Klik hier als u meer wilt lezen over ons privacybeleid en gebruik van cookies.

(Niet meer tonen)

Mijn droom voor ons land, inspiratie voor Willem-Alexander

Geplaatst door Blondemevrouw op 26 februari, 2013 - 21:30
Touwtje uit de brievenbus is verdwenen

Beatrix Wilhelmina Armgard van Oranje-Nassau gaat de geschiedenis in als de koningin die haar naam te letterlijk nam - Beatrix: zij die gelukkig maakt - en daarmee Nederland heeft verkwanseld en het Nederlandse volk in de afgrond heeft gestort. Sommigen herkennen geschiedenis wanneer het gemaakt wordt, anderen hebben enkele decennia nodig om volledige bewustwording tot stand te laten komen, weer anderen kiezen ervoor geschiedenis eeuwig te negeren. Op welke wijze wordt Beatrix over een eeuw  of twee eeuwen in de geschiedenisboeken omschreven? En zal prins Willem-Alexander op dezelfde wijze omschreven gaan worden? Geschiedenis en toekomstige geschiedenis.

Het Nationaal Comité Inhuldiging heeft Nederlanders opgeroepen hun toekomstdromen voor Nederland in te sturen. Het thema door het comité gepresenteerd, betreft; “mijn droom voor ons land, inspiratie voor onze koning”. Een selectie daarvan zal in boekvorm aan alle huishoudens in Nederland worden verzonden. Vrije burgers zullen voorspellen dat de geselecteerde inzendingen, die in het boek zullen worden opgenomen, inzendingen zullen zijn van “Goed volk” en van “zulk soort mensen” en de visie van pro-diversiteit, pro-immigratie, pro-islam, pro-EU en pro-koningshuis zal worden benadrukt. Een prima mogelijkheid voor het landelijk propagandavoeren, wordt handig benut en door het volk zelf ten uitvoer gebracht; slim. Een stukje van Blondemevrouw zal niet snel in aanmerking komen voor het koninklijk propagandaboek. Vandaar hier op De Dagelijkse Standaard “mijn droom voor ons land, inspiratie voor Willem-Alexander”.

“Zij die gelukkig maakt”, heeft haar naam te letterlijk genomen. Beatrix dacht en denkt namelijk een nieuwe samenleving te kunnen creëren en heeft haar zoon opgevoed met datzelfde onrealistische droombeeld. Veilig in hun paleizen, ver weg van de realiteit van het gepeupel, met een andere definitie van ‘landsbelang’ dan het volk daarmee voor ogen heeft en met eigen belang als prioriteit, is de kloof tussen het koningshuis en de burger niet te overbruggen. Dat is ook slechts een eenzijdige wens; de burger wil de kloof wellicht wel dichten, maar leden van het koningshuis gruwelen van werkelijke toenadering tot het gewone volk. Maakt u zich vooral geen illusies.

Beatrix zal in de verre toekomst in de geschiedenisboeken vermeld staan, als de koningin die Nederland verkwanseld heeft en het Nederlandsche volk, in navolging van haar vader Prins Bernhard, de afgrond in heeft gestort. Uiteindelijk zal dat Nederlandse volk, een dapper volkje blijken te zijn, dat nadat de burgers massaal over de rand zijn geduwd, over grote krachten en een enorm doorzettingsvermogen blijkt te beschikken. Gevochten tegen zeeën, zal het Nederlandse volk de strijd voor de vrijheid winnen. Zover is het echter nog niet. Daarvoor is saamhorigheid onontbeerlijk. Dankzij “zij die gelukkig maakt”,  in iedere toespraak oproepend tot saamhorigheid, is juist een heldere tweedeling ontstaan. Deze koningin, Eurofiel en islamlievend, heeft geen oog gehad voor de veranderde samenleving van de burgers in de steden in Nederland. De oneindige lijst met voorbeelden van gevolgen voor de burgers van die veranderde samenleving, geïllustreerd door;

“Mijn droom voor ons land, inspiratie voor Willem-Alexander”

Touwtje uit de brievenbus
Mijn droom, Willem-Alexander, is dat onze kinderen, net als wij in het verleden, in de toekomst. zonder sleutel, veilig in de buurt kunnen spelen  en bij thuiskomst door middel van het touwtje door de brievenbus, zelf binnen kunnen komen. 

Het touwtje door de brievenbus… Sta eens stil bij dat beeld en bij alle ontwikkelingen tijdens de periode met Beatrix als koningin, die het touwtje uit de brievenbus hebben laten verdwijnen.

Reacties

Jean Wanningen op 26 februari, 2013 - 21:37

touwtje

Maar dan wel een rood-wit-blauw touwtje en niet dat fletse oranje. Mooi stuk Blonde!

Jessica op 26 februari, 2013 - 21:39

het is om te huilen

van weemoed en verlangen naar mijn land van ooit.

arno op 26 februari, 2013 - 21:41

mijn droom is dat het koningshuis en de

aan haar horige politici (bilderbergkliek) ontbonden en veroordeelt word voor landverraad en uitlevering aan een vreemde mogendheid. Dat we eindelijk een grondwet naar amerikaans/duits model krijgen waarin de burger de macht heeft en niet de roverheid.

Lang leve de REPUBLIEK DER NEDERLANDEN.

hanscg op 26 februari, 2013 - 21:44

het touwtje door de brievenbus

Het touwtje door de brievenbus.  Nederland staat aan de rand van de afgrond en nu komt het Nationaal Comité Inhuldiging met een of ander boekje waarmee ze denken dat ze de Nederlandse bevolking blij mee maken. Besteed dat geld wat die onzin kost aan behoeftige oude mensjes. 

Henri op 26 februari, 2013 - 21:57

Beatrix heeft haar positie

Beatrix heeft haar positie misbruikt om op niet democratisch gecontroleerde manier macht uit te oefenen op allerlei fronten, te beginnen bij alle kabinetsformaties minus een tijdens haar 'heerschappij'. Met haar superieure dossierkennis en dito ervaring bij een stuk of acht kabinetsformaties was zij vrijwel alle MP's , behalve misschien Lubbers, de baas. En zij kropen voor haar, terwijl juist die MP's de baas horen te zijn. Elke week moesten zij haar informeren over de status van het koninkrijk; hoezo, waarom? Beatrix heeft, na de boevenstreken van Bernhard, de monarchie geen dienst bewezen. Dit archaïsche instituut dient te verdwijnen, is niet van deze tijd. Wat moeten we met Beatrix' opvolger WA, die eerst 'watermanagement' als speerpunt van zijn activiteiten zou nemen, maar vanmorgen hoorde ik op de radio, dat hij zich waarschijnlijk zal concentreren op 'sport'...... De incompetentie straalt ervan af, gewoon, en dat moeten wij burgers ook nog betalen. De Oranjes hebben al genoeg taxfree geïncasseerd, laat ze maar naar de tax free state van Dubai gaan, dan zijn ook nog dicht bij hun geliefde islam en ver van ons.

R. Hartman op 26 februari, 2013 - 22:07

Kan ik vooraf aangeven te weigeren?

"Een selectie daarvan zal in boekvorm aan alle huishoudens in Nederland worden verzonden."

Een sigaar uit eigen doors, want dat gaat Bea dus niet betalen. Wie wel, dat mag duidelijk zijn.

Ten eerste zit ik niet op dergelijke propaganda te wachten, ten tweede wens ik niet verplicht te worden een boekje te kopen, wat voor boekje dan ook.

Hoe zou de gemiddelde Nederlander reageren als hij onder bedreiging van geweld een booekhandel in gesleept wordt en gedwongen een boekje te kopen, wat voor boekje dan ook, laat staan één specifiek boekje?

