Peiling: PVV pakt megawinst en is nu verreweg de grootste partij van Nederland

wild0rspuhvuhvuh
Foto: © PVV.nl

Na Wilders’ optreden tijdens de algemene politieke beschouwingen kan de PVV voorlopig de champagne ontkurken. +3 zetels.

Een bescheiden politieke aardverschuiving heeft vandaag plaatsgevonden. In de week van Prinsjesdag en de daaropvolgende algemene politieke beschouwingen – waarin Geert Wilders de Tweede Kamer verweet een “nepparlement” te zijn – beloont de Nederlandse kiezer de PVV met een flinke zetelwinst. In de wekelijkse peiling van Maurice de Hond is te zien hoe de anti-immigratiepartij omhoog schiet:

peilingenDe PVV stond op 26 zetels, maar haalt er nu 29. Ook GroenLinks boekt een zeteltje winst en heeft er virtueel nu 14. De winst van de twee partijen gaat ten koste van de VVD, de SP, het CDA en D66. De PVV was al de grootste partij van Nederland, maar wordt dat nu met afstand. De tweede partij is het CDA, met 21 zetels. Het gat met de PVV bedraagt echter maar liefst acht zetels.

Het is niet lastig om te analyseren hoe het komt dat de PVV het zo goed doet; Wilders won niet alleen de debatprijs van het Nederlands Debat Instituut, maar diens optreden in de Tweede Kamer wordt ook door kiezers van allerlei plumage gewaardeerd. Opvallend is ook het feit dat VVD- en PvdA-kiezers Wilders een sterkere debater vonden dan hun eigen partijleiders (Rutte en Samsom):

tabelapbHet nieuws is hoogstwaarschijnlijk een flinke opsteker voor Geert Wilders, die verder niet zo’n leuk weekend had. Gisteren is na 22 jaar trouw huisdierschap z’n knuffelpoes Lola namelijk overleden.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

181 reacties

  1.   

    laat deze winst ,( of hoger), vertaalt worden bij de volgende verkiezingen , door ons Nederlanders .

    1.   

      Dat is inderdaad de vraag. Steeds weer zie je de versplintering van het Nederlandse politieke landschap bij verkiezingen. Nu zal denkelijk de islamitische massa migratie een rol moeten gaan spelen. Dit komt nu echt in de haarvaten van de samenleving terecht en voor in de provincie, de kleinere steden en dorpen gaan er nu voor het eerst indringend mee te maken krijgen.

      Tot voor kort was dit probleem meer een randstad probleem tenslotte. Nu de zaak totaal uit de hand gaat lopen zullen steeds meer burgers met ermee geconfronteerd worden. Bovendien zal ook angst en het geweld toe gaan nemen door de toegenomen van de islam in het Nederlandse straatbeeld, maar nu ook in de kleine gemeenten, die daar tot nu ‘verschoond’ van bleven.

      Het kan eigenlijk niet anders dat de komende verkiezingen zullen draaien rond 1 onderwerp: de islamitische migratie, de islam en de evidente overlast en verstoring dat dat gaat brengen in de samenleving.

      Het is niet meer beperkt tot de politieke speelbal van links maar spoelt nu over in de gehele samenleving. En laten we niet vergeten: deze winst heeft de PVV geboekt zonder dat er ook maar 1 ernstige islamitische aanslag is geweest in Nederland. Het laat zich raden wat er gaat gebeuren zodra dat wel gebeurt. En we weten allemaal dat dat slechts een kwestie van tijd is.

      Kortom, alhoewel de groei van de PVV een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is, zal het helaas ook slachtoffers moeten registreren. Daar kan de PVV natuurlijk niets aan doen. Maar het is een bloederig feit die eerder de schuld is van het huidige kabinet en de bange politiek correcte krachten dan wie of wat ook. Althans in Nederland dan.

    2.   

      Dat is niet reeeel, kijk maar naar de afgelopen verkiezingen waar de peilingen en de werkelijke uitslag nogal uit elkaar liggen..

    3.   

      @zomaar,

      Ik ben van mening dat als er aanslagen komen en er komen ongeregeldheden door de asielzoekers,(momenteel eisen de vluchtelingen in Oostenrijk 2000,– netto per maand en een huis), dan schiet Wilders naar de historische zetelwinst van de voormalige LPF. Dat waren er destijds 55.
      Mede om die reden is m.i. Pim vermoord.
      laten we niet hopen dat Wilders blijft leven.

      1.   

        Correctie, laatste zin moet zijn
        Laten we hopen dat Wilders blijft leven.

  2.   

    Populisten profiteren altijd van angst en bezorgdheid onder de bevolking. Het verwoorden en opkloppen ervan is hun core business.

    In de stemhokje stemmen mensen op partijen die oplossingen hebben. Die komen per definitie niet van de PVV.

    1.   

      En Simon heb je al je slinkende voorraad pilletjes aangevuld ? want je zult ze in de nabije toekomst hard nodig hebben.

      1.   

        Wat is die Brouwenstein stil, wat is die Brouwenstein stil, wat is die stil… wat is die stil! Joepie. Het volk weet het beter dan het nep-parlement, de nep-burgemeesters en de nep-“vluchtelingen” die een nep-oplossing voor een nep-probleem hebben : grijpen in de staatsruif, geld, geld, geld… Mijn geld! Stem PVV. En als er een echt rechtse partij komt, die Brouwensteintjes ook het land uit gaat zetten: dan stem ik op die partij !

        Wat is het stil? Brouwenstein heeft zijn beeldscherm opgegeten? ofzo…

    2.   

      Brouwenstein. Gelukkig gaan de kiezers inzien dat de islam de angst veroorzaakt.

      De oplossing van al de andere partijen, nog meer islam is niet de oplossing maar wel de vernietiging van heel Europa.

      1.   

        “Gelukkig gaan de kiezers inzien dat de islam de angst veroorzaakt.”

        Dat klopt. De vraag is alleen of die angst terecht is. U vindt van wel. Ik vind van niet, maar ik ben ook niet zo bang aangelegd. Ik ben bijvoorbeeld ook niet bang voor geld of relaties, ondanks dat geld en relaties wereldwijd de grootste motieven van misdaden en/of moorden zijn.

        1.   

          Ik zou U dan het volgende willen voorstellen; ga dat uitleggen aan de nabestaanden van Charlie Hebdo

          Of aan een verkracht meisje van 18 wier kop wordt afgehakt omringd door een joelende hitsige menigte

          1.   

            En hoe vertellen we het aan de burgers in Irak en Syrië die slachtoffer zijn van de aanhoudende bombardementen van ondermeer Nederlandse bommenwerpers? Het heeft heus niets met het christendom te maken hoor. Godsdienst is voor ons niet zo belangrijk, wij streven slechts politieke doelen na?

          2.   

            simon wat een geluk kerel dat wij , (de westerse samenleving ), door middel van de theologie, precisie bombardementen kunnen uitvoeren!.

            hoe anders is het met de slachtoffers van de islam !!, die binnen een moskee of marktplaats een bom tot ontploffing brengen , die westerse doelen zonder aanziens ter persoon duizenden mensen de dood injagen onder het aanroepen van hun maangod ! .

            of zijn dit volgens onze linkse ruiters weer geen burger slachtoffers , of hebben de westerlingen en moslims dit ook aan hun eigen te danken .

            ben eerlijk kerel , zo goed als ik het weet , moet jij het ook weten dat de moslims onderling al eeuwen lang de harses inslaan, en dat Simon komt door hun eigen haatboek , datzelfde haatboek wil !!, let wel Simon wil !!, de overheersing van de gehele wereld , en alle niet of andersgelovigen onderwerpen en of een kopje kleiner te maken .

            en ja Simon ook dit mag je een politiek doel noemen , wat de veroverings-ideologie van de islam wil .

          3.   

            Simon . hoe moeten wij over de dreiging van deze veroverings ideologie van de islam denken ?.

            in de media gaan filmpjes de ronde waarin je kan aanschouwen , hoe de islam (moslims) , met anders gelovigen , geaarde , krijgsgevangen en vrouwen omgaat !!.

            Simon aan jou nu de vraag , wat moeten wij hiervan denken ?., zij begaan deze daden onder aanroeping van hun maangod , en hakken , branden ,enz ,. en gaan vrolijk veder met moorden en martelen .

        2.   

          Zie hier een echte denker!

          1.   

            Oh Gezellig! Ga je dan uitleggen waarom de titel niet overeenkomt met de getoonde animaties? Nou, slinger de thee maar aan en zet die doos Sprits al vast klaar. Heb er zin an!

        3.   

          “”De vraag is alleen of die angst terecht is”” Gewoon de koran lezen, en dan niet de gesuikerde uitgave, maar een goed onderlegde vertaling: prof.dr. j.h.Kramers uit de jaren 50, toen dit issue nog niet speelde, dus een objectieve vertaling.
          Alle wreedheden van IS, de haatpreken van de nodige imams (die kennen de originele koran maar al te goed) kan je hier in terug vinden.
          Willen we dat hier in een westers land met een westerse, sociale cultuur?

      2.   

        Brouwenstein …de chef van de NEanDERtalers!!

    3.   

      Brouwenstein. Waar komt dan die angst en bezorgdheid van de bevolking vandaan?

    4.   

