ze zaak Anja Joos maar eens nalezen. Anja Joos werd in 2003 door Marokaanse winkelbedienden doodgeslagen nadat zij haar verdachten van winkeldiefstal. De minderjarige verdachten kregen  6 maanden voorwaardelijke gevangenisstraf met een proeftijd van 2 jaar en een taakstraf van 240 uur. De daders hadden niet de dood van het slachtoffer kunnen voorzien en zij waren hier ook niet op uit.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zaak-Anja_Joos

Witte de With op 6 december, 2012 - 13:54

Het is weer de Vara!

Gisteravond bij P&W mocht weer op Wilders worden ingehakt, heb de TV na 10
minuten uit ergenis na 10 minuten uitgeschakeld. Marokkaan mocht weer van alles zeggen en werd vooral niet tegengesproken. Ik weet niet of de ook aanwezige heer Krol later nog tegengas heeft gegeven. Zijn achterban (ouderen en homo's) zijn de grootste slachtoffers van het Marokkaanse tuig; ik vrees dat hij gezwegen heeft.
Maar het was weer de Vara die collaboreerde. De geschiedenis herhaalt zich. Het was bij de Vara (en niet zoals links graag beweert, bij de Telegraaf!), waar in de eerste week van de Duitse bezetting, toen door de bezetter nog geen enkele anti Joodse maatregel genomen was, alle Joodse medewerkers ontslagen werden!!!

Mar op 6 december, 2012 - 13:58

is getint dus

@beppie

1 miljoen Marokkanen is wel erg overdreven. Persoon is getint dus Marokkaans wordt het dan.

U bent waarschijnlijk in de war met 1 miljoen moslims in Nederland en nee, die zijn niet allemaal van Marokkaanse afkomst.

En Joost heeft toch echt een valiumpie nodig. In de Randstad zijn ook meer aanrijdingen. Ook vooral een allochtonenprobleem want er wonen veel allochtonen in de Randstad?

De reactie van Wilders is begrijpelijk, maar ik vrees voor hem dat met het niet meer toelaten van allochtone voetballers op de velden het voetbalgeweld zal verdwijnen. Als er zelfs vechtpartijen uitbreken bij vrouwenvoetbal, G-voetbal en bij nota bene een hockeywedstrijd is het toch een meer algemeen probleem.

vederso op 6 december, 2012 - 13:58

Carel Brendel

Zelfs Brendel loopt het gevaar dit "incident" weg te nuanceren en daarmee weg te verklaren:

De islam is niet mijn favoriete religie, maar ik zie geen directe lijn met de dodelijke mishandeling in Almere. Wilderiaanse retoriek over ‘straatjihadi’s’ is aan mij niet besteed. In de Koran kom ik geen soera’s tegen die voetballers oproepen om grensrechters dood te schoppen. De naar-de-islamwijzers hebben ook geen verklaring voor de deelname van een jongen van Antilliaanse komaf. Dan lijkt me een collectieve geweldsexplosie als gevolg van te hoog testosteron en te laag normbesef  een plausibelere verklaring.

peterdeRuyter op 6 december, 2012 - 14:05

Van een samenleving,die een

Van een samenleving,die een fiuur als Ali B. als voorbeeld en reclame in het zadel hijst,kun je alleen maar

Jeroen Wollaars-achtige (één der ergsten bij het NOS journaal) misleiding verwachten.Ik heb eerder gesteld,dat Pauw en Witteman politieke hoeren zijn,die zich als journalist voordoen;dit zeldt zeker ook voor de manipulatoren op de NOS-Journaal burelen,ook bij het stiekeme en zwaar pc- RTL Nieuws.

Ali-B kruist herhaaldelijk zeer opdringerig,als Marokkaanse anchor-man, mijn pad.Mijn pensioenbedrijf PGGM,een links politiek coorect financieel circuit, presteerde het hun voorzitter, het licht Peter Borgdorff voor hun blad deze Ali-B te laten interviewen.Een slijmerig klef politiek correct ziekmakend, de zorgcultuur van de Marocs verheerlijkkend stukje proza, rolde daaruit.Ik heb toen een woedende brief aan  die 5 tonner Borgdorff/PGGM geschreven,dat ik als verzekerde niet van politiek correcte indoctrinatie en verheerlijking van omstreden figuren als  Ali-B gediend ben,en Ali-B voor mij nog steeds een straatschoffie is,dat eerst eens aan diverse Nederlandfers zijn excuses moest aanbieden. Het hele cicuit,dat achter de lifting van een dergelijke figuur zit-je beekt je nek over  hem in de reclames van grote bedrijven,zendtijd, shows bij de NOS -duidt op een soort opzet en samenzwering,rigide,kostbare pogingen tot verdere indoctrinatie door de machthebbers incl. het bedrijfsleven. Tegen de achtergrond van zo'n geestelijk klimaat word je dan geconfronteerd,met de berichtgeving zoals Joost die beschrijft,en we zelf kunnen waarnemen.Je kon erop wachten:als Wilders/PVV hier een analyse op loslaat, ligt dáár het probleem en niet bij het aangedragen te bespreken probleem:agressie,barbarisme bij Marokkanen,mede uitgelukt door pervers landsbestuur.Landverraad kun je beterr zeggen,want het eén blijkt inherent aan het ander.En de iezer?Ja die sukkelt van VVD naar CDA. Tja,ik stop er maar mee.

de_mol op 6 december, 2012 - 14:09

Marocjes en islam

"De naar-de-islamwijzers hebben ook geen verklaring voor de deelname van een jongen van Antilliaanse komaf."

vederso op 6 december, 2012 - 12:58

Dat is idd. een heel dom argument, want wanneer we over de nazi's zouden lopen klagen wordt er toch ook niet gezeurd dat dat niets met het nazisme te maken heeft omdat er ook nog een Stalin rondloopt?

Het ene heeft gewoon helemaal niets met elkaar te maken, andere oorzaak. Marocjes hebben als oorzaak islam, Antilianen iets anders, ook een gebrek aan opvoeding natuurlijk, maar ik heb me nooit in het probleem Antilianen verdiept om daar een zinnige uitspraak over te doen. Dat hoeft ook helemaal niet, als je gewoon het keiharde verband islam-marocjes ziet is dat genoeg.

Maarten1 op 6 december, 2012 - 14:09

@Witte de With op 12,54Let

@Witte de With op 12,54
Let wel op dat de V.A.R.A. ook toen niet hetzelfde was als al haar werknemers. Ik moet de nagedachtenis van mijn opa, werkzaam voor die omroep en zijn gevaarlijke hulp aan Joodse onderduikers, en zijn verzetsactiviteiten, hoog houden. Doet overigens niets af aan de inhoudelijke juistheid van uw opmerking.

J. School op 6 december, 2012 - 14:15

De verguisde Fleur Jurgens

De verguisde Fleur Jurgens beschreef treffend in haar boek 'Het Marokkanendrama' dat er altijd vergoelijkend naar de opvoeding van die 'jongens' wordt gekeken. Ze worden als prinsjes behandeld in Marokkaanse gezinnen en komen overal mee weg vanwege hun eer- en schaamtecultuur. Als zij dan criminele activiteiten ontplooien moet de oorzaak in deze tribale cultuur en in een povere opvoeding worden gezocht, dat geldt klaarblijkelijk als een verzachtende omstandigheid. Verder zou er sprake zijn van uitsluiting en discriminatie door het blanke volksdeel, ook dat wordt standaard verrekend in de beeldvorming door de pers en in wetenschappelijke publicaties van SCP en andere instellingen die politieke wenselijkheid omzetten in rapporten. 