Opperste verontwaardiging en woede zou zijn reactie kenschetsen. Maar zo niet in dit geval, terwijl het exact hetzelfde is. Voor de netto belastingbetalers dan. Hele horden horigen en lijeigenen zullen het prachtig vinden, en critici als 'zeikerds' wegzetten. Ik stel voor dat iedere Nederlander die dit boekje niet wenst € 12,50 van zijn belastingaanslag niet betaalt, onder verwijzing naar het afzien van dat boekje.

Maar... kan ik dat boekje vooraf al ergens weigeren? Anders moet ik meer inhouden, vanwege de kosten van retourzending...

Breinbrouwsels op 26 februari, 2013 - 22:18

Weigeren kan

op de website stopdatboekjeinjereedt.nl

arno op 26 februari, 2013 - 22:22

brein, je 'link' werkt niet !

Heb je de site nog niet online gekregen ? Zeker tegenwerking van de rvd.

Gielah op 26 februari, 2013 - 22:28

Er wordt hier niet gevlagd.

Op de dag van de inhuldiging van Willem-Alexander gaan wij geen vlag uithangen.

Op 6 mei hangen we, net als ieder jaar, de vlag voor Pim Fortuyn aan onze gevel.

'Laten wij waken voor de vrijheid van het spreken',  staat daarop, mét de beeltenis van Pim.

Op 14 mei zie je bij ons het wit en blauw van de Israelische vlag wapperen.... want dan gedenken we de stichting van de moderne staat Israël.

Vlaggen: dat doe je voor waar je van houdt.... en voor wie en wat je vertrouwt.

Ik ga wel weer vlaggen als we eenmaal uit de EU zijn.... en mijn land weer een souvereine natie geworden is.

toetssteen op 26 februari, 2013 - 22:30

Touwtje?

Bij mij thuis zat vroeger gewoon een klink aan de voordeur en die deur was overdag los (niet op slot). Als er iemand binnenkwam riep hij/zij: volluk!!!

louis-portugal op 26 februari, 2013 - 22:34

Weer een interessant stuk

Weer een interessant stuk Blondem.

Ik ben niet zo hard als enkelen hier maar maar ik heb er ook mijn vraagtekens bij.

Ik vrees dat je met presidenten niet veel beter af bent hoewel je die kunt inruilen

Breinbrouwsels op 26 februari, 2013 - 22:35

@arno

Offline gehaald. Binnen 5 minuten lag de brievenbus al tot de nok gevuld met diverse heilige boeken van weleer zoals de Chick, de Tuk en nog zo wat.

@oranjegekleurden

Als je het boekje wél wil ontvangen kun je dat aangeven op stopstopdatboekjeinjereedt.nl of een petitie tekenen, een brief schrijven of een leuke tekening maken van de vorst die er overheen gaat.

martha op 26 februari, 2013 - 22:38

mooi stuk Blonde Mevrouw

Ziek worden we van de propaganda op tv en radio voor het nieuwe "Koningskoppel".

Men verwacht van de burgers tekeningen, beeldjes, liedjes, terwijl diezelfde burger

dagelijks geconfronteerd wordt met een achteruitgang in zijn/haar inkomen.

Miljoenen gaat dat nepfeest kosten.

Misschien wordt het 30 april wel erg roerig in Amsterdam.

Een beetje dromen kan geen kwaad.

Gielah op 26 februari, 2013 - 22:41

Ze pakken flink uit!

Dat boekje met lof, eer en prijs voor Oranje krijgt u helemaal gratis, @ Martha!

lauwebal op 26 februari, 2013 - 22:47

@Gielah op 26 februari, 2013

@Gielah op 26 februari, 2013 - 21:28: Mee eens. Ik hoop dat we koninginnedag/kingsdag ooit kunnen inruilen voor onafhankelijkheidsdag. De dag dat we uit de EU zijn gestapt, wat net zo'n groot traditioneel oranje feest zal worden als het voormalige koninginnedag (dat dan niet meer bestaat omdat we dan inmiddels een republiek zijn).

Breinbrouwsels op 26 februari, 2013 - 22:51

Touwtjes in Geenslotenland

Touwtjes waren voor de voordeur omdat daar zo'n onhandig trekslot op zat. Achterdeuren waren standaard open. Hooguit werd er 's nachts wat aan beveiliging gedaan. De fiets op slot zetten was een regelrechte belediging van de buurt. Hetzelfde gebeurde met de auto of de motorfiets. Velen lieten er als blijk van respect voor hun omgerving ook nog de sleutels in zitten.

En toen brak het tijdperk van de zombies aan. Ergens rond 1965. Naast een paar gelukzalige hippies die bloemen in het haar hadden en een joint op de lip verschenen de halvezolen die zich volpompten met heroine en pillen slikten als smarties. De meesten zijn in de hele of halve politiek terechtgekomen. Dus moesten ze niet alleen zelf kapot maar alles moest naar de kloten. En dat is ze redelijk goed gelukt.

Bovenstaande is geen droom maar een herinnering die ik ter inspiratie aan de Majesteit zou willen geven.

Rapunzel op 26 februari, 2013 - 23:07

Ik heb het nog

een touwtje uit de brievenbus. Maar ik woon in een klein dorp en heb honden die aanslaan als er iemand het erf op komt, anders hoefde ik het ook niet meer te wagen.

Wat helaas steeds vaker voorkomt is dat ik hier kinderen op bezoek heb die niet eens bekend zijn met het verschijnsel. Die zouden op het stoepje doodvriezen met het touwtje voor hun neus bungelend.

Als ik die kinderen uitleg hoe het werkt: "trek maar aan het touwtje, dan gaat de deur vanzelf open" zie je die gezichten oplichten bij het idee dat ze in en uit kunnen lopen zovaak ze willen en daar zelf zeggenschap over hebben.

Maar elke keer dat ik "trek maar aan het touwtje dan gaat de deur vanzelf open" moet uitleggen aan een kind voel ik me iets meer de wolf uit Roodkapje.

Mede dankzij Beatricks is het iets uit een sprookje geworden. Er was eens, begint het.

En ze leefden gelukkig niet lang zou A. Pechtold daar nog aan toe kunnen voegen.

martha op 26 februari, 2013 - 23:08

@Gielah

Bedankt voor de tip, maar een gratis boekje ter meerdere eer en glorie van de van Amsbergjes

komt er hier niet in.

Maarten1 op 26 februari, 2013 - 23:26

achterdeur

Sinds de insluiper vorig jaar is ook onze achterdeur op slot helaas.
Alleen, af en toe vergeten we het.
Dat is vooral jammer voor de volgende.
Die wordt afgeschoten.
Beroepsrisico vinden wij.

Rapunzel op 26 februari, 2013 - 23:28

Ik heb trouwens al een boek

Vanwege gemeentelijke herindeling is het dorp waar ik geboren ben opgegaan in een grotere gemeente.

De nu ex-gemeenteraad meende het ook nodig elke  inwoner "gratis" een boek te geven over de geschiedenis van de ex-gemeente.

Dik 80 pagina's waar niemand om gevraagd heeft en wat geen hond zou kopen in een boekhandel.

*katsjing*

De vuurkorf is er goed voor.

Goed dat ik daar langs kom op het paadje van de postbus naar de deur met het touwtje.

Peter Pan op 26 februari, 2013 - 23:29

. Beatrix is een tragische

.

Beatrix is een tragische figuur. Zij heeft vele goede daden verricht maar haar belangrijkste plicht verzaakt. Zij heeft het volk uiteindelijk welbewust gespleten. Daarmee doel ik op de laatste jaren. En dat is haar aan te rekenen.

 

Lange tijd verkeerde zij in de waan 'haar' volk te kunnen verenigen door haar cultuur te verloochenen. Zij is in de fuik van het multiculturalisme gezwommen en kon met goed fatsoen ook niet meer terug. Maar het zou van echte grootheid getuigd hebben wanneer zij op haar schreden was teruggekeerd.

