Klik hier als u meer wilt lezen over ons privacybeleid en gebruik van cookies.

(Niet meer tonen)

Nederland steeds dieper in de ontkenning

Geplaatst door Joost Niemoller op 11 januari, 2013 - 12:31

School in Amsterdam Oud-West met vaste agent. 'Jongerenprobleem.'

Je krijgt hier steeds meer het gevoel in een totaal geschifte samenleving te leven. Het Huygens College in Amsterdam Oud-West krijgt een vaste agent in het gebouw. Waarom is dat? Er zijn nogal wat problemen met 'jongeren', ook wel 'leerlingen' op die school. Gisteren was er een bijeenkomst, en daarvan maakte de NOS audio opnamen. Je hoort daarbij Nederlandse ouders die klagen over overlast, bedreiging en fysiek geweld. Regelmatig worden de mensen 'allerlei ziekten' toegeroepen. Goh. Wie doen dat ook alweer. Zijn het vooral 'jongeren', danwel 'leerlingen' die dat doen of zouden het soms speciale leerlingen zijn die dat doen? Zouden het misschien vooral Marokkaanse leerlingen zijn? Je komt er niet achter, want in de hele reportage van de NOS noemt niemand dat woord. Zou echt de hele avond niemand dat woord in de mond hebben genomen? Het is toch niet mijn ervaring als ik, in de dagelijkse omgang, met mensen spreek. Ook met hele beschaafde mensen. Het woord 'Marokkaan' klinkt dan meestal al heel snel, wel een beetje zachtjes, waarbij men dan schichtig om zich heen kijkt, want je weet maar nooit.

We worden steeds meer een schizofrene samenleving. We hebben het over een 'voetbalincident' en als we de betreffende foto's van het incident zien, dan zien we Marokkanen als daders. Gisteren, bij Pauw & Witteman was de nieuwe wethouder van Amsterdam te gast, en het ging over die agent op het Huygens College. Als je heel goed oplette, kon je horen dat helemaal op het einde van het gesprek, in de marge, nog net eventjes het woord 'Marokkaan' viel. Een regiefoutje. Want over Marokkanen horen we het niet te hebben.

Kijk ook even naar de berichtgeving over de agent op het Huygens College in de kranten.

Bij de Volkskrant willen ze van geen Marokkaan weten. 

Bij nu.nl is het iets met 'leerlingen.'

Elsevier? Leerlingen.

Telegraaf? Weet alleen iets van 'leerlingen.'

Trouw? Het M-woord valt niet.

Parool? Nada. 

Ha, kijk, de Metro. Nee, het M-woord valt niet. Maar wel lezen we hier dat het Huygens een 'zwarte school' is.Die goed bekend staat, wordt er ook bij gezegd. Juist ja. Hij staat zo goed bekend dat ze er een vaste agent moeten hebben.

We leven hier met z'n allen in een totale verdwazing en die wordt alleen maar erger naarmate het probleem zich nadrukkelijker manifesteert.  Geert Wilders riep de Kamer op het nu eens over het Marokkanenprobleem te hebben. Hij kreeg geen gehoor. Niet in de Kamer. Niet in de media. 

In wat voor wereld leef je als je de problemen die je dagelijks om je heen ervaart niet meer mag benoemen? In een intens angstaanjagende wereld waarin je geen enkel vertrouwen meer hebt in de berichtgeving. En als je daar wat over zegt word jij gezien als het probleem. Blinde woede is dan nog het enige dat rest.

 

Reacties

Peter Klein op 11 januari, 2013 - 12:43

politieburo

ik las gisteren dat het politieburo op twintig meter afstand van deze school staat. En dan nóg moet er een agent op school gestationeerd worden.

De politie heeft dus alle gezag verloren.

Net als de officiele berichtgevng

tipo op 11 januari, 2013 - 12:44

vorige maand was het nog een huisvestingsprobleem

zie: http://www.nrc.nl/nieuws/2012/12/20/scp-contact-tussen-allochtonen-en-autochtonen-stagneert/

Vervolgens was het een voetbalprobleem, maar het blijkt vandaag dus een jongerenprobleem te zijn.

Vorig jaar waren die vreemde kookluchtjes in het portiek nog het probleem.

Zo krijgen we er een hoop problemen bij, dankzij de newspeak.

AdriePVV op 11 januari, 2013 - 12:47

Kutmarokkanen

Meer woorden zijn niet nodig

Piet12345 op 11 januari, 2013 - 12:54

Nee hoor, dit is een

@Tipo; dit is een incidenteel schoolprobleem.....

monty1 op 11 januari, 2013 - 12:55

Die blinde woede, daar ben ik

Die blinde woede, daar ben ik het mee eens. Zo langzamer zeker hebben we een virtuele werkelijkheid gecreeerd (waarin alle problemen weggekeken en weggewuifd worden) en een echte werkelijkheid die we maar moeten opvatten als een natuurgegeven. Zoals een tsunami. Of een westerstorm met vloed en overstromingen. Tja, daar kan je niets aan doen. Gebeurt gewoon. En als je niet ziet als een natuurramp maar het wil benoemen waar je dagelijks mee geconfronteerd wordt, dan word je weggezet als racist. Enfin, zo gaat dat al jaren. Ja, dat leidt alleen maar tot blinde woede.

Ik ben nu ook wel zo ver dat ik vind dat overlastgevende Marokkanen naar hun Rif teruggeschopt moeten worden. We kunnen onze hele samenlving toch niet voor een stelletje onopgevoede terroristjes opofferen, alleen maar omdat onze politici niet lastig gevallen willen worden en hun aangename leventje willen voortzetten. Laat die politici maar voor een tribunaal komen. Wegens verraad tegen hun eigen volk. Zij zijn medeplichtig aan alle rotzooi op de scholen, op straat en op plekken waar brandweer en hulpverlening moet komen opdraven en lastig gevallen worden of erger.

Maar het zal niet gebeuren. Sterker. De autochtone Nederlander wordt straks verantwoordelijk gesteld voor verkrachting, eerwraak, homohaat, antisemitisme en criminnaliteit. Krijgen we weer een Sire-spotje over een rottigheid die Marokkaantjes uithalen en zien op de foto, natuurlijk (1), een roomblanke tokki staan met de slagzin: stenigen van vrouwen, doe het liever niet. 

Jaantje op 11 januari, 2013 - 12:56

al lang

Het Calandlyceum in Amsterdam heeft al jaren agenten rondlopen,als je als ouder een gesprek met de leraar aanvraagt  staat de agent in de buurt.(zeker slechte ervaringen gehad?).

Helaas zijn ze niet zo oplettend bij de leerlingen...

Jan Van op 11 januari, 2013 - 12:58

Ff streetview....

ff Gegoogled op streetview en de politiepost mag dan niet er 20 meter vandaan zijn, maar zo hooguit 50 meter in dezelfde straat in elk geval wel....

Hyperinflatie.Wordpress.com op 11 januari, 2013 - 12:58

. Nog geen marrokaan gezien

.

Nog geen marrokaan gezien op de DDS die ons gelijk geeft.

Dat is veel kwalijker.

Dat zou namelijk wel moeten.

De goeden moeten de slechten aanspreken, want als wij het doen zijn we racisten.

Ook de goede Marrokanen zijn dus niet te vertrouwen.

rekaba op 11 januari, 2013 - 13:00

blinde woede

Als blinde woede het enige is dat rest zijn we de pisang. Het bewijs voor hun dat de pot de ketel verwijt enz. enz. Diep ademhalen Joost en je woede kanaliseren. Doe je overigens best goed met deze artikelen. De PVV zou toch iets met die kanalisering moeten bedenken?

Cathja op 11 januari, 2013 - 13:00

Het zwijgen doorbreken

Goed artikel, Joost Niemoller! De tijd van zwijgen over de enorme problemen met Marokkanen moet maar eens tot het verleden gaan behoren. We kunnen niet alleen maar 'correct' blijven en net doen of het allemaal wel meevalt! Onze overheid, die een beschermende taak naar de burgers toe heeft, laat het volkomen afweten en de enige die het probleem openlijk een naam durft te geven is Geert Wilders. Het is onbegrijpelijk dat hij geen steun krijgt van andere partijen! Wat is er toch aan de hand in politiek Nederland? Men is toch niet doof en blind? Waarom laat men de autochtone bevolking stikken en laat men het land wegzakken in totale chaos?

Ik ben bang dat we binnen afzienbare tijd een burgeroorlog krijgen! Onze bevolking wordt opstandig en pikt het niet meer om verrot gescholden te worden door lieden die zich niet wensen aan te passen aan onze manier van leven, sterker nog, die zich vér verheven voelen boven ons en onze samenleving! Lieden die de vrouwen stelselmatig voor 'hoer' uitmaken, en ons de meest vreselijke ziektes toewensen! Hoe is het mogelijk dat dit gebeurt in een land wat deze lui bijna in de watten legt?

Misschien móet er dan maar eens een burgeroorlog uitbreken, en moeten wij laten zien dat wij niet meer over ons heen laten lopen! "Genoeg is genoeg", zou Geert Wilders zeggen. Wij maken hier nog steeds de dienst uit en niet diegenen wiens wortels elders liggen!

Caroline op 11 januari, 2013 - 13:02

Een politieagent daar

Een politieagent daar stationeren is wel het laatste wat je moet doen, want wat gaat die man daar doen? Bonnen schrijven? Zich af laten tuigen? Het laffe Nederlandse gezag een gezicht geven? Zich als pispaal laten gebruiken? Vriendjes worden met de raddraaiers? Sociaal-werkerstaal uitslaan?

Een andere rector, zo eentje die kinderen gewoon van school stuurt, niet voor een paar dagen maar voor eeuwig, lijkt me een beter idee.

En het beste idee: enkele reis Marokko voor het hele gezin. Inderdaad, zonder uitkering en zonder Nederlandse nationaliteit.

Mag de staat dat niet doen? Natuurlijk wel, want de staat, die mag in Nederland (helaas) alles, dus dit ook. Maar ja, te laf en te achterbaks, dat is het échte probleem. En uit op burgeroorlog, dat is de staat uiteraard ook.

Nou, wie burgeroorlog zaait, zal revolutie oogsten.

Ian op 11 januari, 2013 - 13:03

Hoezo ontkenning? Het wordt al breed geaccepteerd

Lees onderstaand verhaal maar eens, krijg je meteen inzicht in hoe het zover heeft kunnen komen daar met al die linkse wensdenkers, wegkijkers en wegmoffelaars.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/12/brief_de_leerlingen_van_het...

MicMokum op 11 januari, 2013 - 13:05

Simpel

Onderstaande heb ik reeds eerder gepost... 