De achterstandstheorie is inmiddels algemeen aanvaard in de gehele zachte sector, bij justitie (onderbelichting etniciteit en religie slachtofferprofielen) en bij vrijwel alle politieke partijen. Linkse partijen ontpoppen zich daarbij als de grootste racisten, want zij propageren (al dan niet verplichte) vermenging als oplossing. Op scholen, in wijken, bij (sport)verenigingen. Impliciet wordt daarmee gesuggereerd dat de Nederlandse beschavingstraditie en cultuur (waar opvoeding met Westerse normen en waarden een onlosmakelijk onderdeel van uitmaakt) superieur is aan de Marokkaanse. 

Stop er wat Nederlanders bij en dan komt het misschien wel goed, dat idee. Ik hoor het Femke Halsema nog zeggen: 'mijn kinderen zijn geen sociaal experiment'. Zijn die van anderen dat dan wel? Het is toch ook geen wonder dat hele wijken, scholen en voetbalclubs 'verzwarten'. Je kind is toch kansloos op het schoolplein of het sportveld als het wordt blootgesteld aan 'jongens' die er een dergelijke minachting voor een menselijk leven op na houden en daarna nog worden toegejuicht door hun sympathisanten uit eigen kring ook?  

baksteen op 6 december, 2012 - 14:15

 Quick 1888 uit Nijmegen

 Quick 1888 uit Nijmegen wilde of heeft een aantal jaren geleden een ledenstop ingevoerd voor allochtone spelers in een poging de verhoudingen te herstellen. Mijn zoon voetbalde er toen dat speelde. Autochtone kinderen werden op hun huid gezeten, ballen gejat, dingen kapot gemaakt, spraken geen nederlands, allochtone ouders draaiden geen bardienst en zetten zich niet in voor de club. Hij is er weggegaan net als zijn vrienden, gewoon weer naar een autochtone club, waar de echte talenten toevallig wel de perfect nederlands sprekende, fanatiek studerende Afgaanse vluchtelingen waren.

Hélène op 6 december, 2012 - 14:16

Gebrek aan respect en te vroeg los

@mar we gaan geen appels met peren vergelijken. Dat is onderzoekstechnisch een stapeltje doen.

Ik vind het veelzeggender dat Marokkaanse (en antilliaanse) jongeren relatief vroeg op straat losgelaten worden en nauwelijks gecorrigeerd.

Het is echt mis wanneer politici menen dat de jongeren door hun eigen 'soort' coaches/buurtvaders/agenten aangesproken moeten worden omdat daar meer respect en begrip voor zou zijn.

Want in feite, dank je wel PvdA, betekent die ongelijke behandeling dat ze nog minder respect zullen opbrengen voor 'blanke' gezagsdragers in welke vorm dan ook.

beppie op 6 december, 2012 - 14:19

@Mar als 1 mln overdreven is

@Mar als 1 mln overdreven is en het aantal minder, is het probleem nog groter. Gezien het aantal "blanke Nederlanders" in Nederland zouden die dan toch de hoofdmoot moeten zijn in de criminaliteit. Dank voor deze verheldering.

ludicrous op 6 december, 2012 - 14:22

iedereen die Nederland lief heeft

@PeterdeRuyter Als iedereen die Nederland lief heeft stopt zijn we zeker verloren. We hebben geen andere keus dan door te gaan, te blijven ageren tegen de (het lijkt wel) overmacht van het complot. Er is altijd nog één partij in Nederland waarvan je zeker kunt zijn dat ze niet in het complot zitten. Ik wacht op de leiders die gaan opstaan om (multinationale) demonstraties te organiseren tegen het onrecht wat de west-Europese culturen wordt aangedaan. Ik blijf vechten voor een betere wereld!

trias politica op 6 december, 2012 - 14:27

marokkanenprobleem?

Heel goed dat Joost hier de vinger legt op de wonde: de officiële media, het maatschappelijk middenveld, de politiek, de gehele hoofdstroom media stopt de kop in het zand. Er is geen marokkanen probleem! En omdat we het ontkennen, bestaat het niet. It is a bloody shame.

Wat Beppie zegt: zelfs een analfabeet kan zien wat er aan de hand is.

Niet voor niets sprak de pvda wethouder Rob Oudkerk al jaren geleden van 'kutmarokkanen', een van de weinige keren dat hij de waarheid sprak.

Het is een cultuurprobleem. Zoals de islam een cultuurprobleem is. En wat we nu zien is het resultaat van 40 jaar pamperen, wegkijken, bagatelliseren, vergoeilijken, bevoorrechten van een bepaalde bevolkingsgroep die hier gastvrij is binnen gehaald maar zich gedraagt alsof ze de baas zijn in dit land. Voor elk weldenkend mens is dat natuurlijk te gek voor woorden.

Naar mijn oordeel past hier maar één remedie: klip en klaar duidelijk maken wie er hier in dit land de baas is. Met de eenvoudige keuze: assimileren of wegwezen. Dat is de enige taal die dit soort volk begrijpt. Geneuzel of praatgroepen, begeleiding en wat dies meer zij werkt alleen maar averechts, bovendien hebben die gasten al meer dan genoeg geld gekost. Daarbij domineren ze de drugshandel, prostitutie en wapenhandel. Laat de belastingdienst en het UWV in samenwerking met de recherche maar eens alle jonge marokkanen natrekken en vragen waar ze met hun uitkering al die splinternieuwe dure wagens van betaald hebben. Ik denk dat men steil achterover valt van de resultaten. Maar het mag niet. Van wie eigenlijk niet?

Dit beleid kan nooit eindeloos goed gaan, zeker niet met de langjarige economische crisis die ons te wachten staan als gevolg van het huidige EU beleid. Ik en vele echte Nederlanders met mij ben dit marokkanengezeik spuugzat. Er zal wat moeten gebeuren, anders zie ik aankomen, dat er knokploegen worden opgericht onder autochtone Nederlanders, die voor eigen rechter gaan spelen. Dat krijg je als de staat haar burgers onvoldoende beschermt. En dan zullen al die gratis kickboks lessen echt niet meer helpen.

Job op 6 december, 2012 - 14:37

@J.School

"Impliciet wordt daarmee gesuggereerd dat de Nederlandse beschavingstraditie en cultuur (waar opvoeding met Westerse normen en waarden een onlosmakelijk onderdeel van uitmaakt) superieur is aan de Marokkaanse. "

Dat is toch ook zo? De moderne Westerse normen en cultuur, die hier op DDS dikwijls als gefeminiseerd en zelfhatend wordt weggezet, is ontegenzeglijk van een hoger beschavingsniveau dan primitieve machoculturen, die bv. wat betreft het gebruik van geweld en het beantwoorden van geweld met geweld een stuk 'rechtser' zijn (het beruchte stuk van Leon de Winter over Badr Hari zegt genoeg). 

Dick Kraaij op 6 december, 2012 - 14:46

Niemöller noemt en duidt slechts feiten

@Jan op Sinterklaas' sterfdag om 12:01

>> maar het probleem van agressie op het voetbalveld speelt door het hele
land en is absoluut niet exclusief verbonden aan Marokkanen.

Dat is zo. Helaas is het ook niks nieuws. Maar door dit incident wordt blootgelegd dat het geweld door Marokkaanse jongens:

- bovengemiddeld vaak voorkomt;

- relatief excessief is;

- selectief is (zo wilt discriminatoir, racistisch, want zij tegen blank, en nooit zij tegen hun);

- aanzienlijk meer 'groepsgebonden' is.

De feiten die @JoostNiemöller noemt, en waarmee hij, naar ik aanneem, niet sjoemelt, wijzen daar gewoon op. Ook andere feiten, in andere omstandigheden, andere context, ondersteunen dat alleen maar. Ga maar eens een paar uur in de buurt van een Joodse school staan en registreer gewoon wat je hoort en ziet.

Niemand beweert dat álle Marokkanen zich hieraan schuldig maken. Niemand beweert ook dat uitsluitend Marokkanen over de schreef gaan. Echter, terwijl het totale aantal geweldsincidenten volgens cijfers van de KNVB juist afneemt (het gaat dan wel om bekende gevallen; dus slag om de arm!), neemt het aandeel ernstige incidenten en het aandeel incidenten door niet-autochtonen juist toe.

