Klik hier als u meer wilt lezen over ons privacybeleid en gebruik van cookies.

(Niet meer tonen)

Maassen is een lafbek

Geplaatst door Joost Niemoller op 8 januari, 2013 - 12:33

"Ik speelde maar wat met spanningsvelden."

Theo Maassen is een cabaretier met uitgesproken, serieuze meningen over de in zijn ogen domme en slechte PVV aanhang. Uiteraard krijgt hij alle gelegenheid om die voor de VARA tv uit te kunnen venten. Ze kunnen er daar geen genoeg van krijgen. Zoals bijvoorbeeld hier bij De Wereld Draait door, waarin hij de  PVV vergelijkt met de Ku Klux Klan:

Knappe jongen als je blijft volhouden dat het hier slechts om humor zou gaan en dat hij er niks van zou menen. Betekent dit nu dat Maassen geen grappen over Wilders kan maken? Nee, dat betekent dat niet. Neem nu onderstaand fragment uit een eerdere show. Daarin speelt hij met het idee 'harde grappen maken over Wilders', draait hij het om, gaat hij verder als Wilders, enzovoort. Zeker, de achterliggende gedachte is er een van dedain, zoals bij alle Nederlandse cabaretiers als het over Wilders gaat. Maar ook met dat dedain speelt Maassen hier. En eigenlijk best knap. 

Maar was van zoiets nu echt nog sprake bij het bewuste fragment waarin Theo Maassen opriep de beveiliging van Wilders op te heffen? Dan moest je vooral kijken naar de context, vond Theo Maassen gisteren bij Pauw & Witteman. Juist, ja de context van dat programma. En die context was er nu juist een van PVV-ers bashen. Bijvoorbeeld door te citeren uit krantenberichten waarin PVV-stemmer belachelijk werden gemaakt:

 

Of bij de zeer beledigende en totaal niet grappige opmerkingen over de Volendamse slachtoffers van de cafébrand. Ook dat waren in de eerste plaats anti-PVV 'grappen', met als ondertoon: PVV stemmers weten niet waar ze het over hebben. Ze zijn dom. En als ze niet dom zijn, dan zijn ze wel slecht. Om die harde opmerkingen te maskeren, plakte hij er maar snel wat flauwe grappen achteraan, om net te doen alsof hij alleen maar grapjes zat te maken, zonder enige intentie of bedoeling.

Mag Maassen dit nu allemaal doen? Zijn de PVV stemmers te snel op hun teentjes getrapt? Dat is nu de kritiek die klinkt uit het VARA kamp. De verdedigingslijn is: Maassen maakt gewoon humor en PVV-ers hebben geen gevoel voor humor. Gisteravond was de meest geretweette opmerking er een van Wouke van Scherrenburg:

t is toch wel erg hier als cabaretiers zich moeten verantwoorden voor hun grappen #penw

En dat vertelde het hele verhaal. Theo Maassen maakt gewoon grappen, en daar hoeft hij zich niet voor te verantwoorden. Toch? Als hij het nu eenmaal leuk vindt om harde grappen te maken over de PVV, dan moet dat kunnen, toch? Ja, tuurlijk moet dat kunnen. En dan kun je nog honderdduizend keer zeggen dat dit moment waarop Theo Maassen zei dat de persoonsbeveiliging van Wilders opgeheven moest worden helemaal geen grap was, en dat het publiek dan ook niet lachte, maar deftig klapte. Dat dringt allemaal niet door tot de botte VARA koppen. 

Mag Theo Maassen dan geen ernstige opmerkingen maken over de opheffing van de persoonsbeveiliging van Wilders? Tuurlijk mag dat. Sterker nog: Er wordt hem geen stroobreed in de weg gelegd. 

Maar nee hoor, het zijn nu ineens grappen. 

Sterker nog, de Maassen verdedigers gaan nu zelfs vertellen dat Theo Maassen zich kwetstbaar opstelt door dit soort dingen te roepen. Zich kwetsbaar opstelt? Hoe haal je het in je hoofd! Theo Maassen bevindt zich in de warme koestering van de VARA en de complete publieke omroep! Hij is volkomen vrij om elke opmerking over de persoonsbeveiliging van Wilders niet alleen te maken, maar krijgt daarvoor ook nog eens maixmale exposure. En instemming. 

En daarna krijgt hij, en dat is dan nog wel de lafheid ten top, alle gelegenheid om bij het VARA programma Pauw & Witteman uit te kunnen leggen dat hij het allemaal niet zo meende, dat je het in zijn context moet zien, namelijk vanuit het standpunt van een dictator en niet als Theo Maassen zelf, en dat hij heus niet vindt dat de persoonsbeveiliging opgeheven moet worden, en dat niemand dat zou vinden natuurlijk. Ook die zaal niet die klapte, want ja, misschien klapte die zaal wel om de een of andere hogere reden, die Theo Maassen ook niet zo goed zelf kon uitleggen toen hij dat ging proberen.

Ja hoor.

De feiten blijven staan. En die zijn:

Theo Maassen zei heel serieus, niet als cabaretier, dat het een goed idee zou zijn om de persoonsbeveiliging van Wilders op te heffen. Hij liet deze gedachte even bezinken. Er was genoeg tijd voor de hele zaal om zich een beeld te kunnen vormen van de gevolgen van het opheffen daarvan. Het gevolg is dat Wilders onthoofd zou worden door moslims. Bij dat beeld klapte de zaal instemmend.  

Het is dus helemaal zoals ook Nausicaa Marbe dat schreef in de Volkskrant:

Men klapte niet omdat Maassen daarin zo verdomd geestig was, want dat was hij niet. Men klapte in een opwelling van agressie en jolige bloeddorst. Lachen: politicus straks vermoord, nog verdiend ook - applaus. In feite verschilt dit klapvee weinig van figuren die op straat of op het voetbalveld iemand doodtrappen omdat hij iets zegt wat hun niet aanstaat. Datzelfde haatmechanisme treedt in werking.

Wie het slappe draaikontverhaal van Maassen gisteren bij P & W gemist heeft moet het hier dan maar eens zien:

 

Reacties

ik denk dat op 8 januari, 2013 - 12:45

Uit de Telegraaf

Uit de Telegraaf gecopieerd

"Theo Maassen moet show overdoen in Volendam'
VOLENDAM - In Volendam heeft een aantal mensen met verontwaardiging gereageerd op een grap van Theo Maassen in zijn nieuwe show 'Met alle respect', die onlangs op televisie te zien was. Dat zei Johan Bond, manager van verenigingsgebouw 'De Jozef', maandag. Bond heeft Maassen uitgenodigd om de show in Volendam te komen spelen.
Bond is met name woedend over een kort onderdeel in de voorstelling van Maassen over de slachtoffers van de nieuwjaarsbrand. Dat gebeurt in een passage waar het gaat om Volendam en het grote aantal inwoners dat bij de vorige verkiezingen PVV stemde. Maassen zegt daarover: „PVV! In Volendam! Dat hele dorp is 100 procent blank. De enige variatie die ze daar hebben in huidskleur, zijn die slachtoffers van die cafébrand.”„Walgelijk en onacceptabel”, vindt Bond"

En dit wordt dan verdedigd door de VARA, in en in zieke mensen en wat nog erger is de belastingbetaler draait voor de uitzendkosten op. Opheffen die Publieke Omroep!

Hyperinflatie.Wordpress.com op 8 januari, 2013 - 12:46

. Maassen kan alleen weer in

.

Maassen kan alleen weer in genade komen als hij Wilders in de hemel prijst, terwijl hij Allaah en Barroso in de cont neuct.

.

Hij zoekt zeer eenzijdige en voorspelbare spanningen op.

Af en toe test ik de linkse medemens in mijn omgeving en ze geloven dat hij bewust het randje opzoekt, maar verder is hij vreselijk objectief en niet haatdragend. Zijn laffe excuus is geslaagd. 

ludicrous op 8 januari, 2013 - 12:49

Het plaatje is veel groter

Denk dat het plaatje veel groter is dan hierboven geschetst wordt. Maassen wordt ook gewoon gebruikt door de grootmanipuleerders die een totalitaire superstaat voor ogen hebben. Weet wel, linksche gutmensch, dat jullie, als de moslim eenmaal de meerderheid heeft, als eerste aan de beurt zijn. Dat heeft de geschiedenis (Nazi-duitsland) ons wel geleerd. Niet dat elk weldenkend mens daar iets aan heeft.

petrossa op 8 januari, 2013 - 12:56

Ik weiger principieel P&W te

Ik weiger principieel P&W te kijken. Trouwens maakt weinig uit want de boodschap daar is eeuwig en altijd hetzelfde. Heb je 1 keer die 2 droeftoeters gezien dan weet je het wel.

Maassen moet kunnen zeggen wat hij wil. Als mens en als cabaretier, daar valt niet aan te tornen. Ook dat wilders wat hem betreft zichzelf maar tegen islamslachters moet verdedigen.

Is niet erg aardig van hem, dat is zeker.

Waar Joost volkomen gelijk in heeft is dat het een lafbek is, vanwege het geschutter achteraf.  Als je een mening uit, sta er dan voor (Doet wilders elke dag, vandaar zijn beveiliging) maar ga niet achteraf vanwege de 'ophef' het een beetje krom zitten weglullen.

Maassen heeft gezegd wat hij heeft gezegd, vastgelegd op beeld. Kan hij nooit meer onderuit. Lafbek.

Jaantje op 8 januari, 2013 - 12:59

word oud

Theo Maassen zit duidelijk in een midlife crises,hij heeft zichzelf beperkt door op safe te spelen.

Het enige waar ik om lachen moest was zijn outfit bij P&W

Heeft zich een beetje teveel geindentificeert met de "slachtoffergroep".

Jans Kansen op 8 januari, 2013 - 13:06

Narcistische persoonlijkheid

Ik vind Theo Maassen verre van leuk. Hij is grof, maakt een enigszins dommige indruk en is altijd ongenuanceerd in de bek, waarbij hetgeen dat hij uitbraakt inhoudloos is. Hij vindt zichzelf vooral erg leuk.

Er waren tijden – lang geleden – dat ik wel om hem kon lachen, maar de laatste jaren glijdt hij steeds verder af in wat hij aanbidt: het radicale communisme.

Uiteraard mag hij grappen maken over Wilders, PVV en overige politici, dat is de vrijheid van meningsuiting in dit land. Dat hij grappen maakt over de ernstig verbrande slachtoffers van de Volendambrand is kenmerkend voor het pathetische niveau Theo Maassen: hij is alleen met zichzelf bezig. Een narcistische persoonlijkheid die het vooral erg grappig vindt wat hij allemaal uitkotst, waarbij enig gevoel van empathie totaal ontbreekt.

Echter, Maassen en zijn cabaretiercollega’s zullen nooit grappen maken over mohamed, islam of aanverwante onderwerpen, uit vrees voor de doodstraf vanuit diezelfde ideologie. Maar dat zeggen ze uiteraard niet hardop, dat denken ze alleen.

Het is een laf mannetje met braaf politiek correct klapvee in de zaal en idem publiek bij de Rooie VARA.

Dat is de reden dat ik al lang niet kijk en niet zal kijken naar programma’s van de linkse publieke omroep.

Jaantje op 8 januari, 2013 - 13:08

oops

geindentificeerd*

Caroline op 8 januari, 2013 - 13:10

Als Theo Maassen geestig was,

Als Theo Maassen geestig was, dan zou ik best om hem kunnen lachen.

Wat me van nogal wat cabaretiers (maar ook andere staatsonderhoudenen) opvalt is dat zij doen alsof ze in het verzet zitten (zie Jan Jaap de Ruiter die zich gelijk trachtte te stellen met Theo van Gogh), terwijl ze gewoon betaald worden om staatspropaganda te verzorgen, en dat dan ook braaf doen.