 

Haar laatste toespraken toonden twee gezichten. Wat zij zei vloekte met haar gezichtsuitdrukking. Prevelend over de vruchten van het multiculturalisme zagen wij een onzekere vrouw, verscheurd door wanhoop en vertwijfeling. Zij geloofde er duidelijk zelf niet meer in.

 

Over het geheel genomen moet het oordeel positief zijn. Zij heeft zich veelal integer ingezet. Niemand is volmaakt en wij allen jagen onze doelen na. Ik ben teleurgesteld in haar laatste jaren als koningin, maar niet in Beatrix als mens. Beatrix is een goed mens.

 

Ik wens haar veel ontspanning toe en heel veel sterkte met het herstel van Friso.

 

En op uw kritiek op bovenstaande vast het volgende:

 

Ik zie geen principieel verschil met mijn stellingname. Alleen oordeel ik hier milder omdat het nu over de totale mens Beatrix gaat. Het is een eindafrekening. En natuurlijk draagt zij grove schuld, dat ben ik met u eens, maar zij komt ook buiten haar schuld uit een milieu waar deze wantoestanden juist konden ontstaan. En dat laatste, haar afkomst, heb ik als verzachtende omstandigheid meegewogen. Ik vind dat ik met het scheiden van de markt een evenwichtig oordeel uit moet spreken. En als u goed leest is dit oordeel nog tamelijk hard.



 

 

Peter Pan op 26 februari, 2013 - 23:49

. Willem Alexander en Maxima

.

Willem Alexander en Maxima kunnen hun troon nog redden door onvoorwaardelijk voor de westerse cultuur te kiezen. En niet te zweren op een grondwet die in artikel 1 een religie vrijwaart van discriminatie, die zelf een bloedspoor van discriminatie door de geschiedenis heeft getrokken. Mijn oordeel over hen zal geen verzachtende omstandigheden kennen. Zij weten waar zij aan beginnen.

 

firefly op 26 februari, 2013 - 23:54

boekje

Mocht ik ongevraagd dat boekje ontvangen dan kan ik het toch ook retour afzender sturen?

Ik ben NU al kotsmisselijk van alle propaganda en de ophef die er over gemaakt word en zit werkelijk niet te wachten op een door mijzelf betaald flutboekje.

erriebl op 27 februari, 2013 - 00:19

Als je niet beter zou weten,

Als je niet beter zou weten, zou je bijna medelijden krijgen met Hare Majestieit dat ze zulk treurig volk heeft moeten dienen. Gelukkig weten we wel beter en is het DDS smaldeel niet representatief voor het Nederlandse volk. Slechts alleen voor dat deel dat zwelgt in zelfmedelijden en het eigen falen op alles en ieder ander projecteert.

Bes Tolen op 27 februari, 2013 - 00:29

mijn wens: armoe en veel werkloze hunkerende z.z.p'ers

Mijn wens is dat de autochtone Nederlanders zich snel allerlei oude gewoontes aanmeten als elders gebruikelijk zijn en die bepaalde lui hier vast ook willen zien als een multiculturele verworvenheid. Ga aan de gang Nederlandse mannen en pak elke vrouw, die bij je in de buurt komt. Zodat over twintig jaar onze bevolking is verdubbeld en over veertig jaar is verviervoudigd en over zestig jaar verachtvoudigd. Zoals in Afrika. Zorg dat in Afrika op de scholen de kinderen allerlei indoctrinerende praatjes moeten slikken over de zieligheid hier. Maak daar van elke leraar een multiculturele dwaas en breng op elk voetbalshirt het woord respect aan. Laat elk jaar een  legertje artsen van elk christelijk ziekenhuis daar een paar weken per jaar naar hier komen voor het wegnemen van hazelippen, wratjes en schimmels en laat ze een aantal jongelui als asielzoeker meenemen naar Afrika. Leg met ontwikkelingshulp vanuit China hier een paar havens aan langs de noordkust, liefst in de volle waddenzee, en zorg voor een bevolking, die regelmatig alle voooruitgang saboteert omdat hen van alles ontnomen wordt zoals het zondagsgerucht wil. Laat artiesten in Argentina benefietconcerten organiseren en in India musici verzoeknummers spelen waarvoor de jeugd een geldbedrag afdraagt aan een fonds tegen kindersterfte hier. Zorg er voor dat we het soort politici houden als we nu al een jaar of dertig moeten verdragen. De periode van onze zo diep bewonderde koningin, die namelijk zo goed voor zichzelf heeft gezorgd dat we er moedeloos van zijn geworden. Al vast hulde aan de uitvoerders van de snode wensen. Willem-Alexander en Maxima gaan ons voor. Maximinima volgen wel.

monty1 op 27 februari, 2013 - 00:33

@PeterPan

"Beatrix is een tragische figuur. Zij heeft vele goede daden verricht maar haar belangrijkste plicht verzaakt. Zij heeft het volk uiteindelijk welbewust gespleten. Daarmee doel ik op de laatste jaren. En dat is haar aan te rekenen.

 

Lange tijd verkeerde zij in de waan 'haar' volk te kunnen verenigen door haar cultuur te verloochenen. Zij is in de fuik van het multiculturalisme gezwommen en kon met goed fatsoen ook niet meer terug. Maar het zou van echte grootheid getuigd hebben wanneer zij op haar schreden was teruggekeerd..."

 

Waarom zou zij op haar schreden moeten teugkeren? Weet u wel hoeveel oliebelangen zij heeft in golfstaten? En wat heeft dat met onze multikulti-ellende te maken? Alles. Om een ander voorbeeld te geven. Waarom worden in Nedeland alle kippen halal geslacht? Omdat dat meer winst oplevert dan als je aparte slachthuizen moet hebben voor halal en niet halal slachten. Follow the money. En als de gangbare multicultuele ideologie eraan vastgeplakt kan worden, is dat mooi meegenomen. Dat geldt voor een producent voor halal plofkippen net zo goed als voor een vorstin en grootaandeelhouder van Koninklijke Olie.

Dat zij tragisch is, ben ik met u eens. Ten eerste omdat ze uit een bandietennest komt (Prins Bernhardt, Zorreguita, Mabel enz. enz.), haar aristocratische afkomst  twijfwelachtig is en last but not least dat ze een nogal driftig en hoekig karaktertje heeft. Ze moet hele boekenkasten vol hebben gelezen over illustere vorsten en hoe die zich gedroegen in het verleden. Daamee kon deze tragische, onzekere dame zich inspireren hoe ze zich als koningin wenste te gedragen. In wezen is Beatrix een en al onzekerheid. Maar om dat te verbergen heeft ze een ongenaakbaarheid ontwikkelt die mensen uit elkaar drijft in plaats van verbindt.  Dat is haar grootste tragiek.

 

André van Delft op 27 februari, 2013 - 00:55

Uitstekende kolom

BM verwoordt mijn gedachten beter dan ikzelf.

Op GeenStijl gingen veel reaguurders gisteren ook dromen voor ons land. Het leeft.

Misschien een alternatief E-Boek samenstellen, met dromen die kansloos zijn voor het officiële boek?

Peter Pan op 27 februari, 2013 - 01:00

. Wel, Monty1 een goede plemp

.

Wel, Monty1 een goede plemp dit keer.

Maar alles wat u op haar aanmerkt, en deels terecht, hangt samen met haar afkomst en haar opvoeding. Vergelijk dit nu eens met mevrouw Vogelaar, een rasechte communiste die geheel op eigen kracht het multiculturalisme aanhing omdat dit communisme afkomstig is van de Frankfurter Schule. Vogelaar is wel volledig aansprakelijk voor haar daden en haar overtuiging.

Haar oliebelangen en haar multiculti-waanzin komen van dezelfde achtergrond, hetzelfde milieu.

