In schaamteloze email aan partijleden trekt Gert-Jan Segers de Jezus-kaart in een poging zijn steun voor liegende Rutte te verdedigen

Gert-Jan Segers in de Tweede Kamer, met in zijn kielzog fractiegenoot Joel Voordewind. © DDS.
Foto: Gert-Jan Segers in de Tweede Kamer, met in zijn kielzog fractiegenoot Joel Voordewind. © DDS.

Ga. Je. Schamen. Man.

Als deze email, die ChristenUnie-leider Gert Jan Segers aan leden en andere belangstellenden van zijn partij mailde, niet de meest hypocriete email van het jaar is weet ik het ook niet meer. De man voelde zich duidelijk gedwongen om tekst en uitleg te geven over de onbegrijpelijke steun van zijn fractie aan premier Rutte. En dus kwam hij met een historisch flauwekulverhaal op de proppen, waarin hij vooral zo vaak mogelijk de naam van “Jezus” gebruikt.

“Deze week was het een half jaar geleden dat het nieuwe kabinet beëdigd werd. Tegelijk was het misschien wel de meest intensieve week die we sindsdien beleefd hebben,” begint hij zijn email. “Achter de schermen onderhandelden we over de voorjaarsnota en voor de schermen was er een zwaar, bewogen debat over de gang van zaken rond de afschaffing van de dividendbelasting waarvan u hier mijn bijdrage kunt nalezen. Daarin reflecteer ik ook op mijn eigen rol daarbij.”

Vervolgens geeft hij aan te beseffen dat het aanzien van de politiek een behoorlijke klap heeft gekregen:

“Wat ik in ieder geval zeker weet, is dat het geen goede week was voor het aanzien van de politiek. En dat raakt me zeer. Juist omdat wij er volop deel vanuit maken.”

Dat moet in normale tijden natuurlijk voldoende zijn om de steun voor een premier in te trekken. Maar dat doet Segers niet. Want Jezus.

Politiek is niet altijd even verheffend, maar het is geen plek waar christenen hun handen van af moeten trekken. Integendeel.

Zo nemen we vol overtuiging onze plek in. Niet uit verliefdheid op een paar stoelen in de Staten-Generaal of in de Trêveszaal, maar omdat we ook in Den Haag Jezus willen navolgen. Omdat we middenin dat soms ruige bedrijf het goede willen doen voor onze naasten en voor ons land.

Oh? Het “goede doen” betekent keihard liegen tegen kiezers én de Tweede Kamer? En “Jezus navolgen” betekent dat je de krachten bundelt met de farizeeërs? Ja, blijkbaar wel.

Ik denk deze weken ook veel aan al onze partijgenoten in gemeenten waarvan velen betrokken zijn bij collegevorming. Ook in al die gemeenten mogen we Jezus navolgen en het politieke verschil maken.

Maar juist na deze week besef ik als geen ander hoe kwetsbaar we zijn als feilbare mensen in een politiek klimaat waar je zomaar de schijn tegen kunt hebben. Ook lokaal. Laten we elkaar blijven opdragen in onze gebeden en God steeds vragen om wijsheid, inzicht, een zuiver hart en moed.

Je moet maar durven: de naam van Jezus en God continu gebruiken terwijl iedereen weet en ziet dat je ongekend hypocriet bezig bent. Je zou het schaamteloos noemen, maar blijkbaar is Segers zo van God los dat hij dat soort gevoelens al lang niet meer kan ervaren.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

94 reacties

  1.   

    “Maar juist na deze week besef ik als geen ander hoe kwetsbaar we zijn als feilbare mensen in een politiek klimaat waar je zomaar de schijn tegen kunt hebben.”
    ——————————————————————————
    De schijn tegen kunt hebben…

    Hij blijft gewoon doorliegen.

    1.   

      Wat dacht je dan?

    2.   