De oplossing is heel simpel:

- Schrap de discriminerende uitzondering op het verbod op dubbele nationaliteit. 

- Geef alle buitenlanders met baan en zonder strafblad automatisch een verblijfsvergunning. 

- De rest mag terug naar het land waarvan ze de nationaliteit niet mogen opgeven. 

Mar op 11 januari, 2013 - 13:14

AT5

http://www.at5.nl/artikelen/92788/constructief-gesprek-met-huygens-college

Onderwijswethouder Pieter Hilhorst heeft gesproken met een omwonende.
Die vertelde dat zijn vriendin, buurvrouw en dochter recent zijn
aangevallen door een groep meiden van Marokkaanse afkomst. De vrouwen
zouden zijn bespuugd, geschopt en geslagen

Regionale kranten en omroepen hebben niet altijd een probleem met het beestje bij de naam noemen.

Foto's op de website van de school laten zien dat de leerlingen inderdaad overwegend allochtoon zijn, een mix van de 4 hoofdgroepen binnen de allochtone bevolking van Amsterdam.

@Caroline

Een hele familie straffen voor de daden van één familielid is iets van een bananenrepubliek, waar de staat  oppermachtig is. Ik meen dat Nederland zichzelf toch van een hoger niveau acht.

taco lwd op 11 januari, 2013 - 13:15

Ik begin hier pisneidig van

Ik begin hier pisneidig van te worden. Ik ben 'jeugd' en sorry hoor ik geen andere jongeren die zo achterlijk zijn om zo te doen. Elke keer de jeugd de schuld te geven word ik boos om. Het zijn marokkannen/antelianen die het doen, dat dat toevallig jeugd is betekend het niet dst iedereen zo is. Als jeugdige voel ik me genaait dat ze mij op 1 hoop gooien met die achterlijke omdat ik me wel kan gedragen net als de meeste jeugd in mijn stad. Maar nee laten we de schuld bij de jeugd neerleggen want wij veroorzaken kennenlijk alleen maar problemen.

Mar op 11 januari, 2013 - 13:19

Dubbele nationaliteit

@MicMokum

Dubbele nationaliteit is  bij de uitzonderingsgevallen ook  toegestaan voor autochtone Nederlanders, met autochtone voorouders.

Het is een misvatting dat alleen burgers, geboren in het buitenland of geboren in Nederland met ouders of één van de ouders in het buitenland geboren, in Nederland een dubbele nationaliteit hebben.

Dick Kraaij op 11 januari, 2013 - 13:23

D'Ancona

Is het Huygens niet die school met een zekere D'Ancona als directeur? Waar alle Nieuw-Sloten 'boefjes' op zaten? Die school staat goed bekend. Dixit de directeur. Op die school zijn 'goede gesprekken' geweest met de overige leerlingen na het drama op het Almeerse voetbalveld. Dixit de directeur.

Waarom is het in de media niet dixit de Onderwijsinspectie? Of een andere toezichthouder? Of heb ik iets gemist?

Slager. Eigen vlees (geen varkens- uiteraard). Wij van WC Eend.

Dick Kraaij op 11 januari, 2013 - 13:24

Wethouder

@Mar

Wat zegt die Hilhorst dan vervolgens? In P&W bijvoorbeeld? En wat doet-ie?

Jansma op 11 januari, 2013 - 13:27

Totalitair.

Geert Wilders kan oproepen tot hij een ons weegt......Hij roept naar diegenen die het probleem hebben laten ontstaan, het probleem hebben uitgebreid en het probleem enkel WILLEN verergeren terwijl men doet alsof er niet eens een probleem is. Sterker nog, voor het wel benoemen van het probleem willen de veroorzakers van het probleem u in het cachot smijten.

De staat IS het probleem, niet de oplossing. Het heeft dan ook geen enkele zin om van deze kaste een oplossing te verwachten. Men WIL dit probleem hebben. De staat is kwaadaardig. Zolang het staatsapparaat stevig in positie zit is er geen enkele oplossing te verwachten. In wat voor een land u dan leeft? Dat mag gerust totalitair genoemd worden.

MicMokum op 11 januari, 2013 - 13:28

@Mar op 11 januari, 2013 - 12:19

Nee hoor, als autochtone Nederlander mag je volgends de Nederlandse wet maar één nationaliteit hebben. Alleen voor niet-Westerse allochtonen geldt de uitzondering. 

Vraagje: ben je zelf bewust aan het liegen, of kopieer je (al dan niet bewust) slechts de leugens van een ander? In het laatste geval: wat is de bron van jouw desinformatie? 

Caroline op 11 januari, 2013 - 13:30

Ouders zijn aansprakelijk

Ouders zijn aansprakelijk voor wat hun kinderen uitvreten, is gewoon Nederlands Recht.

Overigens merkwaardig dat 'gezinnen van daders' niet gestraft zouden mogen worden, en 'gezinnen van slachtoffers' wel. Beetje scheef.

En dat jij meent niet in een bananenmonarchie te leven, komt omdat je de wereld ziet zoals je die wenst, en niet zoals die is.

En Taco, je hebt harstikke gelijk. Door steeds de zaken fout/niet te benoemen (denk ook aan dat rare onderscheid autochtoon/allochtoon), worden allerlei mensen zwart gemaakt die niet met de aan de orde gestelde problemen te maken hebben en er (zeker als jongere) meer onder zullen leiden dan mensen als ik, die nog naar school en de disco konden zonder last van al dat tuig.

Jean Wanningen op 11 januari, 2013 - 13:32

Fortuyn

Meer dan 10 jaar geleden:"wij laten over ons lopen..., en ik doe dat niet meer".

Intussen is er niets veranderd. Of toch wel, er mag niet langer over gesproken worden.

Goed stuk Joost!

Jaantje op 11 januari, 2013 - 13:38

ook opgevallen

micMokum@Mar reageert vaak zo,geeft altijd wel iemand respons op,en vervolgens geeft Mar daar weer een reactie op,krijg het vermoeden dat ze dat expres doet voor de postcounts....

negeren lijkt me het beste.

A3aan op 11 januari, 2013 - 13:39

OPROEP....

Helaas (gelukkig-) ga ik zondag voor een week naar het buitenland zon, maar even voor jullie die naar die demonstratie gaan op het Malieveld vrijdag 18 januari, 13.00 uur.....

Willemien heeft opgeroepen om allemaal een oranjehesje aan te doen ivm de gewenste veiligheidsdienst....

Het volgende...voor bij die demonstratie....

Zorg dat er internationale aandacht hiervoor komt, dat is het enige waarvoor ze nog schrik hebben !

Hoe doen jullie dat ?

Neem grote spandoeken protestborden mee met de tekst;

ZIJN WE NU GENOEG UITGEKLEED ??? of .... WE ZIJN GENOEG UITGEKLEED !!!

Trek dan daar op 't veld massaal en groupe jullie kleren uit (op de onderbroek na ?) ....

Dat zal ze leren !

Sein de (internationale)  pers in voor deze happening !

Twitter, sms, mail Jan en Alleman dat dit te gebeuren staat en roep ze op !!!

Geheid dat er zo heel veel aandacht voor komt....

Ik heb veel aan reclame en marketing gedaan en zit er zelden of nooit naast !

OPROEP aan JULLIE;

Herhaal deze mail de komende dagen hier(nogmaals; ben zelf helaas weg tot 22 jan) zo vaak en where ever you can !

Geef ruchtbaarheid !

Prettig weekend en veel succes !

Zal het in de gaten houden vanaf mijn vakantie adres !

rekaba op 11 januari, 2013 - 13:48

politie op school

In 1975 was ik in New York, niet in de city maar in Kongston een eind verderop.

Tot mijn verbazing waren daar 2 politiemensen aanwezig bij een middelbare school. Voor de veiligheid. Nu pas in Nederland, hebben we best lang weg kunnen houden dus. Had daar wel te maken met wapenbezit natuurlijk. Maar zoals ze daar zeggen, het zijn de mensen die het doen, niet de wapens.

katja47 op 11 januari, 2013 - 13:51

Kul dat die school na voetbal "incident" in kwaad daglicht kwam.

Wat ook niet tersprake kwam bij P & W was dat die school al langere tijd voor het scheidsrechters ïncident" een groot probleeem vormde in de buurt.

Ook Jesse Bos gehoord?? Gister op radio 1, tussen 10 en 10.30 uur?

Ging ook alleen maar heel eufemistisch over het weerbaar  maken van "de meiden" i.v.m de talloze verkrachtingen in Amsterdam. Aanpakken van de daders? Dat werd angstvallig vermeden. Je zou het maar benoemen en vervolgens als wethouder die  zwakbegaafde crimineeltjes in spe  maar bij je thuis voor de deur aantreffen. Heeft half Nederland zowat beveilging nodig.

Het zal al wel te laat zijn, allemaal. Niks helpt meer. Er ging al te veel water door de Rijn. En dan te bedenken dat de kennis van dit soort politicologen (ja, ik kende haar persoonlijk, deze dame!), psychologen en andere softe "wetenschappers" uit de 70-tiger jaren de mond vol hadden over het taboe van onderdrukte en weggepoetste gevoelens. Problemen  die, om jouw woorden te gebruiken, Joost,  "alleen maar erger worden naarmate ze zich nadrukkelijker manifesteren...... "

Deze kunst uit de zgn. roaring 70s van het naar boven laten komen van wat  "in het dieptste" de mens beweegt is verheven tot het omgekeerde. Hypocrisie viert hoogtij. 

't Is te hopen dat ze een stevige dubbele agenda voeren en in praktische zin wel degelijk korte metten maken, want anders wordt het weldra echt oorlog in de grote steden. Als het al niet zo ver is.

A3aan op 11 januari, 2013 - 13:53

@ MICMOKUM....

Dat is niet waar....

Als Nederlander kun je wel degelijk 2 nationaliteiten hebben, mijn vrouw is Engelse af geboorte en heeft daarna (ook) de Nederlandse nationaliteit aangevraagd en gekregen !

Alleen als je Nederlander van geboorte bent en daarna een andere nationaliteit aanvraagt/ verkrijgt verlies je automatisch de Nederlandse nationaliteit !

@overige....

Wij Nederlanders vormen de staat der Nederlanden....aangezien WIJ voornamelijk lastig gevallen, gemolesteerd etc worden is m.i. het hele Marokkanenprobleem een staatsprobleem en derhalve te benoemen onder "een gevaar voor de staatsveiligheid" !

Het is de taak van de beveiliging van de staat en voor zijn burgers op te zorgen en te handelen dusdanig dat dit probleem opgelost wordt....Wij hebben niet voor niets afstand gedaan van "zelfbewapening"...

