Deze ene foto zegt ALLES over de miserabele stand van zaken bij de NS… en het leiderschap van D66’er Roger van Boxtel

Rob Dammers / Flickr.
Foto: Rob Dammers / Flickr.

Triest, triester, D66.

Dat D66’ers er een enorme bende van maken in de politiek wisten we al, maar blijkbaar kunnen ze er in het bedrijfsleven ook wat van. Zie deze foto die Marc Belinfante vandaag nam in de trein.

Dit is echt een grof schandaal — en het wordt alleen maar erger. Jaren geleden riep iedereen al dat de NS er iets aan moest doen. Want ook toen werden reizigers al behandeld als koeien die naar de slacht gebracht worden. Nou ja, dat is niet helemaal waar. Die koeien hebben méér ruimte tijdens hun transport.

In augustus 2015 werd D66’er Roger van Boxtel aangesteld als interim-topman van de NS. In december 2016 werd hij vervolgens benoemd tot president-directeur. Dat blijft hij sowieso tot augustus 2019. Hij heeft nu dus bijna drie jaar de tijd gehad om dit probleem op te lossen.

MAar ja, misschien moet ons dat niet verbazen. Meneer is immers wel prominent lid van Dieptriest66. Dit soort graaiende, incompetente nuttelozen zijn daar eerder regel dan uitzondering.

 Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Reageer

19 reacties

  1.   

    Wat de politieke affiliatie van Roger van Boxtel te maken heeft met de problemen bij de NS is mij niet duidelijk.

    1.   

      @ Jansen.
      U leest niet goed.
      Het heeft te maken met ex-“politici” die zijn uitgekotst door ‘t publiek omdat ze tot niks in staat bleken, maar daarna, vanwege hun “old boys netwerk”, de duurst baantjes krijgen toegeschoven zónder te letten op de capaciteiten van de uitgekotste figuur.
      Zat deze figuur ook al niet een “blauwe maandag” bij een ziektekostenverzekeraar, waar men hem al zeer snel wenste te lozen ? En dat was niet vanwege z’n kennis en kunde. (maar mogelijk heb ik ‘t verkeerd)

      1.   

        Bam…. +1000

  2.   

    Voor een penthouse lost een D66-er alles op.

    1.   

      Alleen jammer dat zijzelf niet oplossen.

  3.   

    Stationnetje Boxtel is gepasseerd
    zonder de passagiers mee te nemen.. .
    Petra Hermans

  4.   

    U bedoelt die ex-directievoorzitter en ex-voorzitter van de raad van bestuur bij zorgverzekeraar Menzis? Die in die hoedanigheid een vriendje, werkzaam bij de Landelijke Huisartsen Vereniging, een mobiele telefoon met bijbehorend abonnement cadeau deed? Op kosten van Menzis uiteraard. Die Roger van Boxtel?

    1.   

      @ Roughwood.
      Als u mij (@corfo)bedoelt : inderdaad was de door mij bedoelde persoon “werkzaam” bij Menzis, maar ik ben er niet zeker van dat dát deze van Boxtel was/is. Als e.e.a. ook bij u bekend is zal het vrijwel zeker deze van Boxtel zijn. Een alom uitgekotste figuur.

  5.   

    Misschien mis ik iets, maar ik kan op de foto geen schrijnende misstand ontwaren. Al haat ik de NS tot in de grond van mijn hart. In Duitsland eindigde het NS-tijdperk in 1945. In Nederland begon de NS wat later, in 1937, en bestaat nog steeds.

    De NS doet het nog steeds graag voorkomen of ze *de* Nederlandse spoorwegmaatschappij is, maar dat is niet waar sinds de NS is geprivatiseerd. Op zich ben ik niet tegen privatiseringen, maar hier is echt alles misgegaan wat er mis kan gaan. Om te beginnen is het al een schande dat alle stations van de NS zijn, zelfs stations waar nooit meer een NS-trein komt. En de NS exploiteert alle winkels op de stations, tot de Albert Heijns toe, wat tot een schaars, duur aanbod leidt en onbeschoft personeel – precies zoals de economieboekjes voorspellen voor monopolisten.

    Gelukkig is het beheer van de verdere infrastructuur wel “ontvlochten” van de NS, in ProRail. Daardoor heeft de NS geen “natuurlijk monopolie” meer (een natuurlijk monopolie betekent dat iets geleverd wordt waar redelijkerwijs maar een leverancier van kan zijn – Nederland is te klein voor parallelle spoorwegnetten). NS begrijpt dat dat verlies van macht betekent, en laat dus geen gelegenheid voorbij gaan om ProRail zwart te maken.

    Je merkt aan alles dat de NS een typische monopolist is. Wie met de trein wil moet in 90% van de gevallen met de NS, en dat weten ze. Hoe vol treinen zitten interesseert ze niet, tenzij dat mensen afschrikt, maar forenzen zijn vaak aan een bepaalde tijd gebonden.

    Ik ga regelmatig met de trein naar Duitsland en dan merk je meteen een verschil doordat de Duitse spoorwegen veel meer moeten concurreren met het vliegtuig. Van wie de Duitse stations zijn weet ik niet, maar in elk geval zorgen de Duitsers wel voor gezonde concurrentie op de stations. Waar je het in Nederland moet doen met de dure “broodzaak” winkels met personeel dat getraind is in opdringerigheid, hebben ze op de wat grotere Duitse stations een keur aan bakkers, van de bekende landelijke ketens.