      Schijnbaar hebben de andere oplossing gefaald omdat jij bevestigd dat er veel angst en bezorgdheid is in dit land. Hoe gaat men bv het enorme tekort aan sociale woningen oplossen omdat de instromers voorrang hebben en mensen van10 jaar nu 15 kunnen wachten op en woning. Want die oplossing heb ik nog niet gehoord van de door jouw aanbeden partijen

    5.   

      ach Simon , ik heb beetje bij beetje de nabeschouwingen gevolgd , vele van die door jou geroemde partij woordvoeders aan gehoord , en ja het was om te janken hoe zij binnen hun democratie !!, met de stem van onze bevolking omgaan .

      de gemiddelde man/vrouw heeft genoeg van al die import !, immers zij betalen het gelag , door verhoging van de ziektekosten , eigen bijdragen , nog moeilijker een huurhuis bekomen , enz.

      in al die jaren dat de door jou geroemde partijen hier het zeggenschap hebben , door nitwits zoals jij !!.

      zijn wij onze identiteit verloren , (moet als Nederlander op verzoek altijd aantonen dat ik Nederlander ben !), teven ondermijnen de uitheemse , (die hier hartelijk ontvangen zijn , door ons !), onze culturele eigenschappen .

      wij moeten volgens 139 mensen verdeeld over +- 11 partijen , buigen voor de geïmporteerde uitheemse aanwas , en hun nazaten .

      doller kan je het niet maken 1, als je eenmaal de stem van een deel van de Nederlandse bevolking hebt verkregen , om de wil!!, van deze Nederlanders de eerste vier jaar naast je neer te leggen .

      en deze stemmers tot op het bot !!, te beledigen te schofferen , en uit te zuigen voor het ideale IS beeld van een maakbare samenleving .

      tja het blijkt nu dus , dat meer mensen er genoeg van hebben , en er over denken hun stem aan een vereniging te gaan geven , die wel (klinkt raar in jou oren , democratisch is), door wel naar het volk te luisteren .

    6.   

      Logisch ook. De PVV kan met wel met honderden oplossingen komen maar welk ander partij steunt of wil samenwerken met de PVV om deze oplossingen uit te voeren? Als de VVD zou roepen dat de grenzen dicht moeten dan zijner wel opeens gegadigden te vinden die deze plannen steunen zolang het maar niet uit de mond van Wilders komt.

      1.   

        helaas binnen deze schijn democratische VVD , is ook het linkse gedeelte die dwars gaat liggen , betreffende de grenzen dicht en opvang in de regio .

        http://www.telegraaf.nl/binnenland/24514987/__Kroes__grenzen_sluiten_is_niet_de_oplossing__.html

        ook deze vrouw (N. Smitkroes), die jarenlang zich in Brussel verrijkt heeft , ziet geen gevaar van het ongecontroleerd toelaten van (gewelddadige) , andere culturen .

        zij stelt de maakbare samenleving , van de Internationale Socialisten voorop !!, en negeert democratisch de wil van de Europese bevolking ,

        1.   

          Hebben jullie je ook zo geergerd vanmorgen 9.30 aan die oude taart..moge ze spoedig naar het walhalla vertrekken!!

          1.   

            er zitten helaas , nog zoveel van die links gedraaide taarten , in wat men noemt rechtse (Christelijke ), partijen .

            dat partijen zoals het CU en de SGP , op de bres staan voor een ideologie , waarvan bewezen is dat deze christenen en anders of geen gelovigen uitmoord , binnen de islamitische landen , kan ik al hellemaal niet begrijpen .

            evenzo van het CDA, waar de linkerhelft het voor het zeggen heeft , en zich achter de islam schaart , die in grote aantallen onze grenzen overstomen .

            hoe zal Wim van de Camp , raar op de neus kijken als de islam het in Europa voor het zeggen krijgt.

      2.   

        Van Urk …typische denkwijze van NEanDERLANDERS.

    7.   

      O ja voor ik het vergeet ,jou partijen hebben wel een oplossing. Sorry je had gelijk. Eerst had 6 % van de instromers voorrang bij een woning nu wil men dit naar 10% brengen.
      En blij dat die woningwachtende zijn, je zou van blijdschap op een van jouw aangebeden linkse partijen gaan stemmen.

    8.   

      Jouw reactie, dat was het eerste waar ik naar uitkeek, toen ik deze uitslag las. Een heerlijk begin van de zondag.

    9.   

      Kan mijnheer Simon aangeven welke partijen of mensen die een oplossing hebben voor het “vluchtelingenprobleem”. Geen schijn oplossingen aub!

    10.   

      SB

      Waar maak je je dan druk om?
      In elke stad , dorp of gehucht komt een centrum om de vijandige horde te huisvesten.
      Stuur je dochtertje er naar toe om te helpen de jihadisten te verwelkomen.
      Als je die hebt, wat op zichzelf al een hele prestatie is voor iemand in een afgesloten kamertje.

    11.   

      Populisten zijn de enige mensen, die het volk en de mening van het volk belangrijker vinden dan hun eigen baantje en hun eigen partij.

      Van de populisten moet DUS ieder land en ieder volk het hebben.
      De rest is namelijk bagger.

    12.   

      Wat een onzin Simon: de oplossing is u al bij herhaling aangereikt n.l. de grenzen dicht en géén gratis geld voor gelukszoekers. Wedden dat dát werkt!

    13.   

      Wat een voor jouw voorgekauwde ,breinloze , inhoudloze ideeën spuien maak jij soms zeg ? Soms heb jij wel originele ideeën. Dat hoor ik anders wel graag. Maar dit ?

  3.   

    Gaaaaaaaaaaaaaaap

  4.   

    Geert Wilders begrijpt de ernst van de immigratie situatie en wat voor lange termijn gevolgen die heeft voor Europa.

    De andere politici blijven helaas ziende blind en horende doof voor wat zich afspeelt in Europa.

    De politiek heeft maling aan de mening van hun burgers. Dat zie je telkens weer .

    De immigranten en het COA worden belangrijker gevonden door de politiek (gemeenten) dan de eigen burgers die ze moeten vertegenwoordigen.

    Je ziet dat ook bij de bouw van moskeeën. In veel gevallen word dan achter de ruggen om van de eigen burgers onderhandeld over de bouw van een moskee met moskee besturen.

    Zoals Geert Wilders zegt er verandert helemaal niks, als de (buiten) grenzen wagenwijd open blijven. Opvang in de regio werkt alleen met dichte grenzen en grenscontroles. .

    Zolang de grenzen open blijven zullen steeds meer immigranten op de honingpot afkomen die in Noord Europa staat.

  5.   

    En Simon heb je al je slinkende voorraad pilletjes al aangevuld want je zult het ze in de nabije toekomst hard nodig hebben:

    Sarcasme button: ON
    Het decimeren van de PVV gaat dankzij onze staatsmedia, DWDD, Nieuwsuur, Pauw, Late night en Rutte gestaag door en gezien de massale instroom van “vluchtelingen”, de te verwachten problemen met het Griekenland dossier en het feit dat alle gepensioneerden er in koopkracht niets op vooruit gaan zal de PVV in afzienbare tijd op bijna nul zetels uitkomen.

  6.   

    Op E-Bay: Gratis af te halen; Voltallig Schijnparlement uit Den Haag met uitzondering van de PVV

    Waarschuwing: Grote kans dat het land die ze opkoopt volledig verwoest wordt en dat de parlementariërs erom bekend staan ‘s nachts de poorten te openen wanneer het bedreigde inheemse volk/oude migrantengroepen belegerd worden door moslim hordes.
    Staat er ook om bekend -met behulp van Staatsambtenaren (in NL op valse gronden journalisten genoemd) – boodschappers aan de hoogste boom op te knopen. In de middeleeuwen deden ze dat al met heksen vandaar dat ze hopen de islam wortel te laten schieten aangezien in de islam op hekserij wederom de doodstraf zal staan.

    1.   

      Raaf, vraag jij je ook af wat de reden van al deze verradelijke politici is om ons land zo te vernietigen? Zij heten volksvertegenwoordigers te zijn maar die taak hebben zij al lang geleden van zich afgeschud.
      Zij hebben toch ook familie, kinderen enzovoort…offeren zij die dan ook op voor hun eigen ambities of….???

  7.   

    Prachtigste nieuws van de afgelopen tijd!

    Prijs de Heer met blijde galmen;
    Gij mijn ziel hebt rijke stof!
    Zal zolang ik leef mijn psalmen,
    vrolijk wijden aan Zijn lof!

    Dank U Heer, voor een anti-farizeïsche, anti-wegkijk frisse wind, die ONS(?) NL zo nodig heeft!
    NOG 50 zetels erbij… maar dat kan w.s. alleen als het land weer EEN wordt, dmv a.s. (burger)oorlogen en grote nood!

    Alleen, wat doet dat zooo jaren 70 enge groene groepje nog steeds met 10 zetels extra???!
    Kom op Geert, laat ook deze totaal achterhaalde DonQuichotte Windmolen zeverds een blijvend poepie ruiken!

  8.   

    Oh en mijn condoleance voor knuffelpoes Lola

    Een Groot Denker is heengegaan
    (althans ik schat Lola hoger in qua integriteit, intellect en overlevingsinstinct) dan ons schijnparlement (minus PVV) en het Nederlandse volk (minus 29 zetels).

    Wanneer ik aan de Kaaskop denk denk ik aan de drie roemruchte Primaten: IkNiksWillenZien, IkNiksWillenHoren en natuurlijk hun zuster SnavelToe.

  9.   