22% van de misdrijven, (althans van de weinige waarvan nog aangifte wordt gedaan) dat zijn er 1,2 miljoen, wordt opgelost, 8% komt voor de rechter en maar 1,5 tot 2 % wordt daadwerkelijk veroordeeld ! 

Het daadwerkelijke aantal criminele activiteiten wordt op 8 miljoen geschat !

Doen ze dit niet dan moeten we onszelf maar weer gaan bewapenen, er zit niets anders op ! In Duitsland heeft iedereen zo wat pepperspray op zak, en daar wachten ze zich wel ! 

Donnie op 11 januari, 2013 - 13:55

@ Joost Niemoller & de feiten benoemt moeten worden in de media

Het is natuurlijk triest dat er een agent op een school meot worden geplaatst, op een "normale" school zou je geen agenten, detectiepoortjes etc. nodig moeten hebben. Dit tijd dient gekeerd te worden, van mij mogen ze doen wat noodzakelijk is om orde, respect en prestatie kwaliteit terug te doen keren op dit soort scholen.

Maar wat betreft het " soort" leerlingen, ik zie evenmin een melding van het soort opleidingsniveau van de leerlingen (VMBO techniek, VMBO huppeldepup -was voorheen makkelijk met VBO en MAVO-, HAVO, VWO of een andere leervorm gaat), noch andere kenmerken waartussen men een band zou kunnen zoeken (en leggen?). Waar blijft de klaagzang over dat dit vooral (gok ik) VMBO-ers van het laagste niveau zijn, of over de sociaa-financiele achtergrond van de ouders (ook een potentieel verband: armoede). Als je het probleem en de oorzaak juist wil benoemen en bekijken dien je al dat soort potentiele verbanden te noemen.

En P&W? Tja, die weten vaak niet veel van een item af en vragen nooit door bij oa gevoelige items. Neem het gesprek met voormalig minister van immigratie Gerd Leers op 14 oktober 2012. Daar bleef het ook hangen bij vage benoemingen toen het over immigratie ging. Keer op keer viel de term "kansarme migranten" maar wij dat nu precies waren en in welke aantallen werd niet gezegt door Leers en P&W vroegen er ook niet naar. Wel noemde Leers een fout aantal asielzoekers, hij noemde bij de asielimmigratie het aantal aanvragen ipv het aantal toekenningen (scheelt de helft!!). Bij gezinsmigratie noemde hij totaal geen cjifers, vlak op het eind vraagt 1 gast om hoeveel mensen het dan gaat en dan noemt Leers -als je goed luisterd- een aantal van 34.000. Ook een foutje van de regie?? Wederom een verkeerd aantal (totaal aantal aanvragen ipv toelatingen, geen toelichting over de herkomst regio van deze groepen) en nogsteeds geen definitie van wie daarvan dan kansarm wordt geacht (denk aan scholong, herkomst regio etc. welke criteria maken iemand kansarm? hoeveel zijn dat er? waar komen die dan vandaan?). Noppes nadda. Als journalist die vaak over i&i schrijft zou zo iets je toch ook moeten hebben aangezet tot het schrijven van een stukje om moord en brand te schreeuwen want dit is natuurlijk misinformatie en misleiding, de media (de rooie nogwel) die de feiten niet benoemen.

Over de feiten gesproken en je stukjes, ik kijk nogsteeds uit naar een uitgebreid artikel waarin je ingaat op de kritiek 9van oa Prof. Lucassen in het debat bij De Balie) op je boek. Niet zwijgen, de feiten moeten immers door de media en journalisten benoemt worden, niet? ;)

shrimpocat op 11 januari, 2013 - 14:02

Och, daar heb je 'm weer.

Och, daar heb je 'm weer.

mijn-idee op 11 januari, 2013 - 14:03

Wordt het  een politieagent

Wordt het  een politieagent van allochtone afkomst?

Dan heb ik er geen fuducie in.   Die gaat zijn eigen 'broeders'' niet afvallen

Een agent van autochtone afkomst heeft geen leven, en zeker geen autoriteit.

Dus bijvoorbaat is dit een zinloze, symbolische actie naar mijn-idee.

Jaantje op 11 januari, 2013 - 14:06

dat zegt

A3aan@dat is precies wat Micmokum schrijft:Als autochtoon moet je je nationaliteit inleveren als je elders een andere nationaliteit krijgt.

A3aan op 11 januari, 2013 - 14:07

@Donnie....

U moet niet steeds in de verdediging (trachten te) schieten....

Waarom denkt U dat dat steeds niet benoemd wordt ?

Niemand wil rondlopen met een beveiliging à la Wilders !

Ze zijn bang, that's all !

Donnie op 11 januari, 2013 - 14:07

@ dubbele nationaliteit: inprincipe niet maar met uitzonderingen

De dubbele nationaliteit s wetgevign maakt geen onderscheid tussen personen, de regels zijn voor iedereen hetzelfde: allochtonen en autochtonen.

De regel is dat je inprincipe maar 1 nationaliteit mag hebben maar hier zijn uizonderingen op:
- als je de ' oude' nationaliteit niet op kunt geven (bijv. Marokkanen).
- als je gehuwd bent met een partner van het land waarvan de nationaliteit wordt aangevraagd. Een getrouwd stel (allochtone Chinees en autochone Nederlander) mogen dus beide de Nederlandse en Chinese nationaliteit dragen. Die Nederland hoeft zijn NL nationalitiet niet op te geven, dit zou wel zo zijn als het stel niet gehuwd is.
- Als dit iemand onredelijk in zijn rechte aantast: erfrecht bijvoorbeeld, in sommige landen kun je niet erven (of land of onroerend goed bezitten) als je niet de nationaleit van dat land draagt.
- door geboorte (je mag de nationalieit van beide ouders aannemen: de Nederlandse en de tweede. Volgens mij zit hier wel een termijn op zoals t/m je 18de jaar mocht je nog geen tweede nationaliteit hebben).

Meer info: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/nederlandse-nationaliteit/dubbel...
Zou een mooie boel worden als immigranten wel de DN mogen behouden bij naturalisatie (niet dus, de stelregel is " inprincipe 1 nationaliteit, tenzij..." ) en Nederlanders/autochtonen niet als zij een tweede nationaliteit aanvragen.

A3aan op 11 januari, 2013 - 14:11

@ Jaantje....

Klopt toch niet !

MicMokum schrijft ;

"als autochtone Nederlander mag je volgends de Nederlandse wet maar één nationaliteit hebben. Alleen voor niet-Westerse allochtonen geldt de uitzondering" 

Mijn vrouw is hier geboren uit een Engelse vader ! Is dus autochtoon, maar verkreeg de Engelse nationaliteit door die geboorte....Daarnaast heeft ze de Nederlandse aangevraagd en verkregen, dus 2 nationaliteiten !

Frits B op 11 januari, 2013 - 14:18

@A3aan op 11 januari, 2013 - 12:53

Toch heeft MicMokum gelijk. Hij sprak van autochtone Nederlanders, en dat is uw vrouw niet, die komt "van buiten". Huidskleur heeft bij allochtoon en autochtoon niets te betekenen, het gaat erom of men binnen de Nederlandse grenzen is geboren. Dat maakt het juist zo lastig met probleem-Marokkanen: grotendeels in Nederland geboren en daarmee technisch gezien autochtoon, uit allochtone ouders. 

Dat uw vrouw haar Britse paspoort heeft behouden is een fout in onze wetgeving. Het staat me bij dat dat binnenkort veranderd gaat worden. Wie Nederlander wordt verliest dan automatisch de eerdere nationaliteit tenzij het land van oorsprong dat niet toelaat (Marokko en Argentinië bij voorbeeld). 

A3aan op 11 januari, 2013 - 14:23

@ Frits B...

Die Nederlandse nationaliteit moet (moest ?) voor het 24ste (21ste, ben niet zeker daarin) aangevraagd worden.

Rene59 op 11 januari, 2013 - 14:28

Prof. Scheffer

Ik laat onder onderwerpen als deze altijd het volgende citaat van de PVDAer Prof. Paul Scheffer achter:

"Als een enigszins beheerste opvang van vluchtelingen, gezinsherenigers en arbeidsmigranten onmogelijk blijkt en gelijktijdig een goede inburgering in de samenleving niet echt lukt, dan zal vroeg of laat de kritische grens worden bereikt van wat sociaal en cultureel aanvaardbaar is."

Johanna op 11 januari, 2013 - 14:43

PvdA wethouder

Er is geen PvdA wethouder  Pieter Hilhorst  ontkenningsprobleem. Hij gaat het  Nederlandse leerlingenprobleem persoonlijk oplossen. Hilhorst weet als geen ander dat overgrote deel leerlingen gewoon Nederlanders zijn. Punt.

Dus op die scholen hebben ze ook héél véél last van oorspronkelijke Nederlanders.

Wat zullen de Nederlandse scholieren  bekende  Nederlandse leerlingen worden in het buitenland. 

MicMokum op 11 januari, 2013 - 14:43

@A3aan op 11 januari, 2013 - 12:53

Bedankt voor je reactie. Zoals hierboven reeds is opgemerkt, is jouw (Britse) vrouw natuurlijk geen autochtone Nederlandse. 

Overigens is ze ook geen "niet-Westerse allochtoon". Wat dat betreft ben ik wellicht wat kort door de bocht geweest. 

DonnaDolce op 11 januari, 2013 - 14:57

Tsjaa..

Tsjaaa, Jorritsma zou het een incidentje genomen hebben. ALLES is bij haar een incidentje, zelfs een moord.

In wat voor een wereld leven we???

Moet je eens als autochtoon iets "flikken". Dan kun je het wel schudden, voor bepaalde uitroepen krijgt een autochtoon al 2 jaar voorwaardelijk, laat staan een steekpartij of moord. Een steekpartij waarschijnlijk 7 a 8 jaar en moord levenslang.

MAAR..................als allochtoon, tsjaaaa, dan heb je een flink aantal streepjes voor, taakstrafjes zijn dan jou deel, ook bij moord of je komt er totaal mee weg.

WAAR is het verkeerd gegaan? Waarom wordt een allochtoon zo gepamperd?

DonnaDolce op 11 januari, 2013 - 14:59

Sorry...

Tsjaaa, Jorritsma zou het een incidentje genomen hebben. ALLES is bij haar een incidentje, zelfs een moord.

genomen= genoemd

dvddick op 11 januari, 2013 - 14:59

Wie of wat is nu Nederland?