      Jezus leent zich niet voor politiek! Dat heeft hij ook nooit gedaan. Christelijke politiek bestaat zeker wel, maar om daar de naam Jezus voor te gebruiken is er gevaarlijk. De Bijbel bevat vele wetten die gebruikt kunnen worden in landsbestuur. En landsbestuur is nodig! En Christelijk landsbestuur nog meer! Toch geeft de Bijbel en Jezus vooral geen antwoordt op ‘’hoe’’ je dat beleid moet verwezenlijken. Elke tijd is anders, ‘’hoe’’ vraagt daarom in elke tijd een andere manier. De naam Jezus is geen ‘’toverwoord’’ die je overal doorheen kan weven. Wij zijn zelf verantwoordelijk voor ‘’hoe’’ wij in het leven staan. Het goedkoop gebruiken van de naam Jezus, neigt tot vloeken. Jezus is de persoonlijke naam van een persoon, Christus is de Goddelijke koninklijke naam. Jezus achtige politiek is uitgesloten, Christelijke politiek kan wel. Maar dan gebaseerd op de gehele Schrift niet alleen op het Nieuwe Testament.

      1.   

        Orthodoxe christenen zijn even fanatiek en ongenuanceerd als fundamentele moslims, dat blijkt. Jammer voor Pascal dat christenen geen eigen sharia hebben.

        1.   

          Dit fanatieke gedoe was paar weken geleden te zien toen Dik-Faber ook CU een aanvaring had met Dion Graus (PVV) Het ging over rituele slacht, zoals die wordt beoefend door joden en moslims. Tjonge, de stoom kwam bij mevrouw Dik-Faber uit de oren. Ze werd ontzettend kwaad en die episode in een commissievergadering kostte haar 2 jaar van haar leven. Zoals bij moslims de Koran alles leidend is, gaat dit op voor de letterlijke Bijbel bij CU mensen. Ik woonde vroeger als kind in Veenendaal. Ging je op zondag fietsen in Achterberg en de kerk ging net uit dan liep de weg vol met zwart volk en denk maar niet dat ze een stap opzij deden. Dit soort gedrag zorgde er voor dat ik uiteindelijk atheïst ben geworden.

          1.   

            Jubbe ,
            Ik ben gedoopt als RK . Die kerk heeft niets als zwarte pagina’s toh . Zelf overtreden ze elk gebod wat Mozes gekregen heeft van god . Gij zult niet doden .Hoeveel zijn er in de naam van het RK geloof niet vermoord .Hebt uw naaste lief Ja mooi behalve als het een homo is . En ga zo maar door . Geloven dat er iets meer is als dit Ja .Geloven in de kerk Nee !!

          2.   

            Het gedrag van mensen heeft geleid tot het feit dat u atheist bent geworden? Heel erg zwak!
            Natuurlijk zijn veel kerkmensen ontzettend hypocriet, helemaal eens en natuurlijk is dit zo fout als wat…maar dat heeft weinig met het geloof in God te maken….zoals dit ook geldt voor veel kerken….regeltjes, regeltjes en nog eens regeltjes bedacht door mensen….niet door God….die bekrompenheid heeft niets daarmee te maken…erg kortzichtige visie van u…

  2.   

    Segertje is helemaal van het padje af. Goddeloosheid troef bij de CU.

  3.   

    Bij de velen die zich in de graf aan het omdraaien zijn kan nu Jesus in het rijtje bijgeschreven worden. Jesus die de leugens van Rutte tot waarheid moet zien te toveren namen de heer Segers. Hoe diep moet je gaan om mensen te belazeren. Zelfs de geloof moet het ontgelden. Maar is geloof dan ook niet alleen maar politiek waar het om macht gaat? En hoe bereik je mensen beter dan door hun diepe geloof? Een politicus hoef je niet geloven maar een godsdienaar toch wel. Het aantal gelovigen daalt en ook de heer Segers weet waarom al kijkt hij zo vroom. De tweede van de tien geboden zou de heer Segers toch moeten aanspreken.

    1.   

      Niet de tweede maar de derde van de tien.

    2.   

      Geloof niet een gelovige.

    3.   

      N28
      Vroeger geloofde vrome Katholieken in heksen en mensen die de duivel aanbeden .Die werden dan op de brandstapel gegooid .

      Nu eeuwen later geloven ze in Buma (CDA) Vd Staaij(SGP) en Seegers ( CU) .Deze mannen hebben de inquisitie vervangen .Vooral vd Staaij had ik het niet verwacht . Heb dat altijd een heel integer persoon gevonden ondanks dat ik het meestal totaal niet met hem eens ben.