'Ten eerste omdat ze uit een bandietennest komt (Prins Bernhardt, Zorreguita, Mabel enz. enz.),'

Wel, ik wrijf de kinderen niet de fouten van hun ouders in. Ik zit wel op DDS maar wil wel ethisch correct blijven. U hebt gezien dat ik voor WA  Maxima een ernstige waarschuwing in petto heb, zonder dat ik hen hun ouders heb verweten.

Afgezien van de toonzetting zie ik geen opmerkelijk verschil in standpunt.

toetssteen op 27 februari, 2013 - 01:02

@Erriebl

'Gelukkig weten we wel beter en is het DDS smaldeel niet representatief voor het Nederlandse volk.'

Gelukkig dat u er bent om dat smaldeel te vertellen dat het beter is te leven is in een bunker. Zo lekker veilig hè. U heeft gelijk Erriebl dat domme dorpse gedoe ook!

Beukman op 27 februari, 2013 - 01:41

ressentiment

Uit de wens van de blonde mevrouw spreekt geen sentiment, maar ressentiment. Selectief shoppen in je eigen herinneringen. Wél het touwtje uit de brievenbus zien hangen, maar niet alles uit die roomblanke Swiebertjetijd dat we nu niet meer aanvaardbaar zouden vinden.
De blonde mevrouw roept op tot saamhorigheid, maar zelf verspreidt ze tweespalt.
Ze suggereert zo'n beetje dat we het aan Trix te danken hebben dat we nu geen touwtje uit onze brievenbussen kunnen laten hangen.
Dat hebben we echter geheel aan onszelf te danken. Aan het feit dat partners beiden werken en dus overdag niet thuis zijn. Aan het feit dat we onze kinderen niet opvoeden, zodat die wat makkelijker een carrière als inbreker kiezen. Aan ons materialisme, waardoor zo'n touwtje uit de brievenbus wel heel aantrekkelijk wordt. Uit onze ontkerkelijking, die juist het stukje saamhorigheid bracht waar de blonde mevrouw zo naar snakt. Aan de individualisering van de maatschappij, die voortkomt uit de technische ontwikkelingen.

In plaats van digitale kanker te zaaien, zou de blonde mevrouw de koningin juist als haar bondgenote moeten beschouwen. Beiden pleiten immers voor saamhorigheid.
Dat de koningin in haar oproep hiertoe juist verdeeldheid zou zaaien, is een loepzuivere projectie van de blonde mevrouw.

V.K. op 27 februari, 2013 - 01:44

-Op no 49, geen naamplaatje ,

-Op no 49, geen naamplaatje , niet nodig, iedereen in de buurt kent hem, daar woont de Witt, sociale man.

- De buurt heeft hem eens voorgedragen voor een lintje, echter deze is hem om ons onduidelijke redenen afgewezen.

-Je vraagt je dan af, wat heeft deze man dan fout gedaan?

-Bij navraag haalt hij nonchalant z'n schouders op, en zegt ,,Wie geboren is als De Witt, wordt nooit Van Oranje"

Spaarndammerbuurter op 27 februari, 2013 - 01:49

Beatrix tragisch? hoezo?

Ze is ingehuurd om troonredes(regeringsverklaringen) voor te lezen. Die regeringsverklaringen worden haar voorgeschoteld, voorgekauwd door de regeringen. That's all. De kerstboodschappen waar  zij "Haar" volk mee toespreekt hebben 'n meer persoonlijke touch. Die teksten komen rechtstreeks uit de koker van door  haar geliefde multikulle, cultuurrelativistische adviseurs. Wat die teksten behelst hebben weten wij maar al te goed. En haar haast zich na de moord op Theo van Gogh naar de islamitische broeinesten van de haat tegen Nederlanders te spoeden, om de islamitische gemeenschap te troosten voor het leed dat Nederlanders heet zou toch niet onopgemerkt geweest mogen zijn. 

Ik hou het kort.

Sodemieter maar op naar Argentinië,  met 'n bootje.

Kijk uit dat jullie geen vastloper krijgen in de Mar del Plata, vanwege wat daar ooit gedumpt is.

monty1 op 27 februari, 2013 - 01:52

@PeterPan

"...Wel, ik wrijf de kinderen niet de fouten van hun ouders in. Ik zit wel op DDS maar wil wel ethisch correct blijven. U hebt gezien dat ik voor WA  Maxima een ernstige waarschuwing in petto heb, zonder dat ik hen hun ouders heb verweten.

Afgezien van de toonzetting zie ik geen opmerkelijk verschil in standpunt."

Dit is maar ten dele waar. Hoe zouden kinderen zich gedragen als ze door Holleeder als vader waren opgevoed? En hoeveel kinderen hebben geleden omdat hun ouders "fout" waren in de oorlog, masa wisten niet eens waarover het ging? Of specifieker, wat heeft Beatrix voor opvoeding meegekregen van een "bandiet" als vader en een zweerig "Ella Vogelaar-" type als moeder? Kinderen reken je niet de fouten van hun ouders aan. Mee eens. Maar de kans dat een crimineel zijn kind tot mede-crimineel opvoedt is vele malen groter dan dat hij er een vroom misdienaartje van wil maken. Daarmee wil ik niet suggereren dat Bea crimineel is. Maar ze weet wel hoe ze optimaal kan pofiteren van voorrechten. Van wie heeft ze dat dan toch?   

Gewoon op 27 februari, 2013 - 01:52

Titel boek...

Is er al een titel voor het boek anders weet ik er nog wel een:

De Fabeltjeskrant!

Peter Pan op 27 februari, 2013 - 02:06

. 'Maar de kans dat een

.

'Maar de kans dat een crimineel zijn kind tot mede-crimineel opvoedt
is vele malen groter dan dat hij er een vroom misdienaartje van wil
maken'

U onderschrijft mijn stelling dat kinderen de daden van hun ouders niet kan worden verweten. We zijn het eens.

Los daarvan ben ik tegen het koningshuis als instituut, maar dat terzijde.

shrimpocat op 27 februari, 2013 - 02:11

@ Beukman op 27 februari, 2013 - 00:41

"In plaats van digitale kanker te zaaien, zou blaat, blaat, blaat ..."

Walgelijk. Ga je schamen.

V.K. op 27 februari, 2013 - 02:22

-Nou Beukman, het geen

-Nou Beukman, het geen touwtje meer door je brievenbus kunnen hangen vanwege het materialisme?....Nou, denk dat de familie residerend in het Nieuwe stadhuis op de Dam vooral droomt van een touwtje door de brievenbus van andere mensen.

Spaarndammerbuurter op 27 februari, 2013 - 02:31

Oh shit, @Beukman, jij ook hier?

Ja,

die ontkerkelijking, hè? Dàt was het, natuurlijk, resulteerde in die toenemende Jodenhaat, Homohaat, Ongelovigenhaat onder "Nederlanders".

Valt me nog mee dat je Wilders niet de schuld geeft. Of PVV-stemmers.

Als je kopvod maar goed zit, komt alles wel goed, hè Beukie?

Krijg je geen hersenkanker van.....

toetssteen op 27 februari, 2013 - 02:48

@Beukman

Leven in een bunker is echt stukken beter. Serieus, je komt nog eens aan ganzenborden toe, mens erger je wild en galgje.

De achterdeur open, jakkes man, dat is kleinsteeds! Hoppa Oostblokkers, als de vrouw des huizes aangenaam is, erop en erover! Enne schroom niet het huis te strippen. Hadden die domoren toch rolluiken aan moeten brengen en dag en nacht dichthouden!

Spaarndammerbuurter op 27 februari, 2013 - 03:00

Gut wat zit je haar leuk, @BeaBeuk

http://nieuws.thepostonline.nl/2013/02/26/video-vrouw-in-adam-west-vindt-stenen-gooien-naar-openbare-kunst-begrijpelijk/

 

robmdw op 27 februari, 2013 - 03:29

het Nederlandse volk

Beste Blondemevrouw,

Uw boodschap, uw droom heb ik gelezen en kan deze geheel plaatsen in uw visie die u hier regelmatig met veel vuur presenteert. Toch meen ik dat we hier een behoorlijke paradox in tegenkomen.