Dit blog is een mooie uitlaatklep voor diegenen die wel een Marokanen probleem zien. Helaas hebben de MSM een ijzersterke trucq door een blog als dit " extreem rechts" te betitelen. De MSM waken ervoor om ook voor deze kwalificatie in aanmerking te komen. Vandaar deze ontkenning, daarmee kun je als genuanceerd profileren. Een blog als dit wordt al gauw beschouwd als een "thuis" voor Tokkies.

Mar op 11 januari, 2013 - 15:35

Ik heb altijd gelijk

@MicMokum 12.28 uur

Gratis advies: voordat u uw gelijk opeist, is het handig om eerst te controleren of u wel gelijk heeft.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/nederlandse-nationaliteit/docume...

Uitzonderingen en toelichting op het verliezen van de Nederlandse nationaliteit:

Sinds 01.04.2003 verliest de meerderjarige Nederlander die vrijwillig een andere vreemde nationaliteit (behalve bij de bovengenoemde vijf nationaliteiten) aanneemt NIET MEER zijn Nederlanderschap indien sprake is van één van de drie onderstaande omstandigheden.
Het gaat daarbij dus om een betrokkene (Nederlander) die:

.is geboren in het andere land en daar zijn hoofdverblijf heeft als hij de vreemde nationaliteit verkrijgt;

.voor het bereiken van de meerderjarige leeftijd gedurende een onafgebroken periode van vijf jaar hoofdverblijf heeft gehad in het land waarvan hij de nationaliteit aanneemt;

.echtgenoot/echtgenote is die vrijwillig de nationaliteit van de huwelijkspartner aanneemt. Dit geldt ook voor geregistreerde partners, ténzij de Nederlander de Italiaanse of de Franse nationaliteit van zijn geregistreerde partner aanneemt.

taco lwd op 11 januari, 2013 - 15:47

@cathja ik ben het helemaal

@cathja ik ben het helemaal met je eens. Als ze niks veranderen stormen we af op een burgeroorlog. Ik acht de kans groot dat het er wel binnen 3 jaar is als ze maar blijven negeren

Gielah op 11 januari, 2013 - 16:00

@ Taco

Beste Taco:  waar moeten we het geld vandaan halen om een burgeroorlog te beginnen.... ook al zouden we dat willen?

Wij mogen blij zijn als we volgend jaar om deze tijd nog een beetje behoorlijk te eten hebben.

Oude kleren voorlopig ook nog maar niet weggooien.

Men maakt ons echt niet alleen maar arm  om al het van ons gestolen geld in bodemloze putten te storten, hoor!

Dat is ook om ons pas op de plaats te laten maken.

Om op het Malieveld te kunnen gaan demonstreren, moet men bijvoorbeeld een treinkaartje kunnen betalen.

Wie steeds een mobiele telefoon bij zich heeft ( en dat is niet alleen de erg jonge generatie)  is te allen tijde traceerbaar.

Ook het OV-systeem maakt dat alle bewegingen bekend zijn.

Eén keer een paar mensen neerknallen op het Malieveld (  de krant drukt braaf af dat die mensen wild en gevaarlijk deden)  en geen hond komt meer in opstand.

Veel jongeren, die nu opgroeien, weten niet eens meer wat vrijheid ooit was, tegen dat ze 25 zijn.

Die weten ook niet hoe de  Nederlandse samenleving altijd was.... want die hebben ze nú al nooit zelf ervaren.

Bij geschiedenis hebben ze dat ook nooit geleerd, want er wórdt nauwelijks geschiedenis meer gegeven, de laatste twintig jaar.

Dus: welkom in de dictatuur.

baksteen op 11 januari, 2013 - 16:10

Wat ik een beetje mis is dat

Wat ik een beetje mis is dat het helemaal niet om de Marokkanen gaat. Het is de ideologie van de Islam die deze agressie veroorzaakt en legitimeert zowel naar henzelf (o.a. eerwraak) als naar anderen toe (de wekelijkse oproepen van islamitische presidenten en imams op de staatstelevisies tot het uitroeien van alle anders denkenden, om te beginnen met de Joden, te bekijken op MEMRITV). De middeleeuwse ellende van de bevolking van de door de Islam beheerste landen is toch niet te bevatten.

Daarom moeten we er op de scholen juist extra aandacht aan besteden, pas het denken uit de verlichting toe op de scholen, weg kijken is misdadig vooral naar de Marokkanen toe. 

rien op 11 januari, 2013 - 16:11

In de afgelopen tientallen

In de afgelopen tientallen jaren hebben heel veel mensen hier in de stad en wijk hun mondje geroerd. Het was praten, harder praten en nog eens extra hard praten, tot aan schreeuwen aan toe. Maar er wordt/werd gewoon nooit geluisterd. De  roverheid en al die lokaal-politieke hotemetoten. Ze ontkennen alles, ze doen niet anders dan wegkijken, en als ze geen weerwoord hadden discrimineerden ze de eigen bevolking. Eigenlijk wordt je keihard uitgelachen. Al vanaf de jaren 80 heb ik (en niet alleen ik) maatregelen genomen om mezelf, mijn omgeving en lijf en goed en eigendommen te beschermen. Degene die iets ''probeert'' krijgt daarmee te maken. En ja, ik speel eigen rechter. Met name de politiek heeft de mensen keihard laten vallen.

Piet Klont op 11 januari, 2013 - 16:30

Joosboos!!

Zeg eens eerlijk, Ome Joost, biecht op!

Ben je een zoon van die vrouw uit de film 'MAMA IS BOOS'?  Weet je wat dat inhoudt, Ome Joost, om boos te zijn?

Wellicht weet je dat.

Maar weet je ook, Joost, wat een razende woeste Klont inhoudt?

Nee, Ome Joost, dát weet jij niet.

Kielekiele... 

Je komt er wel, Ome Joost, je komt er wel...  

Jaantje op 11 januari, 2013 - 16:54

Pf

Piet Klont@doe je beetje rustig,en het woordje boos is al vergeven.

heeft meneer Joost helemaal niet gebruikt.

jij wel.

Jaantje op 11 januari, 2013 - 16:54

Pf

Piet Klont@doe je beetje rustig,en het woordje boos is al vergeven.

heeft meneer Joost helemaal niet gebruikt.

jij wel.

taco lwd op 11 januari, 2013 - 17:16

@gielah bij een burgeroorlog

@gielah bij een burgeroorlog hoef je niet perse pistolen te hebben. Dat is het probleem van alledaagse voorwerpn kan je al gebruiken als wapen. Zwaarden messen honkbalknuppels zijn ook al wapens als der echt een burgeroorlog komt maakt geld niet zo veel uit

Gielah op 11 januari, 2013 - 17:37

@ Taco

Ook met dát soort wapens doe ik niet mee.

Na 1945 zou de mensheid in staat moeten zijn het eindelijk eens zonder wapens aan te kunnen.

Geweld verslindt alles degenen, die het menen te moeten aanwezen... altijd en altijd weer.

'Wie het zwaard opneemt zal door het zwaard vergaan....." blijft nog steeds een keiharde waarheid.

Bovendien hópen corrupte overheden op geweld van de zijde van burgers..... en lokken ze het wellicht bewust uit.

Hebben ze wat neer te slaan.

Gielah op 11 januari, 2013 - 17:38

Foutje

Aanwezen= aanwenden  (sorry, te snel getypt)

Caroline op 11 januari, 2013 - 17:42

Wie het zwaard niet opneemt,

Wie het zwaard niet opneemt, kan er nog steeds door gedood worden.

beslng op 11 januari, 2013 - 18:18

Gescheiden werelden

De aap komt pas goed uit de mouw, wanneer Israel actie neemt ter voorkoming van een tweede holocaust.

taco lwd op 11 januari, 2013 - 18:23

@gielah ik pak liever het

@gielah ik pak liever het zwaard dan zonder slag of stoot ONS land op te geven aan de eu of islam. Het zal nog wel lang durebln voor ik kinderen krijg, maar heb liever dat ze vrij zijn in dit land dan dat ze worden geterroriseert door straattuig. Ik hoop dat ze in den haag snel van gedachte veranderen want iedereen die ik ken krijgen steeds meer twijfels over de islam. Sommige moslim worden geweldadiger, zoals bij deze school, twrwijl de nederlandse bewooners het over zich heen laten komen.Dat laat ik bij mij niet gebeuren wie mij uitdaagd kan wat verwachten.

gvi1966 op 11 januari, 2013 - 18:43

De wereld vergaat

Laten we eerst maar eens met z'n allen gaan wennen aan het harde feit dat de wereld zoals we die kennen definitief is vergaan. En dan heb ik het over de tweede helft van de 20e eeuw. Weg is de veiligheid van een geordend rustig leven! En ja een burgeroorlog ligt in het verschiet. Maar de staat (EUSSR) zal haar machtsmonopolie beschermen met als het moet heel erg veel bloedvergieten. Het wordt een ander verhaal als de meerderheid van de politie en het leger niet op de europese burgers willen schieten. Maar ook daar zal de elite wel over nagedacht hebben.

bass.nl op 11 januari, 2013 - 19:01

De islam heeft monsters van

De islam heeft monsters van deze jonge mensen gemaakt. Deze mensen willen de rechtsorde in omver werpen en de dienst uitmaken d.m.v. chaos, geweld en vernietiging. De islam en koran zijn als een ziekte of een parasiet, die zich verspreid door de maatschappij. De islam en koran willen de mensheid vernietigen.

De islam en koran moeten verboden worden!

Poppelepee op 11 januari, 2013 - 21:21

Islamprobleem

Marokkanen, Turken whatever. Dit is het begin van een islamprobleem.

Net als in de Arabische landen, chaos veroorzaken middels de tokkies, slachtofferrol en

vervolgens een burgeroorlog.

Alleen jammer dat het msm-lezend deel van de Nederlanders wat traag ontwaakt.

kees rudolf op 12 januari, 2013 - 15:45

het M-woord

Het is voor wie Amsterdam een beetje kent vrij duidelijk om wat voor 'jongerenprobleem' het gaat. Daarvoor hoeft het M-woord niet te vallen. De zekerheid -en helaas geen vooroordeel- dat het om merendeels jongeren van Marokkaanse origine gaat wordt eerder meer dan minder als hier het M-woord niet valt. Ook niet-Amsterdammers trouwens zullen, wanneer ze kennisnemen van de aard van dit jongerenprobleem, de betrokkenheid van Marokkaanse jongeren voor uitermate waarschijnlijk houden, ook als het M-woord niet valt.