Er is dus niets mis met dit blog. Wat er mis is, is er niet naar gehandeld wordt. Wat mis is, dat dit incident in de meeste media nog steeds wordt geduid als 'iets met jongens'. Met andere woorden, het kan nog een keer gebeuren, met en door jongens uit Veensloot, ver buiten Almere en Amsterdam. Ja, dat kan. Maar de kans is niet zo heel erg groot, nietwaar?

Daardoor zullen de maatregelen die genomen worden (als ze al genomen worden) neerkomen op het schieten met een kanon naar een mug en extreem ingrijpend zijn, of extreem duur of extreem ineffectief, of een combinatie daarvan. De nationale stilte op de velden a.s. zaterdag bevestigt reeds mijn bange vermoedens.

Dick Kraaij op 6 december, 2012 - 14:48

Jeroen Wollig

@peterdeRuyter

Jeroen Wollig.

peterdeRuyter op 6 december, 2012 - 14:56

@ ludicrous:   ik stopte

@ ludicrous:

ik stopte alleen maar met dat stukje,moest even weg.

haast is ook vaak de moeder aller typfouten.waarvoor ik

de lezer mijn excuses aanbied.Ik stop niet met benoemen,

en houden van dit land. Ondanks dat het Pechtolden en erger produceert.

hertje op 6 december, 2012 - 15:05

Ali schijnt alleen

Ali schijnt alleen "goede"Marokanen te kennen!En ook uit die hoek blijft het verdacht stil!En wat zijn onze politici laf om een debat uit de weg te gaan!Jaren ,40 vergeten,zeker?Eerstdaags barst die bom en kunnen ze het krijgen zoals ze het verdienen!Alleen zullen zij de eersten zijn die naaer veiliger oorden vluchten;

dat zeg ik toch op 6 december, 2012 - 15:07

Opmerkelijk dat het in dit

Opmerkelijk dat het in dit geval (wederom) Marokkanen en geen Turken waren. Conclusie mijnerzijds: Ligt niet aan Islam.

Wilders en Joost gaan in mijn optiek toch wel enigszins voorbij aan de vicieuze circel die wel degelijk bestaat. Marokkanen weten dat ze door veel Nederlanders als crimineel worden gezien, zien daarom geen reden om het tegendeel te bewijzen (iets met vooroordelen), en reageren dus furieus als hun onrecht dreigt te worden aangedaan.

Desalniettemin is het onderliggende probleem m.i. toch echt te wijten aan sommige groepen Marokkanen (jongens tussen de 12 - 25jr). Aanpakken van dat gedrag i.c.m. luidruchtige veroordeling vanuit de Marokkaanse gemeenschap (die hoor je nooit) en zware straffen lijkt me de beste eerste stap om die vicieuze cirkel te doorbreken. Dan maar tijdelijk (10 jaar of zo?) Marokkanen zwaarder bestraffen, dat is oneerlijk en wringt met de rechtsstaat, maar het lijkt de enige manier om de vicieuze circel te doorbreken. Vanuit de Marokkaanse gemeenschap hoor je nml. nooit iets en de inzet van buurtvaders en knuffelcoaches en weet ik hoeveel subsidie blijkt nml. eerder tegendraads te werken.

Zwaardere straffen voor Marokkanen is ook in het belang van goedwillende Marokkanen zelf. Zodra dit soort moordenaars gewoon 20 jaar cel krijgen en de rest van hun leven voor de nabestaanden van het slachtoffer moeten werken, zal de gemeenschap zich snel aanpassen tot normale Nederlanders.

J. School op 6 december, 2012 - 15:09

@Job. correct. Maar dat

@Job. correct. Maar dat beeld willen verstokte cultuurrelativisten nu juist bestrijden, terwijl ze zichzelf blijkbaar ook van een hogere culturele en morele orde beschouwen door vermenging te bepleiten.

nick op 6 december, 2012 - 15:31

De vraag is ;Wat willen ze

De vraag is ;Wat willen ze bereiken met het verzwijgen van het feit dat er weer Marokkanen in het spel zijn..Wat wil men bereiken met het met een grote boog om dit inmense probleem heen draaien?

Wilders heeft volkomen gelijk en er moet een debat komen over dit vreselijke probleem in onze samenleving!! De lafheid en het wegduiken van de collega politici is beschamend!!! 

Maar ze bereiken met zijn allen het tegendeel wat ze willen! De politici en de PO/pers. Dit drama en het hypocriete zwijgen over wie de daders zijn irriteerd heel de bevolking!! Het is te opvallend en daarom wordt men woedend! iedereen weet wat er gebeurd is, iedereen weet dat het weer Marokanen zijn! Inmiddels is heel Nederland er van op de hoogte en ziet dat de pers en politiek zwijgt.... Wat denken ze wel??? Dat we met zijn allen gek zijn??? 

Zo'n Ali B mag wel uitkijken met zijn grote bek. Zijn fan's kunnen zich hierom ook nog wel eens tegen hem keren. Vreselijk mannetje, wat denkt hij wel en wie denk hij dat hij is, kan hem nu helemaal niet meer zien!!

Te hopen dat dit drama nog een heel grote staart krijgt, het vergoeilijken van de misdaden van marokaans tuig is juist misdadig, ze lachen deze watjes maatschappij uit en gaan steeds verder! Je moet ze juist breeduit en heel hard veroordelen en straffen. Dat is het enige wat werkt in die achterlijke geweldadige cultuur van te grote ego's en hun niets onzienende en walgelijke (groeps) mentaliteit. 

PS. Dank voor dit voortreffelijke artikel Joost, Jij durft tenminste wel!!! 

Mar op 6 december, 2012 - 15:38

Instinker

Het is toch wel frappant hoe makkelijk mensen in het artikel van Joost en het artikel van de Jaap stinken en er ook een eigen invulling aan geven.

"Langs de kant stonden allochtone, vooral Turkse ouders, te schreeuwen,
terwijl de verbouwereerde bezoekers uit de Watergraafsmeer geïntimeerd
om zich heen keken."

"Een KNVB commissie turft sinds het seizoen 2011/2012 overtredingen om
een beter inzicht te krijgen in de mate van geweld op het veld. Wie de
cijfers ontrafelt stuit op een paar opvallende uitkomsten. Van de 513
geregistreerde individuele en collectieve excessen vonden er 374! plaats (bijna 80%) in de regio West 1 en West 2, en dat terwijl in deze gebieden niet meer voetballers actief zijn dan in andere delen van het land.

Wél meer voetballers van allochtone afkomst. En dát moeten we maar eens benoemen."

En wat staat er te lezen op de PVV-website:

"“Het is geen exclusief voetbalprobleem maar een Marokkanenprobleem dat
zich uit op straat, op school, in het winkelcentrum, op het voetbalveld
etc. 65 procent van de Marokkaanse jongeren is al eens aangehouden door
de politie. Waarom durft niemand dit eerlijk te benoemen? Het
Marokkanengeweld is bovendien puur racisme want de slachtoffers zijn
zelden of nooit Marokkanen of islamieten”, aldus fractievoorzitter
Wilders"

Het artikel van de Jaap verhaalt over allochtonen en incidenten, maar geeft nergens aan dat het specifiek gaat om Marokkanen.  Ik neem voor het gemak aan dat Joost dit artikel aanhaalt om te laten zien dat specifieke afkomst niet wordt aangegeven door media. Al is de aanduiding blanke ook geen specifieke benoeming van herkomst.

Wilders is het duidelijkst van de drie in zijn denken. . Echter geen van drie levert het onomstotelijke bewijs voor hun stelling. Het wordt alleen maar gesuggereerd, daarmee is het voor veel mensen gewoon een feit.  Zij zeggen het dus is het zo.