Beatrix in het bijzonder en de Nederlandse monarchie in het algemeen zijn behoorlijk populair in ons land. Het 'volk' lijkt nogal behoorlijk pro-Oranje te zijn. Uw kritiek op haar positie tav Europa en de sociaal-culturele tolerantie lijken niet echt aan te slaan bij 'het volk'. En dit is zacht gezegd behoorlijk paradoxaal. Het Nederlandse volk lijkt nog steeds voor een zeer groot deel te gaan voor dit (monarchistische) belangrijke aspect van haar nationale identiteit. 30 april, 'Soldaat van Oranje', 4 en 5 mei, het zijn ijkpunten voor ons 'nationale gevoel' en voor 'onze strijd tegen de bezetter'. Deze 'volkse' gevoelens gaan diep. Wilders is heel voorzichtig als het gaat over onze monarchie. Hij weet dat hij een substantieel deel van zijn aanhang gaat verliezen als hij zch expliciet tegen onze monarchie gaat keren. 

Het is een grote vraag waarom er hier zo veel kritiek op onze monarchie is, terwijl er hier zovaak geschreven wordt 'namens het volk'. 

J. C. Th. Köhler op 27 februari, 2013 - 08:51

Gratis

Gielah:

"Dat boekje met lof, eer en prijs voor Oranje krijgt u helemaal gratis, Martha!"

There is no such thing as a free lunch!, Gielah. Gratis bestaat niet. Iemand moet voor dat boekje betalen. Drie keer raden wie dat zijn zal.

"Een selectie daarvan zal in boekvorm aan alle huishoudens in Nederland worden verzonden."

Ik vraag me met angst en beven af wie die selectie maken zal. Ook hier is het niet al te riskant om een voorspelling te doen (Eén keer raden is genoeg). Het resultaat van de linkse keuzecommissie wordt vervolgens gepresenteerd als "de mening van het Nederlandse volk". Dat we dat boekje niet kunnen weigeren is één, maar dat we geen invloed hebben op de inhoud is een veel groter kwaad. Er gaat, uit onze naam, propaganda bedreven worden en we staan gewoontegetrouw in deze "democratie" machteloos.

[email protected]

Kees E op 27 februari, 2013 - 09:23

I have (had) a dream

Blondemevrouw, het is natuurlijk altijd leuk om te wensen dat het volk wel eventjes zichzelf zal herstellen. Dat er saamhorigheid zal ontstaan en dat men in opstand zal komen. Nee hoor, dat gaat allemaal niet gebeuren. De Nederlander heeft bewezen een laf mens te zijn en zal alles over zich heen laten komen.

The Voice en andere pulp programma's zijn veel belangrijker voor hen dan zich druk maken over hun eigen toekomst. Dit kun je al merken aan het aantal mensen dat zich heeft aangemeld bij het burgerforum. De teller stond gisteren op slechts een dikke 26.000 mensen. Je zou verwachten dat er nog wel 2 nullen achter zouden staan, maar helaas.

Dus Blondemevrouw we mogen wel dromen en wij mogen wel hopen, maar de toekomst gaat zoals die nu gaat en dat moeten we ondergaan. Nederland bestaat straks niet meer en de Nederlander ook niet.

Heel treffend was gisteren die advocaat bij P&W. Een van turkse ouders, geboren in Amsterdam, advocaat wil dat kinderen de turkse taal leren. Zijn kinderen zijn ook hier geboren (3e generatie) en die voedt hij dus ook met turks op. Zelf droomt hij ook in het turks, dat weten we dus ook. Zo zal het dus altijd verder gaan en nooit zal Nederland meer Nederland zijn zoals wij dit 50 jaar geleden kenden.

Nederland is dood, hartstikke dood.

Beukman op 27 februari, 2013 - 09:48

@ buurter, 2 uur

Aardig filmpje, buurter. Dergelijke kunst, van het soort waar DDS-publiek zich stelselmatig vreselijk over opwindt, zal in oud-west en in Staphorst inderdaad wel leiden tot stenen door de ruit, als het in de publieke ruimte (nl. op straat) wordt vertoond. Er hoeft er maar één te zijn, in dit geval door zo'n vreselijk onderdrukte moslima. Niet goed te praten.
Maar wat heeft dit alles te maken met de oproep tot saamhorigheid, die onze vorstin en de blonde mevrouw doen, ieder vanuit hun eigen stulp?
De laatste tijd fiets je nogal eens weg van het onderwerp. Niet meer doen hoor!

Breinbrouwsels op 27 februari, 2013 - 10:08

Wij-ers en de Prins die niet kon dromen

Jankend heb ik mijn autoradio niet op tijd stil kunnen krijgen. Dus ene Wijers las een stukje voor over de plannen van de kleuterleidsters (m/v). De kinderen in het hele land luisterden ademloos naar Tante Hannie. We moesten dromen opschrijven voor een prins die zelf niet kon dromen en dus inspiratie nodig had waar de kinderen hem bij moesten helpen zodat ie deze dan in zijn hoofd kon doen. Ik moest sterk denken aan de Blikken Man uit de Wizard of Oz. Tekeningen moesten er gemaakt worden en iedereen mocht een wimpeltje maken en een spandoekje. Daar mocht alles op staan en alle kleuren werden toegelaten als 't maar oranje boven was. Natuurlijk, koekeloeren en zakkenwassen hoorde er op die dagen bij. Dus daar zouden commissies voor komen met aparte vip-boxen met geregistreerde Amsterdamse hoeren voor de sponsoren. Dijsselbloem heeft al toegezegd het totale bedrag aan sponsorbijdragen te zullen verdubbelen...Gelukkig trof ik de mooiste uitvinding van de mens in hoge nood aan. Zo'n hamer met een spitse keiharde punt die normaal in de auto ligt om schedels van kopschoppers te klieven maar ook om radio's waar zeikwijerij uit komt tot stilte te manen. Iemand nog een radio te koop?

Gielah op 27 februari, 2013 - 10:26

Bevoogdend en beledigend.

@ Köhler:  maar natuurlijk.... dat hád ik mij kunnen realiseren.

Ik besef, dat een bijdrage van mijzelf en/of van een van mijn 27000 geestverwanten ( "  uit de EU.... nu.... kom maar óp met dat bindende referendum...  " ) waarschijnlijk niet in dat boekje terecht zal komen.

Even goed heb ik op Twitter alle handtekeningenzetters ertoe opgeroepen wél een briefje met die strekking aan de toekomstige koning te doen toekomen.... gewoon vanwege de impact, die het grote áántal van zulke brieven wellicht - achter de schermen - zal kunnen hebben.

Voorts stem ik helemaal in met de bijdrage van @ Breinbrouwsels hierboven.

Het hele idee van dat boekje is van een walgelijk-bevoogdende en in feite beledigende kwaliteit.

Wij mogen nu degenen, die ons aan het knechten en uitbuiten en monddood maken zijn stróóp om de mond komen smeren.... halleluja!

Ik heb echter het angstige vermoeden dat tóch heel veel Nederlanders, die een en ander nog steeds niet doorhebben,  inderdaad nogal massaal aan het knutselen, tekenen en Sinterklaasrijmen produceren zullen gaan slaan.

Johannes N op 27 februari, 2013 - 10:51

@Beukman Beatrix, een

@Beukman

Beatrix, een koningin van iedereen? Ik ervaar het in elk geval niet zo. In de laatste jaren heeft ze haar uiterste best gedaan om mij, via de politieke stroming die ik aanhang, zoveel mogelijk af te keuren en buiten te sluiten. Niks artikel 1 van de grondwet (die toch voor de volle 100% zou moeten gelden voor het staatshoofd!); alles wat PVV stemt zou slecht zijn. En nee, _letterlijk_ heeft ze het nooit gezegd nee. Het droop er alleen maar van af.