Het is die klamme deken van staatspropaganda die me stoort, vooral ook omdat staatspropaganda op de een of andere manier nooit maar dan ook nooit leuk is. Een beetje als die fel-realistische communistische kunst met veel tractoren en blijde boeren, op de een of andere manier is het altijd vals en lelijk.

Jammer dat de opvatting va Thorbecke, kunst is geen regegeringszaak, niet meer lijkt te leven. Het zou ons veel blijde boeren, tractoren en flauwe cabaretiers en tv-programma's bespaard hebben.

tipo op 8 januari, 2013 - 13:21

Volksmenner

Maassen verwijt Wilders een Volksmenner te zijn die domme mensen zwarten laat haten. Een stropop (eigenlijk meerdere stropoppen) van jewelste, een hyperbool volgens Maassen.

In het uitventen van die uitgekauwde stropoppen laat Maassen zien geen groot denker te zijn. Dat is het meest irritant. Over Wilders is het leuk grappen maken, maar steel dan niet 1 op 1 de giebelgrapjes van die andere cabaretier: Alexander Pechtold.

Want dat is wat Maassen gedaan heeft; Pechtold immiteren, maar dan bedoeld als maatscappij-krities.Dan moet je wel overgevoelig voor humor zijn, om daar niet geirriteerd door te raken, omdat het zo een denkluiheid uitstraalt, waar een normaal mens moedeloos van wordt.

rien op 8 januari, 2013 - 13:24

Kijk,dit is nu typisch linkse

Kijk,dit is nu typisch linkse kwaadaardigheid. Het is de ultieme natte droom van links. Een vogelvrije Wilders zonder beveiliging, en dan zal het grote feest  losbarsten mocht Wilders geliquideerd worden. Het liefst natuurlijk met een lang mes in zijn lijf zoals Theo v. Gogh. Zowel bij Theo Lafbek als al die andere linkse engnekken zal dat betekenen dat zij net als bij Fortuijn zullen zeggen dat het vreselijk is, maar het natuurlijk niet hun schuld is. Nee, tuuuuurlijk niet.

Zoals Fortuijn destijds zei," Als mij iets overkomt  dan zijn zij medeverantwoordelijk".

Jean Wanningen op 8 januari, 2013 - 13:26

'met alle respect'

Ik sluit mij aan bij wat Caroline hierboven zegt op 12:10.

Ik heb de show niet gezien, wel net het gesprek bij P&W. Twee dingen daarover: 1. P&W, de VARA dus, pakten Maassen behoorlijk aan, dat mag ook weleens gezegd worden; 2. Maassen wist zich geen raad en draaide er vreselijk omheen. Hij weet dat hij tever is gegaan met die persoonsbeveiliging en had dat ruiterlijk moeten toegeven. In plaats daarvan heeft hij het over 'provocatieve overdrijving', stijlfiguren en Eindhovense 'hyperbolen' (whatever that may be). Maar een grap was het niet... Het was een opmaat om te zeggen dat hij stopt met badmintonnen om dictator te worden. Tjongejonge zeg. Dat is nog eens humor! (NOT).

Nee, zijn poging om zichzelf te rehabiliteren voor het oog van de natie is jammerlijk mislukt. Daar zat een zielepiet, een verongelijkte figuur, een .... loser.

Guus op 8 januari, 2013 - 13:26

laf

Maasen is inderdaad een lafbek

Laat hem maar eens grapjes maken over Allah

trouwens....... laf staat ook voor: Vara,.... links,.... DWDD,..Paul de Leeuw enz enz

Hyperinflatie.Wordpress.com op 8 januari, 2013 - 13:27

. P en W niet gezien en toch

.

P en W niet gezien en toch bekeken.

Heel erg slim en overtuigend gebracht en de vraagstelling was wel kritisch (afgesproken werk?).

Daar prik je als gewone Nederlander niet zomaar doorheen!

Excuus dat de Islam al zo gepakt werd en daardoor minder Islam grappen van Theo is slim gevonden, maar onwaar.

Overal tegen aan trappen, waardoor het extra en onophoudelijk trappen tegen Wilders niet zo opvalt.

Hij wist de vragen van Pauw lijkt het wel. En hij wist dat de enkele anti Islam grappen getoond gingen worden.

Theo was wel erg zelfverzekerd en goed voorbereid op de scherpe vragen.

André van Delft op 8 januari, 2013 - 13:28

Staatshumor

Video: Rolf Herricht & Hans-Joachim Preil: Die Jagd

Herricht & Preil war ein populäres Komikerduo in der DDR, bestehend aus Rolf Herricht (1927–1981) und Hans-Joachim Preil (1923–1999). Ihre Shows und Auftritte im DDR-Fernsehen erlangten große Berühmtheit; einige Sätze wurden geflügelte Worte. Herricht und Preil waren das wohl beliebteste Komikerduo der DDR. Bei einer Umfrage des MDR 2008 wurden sie zu den beliebtesten Humoristen gewählt.

Mar op 8 januari, 2013 - 13:37

Het is zo simpel

Uitdelen en ontvangen. Ontvangen en uitdelen.

Smaken verschillen. De een loopt weg met Hans Teeuwen, de ander vindt Jochem Myer leuk. Bij de een kan het niet grof genoeg, de ander houdt meer van subtiele humor.De een vindt dat vooral islam en moslims op de hak moeten worden genomen en de ander vindt het leuk als PVV-stemmers op de hak worden genomen. De een vindt dat alle grappen moeten kunnen, de ander vindt dat je niet overal grappen over kan maken. De ene groep is beledigd als de grap hen treft, een andere groep kan wel om zichzelf lachen.

Feitelijk verschillen Theo Maassen en Joost Niemoller niet zoveel van elkaar in hun werk. Als er ergens een taboe op rust, wordt dat met graagte aangeboord. De taboes worden hen aangereikt door de mensen en de mensen gaan dan vervolgens klagen dat er iets wordt gezegd.

Caroline op 8 januari, 2013 - 13:38

Trias, P&W pakten hem

Trias, P&W pakten hem helemaal niet 'flink aan', hij kreeg met zogenaamd pittige vragen de gelegenheid om zich te 'rehabiliteren'. Slap toneelstukje, met P&W in de rol van kritische interviewers, en Theo M. als aapje dat een fout kunstje had gedaan (maar dus eigenlijk niet, de ophef erover was/is fout, en de PVV-ers zijn kinderachtig), en daarbij was betrapt en nu mocht uitleggen dat, als hij zich al liet pijpen tijdens ramadan (niet dé uiteraard) hij er wel op stond dat het resultaat werd doorgeslikt. Kortom: een Theo M. is een held, niet op sokken maar met de broek op de knieën, die een riskant grapje heus niet schuwt.

Waarom je er als PVV-er blij mee zou moeten zijn, met het beeld van een Theo M. met de broek op de knieën, is me een raadsel.

Jans Kansen op 8 januari, 2013 - 13:38

Geen stijl

bron: geenstijl

Kijktippie. Kleinkunstenaar Theo Maassen de Verschrikkelijke schuift aan bij PenW om te praten over... repsect & commosie. Want wat Theootje allemaal roept in die cabaretshow van hem, dat moeten we niet willen, of zoiets. Voor uw info; voorstelling "Met alle Respect" ging in september 2011 in try-out en in februari 2012 in premiere. Op ene Blonde Mevrouw van AmsterdamPost na hoorden we er helemaal niemand over. Niemand gaf verder in 1,5 jaar geen fuk om die opmerking over Wilders. Tot die gedenkwaardige dag eind december, toen de shitstorm op de sociaalmediaas opstak na de tv-registratie van de voorstelling. Maassen zet aan tot haat! Er hoeft maar 1 gek op te staan! En inderdaad... hallo Ene Gek. Ondertussen worden in Volendam de hooivorken geslepen wegens de ontzettend leuke grap van Maassen over deze kinderen, en deze, en deze, en deze: "PVV! In Volendam! Dat hele dorp is 100 procent blank. De enige variatie die ze daar hebben in huidskleur zijn die slachtoffers van die cafébrand." Nou. Lachen. Intunen maar op Verschillig24. Update: PenW gemist? HIERRR.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/01/volendammerhater_theo_maassen.html

DonnaDolce op 8 januari, 2013 - 13:47

Het blijft....

Het blijft een vreemd fenomeen..................als je de waarheid verkondigd, je daardoor vermoord kan worden.

Waarom zijn mensen zo schuw voor de waarheid? Bang dat dan naar boven komt hoe dom ze eigenlijk al die tijd geredeneerd hebben?

Mensen willen geen waarheid zien, ze leven "lang leve de lol" en de rest kan ze gestolen worden. Wat maakt het hen uit als de EU alles overneemt, als ze maar hun natjes en droogjes hebben.

Ze vergeten alleen wat één grote, droevige bende het dan eigenlijk gaat worden. Leef je nu een beetje je eigen leven...............je gaat dan geleefd worden.

Wat Wilders betreft.....die legt de vinger constant op de zere plek en DAT wordt hem niet in dank afgenomen, krijgt de meest afschuwelijke namen naar zijn hoofd geslingerd en toch blijft de goeie man zich inzetten voor Nederland, voor jou, voor mij, voor jullie sukkels...................als je het maar weet.

Ooit gaan de blinden "zien" .

Mar op 8 januari, 2013 - 13:47

Goed gezegd?

"Wel is het voor hen kennelijk normaal dat het beeld van een vogelvrije
Wilders tot een primitieve vreugdeontlading leidt. Men klapte niet omdat
Maassen daarin zo verdomd geestig was, want dat was hij niet. Men
klapte in een opwelling van agressie en jolige bloeddorst. Lachen:
politicus straks vermoord, nog verdiend ook - applaus. In feite
verschilt dit klapvee weinig van figuren die op straat of op het
voetbalveld iemand doodtrappen omdat hij iets zegt wat hun niet
aanstaat."

© Nausicaa Marbe.

En hiervoor klapt het andere klapvee.

Thomas op 8 januari, 2013 - 13:51

Maassen nodigt uit tot

Maassen nodigt uit tot geweld. Dodelijk geweld.

Period

Thomas op 8 januari, 2013 - 13:52

En Wouke S. moet nog steeds

En Wouke S. moet nog steeds gaan koken.

tipo op 8 januari, 2013 - 13:53

denkluiheid is besmettelijk

Die volkskrantmedewerker schrijft uiterst serieus: "...., dat politici meer zouden nadenken voor ze haatdragende teksten de wereld in slingeren."

Voor de volkskrantmedewerker is het een vaststaand feit dat Wilders haatdragende teksten de wereld inslingerd en als gvolg daarvan beveiliging krijgt. Zonder daar even over na te denken.

Gek is dat, dat die mensen zelf niet eerst even nadenken, eigenlijk. Of willen voorkomen dat anderen dat doen...

Leo KarelJan op 8 januari, 2013 - 13:53

Maassen is stront

Wat een vuile strontaap, die Maassen! Helemaal eens met Joost: een smerige lafbek, die zijn broek vol schijt uit angst voor de islam.

Een door en door verziekte geest die uiteraard alleen bij een door en door verrotte club als de VARA kan uitblinken.

Wel Jezus onderuit halen, maar voor de pedo Mo deinst de lafaard terug.

Een door en door slecht mens en een cabaretier die selectief is. Dat zou een doodzonde voor elke cabaretier moeten zijn, maar niet in NL. Daar moet je een linkse smeerlap zijn als je zendtijd wilt.

Mar op 8 januari, 2013 - 13:59

Waarheid

@Donna Dolce

Waarheid is selectief.

Er bestaat geen mens die de waarheid en niets dan de waarheid zegt.

Wilders legt de vinger op zere plekken, maar het is niet zo dat alles wat hij zegt de waarheid en niets dan de waarheid  is. Wilders speelt net als vele anderen met de waarheid.