Obomov op 6 december, 2012 - 15:40

De publieke omroep gaat op de schop

Ik heb de indruk dat dit artikel meer over de propaganda activiteiten van de publieke omroep gaat dan over wat anders. Het niveau is natuurlijk al jaren om te janken en de politieke kleuring ligt er zo dik bovenop dat er wetenschappers bijgehaald moeten worden om het te ontkennen. Het feit dat uberhaupt naar de mening van Ali B. gevraagd wordt, iemand waar we zonder de publieke omroep nog nooit van gehoord zouden hebben, zegt voldoende.

Onze doortastende leiders hebben dit probleem herkend en gaan de publieke omroep niet langer op basis van ledental maar op basis van kwaliteit financieren. Hoe die kwaliteit gemeten gaat worden blijft voorlopig nog even onduidelijk. Ga er maar vanuit dat de staatspropaganda nu helemaal niet meer te stoppen valt.

http://www.nu.nl/media/2975641/omroepen-voortaan-gefinancierd-basis-van-...

Jason op 6 december, 2012 - 15:45

zij doen exact wat wij, en de

zij doen exact wat wij, en de overheid, hen iedere dag toestaan.

Krolll op 6 december, 2012 - 15:52

Machismo/@Job

Wat is het toch een propagandistische meesterzet geweest dat amerikaanse feministen in de jaren zeventig het woord 'machismo' hebben uitgevonden... Voordien bestond het niet, 'macho' betekende alleen 'mannetjesdier'.  'Machismo' doelt echter wel op iets dat echt bestaat: het mannelijke eergevoel, dat met name in warmere landen aanwezig is. Als de huidige Westerse cultuur gefeminiseerd is kan je dat inderdaad zien als een (totaal) gebrek van datzelfde mannelijke eergevoel.

Maar wat eervol of eerloos is is een normatieve zaak. Stofzuigen of de afwas doen is voor de Westerse man geen zaak van eer, voor wat feministen als de klassieke macho zien is het dat wel. Tot zo ver lijkt 'machismo', ook aangaande het marokkanenprobleem een werkbaar begrip te zijn, zo lang het duidt op dit soort van kleinzieligheid.

Maar wat is eervol aan groepsgewijze straatterreur? Met z'n drieen of meer een weerloze man doodtrappen en slaan? Of een vrouw behandelen als een stuk vuil omdat ze geen moslima is, of geen hoofddoekje draagt? Dat staat haaks op het klassieke begrip van mannelijk eergevoel. Het is de islam die hier als excuus voor wangedrag tegen de slachtoffers wordt gebruikt.

Gefeminiseerd is de reactie van de media: het vergoeilijken, het niet benoemen. Mannelijk was de reactie van de Almeerse kieper, een jongen nog, die de grensrechter te hulp geschoten is. Het was zijn eergevoel te na om willoos en angstig toe te kijken.

Job creeert een valse tegenstelling.

qutrex op 6 december, 2012 - 15:54

Partijen willen geen debat.

Dat was de tweede zin van dit goed geschreven artikel, en terstond kwam de stoom al weer uit mijn oren.

Er is geen debat meer nodig over het (wan)gedrag van de marokkaanse gemeenschap in dit land. Na tientallen jaren gekakel hierover zijn we inmiddels uitgekletst. We moeten het nu hebben over de te treffen maatregelen waarmee we deze bevolkingsgroep weer in het gareel krijgen of anders moeten kwijt zien te raken.

Het is iedere dag weer raak en iedere dag kunnen we lezen dat er weer eens een stel Marokkanen zich ernstig misdragen, met veelal autochtone burgers als slachtoffer.

Voor de welwillende en zich wel normaal gedragende Marokkanen (en ja, die zijn er echt wel ! ) is het niet leuk om te lezen, maar dit wangedrag van de Marokkaanse gemeenschap is in alle westeuropese landen gemeen goed.

Wellicht een tip: Google biedt gratis een schat aan digitaal toegankelijke (oude) boeken aan. Vrij om te lezen en om te downloaden:  http://books.google.nl/advanced_book_search?hl=nl

Gebruik eens de zoektermen : Marokko, berbers, Barbarije, gedrag, mohammedanen, minachting etc etc .

Er gaat een wereld voor je open en je kunt lezen dat het gedrag van de huidige marokkaanse gemeenschap echt niet afwijkt van het gedrag dat dat volk bijv. 200 of 300 jaar geleden al vertoonde. Het zit er gewoon ingebakken en we zullen het er ook nooit meer uitkrijgen.

Wanneer je je dat beseft en dat goed tot je door laat dringen, dan weet je al snel dat deze lieden nimmer een ander gedrag zullen vertonen. Integendeel ! De slappe reactie van de nederlandse overheid en bevolking sterkt juist hun waan dat zij beter zijn dan wie dan ook . Wij zijn slechts ongelovige honden die zullen hebben te luisteren naar hun wensen. NOT !

J. School op 6 december, 2012 - 15:59

De publieke omroep wordt al

De publieke omroep wordt al tijden geteisterd door subsidierappers, staatscabaretiers en andere Postbus 51-parachutisten. De verheffingstaak die men zich daar gesteld heeft wordt vooral gedemonstreerd door het verlagen van de algemene kwaliteitsstandaard en een nauwelijks verholen socialistisch perspectief

Bes Tolen op 6 december, 2012 - 16:07

inclusief de vijanden onder eigen volk

Omstreeks 1984, 1985 was voorzover bekend bij autoriteiten één derde van de Marokkanen hier legaal binnen gekomen en dus twee derde niet. Dat men als autoriteiten de binnenkomst van zoveel illegalen toe liet, kwam mee door politiek getinte actiegroepen. Voorzover Nederlanders waren die van zeer links extremistische snit. Nog heden ten dage is het de malversieve grote meerderheid in de politiek te verwijten, dat ze geen redelijke oplossing van het probleem illegaliteit wil. Die moet er uiteraard ook uit bestaan, dat hulp aan illegalen strafbaar wordt. (Wat heel vroeger het geval zal zijn geweest.). De machtige invloed van  organisaties waaronder die van kerken moet worden doorbroken om hier perk en paal aan de criminaliteit (waaronder uitbuiting en ondergang van de autochtone bevolking) te stellen. Hoge straffen waarbij een stelsel van hoge boetes zijn op hun plaats. Het was vroeger al de hoogste tijd.

ruud.w op 6 december, 2012 - 16:09

Volgens mij is het meer een

Volgens mij is het meer een 15,16 en 17 jarigen probleem,
zie dit voorval en facebook moord. De afkomst van de jongeren boeit mij niet. Mij
gaat het eerder onder welk recht zij vallen. Het oudere of jeugd recht. Ben van
mening dat als er een dodelijk slachtoffer valt het te allen tijde onder het
ouderrecht moet vallen. Daar horen opinie makers/twitterende politici zich druk
om te maken I.P.V een bevolkingsgroep over 1 kam te scheren. Alle Friese gereformeerde
boeren zijn toch ook geen moordenaar.

François op 6 december, 2012 - 16:16

cmsuijkerbuijk (12:26)

cmsuijkerbuijk (12:26) Pecies! Ik las daar dit over: "Voor 12- tot 15-jarigen is de maximale gevangenisstraf momenteel 1 jaar. Voor 16- en 17-jarigen is dat 2 jaar. Daarnaast kan de rechter jeugd-tbs bevelen. Dat is maximaal 3 jaar, waarvan 1 jaar voorwaardelijk". En hoe meer ze "al door het publiek veroordeeld" zijn, hoe meer er vanaf gaat is de ervaring met onze draaideurjustitie. Ik meen dat één van hun 'partners in crime' al vlot heeft rondgetwitterd dat het bijmekaar iets van 3 jaar wordt. Dat kan aardig kloppen voor de oudste onder hen. De jongsten staan mischien over een jaar al weer op straat.