Ik kan het met u eens zijn dat de ontkerkeling en individualisering van de maatschappij een beweging is vanuit het volk zelf. Maar de rest? Dat beide partners werken is bittere noodzaak; een normaal huisje is immers niet meer te betalen op een enkel salaris. De huizenprijzen worden voor een zeer substantieel deel door de overheid bepaalt dmv. grondprijzen, diverse belastingen, en de HRA.

Onze kinderen worden bovendien nog steeds opgevoed. Dat we een vijfde colonne hebben binnengehaald die zijn kinderen niet opvoeden, maar die we inmiddels wel ten onrechte als autochtoon tellen, doet daar niets aan af. Ik mag toch aannemen dat de misdaadstatistieken bekend zijn? En het zal u toch ook wel opgevallen zijn dat de term "licht getint" inmiddels synoniem is met "crimineel"?

Dat de koningin pleit voor saamhorigheid klinkt wellicht sympathiek, maar de geloofwaardigheid ontbreekt ten ene male. Dat Blonde Mevrouw haar niet als bondgenoot kiest is simpelweg omdat zij door de leugens en halve waarheden van Beatrix heenprikt.

robmdw op 27 februari, 2013 - 11:09

eindelijk realisme

@Kees E; Het Nederland van uw dromen is inderdaad dood en komt nimmer meer terug. Opstanden, revoluties, burgeroorlogen noem het maar op, waar sommigen vurig op hopen lijken maar niet te gaan gebeuren. De kansloze hoop tekent de destructieve machteloosheid die bij het ressentiment hoort. 

Oet_Grunnen op 27 februari, 2013 - 11:19

Redactiecommissie

De redactiecommissie van het boekje wordt gevormd door de heren H. Oosterhuis en G. Mak. Over de selectie van de inzendingen kan niet worden gecorrespondeerd.

Gielah op 27 februari, 2013 - 11:58

Redactiecommissie.

Ja, @ Oet Grunnen.... dan weten wij wel hoe de vlag hangt.

Als een quasi-religieuze rijmelaar, die op de SP stemt, samen met een politiek-correcte historievervalser dat boekje gaat samenstellen.... dan valt daar weinig heil van te verwachten.

Nou ja... sowieso niet.... natuurlijk.

Het is een monsterlijk idee in de eerste plaats.

Beukman op 27 februari, 2013 - 12:08

@ Johannes

Trix is ook niet mijn koningin, Johannes, ik ben immers geen monarchist. Maar een feit is het dat Bea vermoedelijk de populairste vrouw van Nederland is, en dat ze mensen wel degelijk bindt.

De blonde mevrouw, die zoals opgemerkt paradoxaal genoeg beweert op te komen voor het Nederlandse volk,  roept nu dat Trix Nederland heeft verkwanseld, en het Nederlandse volk in de afgrond heeft gestort.
Dat is kwaadaardige laster.
Vervolgens maakt de blonde mevrouw het zo bont om op te roepen tot saamhorigheid, terwijl ze weigert de verdienste van Trix tot hetzelfde te erkennen.
Het is alsof de eerste zich projecteert in de laatste; voer voor psychologen.

De blonde mevrouw houdt ervan om feestjes te verpesten. Ze is diep verontwaardigd dat haar ingezonden bijdrage aan het boek voor Trix er niet in zal worden opgenomen; ja, dat weet ze nú al, want ze is helderziend - overigens vond ik haar "droom" voor WA  over het touwtje uit de brievenbus op zich best aardig, met een zweem romantiek. Goeie stuff voor een aardig gedicht. Maar het klinkt meer alsof ze hoopt dat haar stuk niet wordt opgenomen; dat levert immers bevestiging op. 

Dan haar guilt by association-trucje: "Sta eens stil bij dat beeld en bij alle ontwikkelingen tijdens de periode met Beatrix als koningin, die het touwtje uit de brievenbus hebben laten verdwijnen."
Die ontwikkelingen kan je Trix moeilijk kwalijk nemen, terwijl de suggestie wel degelijk wordt gewekt.
Maar het touwtje komt niet meer terug, net zomin als de boldootkar, de gevulde kerk, de wereld zonder pc's en smartphones, de vaders die 's ochtends massaal op de fiets naar hun werk gaan, de moeders die massaal het huishouden doen, de bakker om de hoek, de slager om de hoek, de groenteman om de hoek, de winkels met 9-18 openingstijden, roken overal, ganzeborden, eerst trouwen dan pas neuken.

Het hangt allemaal samen, de wereld is veranderd, en wie verlangend omkijkt en iemand de schuld geeft dat de wereld veranderd is, de koningin bijvoorbeeld, lijdt aan ressentiment.
Daarom kwalificeer ik dit stukje van de blonde mevrouw als digitale kanker.

V.K. op 27 februari, 2013 - 12:28

-@Breibrouwsels, -Kon je

-@Breibrouwsels,

-Kon je indertijd bij het van Marxima en Willem nog gewoon kiezen om wel of niet aan het kado mee te betalen door :

a) meedoen, de bon niet opsturen en het geld werd ongevraagd automatisch van je rekening gehaald.

b) niet meedoen, de bon opsturen met de opdracht om nul euro over te maken.

-Betaal je nu dankzij constructie Dijsselbloem of je nu wilt of niet, altijd mee.

V.K. op 27 februari, 2013 - 12:32

-@Breibrouwsels, -Kon je

-@Breibrouwsels,

-Kon je indertijd bij het huwelijks kado van Marxima en Willem nog gewoon kiezen om wel of niet aan het kado mee te betalen door :

a) meedoen, de bon niet opsturen en het geld werd ongevraagd automatisch van je rekening gehaald.

b) niet meedoen, de bon opsturen met de opdracht om nul euro over te maken.

-Betaal je nu dankzij constructie Dijsselbloem of je nu wilt of niet, altijd mee.

Johanna op 27 februari, 2013 - 13:10

 "Mijn droom voor ons land.

 "Mijn droom voor ons land. Inspiratie voor de koning". Hoe krijgt iemand  zo'n  Middeleeuwse, zin  anno 2013 uit zijn mond. De verheerlijking van een gezin  neemt absurde vormen aan.

"Op 26 april zal op de scholen samen worden ontbeten en zullen daar de koningsspelen plaatsvinden".

Onze Nederlandse kinderen worden al vanaf de lagere school  geindoctrineerd.

Ze moeten opschieten want  anders zit de vader van  de  Nederlandse koningin Maxima  Zorrequieta )  in de gevangenis  vanwege de grote schending van mensenrechten. 

Breinbrouwsels op 27 februari, 2013 - 13:45

Hongerspelen

Ze zijn nog een paar maanden te vroeg met hun Hongerspelen en het Honingboek. Was leuker geweest om het in de komende Hongerwinter te doen.

Breinbrouwsels op 27 februari, 2013 - 13:52

@V.K.

Misschien heb ik me verhoord bij dat Bloemetje aan den Ijssel omdat die altijd met poen om zich heen smijt naar het buitenland.

Johanna op 27 februari, 2013 - 14:07

Beukman11.08  Bevolking

Beukman11.08

 Bevolking verplichten tot een  absurde vorm van onderdanigheid om een  grote ondemocratische miljarden BV in stand te houden.  Een monarchie die nooit heeft gedeugd.  Die zelfs de kleinste kinderen op scholen indoctrineren om dat absurde bedrijf in stand te houden.   

Gielah op 27 februari, 2013 - 14:38

Oranje-polonaise.

De radio had het er net over, dat er op 30 april in alle steden en dorpen van ons land lange slierten mensen gevormd moesten worden, die allemaal het speciaal voor deze gelegenheid in elkaar geflanste ´koningslied´ zouden moeten gaan galmen.