    4.   

      Niet om het een of ander, Ni28, maar juist Jezus draait zich NIET om in zijn graf. Hij is nl. opgestaan, volgens de Bijbel hè, en zit nu aan de rechterhand van de Vader (mooie beeldspraak, trouwens). Misschien kan hij de Vader vragen om Gertjan weer op het rechte pad te krijgen. Want daar is Segers wel heel erg van afgedwaald.

  4.   

    Segers heeft in Egypte gewoond. Dan MOET hij weten hij schandalig de kopten daar worden behandeld.

    Ik heb hem er nooit over gehoord. Wel vindt hij dat de islam hier de ruimte moet krijgen.

    De hypocriet.

  5.   

    Een zakkenvuller, verder niks waard.

  6.   

    Hele enge religieuze partij de CU.

  7.   

    Met links naast Gert-Jan Segers een vuig en landverraderlijk figuur dat luistert naar de naam Joël Voordewind. Van wie we intussen weten dat hij maar één ding wil: Nederland volstoppen met gelukzoekers uit Afrika en Azië. Die hij hier het liefste levenslang kost en inwoning wil verschaffen. Met het oogmerk een paar zieltjes te winnen.

  8.   

    Gewoon een andere JEZUS verrader

  9.   

    Jezus en Mark volgen? Was het niet de Here Jezus Zelf die zei dat wie niet voor Hem is automatisch tegen Hem is?

    Gert Jan moet het nog maar eens teruglezen in het negende gebod in Exodos 20.

    1.   

      “Exodos 20“

      Pit is een echte Bijbelkenner, dat merk je aan alles.

      1.   

        @Ernst Quispel

        Niet zo kinderachtig, Ernst.

        Lees eens bij Exodus 20:16

        “Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste”.

        En wat doet Rutte III? Nou……….

        1.   

          @J.C.: W i m p i e is een zuigtrol vanaf den beginne, evenzo zijn vader, de vader van de leugen.

      2.   

        Ernst Quispel ,
        Ken jij Exodos 20 niet !!! . Dat staat in de ongekuiste versie van de bijbel lol . In de gekuiste hebben ze het exodus genoemd .

      3.   

        Blablabla! Blaaskaak!

    2.   

      Rechts-Pit loopt weer langs de feiten heen.

  10.   

    En Guus Gelul zit nu met zijn beentjes te trappelen, was het maar maandag…..de smerige gristen…..

    1.   

      Droef is een kenner van de Nederlandse literatuur en zinspeelt subtiel op de ezel die met zijn hoefjes trappelt bij het klaarkomen.

  11.   

    Ik vermoed dat de boosheid van Michael verklaard moet worden uit de liefde die hij koestert voor zijn Verlosser en Zaligmaker Jezus Christus.
    Kom niet aan Jezus, want dan kom je aan hem.

    1.   

      @Ernst Quispel

      “Ik vermoed dat de boosheid van Michael verklaard moet worden uit de liefde die hij koestert voor zijn Verlosser en Zaligmaker Jezus Christus”.

      Ernst, je hebt goed begrepen dat de enige ware God (van Israël), de God van Liefde is. En dat God’s eniggeboren Zoon, Jezus Christus is. Ik kijk verlangend uit naar de wederkomst van Jezus Christus. Satan heeft inmiddels zoveel mensen weten te verleiden, dat de wederkomst van de Gezalfde Verlosser niet lang meer op zich zal laten wachten.

      Wellicht wil Ernst Quispel, samen met mij, bidden voor het zieleheil van de ver- en misleide medemensen.

      1.   

        @J.C. amen

      2.   

        JC…god van liefde….hahaha sukkel!

  12.   

    Dhr Seegers kan eenvoudig geriposteerd worden. De weg naar de hel wordt geplaveid met goede bedoelingen. Kennelijk heeft de partij een andere heer gevonden in haar streven zich als van deze wereld te laten gelden. Ik vraag me af of een kraaiende haan binnen de landelijke partij nog wordt waargenomen.

    1.   

