Zet de televisie meteen uit als je kinderen deze reclame voorbij zien komen…

Als je nog een aangenaam kerstfeest wil vieren met je kinderen, doe je er verstandig aan ze niet te laten kijken naar deze commercial.

Op elke basisschool had je er wel eentje: de schoolpestkop die tegen kleuters ging vertellen dat de Goedheiligman helemaal niet echt bestaat. En dat zwarte piet gewoon je oom is met wat bruine schmink op z’n gezicht. En het paard van Sinterklaas? Je dacht toch niet dat zo’n beest écht over de daken kon lopen? Etters die jongere kinderen daarmee lastig vielen konden vaak genoeg snel tot de orde worden geroepen, maar helaas is dat niet het einde van het verhaal.

Anno 2015 is die grote pestkop helaas terug.

En deze keer is het echter geen 11-jarig kind dat zich verveelt, maar een heus miljoenenbedrijf dat besloten heeft om kinderen te treiteren. Het gaat om Paypal: de website waar je mobiele betalingen kan verrichten als je een rekening opent met je e-mailadres. Dat lijkt verder onschuldig – en zelfs nuttig in het digitale tijdperk – maar in een nieuw tv-spotje dat deze Kerstmis wereldwijd getoond wordt laat het bedrijf zich van z’n allerkwaadste kant zien:

Dat heb je goed gezien: twee kinderen vertellen tegen elkaar dat de Kerstman helemaal niet bestaat en dat het papa en mama zijn die de cadeautjes komen regelen. Momenteel is het spotje nog niet in Nederland te zien, en hopelijk blijft dat ook zo. Maar aangezien Paypal ook actief is bij ons valt het niet uit te sluiten dat deze reclame binnenkort ook op de Hollandse buis te zien is.

1

Je bent dus gewaarschuwd: als je kinderen geloven in Sinterklaas of de Kerstman – zorg dan dat je de televisie op tijd uitzet. Voor je het weet heeft een groot Amerikaans bedrijf ze anders namelijk verteld dat alles nep is en papa en mama gewoon zélf de cadeautjes onder de kerstboom leggen. Makkelijk online betalen is mooi, maar je kinderen in tranen is nu ook weer niet de bedoeling…


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.