    De NS roept dat ze een langjarige concessie nodig hebben op het hoofdrailnet omdat ze anders niet kunnen investeren, en oliedomme politici geloven zulke praatjes. terwijl bijv. de Deutsche Bahn in één klap de NS zou kunnen overnemen, met alle materieel erbij. De NS roept dat geen bedrijf groot genoeg is om de taak van de NS over te nemen, maar dat is dus onzin. Beter zou trouwens zijn om veel meer spoorwegmaatschappijen te hebben. Dan wordt vaak de Britse situatie als afschrikwekkend voorbeeld genoemd – maar een schip op het strand is een baken in zee. Ik ben er voor dat op de lange afstand meerdere maatschappijen op één lijn gaan rijden. Dat zal ze leren klantvriendelijk te zijn.

    Terwijl de NS het imago van staatsbedrijf overeind houdt, zijn ze intussen wel zo commercieel als de pest, en rijden bijv. ook in Engeland NS-treinen rond.

    En die Van Boxtel? Dat is natuurlijk een schertsfiguur die alleen maar is aangesteld omdat hij zulke goede contacten bij de Nederlandse politiek heeft, en dus precies weet hoe je het aan moet pakken als het volk begint te morren.

    Moet de politiek zich meer met de NS bemoeien? Ik geloof in de markt (dat mag toch, op deze rechtse site?) en vind dat de NS niet meer beschermd moet worden tegen concurrentie. De overheid moet geen spoorwegdiensten leveren (zoals nu het geval is), maar zich samen met de burger als klant opstellen, en wel een veeleisende klant. Toen de FYRA een fiasco bleek, bovendien opgetuigd voor een machtsspelletje, had de concessie meteen moeten worden ingetrokken.

    Zelfs in Uzbekistan rijden tegenwoordige hogesnelheidstreinen, maar op de HSL doen we het met opgepimpte wagons uit het stenen tijdperk.

    1.   

      De misstand is foto 2 mensen opelkaar gepakt als vee .
      Dit zelfde beeld heb je hier ook als het redelijk weer is
      alleen in een open trucks en die trip is gratis .
      Het is gewoon een schande dat mensen dit 2 maal perdag
      moeten ondergaan in Nederland als je het geluk hebt
      als je alleen de trein nodig hebt, moet je een aansluiting
      gebruiken van een tram of bus dan ben je dubbel de pineut .
      De volgende stap zal zijn om met de spits wagons in tezetten
      waarvaan de banken zijn verwijderd het is namelijk geen
      personen transport meer maar vracht tegen personen
      tarief .
      Voor de rest ben ik het met je eens wat je neer hebt geplemt .

  6.   

    Een meevaller heeft DDS natuurlijk wel.
    Over hun ” eigen ” politieke partijen (PVV & FvD) zul je nooit een negatief bericht vanuit het bedrijfsleven lezen of horen.
    Best wel knap van die partijen en DDS.

  7.   

    De hondenkop, een van de mooiste treinen wat mij betreft. Dat ie nu nog ingezet moet worden spreekt wel van de toestand bij de NS. Als je dagelijks gebruik van maakt heb je meer de recht om te oordelen dan ik. Ik vind wel dat het personeel heel aardig en behulpzaam is onder elke omstandigheden, daar ligt het niet aan.

    1.   

      Niet helemaal Ni28, type op de foto is materieel ’64, Plan V (tweetje) of Plan T (viertje),
      ook niets mis mee trouwens. Materieel ’54 werd de hondekop genoemd. Worden wel vaker door elkaar gehaald, lijken namelijk op elkaar.

      http://arnoverhagen.fotostop.be/Foto's/Mat%2054/770zl.jpg

    2.   

      In aanvulling op Roughwood: Dit materiaal is 2 jaar geleden afgevoerd. Zoals je aan de vegetatie kunt zien is die foto ook niet echt in maart gemaaktDeze foto is dus minstens 2.5 jaar oud.

      De NS -ze doen veel fout- heeft veel materiaal besteld en veel daarvan is ook al geleverd. Veel spoorlijnen zijn uitgebouwd naar 4-baans en de treinen rijden kort op elkaar.

      Maar op gegeven moment heb je het eind van je mogelijkheden bereikt. Dan houdt het gewoon op.
      Bedenk ook, dat treinstellen, die slechts 5 van de 7 dagen per week, 6 van de 24 uren op die dag worden ingezet (spits) en voor de rest aan de kant staan de prijs van het OV stevig opdrijven.

      1.   

        @Koos Het gaat niet om de foto boven het artikel, waar gewoon de bron bij vermeld staat, maar om de twitterfoto. Klik de link aan.

        1.   

          Dit twitterfoto toont alleen maar aan, dat de trein vol is. Dat heb je zo, in de ochtendspits. Overal ter wereld.

  8.   

    Dat de oppertrol hier de DDS nog leest verbaast mij. Het moet een teken zijn voor dat hij gek op nepnieuws is. En hij geniet ervan als ie uitgescholden wordt want daar reageert ie zo graag op. Een ziek persoon. De DDS neemt niet eens meer de moeite om het er uitgooien en ignoreert hem volledig.

  9.   

    Vriendjes helpen vriendjes aan dik betaalde banen Ja de VVD heeft DDR 66 hard nodig en waarschijnlijk zal ook Penthouse beloond woorden met een(gekozen DDR 66 heeft dat laten vallen) dus kan penthouse misschien het stokje over nemen van de Tijdelijke post van de VVD met de weg kwijt geraakte Burgemeester)

  10.   

    Het resultaat ,het partijkartel in optima forma.

Dagelijksestandaard.nl gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën (cookies) onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kunnen we hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren en daardoor onze website verbeteren. Cookies van onszelf en van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen en artikelen aan te bevelen op dagelijksestandaard.nl die aansluiten op uw interesses. Ook derden kunnen uw internetgedrag volgen. Cookies kunnen gebruikt worden om op sites van derden relevante advertenties te tonen. Cookies van derde partijen maken daarnaast mogelijk dat u informatie kunt delen via social media zoals Twitter en Facebook.

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!