      Een opmerkelijke uitspraak van Sjun die zich in zijn uitingen van zieke moslimhaat in de regel maar met moeite door het gekraai van hanen verstaanbaar weet te maken.

      1.   

        @Ernst ja de islam moet vooral verdedigd worden en dat doet Ernst met heel zijn hart en ziel..

      2.   

        @EQ
        Waar leest u ene letter inzake moslimhaat in het comment van Sjun?

        1.   

          Ik volg de patiënt al wat langer. Hij houdt zelfs een islamofoob blog in de lucht.

          1.   

            Een patiënt? Wat is de vraag? Ome Ernst zal het beantwoorden, want hij is het nieuwe geluid van Nazi links, het nieuwe rechts….Heil Ernst….kwipspel…rukbunker analist of anaallist….

          2.   

            Jij als zéér, zéér, zéér warme pleitbezorger van de islam zal natuurlijk alles in het werk stellen om de islam te verdedigen en vooral uit de wind te houden, telkens weer opnieuw.
            Je zal het verdedigen met alles wat in je zit, sterker nog, aanmoedigen, verheerlijken,nog veel sterker, of erger nog!, je aanbidt het en vindt het echt verschrikkelijk dat hier in Nederland niet meer islam is..

          3.   

            @EQ
            Dat was de vraag niet.

          4.   

            Maar wel het antwoord, Toetssteen.

            Komt u hier alleen maar om te trollen?

  13.   

    De meeste hier schoppen er tegenaan maar geloven niet..

  14.   

    Jezus wat een hoop bullshit!

  15.   

    Politiek gebaseerd op geloof is zo wie zo niet te pruimen.

  16.   

    Voor de zichzelf christen noemende politici van CDA, CU en SGP: Jezus Christus waarschuwde, dat het niet aan mensen is om te oordelen, en waarschuwde nog nadrukkelijker dat liegen uit den Boze is.

    En wat deed het CDA in 2012 bij de Catshuisbesprekingen (VVD, CDA en gedoogpartner PVV). Het CDA loog schaamteloos over de oorzaak van het opbreken van de besprekingen (vraag het aan de CDA’er Hans Hillen). Het CDA had zich niet aan de gemaakte afspraken met de PVV gehouden, die op grond daarvan stopte met gedogen. Het valse leugenachtige CDA beschuldigde de PVV van de breuk en schamperde, dat de PVV een wegloper was.

    Ook afgelopen week deden CDA en CU of zij van geen memo bij de bespreking van het jaarlijkse kado ad € 1,4 miljard wisten. Achteraf hooguit de memo van de VVD. Achteraf blijkt de briljante (reorganisator van de belastingdienst) Wiebes een leugenachtige memo te hebben geschreven over de noodzaak om het dividend voor bevriende buitenlandse beleggers af te schaffen. De drie andere partijen hebben dus hun oordeel gebaseerd op 1 leugenachtige interne memo van de VVD. En op grond daarvan de Nederlandse belastingbetaler opgezadeld met een enorme belastingcadeau aan multinationals. Terwijl de beloofde afschaffing/verlaging van het eigen risico, dat aanzienlijk minder kost, niet mogelijk is. Wat een waardeloze onderhandelaars moeten dat zijn. En los daarvan: is Nederland wel in goede handen bij dergelijke (financieel) ondeskundigen? Die andere zichzelf christen noemende hypocriete politicus van de SGP (K. v.d. Staaij) vond een motie van afkeuring van de voltallige oppositie “een brug te ver”. Hij voelt zich kennelijk moreel beter dan de heer Wilder van de PVV, getuige het navolgende:

    De arrogante, oordelende en hooghartige Kees van der Staaij van de SGP vroeg vorig jaar tijdens een debat aan de heer Wilders van de PVV: wat zijn nou eigenlijk een paar christelijke waarden, waarvan de heer Wilders zegt daar moeten we voor staan en voor opkomen. De heer Wilders van de PVV repliceerde dat terecht met de opmerking dat een van de christelijke waarden is, dat Nederlandse politici moeten opkomen voor het Nederlandse volk.

    Volgens mij weet Kees van der Staaij van de SGP zelf niet wat christelijke waarden zijn. De SGP keurt immers het leugenachtige gedrag van Rutte I, Rutte II en Rutte III onder geen beding af. Zelfs afgelopen week niet, toen de leugen keihard vastgesteld werd. Het gedrag van de Nederlandse christelijke politieke partijen doen mij met de dag steeds sterker denken aan de vrome Schriftgeleerden, die Jezus Christus voor Pontius Pilatus (van de EU) beschuldigden, zo’n 2000 jaar geleden.

  17.   

    Ook kunnen de Christenen in hun eigen bijbel Romeinen 1,22 gaan lezen en ze moeten eens in gaan zien dat Adolf op diezelfde traditionele manier een plek in neemt als een profeet ook, de 4 en 5 mei film maand mei maand profeet, waar de entertainende industrie via beeldbuizen NU EENMAAL meer invloed hebben dan die prekers die in de regio de regie willen hebben en houden, want dat is wat religie is. Geloven is een werkwoord en dat kan je doen als je iets niet weet, je geloofd het dan maar omdat anderen het vertelde, of het waar was kan je dan niet controleren, net als DE AARDE = PLAT en de AARDE VERGAAT roepers met die dreigingen gaan preken, ook via internet nog steeds. Horen zien en voelen = communiceren, maar helaas hebben ze als apen die geld volgen nu het horen zien en zwijgen standaard in hun breins. In de kabbala van het GELD. Romeinse zonnekalender is nu 2018 jaar oud en gestart met als mijlpaal de geboorte van Jezus, de Joodse zonnekalender is nu 5777 jaar oud, die waren toen al een zonnekalender gestart, en hebben toen al iedereen overtuigd, de indruk gewekt en het beeld geschapen dat… genocide genesis verhaaltje kent iedereen wel toch? En dan die Moslims nog met hun Allah en Mohammed… zelfde variabelen in een ander jasje, met 1 zwevende geest en 1 dooie uit het verleden die je dan moet kopiëren want anders…. Christenen hebben 2 zwevende geesten jawel, zonder lichaam en die heten toevallig God en Duivel. Dus Christen = de islam x 2. Groeten van een Farao. En wanneer stopt Rome een keer met die God = Vader en Mens = Schaap SYMBOLEN IEDEREEN VOOR DE GEK TE HOUDEN?

  18.   

    Als super atheist wordt ik kost- en kotsmisselijk van dit hypocriet en christelijk gewauwel van Segers.
    Heeft eimand een emmer ?

    1.   

      @Poldi je bent iig iets.

  19.   

    Die godeloze man is echt van god los, en die leugenaar noemt zich christen? Om mee te mogen regeren wordt zelfs god aan de kant geschoven, jammer

  20.   

    Ik adviseer de heer Segers te gaan biechten op de overtreding van de 10 geboden. Misschien heeft hij dat al gedaan.

    1.   

      Biechten is in de Protestantse kerk niet de gewoonte.

      1.   

        Hey ome Ernst, de in z’n rukbunker zittende tissue veger is ook nog wakker.

  21.   

    Religieuze idioten horen niet in de politiek.

    1.   

      @westerling God heeft juist jou op het oog, Hij klopt aan jou deur en wacht tot jij open doet..

    2.   

      Daar denken sommige kiezers toch anders over. Idiote kiezers? Ja, daar zou de politiek van opknappen, als alle idioten het stemrecht ontnomen zou worden.

  22.   

    Een leugenaar die denkt het met zijn godsdienst goed te kunnen praten. Dat is nog walgelijker dan het weglachen van de massa leugens van Rubberen Rutte.

  23.   

    Niets aan de hand, de ChristenUnie is nu eenmaal In De Heer, en het verbaast mij hooguit dat ze niet vaker over Jezus beginnen.

  24.   

    Ik verwacht dat kwispel binnenkort deze dds gaat verlaten zijn argumenten verzwakken dagelijks en de waarheid word te moeilijk voor hem , enig zinnig antwoord blijft al geruime tijd uit ? Maar zoals gewend verlaat ook deze rat het schip voordat het gezonken is , en ik zou een beetje gas gaan geven en oprutten !!!!!

  25.   

    Al is links nog zo slinks de rechtse waarheid komt ook in dit moeras veel beter uit de inkt !

  26.   

    Met als belangrijkste redenen dat het daar niet zo stinkt!!!!

  27.   

    @frits , : Jezus man , OM God , moeilijke jeugd gehad , zeker blijven hangen in je twaalfde lekker spelen met je vriendjes of wanneer bleef je hangen in je droomwerrld !!

  28.   

    Een hoop holle woorden van Segers. Ondertussen leggen ze bij de CU de loper uit voor de islam om hen nog eens over te nemen. Ik voorspel dat de meerderheid van toekomstige generaties, afstammelingen van dit soort christenen, nog eens moslim wordt. De leegheid van dat tegenwoordige protestantisme maakt dat mogelijk. Verwording en aanpassing onder druk is de toekomst.

  29.   

    Ahhh effe je biecht vertellen tegen je priester Gert Jan Segers wat je hebt wezen liegen dat het gedrukt staat. Hierna vergeeft de priester je in de naam van Christus van je zonden en ga heen Gert Jan Segers op naar de volgende leugen voor je kiezers.

    1.   

      Zcooby
      Seegers is een protestant .Die biechten niet zover ik weet .Wij Katholieken mogen alles uitvreten alles wordt ons vergeven zolang we maar biechten en de weesgegroetjes en onze vader bidden hahaha .

      Graag ter verificatie een reactie van een protestant .

      1.   

        En natuurlijk ook een donatie in het kerkzakje!!
        Dan ziet god dat het goed is!!!hahaha

  30.   

    Dit artikel is een ingenuanceerde tirade. Segers is in mijn optiek zelfs één van de meest integere mensen van de Kamer.

    1.   

      Guus, mocht je verwachten dat alle DDS redacteuren een juiste weergave van feiten en gebeurtenissen doen, kom je zwaar bedrogen uit.
      Maar ja, er moeten advertenties verkocht worden dus clicken maar voor de portemonnee van de DDS.

      1.   

        EU kok,

        In die illusie verkeer ik niet.

    2.   

      Natuurlijk vind Guus dat. Een mede-ouderling houd je altijd uit der wind, hoe erg je daarvoor ook moet liegen.

      1.   

        Holland,

        Segers noch ondergetekende bekleden het ambt van ouderling danwel diaken.

    3.   

      Wanneer je bewust liegt dan ben je niet integer. Als je gelooft in zaken die niet bestaan dan ben je niet integer. Dit soort mensen houdt nog steeds vol dat de aarde 6000 jaar oud is. Als je zo halsstarrig of dom bent dan deug je voor de rest ook niet. Je leven is gebaseerd op valse aannames. Als je vroeger in Veenendaal dit soort mensen naar de kerk zag gaan dan liepen ze. Fietsen mocht niet. Maar uiteindelijk decennia later komen ze met mercedes, bmw en ander duur spul naar de kerk. Dat mag dan wel.
      Maar de aarde is nog steeds 6000 jaar oud.

      1.   

        Ja JubbeFeenstra, het is onbegrijpelijk dat ogenschijnlijk verstandige mensen in deze baarlijke nonsens kunnen geloven.

        Dat mogen ze uiteraard, maar zielig is het wel.

      2.   

        JubbeFeenstra,

        U mag uiteraard roepen wie er wel en niet “deugt” in uw deugstraatje. Zo wordt de wereld overzichtelijk.

        Van deugkwalificaties onthoud ik mij liever.

    4.   

      Geeft dus aan, wat voor een flapdrol jij bent!

  31.   

    Was het niet Jezus die de arme en de zieken hielp . Dan kan seegers beter zijn biezen pakken als hij de partij van het geloof is . Samen met vd staaij en Buma .Want gij zult niet liegen . Dat overtreden alle drie de mannen al . Dan waar Jezus de arme en zieken hielp wordt hier voor de rijke gelogen .

    Dan zit er nog een na smaakje aan de CU waar je niets meer over hoord .NL het lek in de Commissie stikum . Toen duidelijk werd wie het was (hebben wij nooit mogen vernemen) .Legde Arie Slob zijn fractievoorzitter schap op en verhuisde naar Zwolle .

    1.   

