Ze dachten een rustige vliegreis mee te maken, maar toen gingen hun stewardessen helemaal los

Het gebeurt met enige regelmaat dat vliegtuigen plotseling een tussenlanding moeten maken omdat er een probleem is. Toch is dit verhaal bijzonder apart.

Als je hoort dat een vliegtuig plots een tussenlanding moest maken omdat er een probleem was ga je ervan uit dat een passagier zich niet gedraagt óf dat er een technisch probleem is. Vaak is dat ook zo. In dit specifieke geval was het anders. Heel anders:

Er zijn veel redenen om een tussenlanding te maken, maar de reden van een tussenlanding van een Delta-vlucht anderhalve week geleden is wel heel opmerkelijk: vechtende stewardessen.

De reden van de ongeplande tussenlanding kwam pas een paar dagen geleden naar buiten. Vlucht 2598 was op 22 januari onderweg van Los Angeles naar Minneapolis toen twee stewardessen ruzie kregen over het werk. De discussie liep zo uit de hand dat de vrouwen elkaar te lijf gingen. Een derde stewardess, die de boel probeerde te sussen, kreeg een klap in haar gezicht.

Toen de piloot geïnformeerd werd over wat er gebeurde besloot hij om in te grijpen. En terecht natuurlijk. Stewardessen moeten niet alleen passagiers bedienen, maar ze zijn ook nog eens verantwoordelijk voor de veiligheid aan boord van het vliegtuig. Als zij losgaan op elkaar brengen ze de veiligheid van iedereen in gevaar. En dat kan niet geaccepteerd worden.

Na de tussenlanding werd het vechtende personeel uit het vliegtuig gehaald en vervangen. Daarna ging het vliegtuig weer op pad.

Na de vlucht kregen de passagiers terecht een excuusbrief van de luchtvaartmaatschappij waarin Delta zijn excuses aanbiedt:

“Sommige leden van ons team hebben niet hun beste gedrag vertoond. We verwachten van onze crew dat ze altijd beleefd en professioneel zijn. Wat jullie hebben ervaren was verre van dat. Het spijt ons dat we onze belofte niet hebben kunnen waarmaken vandaag.”

Heb jij ooit zoiets meegemaakt?


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

1 reactie

  1. Impon de Rabilia

    Die luchtvaartmaatschappijen doen tegenwoordig echt ALLES om klanten te trekken.

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.