Wat wel waarheid is, is het gegeven dat mensen de neiging hebben hun eigen waarheid te creëren en te kiezen.

Caroline op 8 januari, 2013 - 14:08

Dat er geen 'waarheid' zou

Dat er geen 'waarheid' zou bestaan, maar alleen een soort 'pravda' is marxistische kletskoek.

Dat niet iedereen de wijsheid/waarheid altijd in pacht heeft, dat is wel waar, maar dat zegt dus iets over de 'pachter' en niet over 'het gepachte'.

Two Ravens Black Kettle op 8 januari, 2013 - 14:10

Vara mensen zijn valse

Vara mensen zijn valse honden. En wat doe je met valse honden. Die prop je in een zak verzwaart met keien en je loopt naar het dichtbijzijnste riviertje (hysterisch applaus vanuit publiek). Dagje later: nee, nee ik bedoelde natuurlijk niet dat ze verdronken moeten worden, dat zeg ik toch niet. Ik speelde gewoon met spannings-velden. Ach gut Vara mensen hebben ook helemaal geen humor. 

Mar op 8 januari, 2013 - 14:11

In het midden

En die ene reageerder denkt serieus dan Wilders geen haatdragende teksten de wereld inslingert en alleen maar de waarheid vertelt en dat het godsgeklaagd is dat Wilders beveiligd moet worden terwijl hij alleen maar de waarheid verkondigt.

De waarheid ligt in het midden. Het is godsgeklaagd dat mensen beveiliging nodig hebben omdat ze vanwege uitspraken worden bedreigd.

just my 2 cents op 8 januari, 2013 - 14:13

@Mar   Blablabla...   You

@Mar

Blablabla...

You can't handle the truth..

http://www.youtube.com/watch?v=5j2F4VcBmeo

Mar op 8 januari, 2013 - 14:17

Vol van

@Caroline

Het is een hype om alles nu als marxistisch te betitelen. Maar omdat marxistisch voor in de mond ligt, is nog niet alles marxistisch.

corjova op 8 januari, 2013 - 14:17

ik moest laatst naar Maassen kijken

Want mijn vrouw wilde dat zo graag, maar na vijf minuten over sperma, geklets over sexuele handelingen met andere bij naam genoemde cabarettiers, vroeg ik: "klopt het dat Theo het al vijf minuten over seks heeft?" En toen heeft mijn vrouw het gelukkig goed gevonden om naar iets anders te zappen.

De rest van zijn ranzigheid heb ik dus gelukkig gemist, als ik zo de kritieken leest, ben ik daar wel blij om.

herrie mulles op 8 januari, 2013 - 14:18

ach het is maar satire

Theo Maassen een volwassen man, vader van een kind,heeft een hypotheeklast  die nogal sterk op hem drukt.

Dat verklaart eigenlijk alles.

Bij P&W zat hij er duidelijk ongemakkelijk bij met z'n capuchon om het nekzweet op te vangen.

De beide anchormen waren erg vriendelijk om niet te zeggen zoetsappig in hun vraagstelling aan Theo.

Het was alleen maar geestige humor, daar moet je niet te zwaar aan tillen, dat is brabantse bonhommie.

Theo zat zich te verdedigen.

Waarom?

Het deed me even denken aan jaren geleden ,Koot en Bie die een nummer hadden gedaan over hun geilen op jonge, te jonge meisjes.

Kees en Wim moesten toen van de VPRO enige dagen later hun verontschuldiging aanbieden op de buis.

Mooie tv, twee betrapte vieze mannen die tenenkrommende zinnen moesten uitspreken om te laten zien dat ze toch wel deugden.

Maassen, net als Koot en Bie toendertijd, likt elke linkse reet volkomen schoon,alleen Koot en Bie waren wel geestig.

Terwijl Witteman zijn  zeer ongekunstelde smile continue had opgezet zat J. Pauw dwangmatig om de twee minuten aan z'n eigen vingers ruiken,zou dat met Maassen te maken hebben gehad ??

Mar op 8 januari, 2013 - 14:19

't is niet veel

2 centen, 't is niet veel inderdaad. Wat koop je daar nog voor?  Niets, helemaal niets.

Bout de Poutre op 8 januari, 2013 - 14:19

@Mar 12:47

Ik heb het "andere" klapvee niet horen klappen Mar. Dat kan aan mij liggen natuurlijk. Het kan ook zijn dat u iets meent te horen wat er niet is.

Wel is het naar mijn mening zo dat ter rechterzijde niet meer alles wordt genomen en er geleidelijk aan wat wordt teruggeroepen. Daarover is ter linkerzijde, waar het minachtend schelden op de rechterzijde tot kunst is verheven, grote ontsteltenis ontstaan. "Ze roepen terug, wat een vreselijke en te verachten mensen toch!

philippine op 8 januari, 2013 - 14:25

Als je niet moet lachen om

Als je niet moet lachen om Maassen ben je een PVV stemmer?

Wat voor opleiding heeft Theo Maassen genoten?

tipo op 8 januari, 2013 - 14:26

@ Mar 13:11

Hoi stropopje van me. Ik zeg niet dat Wilders enkel de waarheid spreekt. Hij zit er ook wel eens naast. Ik zeg enkel dat zijn uitspraken niet haatdragend zijn. Wel is het zo, dat mensen Wilders haten om wat hij zegt. Die uitspraken zijn haatopwekkend. Dat is iets anders. Die uitspraken leggen de haat bloot in 'the beholders with a hatefull faith'.

Caroline op 8 januari, 2013 - 14:31

Mar,   liever zou ik

Mar,

liever zou ik collectivistisch gebruiken, maar helaas is dat, door overigens jrenlang onjuist taalgebruik, minder duidelijk. Bovendien leek 'marxistisch' en 'pravda' me wel een aardige koppeling, vooral ook omdat 'pravda' wel vertaald wordt met Waarheid, maar het niet helemaal is.

Two Ravens Black Kettle op 8 januari, 2013 - 14:34

Persoonlijk vond ik de

Persoonlijk vond ik de gretige reactie vanuit het anonieme publiek het absolute dieptepunt.  Een ontluisterend demasqé,. Veilig verscholen in hun zetels, dankbaar voor de duisternis. Daar zaten de Gutmenschen die stiekem een rondedansje deden toen Fortuyn werd geliquideerd, daar zat de 'opstandige elite'  die van van mening is dat van Gogh ook wel een erg grote mond had en er feitelijk zelf om vroeg. Had ie maar geen geitenneuker moeten zeggen. Daar zaten de 'moreel voortreffelijken' die Hirsi Ali zonder beveiliging door NL wilde sturen in hopende dat iemand zou luisteren naar de dreigementen van Mohammed B. 

Die bewuste avond bij Theo Maassen - daar zat het echte tuig.Zoals Nausica Marbe terecht opmerkte. Daar zat 't Vara-Publiek, allen behept met de mentaliteit van een lynch-mob.

louis-portugal op 8 januari, 2013 - 14:38

Ik vond Maassen een

Ik vond Maassen een neanderthaler en nu vind ik het een laffe neanderthaler.

Ik geloof ook dat het setje met Witteman van tevoren ingespeeld is.

tipo op 8 januari, 2013 - 14:42

@Raaf

Hans Teeuwen heeft in zijn voorstelling eens een heel lang ingewikkeld en vaag gedicht voorgedragen met een heel ge-emotioneerd gezicht. Na dat gedicht klapte het hele publiek. En toen vroeg Hans Teeuwen of er ook maar iemand in de zaal een touw kon vastknopen aan wat hij zojuist gezegd had, want zelf had hij geen idee wat die woordenbrei betekenen moest.

Als Theo Maassen echt wilde vervreemden, dan had hij het publiek ook even bevraagd over de motieven achter dat klapvee.

JC op 8 januari, 2013 - 14:43

een laffe hond

Volgens Theo Maassen geef je een valse hond een spuitje. Hij is echter te laf om aan te geven wie voor de kwalificatie van valse hond in aanmerking komt. En als hij er een noemt, is hij daarbij heel selectief. Hij kiest mensen en groepen, die door de (met haat toegedragen aanhang van de) tijdelijke machthebbers (politici, intelligentia, media, en andere nalopers) beschimpt mogen worden!! (Doet me overigens aan een bepaalde periode uit onze geschiedenis denken). Hij weet dat deze door hem begrapte "valse honden" hem nooit zullen bijten. Andere "valse honden", die hem waarschijnlijk wel (mogen en zullen) bijten, daar maakt deze Theo geen "grappen" over, want het ligt zo gevoelig, he. Theo Maassen is een veilige grappenmaker, hij lijkt brutaal, maar is in feite een laffe hond dus.

Gielah op 8 januari, 2013 - 14:45

Farizeeër-syndroom.

'Moreel voortreffelijken' ( 13.34 uur)   is een goede uitdrukking.

Zo zagen wij gistermiddag een uitzending rondom Jörgen Raymann ( van wie ik nog nooit een uitzending had gezien)  die zichzelf ook boven meneer Wilders verhief, alsof die zijn moeder vermoord en zijn dochter verkracht had..... hij vond van zichzelf dat hij daar bóven moest staan.

Als ik daarbij gezeten zou hebben, had ik hem gedwongen de vraag te beantwoorden:

'Som nu eens netjes op wát voor ..... in uw ogen dan.....verschrikkelijke ..... dingen meneer Wilders dan precies gedaan heeft....'.  

Ik weet bijna zeker dat hij dat niet zou weten.

En dat ......wát hij dan eventueel ging opnoemen..... of nóóit zo gezegd is.... of slecht door hem begrepen werd.... of gewoon domweg van linkse bronnen overgenomen.

Jezelf goed en braaf en niet-discriminerend vinden, maakt mensen uitgesproken gevaarlijk.

Je kunt het gerust het 'farizeeër-syndroom' noemen.

Wie daar mee behept is, gaat van kwaad tot erger... zéker als hij zich in een groep gelijkgestemden bevinft.

Jaantje op 8 januari, 2013 - 14:45

waarachtig

Mensen hebben inderdaad de neiging om liever als struisvogel door het leven te gaan dan de realiteit onder oogen te zien.realiteit is vaak te beangstigend,wat niet weet wat niet deert.

Vaak word de waarheid verbogen zelfs geweld aangedaan,waardoor de realiteits zin in conflict komt voor degene die niet het hoofd in het zand hebben gestoken.

Degene die de realiteit aanhaald word meestal beticht van niet waarheid.

Soms komt er na een goed gesprek met feiten een vertwijfeld antwoord in de trant van:ja het is wel zo maar er is toch niets meer aan te doen het is nu eenmaal zo,pats boem voldongen!

En omdat het een voldongen feit is het de waarheid...

Een logica waar mn rok vanaf zakt.

Johanna op 8 januari, 2013 - 14:47

VARA en PvdA-lobbyist.

Theo Maarssen is inderdaad een grote lafbek.

De held op sokken is een linkse lobbyist voor VARA en PvdA.

Afspraken maken om PVV-kiezers en Wilders voor alle vuil weg te zetten.

Het is een grote flapdrol. Dat was duidelijk gisteren te zien bij Witteman. Hij kroop in elkaar van onderworpenheid aan de VARA. De linkse afhankelijkheid.

De cabaretier Theo Maarssen, de held op sokken die het woord islam voor geen goud in de mond durft te nemen.

Zo bang als een wezel voor de islam. En terecht want kritiek kost je leven.

Het enige dat deze sokkenheld nog over heeft is Wilders. Daar verdient hij nu bij de VARA zijn geld mee.