Ik probeer het van de positieve kant te bekijken. Een agent op zo'n school stationeren -wat die agent kan en of het zal helpen is vers twee- is in elk geval een ongebruikelijk krasse maatregel. Verder las ik vanmorgen dat van alle leerlingen op die school een foto wordt gemaakt, zodat in geval van aangifte beter te traceren valt of en zo ja welke leerlingen van die school bij een misdrijf betrokken waren. Dat is toch niet mals en laat zien dat een grote urgentie wordt gevoeld om iets aan het probleem te doen.

Stel nu dat zonder ooit het M-woord te noemen met deze en dergelijke maatregelen alle problemen konden worden opgelost die met Marokkaanse jongeren kunnen worden geassocieerd, dan zou dat toch beter zijn dan wanneer constant het M-woord bleef vallen, zonder dat de desbetreffende problemen werden opgelost.

Waarschijnlijk leeft bij sommigen de gedachte dat je de problemen met Marokkaanse jongeren beter kan oplossen wanneer je nu maar niet het M-woord laat vallen. Ik denk niet dat dat zo is, maar in elk geval zou alleen het laten vallen van het M-woord, zonder verdere maatregelen, niet voldoende zijn. Laten we misschien dus maar blij zijn dat er hier maatregelen genomen worden.  

Joost Niemoller op 12 januari, 2013 - 15:51

Kees Rudolf, Zonder het in

Kees Rudolf,

Zonder het in kaart brengen van de problemen, zul je nooit aan een oplossing komen. Een deel van het probleem zit zo diep geworteld in etniciteit en cultuur, dat het sowieso niet opgelost kan worden. Maar dat past niet in de maakbaarheidsziekte waar Nederland aan lijdt. Het gevolg is dit soort schijnoplossingen, waarmee de overheid zich 'doortastend' op de kaart zet.

Mar op 12 januari, 2013 - 17:34

Beestje bij de naam noemen

Ik ben een voorstander van het beestje bij de naam noemen. Niet dat het iets zal oplossen, maar dan ben je wel een deel van de gissingen kwijt. Die zullen er echter toch wel blijven, want als er staat Nederlands of autochtoon, krijg je geheid weer die voorbeelden van die zoveelste generatie.

"Zonder het in kaart brengen van de problemen, zul je nooit aan een oplossing komen."

Dat is een waarheid als een koe.

"Een deel van het probleem zit zo diep geworteld in etniciteit en cultuur, dat het sowieso niet opgelost kan worden."

Als een deel van het probleem niet op te lossen valt door etniciteit en cultuur, dan moet men het hoofdprobleem aanpakken zonder aanzien des persoons. Het in kaart brengen van de achtergrond van de daders is dan alleen voor de statistieken.

"Maar dat past niet in de maakbaarheidsziekte waar Nederland aan lijdt."

Een ieder, die niet in Nederland is geboren of geboren is uit ouders niet in Nederland geboren, zo willen omvormen dat deze zich gedraagt als een geboren Nederlander, is eveneens een maakbare samenleving willen. Dwingend opleggen dat iemand afkomst vergeet en bij het grof vuil zet is eveneens het scheppen van de maakbare mens. Een mens is nu eenmaal niet een computer waarbij je met shift-delete - ok een deel van de inhoud met een klik weghaalt.

Een deel van het probleem/het probleem wil de auteur duidelijk benoemd zien worden door iedereen, vooral vanuit de overheid,  maar vervolgens blijkt het voorstel van de auteur volgens zijn eigen zeggen ook niet tot de oplossing van het probleem te leiden, want het valt niet op te lossen doordat een deel van het probleem diep geworteld zit in etniciteit en cultuur.

Duidelijk benoemen is: Nederland heeft een Marokkanenprobleem. Het Marokkanenprobleem vindt men terug op diverse terreinen, feitelijk door de hele samenleving/maatschappij heen. Een klein probleempje bij het Marokkanenprobleem: niet alle Marokkanen/inwonenden van Marokkaanse afkomst veroorzaken geen  problemen en zijn dus feitelijk geen deel van het Marokkanenprobleem.

Wat is de oplossing?

pieterszoon op 12 januari, 2013 - 19:09

etniciteit Huygens College en v.o. Amsterdam

In 2007 heeft de gemeente Amsterdam de etniciteit per school in het v.o. in kaart gebracht.

Bij het Huygens College was de etniciteit als volgt verdeelt:

34% Mark., 24% Turk, 29% Overig Niet West. incl. Sur. en Ant. ,13% Westers en onbekend.

Wat valt er dan te benoemen op dit college? Dat de populatie op die school uit ongeveer één derde Marokkanen bestaat?  Dat het een jongeren- of allochtonen- of een gedeeltelijk Marokkanenprobleem is? De Marokkanen maken immers 34% van de populatie van dit college uit. Is het bekend welke etniciteit in de omliggende wijk de problemen geeft? Hoe kan je de etniciteit benoemen als je niet weet welke groep in die wijk de problemen geeft?

Is het daarom niet objectiever over een jongeren- of leerlingprobleem te spreken en zonder duidelijke onderbouwing niet over een Marokkanenprobleem te spreken? 

Volgens de gegevens uit 2007 van de gemeente  Amsterdam is 46% van de v.o. leerlingen niet westers, 31% Westers en 23% onbekend. De Marokkanen maken slechts 15% van de populatie op de v.o. scholen in Amsterdam uit.

De bewoners kunnen nu hun klachten gaan indienen bij een hoofdagent, die gesteund wordt door een leerlingambtenaar en nog 2 mensen in de beveiliging, dus 4 man totaal.  

De klachten gaan vooral over brutaliteit, ramen ingooien en patat eten. Is het ook bekend hoe leerlingen op de andere v.o. scholen zich in Amsterdam gedragen? 

kees rudolf op 12 januari, 2013 - 19:19

schijnoplossingen

@Joost Niemoller,

Wat betreft het geval van de problemen in de buurt rond dat Huygenscollege lijkt het probleem toch wel in kaart gebracht te worden -in de voor de hand liggende betekenis des woords. Immers, men heeft vastgesteld dat rond die school dat probleem speelt en vandaar de maatregelen die op die school getroffen worden. Men voert die zelfde maatregelen niet non-specifiek op allerlei andere scholen in, met inbegrip van scholen waar geen enkele Marokkaan rondloopt. (Eigenlijk wacht ik nog op een commentator die roept dat dit eigenlijk discriminatie is.) Hier is dus toch sprake van een iets ander geval dan het grensrechterdoodschopincident, wat de aanleiding was tot massale bezinning over geweld en respectloosheid op en rond alle voetbalvelden wereldwijd. 

Of het schijnoplossingen zijn weet ik niet, maar hopelijk heeft de overheid primair de intentie om hier echt iets op te lossen en niet alleen om zichzelf als doortastend op de kaart te zetten.

De ethniciteit is een gegeven waaraan niets te veranderen valt, de cultuur veranderen kan generaties duren. Het feit dat de 3de generatie zo te zien geen haar beter is dan de 2de, maar wel talrijker, stemt niet erg hoopvol. Het besef dat alles wat tot nu toe is geprobeerd om de integratie van deze lui te bevorderen weinig heeft opgeleverd (al zou het maar zijn dat ze zich niet massaal verschrikkelijk misdragen) lijkt wel enigszins door te dringen bij de heren en dames beleidsmakers. Maar wat zouden ze kunnen doen wat ze niet doen? Het is niet onlogisch dat voor zover etniciteit en cultuur een rol spelen men zich niet in de eerste plaats dáárop richt, omdat aan deze factoren in elk geval op korte termijn weinig te veranderen valt.

@Mar, u schreef:"Een ieder, die niet in Nederland is geboren of geboren is uit ouders niet in Nederland geboren, zo willen omvormen dat deze zich gedraagt als een geboren Nederlander, is eveneens een maakbare samenleving willen. Dwingend opleggen dat iemand afkomst vergeet en bij het grof vuil zet is eveneens het scheppen van de maakbare mens. Een mens is nu eenmaal niet een computer waarbij je met shift-delete - ok een deel van de inhoud met een klik weghaalt."

Dat is natuurlijk volkomen juist. Maar hier gaat het niet om zoiets als afkomst vergeten en bij het grof vuil zetten. Die Marokkaantjes hoeven hun afkomst niet te vergeten, maar moeten alleen zich zo leren gedragen dat ze hier niet terecht als grof vuil worden beschouwd en als zodanig weggezet. Daarvoor hoeven ze zich niet te gedragen als een geboren Nederlander -noch afgezien van het feit dat niet iedere geboren Nederlander zich even voorbeeldig gedraagt. Ze mogen couscous eten, Ramadan vieren en weet ik veel wat er allemaal verder bij hun cultuur hoort. Ze hoeven geen andijvie met gehaktballen te gaan eten en met Pasen eieren voor hun kinderen verstoppen, als dat zou zijn wat geboren Nederlanders doen.

Eigenlijk vind ik het altijd een beetje raar om van "hun cultuur" te spreken als we het over het gedrag van de fameuze k*tmarokkanen hebben. Dan hebben we het eigenlijk eerder over afwezigheid van elementair fatsoen, misdadigheid, barbarij. Dat binnen de perken te houden en bestrijden zou mij voldoende zijn. Integreren in de zin van je afkomst vergeten lijkt mij een tamelijk onredelijk verlangen.   

Caroline op 12 januari, 2013 - 19:24

En als het wel 'hun cultuur'

En als het wel 'hun cultuur' is, dan moeten ze maar uitgezet worden, want dan is er geen goed garen mee te spinnen.

Dat is namelijk 'onze cultuur'.

pieterszoon op 12 januari, 2013 - 19:29

pubers en patatgeneratie

De niet westerse allochtonen op het Huygens college beginnen al goed te integreren. De klachten van de omwondenden gaan met name over patat eten en weggooien en brutaliteit, Klinkt allemaal heel bekend in de oren.

Joost Niemoller op 12 januari, 2013 - 19:33

Mar,   Om een voorbeeld te

Mar,

Om een voorbeeld te noemen met cultuur: de opvoeding. 

Ouders die niet betrokken zijn bij de school. Ouders die niet willen weten wat hun kinderen op straat doen, maar vooral niet willen weten dat anderen dat willen weten.

Een typisch Marokkaans cultuurprobleem, verbonden met een collectief schaamtepatroon. En als het wel naar buiten komt, dan alleen kunnen reageren met slaag, of uitstoting. 

Als je daar iets aan doet, zou je dus alleen maar bezig zijn om Nederlanders van ze te maken, in jjouw optiek. dus dat moet je maar niet doen. als het resultaat van al die inspanning toch erg klein blijft te zijn, omdat het gaat om zeer langdurige patronen, dan zou het volgens jou dus geen zin hebben om te benoemen. Het gevolg van dit niet-benoemen is dan weer dat er met overheidsgeld in onbestemde richting gegooid gaat worden.