    -Kiezers gaan inzien dat alle andere partijen de hele islamitische wereld naar Europa haalt en vooral naar Zweden, Duitsland en Nederland.
    -Kiezers gaan inzien dat Pechtold het in ieder debat voor elkaar krijgt om Wilders steeds smerig weg te zetten en zodoende alle partijen meetrekt.
    Kiezers gaan inzien dat niemand weet wat de 98% moslimmannen allemaal hebben uitgehaald in regio’s en eigen landen. Mannen op de loop omdat ze niet veilig zijn maar voor hun vrouwen, kinderen, jonge vrouwen en ouderen schijnt het veilig genoeg te zijn om ze achter te laten.
    -Kiezers gaan inzien hoe meer islam hoe gevaarlijker Europa zal worden.
    -Kiezers gaan inzien dat, stel dat ik buren krijg die gemoord hebben tegen Assad, tegen elkaar, tegen christenen, tegen Joden en tegen andersdenkenden. Nieuwe buren die ook nog flink antisemitisch zijn.
    -Daar moeten onze kinderen en kleinkinderen het in de toekomst mee doen.

  10.   

    Het is toch logisch dat iedereen wegloopt bij de huidige partijen en naar de PVV overstapt . Het is toch echt ongelofelijk wat je meemaakt nu in Nederland.
    Voorbeeld : Drie dagen na een operatie willen ze je het ziekenhuis al uit hebben . Dan moet je naar een verzorgingstehuis , waar bijna geen plaats voor je is. Maar we gaan wel even asielzoekers plaatsen in verzorgingstehuizen. Heb je daar je hele leven voor betaald?
    We kunnen allemaal tientallen van deze voorbeelden verzinnen. Als we het probleem van de Middenoostenaren op willen lossen , doen we dat niet door ze allemaal hierheen te halen.
    Hoe verklaar je trouwens dat we honderdduizenden zwarten hierheen willen halen en tegelijkertijd Zwarte Piet verboden moet worden.

  11.   

    Wilders brengt de FEITEN die andere partijen niet willen benoemen.

  12.   

    Doodstil in de Kamer toen Wilders alle plaatsen opsomde waar allemaal asielcentra uit de grond worden gestamd door regering en COA.
    Heel Nederland vol met islam. Hoe meer islam hoe gevaarlijker in Europa.

    1.   

      Anna….en het was een genot die shacherijnige smoel te zien van de ex veilingmeester,en pinocchino die driftig op zijn mobieltje zat te rommelen, zogenaamd onverschilligheid ten toonspreidend.maar bij de opsomming ging hij ff rechtop zitten.
      BRAVO GEERT.

      1.   

        Helemaal mee eens, Mart. Heel vak K hing als murw geslagen boksers in hun zetels, totaal niets meer te missen. De rest van de kamer muis -en muisstil en voor de rest van de avond was de sfeer he-le-maal naar de galemiezen. Afgelopen was het toen Geert klaar was met zijn grandioze speech. Historische avond, ongelooflijk.

  13.   

    29 zetels is mooi.. maar ik ben pas tevreden bij minstens 76. Daarom: verbreed de basis van de PVV, niet meer specifiek alleen inhakken op de Islam, de algemene nadelen van “”immigratie””(=een beetje landverovering) benadrukken, toegeven dat “”grenzen-dicht” veel nadelen heeft maar nog veel meer voordelen, je de schofterige benadering van die nog 80%-tegenstanders niet langer laten welgevallen, meer psychologie in de strijd werpen, je goed-sociaal maar niet gek-sociaal opstellen, nog veel meer vuurwerk in de Tweede Kamer, een soort totale volks-mobilisatie tegen EU- + immigratie-wurging ontketenen.. kortom: zo kan het lukken!!!

    1.   

      “29 zetels is mooi.. maar ik ben pas tevreden bij minstens 76.”

      Als de PVV veranderingen wil bewerkstelligen, zal het daar wel op moeten uitdraaien.

      Met de peiling van vandaag bijvoorbeeld valt geen kabinet te vormen met Wilders als minister president.

  14.   

    Het is heel simpel, wanneer er binnenkort het bloed door de straten gutst door een geweigerde jihadist, een terugkerende jihadist of een andere verwarde man/lone wolf/slachtoffervaninstitutioneelracisme&islamofobie&Wildersbladibla dan heeft de huidige regering bloed aan hun klauwen.
    Deze regering is Staats(nee maak daar maar Volksvijand nummer 1 van)
    Deze regering koestert een diepe onuitstuitbare haat jegens de inheemse bevolking/oude migrantengroepen toe.
    De knechten van Erdogan, de Saoedische koppensnellers, de Qatari slavendrijvers en de Brusselse tirannen.

    Wordt er binnenkort een geliefde van U opgeblazen, kapotgesneden, uiteengereten, neergemaaid, verkracht etc dan weten U waar de schuldigen zitten, dan weet U waar U verhaal dient te halen; deze regering en de Staatsambtenaren die zich journalisten noemen.

    Incluis die krankzinnige haat-predikant COA-baas Bakker. Een man die de toekomstige generaties tot een islamitische hel veroordeeld en er flink aan verdiend.
    Een uiterst gevaarlijke man die letterlijk over lijken klautert om zichzelf te verrijken
    De moderne Grendel.
    En dus de held van de Orwelliaanse Staatsmedia MSM-doofpotters en hun Linkse Weg-Met-Ons-Kerk tweelingzusje bij RTL

  15.   

    Misschien is het een idee om alle Groen Links en D’66 stemmers te dwingen hun kroost naar steden als Malmö, Rotherham etc te sturen.
    Dankzij het stem gedrag van de Gutmenschen zijn inmiddels honderdduizenden vrouwen, meisjes en kinderen verkracht, vrijwel allemaal door ex-asielzoekers/migranten met een moslim ahtergrond

    Google alleen al op Rotherham of Oslo Rape

    Zweden, een van de mooiste landen waar ik geweest ben, nu Verkrachtingshoofdstad nummer 2 (na Z-Afrika)

    Dit is ons voorland
    Het Voorland gelegitimeerd door de Nederlandse kiezer (minus een handjevol PVV stemmers)

    Ja
    Ik denk dat Nederlanders een diepe weerzin voelen jegens hun kinderen en kleinkinderen.
    De meest egoïstische en zelf-destructieve generatie ooit.
    Zoveel bloed vergoten om de nazi-ideologie te bestrijden
    Allemaal voor niets
    De deur staat wagenwijd open voor het islam-nazisme.
    Dank zij deze generatie Kaaskoppen.
    Wat een armetierig volk !

    Een apathish amoebe-achtig eencellig kudde volk met de overlevingsinstinct van een mot die naar een kaars fladdert

  16.   

    Reken er maar op dat men bij de gevestigde orde zich achter de oren krabt om op wat voor een manier Wilders, de PVV en zijn achterban te kunnen demoniseren.

    Ook sluit ik wederom een aanslag, zoals destijds is georkestreerd op Fortuyn niet uit, al zal dit in het geval van Wilders wat minder gemakkelijk zijn.

    1.   

      Elke aanslag… hoe groot of klein ook…. (en liever helemaal niet…)
      zal de PVV groter gaan maken.
      Voor mij persoonlijk is het heel erg groot worden van de PVV niet het grote doel.
      Met verstandige mensen in álle partijen… en échte volksvertegenwoordigers… en politici die beseften hoe gevaarlijk én de EU én de islam zijn….zou de PVV
      geen bestaansrecht hebben.

      Maar bij de dubbele agenda’s van het merendeel der politici nu,
      met een dictatuur, die haar klauwen alreeds naar ons land en naar onze bezittingen uitgestrekt hééft…
      met een duivelse ideologie, die fluitend binnen trekt…
      moet de PVV maar een zetel of honderd gaan behalen…
      dat is verreweg de veiligste weg voor ons allemaal…. en zéker de goedkoopste…
      want de PVV wil het geld uitgeven aan onze EIGEN mensen in nood… en het niét aan vijanden en toekomstige Joden- en christenvervolgers wegplempen.

  17.   

    VVD+PvdA, van 79 >>>>>>>>>>>>>> naar 29

    en de meest democratische, volksvertegenwoordigende, eerlijke partij
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> OOK 29!

    Chapeau Geert. Youre the best!

  18.   

    Natuurlijk heeft de PVV de meeste zetels omdat Geert mensen wijs probeert te maken dat de islam een gevaar is voor de samenleving en iets met de opkomst van de immigratie en ISIS te maken. Flauwekul natuurlijk aangezien Wilders zelf ISIS heeft bedacht en samen met de zionistische lobby in Israël heeft hij deze situatie mooi in de hand gespeeld.

    1.   

      Dit is duidelijke taal, helaas wel wartaal!

      1.   

        Dan ben jij mild Stanly, psychotisch komt dichter in de buurt.

    2.   

      Vandaag is bekend geworden dat Obama en Clinton sámen #IS hebben gefaciliteerd… en dus NIET meneer Wilders!

      De redding van #IS zal dan ook niet van dáár komen.
      We zijn grotelijks belazerd…. óók door Brussel en Den Haag… die nog steeds net doen of Obama een soort messias is.

      Het zal dus waarschijnlijk #Putin zijn, die dat zootje naar de eeuwige jachtvelden jaagt.
      En als hij het óók niet doet ( vest op prinsen geen betrouwen, tenslotte ),
      dan zal dat kleine maar sterke Israël de klus moeten klaren.

      1.   

        “Het zal dus waarschijnlijk #Putin zijn, die dat zootje naar de eeuwige jachtvelden jaagt.
        En als hij het óók niet doet”

        Als? Putin is de enige serieuze politicus die ISIS bestrijd en dat is onderhand wel duidelijk. Hoeveel milities heeft Israël in Syrië om bij te dragen tegen IS?

    3.   

      Svetlana. U bent een antisemiet en IS aanhanger.

    4.   