Zijn bezoekers houden van bloed aan de paal. Daar klappen ze voor. 

kees rudolf op 8 januari, 2013 - 14:51

Ik heb geen eens zin om naar

Ik heb geen eens zin om naar al die fragmentjes te kijken en geloof direct dat het waardeloos en smakeloos was. Toch had ik wel eens vernomen dat Maassen geen onverdienstelijk acteur was en af en toe toch ook heus wel grappig kon wezen. Om dat te verifiëren zou ik me een indruk moeten kunnen vormen van zijn hele oeuvre en daar heb ik weinig lust toe. Maar uit te sluiten valt er niets. Net over Depardieu gelezen die de democratie in het Rusland van Poetin roemde. Onleuker kan bijna niet. Toch herinner ik me ook van hem een magistrale Cyrano de Bergerac. Dat blijft dus wat mij betreft gewoon staan.

Ik weet niet of er van Theo Maassen, voorafgaand aan dit kloterige VARA-cabaret, al iets stond, maar zo dat zo mocht zijn, dan blijft dat ook staan, en wie weet geeft Maassen ooit nog eens een reuze leuke show. Dat deze show buitengewoon onleuk was, is intussen vastgesteld.

Ian op 8 januari, 2013 - 14:56

Nederlanders onderschijten en kotsen met belastinggeld

Ik kan me er niet druk over maken. Theo Maassen ziet er al sinds jaar en dag uit als een ernstig gedragsgestoorde Brabantse inteeltboerenlul en gedraagt zich dienovereenkomstig. En de VARA vindt het prachtig als PVV en Geert met stront en bloed worden besmeurd: anything new?
We gaan weer over tot de orde van de dag en genieten van alle kansenkanjers en cultuurverrijkers die Nederland rijk is en die je zomaar op straat tegen kunt komen. Dat is beter dan een PVV'er tegen het lijf lopen, aldus Theo en VARA.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/01/timeline_lezen_van_beneden_...

kees rudolf op 8 januari, 2013 - 15:00

Raymann

@Gielah, u schreef: "'Som nu eens netjes op wát voor ..... in uw ogen dan.....verschrikkelijke ..... dingen meneer Wilders dan precies gedaan heeft....'. 

Ik weet bijna zeker dat hij dat niet zou weten"     

 

Ik weet natuurlijk ook niet zeker wat Raymann zou weten, alleen weet ik wel dat veel mensen zich wel wat van Wilders herinneren wat in hun ogen verschrikkelijk is. Ik noem eens wat: Kopvoddentaks, knieschot, Polenmeldpunt.

Natuurlijk, aan al deze dingen kan een verhaal worden gebreid, het kan in een context worden geplaatst en zo zullen de Wilders-welgezinden het niet zo verschrikkelijk vinden. Maar dit zijn een paar van die dingen die in de ogen van veel mensen toch tamelijk verschrikkelijk zijn.            

Johanna op 8 januari, 2013 - 15:02

Mar 13.11

Mar 13.11

Misschien kun je uitleggen welke feiten van Wilders geen feiten zijn?

Mar op 8 januari, 2013 - 15:14

Poppies van me :)

Algemeen wordt aangenomen dat het publiek klapte voor het beëindigen van persoonsbeveiliging van Wilders, zodat hij vermoord kan worden om al het onwelgevallige wat hij zegt.

Andere opties zijn niet bespreekbaar. Niemand heeft de moeite genomen om erachter te komen, via een oproep desnoods, waarom/om welke reden  de mensen in de zaal klapten.

Met het gebruikte voorbeeld van persoonsbeveiliging opheffen, was ik het niet eens. Ik ben het er wel mee eens dat mensen best wel eens mogen nadenken voor ze iets zeggen.

Voor het laatste klap ik, voor het eerste klap ik niet. Als ik in die zaal had gezeten tijdens die bewuste avond, had ik dan mogen klappen voor dat deel wat mij aansprak of mag ik helemaal niet klappen omdat de manier waarop het aan de kaak werd gesteld, door mensen wordt gezien als een oproep tot moord?

De meeste reacties worden geschreven op aanname van,  wat (te) gemakkelijk wordt vertaald naar zeker weten dat. Hij zal wel bedoelen dat wordt vertaald naar hij zegt dat. Eenzelfde euvel waar Wilders tot ongenoegen van hemzelf en aanhang, mee wordt geconfronteerd.

Een mens zit toch raar in elkaar, marxistisch of niet :)

Jans Kansen op 8 januari, 2013 - 15:15

Kansloos en sneu type

@philippine op 8 januari, 2013 - 13:25: “Wat voor opleiding heeft Theo Maassen genoten?”

Antwoord: geen fatsoenlijke middelbare school afgemaakt. En dat is te merken aan zijn niveau en oversekste uitingen. Zoals al eerder vermeld: een nare, narcistische pathetische man.

Citaat: 

(…)

“Na een jaar het vwo geprobeerd te hebben schreef Maassen zich, zonder feitelijke ervaring op het toneel, in voor de Toneelschool Maastricht, maar werd afgewezen. In 1987 schreef hij zich in op de Fontys Academie voor Drama in Eindhoven, waar hij direct werd toegelaten.”

(…)

“In 1999 toonde hij zijn geslachtsdeel aan een reclamekaravaan in Eindhoven, om vervolgens de stekkers uit de geluidsinstallatie van de wagen te trekken. In 2000 betastte hij op het podium een vrouw die te laat de zaal binnenkwam tijdens een scène over vingeren.[4] Hij werd hiervoor veroordeeld tot een boete van duizend gulden, met 1500 gulden voorwaardelijke straf.[5] Hetzelfde jaar zat hij, samen met Hans Teeuwen, drie dagen vast op de Faeröer Eilanden[6], waar hij werd opgepakt na een actie tegen de traditionele walvisjacht, onder leiding van de radicale milieu-activist Paul Watson van Sea Shepherd.”

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Theo_Maassen

Johanna op 8 januari, 2013 - 15:16

Kees rudolf

Kees  rudolf 14.00

"Kopvoddentax, Knieschot, Polenmeldpunt".

 "Kopvoddentax"? In Turkije vonden heel veel moslima's  Wilders "kopvoddentax geweldig.

"knieschot". Wat is beter een knieschot of doodschieten?

" Polenmeldpunt"?  Er is geen polenmeldpunt.

Wat kopvoddentax betreft. Toch typisch dat mannen daarop reageren.

metamorfose op 8 januari, 2013 - 15:24

Theo, een gotspe

Bij mij in de buurt in de stad loopt ook zo'n type rond als Theo (een gotspe, deze naam voor deze enge man), een manusje van alles, roept soms nukkig wat gekke dingen over dat vuilniszakken niet op de juiste plek staan ─ in zijn ogen dan ─, maar verder niets kwaadaardigs, en hij doet z'n werk.

Dat is met Theo wel anders, hij is niet alleen neanderthaler, maar ook nog eens kwaadaardig.

Mocht dit beledigend overkomen, dan is dat de bedoeling, want ik heb geen zin meer om langer geschoffeerd te worden door deze hersenloze die wat mij aangaat terug in z'n hok mag.

Het enige wat ik hem nog te zeggen heb, is het advies het goed gedocumenteerde boek van Wilders eens te gaan lezen, dan kan hij gaan ontdekken dat Wilders een beschaafd en belezen man is, die niets moet
hebben van zaken waar de hersenloze en anderen hem van betichten, zoals nazi-praktijken.

En hij zou de waarheid gaan ontdekken over Mo, moslims en de islam en de enorme dreiging die hier vanuit gaat, zonder overdrijving te vergelijken met die uit het Hitler-tijdperk, met dit verschil dat het nu sluipender plaatsvindt. 

Ik vrees alleen dat dit te hoog is gegrepen voor de hersenloze, temeer het in uitstekend Engels is geschreven, dat gaat z'n neanderthaler petje vast te boven.

Beschaving begint met zelf nadenken en bewustwording, van dat stadium geeft de hersenloze blijk ver verwijderd te zijn.

Cathja op 8 januari, 2013 - 15:34

De 'roden' in de ban.

Ik ben gestopt met het kijken naar 'rode' omroepen. Ik heb er geen zin meer in om mijn avond te laten vergallen door dat verschrikkelijke rode gespuis! Waar ik dan nog wél naar kijk? Wel, naar het journaal (maar dat is vandaag de dag ook niks anders dan kommer en kwel!) en naar programma's met inhoud! Helaas krijgen we die steeds minder te zien; op veel zenders is het 's avonds platvloersheid troef! Daarom staat de TV nogal eens uit bij ons en kiezen we ervoor om naar mooie muziek te luisteren.

Om toch 'bij' te blijven lees ik kranten en zoals hier, DDS.

nick op 8 januari, 2013 - 15:37

Maassen is naar mijn mening

Maassen is naar mijn mening een domme, laffe, beperkte, totaal niet grappige linkse malloot. De lieden die naar hem gaan kijken en/of luisteren zijn op zijn minst van het zelfde slag. Dom, laf en zonder humor. Ze luisteren graag naar deze hitser omdat hij hun bekrompen gedachten vertolkt. Daar moeten ze dan om lachen...

Maassen en companen doen maar wat ze niet laten kunnen, ze bewijzen met hun uitlatingen iedere keer weer van een onbegrensde beperking te zijn welke de met meer hersencellen begiftigde medemens met verbazing en afgrijzen vervuld. 

Een wijs mens negeerd dergelijk minkukels, ze zullen er ooit op afgerekend worden.

Dick Kraaij op 8 januari, 2013 - 16:03

Grofheid Maassen is niet de kern van de zaak

@ik denk dat:

Die Volendammergrap is inderdaad een heel grove. Maar je mag als lolbroek over politiek-maatschappelijke onderwerpen heel ver gaan.

Echter, dat is hier volgens mij de discussie niet.

Het probleem met Maassen is dat de man (behalve dat hij soms gewoon niet leuk is) in onaanvaardbare mate selectief verontwaardigd is. Selectief, zijn we in zekere zin allemaal. Maar Maassen gaat veel en veel te ver. Op hem rust als beroepsgrapjurk ook enige verantwoordelijheid.

Het probleem met de Vara en de Linkse Kerk in het algemeen is vergelijkbaar. Via hun haatblog Joop.nl met die verknipte, rancuneuze chef Van Jole spelen ze de vermoorde onschuld. Grove grappen maken over linkschmenschen en hun kiezers is echter VERBOTEN! En de grens ligt dichterbij dan u denkt. Een grap die vergelijkbaar is met die over de Volendammers had een 'rechtse cabaretier' (indien die bestaat...) per omgaande een strafklacht opgeleverd.

kees rudolf op 8 januari, 2013 - 16:07

kopvoddentaks

@Johanna 14.16,

Ik liet me niet uit over wat ík al of niet verschrikkelijk vond van Wilders, maar wat ik denk dat in o.a. de ogen van Raymann verschrikkelijk zou kunnen worden gevonden.

Als in Turkije heel veel moslima's Wilders' kopvoddentaks geweldig vonden, dan is dat niet onbelangrijk. Jammer alleen dat zoiets in de ophef nadat Wilders met dat idee kwam onbelicht bleef.

ik denk dat op 8 januari, 2013 - 16:10

tax

@kees rudolf op 8 januari, 2013 - 14:00

U bent natuurlijk ook wel op de hoogte van het Islampunt dat vanaf het moment de Islam in een land de meerderheid heeft er een Islambelasting door de overige niet moslims in het land moet worden betaald......en betaal dat dan maar eens één keer niet.

Ik ben het met de kopvoddentax wel eens, veel meisjes dragen doekjes omdat zij daar door gedwongen worden door hun leefomgeving.

nog_1 op 8 januari, 2013 - 16:12

gebrekkige intelligentie

Niets is dommer dan serieus ingaan op grappen van een cabaretier. Ongeacht de rest van de inhoud, is het gewoon oliedom omdat iedere cabaretier, net als iedere andere acteur, zich kan beroepen op het beginsel dat hij een rol speelt.

Daarom is het een kenmerk van gebrekkige intelligentie om hier op in te gaan.

