Bam! Malta sleept mensensmokkelende kapitein van NGO-migrantenferry Lifeline voor de rechter

De kleinste lidstaat van de EU is helemaal klaar met alle migrantenschepen die constant bootladingen gesmokkelde mensen uit Afrika komen droppen. Daarom gaat Malta nu de kapitein vervolgen van één van die schepen – de Lifeline, die er onlangs ook voor heeft gezorgd dat Nederland twintig extra migranten moest opnemen.

Ze zijn inmiddels de plaag van de Middellandse Zee geworden: de schepen van allerlei vluchtelingen-NGO’s die migranten uit Afrika voor de kust van Libië komen oppikken van smokkelscheepjes, en ze dan op zeewaardige schepen aan het Europese vasteland brengen in Italië, Malta of Spanje. De zuidelijke EU-lidstaten worden helemaal gek van die gelegaliseerde vorm van mensensmokkel en willen af van het idee dat hun landen dumpplaatsen worden voor kansarme economische asielzoekers.

Malta in het bijzonder is er helemaal klaar mee. Onlangs dat het land geregeerd wordt door een linkse regering, houdt men er tegenwoordig een snoeihard beleid op na. Een Duitse boot met ‘geredde’ migranten werd onlangs pas toegelaten nadat andere EU-lidstaten beloofden de migrantenlast van het kleine eilandje te verlichten.

Maar dat is niet waar het nieuwe, strenge Maltese beleid ophoudt. De eilandstaat gaat ook de sjoemelkapitein van de boot vervolgen voor zijn onzorgvuldige gedrag:

“De Duitse kapitein van het hulpschip Lifeline wordt door de Maltese justitie vervolgd. Volgens de advocaat van de organisatie wordt kapitein Claus-Peter Reisch berecht vanwege fouten bij de registratie van het schip. Hij moet maandag voor de rechter verschijnen.

De Lifeline lag een week voor Malta met ruim 230 migranten aan boord. Het schip wordt door de Duitse hulporganisatie Mission Lifeline gebruikt. Volgens de organisatie voer het schip onder Nederlandse vlag, maar Nederlandse autoriteiten hebben laten weten dat het schip niet officieel in Nederland staat geregistreerd.

Kapitein Reisch is vandaag voor de tweede keer door de Maltese politie verhoord.”

Terecht natuurlijk. Het is wel een keer welletjes geweest met die absurd grote toename van het aantal migranten uit het zuiden. En met de Europeaanse ‘hulpverleners’ die zich al sjoemelend een weg banen door de mensensmokkelaars om veerpont te spelen voor zoveel mogelijk migranten op de Middellandse Zee. Ooit is onze vrijgevigheid een keer klaar: Nederland keert al tientallen jaren voor miljarden aan ontwikkelingshulp uit aan Afrika, maar toch is dat voor velen nog niet goed genoeg en willen ze ook echt op Nederlandse bodem bivakkeren. Sorry jongens, maar dat gaat natuurlijk niet zomaar.

Voor Malta geldt dat natuurlijk ook, maar zij pakken de boel tenminste nu wat resoluter aan dan wij. Dus zet ‘m op, daar! Zet die Reisch maar lekker lang gevangen – hopelijk zal de afschrikwekkende werking daarvan die andere NGO-watertaxi’s dan ook met de staart tussen de benen terug naar Noord-Europa laten vluchten.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

9 reacties

  1. Two Ravens Black Kettle

    Laten we hopen dat Malta ook de twee grootste financiers van de mensensmokkelaars voor de rechtbank zullen slepen; Frau Merkel en zijn geoliede schandknaapje Roomrug Rutte.

  2. Two Ravens Black Kettle

    En wanneer wordt het management van Artsen zonder Geweten en de pedofiele s.exclub Oxfam Novib opgepakt voor het faciliteren van terroristen en mensensmokkelaars ?
    Dit syndicaat vaart onder NLse vlag.
    Hoe is dat mogelijk ?
    Welke minister is hier voor verantwoordelijk ?

  3. Ni28

    Aanpakken die zogenaamde helpers, mensen smokkelende ngo’s.

  4. DolleDries

    Kiel halen die piraten

  5. Rechtsaf

    Wat ze moeten doen is niet alleen deze kapitein aanpakken maar ook al die golddiggers die aan land komen..

  6. Ritter

    VIDEO: Hongaarse minister laat zich over migratie niet de maat nemen door BBC-reporter

    Zo kan het ook, Mark Rutte!

    https://opiniez.com/2018/06/28/video-hongaarse-minister-laat-zich-over-migratie-niet-de-maat-nemen-door-bbc-reporter/redactieopiniez/

  7. NoDoubt

    Als ze al die pendelbootjes aan de ketting leggen ivm mensensmokkel, door hun verdienmodel, want ze varen onder valse vlag, dan hoeven er geen afspraken meer gemaakt te worden. in de EU-top is nog niets concreets. Ze doen voorkomen dat alle 28 landen het eens zijn, maar de oostelijke EU landen willen geen immigranten opnemen, wel steun met geld. Het is dus weer fake. Daarnaast hebben de oostelijke landen gelijk door te zeggen dat de afrikanen niet onder de EU regeling valt om ze te verdelen over de EU landen. Voor hen geldt dat ze worden opgenomen waar ze het land binnenkomen, anders dan de vluchtelingen uit Syrie. Daar geldt wel dat ze verdeeld moeten worden over de landen. Maar daarvan zeggen de oostelijke landen weer dat Merkel niet had moeten roepen dat ze allemaal maar mochten komen, want dat schept een precedent. Daarvoor is zij ten volle voor verantwoordelijk en kun je niet andere landen mee belasten, en dat is ook weer in overeenstemming met wat Soros wil. Meer vluchtelingen geeft lagere lonen en is weer goed voor Multinationals die nog meer winst maken. Was het in de jaren 20/30 dat de directeur 4 keer modaal verdiende. Nu is dat 4000 keer. Lonen zijn stil blijven staan vanaf de jaren 70 en de druk op de inkomsten van de burger is gegroeid van 28% naar bijna 40%. En maar roepen dat het goed gaat????? Vluchtelingen worden in de watten gelegd en de politiek bepaalt wel dat de burger daar voor op moet draaien. Deze immigranten komen nauwelijks aan de bak en wij moeten dat financieren. Het lijkt mij een goed idee dat die politici zelf wat vluchtelingen in huis nemen op hun kosten, met Merkel Juncker en Macron voorop.

  8. sjun

    10 jaar vastzetten en de cumulerende kosten van de lading hoofdelijk op de man en zijn bemanning verhalen. Zo los je dit door Soros gekochte vervoer op.

  9. Gerlos

    De kapiteins van de veerboten weigeren en anders arresteren en de schepen in beslag nemen. Misschien dat dan helpt on al die gelukszoekers in die verre landen te houden.

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.