Eurofiele laaf Frans Timmermans: ‘De EU is geboren in concentratiekamp Buchenwald!’

Frans Timmermans – de nummer twee van de Europese Commissie – klopt zichzelf nog maar eens op de borst voor het bestaan van de EU. De Brusselse landenclub is op de één of andere manier retroactief verantwoordelijk voor het einde van het nazi-regime, op de één of andere wijze.

Een beetje eurofiel is vol van zichzelf. Ja, ik weet dat Timmermans tijdens zijn functie als eurocommissaris veel is aangekomen, maar dat bedoel ik nu niet. Waar ik het wel over hebt: eurofielen zijn altijd bijzónder blij met zichzelf. Ze staan immers aan de ontegenzeggelijke goede kant van de geschiedenis. Dankzij hen is er vrede, welvaart, eloquentie en wordt dat ‘fascistische’ idee van de natiestaat met soevereiniteit eindelijk eens geslachtoffers aan de club met de zogenaamd beste denkers ter wereld: de EU-top.

Om weer terug te komen op Frans Timmermans: ook de Nederlandse polyglot valt in de hierboven beschreven categorie. Die zelfs zo ver gaan, dat ze retroactief het stoppen van de holocaust aan de EU durven toe te schrijven. Vanmiddag rond een uur of één twitterde Timmermans namelijk een foto van een Oostenrijks monument dat de jodenvervolging herdenkt. Voor die gelegenheid zei Timmermans dit:

“Gedenkplaats voor de 65.000 Oostenrijkse joden die door de Nazi’s vermoord zijn tussen 1938 en 1945. Zoals Jorge Semprun gezegd heeft: “De EU is geboren in Buchenwald.”

En Timmermans is er – verrassing! – natuurlijk als de kippen bij om de woorden van Sepmprun de zijne te maken. Waardoor we nu met een hardnekkige eurofiele en geschiedvervalsense fabel zitten opgescheept. De EU werd namelijk pas opgericht in 1958. Ruim dertien jaar na het einde van de Tweede Wereldoorlog dus.

Trap dus niet in de kritiekloze verering van de EU, die Frans Timmermans u probeert op te richten. De EU heeft niks gedaan tegen de Holocaust: klaar.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

77 reacties

  1. Guus Geluk

    Dit is feitelijk onjuist: de Europese Unie ontstond vele jaren later. Ik ken de context van dit citaat niet, maar het getuigt van weinig historisch besef het ontstaan van de EU te situeren in Buchenwald. Het riekt zelfs naar borstklopperij.

    1. EU kok

      Aangezien het artikel door Tim geschreven is, vrees ik voor de juiste weergave van welke gebeurtenis dan ook.

      1. Guus Geluk

        Kok,

        Ik begrijp uw punt, maar anderzijds zou de eurocommissaris er zelf goed aan doen het citaat in context te plaatsen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand de EU in Buchenwald parkeert.

    2. Henk-Jansen

      De gruwelijkheden in concentratiekampen als bijvoorbeeld Buchenwald hebben ons laten zien hoe belangrijk mensenrechten, democratie en de rechtstaat zijn. De drie pijlers waar later de EU op gebouwd zijn. Dat probeerde Jorge Semprun en Frans Timmermans ermee te zeggen.

      1. Henk-Jansen

        op gebouwd is*

      2. Holland

        Hitler is democratisch gekozen in de Duitse rechtsstaat.

        1. Blue monday

          Ja dank zei conservatief rechts aan een meerderheid geholpen.

          1. lugar

            Heb je het gratis van Martin Bosma (pdf) al gelezen beste Maandag? Die doet haarfijn uit de doeken dat Adolf Hitler een linksaffer was.

            Vanaf bladzijde 245 word je op je wenken bedient!

            Citaat Adolf Hitler: “Wij zijn socialisten, we zijn de vijanden van het huidige kapitalistische systeem van uitbuiting van de economisch zwakken. (…) wij zijn vastbesloten dit systeem te vernietigen tot elke prijs.”

            https://legacy.gscdn.nl/archives/images/deschijnelitevandevalsemunters.pdf

          2. Floris

            @ Lugar:

            Blauwe Maandag is typisch zo’n kuddedier dat kritiekloos achter de leugens van linkse activisten aanloopt en hij zal van Martin Bosma niets aannemen.