DonnaDolce op 8 januari, 2013 - 16:27

Beestje bij de naam ....

@Mar

"En die ene reageerder denkt serieus dan Wilders geen haatdragende teksten de wereld inslingert en alleen maar de waarheid vertelt en dat het godsgeklaagd is dat Wilders beveiligd moet worden terwijl hij alleen maar de waarheid verkondigt.

De waarheid ligt in het midden. Het is godsgeklaagd dat mensen beveiliging nodig hebben omdat ze vanwege uitspraken worden bedreigd."

Ik zei niet dat Wilders ALTIJD de waarheid spreekt, maar kunt u mij vertellen waarom Wilders in uw ogen haat predikt? Als een imam haat (letterlijk haat) uitkraamt, valt niemand daarover en als Wilders ons vertelt hoe gevaarlijk die Islamisering is, dan verkondigd hij haat?

J. School op 8 januari, 2013 - 16:31

Het is usance om

Het is usance om een 'gedurfde' en 'taboedoorbrekende' pose aan te nemen bij het Nederlandse grappenmakersgilde. Men denkt hiermee origineel te zijn en men wil voor alles 'mensen aan het denken zetten' of 'een spiegel voorhouden'. Intussen worden de dames en heren maatschappijcritici bij de volksverheffers van publieke omroepen en media gefêteerd en beloond met subsidie, evenementen en prijzen, zendtijd, een podium en de niet aflatende trouw van een links publiek van gelijkgestemden die zichzelf feliciteren met hun goede smaak en politiek correcte voorkeuren.  

PVV'ers, papen, Volendammers op de korrel nemen, het zijn me de doelwitten wel. Het brengt ongeveer evenveel risico met zich mee als het doodtrappen van een mier. Als het echter politiek correct zou zijn om de islam, allah en zijn profeet op cabareteske wijze af te zeiken, dan zou het rap gedaan zijn met hun gespierde taal, ofwel hun gelederen zouden dramatisch uitgedund raken. 

kriskras op 8 januari, 2013 - 16:45

Maassen wist ook nog te

Maassen wist ook nog te vertellen dat je niet alles moet kunnen zeggen omdat het vak van caberetier dan geen bal meer aan is. Ha! Alsof dat het criterium zou zijn om "grappen" te maken.

Volgens Maassen is het nu dus spannend omdat uittingen begrensd zijn door de wet. Wat is dit voor flauwekul?

Dus het criterium om een show te maken, is omdat het spannend is om binnen de kaders van de wet te blijven?

Wie logisch nadenkt zou toch zeggen dat je de grenzen van de wet juist opzoekt om een polemiek op te roepen met de mensen waarover je spot. P&W wilden het Maassen ook niet echt moeilijk maken zag ik. Bij de kleinst mogelijke kritische vraag begon hij al te hakkelen. Ja, dat krijg je als alles wat links is, je laat denken dat je moreel gelijk hebt, dan leer je niet een verhaal te houden.

Overigens werden er nog wat fragmenten van stal gehaald om aan te tonen dat Maassen ook kritiek op de islam heeft. Echter, dat was een aanfluiting.

Maassen maakte Najib Amhali en een willekeurige imam belachelijk in de getoonde fragmenten. Sjonge, de lafbek......wat heeft dat met kritiek op de theorie van de islam te maken? Niets. Kritiek op mensen is echt niet zo'n taboe zolang je theorie van de islam maar niet aanvalt.

Bovendien valt Maassen lelijk door de mand om Amhali als een vrome moslim neer te zetten. Normaal schreeuwt men van de daken om mensen als Amhali de hemel in te prijzen omdat ze de theorie van de islam grotendeels naast zich neer leggen en het bewijs hoe een "moslim" succes kan hebben. Maar om aan te tonen dat Maassen ook kritiek op de islam heeft, werd deze ineens als een vrome moslim neergezet.

Maasen wil helemaal de theorie van de islam niet op de hak nemen, daarom schoffeert hij mensen die moslim zijn, dat is iets heel anders dan kritiek op de islam hebben, de lafbek. Overigens wordt Amhali door de voorhoede van de islam helemaal niet als een vrome moslim gezien, dus Maassen kiest ook nog iemand waarbij hij zeker weet geen gevaar te lopen.

J. School op 8 januari, 2013 - 17:02

Het is nou ook weer niet zo

Het is nou ook weer niet zo dat de islam, allah en zijn profeet nauwelijks aanknopingspunten bieden voor minstens een maand avondvullend staatscabaret.  

J. School op 8 januari, 2013 - 17:04

Wat een

Wat een potentiële grappenbron, als je maar durft hè!

Caroline op 8 januari, 2013 - 17:04

Maassen hoeft van mij net zo

Maassen hoeft van mij net zo min gevaar te lopen als wie dan ook. Ergerlijk is eigenlijk vooral dat hij 'doet alsof hij gevaar loopt' met zijn even risico- als zouteloze praat.

Caroline op 8 januari, 2013 - 17:09

J.School, het vervelende met

J.School, het vervelende met de aanhangers van de islam is dat zij zelf al de meest bespottelijke praat over zichzelf in omloop brengen en het voor een grapjas dus weinig doenlijk is daar nog overheen te komen. Ik bedoel, als je eenmaal van jezelf zegt dat je er alles aan doet om de hele eeuwigheid maagden te bepotelen en knaapjes te bezitten, dan heb je daar als buitenstaanders nog maar weinig aan toe te voegen, niet?

J. School op 8 januari, 2013 - 17:21

Daar gaat het niet om. Als

Daar gaat het niet om. Als er evenveel tijd zou worden besteed als aan het ridiculiseren en beledigen van de paus, katholieke priesters, Urkers/Volendammers, Henk/Ingrid en andere PVV'ers, dan hebben we nog heel wat tegoed van Theo. Wat een armzaligheid moet het zijn voor een cabaretier als je weet dat je vrijwel je hele kunstenaarsidentiteit annex relevantie tegenwoordig ontleent aan een zieltogende religie, een paar vissersdorpen en een nieuwe populistische partij, Enerzijds uit angst voor de gevolgen van een werkelijk afwijkende repertoirekeuze, anderzijds uit gebrek aan talent.     

J. School op 8 januari, 2013 - 17:55

Oja, en dan is er natuurlijk

Oja, en dan is er natuurlijk nog het Koningshuis, nog zo'n onuitputtelijke bron van geëngageerd cabaret. Het zou me niks verbazen als Maassen het zelfs aandurft om ooit nog eens een lintje te weigeren.

D. G. Neree op 8 januari, 2013 - 18:27

waarheid

@Mar, dat ene zinnetje van je verraadt precies de ellende, de ziekte waar Nederland aan lijdt.

"Er is geen waarheid!"

Als dat zo is, Mar, dan is dat zinnetje ook niet waar en is er dus wel waarheid, namelijk jouw waarheid dat er geen waarheid is. Je creëert met je onware uitspraak een paradox en een paradox kan niet waar zijn: er scheelt dan iets aan de uitspraak.

Maar bovenal is dit zinnetje de legitimering voor het valse politiek correctisme als ik het zo mag noemen.

Doordat er zogenaamd geen waarheid bestaat legitimeren journalisten het op de vuilnshoop gooien van objectiviteit en neutraliteit en het streven daarnaar. Het onderscheid tussen meningen en feiten os weggegooid

Hetzelfde legitimeert politci om Nederland te grabbel te gooien en weg te geven aan buitenlanders, want: als er geen waarheid is, dan is er ook geen moraal of ethiek en alle meningen en culturen zijn dan gelijkwaardig

Theo Maassen kan dan ook zijn schofterige uitlatingen doen onder het mom van en grap, want: wie bepaalt wat een grap is en wat niet?

Met dat ene zinnetje heb je jezelf bloot gegegeven, Mar, als een relativist en als iemand die zelf geen enkele waarheid hebt. Precies dat wat Nederland aan het vernietigen is.

Is er geen waarheid? probeer dan maar eens door een muur te lopen. Kijk dan als je weer bij bewustzijn bent of het feit van die muur een waarheid is of niet.

"Waarheid bestaat niet". De uitspraak zegt meer over jou dan over de werkelijkheid. 

D. G. Neree op 8 januari, 2013 - 18:29

'hebt' moet natuurlijk

'hebt' moet natuurlijk 'heeft' zijn. excuses voor de tikfouten

Paul op 8 januari, 2013 - 18:31

    Volgens Maassen zouden 

Volgens Maassen zouden  PVV-stemmers verwekt zijn  met  het voorvocht.

huuskesgait op 8 januari, 2013 - 18:33

Dat zeg ik al jaren.

Mijnheer Niemöller: ik roep al zo'n 20 jaar op verschillende fora op internet dat ACHTERBAKSHEID en LAFHEID de hoofdoorzaak zijn van de ellende. En dat die tweeëiïge tweeling al jaren in Hufterhuizen aan de Amstel zelfs de NORM zijn. Wat te gek is voor woorden, omdat Farizeïsme integendeel met hand en tand zou moeten worden bestreden. En ook schreef ik dat ik me afvraag hoe lang het nog moet duren voor men inziet dat Farizeïsme rechtstreeks leidt naar een zee van ellende. En dat de 4 grootste massamoordenaars van de 20e eeuw, Mao, Stalin, Hitler en Saddam Hoessein, één ding gemeen hadden: Farizeïsme. Het is het volhouden, wat ik leerde bij het lopen van Marathons, dat me nu nog doet reageren. In de hoop dat ik tenminste een paar mensen aan het denken zet!

Goodgoan: Gait H.M. Leferink 

JohnJohn op 8 januari, 2013 - 18:54

Theo is Baas !!!!   Kijk hoe

Theo is Baas !!!!

Kijk hoe DomRechts nederland Politiek Correct begint te janken over Theo Maassen.

metamorfose op 8 januari, 2013 - 18:56

oerschedel

Als er één verwekt is met voorvocht , dan is het onze neanderthaler wel, met zo'n oerschedel kan dat niet missen, beschaving kan daar niet doorheen breken, want te oer en te dik, van graniet haast...

Waarheidsvinding op 8 januari, 2013 - 19:05

Tja

Theo Maasen is een klojo eerste klas, een droplul, een nietsnut , een NSBer en een islam kontelikker.

Deze idioot heeft niets toe te voegen aan satire, hij is slechts een spreekbuis van de elite pedo's.

Het is een walgelijk ventje met een heel agressief innerlijk.

Daarvoor hoef je alleen maar naar die rotkop van hem te kijken.

Helaas was hij niet in het brandje in Volendam, anders had ie er een stuk beter uitgezien en bovendien had ie dan wellicht wat geleerd.

Deze enorme creep!

Uitkotsen en niet meer over schrijven Joost.

Hij is het niet waard.

Jan Van op 8 januari, 2013 - 19:10

klote profeet

"'Som nu eens netjes op wát voor ..... in uw ogen dan.....verschrikkelijke ..... dingen meneer Wilders dan precies gedaan heeft....'.  "

Dergelijke mensen komen dat met idiote opmerkingen als "de Toon", Wilders "schreeuwt", etc....

Er blijven altijd simpele figuren die wat krom is, recht proberen te kunstelen, is het niet, Mar??

-

Verder laat "Kriskras" duidelijk zien dat Theo Rat Maassen (ik weet toevallig zijn 2e -christian-name, ó jee!! Dat mag niet meer..., zijn 2e roepnaam!) inderdaad af en toe een "moslim" belachelijk maakt, maar nooit de Islam of die klote profeet!!!

Mar op 8 januari, 2013 - 19:34

Geen mens

@D.G. Neree

Er is geen  mens die de waarheid en niets dan de waarheid zegt.

Met andere woorden: mensen spreken niet altijd de waarheid, men gebruikt een leugentje om bestwil, men gebruikt eeen halve waarheid, men denkt de waarheid te zeggen, maar het is een waarheid die men zelf invult.