Dat schiet dus allemaal niet op.

Joost Niemoller op 12 januari, 2013 - 19:36

Nog veel beter was het

Nog veel beter was het natuurlijk geweest als ze hier nooit gekomen waren. We zitten nu met een probleem dat zeker honderd jaar zal blijven duren. Maar als we het niet benoemen, dan geef ik het tweehonderd jaar. 

Caroline op 12 januari, 2013 - 19:41

Uitstoting? Nou, als dat

Uitstoting? Nou, als dat Marokkaanse cultuur is, dan zijn we toch helemaal zo klaar?

En Pieterszoon, het enkele feit dat je denkt dat mensen die patat zo eten dat het overlast geeft (??), wijst op integratie, laat zien dat je maar weinig kaas hebt gegeten van de Nederlandse cultuur.

Caroline op 12 januari, 2013 - 19:47

Joost, dat begrijp ik

Joost, dat begrijp ik niet.

Als Nederlandse smenleving, als Nederlandse finaciers van de gekte, hebben we echt al veel meer gedaan dan van ons gevraagd had mogen worden. Op een gegeven moment (en dat moment ligt al ver achter ons, maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald) rest geen andere conclusie dan dat de migratie niet gelukt is. En dat ligt dan toch -en zeker in dit geval- geheel en al aan de migranten.

Ik kan geen enkele reden verzinnen waarom 'wij' onze kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen zouden moeten opzadelen met een probleem waarvan de oplossing inmiddels zo evident is. Terug naar Marokko, en als het daar niet bevalt, dan is dat jammer, en klachten bij je eigen (groot)ouders, die er zo vreselijk met de pet naar gegooid hebben dat er na 3 generaties nog steeds niets positiefs te melden is.

Ik ben wel uitbetaald en uitgetolereerd en er eigenlijk gewoon zat van.

Joost Niemoller op 12 januari, 2013 - 19:53

Caroline,   Verplichte

Caroline,

Verplichte deportatie is domweg geen optie. Een miljoen mensen per goederentrein zetten naar een land waar ze worden teruggestuurd...

Afpakken van Nederlandse identiteit bij strafblad (en dus terugvallen op de Marokkaanse/Turkse) nog wel, als weet ik vrijwel zeker dat er in Straatsburg of Luxemburg wel een rechter te vinden is die Nederland dan zal terugfluiten.

pieterszoon op 12 januari, 2013 - 19:53

@Caroline pataverbod!!!!

het geliefde menu van een puber. De omwonenden hadden het o.a. over patat weggooien en eten en brutaliteit. Het is bekend dat scholieren hun brood weggooien en gaan voor een patatje (oorlog) of een broodje kebab.

De PvdA wil tot twee uur 's middags een patatverbod rond middelbare scholen in Amsterdam. De fractie stelt voor om overeenkomsten te sluiten met ondernemers die vette happen aan leerlingen verkopen.

Misschien met deze maatregel is een gedeelte van het probleem opgelost.

Caroline op 12 januari, 2013 - 20:08

Joost, goederentrein? Doe nou

Joost, goederentrein? Doe nou niet of het merendeel van die mensen niet iedere zomer op eigen gelegenheid naar het land van herkomst gaat.

Leg mij maar eens uit waarom getolereerd zou moeten worden dat een horde onaangepasten onze samenleving verziekt? Hebben we hier ergens de een of andere erfzonde opgelopen of zo, die aflossing van een beweerde schuld aan die mensen moreel noodzakelijk maakt?

Als we die als samenleving zouden hebben, dan hebben wie die niet aan Marokkanen maar aan Joodse Nederlanders. En laten dat nu net de eerste slachtoffers zijn van de multicul-knuffelarij. En als je het dan toch over goederentreinen hebt, dan is die associatie er vooreerst met juist die mensen die nu weer als eerste geslachtofferd worden. Kom op zeg..

Joost Niemoller op 12 januari, 2013 - 20:14

Leg mij dan maar eens uit hoe

Leg mij dan maar eens uit hoe je een kleine twee miljoen niet-westerse allochtonen het land uit krijgt tegen hun zin. 

Caroline op 12 januari, 2013 - 20:28

De twee-deling

De twee-deling allochtoon-autochtoon bestrijd ik al als vals sinds die verzonnen werd om een valse tegenstelling te scheppen. Ik heb het dan ook niet over het uitzetten van 2 miljoen mensen, maar wel over het uitzetten van mensen van wie de immigratie als mislukt beschouwd moet worden. Dat zijn er aanmerkelijk minder.

En je kan wel zeggen dat het moeilijk is/niet mag/niet hoort en wat niet al, maar die tegenwerping heeft een andere kant, en dat is dat het moeilijk is/niet mag/niet hoort om je eigen samenleving (en die voor je kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen en wat er verder nog komt) blijvend te laten bederven, gewoon omdat je het lef niet hebt om te doen wat nodig is. Wij hebben onze samenleving, onze vrijheden, onze manier van leven niet zelf gemaakt, we zijn wat dat betreft de erfgenamen van onze voorouders, die geleefd en gestreefd hebben om het voor hun kinderen goed te doen. Erfgenamen zijn we, maar erflaters zijn we ook,. en het is niet aan ons om onze samenleving te laten verkankeren en onze welvaart en vrijheid  weg te geven, en die niet te bewaren en door te geven aan onze erfgenamen. Het is niet aan ons weg te geven wat we niet zelf hebben verworven, maar hebben gekregen om te bewaren.

Mijn (voor)ouders hebben niet geleefd en gewerkt en gevochten omdat ze Marokkanen ten koste van hun nageslacht een betere toekomst wilden geven, maar omdat zij een goede toekomst en een goed leven voor hun nageslacht wilden.

En wat mij betreft mogen mensen meedoen aan die erfenis, maar dan wel als positieve factor en niet als last.

Primo Mattino op 12 januari, 2013 - 20:33

wil

Joost, waar een wil is, is een weg.
Het lijkt me niet zo moeilijk om van elke jaargang immigranten en hun nakomelingen te bepalen wie wel en wie niet zichzelf een eerlijk bestaan heeft opgebouwd hier ten lande. Tegelijkertijd bouw je op de Maasvlakte een verzamelcentrum. Je chartert een stel van de olietankers die liggen weg te roesten in de Noorse fjorden en klaar is Kees. Naar marokko is het nou ook weer niet zò ver, dus van allerlei luxe hoeft geen sprake te zijn. Ik denk dat als je 10 tankers een keer vollaadt, alle niet aangepaste en criminele Marokkanen het land uit zijn.
Dan heb he pak weg 80% van alle problemen al gehad.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat er bij Zundert weer douanehuisje komt

Mar op 12 januari, 2013 - 20:38

Benoemen

@Joost

Waarom schrijft u nu over  2 miljoen niet-westerse allochtonen, als in de discussie over het Marokkanenprobleem wordt gesproken? 

Wellicht wordt het tijd dat u duidelijk benoemt waar u een probleem/problemen mee heeft. Duidelijk benoemt wie of wat aangepakt moet worden.

Ron op 12 januari, 2013 - 21:28

Glazenhuis voor hulp bij remigratie

Salaamoe alaikom,

Ik ben inshaAllah van plan om in de zomer te emigreren met mijn drie
kinderen naar Rabat. Is er iemand die reeds is geëmigreerd naar Rabat en
die mij informatie kan geven over de scholen daar etc. Ik zou het ook
leuk vinden om dat contact te onderhouden als ik daar woon.

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=85420&s=8102909b8fa1bb605227...

Beste.

Wij zijn Maroc House Investments.

Wij hebben sinds 2006 ervaring met aankopen in Marokko.
Wij zijn een jong dynamisch bedrijf dat zich richt op investeerders en
woningzoekenden.

Bent u op zoek naar een goedkoop appartement:

Type woning Appartement Prijs (€)

vanaf 25.000 Plaats

tanger

http://www.affidata.com/sh/huizen-te-koop/tangier/appartement/297129

Opbrengst galzenhuis was ruim 12 miljoen daar kunnen 500 appartementen voor worden gekocht voor hulp bij remigratie samen met Remigratiewet moeten er veel mensen geholpen kunnen worden.

Remigratie

Wat is de Remigratiewet?

Als u gaat remigreren, kunt u van de SVB een eenmalige
uitkering krijgen voor de verhuizing én een maandelijkse uitkering voor
uw levensonderhoud. Dat staat in de Remigratiewet.

De Remigratiewet kent twee uitkeringen:

de basisvoorziening de remigratie-uitkering Basisvoorziening

De basisvoorziening is een eenmalige uitkering als tegemoetkoming
voor de kosten van de verhuizing. De kosten van een verhuizing zijn niet
voor iedereen gelijk. Daarom zijn er verschillende tegemoetkomingen.
Het hangt af van uw persoonlijke situatie welke tegemoetkomingen u
krijgt.

Er zijn tegemoetkomingen voor de kosten van:

de reis naar de plaats in het land waar u gaat wonen. het vervoer van uw bagage. het opbouwen van een nieuw bestaan in het andere land. de opslag van spullen in het land waar u gaat wonen. het vervoer van hulpmiddelen voor een gehandicapte. het vervoer van de inboedel van een bedrijf.

Elke tegemoetkoming bestaat uit een vast bedrag.

Remigratie-uitkering

De remigratie-uitkering is een bedrag dat u iedere maand krijgt voor
uw levensonderhoud. Deze uitkering is alleen voor remigranten van 45
jaar of ouder. Als u in uw nieuwe land niet meer verzekerd bent voor de
Nederlandse zorgverzekering, krijgt u ook een tegemoetkoming voor een
ziektekostenverzekering.

Als u een remigratie-uitkering krijgt,
ontvangt u ook een basisvoorziening. Hierbij zit dan geen vergoeding
voor de kosten om een nieuw bestaan op te bouwen, want die krijgt u al
met de remigratie-uitkering. 

Wanneer kunt u deze uitkeringen krijgen?

U kunt deze uitkeringen krijgen als u vanuit Nederland teruggaat naar:

het land waar u bent geboren, of het land waarvan u de nationaliteit heeft of heeft gehad.

Bent
u vluchteling of heeft u asiel gekregen in Nederland? En gaat u in een
ander land wonen? Ook dan kunt u financiële hulp krijgen.

http://www.svb.nl/int/nl/remigratie/hulp_remigratie/de_remigratieregelin...

Caroline op 12 januari, 2013 - 21:37

Ron, wel @!!^%*()&^$&%^%$#^%,

Ron, wel @!!^%*()&^$&%^%$#^%, om het maar eens netjes te zeggen.