      Svetlana…weer teveel van je zelfgestookte vodka gesappeld??

  19.   

    @ Terzo

    Ze zijn al bezig de moord op poten te zetten.
    Zo weigert deze regering jihadisten te denaturaliseren en zet ze de poorten wagenwijd open voor Isis en Al-Qaida in de hoop dat een zo’n verkrachtende en moordende terrorist erinslaagt om Wilders kallt zu stellen zodat Nederland haar laatste woordvoerder kwijt is.

    Deze regering slaapt in dezelfde bedstede als het islam-fascisme

    Deze regering is direct verantwoordelijk voor de komende bloedbaden, incluis de aanslag op Wilders.

    Er zit verdomde weinig licht tussen een Isis terrorist en islamistische massa-immigratie lakeien als Alexander Pechtold, Ghislainne Plag, NRC-redacteuren c.s.

  20.   

    ISIS is een samenzwering tussen de Zionisten lobby, the CIA en Europese nationalisten zoals Wilders en Le Pen. Ze willen natuurlijk alles laten doen en blijken dat het niet zo is maar de feiten komen heel anders uit en daar is genoeg bewijs voor. Zo heeft ISIS Israël nog niet een keer gepoogd om aan te vallen terwijl ze overal om dat land heen zitten. Voor Wilders is IS een zegen omdat het zijn kansen reëel maakt om het land te kunnen regeren.

    Dit is een grote samenzwerings plot.

    1.   

      citaat uit jou schrijven ” daar is genoeg bewijs voor”, kom met die bewijzen ?.

      ach ja liever geen onderbuik gevoelens, of rare websites zoals Joop.nl ect, ect .

      gewoon door jou persoonlijk vergaard bewijs , documenten ect .

      of ga je in navolging van Simon hier ook maar wat lopen rond toeteren!.

    2.   

      Ga je medicijnen innemen, Svetlana!

    3.   

      Misschien zitten de Russen wel achter, aangezien de Russische Beer de laatste tijd weer loopt te brullen.

    4.   

      Svetlana, hoe lang is het geleden dat jouw psychiatrische ondersteuning is gestopt ?
      Wat een lachwekkende beweringen.
      Neem toch maar weer een pilletje in.

    5.   

      Wat een domme vrouw…..Heeft jouw moeder soms teveel wodka gedronken toen ze van jou zwanger was? Komt in Rusland veel voor hoor…

    6.   

      Wat een smerig stuk vitriool, hè… die zogenaamde Svetlana!

      1.   

        De waarheid doet pijn. Dat weet ik

        1.   

          @|Svetlana.-
          Doet de waarheid pijn?
          Ja… dat zou ú met name moeten weten, met uw angst ervoor en uw verzet ertegen.

          Intussen vind ik de waarheid het allerbelangste om hoog te houden en uit te dragen.
          Niks te pijn!
          In het kielzog van de waarheid volgen namelijk én gerechtigheid… én vrede!

          1.   

            Het blijft schrijnend dat uitgerekend mevrouw Gielah hier zonder schaamte anderen voor leugenaar durft uit te maken.
            De splinter in het oog van de naaste versus de houtzagerij in haar eigen oog.

          2.   

            Simon zolang Svetlana , dit niet bewijzen kan , kan (is), zij een leugenaar genoemd worden!, zoals ook vele opponenten door jou voor leugenaars uit gemaakt zijn !.

            dit is wat zij schreef , en waarom bewijs is gevraagd, tot op heden niets gelezen .

            citaat ”
            Svetlana

            20 september 2015 at 11:08
            .

            ISIS is een samenzwering tussen de Zionisten lobby, the CIA en Europese nationalisten zoals Wilders en Le Pen. Ze willen natuurlijk alles laten doen en blijken dat het niet zo is maar de feiten komen heel anders uit en daar is genoeg bewijs voor. Zo heeft ISIS Israël nog niet een keer gepoogd om aan te vallen terwijl ze overal om dat land heen zitten. Voor Wilders is IS een zegen omdat het zijn kansen reëel maakt om het land te kunnen regeren.

            Dit is een grote samenzwerings plot.”.

            afin heeft zij geen redelijk bewijs hiervan misschien jij ?, brand los kerel , speel de hoofdtoeter in je linkse orkestje hier .

        2.   

          Ik maakte maar een grapje om te zien hoe er op zou worden gereageerd. En idd, ze happen net als visjes in het water XD

          1.   

            -@Swetlana,

            -Jij maakte helemaal geen grapje, je plemt welgemeend constant van die ranzige complotten neer waarbij expliciet het zionisme/Israel in een kwaad daglicht wordt geteld.

    7.   

      Svetlana, Om zoiets op papier te krijgen moet je werkelijk volledig gestoord zijn, ziekeliojke misselijk makende gedachten, wegrottende hersencellen.

    8.   

      @svetlana

      Zo heeft ISIS Israël nog niet een keer gepoogd om aan te vallen terwijl ze overal om dat land heen zitten

      Fout de reden is dat deze zogenaamde helden van IS wel beter weten dan mensen zoals jij…….Zodra ze Israël aanvallen worden ze gelijk van deze aardbodem geveegd en dat heeft niks met de complottheorietjes van u te maken…..

  21.   

    De PVV is in 2 weken tijd met 7 virtuele zetels gestegen en staat vandaag in de peilingen van Manipulator de Hond op 29 zetels. En volgens mij als ik zo de reacties op de sociale media lees en de discussies in mijn niet-tokkie omgeving aanhoor, dan moet de PVV veel hoger staan.
    En zolang de laffe en van het volk vervreemde politici wegkijken en om de hete gelukzoekers brei heendraaien, plus het op een debacle afgaande EU/euro en het Griekenland dossier, zal de PVV alleen maar groeien.

  22.   

    @ Poldi

    U hebt vertrouwen in het Nederlandse Volk
    Ik niet.

    Ik voel me de laatste jaren enigszins als Jonathan Swift die het ook steeds moeilijker vond om ziçh te bewegen in de mensenmassa en later zelfs in de paardenstal ging slapen
    Ik blijf het verbijsterend vinden dat niemand subiet misantroop wordt wanneer men het volledig ontbrekend survival-instinct en het nat laf islam-apologetisch gekwispel van het NL’se volk in ogenschouw neemt.

    Lemmingen amechtig spurtend en buitelend naar Hades

    In Nederland geen volk die een Orban in het zadel helpt
    In narcistish Nederland denkt men alleen aan zichzelf en haar of zijn imago op faceboek en bij de policor gelijkgezinden.
    Want stel je toch eens voor dat je een afwijkend, dissident geluid laat horen
    Je zou zo maar nors aangekeken kunnen worden door je hol en flets vrindengroepje
    No can do

    Nee de Kaaskop haat zijn kinderen en kleinkinderen
    Levert ze uit aan de massa-immigratie, de islam en de politiek correcte haat-predikers

    “I Hope de Kaaskoppen love their childeren toooooooo”
    (maar weet wel beter)

  23.   

    Ik stem op Geert: Beter een verloren stem dan dat mijn stem misbruikt wordt…..

  24.   

    Wilders mag hard en onverbloemd met feiten overkomen, de man heeft in vele zaken het grootste gelijk van de wereld. Hij vertolkt wat zeer veel Nederlanders van deze immigratiecrisis vinden.
    Dat dat niet politiek correct is, en dus weg gewimpeld wordt door de laffe wegkijk politieke mainstream, is struisvogelpolitiek.

    Wilders is momenteel de enige die het opneemt voor de autochtone NL-bevolking.
    Dat is een droevige conclusie die aangeeft hoezeer de politiek faalt.
    Dan is er maar één conclusie mogelijk en dat is dat we een nepkabinet en nepparlement hebben.

  25.   

    Raaf ik ben het zo met je eens! Voer jij hier het woord, ik stem in.

    29 zetels in natuurlijk veel te weinig, onbegripelijk dus ook. Wel is de stijging misschien een teken dat men aan het ontwaken is…. ik wil optimitisch blijven hoewel dat steeds moeilijker wordt.

  26.   

    Goed…., met de opmerkingen van Svetlana is het toch nog de moeite waard geweest om ff langst te komen! Was erg humoristisch…! :)
    Verder de dagelijkse onderworpenheid aan “Simon” was ook weer grappig om te zien.
    Fijn weekend, Mvg.

  27.   

    Dit ondemocratische Parlement heeft zonder inmenging van bevolking voor de PVV een cordon sanitaire opgelegd. Wat voor Parlement is dat?????
    Een democratisch Parlement legt geen cordon sanitaire op voor een democratisch en democratisch gekozen partij die de feiten op tafel legt die zij (andere partijen) niet willen zien benoemd. Dit parlement is vals en Nep.

  28.   

    Dat Anna, doet en kan alleen een nepparlement!

    1.   

      Kan de heer Nick aangeven op welke wijze hij dit nepparlement wenst te vervangen?

  29.   

    D66 min een. Het is vooral Pechtold die het iedere keer voor elkaar krijgt om alle partijen op te jutten tegen de PVV. Let op Roemer is altijd de eerste die voor Pechtold in de bres springt en naar voor rent “u zaait haat” de rest voelt zich geroepen om te volgen. Allemaal met jij bakken.De hele Kamer tegen Wilders omdat hij de feiten heeft benoemd. ONdemocratische D66’er Pechtold vond dat de voorzitter Wilders de mond had moeten snoeren. Ja echt waar D66. Hij brak bijna beide benen zo hard rende hij naar voor met “Voorzitter”.

  30.   

    Geert verdedigt tenminste nog ons Christelijk erfdeel.
    De rest van onze ‘volksvertegenwoordigers’ is ste-ke-blind.

    Want waar heeft de Islam overal in korte tijd zijn klauwen uitgeslagen? Zie deze video, een geschiedenislesje. FEITEN!

    http://www.prageruniversity.com/Political-Science/The-Worlds-Most-Persecuted-Minority-Christians.html#.Vf6NGMRXerV

  31.   

    Enne, nog even ter herinnering.
    Voor t geval u het vergeten bent, of door de msm tsunamie van leugens ook aan het wegkijken bent begonnen?

    Terwijl het christendom preekt dat alle mensen gelijkwaardig zijn, maakt de islam onderscheid tussen mannen en vrouwen en tussen moslims en niet-moslims. Hoe moslims staan tegenover doodslag, verkrachting, diefstal en meineed hangt af van het slachtoffer.

    Een moslim die een niet-moslim vermoordt, wordt niet of minder streng gestraft. Het doden van afvallige moslims wordt door de koran zelfs verplicht gesteld. (Koran 4:89)

    Een verkrachte vrouw is feitelijk rechteloos, omdat zij vier getuigen mee moet brengen.

    Stelen van andere moslims wordt streng bestraft. Christenen en joden daarentegen zijn in een moslimmaatschappij tweederangs burgers en kunnen bij berovingen hun recht niet halen.

    Liegen onder ede is voor een christen een zwaar vergrijp. In de koran daarentegen is vastgelegd, dat de god van de mohammedanen al bij voorbaat de eden die moslims tegenover niet-moslims hebben gezworen, heeft geannuleerd. (Koran 66:2). In de islam geldt: het doel heiligt de middelen. Alles wat de verbreiding van de islam bevordert is goed. Liegen en misleiden zijn daarbij een middel.

    (Kath. Nieuwsblad)

  32.   

    Copy & Paste
    ——————–
    Neelie Kroes. Reageert vanuit dezelfde luxe positie als Joop vd Ende enkele dagen geleden bij Pauw. Wat heb ik me verschrikkelijk geërgerd aan de kinderlijke naïviteit van deze man. Dat zure gezicht toen het over Wilders ging. Hoofdschuddend van walging en zeker wetend dat Wilders ongelijk heeft. Hij werd dan ook terecht gewezen door Erik De Vlieger. Die zei dat het makkelijk praten is als je in weelde leeft in een groot huis met een hoog hek er omheen, en voldoende centen op de bank.
    Maar als je een eenvoudige harde werker bent, die er niets bij krijgt en alleen maar meer mag afdragen dan heb je het zo zoetjes aan wel eens gehad met hen die binnen wandelen en alles gratis krijgen.

  33.   

    Overigens is die hele krankzinnige vluchtelingen-… nou ja… immigranten-…, nou ja… asiel-eisers stroom gewoon door links tuig van binnen de EU georkestreerd.

    Kijk maar:

    http://themole.blog.com/2015/09/19/nl-migrants-to-europe-is-a-setup/

    1.   

      @Gielah
      Ik had hem vanmorgen al gelezen. Prima onderbouwd artikel met veel linkjes.
      Qua inhoud zat ik niet te juichen, maar dat zult u ook gehad hebben.

    2.   

      Okee. Gekeken. Klopt niet wat u zegt, he?

      Dit blogje laat zien dat de vluchtingen informatie krijgen. Dat is wat anders dan dat de huidige migrantenstroom door de EU georkestreerd zou zijn.

      Eerst lezen. Dan nadenken. Dan heel misschien je toetsenbord verkrachten. In die volgorde.

      1.   

        @Wouters
        We zien uw weerlegging van alle links gegeven in het desbetreffende artikel met belangstelling tegemoet.
        Een man een man, een woord een woord. Hup u kunt het!

      2.   

        @Wouters
        Kom op zeg, u wist meteen te zeggen dat het niet klopt! Ik wacht en wacht en er komt niets!

  34.   

    Als er een aanslag gepleegd word in Nederland zijn de rapen gaar en stijgt Wilders met zijn partij tot ongekende hoogte .
    Velen die het niet zien zitten met Wilders en altijd op hem lopen te bashen houden zich expres rustig denk ik .
    Hoe hoger in de peiling , des te rustiger men word , ik denk dat de angst tot een grote PVV een aanslag kan voorkomen.
    Prima toch , laat maar stijgen en zich uit laten betalen bij de nieuwe verkiezingen in een tsunami van zetels om bij Geert zijn bewoording te blijven , op naar de allergrootste partij van Nederland zonder een vervelende coalitie te sluiten , dan geeft men hem ook eens de kans om zich te bewijzen .
    Na 4 jaar Wilders kan men pas beoordelen of zijn werk niet goed is gedaan .
    Niet goed , gewoon weg stemmen en nooit meer terug .
    Zo simpel hoort een democratie te zijn , Punt .

    1.   

      Wilders heeft zich bij de fatsoenlijke politieke partijen zo onmogelijk gemaakt dat hij inderdaad een tsunami van zetels nodig zal hebben om tot regeringsverantwoordelijkheid te worden geroepen. Iedere geïnformeerde waarnemer weet dat dit niet zal gebeuren. Hij verloor de afgelopen vier verkiezingen en hoogstwaarschijnlijk ook de volgende ook al is er een kans dat hij garen gaat spinnen van de ellende van de vluchtelingen. Een zeteltal boven de 30 is echter ondenkbaar en dat betekent doorgaand blaffen in de oppositie, politiek weinig relevant dus.
      Een gerustellende gedachte.

      1.   

        @Simon Brouwenstein
        20 september 2015 at 14:29

        Wat zal JIJ bij de eerstkomende verkiezingen raar op je neus kijken! Alleen de die-hard ontkenners zullen nog een beetje symbolisch verzet blijven plegen tegen Wilders en dat alleen, omdat ze hun nederlaag en totale faillissement niet toe willen geven, hoewel ze dit zelf al láng weten! Bovendien begin je zelf al een beetje te draaien “ook al is er een kans dat hij garen gaat spinnen van de ellende van de vluchtelingen.” Je dekt je dus al in. Nou, Brouwenstein, dit is slechts het begin van het linkse einde, dus zet je alvast maar schrap, zorg voor voldoende zakdoekjes en sla voldoende hoofdpijntabletten in, want je zult ze nodig hebben!

        1.   

          Ik erken, beste heer Suijkerbuijk, dat Wilders mogelijk garen spint bij de vluchtelingenproblematiek. Van dit soort ellende moeten racistische populisten het hebben.
          Nochtans acht ik meer de 30 zetels volstrekt ondenkbaar maar dat zullen we pas in 2017 met zekerheid kunnen vaststellen.
          Ik hoop uiteraard op dat moment met u nog op deze prettige wijze in gesprek te zijn.

          1.   

            @Simon Brouwenstein
            20 september 2015 at 14:46
            Als jij mij een racistische populist vindt, dan acht ik mezelf te goed, om met jou in wat voor manier dan ook te communiceren! Ik sta namelijk héél ver boven platte figuren als jij!

          2.   

            Ik sprak niet over u, beste heer Suijkerbuijk, maar over de heer Wilders waarvan naar mijn idee lastig is te ontkennen dat hij een populist en een racist is.

          3.   

            Even ter verduidelijking: welk ras wordt door Wilders gediscrimineerd?

      2.   

        U kunt wel weer gáán.
        Genoeg geklopte kolder voor één dag.

        Laat de volwassen mensen maar even onder elkaar discussiëren.

      3.   

        Houd de moed er nog even in lullo, de grootste partij in de peilingen en niet politiek relevant zijn, laat je nakijken man.

        Hoeveel zeteltjes heeft die pvda van jou eigenlijk in de peilingen, en die zouden wel politiek relevant zijn?

  35.   

    ‘t Is een poes; bovendien een poes die 22 jaar oud is geworden. Waar heb je het over!

  36.   

    Preek vanaf de Al Aqsa…. wat de zogenaamde ´vluchtelingen´ hier moeten gaan dóen, volgens hun baasjes.

    https://www.youtube.com/watch?v=cdHg9TADZyA&feature=youtu.be

    1.   

      @Gielah

      http://www.spiegel.de/international/the-future-of-terrorism-what-al-qaida-really-wants-a-369448.html

      10 jaar oud is het artikel op Spiegel, maar het loopt griezelig in de pas met alle gebeurtenissen tot op heden.

      1.   

        Verbijsterend, @ Toetssteen!
        In de 5e fase, waarin wij nu dus zitten, is het enige, dat nog niet is uitgekomen, het verzwakken van Israël….. precies het enige hoopgevende binnen dit scenario.

        Maar als zo’n Spiegel dit 10 jaar geleden al kon schrijven… en u en alle andere lezers dit al weten….hoe kan het dan, dat onze duurbetaalde politici dit NIET weten?

        En ik lees hier nergens impliciet dat westerse politici allang degelijk zijn ómgekocht.
        En toch móet dat… anders was het netjes en op tijd uitwerken en afwerken van dit plan uiteraard godsonmogelijk.

      2.   

        Inderdaad oud nieuws. Maar als u goed had gelezen, dan had u ook zelf kunnen constateren dat de geplande stappen helemaal niet verwezenlijkt worden.

        Om een voorbeeld te geven: de 5e phase, het uitroepen van de Islamic State. Nu lijkt het alsof dat perfect voorspeld is, maar is het tegendeel is waar. De voorspelde IS zou worden uitgeroepen bij een groeiende Al Qaida na het afzetten van oliesjeiks. De IS zou dusdanig groot zijn dat het de strijd aan zou kunnen met de VS en Israël. Overduidelijk is dat niet aan de hand. De IS is dan wel uitgeroepen maar niet door Al Qaida. Sterker nog, Al Qaida heeft de oorlog verklaard aan IS. Oliesjeiks runnen nog altijd het Midden-Oosten, Assad krijgen ze maar niet weg en Israël heeft het rustiger dan ooit.

        Tot slot, nog een stukje speculatie van mijn kant: geef dit gerommel in de marge nog een paar jaar en de IS is haar momentum kwijt. Ze zal sneller verdwijnen dan ze opkwam. De IS bestaat namelijk bij gratie van de voorspelde dag des oordeels. Wanneer deze uitblijft en men elkaar blijft bestoken in het Midden Oosten is het voorbij en gaan we weer over op de orde van de dag: oliesjeiks en Assads.

        1.   

          U zit er naast.
          Ze zijn wél op schema.

          En of het spul nu El Qaeda heet of iets anders…. it’s the islam… stupid!

          Was u pverigens niet dat manneke dat hierboven ergens andere DDS-ers tot goed lézen durfde op te roepen?

          Beetje brutaal, hè?
          Ga uw eigen advies maar eens opvolgen…opgeblazen egootje…. en dim dat bijdehandte toontje een beetje.
          Zelfs basis-beleefdheid gaat u belabberd-slecht af.

          1.   

            Ik zie dat de wedergeboren christin Gielah al weer ferm bij stem is: foei, foei, wat een krasse taal!

          2.   

            @Gielah
            Al Qaida, Al Nusra, Al Shabab, IS, het is één pot nat. Precies zoals u zegt.

        2.   

          Deze analyse onderschrijf ik, heer Wouters, ISIS heeft geen politieke toekomst, laat staan dat ze in staat zou zijn een landenomspannend kalifaat te realiseren.

          Men kan zich ook de vraag stellen of ISIS, evenals al Qaida, aan te merken is als een politieke entiteit. Het is veeleer een chaotische beweging van wisselende samenstelling, zonder politieke infra structuur of stabiel machtscentrum.

          1.   

            “Een chaotische beweging van wisselende samenstelling, zonder politieke infra structuur of stabiel machtscentrum”.

            Hoe weet jij dat zo goed Brouwenstein? Zijn het niet alleen maar spinsels en wensgedachten?

            Stel dat er bij de minimaal 40.000 asieleisers die er dit jaar bij ons land aankloppen 1% (400) ISIS-strijders zitten.

            En stel dat de helft de opdracht krijgt om gezamenlijk en op hetzelfde moment ergens in Nederland een aanslag te plegen.

            200 aanslagen op dezelfde dag en moment zorgen in Nederland voor een gillende chaos en anarchie.

            Op deze wijze kan IS, ondanks de door jou veronderstelde chaotische structuur, een snelle en klinkende overwinning halen.

            En wordt in Nederland definitief (“voor uw eigen veiligheid”) de politiestaat/dictatuur gevestigd en de wet buiten werking gesteld.

  37.   

    Begrijpelijke wijze zijn de druiven voor onze gesjeesde huis socioloog op mbo basis behoorlijk zuur, wen er maar aan Brouwenstein dat de PVV nog veel meer gaat groeien wanneer de effecten van deze moslim ‘vluchtelingen’ invasie ook op het platte land merkbaar gaan worden.

  38.   

    http://omg.tpo.nl/2015/09/20/bonusquote-hoogleraar-geeft-schuld-eventuele-aanslagen-op-azcs-alvast-aan-wilders/

    Het framen van die pvda viezerikken neemt steeds groteskere vormen aan.

    1.   

      Het lijkt me onvermijdelijk dat eventuele aanslagen op en agressie jegens vluchtelingen op Wilders terugslaat, hij roept er namelijk feitelijk toe op.

      1.   

        O ja, waar deed hij dit dan dat oproepen tot agressie?

        1.   

          Ik constateer dat de vieze trol Brouwenstein met zijn mond vol tanden staat en geen antwoord kan geven op de vraag waar en wanneer Wilders die oproep deed tot agressie jegens vluchtelingen……

      2.   

        Ik vind de mensen die voor de gigantische instroom zijn (veelal links denkend)veel agressiever als je met ze in discussie gaat. Het liefs zouden ze je een ster willen opplakken en willen deporteren.

        1.   

          Kan Wim een uitspraak of een beleidsstuk van een linkse politicus citeren waaruit kan blijken dat men voorstander is van een gigantische instroom van vluchtelingen?

      3.   

        @B.
        Dat is niets meer of meer of minder dan het oproepen tot een moordaanslag. Lekker jongen bent u.

  39.   

    Wat zou dan volgens Simon een fatsoenlijke partij zijn???
    Partijen die met een foto van een verdronken kind het gelijk aan hun zijde proberen te krijgen….of partijen die nog liever Nederland de vernieling in zien gaan dan ook maar iets toegeven aan het m.i. gelijk van Wilders??????
    Of partijen die Nederland sociaal totaal naar de kloten helpen????
    Geef mij dan de PVV maar die welliswaar op een harde manier de feiten durft te benoemen, maar wel op een eerlijke manier politiek bedrijft.

  40.   

    Aan alle trol-achtigen.
    Uw diepe behoefte aan gedonderjaag kennend, wil ik u er toch even op wijzen dat de tijden te ernstig zijn om ons met u bezig te houden.
    U schrijft maar.
    U doet maar.

    Oninteressant.

    1.   

      In dat geval, beste mevrouw Gielah, zou ik ook niet op reageren. Uw behoefte tot schelden en tieren is bekend maar omdat u zich daartoe beperkt, en zelden een inhoudelijke bijdrage levert, is dat feitelijk slechts trollen.

  41.   

    @Svetlana
    U schrijft: ISIS is een samenzwering tussen de Zionisten lobby, the CIA en Europese nationalisten zoals Wilders en Le Pen. Ze willen natuurlijk alles laten doen en blijken dat het niet zo is maar de feiten komen heel anders uit en daar is genoeg bewijs voor. Zo heeft ISIS Israël nog niet een keer gepoogd om aan te vallen terwijl ze overal om dat land heen zitten. Voor Wilders is IS een zegen omdat het zijn kansen reëel maakt om het land te kunnen regeren.

    Zeker een exemplaar van het boek ‘de protocollen van Zion” aangeschaft?

    Ook schrijft u: Hoeveel milities heeft Israël in Syrië om bij te dragen tegen IS?

    Blijkbaar is het u ontgaan, dat Israel in haar buurlanden niet bijster populair is. Het feit dat u dit schrijft betekent dat u of: totaal geen idee heeft van wat u uitkraamt of de goede oude Russische traditie van antisemitisme volgt.
    Ik geef u vooralsnog het voordeel van de twijfel, maar verzoek u vriendelijk doch dringend eerst goed te lezen wat u schrijft (er is ook een delete knop uw toetsenbord) en als u het er dan toch achter staat, eventjes uw dagelijkse pil innemen en laat de wodka aub staan.

  42.   

    @Svetlana
    U schrijft: ISIS is een samenzwering tussen de Zionisten lobby, the CIA en Europese nationalisten zoals Wilders en Le Pen. Ze willen natuurlijk alles laten doen en blijken dat het niet zo is maar de feiten komen heel anders uit en daar is genoeg bewijs voor. Zo heeft ISIS Israël nog niet een keer gepoogd om aan te vallen terwijl ze overal om dat land heen zitten. Voor Wilders is IS een zegen omdat het zijn kansen reëel maakt om het land te kunnen regeren.

    Zeker een exemplaar van het boek ‘de protocollen van Zion” aangeschaft?

    Ook schrijft u: Hoeveel milities heeft Israël in Syrië om bij te dragen tegen IS?

    Blijkbaar is het u ontgaan, dat Israel in haar buurlanden niet bijster populair is. Het feit dat u dit schrijft betekent dat u of: totaal geen idee heeft van wat u uitkraamt of de goede oude Russische traditie van het antisemitisme volgt.
    Ik geef u vooralsnog het voordeel van de twijfel, maar verzoek u vriendelijk doch dringend eerst goed te lezen wat u schrijft (er is ook een delete knop uw toetsenbord) en als u het er dan toch achter staat, eventjes uw dagelijkse pil innemen en laat de wodka aub staan.

  43.   

    @alle bloggers
    gisteren heb ik een reactie geplaatst die gericht was tot de heer Brouwenstein.
    wellicht ten overvloede herhaal ik deze en heb de heer Brouwenstein uitgenodigd – nadat hij mij beschuldigde van een leugen en dat er op mijn betoog iets af te dingen viel – een punt uit mijn betoog te noemen dat niet conform de waarheid cq algemene opvatting zou zijn. Zoals gewoonlijk gaat de heer Brouwenstein niet op mijn uitnodiging in wat mij – voor zover ik dit al wist – sterkt in mijn opvatting dat de heer Brouwenstein het voorbeeld is van ; een hol vat dat het luidst klinkt’.

    SB
    Ik leg u geen bizarre opvatting in de mond. U heeft in uw – ook eerdere – reacties aangegeven dat u niet afwijzend staat tegenover de culturele ‘verrijking’. Nu zelfs u inziet dat dat uitloopt op moord en doodslag, bent u tegen deze massa immigratie. U bewijst hiermede zelf uw wamkelmoedige houding. Nu het woord cultuur gevallen is, vraag ik u wat is er zo rijk aan de cultuur van de islam? Als ik onze cultuur bezie die geschraagd wordt door het oude Hellas, haar poëzie, filosofie met de diverse bouwstijlen (Parthenon) en ‘uitvinding’ van de democratie, Homerus, Plato, Socrates, Aristoteles, Phidias. Rome, met haar grandeur, haar wetten, literatuur, amfitheaters, aquaducten, bruggen en wegen. Een revolutionair, ene Christus die ons liefde en rechtvaardigheid heeft bijgebracht (jammer voor hen die dat niet geleerd is). Een kerk die ons de Inquisitie heeft opgelegd, akkoord, ons heeft gemarteld en op de brandstapel gezet, heeft onderdrukt en ons heeft gedwongen uitsluitend Cristussen en heilige maagden te schilderen en bijna Galilei heeft vermoord. Echter, deze kerk heeft ook een grote bijdrage geleverd aan de geschiedenis van het denken. Dat kan zelfs geen enkele atheïst ontkennen! Toen kwam daar de Renaissance (dat een verkeerde benaming is, daar deze ‘wedergeboorte’ in Italië is begonnen en derhalve ‘Rinascimento’ genoemd dient te worden) met da Vinci, Rafaël, Michelangelo, Petrarca (die doorging waar Dante was gestopt). De muziek van Bach, Mozart, Beethoven, Brahms, Tsjaikovsky, Verdi, Rossini, Chopin, etc,etc. De muziek, zonder welke wij niet kunnen leven en dien hun cultuur of veronderstelde cultuur verboden is. God verhoede dat je een melodie fluit of neuriet uit de ‘Nabucco’. In een interview zei Khomeiny ooit: ‘het enige dat ik mijn mensen kan toestaan is een soldatenmars’. Tenslotte is daar de wetenschap! Copernicus, Galilei, Newton, Pasteur, Einstein (om slechts enkelen te noemen) waren bepaald geen volgelingen van Mohammed. Of wel soms? De motor, telegraaf, elektriciteit, radium, radio, telefoon hebben wij niet te danken aan de mullahs en ayatollahs. Kom niet met het verhaaltje dat wiskunde ‘uitgevonden’ zou zijn door Arabieren. Wiskunde is bijna gelijktijdig in alle oude beschavingen uitgedacht. Mesopotamië, India, Griekenland, Arabië, Egypte, bij de Maya’s….. Het enige dat de oude Arabische wereld heeft ontdekt, een schrijfwijze van getallen. Doorgaan kan ik nog uren en ook al die ‘islamkenners’ zoals Cameron, Bush, Rutte, Merkel etc. kan ik de mond snoeren met hun gereutel dat islam liefde zou zijn. De moslim dwingt zijn vrouw tot het zich omwikkelen met meters stof waarbij alleen gleufje ter hoogte van de ogen open blijft. Zij dient hem altijd ter wille te zijn en als hij wilt dient zij hem toe te staan om het bed met vier andere stumperds te delen. Wordt vervolgd!

    1.   

      Ik snap Simon wel. Ik kan namelijk ook niet destilleren waar je nou graag een reactie op wilt.

      Zijn het die enkele geschiedkundige onjuistheden? Ja lees lekker zelf een geschiedenisboek; hoeft Simon toch niet voor jou uit te kauwen.

      Of wil je graag horen hoe ‘awesome’ het Christendom is? Is het niet: je leven laten leiden door een sprookje en je meerdere erkennen in een imaginair figuur is geen deugd, maar een schande.

      Tot slot, eindig je jouw verspilling aan serverruimte met “wordt vervolgd”. En dan piepen dat iemand niet meteen reageert? Ja? Nou? Vervolg dan.

      1.   

        Beste Wouters,

        Ik reageerde eerder al twee maal op deze inzet van Seneca. Daar ging hij niet inhoudelijk op in.

    2.   

      U beweert, beste Seneca, in de eerste regel van uw betoog dat ik voorstander zou zijn van de culturele ‘verrijking’ door de islam. Daar ben ik geen voorstander van en dat maakte ik één en andermaal duidelijk. Daarmee staat uw polemische inzet over de culturele waarde van de islamitische cultuur ook op losse schroeven.

  44.   

    Zo te zien heeft mijn opmerking over dat Wilders ISIS veroorzaakt heeft er wel in gehakt. Alleen deze oproer hier was deze uitspraak al waard

    1.   

      Tja, we maken wel meer linkse krankzinnige opvattingen mee, maar jouw opmerking sloeg alles.

          1.   

            http://www.meforum.org/5401/turkey-islamic-state

            Zal ik doorgaan Svetlana? U zegt het maar hoor.

  45.   

    http://www.express.co.uk/news/world/606371/Imam-tells-muslim-migrants-to-breed-with-Europeans-to-conquer-their-countries

    Heerlijk toch dat Simon c.s. geen angst hebben voor de islam en zich absoluut geen zorgen maken.

    Ach ja, dat krijg je als je goed bent in het ‘de kop in het zand steken’.

    Wat ze dan niet zien, is er ook niet. Heerlijk toch?

    1.   

      Het is juist, beste mevrouw Wachteres dat ik voor Europa geen gevaar zie in de islam en eigenlijk ook niet in de extremistische idioten die de islam misbruiken voor hun politieke doeleinden. Ik erken het risico van terroristische aanslagen maar zie ook in dat die samenhangen met onze permanente oorlogshandelingen in islamitische landen die qua slachtofferaantallen het veelvoud zijn van wat terroristische aanslagen in Europa ooit kunnen bereiken.

      1.   

        Brouwenstein Daarnaast zijn moslim elkaar, Joden, christenen en andersdenkenden al meer dan 14 jaar aan het uitmoordden.

        1.   

          Anna 18:02 Het is natuurlijk veertienhonderd jaar.

      2.   

        Ik ken dit linkse riedeltje al langer, Simon.

        Uiteindelijk heeft dit te maken met opkomen voor en excuses zoeken en vinden voor de fundamentalistische islam.

        Gemakshalve wordt maar even voorbij gegaan aan het feit dat een groot deel van de moslims achter IS staat.

        En ‘onze oorlogshandelingen’ zijn niet van ons allemaal. Ik sta daar alvast niet achter.

        Trouwens, ik hoor niemand van IS ook maar iets roepen over oorlogshandelingen vanuit het Westen.

        Wat ik wel hoor, maar dat zal links wel niet passen, is dat ze openlijk zeggen dat de islam het in de hele wereld voor het zeggen moet krijgen, omdat dit de wens van Allah is.

        En die boodschap halen zij uit de koran, en dat is precies de reden waarom veel moslims achter de IS staan.

        Maar ik snap best dat links zo’n redenering niet goed uitkomt. De linksen hebben nu eenmaal een eigen islam uitgevonden en daar moet zelfs de echte islam aan voldoen.

      3.   

        “extremistische idioten die de islam misbruiken voor hun politieke doeleinden”

        Moehaha. Zeker. Die politieke doeleinden omvatten namelijk het invoeren van islamitische wetten.

        1.   

          Nee, hoor, beste heer Yas, ze willen een Kalifaat stichten en een groot deel van het Midden Oosten beheersen.
          De gedachte dat dit een godsdienstig doel is betreft een tragisch misverstand vergelijkbaar met het rare idee dat dit een religieuze oorlog zou betreffen.

          1.   

            @B.
            Werkelijk? Vandaar dat ze niet allah hakkemaar roepen, ies gewoon miesverstand…. Het kalifaat heeft niets van doen met islam, alzo sprak babbelaar de grote.

      4.   

        het touwtje van jouw mombakkes hangt weer los…Brouwentrol !

      5.   

        simon , eeuwen lang slaan de moslims elkaar de harses in door toedoen van hun geloof , eeuwen lang vermoorden zij anders gelovigen , maken zij de vrouwen tot slavin , verkrachten minderjarige , allemaal door de islam waarin zij geloven .

        en moeten zij nu anno 2015 massaal op de vlucht slaan door en voor hun geloof ?.

        een beetje vreemd Simon , daar als zij eenmaal hier zijn ons hun geloof opdringen , door kleding , door hun eisen van gebedshuizen , door middel van aanslagen , door middel onze westerse vrouwen te verkrachten , enz, enz .

        en als ik het schrijven u goed begrijp , zal met de komst van de islam in ons midden , het aantal westerse slachtoffers middels aanslagen nooit het aantal overtreffen van die in hun thuislanden .

        wat voor kerel ben jij ?.

        1 : zoals ik afgelopen week al schreef , je bent alleen op de wereld , zonder vooruitzicht op liefde en genegenheid , dan kan ik jou verlangen naar aanslagen vanuit de moslim populatie nog wel begrijpen .

        2: toch als je een vrouw en kinderen (dochters) hebt , en mogelijk kleindochters , ben je net zo een beest als die bewusten moslims .

        1.   

          Simon jij schrijft hier ” Ik erken het risico van terroristische aanslagen maar zie ook in dat die samenhangen met onze permanente oorlogshandelingen in islamitische landen die qua slachtofferaantallen het veelvoud zijn van wat terroristische aanslagen in Europa ooit kunnen bereiken”

          nu vallen die oorlogshandelingen best wel mee , zoals ik al eerder geschreven heb vallen er meer slachtoffers door moslims onderling , dan door westerse mogendheden , de islam (moslims) beconcurreren elkaar wie het waren geloof aanhangt , en dat is echt niet iets van deze tijd , toch al eeuwen zo !.

          de invallen in de Arabische landen zijn na 09/2001 , pas in gang gekomen , door de laffe aanslagen in Amerika, Engeland, Spanje, door en uit naam van de islam(ieten) !!.

          deze aanvallen op Irak , en de taliban waren een vergelding voor het onnodige bloed vergieten in onze samenleving.

          en als troostprijs halen onze regenten nog meer moslims hierheen , en staan hen toe hier hun helse ritte voort te zetten , en jij faciliteert dit als er binnen onze samenleving(en), burgers het leven laten door aanslagen van deze islamieten .

          knappe vent , vertel dit verhaaltje op straat , dat jij achter de eventuele aanslagen staat en er niet genoeg burgers de dood in gejaagd kunnen worden , omdat jij vindt dat dit een evenredig aantal moet zijn met de burgers die de islam in hun thuislanden gemaakt heeft .

          ik wet , dat je volle zalen trekt in het ziekenhuis waarin je opgenomen wordt na je verhaal .

          de media van links alzo , die bombarderen je tot hun nationale held !!.