            Ook zal hij niets lezen van de numero uno onder de Hitler-biografen, Ian Kershaw, want dat is te moeilijk voor hem.

            Kershaw laat niets heel van de linkse beeldvorming dat Hitler zoveel steun kreeg van het grootkapitaal en conservatief rechts. Er was wel wat steun, maar dat was vrij mager. De NSDAP moest het hebben van contributies van de leden en verkeerde tot 1933 niet zelden in financiële nood.

            Conservatief rechts zag Hitler voor wat hij was: niet één van hen, maar een omhooggevallen korporaal. De nazi’s noemden zichzelf ook een “völkische Bewegung”, niet bepaald iets waar conservatief rechts in die dagen enthousiast van werd. De NSDAP moest het hebben van boeren, arbeiders en middenstanders.

            Overigens heeft de NSDAP nooit een meerderheid gehad, maar zelfs dat weet Blauwe Maandag niet.

            Niets weten, maar wel een grote bek hebben op fora. Dat is een van de ziekten van deze tijd.

          3. toetssteen

            Blue monday

            https://meervrijheid.nl/?pagina=1199
            Ach bijkomstigheden…..

        2. Henk-Jansen

          Dat klopt maar hij heeft vervolgens de rechtstaat afgebroken en ontelbare mensenrechten geschonden.

      3. Guus Geluk

        Henk-Jansen,

        Dat zou goed kunnen.

        1. Floris

          Dat is inderdaad wat Semprun/Timmermans cs ermee bedoelen. Het feit dat jij dat weer eens niet begreep is veelzeggend, Guus.

          Overigens is de EU beslist niet gebouwd op democratie maar op een cynische travestie daarvan.

          En in het ziekelijke wereldbeeld van de eurofielen, met name linkse en christelijke deugzwijnen, gelden rechtsstaat en mensenrechten met name voor parasieten van islamitische afkomst.

          Dat is best wel krom want laat het nu juist de islam zijn die dikke schijt heeft aan rechtsstaat en mensenrechten.

          Anders gesteld: Buchenwald is op de weg terug, alleen zijn de beulen dit keer islamitisch.

          1. Guus Geluk

            Floris,

            Het gebrek aan democratie binnen het instituut van de Europese Unie (de ongekozenen van het EC, Berlijn die regeert, enzovoorts) zal ik niet ontkennen. Echter: de Europese Unie heeft de democratie in de lidstaten hoog in het vaandel staan

            Dat is zo’n waarde van de Europese Unie.

          2. Floris

            “de Europese Unie heeft de democratie in de lidstaten hoog in het vaandel staan”
            ———————————————————————
            Daar denk ik anders over. Binnen de EU heerst een zorgwekkende eigengereidheid en een euro-fanatisme dat grenst aan ideologisch radicalisme en de grenzen van het democratisch mandaat verre heeft overschreden.

            Dat blijkt onder meer aan dit tenenkrommende interview met Van Rompuy: https://www.breitbart.com/London/2014/05/01/van-rompuy-says-europe-will-expand-without-public-backing/

            “Van Rompuy: If The Public Doesn’t Want EU Expansion, ‘We Do It Anyway”

            De democratie in Europa heeft er sinds 1945 nog nooit zo slecht voor gestaan.

            Ik moet helaas naar Breitbart linken, maar het betreft een interview met De Standaard, hetgeen ik vaak genoeg op fora gedeeld heb maar inmiddels niet meer vrijelijk beschikbaar is.

          3. Guus Geluk

            Ik constateer grote problemen met betrekking tot democratie in vooral Polen. Grootschalige prptesten tegen de PiS-regering waren het gevolg van een ingreep door de politiek in de rechterlijke macht. De democratie in Nederland is in een prima staat.

            Van Rompuy kan veel zeggen, maar als landen in groepjes de voet tussen de deur zetten, gaat het feest niet door. Zoe de Visegrad-coalitie tegen migratie, of de alliantie van Hoekstra, tegen de eurofederalisering.

            Nee, de EU heeft de democratie altijd hoog staan. En als zij verregaande bevoegdheden bezitten zijn die altijd overgeheveld door de verkozen vertegenwoordigers in de lidstaat.

