Martin Bril belasterd om niets

Geen categorieapr 22 2014, 14:00
Bril zou aan product placement doen.

Ophef op Twitter, omdat de bekende Volkskrant-columnist Martin Bril aan sponsoring en product-placement bleek te doen. De inmiddels overleden schrijver (deze maand 5 jaar geleden) kreeg bijvoorbeeld de nieuwste Volvo in ruil voor name-dropping van het automerk in zijn stukjes. Zo ging het ook met kleding van Hans Ubbink, vliegen met de KLM of lunchen bij het Wilhelminapark.

Dat schrijft Volkskrant-journalist Bert Wagendorp. Veel mensen reageren geschokt. Zo wil Femke Halsema weten welke journalisten en columnisten zich nog meer laten betalen. Anderen kennen het fenomeen al langer en vinden de ophef maar onzin.

Way to go, rancuneuze Wagendorp. Goed, product placement. Gebeurt het? Het antwoord zit verscholen in Femke Halsema's verontwaardiging. Ja, natuurlijk. Is het nieuw? Nee, ben je gek. Is het kwalijk: niet als de merken samenvallen met het beschrijven van het alledaagse, wat Bril deed. Het zou volstrekt onnatuurlijk zijn als Martin Bril geen merknamen zou laten vallen. Dat-ie er voor betaald kreeg, is niet helemaal chic. Maar. de. man. is. dood. Klaar. Blijft een geweldig columnist. Beter dan Bert Wagendorp in ieder geval. Die maakt er een sport van om als een gek zijn politieke partij in zijn stukjes te noemen. Iemand verbaast dat dat GroenLinks is?
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten