Toename aantal evenementen stimuleert zakenleven


screen-shot-2016-11-15-at-15-11-59
Foto:

Uit onderzoek van meerdere onderzoeksbureaus (o.a.: ABN AMRO insights) blijkt dat het aantal evenementen de afgelopen zomer enorm is toegenomen t.o.v. eerdere jaren. Hierbij kun je denken aan festivals, bedrijfsevenementen en food & drink evenementen. Met name de eerste en de laatstgenoemde zijn enorm in aantallen toegenomen. 


Organisatoren

Enkele grote organisatoren als ID&T, B2S en Rollende keukens beamen het feit dat het aantal bezoekers het afgelopen jaar flink verdubbeld is.



Leveranciers & Partners

Het stijgende aantal bezoekers heeft positieve impact op organisaties die producten en diensten dienen te leveren aan de evenementen. Allereerst stimuleert het natuurlijk de werkgelegenheid en de omzet, maar daarnaast betekent het ook direct dat meer mensen in aanraking kunnen komen met hun merk. Denk bijvoorbeeld aan bedrijven die complete barploegen klaarstomen om een evenement te draaien. Hoe meer bezoekers er op het evenement aanwezig zijn, hoe meer mensen in aanraking komen met hun krachten en dus hun merk. De leveranciers en partners kunnen de evenementen dus ook goed gebruiken als marketing kanaal. Je kunt je voorstellen dat wanneer je op een evenement bent als 18 jarige en opzoek bent naar een bijbaan, het een droombaan is om gratis entree te hebben en drank in te schenken op een van je favoriete festivals. Dit is dan ook wat veel leveranciers en partners doen. Door hun personeel in bedrukte t-shirts aan het werk te zetten, overal op het terrein vlaggen te plaatsen en mensen met flyers door het publiek te laten lopen, hebben deze partijen direct een enorm marketing bereik. Naast het enorme bereik, zijn de marketingkosten ook relatief laag bij deze opties. T-shirts laten bedrukken met een logo kan namelijk vaak zeer goedkoop, zeker bij grote aantallen en daarnaast kunnen de shirts hergebruikt worden. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de vlaggen (incl. masten) die geplaatst worden.


Bezoekers

Uit het onderzoek komt met name naar voren dat de bezoekers bereid zijn om enorme bedragen te betalen voor een ticket, het wordt als een ‘dagje weg’ gezien. De evenementen van tegenwoordig zijn geëvalueerd tot complete licht-, geluid- en vuurwerkshows. De organisaties steken enorm veel tijd in de aankleding ervan en de beleving. Mede door de beleving geven veel mensen aan graag naar evenementen te gaan en bereid te zijn soms hoge bedragen te betalen voor een ticket.

Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!