      @Wheelboy zeker genas Jezus de zieke en was barmhartig maar Jezus kwam ook op plaatsen waar hij weinig uit kon richten vanwege hun ongeloof.
      Dit land is verziekt van ongeloof..

      1.   

        @Rechtsaf
        Klopt velen zijn ongelovig in de zin van . Ik geloof wel alleen niet in de RK kerk . Of welke kerk dan ook . Al die instanties spreken elkaar tegen .Geloof (lees kerken en moskeeën oid) maakt meer kapot dan je lief is .

  32.   

    Voor al, dat er in Tilburg, de stad met goede reputatie,
    op het trottoir, let wel, niet de stoep,
    mag schuifelen in donkere, koude maanden,
    mag ik graag grote geesten, als
    Jeroen Dijsselbloem en Eric Wiebes
    uit de diepste grond van mijn hart, danken.
    Ik besef, realistisch genoeg, meer dan voldoende,
    dat de handel achter Henry Keizer op respectvolle
    wijze, meer dan manieren, mag, kan en moet doorgaan!

    Petra Cecilia Maria Hermans

  33.   

    Politiek bedrijven samen met een bepaald geloof, dan vraag je om problemen.
    De coalitie partijen worden om zeep geholpen door de Rutte kliek, ze hebben een voorbeeld gehad van de PVDA en nog gaan ze in zee met de VVD, hoe stom kan men wel zijn.
    Onder leiding van Rutte wordt de Nederlandse burger steeds meer geknecht en mond dood gemaakt, wanneer worden we eens eindelijk goed wakker.??
    Het kan nog weleens uitlopen de komende drie jaar, dat Rutte zich moet verantwoorden voor een commissie/tribunaal, denk dat er niet veel overblijft van hem.

    1.   

      @Rexm en blijkbaar vindt een groot deel van de kiezers het erg fijn om genaaid te worden..

      1.   

        Rechts-Pit,

        Het is de reden dat veel kiezers nog steeds de rechtse D66, Forum voor Democratie, en PVV stemmen.

  34.   

    ChristenUnie-leider Gert Jan Segers is een grote JUDAS leugens en bedrog en dat noemt zich een Christen voor eigen belang macht hoogmoed en waanzin deze man is volledig de weg kwijt

  35.   

    DDS wordt op GeenStijl als bron voor hun maandagochtend-openingsartikel gebruikt: gefeliciteerd Michael!

    1.   

      Ja, DDS wordt daar ‘de retro-refo’s van De Dagelijkse Schandknaap’ genoemd.

      Complimenteus.

      1.   

        Qeutel, ken je het spreekwoord niet: ‘Het maakt niet uit wat er over je gezegd wordt, als er maar over je gepraat wordt’?

  36.   

    Huichelaars komen in de HEL.

  37.   

    Zorgen voor zichzelf,plucheplakken .

  38.   

    Segers is een christen en dat bewijst hij hier weer eens duidelijk, zij geloven altijd behalve al het hen even niet uitkomt dan liegen ze trouw mee en bedriegen in hun almacht het volk waar zij door betaald worden.
    Maar geen nood de kerk, (wasserette) van de zonden hebben daar altijd een oplossing voor.
    Breng je smerigheid maar hier, wij wassen alle zonden weg en je kunt opnieuw fijn verder liegen, dat is dus precies wat deze liegende hypocriet gewoon doet ook weer in deze mail.
    Maar de wasserette blijft open ook op zondag.

    1.   

      Ik begrijp dat atheïsten op dit punt moreel superieur zijn?

  39.   

    De Schepper fluisterde in de oren van lispel-koning Gert Jan Segers van de Judas Unie die vervolgens de boodschap doorgaf aan zijn Gutmensch gemeente; Jezus wil dat we de dividend belasting afschaffen !
    En Jezus houdt van Unilever !

    1.   

      Is rutte dan toch stiekem jezus ??

  40.   

    Deze goddeloze man geloofd niet in God hij wil zelfs God wel verraden om een machts positie in dit leugenachtige kabinet. En blijkbaar is de hele partij het met hem eens dus houden die mensen wel van een leugentje. Als God echt bestond zou gert jan onder de trein komen of door de bliksem worden getroffen, maar blijkbaar weet gertjan dat het geloof ook maar een leugen is.

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!