Lassie-effect niet blijvend

Foto:

Modehonden.

Een buitengewoon interessant onderzoek over modehonden:

Zo’n schattige Schotse collie als Lassie. Of een loebas als Beethoven. Of liever één van die 101 dalmatiërs? Een populaire hondenfilm leidt onmiddellijk tot een stijging in de verkoop van het ras. Het Lassie-effect.

Britse onderzoekers concluderen dat de extra populariteit zelfs tien jaar lang kan duren. Maar ze ontdekten ook dat het effect steeds minder wordt, omdat de invloed van film tegenwoordig minder groot is.

Tegenwoordig is dat effect er nog wel, maar het is lang niet zo groot meer als in het verleden. Dat komt doordat er jaarlijks verschillende hondenfilms verschijnen (waarin verschillende hondenrassen een belangrijke rol spelen). 

Een ras dat het tegenwoordig goed doet is… de husky. De reden? Game of Thrones. Het enige probleem daarmee is dat mensen zo’n hond halen zonder zich te verdiepen in het ras. Een husky heeft veel aandacht en activiteiten nodig; die hondensoort is niet eens bijna te vergelijken met, zeg, een labrador.

 

 Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel
Dagelijksestandaard.nl gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën (cookies) onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kunnen we hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren en daardoor onze website verbeteren. Cookies van onszelf en van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen en artikelen aan te bevelen op dagelijksestandaard.nl die aansluiten op uw interesses. Ook derden kunnen uw internetgedrag volgen. Cookies kunnen gebruikt worden om op sites van derden relevante advertenties te tonen. Cookies van derde partijen maken daarnaast mogelijk dat u informatie kunt delen via social media zoals Twitter en Facebook.

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!