Ik kan me vergissen, maar het lijkt of de kickboksende korte lont vooraf heel goed weet wat de uitkomst is van diens uitspattingen, en dit geen enkele reden vormt om het wat voorzichtiger aan te doen of over na te denken. En je bent jong, wordt staks nog opgevangen ook, geld en groupies is gratis anyway en de teevee neemt het sowieso ongevraagd voor je op. Dus waarom zou je ook.

Ware het omgekeerd zouden zij het heel mischien anders doen. Toen de marokkanen de dominante fransen zat werden, die hen steeds meer als voetveeg gebruikten en hun cultuur minachtten in hun eigen land, hebben ze alle fransen eruit gegooid, allemaal, al woonden die er nog zo lang of vriendelijk.

zomaar iemand op 6 december, 2012 - 16:25

Julius 12:36 uur , kom, kom

Julius 12:36 uur , kom, kom kerel , als je even de moeite
neemt een google op het net , dan krijg vele filmpjes te zien en horen (ook in
het Nederlands of Engels ondertitelt !!), van toespraken die imams voeren .

En eerlijk of zij van Marokkaanse afkomst zijn , of Egyptenaren
, of Turken   , of van welk ander islamitisch land ook ,
alle verkondigen zij dat de niet gelovigen vervolgd moeten worden , opgejaagd
tot in de dood , en niet gelovigen zijn volgens deze woordvoeders van de islam
, alle !! die niet in de islam geloven.

Jij zat er op te wachten en rijk het jou aan !!.

Succes met het zoeken op internet , en je ogen zullen van
verbazing uit je kassen rollen, van de haat die je ziet en leest , haat!! Die de
islam over de rest van de wereldbevolking verspreid .

zomaar iemand op 6 december, 2012 - 16:32

Ruud.w 15:9 uur , nu komen er

Ruud.w 15:9 uur , nu komen er niet zoveel Friese boeren in
het nieuws, die in verband gebracht kennen worden met een moord , en of
doodslag , en of een ander vergrijp  !!.

In tegenstelling met de hier wondende en verblijvende islam
populatie (kort geschreven moslims ), deze groep binnen onze westerse
samenleving komen met de dag in het nieuws betreffende een vergrijp , cq moord ,doodslag,
en anders  !!, ondanks dat ons
voorgehouden word dat zij maar een klein deel van onze samenleving uitmaken .

Moet je nagaan als zij de helft (of meer) , van onze
samenleving zouden vromen , dan heb je toestanden zoals die in elk islamitische
samenleving zijn.

BigLjohn op 6 december, 2012 - 16:38

Discriminatie - Verkrachting der Nederlandse Wet

Volgens de Wet is discriminatie naar ras, sexe, of levensovertuiging verboden. Wat stelt de wet nog voor als deze niet meer nageleefd wordt ? Een blanke word volop vermeld in de media als hij een misdaad pleegt, maar een allochtoon wordt beschermd als die hetzelfde delict pleegt. Men mag niet weten wie het is, en zijn daad word afgeschilderd als een kwajongensstreek. Jongetjes zegt de MSM dan van 15 jaar, misschien zijn ze wel ouder en wordt er met hun leeftijd ook gefaked. Wetten worden met voeten getreden ten gunste van allochtonen die er vervolgens met zeer lage straffen vanaf komen. Dezelfde lage straffen die ze krijgen als ze in Marokko een vrouw eerst  verkrachten, en vervolgens zwaar mishandelen, soms de dood tot gevolg hebbende. Eb dat soort van Islam tuig wordt hier door de Nederlandse overheid in de watten gelegd !

Beukman op 6 december, 2012 - 16:39

Carel Brender

Moslimvreter Carel Brender is zo genuanceerd, dat hij  maar beter kan onderduiken. En Joost heeft de trap die Carel hem verkoopt dubbel en dwars verdiend: 

"Ondanks het gebrek aan informatie is het grote speculeren over de afkomst en de motieven van de verdachten volop bezig. Het gaat om een ‘racistische moord’, meent Joost Niemöller van De Dagelijkse Standaard met grote stelligheid. Toen hij dat schreef, was over de motieven van de ‘daders’ nog niets naar buiten gekomen, maar gezien hun achtergrond (die op dat moment dus ook nog niet vaststond) moest er wel racisme in het spel zijn. “Als drie Nederlandse jongens een Marokkaanse grensrechter hadden doodgetrapt, dan had geen enkele krant getwijfeld aan het motief,” reageerde Niemöller in een twitterdiscussie. Waarmee hij in feite toegaf dat hij een spiegelbeeld fabriceerde van slechte journalistiek uit de hoogtijdagen van het politiek correcte tijdperk."

<...>

"In reacties lees ik her en der dat de oorzaak van alle problemen bij de islam ligt. Als het allemaal aan deze godsdienst ligt, waarom zijn deze gedragsproblemen dan niet of althans veel minder aanwezig onder Turkse jongeren? En waarom dan weer wel bij de Antilliaanse jeugd en onder een segment van de autochtone jongeren?"

Peter Klein op 6 december, 2012 - 16:43

En zo fietsen ze, óm de zwarte wijk, naar de witte school

t is de macht van het getal: met zijn 3-en slaan ze iemand dood, zijn ze alleen dan maken ze met hun mobieltjes binnen no timer een kudde er om heen.

En worden ze aangehouden dan ontkennen ze, líegen ze dat ze barsten, of houden hun mond om elkaar niet te veraden. Denk aan de zaak Floor van de Wal...

En de politie roept op geen verzet te plegen, en wil theedrinken

Het wordt tijd voor zelfbewapening, of voor kogelvrije vesten om anderen in nood te kunnen helpen.

Jaren geleden was er een razzia van de ME tegen honderden marokkaanse jongens

Jaren geleden klaagde de horeca al specifiek over marokkaanse jongens: wel meisjes lastig vallen, niets drinken, daarmee iedereen tot overlast.

Turkije is voor autochtonen een populaire vakantie bestemming, naar Marokko gaat bijna niemand.

Zoals mijn marokkaanse buren zeggen: 'er zit veel tuig onder marokkaanse jongens'.

En de media jongens weten dat, en mijden dat volk als de pest.Fietsen er letterijk en figuurlijk omheen. Gisteren PenW gezien? met alweer een aangebrande marokkaanse gast, . Marokkanen hebben geen korte lontjes, het zijn lontjes

tippelaar op 6 december, 2012 - 16:56

doodgeschopte grensrechter

Ik ben voorstander van de aanpak zoals marokkanen dat in hun thuisland gewend zijn .Keikard met geweld aanpakken en zware gevangenisstraffen opleggen voor dit soort feiten. Wij moeten als autochtone nederlanders geen genade kennen voor marokkaanse criminelen. Kijken hoelang die marokkanan dat volhouden. Helaas, ons rechtsysteem is verziekt door de linkse advocatuur en dito rechtspraak  en in de publiciteit door de pauwen en de wittemannen, c.s. Via uiterst geraffineerde gesprekstechniek weten dit soort hufters het tv.gesprek naar hun hand te zetten. En als er is iemand komt die p en w ongezouten de waarheid zegt, wordt het er gewoopn uitgeknipt. Hoezo vrijheid van meningsuiting in het openbaar! Het linkse gajus heeft in  dit land de macht. De       linksen die in het stof kruipen voor marokkaanse geitenneukers. Bah.

Mar op 6 december, 2012 - 17:07

Apart

@tippelaar

U doet nu een oproep om het Marokkaanse recht te gaan toepassen in Nederland op hier van Marokkaanse afkomst wonende burgers of in ieder geval een voorbeeld daar aan te nemen.

Heel apart.

Frans Groenendijk op 6 december, 2012 - 17:19

Ali B en de tasjesdief

Toen destijds die tasjesdief doodgereden werd kwam Ali B ook opdagen om de nabestaanden te troosten.