Een van de gespreksdeelnemers ( heb de naam niet verstaan....)  had het toen over ´Noord-Koreaanse´ toestanden.

Beter die dag thuis te blijven.... dus.

Mijn echtgenoot wil niet eens de televisiereportage zien, maar zelf ga ik wél kijken.

Het blijft toch iets van historisch belang.

Vooral 's avonds, als de verwachte 800.000 mensen Amsterdam weer uitmoeten.... kan het best weleens spannende televisie worden.

De N.S. is zich vast al aan het beraden hoe zij de reizigers het terugreizen dan zo moeilijk mogelijk zullen gaan maken.

Bij onverhoopte regen, wind of téveel zon, laten zij sowieso al vele treinen uitvallen.... dat is daar de automatische reactie.

A3aan op 27 februari, 2013 - 14:49

Ja, Gielah,

Ze willen overal in de grote steden schermen op de pleinen ophangen, die landelijk koppelen en dan gaan we allemaal tegelijk dansen, kun je je 't voorstellen ???

Haal de klompen maar uit het vet....of stro....

Ze zijn helemaal van het padje...

En het merendel der landgenoten gaat er in trappen, let maar op...

De zieligerds ! (Of is het dommerds ?)...

willemientje op 27 februari, 2013 - 16:34

kroning

willemientje 27 februari 2013 om 14:26

Mijn droom voor Nederland
mijn beste aanstaande,nieuwe koning
neem uw zwaard ter hand
ter verdediging van uw land

in vroeger tijden heeft
de eerste Willem van Oranje
uw stamvader, zoals de geschiedenis
ons aangeeft,

zijn leven , na veel strijd
gegeven voor de vrijheid van dit land,
daardoor heeft Oranje
nu nog zo’n goeie naam in dit land

u kunt echter niet
op deze heldendaden blijven teren
verdiep u toch eens goed
in wat u straks op onze grondwet gaat zweren

u moeder heeft, haar meineed al gepleegd
verzet u tegen haar
verzamel al uw geuzen,
en roep ze bij elkaar

ga ons voor in onze strijd
tegen het weggeven
van de Nederlandse soevereiniteit
dat zou het doel moeten zijn van uw leven

u heeft gekozen
het koningschap valt u ten deel
maar de noden van uw volk
zeggen u waarschijnlijk niet zo veel

u zult waarschijnlijk ook
voor vreemde mogendheden buigen
maar , u verwacht wel van uw volk
dat ze voor u blijven juichen

het verraad, de laatste jaren
door uw geslacht gepleegd
worden door een charme offensief
toch echt niet weggeveegd

als u op zou komen voor uw land
wacht u een terecht vorstelijke beloning
anders is de mening van veel Nederlanders
geen soeverein land, dan ook geen koning

Willemientje

dit zal wel niet worden opgenomen in het uit te geven boek ter ere van onze NIEUWE LANDVERRADER

V.K. op 27 februari, 2013 - 18:21

-@A3aan op 27 februari, 2013

-@A3aan op 27 februari, 2013 - 13:49

-Ha,dit loopt uit op een nationaal zuip en slikfestival van ongekende omvang.

Jason op 27 februari, 2013 - 18:23

@ Willemientje   Kan best de

@ Willemientje

Kan best de tekst van een goed volkslied worden, kan dat Wilhelmus ook bij het grof vuil, als ze het daar tenminste willen hebben, het veronreinigd per slot van rekening ook de rest van het afval. Overal waar het gespeeld werd heeft het dood en verderf onder de plaatselijke bevolking gebracht, Atjeh om een voorbeel te noemen moest onder de knoet gebracht worden, de politionele acties onder de helden van Heutz en van Dalen werden door de vluchteling willemien toegejuigd. Leve de Republiek. 

Jason op 27 februari, 2013 - 18:29

@ A3aan   En waar brengt U

@ A3aan

En waar brengt U deze feestdag door ? Waarschijnlijk achter de buis, ja toch ?

A3aan op 27 februari, 2013 - 18:56

@Jason....

Natuurlijk achter de buis, nog nooit 1 april mee gemaakt op 30 april.....

Vat je 'm ?

Gerrit op 27 februari, 2013 - 20:49

Lachwekkend

Het Nationaal Comité Inhuldiging, heeft Nederlanders opgeroepen hun toekomstdromen voor Nederland in te sturen.

Toen ik dit hoorde, dacht ik aan de basis school waar men ons ook wel eens vroeg op te schrijven wat onze dromen waren, wat je graag wilde voor later, enzo.

Het nivo is hiermee gezet, het nationale comite inhuldiging, weet zeker dat het nederlandse volk op een laag nivo functioneert, en zij hebben nog gelijk ook,. let maar op hoeveel toekomstdromen er op worden gestuurd.

Het is echt om te lachen.   

Beukman op 27 februari, 2013 - 22:23

Johanna meent:

"Een monarchie die nooit heeft gedeugd.  Die zelfs de kleinste kinderen op scholen indoctrineren om dat absurde bedrijf in stand te houden."

Altijd weer die indoctrinatie als argument. En altijd zijn het de anderen die zijn geïndoctrimeerd.

Johanna, als kind maken ze je van alles wijs. Ze vertellen je bijvoorbeeld dat Sinterklaas bestaat. En God. Pure indoctrinatie.
Dan word je groter, en leer je zelf nadenken. Je telt een paar dingen bij elkaar op en komt tot de conclusie dat Sinterklaas helemaal niet kan bestaan.
Je groeit nog wat jaartjes door, en besluit dat ook God niet bestaat.
Of wel. Maar nu heb je zelf de keuze gemaakt, want je hebt leren nadenken, je hebt geleerd om jezelf een oordeel te vormen. Dat is nou volwassenheid.

Wie beweert dat het volk, om die term maar even over te nemen, is geïndoctrineerd, zegt in feite: "Het volk kan niet voor zichzelf nadenken; ik kan dat wél."
De indoctrinatiekaart trekken is dus: denigrerend oordelen over het vermogen van anderen om zelfstandig na te denken.

Jouw landgenoten van 18 jaar en ouder houden van de koningin, Johanna, om wat voor reden dan ook. Voor hen is de koningin wel degelijk een symbool van eenheid, en verbeeldt zij het geloof in Nederland. Dat de hele monarchie feitelijk een merkwaardig verhaaltje is, doet daar niets aan af.
Ik als niet-monarchist erken dat, en zie er ook de waarde van.

De blonde mevrouw toont - verholen - minachting voor het volk, door te pretenderen namens datzelfde volk te spreken.
De suggestie dat de monarchie het land in de afgrond heeft geduwd is niet dom, want dom is de blonde mevrouw niet.
Dus is ze kwaadaardig en. De blonde mevrouw komt hier dan ook niet om van mening te wisselen, maar om propaganda te bedrijven.

Job op 27 februari, 2013 - 23:49

Hear hear @ Beukman

"De blonde mevrouw toont - verholen - minachting voor het volk, door te pretenderen namens datzelfde volk te spreken. "

Ja, dat verband tussen enerzijds de Nederlander die dom, laf en decadent is, gehersenspoeld, verslaafd aan pulp-TV en niet in staat verder te kijken dan wat de MSM voorschotelt, en daarom op eurofiele partijen blijft stemmen en, op een handjevol rechtvaardigen na, te beroerd is om het Burgerforum te steunen, en anderzijds dé Nederlander die het zogenaamd helemaal gehad zou hebben met de elite, de EU, enz. mag iemand mij ook wel eens uitleggen. Bestaat dé Nederlander eigenlijk wel?

Beukman op 28 februari, 2013 - 00:29

Job stelt de vraag:

"Bestaat dé Nederlander eigenlijk wel?"