Een mens die altijd eerlijk is, nooit liegt, die bestaat niet en als die bestaat, dan vindt men die persoon vreemd/afwijkend.

Waarheid bestaat wel degelijk. Ik betoog ook niet dat er geen waarheid bestaat.

Maar goed, u leest het anders dan ik bedoel. 

D. G. Neree op 8 januari, 2013 - 19:41

@Ja Mar, trek het maar in het

@Ja Mar, trek het maar in het absolute en dus het absurde. Natuurlijk begrijp ik niet dat je het eigenlijk anders bedoelt en dhr Maassen bedoelde het ook allemaal niet zo.  Het is immers maar een spelen met spanningsvelden, Net als het steken van een breipen in een stopcontact. Beetje spelen met spanningsvelden.

Alleen jammer dat het niks met humor te maken heeft

staleo op 8 januari, 2013 - 19:44

Misschien is het ook wel

Misschien is het ook wel tekenend wat voor soort mensen naar deze namaak cabaretier toe gaan en naar deze  vreselijke en mismaakte grappen luisteren.

Waarom vertrekken mensen  niet massaal uit de zaal?

En hiervoor betaald de gemeenschap aan cultuur?

Als hij lef heeft gaat hij zonder beveiliging naar Volendam.

OphEUffen op 8 januari, 2013 - 19:49

Mar, u schrijft dat de een

Mar, u schrijft dat de een grappen over Moslims en Islam leuk vindt en de ander over Wilders. Daar ga ik in mee. Alleen heb ik in 43 jaar Publieke Omroep nog nooit een rechtse komiek gezien. Laat staan een die grappen maakt over Alibaba. Maar ik word wel afgeperst door de Staat om dat verotte zooitje in de lucht te houden.

rien op 8 januari, 2013 - 20:00

En over een tijdje zit ome

En over een tijdje zit ome Theo bij zijn linkse Vara-zakkenvullers familie P en W om te vertellen dat hij natuurlijk ''vreselijk bedreigd'' wordt. Wat zo'n engjek is het ook nog.

En hij zal de eerste niet zijn.

Marten op 8 januari, 2013 - 20:22

moreel verwerpelijk

en ja hoor, daar hebben we de ware socialist weer...een ander moreel de maat nemen, maar zelf alles maar roepen, beledigen, uitschelden en "onder kotsen"......

Mar op 8 januari, 2013 - 20:33

Sorry hoor

@D.G. Neree

Sorry hoor, maar u heeft het niet goed gelezen. U bent degene die het daardoor doortrok naar het absolute en dus het absurde. Ik zou ontkennen/zeggen dat er geen waarheid is, volgens uw betoog. Toch raar dat ik even verderop schrijf dat de waarheid in het midden ligt. Een dergelijke uitspraak kan men niet doen als men van mening is dat er geen waarheid is. Toch?

U zat ernaast en dat mag u uzelf verwijten. 

D. G. Neree op 8 januari, 2013 - 20:52

De waarheid ligt niet in het

De waarheid ligt niet in het midden, dat heeft met een veronderstelde meningenstrijd te maken. de een zegt een kiezelsteen is hard en een ander zegt van niet. ligt de waarheid dan in het midden? Welnee, kezelstenen zijn gewoon hard, hoeveel redenaarstrucs je er ook op toepast. De waarheid in het midden is geen geen waarheid maar precies dat wat ik zeg: potiek correct geneuzel, relativisme en 'alle menningen zin gelijk'. Precies dat dus waar ik van zeg dat het het morele en intellectuele klimaat van Nederland ten gronde richt en daarmee op den duur Nedeerland zelf. Maar ach, is dat goed of slecht of zit de waarheid daar ergens tussenin?

Jaantje op 8 januari, 2013 - 20:53

juist

mar@Heel goed dat je het zelf nog eens bevestigd,je hebt het allemaal geschreven de waarheid die nooit een waarheid is want iedereen liegt weleens, en de waarheid ligt in het midden,en de waarheid is selectief en de absolute waarheid is dat je doorgaat want je moet en zal het laatste woord.

en nee jij zit ernaast.

D. G. Neree op 8 januari, 2013 - 22:02

Ook bij jou en bv Beukman,

Ook bij jou en bv Beukman, vraag ik me altijd af:

waar komt de neiging om te proberen het meest voor de hand liggende te verdonkeremanen vandaan?

Het valt zo op, dat het allemaal zo voorspelbaar is.

http://www.amsterdampost.nl/dom-enof-slecht/

dwarshout op 8 januari, 2013 - 22:37

Humor

Wouke van Scherrenburg:

" 't is toch wel erg hier als cabaretiers zich moeten verantwoorden voor hun grappen'.

Waar was keukenprinses Scherrenburg toen moslims over diverse Mohammed catoons vielen?

kriskras op 8 januari, 2013 - 22:54

@ Mar 8 januari 2013,

@ Mar 8 januari 2013, 19:33

Och de waarheid of Maassen een punt heeft, is nog niet eens zo interessant. Wie daar een boompje over op wil zetten, doet z'n best maar.

Maassen laat zien een domme man te zijn, die nog niet het kleinste begin heeft gemaakt zich te verdiepen in de theorie van de islam. De man wil geen kwaad woord horen over een groep die naar zijn zeggen, keer op keer wordt vertrapt. Dat is vreemd; je kan moeilijjk beweren dat ze moeten strijden voor wetgeving die hen gelijk stelt. Dat zij gewoon dezelfde rechten hebben, maar toch doorlopend moord en brand blijven schreeuwen, blijkt tot op de dag van vandaag geen "eye opener" te zijn voor de man. De theorie van de islam schrijft voor dat een moslim meer rechten heeft dan een niet moslim. Dat verklaart ook waarom de gemeenschap moord en brand blijft schreeuwen.

Wie anno 2013 niet eens op het idee is gekomen om te doorgronden waarom men moord en brand schreeuwd ondanks verankerde gelijke rechten, is op z'n zachtst gezegd niet bijster slim.

vederso op 8 januari, 2013 - 23:17

@ D.G.Neree

Het comment van 17.27 uur had ik graag 5 jaar eerder gelezen. Dat is het precies!

Beukman op 8 januari, 2013 - 23:22

humor om te lachen

Wat een maffe discussie zeg. En wat een gigantisch Calimero-gehalte. Ja, Joost heeft het trucje ontdekt.
Maar taart is om te eten, humor is om te lachen. Als je een humoristische show niet leuk vindt, kijk je gewoon niet. Dan pak je voor de verandering eens een boek.

Ik heb vorige week een stuk van die show gekeken, en vond Maassen, die ik verder amper ken behalve dan als acteur, veel grappiger dan ik had verwacht. Bij een grap of de een of andere Marokkaanse cabaretier Maassens sperma tijdens de ramadan wel mocht doorslikken, verslikte ik me in mijn koffie. Keiharde grap, evengoed leuk.
Van die Marokkaanse cabaretier verwacht ik dat ie Maassen in zijn eigen show gewoon terugpakt. Zo doe je dat.

Ik heb natuurlijk erg veel geluk dat ik die show van Maassen wél leuk vind. Lachen is immers gezond én aangenaam.

Caroline op 8 januari, 2013 - 23:53

@Beukman, ik denk dat die

@Beukman, ik denk dat die show van Maassen een soort voorspel was (wel uitkijken met je voorvocht, want voor je het weet is er weer een PVV-ertje bij) voor het optreden met P@W gisteren, met wie hij naar ik sinds gisteren begrijp dat hij een soort komsich trio vormt. Ik moet toegeven: hun eendrachtige persiflage van een talkshow vond ik echt heel goed. Nog niet echt om te lachen natuurlijk, maar wat niet is kan nog komen.

Nou ja, laat ik er blij mee zijn voor je zijn dat het  maar koffie was, het had immers veel erger kunnen zijn.

Beukman op 8 januari, 2013 - 23:59

@ Caroline

"Nou ja, laat ik er blij mee zijn voor je zijn dat het  maar koffie was, het had immers veel erger kunnen zijn."

 Yep. Ik heb op mijn knieën gelegen om Allah te danken dat hij me geen water liet drinken.

Caroline op 9 januari, 2013 - 00:03

Allah? Een schietgebedje dan

Allah? Een schietgebedje dan toch zeker.

Beukman op 9 januari, 2013 - 00:07

  Ja, pijl en boog, om

Ja, pijl en boog, om precies te zijn. Wij moslims leven immers nog in de middeleeuwen.

Caroline op 9 januari, 2013 - 00:11

Daar hoef je je niet naar om

Daar hoef je je niet naar om te voelen hoor Beukman, voor mensen die een ideologie aanhangen die in de 7e eeuw al enigszins achterlijk was, is het leven in de middeleeuwen beslist al een hele prestatie.

D. G. Neree op 9 januari, 2013 - 00:14

Vederso, het grote probleem

Vederso, het grote probleem is de zich verhardende, kristalliserende standpunten van de "alles is betrekkelijk" aanhangers. Wat eens woordspelletjes waren is zo langzamerhand bittere ernst aan het worden. En in zo'n klimaat vallen de  flauwe 'grapjes' van een Theo Maassen als een drol in een emmer koud water.

Beukman op 9 januari, 2013 - 00:19

  Dank je voor je

Dank je voor je bezorgdheid, maar wees gerust. De middeleeuwen hebben mij en mijn medemoslims veel moois gebracht. Achterlijkheid bleek opeens een relatief begrip te zijn. Dat hebben mijn soortgenoten in de laat-20e eeuw óók zo ervaren.

Beukman op 9 januari, 2013 - 00:22

@ Neree,

"flauwe 'grapjes'", is dat nou een pleonasme of een contaminatie? Help me even, Caroline. Jij weet zulke dingen altijd zo aangenaam goed.

En Neree, kun je me uitleggen wat een 'grap' tot flauw maakt?

vederso op 9 januari, 2013 - 00:26

@ D.G.Neree

Naast een verharding, de omstandigheden zijn er ook naar, wordt ook steeds meer zichtbaar dat er achter de relativering geen enkel ander verhaal zit, de keizer zonder kleren is. Heel banaal; de problemen rollen op ons af en de "waarheid relativerende" politiek heeft geen antwoord. Bedankt voor de link naar Evan Sayed, voor mij was het een eye-opener.

Caroline op 9 januari, 2013 - 00:27

Achterlijkheid is altijd een

Achterlijkheid is altijd een relatief begrip: immers zonder voorlijk is er geen achterlijk en andersom. Maar dat achterlijk een relatief begrip is, neemt uiteraard niet weg dat iets of iemand absoluut achterlijk kan zijn. 

Caroline op 9 januari, 2013 - 00:31

In het geval van Maassen

In het geval van Maassen lijkt het me een pleonasme.

Beukman op 9 januari, 2013 - 00:34

  En wie bepaalt er dan wat

En wie bepaalt er dan wat achterlijk is en wat voorlijk, Caroline?

Caroline op 9 januari, 2013 - 00:36

Raad eens?

Raad eens?

Beukman op 9 januari, 2013 - 00:37

  Nu nog van Neree te weten

Nu nog van Neree te weten zien te komen wat een 'grap' tot flauw maakt. Mogelijk is dat louter perceptie, en hangt hett mede af van de  mate van de achterlijkheid of voorlijkheid van het doel. Laten we hopen dat achterlijken een 'grap' eerder leuk vinden. Dat maakt dan wel iets goed.

Beukman op 9 januari, 2013 - 00:37

  Jij?

Jij?

Spaarndammerbuurter op 9 januari, 2013 - 00:39

Ach, Beukman, een geintje moet toch kunnen.

 “ik snij je keel open als ik er achter kom wie je bent”, werd 'r al gereageerd.

http://www.carelbrendel.nl/2013/01/06/studente-kaart-nepaccount-aan-bij-leiding-van-vrije-universiteit/#more-724

Het "leuke" is dat Breedveld(bepaald geen digibeet, toch?), van dat AdValvas, en z'n Hass, alweer loos gingen op dat "zionistisch vergiftigde" meisje.