Zie foto onderaan ditr stuk: http://www.islamofobie.nl/index.php/blog/meer/islamisering_van_de_sauna/

Waarom gebruik ik hier eigenlijk het woordje 'ook'?

Nu neemt hij het min of meer op voor de moordenaars.

Was de beroofde vrouw trouwens destijds trouwens geen Surinaamse van afkomst?

Kees E op 6 december, 2012 - 17:32

Zwembaden hebben ook last van Marokkanen !

Slechts een voorbeeld:

In veel Nederlandse zwembaden worden meisjes (autochtoon) regelmatig lastig gevallen door groepjes Marokkanen. Hoe kun je nu toch spreken over een voetbalprobleem, een belhamelprobleem.

Het is GOD NON DE JU een MAROKKANEN PROBLEEM !

Gaat nu de KNZB ook worden aangesproken ? Nee, natuurlijk niet, je moet de Marokkanen voor eens en voor altijd duidelijk maken dat ze al lang de grens van het toelaatbare zijn overgaan.

rien op 6 december, 2012 - 17:41

Als je de media een beetje

Als je de media een beetje volgt (en daar heeft niemoller helemaal gelijk in) werden net als voor 2002 (opkomst Fortuijn) de allochtone daders nooit benoemd. Pasvanaf die periode werd het verstikkende wegkijken een klein beetje benoemd, ook door politici van (sommige) andere partijen zoals de VVD. Maar nooit omdat ze zo graag de waarheid op tafel wilde leggen. Gewoon enkel en alleen maar om ''extreem-rechts'' (let op de aanhaaltekens) de wind uit de zeilen te nemen en eigen politiek gewin. Dat duurde tot een paar weken terug met de start van een ''nieuw'' kabinet genaamd Paars. Paars 1 en 2 (94-02), was de politieke kleur van wegkijken en supermulticulti. De gelukzoekers werden binnen gelaten zoveel ze maar konden, zelfs tot in legertenten op het platteland  omdat er nergens in heel Nederland meer plek was, en natuurlijk het eeuwig verstikkende gepolder.

En die tijd is terug. Allochtone daders (ook van deze smerige laffe lage moord door deze (uiteraard 3 want alleen durven ze niet)  viespeuken worden weer berekenend weg uit de media gehouden, of je nu naar de NOS of RTL kijkt. En daarnaast worden mensen zoals Wilders die de feiten wel aan het licht brengt zorgvuldig steeds meer doodgezwegen.

En dat geldt voor alle onderwerpen die ons land helemaal kapot maken zoals immigratie van kansloze en criminele achterlijken tot aan slecht nieuws over de Europese Unie aan toe. De 40 miljard voor Spanje zat van de week gewoon tussen alle nieuws ingepropt.

Het gaat echt de verkeerde kant op. Zo langzamerhand zijn we een bezet land. Zoals elders gezegd, op straat en in huis ben je niet meer veilig en je betaald je de neten aan belasting om ''bezetters'' tevreden te houden. Daarnaast wordt de ideologie van de kolonisten beter beschermd dan onze eigen cultuur. En heb nou maar respect voor deze bezetters, want anders worden ze boos. Dat moeten we al helemaal niet hebben natuurlijk.De tijd dat de Sint in de steden niet meer alleen op straat kan lopenomdat hij anders gemolesteerd wordt is weer voorbij. Nu vanaf 6 december is de tijd van het weghouden van de kerstbomen in gebouwen weer aangebroken. Want je mocht de bezetters eens discrimineren en beledigen.

Dit land is een verziekt land.

rien op 6 december, 2012 - 17:58

Nog een aanvulling wat

Nog een aanvulling wat betreft ''bezet Nederland''.

 Op 15 mei 1940  was ons land na 5 dagen oorlog onder definitieve bezetting gekomen door de Duitsers. Na de capitulatie trokken de echte Duitse gevechtseenheden verder naar het zuiden om hun medesoldaten te helpen.

Nederland kreeg tijdelijk een relatief kleine bezettingsmacht van ''soldaten''. Heel Nederland! En nergens werd die bezetter wat in de weg gelegd. Om je vooral te gedragen tegen bezetters werd door de overgebleven Nederlandse overheid ook heel graag opgeroepen in de media waaronder destijds kranten: ''Gedraag je en maak ze niet boos''.  Het lijkt erop dat die tijd met dit politieke zootje terug is. Iedereen die de problemen aan de kaak wil stellen en zijn kop boven het maaiveld uitsteekt wordt de kop afgehakt. Net als toen. 

kees rudolf op 6 december, 2012 - 18:01

racistische moord?

Het woord "racistisch" is al zó vaak te onpas gebruikt -laatst ook weer, ieder jaar weer, in verband met de rol van Zwarte Piet bij het Sinterklaasfeest- dat het bij mij in eerste instantie alleen nog maar wrevel wekt. Het is allemaal een beetje verwarrend, tegenwoordig. Waarschijnlijk zit het als volgt: je bent racist als je Marokkanen die bij voorkeur niet-Marokkanen doodschoppen racistisch noemt. Je bent pas bewezen vrij van racisme als je nimmer Marokkanen van racisme verdenkt, want wat die ook doen, uit racisme kan het nooit zijn, want alleen blanken kunnen racisten zijn.

Is het niet eigenlijk al racisme om überhaupt de Marokkaanse origine van de doodschoppers te vermelden? Alsof die Marokkaanse origine er toe doet? Immers, zijn het niet gewoon Nederlanders? Of gewoon snel  aangebrande jongeren, zoals je er zoveel hebt in die leeftijdscategorie?

Waarschijnlijk ben ik zelf een racist! Ja, want zodra ik lees dat er bijvoorbeeld ergens iemand met messteken om het leven is gebracht of een meisje van een groepsverkrachting slachtoffer was betrap ik mijzelf op de gedachte: de daders zouden heel wel Marokkanen kunnen zijn. Gek hè? Erg ook, dat ik zo gek ben, en misschien niet de enige ben die zo gek is!

En na de eerste berichten over de doodgeschopte grensrechter -toen over de Marokkaanse origine van de daders (plus -soit- antilliaanse origine van één van hen) in alle kranten en op teevee werd gezwegen, dacht ik ook: hé? Nieuw Sloten? Amsterdam West? Wacht nou eens even, daar wonen toch veel Marokkanen? Slappe kans dat de daders Marokkanen zijn! O schandelijke gedachte!  Moest ik mij niet schamen dat dat dadelijk in mij opkwam?

En zo heb ik al menigmaal, na berichten over bepaalde vormen van jeugdcriminaliteit, waar de origine van de daders onvermeld bleef, vermoed dat de daders Marokkanen waren, en verdomd! mijn vermoedens werden vrijwel steeds bevestigd, al kon het soms even duren. Zo ook nu. En dat terwijl ik zo gaarne ongelijk had gekregen, want tja, ik vind het zelf heus ook heel vervelend dat ik steeds racistischer word.

Deden kranten en teevee er dan verstandig aan om in eerste instantie over de Marokkaanse origine van de doodschoppers te zwijgen en die vervolgens als niet belangwekkend onder het tapijt te vegen? Het helpt in elk geval niet om mij van mijn racisme af te helpen. Hoe vergaat het anderen met net zo veel aanleg voor racisme als ik? Misschien is de uitgestelde bevestiging nog wel een sterkere bekrachtiger dan de onmiddellijke bevestiging.

En nu zegt Wilders: er is een Marokkanenprobleem. Naar woord: "marokkanenprobleem".  Maar wat nou zo vervelend is en waar ik haast niet voor uit durf te komen: voor mijn gevoel heeft Wilders hier een punt. En zo glijd ik steeds verder af in racisme! Wie kan mij nog tegen verder afglijden behoeden? Beukman misschien? 

