Mooi! Italiaanse marine neemt Duitse NGO-watertaxi voor Afrikaanse migranten in beslag

Een Iers schip redt enkele bootmigranten. Bron: Irish Defence Forces / Wikimedia Commons.

Zo, dat scheelt in ieder geval weer één schip van een particuliere organisatie die allerlei kansarme Afrikaanse migranten komt oppikken in Libië om ze vervolgens in een EU-haven te deponeren.

De Italiaanse marine heeft een schip dat toebehoort aan een Duitse particuliere organisatie in beslag genomen.

De Italianen werken namelijk overuren op de Middellandse Zee om te zorgen dat de illegale migratie tot een minimum beperkt wordt. Raddraaiers van NGO’s hebben zichzelf echter de taak gegeven om desondanks te proberen om zoveel mogelijk Afrikaanse vluchtelingen – van wie de meesten overigens helemaal geen vluchteling zijn – toch naar het Europese vasteland te brengen. Wat die mensen hier precies kunnen doen is onduidelijk (bijna allemaal geraken ze in de bijstand), maar wat zou het toch ook? Het is nu eenmaal ‘fatsoenlijk’ om dit overvolle continent nog wat voller te laden, nietwaar!

Nou, voor één Duits schip dus niet meer. Voor het vaartuig van “Jugend Rettet” valt nu het doek, want de Italianen namen het in beslag op verdenking van het faciliteren van illegale immigratie. Yahoo News:

“Italian authorities on Wednesday impounded a German NGO’s migrant rescue boat on suspicion of facilitating illegal immigration, police said.

The Iuventa, operated by the Jugend Rettet organisation, was “preventatively” impounded on the Italian island of Lampedusa on the orders of a prosecutor based in Trapani, Sicily, the state police force said in a statement.

“Enquiries begun in October 2016, and conducted with the use of sophisticated techniques and investigative technology, have produced circumstantial evidence of the motorboat Iuventa being used for activities facilitating illegal immigration,” the statement said.”

Andere organisaties weten zich hiermee hopelijk ook gewaarschuwd, want behalve Jugend Rettet zijn er nog acht andere NGO’s die actief de Middellandse Zee bevaren in de hoop als watertaxi voor Afrikaanse migranten te dienen, en zoveel mogelijk van die mensen een overtocht naar Europa verlenen.

Laten we hopen dat de Italiaanse havens binnenkort vol liggen met in beslag genomen boten van deze naïeve NGO’s. Want laten we wel wezen: er zijn inmiddels meer dan een half miljoen Afrikanen de Middellandse Zee overgestoken, en vele anderen zijn verdronken. Het leed dat wordt aangericht door deze onverantwoordelijke organisaties en hun doe-het-zelf-migratieplannetjes is te groot om op te noemen. Het is derhalve hoog tijd dat die taxidiensten aan banden wordt gelegd, en het doet een mens dan ook goed om te zien dat de Italiaanse marine daar reeds mee begonnen is.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

37 reacties

  1. HaZ

    Over dit soort dringende europese aangelegenheden, zoals het doorlichten van de NGO’s
    mbt het faciliteren van illegale entries, hoor je ons aller Franske Timmermanske niet.
    Of zou het plofkopke vakantie vieren in Polen……

    1. Floris

      Er zijn zo ontzettend veel ultra-linkse NGO’s actief met subsidie, dat geloof je gewoon niet.

      Linkse ambtenaren op alle ministeries en de organen daaronder strooien daar al decennia mee.

      Het uitmesten van het ambtenaren-apparaat is noodzakelijk wil West-Europa orde op zaken kunnen stellen.

      1. corfo

        @ Floris.
        Helemaal mee eens en ik heb al vaker gesteld dat de gehele laag van “boven-ons-gestelden” zou moeten worden weggevaagd en vervangen door échte deskundigen en niet door vriendjes-van….

  2. Ni28

    Goed zo, Italië! Pak al die schepen af van deze “officiële” uitvoerders van illegale immigratie. Het is niet genoeg om een gekke Merkel te hebben daar krijt zij nog hulp bij van deze ngo’s. Zij bepaalt en verdeelt. Met deze aanpak zal haar domheid mogelijk aangepakt worden. Hopelijk doorziet de kiezer het straks en straft haar af. Zij en haar helpers horen achter de tralies voor het weggeven van geciviliseerde Europa aan de wilde bezetters.

    1. Ni28

      En het Journaal zwijgt in alle talen hierover. Komt het soms niet goed uit? Dan maar liever wat langer over eieren spreken.

  3. Roughwood

    Dat er meer mogen volgen! Maak een einde aan die stroom non-vluchtelingen, dan wordt het verdienmodel van de gelukszoekersindustrie vanzelf om zeep geholpen en kunnen we ons geld besteden aan ECHTE vluchtelingen die onze hulp wel hard nodig hebben.

  4. Ritter

    De Europese leiders moeten een voorbeeld nemen aan het plan van Trump om de massa immigratie in te dammen en de eigen bevolking te beschermen.

    Donald Trump Unveils Merit Based Immigration Reform
    http://www.breitbart.com/big-government/2017/08/02/donad-trump-unveils-merit-based-immigration-reform/

  5. poldi

    Mooi en nu nog de overige schepen aan de ketting van de ellende creerende zieligheidsindustrie

    1. Hetzalwelweer

      Niemand heeft het lef om de door dhr. Soros gefinancierde partijen dwars te liggen. Ze zullen blijven komen….nee niet komen….ze worden gehaald….met schepen tegelijk, alleen maar om chaos te scheppen.

  6. Duckday

    Al deze mensen moeten een flinke straf krijgen het zijn mensen smokkelaars Die hier zwaar betaald voor worden Met deze gelukszoekers worden miljoenen verdiend Nederland blijft maar subsidie verstrekken aan deze smokkelaars Ook Duistland doet mee De leiders doen net of ze niets weten Op pakken die hap Justitie is weer VVD doet hier niets aan

  7. Lex

    Dit is tocht te zot voor woorden, hier zakt je broek toch vanaf.

    Nu duidelijk bewezen een er pendeldienst taxidienst is.

    Wanneer word aan deze gelukzoekers nu eens een halt geroepen. Wanneer komt er een echte dicht buitengrens voorzien van de nieuwste technologie zoals drones met infrarood camera’s Sensors op de hekken kunnen ook mensen detecteren.

    Kortom waar een wil is en geld daar is een weg.

    1. johnenanne

      Helemaal eens.

  8. Kodi

    Zal eens tijd worden dat de wal het schip keert. Beschouw dit soort NGO’s als criminele smokkelorganisaties en behandel hen ook zo, compleet met celstraffen en verbeurdverklaringen.

  9. johnenanne

    Graag namen en adressen van de overige NGO’s, zodat iedereen ze kan aanschrijven over hun onrechtmatig handelen, en alle subsidie’s te laten stoppen en de club ontbinden.

    1. Kodi

      Ik zeg: Doen!

  10. johnenanne

    Waar blijven de buitengrenzen die de EU heeft toegezegd?
    Kunt u zich voorstellen wat er gebeurd als EU-bestuurders de Directie gaan voeren bij Safaripark De Beekse Bergen, en de leeuwen afgelopen Roze Maandag de
    Tilburgse Kermis bezocht hadden, doordat het buitenhek nog niet was gerealiseerd.

  11. meijer61200

    Ik hoor AFD nog helemaal niet???Kan dat nou???

  12. corfo

    Ik mis tot nu toe reacties van onze meest linkse meelopers.
    Langzamerhand wordt hen de mond gesnoerd door steeds meer aan het licht komende duistere praktijken van hun “grote leiders”.

  13. Chinook

    De wederopstanding van de West Indische Compagnie II (1675)

    In een kort tijdsbestek is de wederopstanding van de West Indische Compagnie een feit geworden, maar dan in een ander jasje.

    De Heeren van Tien, de opdrachtgevers van de WIC II cruisecompagnie zijn de tegenwoordige NGO’s, artsen zonder grenzen en individuele goedvolk clubjes.

    Deze NGO’s en clubjes vinden het nodig om hun schuldgevoel op de schouders te leggen van alle Europeanen, gesteund door onze hypocriete leiders.

    Hun doel is zoveel mogelijk gelukzoekers, welke worden aangevoerd door mensensmokkelaars, te vervoeren naar Europa waar zij dan gebruik kunnen maken van al de sociale voorzieningen die deze landen bieden, waarbij Nederland de hoofdprijs is.

    Hoeveel geld in deze transities omgaat tussen NGO’s en de leverende partijen is mistig, maar verschillende berichtgeving omtrent dit gegeven borrelen steeds meer naar boven.

    En nu komt de ware VOC mentaliteit naar boven, u weet wel waar Balkende zo naar snakte en verwees. Sommige Nederlandse reders en goedvolk clubjes hebben dit goed in hun oren geknoopt, vooral zij die op het punt van faillissement staan. Er is zo een nieuw verdien model ontstaan.

    De NGO’s charteren diverse schepen en onderhouden een veerdienst naar het Europese vasteland om daar hun kortstondige passagiers die via de rescue zone aan boord zijn geklommen af te leveren.
    We hebben het hier niet over tientallen maar over duizenden.

    Het grootste deel van deze veerdienst bestaat uit Nederlandse schepen die uitgevlagd zijn en particulieren onder Nederlandse vlag varend, zij opereren dicht onder de kust van Tripoli en schuimen deze kustlijn af, zij staan volgens vele berichten in contact met de leveranciers (zie hier de wederopstanding van de West Indische Compagnie II welke goed is in het transporteren van niet betalende passagiers).

    Iedere Nederlander kan dit verhaal controleren en wel via Marine Traffic.com , deze site geeft via het AIS systeem de positie door van het schip en de gevaren track, koers en vaart door.

    1) Ga naar de site Marine Traffic.com.

    2) Klik op Liv Map en zoem in op de kustlijn bij Tripoli.

    3) Klik op button vessels en kies all vessels.

    4) Ga met de muis op een scheepspictogram staan en klik daar op.

    5) We krijgen nu alle info van het schip. Kijk naar de benaming S.A.R. zone.

    6) Druk op de button Past Track en we zien De track die het schip gevaren heeft en nog vaart.

    7) Blijft men deze schepen volgen dan zien we ze na verloop van tijd naar het Europese land varen
    en weer terugkeren naar de kust van Tripoli.

    Welke rederij en partikulieren zich bij de Nieuwe West Indische Compagnie II gevoegd hebben mag u zelf uitzoeken, maar hun hoofdkantoor is gevestigd in Breda.
    Wat ik echt onvoorstelbaar vind is, als een vrachtwagenchaufeur wordt aangehouden met onbedoeld verstekelingen aan boord, dan heeft deze man een probleem. Maar deze NGO’s die met duizenden economische vluchtelingen de Europese kust belagen wordt geen strobreed in de weg gelegd.

    Is er iemand in de politiek die mij dit beleid kan uitleggen, want linkson of rechtom wij zullen het betalen en ik heb er recht op om te weten waar mijn belasting geld heengaat.

    Na maanden van observatie van deze zg hulporganisatie’s vwb de uitvoeren voor de kust van Tripoli , is voor mij duidelijk geworden hoe de hazen lopen, het zal niet lang meer duren of ze zetten landingvaartuigen in, zodat deze gelukzoekers geen natte voeten meer krijgen tijdens de overtocht naar het Europese vasteland.

    Nog even en ook Rutte verteld u “Wij kunnen dit aan” terwijl dit godsvergeten land snakt naar rust en echte leiders met visie. Deze vloedgolf van economische vluchtelingen zullen onze sociale kassen ledigen en hier generatie’s lang gebruik van maken en ondertussen onze cultuur vernietigen.

    Het hypocriete van onze politiek is ,dat er geen enkele belangstelling is in een doorberekening van wat deze import ons kost en de levensstandaard waarin onze kleinkinderen belanden.

    Er is een rapport gemaakt door Van de Beek (48) is wiskundige en antropoloog en gepromoveerd in de sociale wetenschappen. Hij doet al jaren onderzoek naar de kosten van de immigratie. Dat thema ligt in de academische wereld bijzonder gevoelig, merkte hij. ,,Uit mijn onderzoek blijkt dat niet-westerse asielzoekers heel vaak in de bijstand zitten en economisch nauwelijks bijdragen. Mijn stelling is: de verzorgingsstaat wordt door de massa-immigratie onhoudbaar.”

    Zie http://www.ad.nl/binnenland/stop-massa-immigratie-om-de-verzorgingsstaat-betaalbaar-te-houden~aae4b1cb/

    Up-Date Aanvoer dobbernegers.

    Op 28-07-2017 is de VOS “Prudence” vertrokken uit de haven van Valletta Malta (na het debarkeren van zijn lading gelukzoekers ) momentheel bevindt de VOS “Prudence” zich weer voor de kust van Tripoli ( Koers/Vaart 269 RW 5,9 Kn) om de volgende lading gelukzoekers te embarkeren, om ze vervolgens naar het Europese vasteland te verschepen.

    Bovenstaande geldt ook voor het onderstaande Nederlandse schepen.
    1) “SEEFUCHS”

    2) “SEA-EYE”

    1. K.Dopper

      Iemand die met droge ogen de term ‘dobbernegers’ gebruikt plaatst zich überhaupt buiten elke redelijke discussie.
      Daar gaan we dus geen energie aan besteden.

      1. IJscoman

        Wie bedoel je toch met ‘we’, megalomane narcist. De pluralis majestatis is voor het gewone voetvolk niet weggelegd. Oh wacht…. Wikipedia zegt daarover: “de majesteitsmeervoud is het gebruik van het meervoud terwijl men naar zichzelf verwijst, dus in plaats van “ik”, om de eigen belangrijkheid te benadrukken.”

        Oh, dan klopt het wel.

        1. K.Dopper

          Deze bijdrage bevat geen argument. In het geval van IJscoman is dat overigens meer regel dan uitzondering .

          1. IJscoman

            Het bevat feiten droplul, maar daar kan jij niet mee overweg.

          2. K.Dopper

            Na het woord ‘dobberneger’ ging ik er niet van uit dat de auteur iets zinnigs te melden heeft. Mensen die het woord ‘droplul’ gebruiken verdienen overigens evenmin een aandachtig gehoor.

      2. sjun

        De term Dobberneger dekt de scheepslading beter dan de misleidende term vluchteling.

        1. Zwarte band

          Zo is het maar net, want het zijn geen vluchtelingen.

    2. IJscoman

      Indrukwekkend stuk informatie Chinook!

      1. K.Dopper

        Een kinderhand is snel gevuld.

    3. Lex

      Zulke lappen met tekst ik denk dat weinige de moeite nemen om het te lezen.

  14. Chinook

    K.Dopper 1 minuut ago Login om te reageren

    Welke personen vallen onder “We”

    1. K.Dopper

      Iedereen met enig fatsoen in zijn donder. Ik vertrouw er nog steeds op dat we op dit blog die mensen met meervoud zijn aan te duiden.

      1. Floris

        “Iedereen met enig fatsoen in zijn donder.”
        ————————————————-
        Daar hoor jij dus niet bij, vieze trol.

        1. K.Dopper

          Niet zo boos schelden, Floris. Dat slaat alleen maar op jezelf terug.

    2. IJscoman

      Chinook, de waarheid is dat deze psychopaat (hij wordt door velen op dit forum zo aangeduid) solitair opereert en behalve van zijn twee holmaatjes Beukman en Guus Geluk, nooit enige bijval van wie dan ook krijgt.

      K.Dopper is een beroepstrol die hier dag in dag uit loopt te zieken en mensen uit hun tent tracht te lokken, teneinde ze daarna te sarren en beledigen.

e-mail:

 Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.