Ron op 12 januari, 2013 - 21:47

knoop

Dag Caroline, vanwaar die knoop...?

Caroline op 12 januari, 2013 - 22:06

Knoop?

Knoop?

Jaantje op 12 januari, 2013 - 22:08

Eind aanmaken

Ron daar moet gauw een eind aan komen.

neem aan dat je als allochtoon geen gelijkwaardig oprotpensioen krijgt als je emigreert?

zo ja waar kan ik die aanvragen?

Ron op 12 januari, 2013 - 22:08

vloek

knoop: vloek

Jaantje op 12 januari, 2013 - 22:08

oops

Allochtoon moet Autochtoon zijn

Caroline op 12 januari, 2013 - 22:09

Omdat het hemeltergend is.

Omdat het hemeltergend is.

Jaantje op 12 januari, 2013 - 22:12

vloek?

Oh jee dan moet ik even mijn verontschuldiging aanbieden voor knoopjes in vorige comments bij deze dan.

dacht dat het was om een reactie te benadrukken.meer om erop te attenderen dan te vloeken.

Ron op 12 januari, 2013 - 22:14

...mensen die willen remigreren?

Daar zou je toch blij om moeten zijn?: ...mensen die willen remigreren...als god het wil

Salaamoe alaikom,

Ik ben inshaAllah van plan om in de zomer te emigreren met mijn drie
kinderen naar Rabat. Is er iemand die reeds is geëmigreerd naar Rabat en
die mij informatie kan geven over de scholen daar etc. Ik zou het ook
leuk vinden om dat contact te onderhouden als ik daar woon.

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=85420&s=8102909b8fa1bb605227...

Jaantje op 12 januari, 2013 - 22:20

heel fijn

Heel fijn als je wil remigreren maar moet dat perse uit mijn zak worden betaald?

Waarom moeten er uitkeringen elke maand worden verstrekt?

Als ik ga emigreren krijg ik niks.

Caroline op 12 januari, 2013 - 22:21

Ron, ergens blij om zijn en

Ron, ergens blij om zijn en het moeten betalen, zijn twee verschillende dingen.

En met Jaantje vraag ik: als ik het hier helemaal gehad heb, krijg ik dan ook geld mee (en een eeuwige ziektekostenverzekering op jouw kosten) als ik me buiten Nederland vestig? Zo nee, waarom niet?

Jaantje op 12 januari, 2013 - 22:28

Caroline

Dat is nu precies mijn vraag even hierboven.21.08

Alleen schreef ik allochtoon wat ik meteen corrigeerde in de volgende post.

maar ben bang dat wij allebei het antwoord op die vraag al kennen.

njente nada noppes

Ron op 12 januari, 2013 - 22:29
Joost Niemoller op 13 januari, 2013 - 02:25

Verpliochte remigratie, het

Verpliochte remigratie, het keert telkens weer terug als een optie, Maar ik denk dat ales iemand er serieus over nadenkt, vanzelf wel tot de conclusies kan komen dat het domweg geen echte optie is.

Er zijn allerleiu regelingen, behoud van uitkering, behoud van AOW, samen met het verlies aan Nederlanderschap. Erg succesvol zijn die maatregelen niet. Het aantal remigranten blijft beperkt. Met name de lager opgeleide, niet geíntegreerde niet westerse allochtonen gaan weinig teriug, en dat valt goed te begrijpen, want ze gaan er enorm op achteruit in welvaart. 

Het idee van Caroline om iedereen die niet goed geïntegreerd zou zijn terug te sturen, is al helemaal onhaalbaar. Ik voorzie de komst van een advocaten industrie die deze van de asielfabrieken vele malen zal overtreffen.  De basis is te subjectief.

Duitsland stuurde veel gastarbeiders terug in het begin vand ejaren 80. Maar dat was voor de gezinsmigratie. Gezinsmigratie maakt immigratie definitief. Daar kunnen we ons beter bij neerleggen, om ons te concentreren op het indammen van verdere immigratie. Dat is al onmogelijk genoeg.

lauwebal op 13 januari, 2013 - 02:34

@Joost Niemoller op 13

@Joost Niemoller op 13 januari, 2013 - 01:25: Begin inderdaad bij het dicht doen van de kraan, pas dan kan er gedweild worden.

Remigratie met behoud van uitkering e.d. klinkt leuk, maar kan ook weer een stroom aantrekken die ook gratis geld komt halen. Ik zie meer in zo ruim mogelijk dwingen tot remigratie, dus alles doen wat binnen onze en internationale regels mogelijk is. Bijvoorbeeld het remigreren van veroordeelden.

lauwebal op 13 januari, 2013 - 02:39

Remigratie wet bezopen..

@Ron op 12 januari, 2013 - 20:28: Interessante link, nooit geweten dat er zo'n royale regeling bestaat.

Straal bezopen. Uitkeringen geven aan mensen die vertrekken, en ondertussen weer het zoveelste generaal pardon uitvoeren. Het is echt een wonder dat Nederland nog niet failliet is. Wat een land!

Caroline op 13 januari, 2013 - 02:40

Joost, nou wordft het

Joost, nou wordft het helemaal mooi.

Voor Nederlanders die het gelag mogen betalen, mag alles maar dan ook alles ter discussie worden gesteld, afgeschaft, bijgesteld, aan nadere voorwaarden verbonden, ingetrokken, uitgetrokken en afgetrokken, en dan zou dat alles niet kunnen voor mensen die hier nooit (of hooguit heel even) hebben bijgedragen en de 'pot' mede hebben gevuld?

De tijd dat een wet in steen gebeiteld was, en bedoeld en gemaakt werd om voor een eeuwigheid te gelden die ligt al lang achter ons. Ik betreur dat, maar dat maakt dat feit niet minder waar.

Kan niet is dood, en wil niet leeft nog.

Dat je er nog een stel bij haalt, maakt je migratie niet geslaagd, en al helemaal niet permanent.

Ik zeg trouwens niet : iedereen die niet goed geintegreerd is, maar iedereen van wie de migratie mislukt is, en dat is toch echt iets anders.

Als je je eigen broek niet kunt ophouden, niet bijdraagt aan het vullen van de 'pot', en er wel uithaalt, dan is je migratie mislukt, en dan moet die teruggedraaid.

Vreemd trouwens dat ze in Duitsland tezelfdertijd met de gedachte van gezinsmigratie gekomen zijn als hier in Nederland.

En ik zie trouwens dat je bij je coulance voor de migranten geheel en al aan ons voorbij gaat, de mensen die dankzij de migratie geen thuisland meer mogen hebben, geen plek waar zij onder elkaar kunnen zijn met hu cultuur zoals die organisch en in eeuwen (en dus van ons) gevormd is? Wat is er zo mis met mijn wortels dat de aarde waarin die gegroeid zijn, voor mijn wortels ongeschikt gemaakt mag worden?

Ik vind het wel best hoor (of  eigenlijk: dat vind ik dus helemaal niet) dat migranten niets in de weg gelegd mag worden, en ons alles, maar als zelfs jij een 'ons' voorbijgaat omdat je 'hen' niet wil schofferen, dan hebben we het hier wel erg bruin gebakken inmiddels.

Joost Niemoller op 13 januari, 2013 - 02:41

Lauwebal,   De regeling wordt

Lauwebal,

De regeling wordt beperkt tot de allochtonen van de eerste generatie boven de 55.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/terugkeer-vreemdelingen/remigran...

Spaarndammerbuurter op 13 januari, 2013 - 02:44

Dat is al onmogelijk genoeg , zegt Joost @01.25

Dat klinkt zeer depri, Joost.

Je hebt wel gelijk.

Maar we blijven doorknokken, hè? Dat huidige Rutte-Samsom-tuig gaan we toch 'n poepje laten ruiken. Toch?

lauwebal op 13 januari, 2013 - 02:44

Joost Niemoller op 13

Joost Niemoller op 13 januari, 2013 - 01:41: Dat is helemaal weggegooid geld. Van die groep hebben we nog het minst last, en mensen van 55 jaar hebben al een hele orde kinderen op de wereld gezet, in Nederland welteverstaan.

Joost Niemoller op 13 januari, 2013 - 02:50

Caroline,   Ik denk echt dat

Caroline,

Ik denk echt dat er zo'n chaos ontstaat uit de oplossing die jij aandraagt, dat de problemen alleen maar verergerd zullen worden. 

Ik zie wel iets in de optie van Lauwebal, in geval van een strafblad.

Maar 'mislukte integratie' is geen juridische categorie en dus ook geen basis voor uitzetting. 

Helaas pindakaas.

het gaat gewoon niet lukken en wat niet gaat lukken, moet je ook niet willen.

Duitsland legt wel een hele hoge drempel voor naturalisatie. Werkloosheid, strafblad, er zijn daar een heleboel redenen voor een immigrant om geen duitse nationaliteit te krijgen. Sommige Turken leven er al 40 jaar, en zijn nog steeds geen Duitser, en maken dus ook niet volledig aansprak op de verzorgingsstaat. Dat is kennelijk europees toegstaan en kunnen wij ook invoeren.

Caroline op 13 januari, 2013 - 02:57

Ik zeg 'van wie de migratie

Ik zeg 'van wie de migratie mislukt is. Wat integratie is, dat weet ik niet.

Wat ik wel weet is, dat als een 'ontvangende samenleving' zoveel inspanningen geleverd heeft als de onze, het een keertje klaar is. Mensen die hier niet bijdragen (en dat weet je bijvoorbeeld omdat ze derde generatie uitkeringsgerechtigd zijn), die hebben lang genoeg alle kansen gehad.

En wat ik al dan niet moet willen, daar ga ik over en niet een ander. En ja, ik wil het, gewoon omdat het niet alleen niet werkt, maar ook nog eens iedere generatie slechter wordt.

Want zo werkt het met een neergaande trend, die gaat van kwaad tot erger en niet tot beter.

Nu goedschiks, of straks kwaadschiks.

Dat is geen dreigement, maar een realiteit die maar beter zo snel mogelijk onder ogen gezien kan worden, inderdaad: om erger te voorkomen.

Caroline op 13 januari, 2013 - 02:59

En nogmaals: wat is de

En nogmaals: wat is de m,orele rechtvaardiging van het de belangen van migranten laten prevaleren boven die van de Nederlanders?

Joost Niemoller op 13 januari, 2013 - 03:11

Caroline, Je hoeft mij er

Caroline,

Je hoeft mij er niet van te overtuigen dat we er slechter op geworden zijn door de immigratie. 

Ik ken geen partij, niet de PVV, niet Vlaams Belang, die een verplichte remigratie voorstelt. Simpelweg omdat dit niet alleen onhaalbaar is, maar ook kiezers zou weghalen. 