François op 6 december, 2012 - 18:12

rien (16:41) "net als voor

rien (16:41) "net als voor 2002 (opkomst Fortuijn) de allochtone daders nooit benoemd"

Klopt. Hierachter zat toen nog dat men vooral bang was dat het draagvlak onder (massa)immigratie zou wegvallen (welk 'draagvlak' er nooit geweest is, dus het 'beeld' dat het er wel zou zijn), en tegenwoordig is het omdat men werkelijk doodsbenauwd is dat de vlam in de pan slaat. C'est ça.

Thomasson op 6 december, 2012 - 18:16

Es zittern die morschen Knochen,

De laffe houding van
het gehele apparaat van overheid en media (niet enkel in Nederland, maar over
heel west en noord Europa), laten mij denken aan een verschrikkelijk Duitse
lied die populair was in de jaren ’30 en de Tweede Wereldoorlog . Het begint met:

Es zittern die morschen Knochen

Der Welt vor dem Großen Krieg

Wir haben den Schrecken gebrochen

enz. ..

Wij, mensen van de 21ste
eeuw, krijgen een prachtgelegenheid de geschiedenis van voor de Tweede Wereldoorlog
uit de eerste hand te leren. Niets in het verloop van de tijd is veranderd. Wij
hebben niets GELEERD!. Voor de oorlog heeft de Volkerenbond in Genève alle
kleuren gescheten door de angst voor Nazi Duitsland. Hitler moest, kost wat
kost, koest worden gehouden; anders is het morgen oorlog. Nederland stond met
de staart tussen de benen. Men moest de neutraliteit behouden. Al wist men dat
de geschifte buurman bij de oosterburen, kan iedere moment aanvallen. Ook nu, anno
2012, willen de ‘morchen Knochen’ (rotte botten) uit de 20ste eeuw,
die aan de top staan van de overheid en media de neutraliteit behouden.

Wij moeten neutraal
zijn en blijven!. De boel bij elkaar houden; zoals Job Cohen het al zei. Nee!. Het is een
voetbalprobleem!..Met Marokkanen en Moslims hebben wij geen probleem!...De KNVB
is voor de toestand schuldig!. Men doet daar niets tegen de agressie op het
voetbalveld!...Ja!. Wilders zoekt ruzie!. Wilders is een grote racist. Hij-  en niet
de Marokkaanse jongens die een huisvader op het veld dood hadden getrapt omdat hij een
Nederlander en een Dhimmi is. Joost Niemoller speculeert maar.. hé? Hoe weet hij
dat het Marokkanen zijn?

Alles op alles wordt gedaan
om de boel te bagatelliseren. Het zijn maar jonge jongens, kids die het
moeilijk hebben. Dat Marokkaanse jongeren op Twitter en Faceboek zien de trio killers als helden,
is te begrijpen. Vanuit de Marokkaanse gemeenschap kwam geen verontschuldiging
en geen teken van medeleven met de familie van het slachtoffer. Dat is volgens
multiculturalistische en cultuurrelativerende NSB’ers wel te begrijpen. Deze
pure mensen uit de Derde Wereld kennen geen schuldgevoelens of empathie voor
niet-Moslims.

Dat moeten wij westerlingen toch begrijpen? Helaas, voor de ‘Valse
Munters’ (uit het boek van Theo Bosma) zijn hun antieke tactieken achterhaald. De wrede doodslag in Almere is al de wereld
rondgegaan. Publicaties in diverse TV-zenders, kranten, websites en blogs vinden plaats van
Hamerfest tot de Gibraltar. Ze zijn zelfs de oceaan gestoken. Zie bericht van de Daily
Mail : 

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2242422/Dutch-linesman-beaten-death-shocking-attack.html

en op WorldNews.dk  : http://europenews.dk/en/node/62155

http://www.nisnews.nl/public/051212_1.htm  

http://sheikyermami.com/2012/12/05/soccer-jihad-linesman-killed-by-the-ills-that-afflict-society/

en wat denkt men over TV
netwerk zoals  CNN?

http://edition.cnn.com/2012/12/03/sport/football/dutch-linesman-killed-football/?hpt=hp_t2

De struisvogel politiek van
de Nederlandse media en kamerleden is misplaatst en zelfs dom. In de komende  weekeinde
zullen voetbalspelers in Nederland, België en de Duitse deelstaat Noordrhineland
Westfahlen rouwbanden op hun mouw dragen. Het publiek in de stadions zal een
minuut stilte houden ter ere van Richard Nieuwenhuizen. Gezien de aard van vele
bezoekers bij voetbalwedstrijden, is het niet onmogelijk dat Richard
Nieuwenhuizen zal, tegen wil en dank, in een Europese martelaar veranderen. Denk
maar aan Theo van Gogh R.I.P.

Het zal verstandiger zijn om
de problemen bij de naam te noemen.  De Marokkanenprobleem
en de Islamisering van onze samenleving zijn levensecht. Bagatellisering van de
problemen kan verschrikkelijke gevolgen voor de samenleving hebben. Denk maar
aan alle mogelijke nieuwe ‘partizanen’, ‘vrijheidstrijders’, ‘het nieuw verzet’
of ‘Geuzen die Nederland zullen weer ontzetten’. Voor degenen die deze
mogelijkheden als flauwekul beschouwen, wordt  aangeraden de volgende link te lezen:
 http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buitenland/322357/Duitse-geheime-dienst-faalde-bij-racistische-moordbende.htm

Vinque op 6 december, 2012 - 18:17

Kickboxen stimuleren

Het blijft inderdaad onverklaarbaar.

Linkse, softe figuren die als oplossing voor geweld straatjongeren met subsidie een vechtsport laten leren. 

Ondertussen loopt eigen volk soms hindelijk in de weg. Dan wordt zo'n grensrechter als Collateral Damage op het offerblok van de multiculturele samenleving gelegd. Maar als de Nederlander een anomieme knop onder het bureau zou hebben... waarmee dat hele zooitje tribaal geteisem in één klap verdwijnt. Dan moet ik het nog zien. 

Er moet een keer een omslagpunt komen.

tippelaar op 6 december, 2012 - 18:18

marokkanenprobleem

Het wachten is nu op een organisator die als leider van de knokploegen in nederland gaat optreden, tegen het marokkaanse tuig.

rien op 6 december, 2012 - 18:24

Als je de column leest van

Als je de column leest van Brendel word ik een beetje zeeziek. Eerst zegt hij waar het op staat, en daarna slaat hij direct door naar de andere kant en nuanceerd hij als een PvdAer de boel weer. Waarbij hij de mensen die dit aan de kaak willen stellen weer een uitbrander geeft omdat ''het nog niet vast stond wie de daders waren''. Of we tegenwoordig nog steeds niets anders hebben dan het ''neutrale'' Radio 1 journaal. En omdat er ook een Antiliaan bij was is het geen Marokkanenprobleem? 

rien op 6 december, 2012 - 18:38

Overigens net gezien dat

Overigens net gezien dat Joram van Klaveren een debat had aangevraagd over dit Marokkanenprobleem. Niemand in de hele 2e kamer wil daar een debat over voeren, zelfs de VVD niet. 

Hiermee zie je de nieuwe (of liever oude) strategie van doodzwijgen. De PVV moet doodgezwegen worden, dat staat nu wel vast.

vederso op 6 december, 2012 - 18:55

@ rien om 17.24

Mee eens. Dit artikel van Brendel is van alles niks. Teleurstellend.

huuskesgait op 6 december, 2012 - 19:01

Haatzaaien.

Als er al aan haatzaaien wordt gedaan, dan doet de NOS dat. Als er maar een gelegenheid is om Wilders onder de gordel te trappen. En ook als ze de USA of de RK Kerk een dolk in de rug kunnen steken.

Discrimineren? Dan moet je bij het NOSsjenaal zijn, of bij de meeste andere HRM-media. (HRM = HoofdRioolMedia).