De vraag stellen is haar beantwoorden. Ik was het destijds helemaal eens met Maximá dat dé Nederlander niet bestaat. Tegelijk vond ik de vele histerische reacties weer zo typisch Nederlands. Er sprak de krampachtigheid uit van een zooitje individualisten die zo graag bij elkaar willen horen.

De blonde mevrouw misbruikt als DDS-menner de term "het Nederlandse volk" zoals het haar het beste uitkomt.
Van mij zal ze dat helaas niet aannemen. Want zoals ik haar tefal koekenpan ben, zo is zij mijn gebakken eitje. Met spek.

Bes Tolen op 28 februari, 2013 - 00:34

Mijn idee is dat we als

Mijn idee is dat we als Nederlanders niks aan de koningin hebben gehad. Dat is jammer. Een ander ver familielid van mij is koningin van Denemarken. Die heeft zich een paar keer kritisch uitgelaten en dat voordat de politiek in Denemarken tot de conclusie kwam dat er afgeremd zou moeten worden wat de onterving van de Denen betreft. Onvoldoende maar heel wat graden beter dan hier in Nederland. Het is eeuwig zonde dat een land als Nederland en de eigen bevolking in haar positieve ontwikkeling als juist in de naoorlogse jaren was ingezet, zo kapot is gemaakt de laatste dertig jaar en er geen terugkeer meer mogelijk is naar eigen ontplooiing. Wat trouwens ook geldt voor andere volken in Europa. Overal bleek de democratie te zwak om ondermijning aan te kunnen. Alleen hadden wij een koningin en daar hadden we heel wat meer van mogen verwachten. Ze zat er evenwel voor zichzelf en kinderlijke oranjeklanten zijn er daartoe meer georganiseerd dan ooit tevoren. Voorwaar een prestatie van formaat. Maar wat een leegheid. Niet bepaald verheffend. Onbenul en sulligheid ten top. Een groot deel van de Nederlandse bevolking anno 2013. Nergens weet van. Niet eens begrip van zichzelf en van eigen volk.   

Spaarndammerbuurter op 28 februari, 2013 - 01:06

Tuurlijk, @BeaBeuk

Vind jij dat filmpje @Spaarndammerbuurter op 27 februari, 2013 - 02:00 niet reprensitatief voor Oriëntaalse schoonheden als Fatima Elatik.

Ik vind het van een adembenemende schoonheid, die mevrouw. (helemaal als 't mensje d'r bek opentrekt.).En waarschijnlijk vele geiten goedkoper dan al die islamitisch schaamhaar verhullende dames die jij, per ongeluk, in het damestoilet treft. Quite embarassing, old chap. 

Maar goed, als dat je droom is voor Willem-Alexander?

Mag ik de BlondeMevrouw preferen?

(dan heb ik 't dus niet over Maxima, mallie)

Beukman op 28 februari, 2013 - 01:30

@ buurter

Ik weet niet of je dronken bent of stoned, 'buurter, of dat je gewoon aan het doorslaan bent: je lettertjes zitten immers nog wel in de juiste volgorde. Maar ik kan er geen touw meer aan vastknopen.
Ik begrijp best dat je vol bent van Fatima Elatik, ongetwijfeld hou jij van sterke vrouwen. Maar nu hebben we het even over Trix, ok?
Als je dus wat te zeggen hebt, probeer dan wat communicatiever te zijn, zodat we het allemaal kunnen volgen.

toetssteen op 28 februari, 2013 - 01:37

@Beukman

Natuurlijk bestaat de Nederlander! Maar blijkbaar moet de Nederlander het accepteren als er gesteld wordt dat hij/zij niet bestaat. Echter, als er gezegd wordt dat de Turk niet bestaat, dan hangt de kat in de gordijnen. Want natuurlijk bestaat die!!! Jaja, dat dan weer wel hè.

Nou, afkomstig van Friese klei, en aldaar in de sloot te water gelaten, maar met nogal over de grenzen bloed in d'aderen, kan ik je melden de Nederlander echt bestaat. Ze kunnen niet goed met chop sticks eten. Herken je ze zo aan.

Grote genade Beukmans, wat zeur je toch weer met je ouwenelis over DDS-menner. Als de argumenten op zijn kunnen we altijd nog de ad h. kaart trekken oid?

toetssteen op 28 februari, 2013 - 01:40

@Beukmans

Ow, hare majesteit. Ach ja, altijd maar bezig met zaken hè die Mevrouw. Alles waar de wereld mee naar de verdoemis geholpen kan worden, is Mevrouw reuze mee begaan.

Spaarndammerbuurter op 28 februari, 2013 - 01:52

Ach kom nou toch, Beukman

Wat ik te zeggen had over Trix en de rest van het feestvierend Oranje-gespuis zal jou toch niet ontgaan zijn?

(preferen is je ontgaan, zo goed zet ik m'n lettertjes ook niet neer, maar leuk dat je dat ook is ontgaan). 

Ik refereerde aan jouw loflied op de bekopvodde vrouw, je liet jezelf nòg meer verrukken door niqaab-dragende dames, de alles verhullende soepjurken, waar als je het geluk mocht smaken v/e glimp v/d enkel je al in een Victoriaanse extase van raakt. 

Goed, zal misschien op 'n ander draadje geweest zijn, Beukman.

Maar ik moest daar toch wel smakelijk om lachen.

Blijft staan, hoeveel geiten vind jij Fatima Elatik waard?

Beukman op 28 februari, 2013 - 01:54

@ toetsie

Het is niet "de Nederlander",  toets, maar "dé Nederlander". "De Nederlander", als dat duidelijker is. Mocht ie tóch bestaan, wijs me er dan eens een aan.

toetssteen op 28 februari, 2013 - 01:56

@Beukman

Jaja, wat je doet heet ontwijkend gedrag.

toetssteen op 28 februari, 2013 - 01:58

Spaarndammer

Vrouwen staan toch op de veelijst?

Beukman op 28 februari, 2013 - 02:01

Geitoloog 'buurter wil weten:

"Blijft staan, hoeveel geiten vind jij Fatima Elatik waard?"

Ik heb mijn zakjapanner er op los gelaten. Het ding staat nu al een tijdje te dampen, en wordt maar heter en heter. Nog even en ik haal de batterij eruit, want ik heb het ding nog nodig om uit te rekenen hoeveel dode Argentijnen jij in het Rembrandtpark hebt ondergeschoffeld.

Beukman op 28 februari, 2013 - 02:06

toets toept:

"Vrouwen staan toch op de veelijst?"

Was de kobaltblauwe vrouw waar je het laatst over had een stuk vee, Toets? Dan zou ik je haast beschuldigen van bestialiteit.

toetssteen op 28 februari, 2013 - 02:10

bok.

Het wordt hem niet vannacht Beukmans. Pas maar op, voor je het weet heb je een bok bij de sik.

toetssteen op 28 februari, 2013 - 02:13

@Beukmans

Ik zet vrouwen niet op de veelijst! Kijk wel uit! Ben geen Afghaan.

Spaarndammerbuurter op 28 februari, 2013 - 02:14

Hoofsche Enkel-voetjes-snuffelaar Beukman

Wil graag weten:

Grafkelders vol, Beuk.

Miko Flohr werkt zich nu het schompes met z'n palleer-ijzertje om dat uit te spitten.

Makropoelos op 28 februari, 2013 - 02:23

Koningshuis.

Bedankt Blonde Mevrouw! Bedankt Willemientje! En voor de rest van Nederland hoop ik dat ze wakker gaan

worden. De tijd van sprookjes is voorbij en het is vrijwel een hopelose zaak omdat wat verziekt is door de

mensheid nog te genezen. Maar waar hoop is, daar is leven. Dus liefst niet met argumenten elkaar proberen

onderuit te halen, of zijn gelijk proberen te krijgen. Dat brengt ons geen stap vooruit.

© 2009 - heden Dagelijkse Standaard. Alle rechten voorbehouden.