Lees maar, Beukman, hoe hyena's loos gingen op 'n nep-twitter-account.

Ik hoop van harte dat de schoft die de studente de strot dooorsnijden wilde opgepakt gaat worden. En dat AdValvas EN de VU zeer diep in 't stof gaan buigen voor deze schandelijke vertoning.

Caroline op 9 januari, 2013 - 00:40

Wat mij betreft wel.

Wat mij betreft wel.

Beukman op 9 januari, 2013 - 00:43

  Afgesproken dan.

Afgesproken dan.

Beukman op 9 januari, 2013 - 00:45

Sp-buurter schrijft:

"Ik hoop van harte dat de schoft die de studente de strot dooorsnijden wilde opgepakt gaat worden. En dat AdValvas EN de VU zeer diep in 't stof gaan buigen voor deze schandelijke vertoning."

Ik heb het nog niet helemaal gelezen, maar ik geloof dat ik het daar wel mee eens kan zijn.
Maar wat deed jij nou, daar bij de Augustinuskerk? 

Spaarndammerbuurter op 9 januari, 2013 - 01:12

Theo Maassen-tjes, Beukman,

Naar de tuindersvletjes-lift kijken, voetballen, fietsje huren op 't Balboa-plein, voor 'n gulden mocht je onbeperkt fietsen zo lang je wilde. Dus fietste ik naar de zaak van m'n vader, in de Spaarndammerbuurt, waar ik later nog 'n paar jaar gewerkt heb.

Maar voor de rest gidste ik graag Theo Maassen-tjes het drijfzand in.

Dat waren knaapjes die tegen 'n joods jongetje, dat ik kende, toeriepen waarom ie ook niet vergast was.

Maar ach, dat was jaren 50.

Het is allemaal zoveel beter geworden.

Beukman op 9 januari, 2013 - 01:37

@ buurter

Fietsen op het Balboaplein. Dan zal je schoenmaker Ekelschot ook wel hebben gekend.
En die maffe glooiingen in het Rembrandtpark zitten dus vol met de Theo Maassentjes die jij daar hebt gedumpt. Als je er ook nog wat Duitsers heen had gelokt, hadden we nu kunnen bergklimmen in het Rembrandtpark.
Je kent vast het verhaal van de bus vol Duitse kinderen, naar het Anne Frankhuis. Na een uur komen ze naar buiten, een beetje stilletjes. Een meisje snikt: "Maar haar hadden we toch wel kunnen laten leven?"

Spaarndammerbuurter op 9 januari, 2013 - 02:05

Schoenmaker Ekelschot, Beukman etc.,

Eerst dat grapje over dat AnneFrankhuis.

Subliem.

Had die D66-politicus op de Dam moeten maken. Vlak voordat Fortuyn afgeslacht werd. Hoe heet die D66-er ook weer?

Peter Klein op 9 januari, 2013 - 04:00

Goed verhaal joost. En een

Goed verhaal joost. En een fantastisch stuk van nausicaa.

Maar maassen, hij had het niet dóór

Spaarndammerbuurter op 9 januari, 2013 - 04:21

Beukie, grafheuvels kunnen niet hoog genoeg

zijn. In de woestijn van A'dam -West.

Als ik Jopie van Riessen(VVD) was tegengekomen, had ik 'm graag de juiste weg in 't drijfzand  ingeloodsd.

Maar 't zal wel  'n veel later geïmporteerd VVD-ambtenaartje van buiten geweest zijn.

Dus jammer genoeg is ie nog niet dood en begraven, daaro. 

Maar alle gekheid op 'n stokje,

.......

dus. 

carmo da rosa op 9 januari, 2013 - 05:33

  Mar,   Iedereen begrijpt

Mar,

Iedereen begrijpt dat smaken verschillen, maar daar gaat het niet om. Ik wil niet vervelende zijn maar u draait om de hete brei, zoals Theo Maassen.

Vergeet even Wilders en probeer u voor te stellen wat had kunnen gebeuren als Nelson Mandela in 1964 Theo Maassen 'raadgevingen' had gevolg: “eerste even nadenken voor ik een politiek statement doe: het had me 27 jaar gevangenis gespaard…”

En dit geldt voor heel veel mensen in de hele wereld die dagelijks vechten voor onze vrijheid. 

Mar op 9 januari, 2013 - 10:45

Goed advies

@carmo da rosa

Goed advies  om  Wilders even te vergeten.

Mandela op gelijke voet zetten met Wilders is een regelrechte belediging van Mandela en een regelrechte belediging voor alle mensen ter wereld die opkomen voor vrijheid van de mens.

Vergeet Wilders, vergeet persoonsbeveiliging even. Is de gedachte  "mensen zouden eerst eens moeten nadenken voor ze wat zeggen/schrijven"  een slecht advies?  Is het niet ironisch dat zij ,die boos zijn op Theo Maassen om die uitspraak,  o.a. zeggen , dat hij niet heeft nagedacht over de gevolgen van wat hij zei?

Leon Nelen op 9 januari, 2013 - 10:53

Theo Maassen de grootste komiek sinds Adolf Hitler.

Theo Maassen de grootste komiek sinds Adolf Hitler, Althans als je denkt dat je als "komiek" na je "grappen" laat applaudiseren i.p.v. , hoe heette dat ook al weer ... oh ja... lachen.

Leon Nelen op 9 januari, 2013 - 10:56

je publiek laat applaudiseren.

Theo Maassen is de grootste komiek sinds Adolf Hitler, Althans als je denkt dat je als "komiek" je publiek na je "grappen" laat applaudiseren i.p.v. , hoe heette dat ook al weer ... oh ja... lachen.

Beukman op 9 januari, 2013 - 12:12

sp-buurter popelt:

"Als ik Jopie van Riessen(VVD) was tegengekomen, had ik 'm graag de juiste weg in 't drijfzand  ingeloodsd."

Oeioeioei, 'buurter, let toch op je woorden. Op deze website vat men zulke uitspraken al gauw op als een doodsbedreiging, en krijg je de hele meute over je heen.

Spaarndammerbuurter op 9 januari, 2013 - 14:51
MaralungaC op 9 januari, 2013 - 15:38

Is er niemand gestruikeld

Is er niemand gestruikeld over deze samenstelling (in P&W opvoering http://omroep.vara.nl/media/202521 op 05:03 minuten):

Pauw citeert Maassen (tegen Prem): "jij gaat voor confrontatie; hebt vijanden nodig, net zoals Pim Fortuyn, Theo van Gogh en Geert Wilders, en ik ben meer van vriendschappen, vriendelijkheid".

Alsof je die drie automatisch met elkaar associeert. Pauw blijkbaar wel. Of moet ik zeggen, Pauw ook. Twee vermoorden en één *nog* niet, zo kwam het op mij over.

Verder vind ik dat Maassen in deze context geen Theo genoemd moet worden. Walgelijk figuur.

JohnJohn op 9 januari, 2013 - 15:46

40-45

In 40 45 zou men geeist hebben dat Maassen grappen zou maken over Joden en het Jodendom

JohnJohn op 9 januari, 2013 - 15:48

@Gielah

Ik zal synagoges steen voor steen afbreker

Ik lust keppeltjes rauw

Joden moeten keppeltjesTax betalen

Jodendom is Fascisme

De Torah is Mein Kampf

Als Wilders dit geroepen had kwam hij Israel niet meer in en had Nethanyahu de joden in Nederland opgeroepen om naar Israel te vluchten

Caroline op 9 januari, 2013 - 15:49

JohnJohn, inderdaad, maar

JohnJohn, inderdaad, maar toen was Nederland dan ook bezet door nationaal socialisten.

JohnJohn op 9 januari, 2013 - 15:54

@Caroline

Daarom is het nu interessant dat de Islam/Moslimhaters boos op Maassen zijn omdat hij geen grappen maakten over Islam/Moslims..

Caroline op 9 januari, 2013 - 15:58

JohnJohn, ik begrijp dat je

JohnJohn, ik begrijp dat je er weer niets van begrepen hebt.

JohnJohn op 9 januari, 2013 - 16:03

Caroline

Het wel of niet bezet zijn van Nederland door Nazi Duitsland doet in dit verband niet ter zake.

Blijkbaar snap jij niks van mijn tweet.

J. School op 9 januari, 2013 - 16:04

Maassen zal zichzelf wel heel

Maassen zal zichzelf wel heel oorspronkelijk en onafhankelijk vinden, maar het is gewoon een staatskomiek die ook nog eens zijn repertoire laat bepalen door de PVV. Is het niet direct, als onderwerp van zijn gramschap en wrok, dan wel indirect doordat hij geen islamitische pavlovreactie wil triggeren. Theo Maassen is volstrekt autonoom, hij maakt g*#$$%$#%$ zelf wel uit voor wie hij de nuttige idioot is, ofnie?

JohnJohn op 9 januari, 2013 - 16:11

J. School

Ja als Maassen niet autonoom was en luisterde naar de reaguurders hier dan maakte hij grappen over de Islam en niet over Wilders.

Gelijk heeft Maassen daar schijt aan en doet hij wat hij wil

carmo da rosa op 9 januari, 2013 - 17:38

  @ Mar: “Goed advies  om 

@ Mar: “Goed advies  om  Wilders even te vergeten.”

Dat zou ik wel willen, maar elke dag word ik door de islam aan herinnerd…

Overigens, ik maak geen vergelijking tussen Mandela en Wilders, het gaat me alleen maar om wat er kan gebeuren als je je mond durf open te trekken: Mandela, Wilders, Anna Politovskaya, Afghaanse meisje, Sacharov, Ayaan Hirsi Ali, Theo van Gogh, Ai Wei Wei, de Argentijnse Moeders. Het doet er niet toe…

Iedereen (niet alleen maar de linkse kerk) heeft recht op zijn mening. Dus, met alle respect, Theo Maassen kan zijn advies in zijn reet stoppen.

Marg op 9 januari, 2013 - 19:01

Afshin Ellian

Theo Maassen, geef toe: je bent te laf om het over de islam te hebben

(mooi stukje!)

http://www.elsevier.nl/Cultuur--Televisie/blogs/2013/1/Theo-Maassen-geef...

Beukman op 9 januari, 2013 - 19:04

Sp-buurter, 13.51:

"Fijne mensen, die Hass en Peter..."

Dit is wat Peter "fijn" maakt:

"Redacteuren van universiteitsblad Ad Valvas gaven bekendheid aan de tweets zonder te checken of het account wel echt was."

Ad Valvas heeft inmiddels spijt betuigd, zoals het hoort dus.

En nu? Als vergeldingsmaatregel "Hass en Peter" ook maar het drijfzand bulldozeren?

Spaarndammerbuurter op 9 januari, 2013 - 21:33

Beukman, ze moesten hun spijt betuigen.

Het was in opdracht van het College van Bestuur van de Vrije Universiteit.

Beukman op 9 januari, 2013 - 22:14

@ Buurter

Zeg eh, 'buurter, 't zal best dat je PB wil zien hangen. De man zegt immers heel gemene dingen over de leider van de PVV, mijnheer Wilders, en over zijn aanhang, de goede, hardwerkende Nederlanders.
Overduidelijk heeft deze man, nee: landverrader, die het niet waardig is om het Nederlanderschap te dragen, ook expres een moslima tot zijn liefje gekozen om het Nederlandse volk tot op het bot te provoceren.
Natuurlijk is dat liefje een hoer en een slet; ze draagt gvd geeneens een hoofddoekje! Het is dus ook nog eens een nepmoslima, die verhult dat ze aanhangster is van de fascistische vrouwenonderdukkende ideologie van de pedofiele maanprofeet! 
Dus die twee het laatste overgebleven stukje drijfzand van het Rembrandtpark in bulldozeren, namens het gehele Nederlandse volk, is eigenlijk nog coulant.