De PVV stelde ooit zelfs een verhoging van 250 miljoen voor, te geven aan immigranten opdat zij het land verlieten. 

Beloning voor slecht gedrag, zeg maar.

De SP zei ooit, in die bveruchgte folder: De islam opgeven, of vijfduizend gulden (meen ik) en terug naar het land van herkomst. Dat was voor de gezinshereniging, toen kwam de regering Den Uyl ook met allerlei remigratievoorstellen. Maar geen ervan kwam door de Kamer. Grote woede onder de immigranten toen, en bij de linkse mensen, die woedend spraken van 'oprotpremie'.  Op dat moment was er nog iets mogelijk geweest, maar dat stadium is gepasseerd.

Caroline op 13 januari, 2013 - 03:30

Dat ik misschien geheel

Dat ik misschien geheel alleen sta, maakt mijn gelijk niet minder.

Caroline op 13 januari, 2013 - 03:35

En qua slechter worden, leven

En qua slechter worden, leven we nu nog in het paradijs. Het lijkt wel of het niet doordringt, gewoon niet doordringt. Die ellende binnen de grenzen niet met de mislukte immigranten, die met de EU niet, die met de euro niet, niets dringt door.

En ik vroeg om de morele rechtvaardiging. Want als je zegt dat iets niet (meer) kan, dan zeg je dat aan de belangen van de één meer belang gehecht moet worden dan de belangen van de ander. En dus, nog maar eens een keer: waarom moeten de belangen van de migranten zwaarder wegen dan van de mensen die gedwongen worden om hen te onderhouden?

Joost Niemoller op 13 januari, 2013 - 04:05

Caroline, Voor de wet bestaat

Caroline, Voor de wet bestaat er geen verschil tussen een twee generatie immigrant, hier geboren, die leeft van een uitkering, en een zoveelste generatie autochtoon die hier left van een uitkering.  Ik vind dat een goed principe. Gelijke rechten.  Wil je aan sommige Nederlanders minder rechten geven, dan morrel je aan dat principe.  Op dat moment verander je de hele aard van onze samenleving.

Op zich heb je gelijk dat je niet minder gelijk hebt omdat je mening door weinigen gedeeld wordt. Om die reden voerde ik de standpunten van Vlaams Belang en PVV ook niet aan.  Meer om aan te geven dat ook zij dit onhaalbaar achten.

shrimpocat op 13 januari, 2013 - 04:07

Het kan niet want het mag niet want ik wil niet

Joost ziet zoveel beren op de weg omdat ie die nu eenmaal zo graag ziet.

Iedereen die lid is van een criminele organisatie mag van mij binnen 48 uur terug naar het land van zijn voorouders.

Caroline op 13 januari, 2013 - 04:21

Dus als ik morgen een andere

Dus als ik morgen een andere wet schrijf en de wetgever neemt die aan, dan kan het allemaal gewoon wel.

En als je aan sommige Nederlanders (die met twee nationalteiten bijvoorbeeld) meer rechten geeft dan aan andere (die met één nationaliteit bijvoorbeeld), dan kan het omgekeerde natuurlijk ook.

Ik begrijp het echt niet hoor, dat je aan de rechten van de mensen die er met de pet naar gooien zo veel meer belang hecht dan aan die van de mensen die gedwongen worden die pet ook nog eens te betalen.

Ron op 13 januari, 2013 - 10:58

stroop en kosten en baten

Er leeft onder de jongeren de idee om terug te gaan:
-Afgelopen 1,5 jaar is echt heerlijk geweest dit is het echte leven. Ik
heb een eigen bedrijf in Casa en het loopt hardstikke goed
elhamdoullileh!
Ik wordt niet meer minderwaardig aangekeken en behandeld als een 2e
rangs burger. Ik wordt nooit meer aangesproken met van ja jullie
Marokkanen dit jullie Marokkanen dat.
Het is hier hele jaar lkkr zonnig
weer je bevindt je onder je eigen landgenoten. Het leven is hardstikke
goedkoop in vergelijking met Nederland. Als je gaat tanken krijg je geen
hartstilstand van de hoge brandstofprijzen. Ik krijg serieus waar maar 3
brieven door mijn brievenbus, eentje van Redal ( water en electriciteit
), een van mijn bank (bankafschrift) en een van telefoon en internet.
Verder geen gezeik geen eindeloze papieren brieven van allerlei
instanties waarvan je het bestaan niet weet waar je opeens een factuur
van moet betalen.
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=85420&p=722314&viewfull=1#po...

Met stroop vang je meer ... dan met azijn.

In plaats van de remigratieregeling te beperken ( http://www.lize.nl/index.php?fuseaction=home.showPages&pagenr=127) moet deze uitgebreid worden -tot de tweede en derde generatie-. Maar moet uiteraard wel substantieel veel minder kosten dan een uitkering hier.

Kosten baten: wat kost iemand, die ook nog eens overlast geeft, met een uitkering hier en wat in een land als Marokko. Een nieuwbouwhuis kan blijkbaar voor 25000 worden neergezet.
http://www.affidata.com/sh/huizen-te-koop/tangier/appartement/297129
En als er eenmaal schapen over de dam zijn dan... -ook de schapen met rotkreupel-

Stroop, stroop en Superzoete dadelhalva`s

Primo Mattino op 13 januari, 2013 - 11:11

Niet alleen

Je staat niet alleen Caroline.
Joost laat met zijn reacties precies zien wat de oorzaak is van alle ellende:  Gebrek aan vastberadenheid en vastbeslotenheid. En nou is Joost nog één van de besten. Kan je nagaan hoe het met de rest gesteld is.
We zijn een volk geworden van slapjanussen en pantoffelhelden. En zolang er niet iemand opstaat die in staat is het Nederlandse volk uit die lethargie te laten ontwaken, zullen we het ermee moeten doen. Maar zelfs al zou zo iemand opstaan, dan nog is er geen garantie. Dat leert de geschiedenis van Pim Fortuyn ons wel. Ook de huidige machtshebbers hebben wel iets geleerd van 1933 en ze zullen zich niet zo makkelijk opzij laten zetten als toen.

Primo Mattino op 13 januari, 2013 - 11:11

Niet alleen

Je staat niet alleen Caroline.
Joost laat met zijn reacties precies zien wat de oorzaak is van alle ellende:  Gebrek aan vastberadenheid en vastbeslotenheid. En nou is Joost nog één van de besten. Kan je nagaan hoe het met de rest gesteld is.
We zijn een volk geworden van slapjanussen en pantoffelhelden. En zolang er niet iemand opstaat die in staat is het Nederlandse volk uit die lethargie te laten ontwaken, zullen we het ermee moeten doen. Maar zelfs al zou zo iemand opstaan, dan nog is er geen garantie. Dat leert de geschiedenis van Pim Fortuyn ons wel. Ook de huidige machtshebbers hebben wel iets geleerd van 1933 en ze zullen zich niet zo makkelijk opzij laten zetten als toen.

lauwebal op 13 januari, 2013 - 11:53

Caroline op 13 januari, 2013

Caroline op 13 januari, 2013 - 02:30: Ik heb het helemaal met je eens. En als ik af ga op wat Joost verder heeft geschreven hier, zal hij immigranten liever ook zien komen dan gaan.

Probleem is dat die vertrekwetten er niet door komen. Zelfs niet de vrijwillige varianten met geld. Wat mij betreft gaat elk allochtoon gezin met méér dan 2 kinderen het land uit (om het evenwicht autochtoon-allochtoon te kunnen herstellen), maar dat zal er nooit door komen.

En dan nog het internationale aspect. Zelfs als we de EU uit zijn, zitten we nog met de VN opgescheept die qua politieke correctheid nog veel erger is..

Mar op 13 januari, 2013 - 13:36

Meer rechten?

@Caroline

Het leeft meer in het gevoel van mensen dat immigranten meer rechten krijgen van de staat der Nederlanden dan dat dit werkelijk wettelijk zo geregeld is (remigratieregeling zou dat kunnen zijn, maar emigreren naar een ander land is niet gelijk aan terugkeren naar land van oorsprong, wat in geval van een Nederlander Nederland zou zijn)

Autochtonen kunnen zich  ook met behoud van AOW en WAO-uitkering vestigen in een ander land. Een Wajong-uitkering kan weer niet geëxporteerd worden.

Recht op kinderbijslag in het buitenland

Kinderbijslag in buitenland is mogelijk als:

een kind in de EU/EER of Zwitserland woont; een kind woont in een land waarmee Nederland een verdrag heeft gesloten

Als ouders of verzorgers buiten Nederland werken, krijgen zij alleen nog Nederlandse kinderbijslag als zij:

met een detacheringsverklaring tijdelijk buiten Nederland werken; als Nederlander in dienst van een Nederlandse overheidsinstelling werken.

De uitzonderingsgevallen bij dubbele nationaliteit gelden voor Nederlanders die een andere nationaliteit aannemen en voor buitenlanders die de Nederlandse nationaliteit aanvragen.

De uitzondering voor hen, die geen afstand kunnen doen van de oude nationaliteit vanwege de wet in land van geboorte, is niet van toepassing op Nederlanders omdat Nederland van mening is dat wie een andere nationaliteit aanneemt, geen Nederlander meer kan zijn volgens de wet (onder voorbehoud van).

Daardoor kan het voorkomen dat het andere land niet van een Nederlander vraagt de oude nationaliteit op te geven, maar deze dit wel moet doen omdat Nederland dat weer eist.

De nationaliteit van het land van geboorte altijd houden, is niet een keuze volgens de Nederlandse wet, maar de wet van een ander land, waar Nederland niets te vertellen heeft.

Natuurlijk kan Nederland dan stellen dat wie geen afstand kan doen de oude nationaliteit nooit de Nederlandse natonaliteit  kan krijgen, maar dan creëert Nederland ongelijkheid.

De enige afdoende oplossing is de mogelijkheid tot naturalisatie, de Nederlandse nationaliteit verkrijgen, in zijn geheel te schrappen.

Waar jij, Caroline, om vraagt is een andere (ongelijke)  behandeling, minder rechten voor burgers die niet gezien worden als 100% autochtone Nederlanders, door de Staat in de wet.

Niet bij alle voorzieningen, geboden door de zorgstaat, kan men gaan eisen dat men eerst zoveel ingebracht moet hebben, alvorens men recht heeft op die voorziening, daar het noodlot (klinkt dramatisch maar een ongeluk zit soms in een klein hoekje) geen rekening houdt met leeftijd en hoe lang men al bijdraagt aan de zorgstaat.

© 2009 - heden Dagelijkse Standaard. Alle rechten voorbehouden.