Goodgoan: Gait H.M. Leferink

Kees E op 6 december, 2012 - 19:07

Lafbekken in die 2e kamer, tijd voor een revolutie !

Nee, inderdaad niemand in de 2e slaapkamer wil een debat hierover voeren m.u.v. de PVV.

Maar ze willen wel een debat hebben over het terugtreden van de staatssecretaris.

Ach ach, dat zijn nog eens belangrijke zaken!

Het Marokkanenprobleem, nee dat bestaat natuurlijk niet, dus onder het tapijt ermee.

frust op 6 december, 2012 - 19:10

knokploeg

Wanneer gaan we nou eens wat doen????????

Niet lullen maar doen......

Niet langer alles pikken maar doen......

We kunnen niet langer passief blijven .....

We moeten doen ....

T C B; Taking Care of Business

Als we nu wat ondernemen kunnen we over een paar jaar in de spiegel kijken zonder schaamte ....

Doen!!!!!!!

Jason op 6 december, 2012 - 19:12

Zo, da's flinke taal nu nog

Zo, da's flinke taal nu nog de daad, maar daar zal wel niets van terecht komen.

Gielah op 6 december, 2012 - 19:13

@ Frust.

Hoe?

Handtekeningenactie, diie onderin een lade verdwijnt?

Stukjes in de krant.... die geen krant plaatst?

Nog meer reacties op internet?

frust op 6 december, 2012 - 19:30

organiseer

Meneertje Jason ,ben zelf veroordeeld voor het in mijn ogen verdedigen van huis en haard(heb allochtoon stuk vreten klapje verkocht) .Deed meteen aangifte ,actiebereidheid van buurtgenoten ,nihil ,want bang....

Ikzelf zat hier ook niet op te wachten ,maar je doet wat moet ....dus dat ferme taal gelul van jou hou je maar achterwege goed....

Misschien eens een demonstratie ......gewoon om te laten zien met hoeveel we zijn....en om onze ongezouten mening te laten horen ipv op internet altijd maar te blaten (zoals ik ook doe).

De pro_Israel demonstratie op de Dam jongstleden georganiseerd door de dappere Ben Kok verliep goed ,was aandacht voor,Moscowitz  was er ook bij ,hartstikke goed .

Een grote anti-islamitisch geweld demonstratie ????

vederso op 6 december, 2012 - 19:58

er is ...

een Stille Tocht

CDlogo op 6 december, 2012 - 20:02

Agitprop machine

Gelukkig kijk ik al vele jaren geen PO meer (ondanks gedwongen te worden te betalen voor die agitprop).

Wel vermakelijk dat die agitprop machine, althans als ik Joost mag geloven, meent dat we aan Wilders een probleem hebben terwijl uit de feiten, criminaliteits cijfertjes en zeau blijkt dat we in NL een levensgroot mohammedanen probleem hebben, een van de feiten nota bene waar de PVV haar bestaan aan dankt.

frust op 6 december, 2012 - 20:14

stille tocht

Meneertje /Mevrouwtje Vederso ,hij is leuk.

vederso op 6 december, 2012 - 20:26

niet leuk bedoeld,

maar ik begrijp denk ik de "frust" ook wel. Toch lijkt me dit beter dan te gaan slaan.

Spaarndammerbuurter op 7 december, 2012 - 01:04

"Moslimvreter" Carel Brendel heeft zich volkomen

gerehabiliteerd. 

Heeft Joost Niemöller als vooringenomen hufter tegen allochtone "jongeren" neergezet. 

Ik heb spijt dat ik wel 'ns 'n boekje van hem gekocht heb.

Ik weet niet waar de man nog bang voor is, hij is gepensioneerd.

Misschien dat ie bang is geworden voor het duo Breedveld/ Hass Bouazza.

Wat ie Joost Niemöller nu flikt zal ik niet licht vergeten.

toetssteen op 7 december, 2012 - 01:22

veelzeggend.

Hoe dwaas kan men zijn:

http://www.krapuul.nl/samenleving/93362/wilders-grensrechter-geleefd/

Jaja, een pareltje van redeneren is deze (onder andere, want er staan nog meer onnavolgbare redenaties in het betreffende artikel):

"Niemoller is zeker niet schuldig: te weinig lezers en 87,5% van zijn
lezers weet dat ze met een krankzinnige idioot te maken hebben. Als
Niemoller al schuldig is is Livestro zeker de hoofdschuldige. Ik durf te
wedden dat-ie dat graag zou willen. Maar kan ik het bewijzen: nee."

Nou Joost, een vooraanstaand blog (grin), beweert dat wij weten dat jij een krankzinnige idioot ben???? en Livestro is de hoofdschuldige, maar er is geen bewijs.......

Spaarndammerbuurter op 7 december, 2012 - 01:49

kees rudolf op 6 december, 2012 - 17:01

fantàstische comment!

Hoop meer hier van je te lezen.

Spaarndammerbuurter op 7 december, 2012 - 02:34

Carel Brendel versus Joost Niemöller

Zojuist Pownews bekeken. Ali B. gezien. "Ik ben Marokkaan, ik ken helemaal niks over hogere cijfers in  criminaliteit,gewelddadigheid bij/door Marokkanen, ik ben Marokkaan". Vraagje aan Carel Brendel, ben je nou blij?

1/3e van de moord op die arme man uit Almere is gepleegd door 'n Antilliaan.

toetssteen op 7 december, 2012 - 02:49

@Spaarndammer

http://www.ministrando.org/gedrags-_en_opvoedingsprobl/jeugdcriminalitei...

Volgens mij heeft Ali B. last van het wegkijk en afschuif automatisme.

Spaarndammerbuurter op 7 december, 2012 - 03:04

@Toets, Carel Brendel , de "moslimvreter" heeft eieren voor

zijn geld gekozen. 

Keurige man.

Beschuldigt Joost Niemöller v/e "vooringenomenheid" die geen vooringenomenheid was.

Binnen de kortste keren bleek dat Joost Niemöller gelijk had.

Carel Brendel is 'n drieletterwoord.

Iets met 2 gelijke medeklinkers, van voren en van achteren....

rien op 7 december, 2012 - 09:52

@Peter Klein 15.43u Hulde.

@Peter Klein 15.43u Hulde. Mooi en recht voor de raap gezegd. Overigens zat er bij PenW die Marokkaanse ''ouder'' die werkelijk geen seconde de hand in eigen boezem stak. Daarnaast enkel en alleen maar anderen de schuld gaf (wat we van ze gewend zijn). Maar mij viel nog iets anders op. Nu weet ik niet op dat dezelfde PenW was, maar er zat ook een zekere Henk Krol van 50-plus. Ik had een beetje verwacht (dommerik die ik ben) dat deze Krol ook wel een beetje tegengas zou geven tegen de tenenkrommende ''jullie doen het ook''-bakken van meneer de Marokkaan. Maar ik kwam toch wel zeer bedrogen uit. Die hoort nu al net zo goed bij de politieke wegkijkers dan de rest van wegkijkend Politiek-correct Nederland. Ik kon het eigenlijk ook wel verwachten na de (vrijwel) eerste stemming waar 50-plus aan meedeed (ze stemden voor het kinderpardon). Die partij kunnen we dus ook afstrepen qua verwachtingen.   

lauwebal op 8 december, 2012 - 16:53

De vlag hangt inmiddels uit bij de PvdA

Toen Jasper S. bekende, heeft de PvdA de slag uitgehangen. Geen asielzoeker, maar een BLANKE!

Natuurlijk hebben de inwoners van Kollum nog steeds groot gelijk met hun protesten, omdat deze niet slechts voortkomen uit de verdenking van de moord op Marianne Vaatstra, maar het door de strot drukken van de multikul.

Peter Klein op 9 december, 2012 - 03:42
© 2009 - heden Dagelijkse Standaard. Alle rechten voorbehouden.