Maar zeg eens eerlijk. Dat gedoetje met die tweet onder een gejatte identiteit, waar gaat dat helemaal over? Is dat niet een beetje een piepklein stormpje in een piepklein glaasje water?

Leon Nelen op 9 januari, 2013 - 22:58

Jodendom is weldegelijk fascisme.

@ Joha john.

"jodendom is Fascisme  (alleen jodendom dan goed gespeld)

De Torah is Mein Kampf

Als Wilders dit had geroepen .. ".

Anders zeg ik het wel. Een "door God uitverkoren volk" is immers het zelfde als een "Herrenras".  Overigens geldt het zelfde ook voor het christendom en de islam, die immers afsplitsingen zijn van het jodendom.

Spaarndammerbuurter op 9 januari, 2013 - 23:04

Zo ken ik je weer, Beukman

Dat wat jij 'n gedoetje noemt heeft geresulteerd in ladingen stront over die studente, tot en met 'n dreigement om haar strot te komen doorsnijden.

Maar dat vind jij 'n piepklein stormpje in 'n piepklein glaasje.

Het belangrijkste vind ik dat die strottensnijder in de kraag gevat gaat worden. Dat het duo Hass en Nijd zichzelf verder, wederom, voor schut hebben gezet, doet jou kennelijk meer pijn.

Beukman op 10 januari, 2013 - 00:44

akebah

Lading stront? Shit happens, Spaarn. Lullig voor haar, en klote dat virtuele doodsbedreigers niet beperkt blijven tot een klein groepje PVV-achtigen (Has en Breedveld kunnen er van meepraten, hun server bezwijkt bijkans onder de bedreigingen), maar ook onder zogenaamde aanhangers van de islam.

Maar wees eens eerlijk. Wat valt Breedveld nou helemaal te verwijten? Dat hij een tweet niet heeft gescreend, that's all. Met gevolgen die niet te voorzien waren. Toch wel wat anders dus dan een treinmachinist die een sein over het hoofd ziet. Slordig, maar meer dan dat? 

Geef die meid een grote bos bloemen, excuses, en alle ruimte die ze vraagt om haar blazoen te zuiveren. En daarna: (woestijn)zand erover. Of eis je kamervragen van Wilders en een parlementaire enquete?

Bes Tolen op 10 januari, 2013 - 01:09

Leon Nelen. Het wordt

Leon Nelen. Het wordt voorgesteld dat het christendom een afsplitsing is van het jodendom. De hypothese kan een heel andere zijn, namelijk dat beide geloven gelijktijdig zijn ontstaan in het Romeinse Rijk. De speciale band tussen de Romeinen en Feniciërs (die in grote gebieden de handel voor de Romeinen verzorgden) is dan volgens deze hypothese de oorzaak van het ontstaan van een afzonderlijke godsdienst naast het christendom. Het nationaal socialisme heeft leentjebuur gespeeld bij de Romeinen, het fascisme, het  jodendom, het communisme en wat van vermeend Germanisme. Niet ongebruikelijk voor godsdiensten en politieke ideologieën. Vooral als er geen tijd te verliezen is zoals in geval van het national socialisme. Over de verhouding christendom jodendom zou nog veel zijn te zeggen. En vooral eerst te onderzoeken.

Two Ravens Black Kettle op 10 januari, 2013 - 01:23

Ellian, laat maar toch

Tot mijn grote schande -en ondanks geattendeerd door enkele bovenstaande scribenten- heb ik pas zojuist de ijzersterke column van Afshin Ellian gelezen over Theo Maassen. 

http://www.elsevier.nl/Cultuur--Televisie/blogs/2013/1/Theo-Maassen-geef...

Met name de conclusie is dodelijk en o, o zo juist

"Je leeft van de vrijheid van meningsuiting, die in jouw geval ook nog eens ver voorbij de grenzen van de hufterigheid ligt, en tegelijkertijd trek je keiharde grenzen voor anderen die over de islam spreken.

Theo, geef toe: je bent te laf om het over de islam te hebben. Daarvoor hoef je je in Nederland beslist niet te schamen. Je valt zelfs niet op."

Spaarndammerbuurter op 10 januari, 2013 - 01:24

Beukman vindt shit lekker,

Zolang 't maar niet happens naar z'n Hass en Nijd toe. Die "meid" hoort haar blazoen te mogen zuiveren?

Die "meid" had helemaal geen blazoen, Beukman. Dat hebben Hass en Nijd er van gemaakt. 

Via hun clubblad AdValvas en nog wat twitters elsewhere over de smerige "zionistische achtergrond" van die studente.

En Peter Breedveld gaan we toch niet als 'n digibeetje neerzetten, he?

De redactie van AdValvas hoort z'n zaakjes op orde te hebben. Ter bescherming van duizenden studenten aan de VU.

Groot gelijk dat het College van Bestuur AdValvas opdracht gaf aan  de redactie van AdValvas om naar buiten te komen met 'n excuusbrief. Ik heb zo 't vermoeden dat de redactie van AdValvas het allemaal wel mooi vond.

Die bedreiging aan 'n studente de strot door te snijden. Moet kunnen, ies graapje. Bosje bloemen, klaar.

Smakelijk eten, Beukman

Beukman op 10 januari, 2013 - 01:43

Spaarn toont zijn goede manieren:

"Smakelijk eten, Beukman"

Op dit moment van de dag drink ik, Spaarn.  Evengoed bedankt.
Verder ben ik het helemaal met je eens dat een excuusbrief de juiste handelwijze was, ook al is identiteitsdiefstal op twitter een zeldzaamheid, en is het screenen van elke tweet vrijwel onbegonnen werk. Naast de bos bloemen stel ik ook een gratis weerbaarheidscursus aan de arme studente voor, te geven door ervaringsdeskundigen Hass en Breed.

Het is gewoon jammer dat ploerten, klootzakken en boerelullen niet alleen te vinden zijn onder PVV-aanhangers, maar ook onder moslims. Om nu ook van de virtuele wereld een politiestaat te maken, die prijs is mij wat te hoog.

Spaarndammerbuurter op 10 januari, 2013 - 02:18

Ach, Beuk, proost by the way,

Ploerten, klootzakken en boerenlullen heb ik bij Hass en Nijd genoeg voorbij zien komen. Hoewel ik voor 't gezelschap daar niet de term boerenlullen zou willen gebruiken.

Ik heb 't graag over mensen uit de regio, dan.

Maar wat had je te melden over de V/H  schoenlappersfirma Ekelschot op 't Balboa-plein?

Die had later toch wel wat filialen, elsewhere in town? 

Of kende jij de meisjes Ekelschot? Ik doe maar 'n gooi.

Overigens moet de klootzak die de studente haar keel wil doorsnijden, na dat fantastische knoeiwerk van Breedveld, gewoon opgepakt worden. 

Beukman op 10 januari, 2013 - 02:48

@ Spaarn

Mee eens, met je laatste conclusie. Wat een feest! Ekelschot is groot geworden dankzij  ons, Spaarn. Wat een fantastische zaak! Ik (deel uitmakend van een gezin van 10 man) was daar kind aan huis. Wel handig, want ze zaten vlak bij het Sportfondsenboem, waar ik wekelijks zwoem. Omdat wij grote afnemers waren, kwam Ekelschot himself nog wel eens gerepareerde schoenenafleveren, meestal precies onder etenstijd, in een neutrale bruine zak. Later kreeg Ekelschot een filiaal aan de J. Huizingalaan. Daar ben ik ook nog wel eens geweest, want: "Onze kwalitet is onze reclame! "Ken je Ekelschot, Spaarn? Ik heb ze hoog zitten. Toen ik in een bepaalde periode in mijn leven Elisabethan luitmuziek ging spelen en ontdekte dat de schoenmaker staat voor de optimistische medemens, was ik om. Ik hou van schoenmakers. Ekelschot is een van mijn archetypen.
Michel108 op 10 januari, 2013 - 02:53

ff elders dwarsligger Beuk

bij het vastgelopen stuk 'elders'

staat weer n posting voor je beukman.

Spaarndammerbuurter op 10 januari, 2013 - 03:08

En, @Beukman

Het zou zo maar kunnen dat Hass en Breedveld via dat AdValvas  v/d VU een opwekking tot haattwitters richting de studente gefabriceerd hebben? Haar zuster's meningen over de failliete multikul vielen al niet lekker bij dat soort van Hass en de chef van AdValvas. van de VU.

Carel Brendel zegt 't niet met zoveel woorden, maar voor mij is de suggestie duidelijk.

De VU, AdValvas moet nog maar 'ns goed nadenken over Breedveld.

Spaarndammerbuurter op 10 januari, 2013 - 03:42

Ekelschot, Beukman

En elisabethan lute. 

Ekelschot had in de 60's ook 'n filiaal in de Jan van Galenstraat, heb daar nog 't verlovingsfeestje van een v/d dochters mogen meegenieten. Volgens mij had Ekelschot later ook 'n filiaal aan de rand v/d Afrikanerbuurt.

Ik vrees dat 't later allemaal 'n beetje triest is afgelopen.

Qua business, misschien. In private, zeker weten, maar daar lul ik niet over.

Elisabethan lute is heel mooi, heeft nix met schoenlappers te maken, laat staan optimisme.

Laments by the dozen.

Marg op 10 januari, 2013 - 16:01

Two Ravens Black Kettle op 10 januari, 2013 - 00:23

Vond persoonlijk dit wel een rake:

Volksmenner

Maassen: 'Ik ben dan een populist en volksmenner die uiteindelijk
aantoont dat dit een doodlopende weg is. (...) Ik vind die vrijheid van
meningsuiting een spannend taboe, dat zo heilig is. Iedereen die een
wind moet laten, moet een wind laten, maar ik ben heel erg blij als
mensen in heel veel situaties die wind inhouden.'

Dus, je meent het toch? Je wilde kennelijk aan toeschouwers een
politieke, morele boodschap doorgeven. Het waren geen grapjes, geen
stijlfiguren maar ernstige gedachten.

Het is vreemd dat een professionele schetenlater een scheetverbod
opeist voor alle andere schetenlaters. Beste Theo, je leeft van de
scheet, je laadt jezelf elke keer op met veel scheet, en dan loop je als
een ballon op het podium leeg. Want zodra je je wind inhoudt, ben je
failliet.

Mar op 10 januari, 2013 - 17:10

Beetje dom

"Iedereen die een wind moet laten, moet een wind laten, maar ik ben heel erg blij als
mensen in heel veel situaties die wind inhouden."

Blij zijn dat een ander z'n scheet inhoudt vertalen naar het opeisen van een scheetverbod voor andere schetenlaters.

Dit zegt dan weer heel veel over Ellian zelf en zijn denken. Wie is Ellian dan om Theo Maassen de maat te nemen?

tippelaar op 11 januari, 2013 - 01:01

wilders

Die Theo Maassen zou ik een vent vinden als hij ook grappen durft te maken over mohammed enijn islamslaven. Dat durft hij niet want dan zou hij waarschijnlijk ook onthoofd worden of doodgestoken op straat zoals Theo van Gogh. Nee, Maassen, voor mij ben je geen grappenmaker maar een ophitser/onruststoker vanuit het varakamp. Maar voor jou geldt ook: "wiens brood men eet, wiens woord men spreekt."Maassen, synoniem voor smerige lafaard.

D. G. Neree op 11 januari, 2013 - 01:58

@Beukman, wat goede en flauwe

@Beukman, wat goede en flauwe grappen zijn wordt hier voor u uit de doeken gedaan:\

http://oncyclopedia.net/wiki/Grap

© 2009 - heden Dagelijkse Standaard. Alle rechten voorbehouden.