  46.   

    http://tpo.nl/2015/09/20/al-aqsa-moskee-europa-wil-moslims-voor-arbeid-we-zullen-hun-landen-veroveren/

    Al-Aqsa moskee: ‘Europa wil moslims voor arbeid, we zullen hun landen veroveren’
    ‘Europeanen haten moslims en willen ons dood hebben’

    Met video.

    1.   

      Wachteres. Moslims willen andere moslims, christenen, joden en andersdenkenden allemaal dood hebben.

      1.   

        Eigenlijk iedereen dus? Zou de aarde goed doen.

    2.   

      @Wachteres

      http://www.kla.tv/index.php?a=showportal&keyword=englisch&id=6716

      En bepaalde machten zullen hen faciliteren.

  47.   

    http://tpo.nl/2015/09/20/terugkijken-frans-timmermans-over-het-vluchtelingenprobleem/

    Judas Timmermans aan het woord. Zogenaamd begrip voor alle problemen.

    De grenzen moeten dicht en allen die geen echte vluchtelingen zijn moeten terug.

    En ondertussen zal niets van dit alles gebeuren en Timmemfrans weet dit donders goed.

    1.   

      U zegt dat nu wel makkelijk.. maar dat is een enorme logistieke klus hoor + “”image schade””. Ik vind de voordelen nochthans prevaleren ..maaar toch : 2-3

  48.   

    De PVV zit nu iets onder eenvijfde van het electoraat. Dat is veel, maar niet genoeg.

    1.   

      laten we hier maar weer even vaststellen…dat dit wél genoeg gaat worden… voor de twijfelaars onder ons… :-P

  49.   

    @Wouter
    Niet alleen heeft de heer Brouwenstein zeer last van een slecht geheugen maar tot mijn spijt blijkt nu ook dat u niet begrijpend kunt lezen. Het is SB die stelt data-opslag mijn betoog ‘af te dingen is’ en alsook hem vraag op welke punten begint hij te zeuren dat ik hem van leugens beschuldig. Dus even lezen voordat u een bezopen reactie neerplempt.

    1.   

      @Seneca
      Is te moeilijk. Lachen, komt er straks eentje aanzetten met alchemie. Mja, laat dat nu net betekenen al Kemet, oftewel uit Kemet voor dat land naar Griekse betekenis het land van de god Ptah werd= Egypte.
      Maar ja, toen woonden er nog geen Arabieren.

  50.   

    http://politiek.tpo.nl/column/ak-74-europese-asielpolitiek-leunt-op-leugens/?utm_source=TPO+Nieuwsbrief+abonnees&utm_campaign=0494b85225-20_september_20159_20_2015&utm_medium=email&utm_term=0_b03521bf5f-0494b85225-89919689

    AK-74: Europese asielpolitiek leunt op leugens
    Neelie Kroes is het recentste voorbeeld
    20-09-2015

    Volgens het NOS-journaal komen bootmigranten in Kos direct uit ‘de oorlogshel’. Bedoeld wordt: vluchtelingenkampen.

    De verdronken driejarige Aylan Kurdi symboliseert volgens Vlaams dagblad De Morgen: ‘De crisis in één beeld’. Jaja. Een vader/smokkelaar uit het inmiddels rustige Kobani die vrouw en kinderen opofferde voor eigen gewin.

    Vandaag sprak ex-eurocommissaris Neelie Kroes bij WNL-op-Zondag over ‘goed opgeleide mensen‘. Oja? Ze kunnen nauwelijks identiteitspapieren, laat staan diploma’s tonen.

    Conclusie: Vooral leugens houden Europese asielpolitiek nog overeind.

  51.   

    Data opslag = dat op mijn stelling. Excuses

  52.   

    Simon jij schrijft hier , aan Wachters ” Ik erken het risico van terroristische aanslagen maar zie ook in dat die samenhangen met onze permanente oorlogshandelingen in islamitische landen die qua slachtofferaantallen het veelvoud zijn van wat terroristische aanslagen in Europa ooit kunnen bereiken”

    nu vallen die oorlogshandelingen best wel mee , zoals ik al eerder geschreven heb vallen er meer slachtoffers door moslims onderling , dan door westerse mogendheden , de islam (moslims) beconcurreren elkaar wie het waren geloof aanhangt , en dat is echt niet iets van deze tijd , toch al eeuwen zo !.

    de invallen in de Arabische landen zijn na 09/2001 , pas in gang gekomen , door de laffe aanslagen in Amerika, Engeland, Spanje, door en uit naam van de islam(ieten) !!.

    deze aanvallen op Irak , en de taliban waren een vergelding voor het onnodige bloed vergieten in onze samenleving.

    en als troostprijs halen onze regenten nog meer moslims hierheen , en staan hen toe hier hun helse ritte voort te zetten , en jij faciliteert dit als er binnen onze samenleving(en), burgers het leven laten door aanslagen van deze islamieten .

    knappe vent , vertel dit verhaaltje op straat , dat jij achter de eventuele aanslagen staat en er niet genoeg burgers de dood in gejaagd kunnen worden , omdat jij vindt dat dit een evenredig aantal moet zijn met de burgers die de islam in hun thuislanden gemaakt heeft .

    ik wed , dat je volle zalen trekt in het ziekenhuis waarin je opgenomen wordt na je verhaal .

    de media van links alzo , die bombarderen je tot hun nationale held !!.

    1.   

      en Simon , het is door toedoen van de Internationale Socialisten en hun maakbare samenleving !!, dat dictators als Gadaffi vermoord is door zijn volk , nu Assad in de problemen zit .

      in beide landen , (of beide dictators) , was de islam geen staatsgodsdienst !!, dit moet je toch aan het nadenken zetten ?, hoop ik .

      ,tot op heden zijn juist deze stromingen de Internationale Socialisten met hun maakbare samenleving , en die kokosnoot uit Amerika , verantwoordelijk dat de soennitische tak(ken) binnen de islam , het regentschap krijgen en hebben in de Arabische wereld , de gevolgen zien en horen wij , christen worden afgeslacht , of verdreven , anders geaarde , krijgsgevangen ect,ect worden afgeslacht , en christelijke vrouwen worden tot slavin gemaakt !.

      en verkocht zelfs aan Turkse moslims , en dit alles door de Internationale Socialisten met hun maakbare samenleving!!.

  53.   

    Veel mensen zijn bang, Geert geeft duidelijkheid . Heil Geert. Kunnen we eindelijk die linksen opsluiten en uitzetten. Terug naar de tijd dat de mensen nog veilig en gelukkig waren. Bouwenstein moet brommen, foute man……… ?

    1.   

      U suggereert, beste puttertje, dat Geert democratisch niet helegaar zuiver op de graat is. Dat ligt hier erg gevoelig hoor.

      1.   

        @B
        Uw domheid doet opgeld aan wat Einstein stelde inzake eindeloosheid.

    2.   

      @Puttertje
      Gat u dat ook even melden op de Philippijnen? Komt door Geert, niks aan de hand mensen, het is niet islam!
      Kortzichtige geest!

  54.   

    ben blij met het tijdelijk resultaat maar het zecht weinig, wat ik alleen niet snap dat vvd nog steeds op 20 zetels staat, vooral na al die leugens en wat er nu allemaal aan de hand is, nu weer een vrouw met kind aangevallen in tilburg de man was verward en droomde dat hij die vrouw moest aanvallen. en alles maar toelaten in dit land en de mensen staan er nog achter ook. als je verder kijk dan zie je de waarheden, het publieke nieuws wordt gewoon de mond gesnoerd en alles wordt maar geromantieseerd. mense doe je ogen open, of wachten jullie allemaal tot het helemaal uit de hand loopt, ik stem geert dat is 1 ding wat zeker is hij verwoord alles dan niet altijd goed maar er zitten zoveel waarheden in, maar mensen houden zich maar 1 ding vast en willen niet verder luisteren. dus stem pvv en weg met de vvd, ik ben een hollander opgegroeid met nederlandse normen en waarde met onze tradities, zou ik dat niet willen had ik wel geemigreerd..

  55.   

    Wilders’ succes staat als graadmeter van de toenemende onvrijheid in ons land. Telkens rechten worden afgenomen en verplichtingen worden opgelegd krijgt Wilders meer stemmen achter zich Het probleem is niet Wilders , maar zijn de anti-populisten. Regeren tegen het volk blijf je niet ongestraft doen.

  56.   

    29 Zetels lijkt een hele hoop, maar het is minder dan 20% van het totaal. Om een meerderheidsregering te vormen, moeten er dan nog minstens 3 partijen bij. Maar is dat een reële mogelijkheid?

    Omdat de grootste partij doorgaans de premier levert, zouden de aanschuivende partijen allemaal het premierschap van Wilders moeten steunen.

    Er zal nog heel wat geld naar de verkeerde doelen moeten stromen voordat dat er van komt.

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!