          4. Floris

            “Van Rompuy kan veel zeggen”
            ————————————–
            Niet alleen hij heeft zich in die zin uitgelaten.

            En als hun uitlatingen je niet overtuigen kan je ook naar hun daden kijken. Van de expansie richting Oost-Europa, tegen alle afspraken in, tot aan het geflirt met de fascisten in Kiev.

            Of de vrijage met Merkel die de sluizen voor de massa-immigratie onverantwoord ver open zette.

            Denk je dat daar ooit een democratische meerderheid voor te vinden zou zijn geweest?

            Europa wordt verziekt en uitverkocht door een stelletje volgevreten autocraten en hun media die schijt hebben aan hun autochtone bevolking en virtue signalling belangrijker vinden dan de toekomst van hun eigen nageslacht.

            Timmermans is er zo één en jij ook. Mogen jullie naast elkaar rotten in de hel.

          5. Guus Geluk

            Floris,

            We zullen nooit weten of een meerderheid van de Duitsers had ingestemd met de open poorten, maar we hebben te maken met een schuldbewust volkje dat bij de laatste Bondsdagverkiezingen Merkel wederom de grootste maakte.

            “Timmermans is er zo één en jij ook. Mogen jullie naast elkaar rotten in de hel.”

            Ach, de hel zou ik mijn ergste vijand nog niet toewensen.

          6. Rechtsaf

            @Floris ik denk daar ook zo over, Brussel heeft zichzelf heel hoog in het vaandel staan.

            Junkcer zei het eens zo, “We beslissen ergens over, laten het liggen en wachten af ​​wat er gebeurt. Als niemand zich druk maakt, omdat de meeste mensen niet begrijpen wat er is besloten, gaan we stap voor stap verder totdat er geen weg meer terug is.”

        2. Henk-Jansen

          Frans Timmermans heeft deze uitspraak van Semprun wel vaker gebruikt, onder andere in een college op de radboud universiteit. Als je wat verder zoekt op internet kan je een wat uitgebreidere uitleg vinden.

          1. Ernst Quispel

            Dank, Henk, ik zocht het even op:

            “Jorge Semprún said: “The European Union was born in Buchenwald.” He was interned in Buchenwald, and he survived. Why did he say this? Because we learned that, based on our experience in the 20th century, only the tripod of democracy, the Rule of Law and human rights, in full respect of each other, can guarantee the development of our society so that individual rights are protected, but majorities decide about the course we take with full respect for the minorities who might tomorrow be the majority.”

            https://ec.europa.eu/commission/commissioners/2014-2019/timmermans/announcements/inaugural-frans-timmermans-lecture-radboud-university-nijmegen_en

            Heel sterk betoog.

    3. Dubbele Komma

      Ik zit lekker op het strand en ik zie alle fascistische nep accounts weet gezellig in discussie met alkaar

      😀

      Normale mensen zijn buiten dopper.

      😀

      1. palko

        @DK, het ‘crime de la crime van DDS’ oftewel de beroeps actiefascisten met hun Mickey Mouse accounts heeft op deze zonovergoten dag blijkbaar niets nuttigers te doen dan zich druk te maken over mensenrechten. Terwijl mensenplichten minstens zo belangrijk, zo niet belangrijker zijn.

  2. dinaro

    EU en veiligheid??
    Zeker, nu al dat schorem deze kant op komt!!
    Timmermans moet zijn baard verder laten groeien kan hij altijd
    nog solliciteren bij ZZ-top.
    Volgevreten drol.

  3. dinaro

    De geallieerden wisten van de kampen (inclusief Engeland).
    Waarom deden ze niets??

    1. Rechtsaf

      Pas aan het eind van de oorlog wisten ze van het bestaan

      1. lugar

        En het was toch ook een soort van ongelooflijk!

        1. Rechtsaf

          Tuurlijk wisten ze wel van het bestaan maar niet wat het werkelijk inhield, complete (ver)gasfabrieken..

          1. JubbeFeenstra

            Men wist er wel degelijk van. Dit blijkt uit documentatie van die tijd. Maar wat konden de Britten en VS doen? Spoorlijnen bombarderen? Gebeurde heus wel, maar in het grote spel van die tijd waren dat speldenprikken.
            Men wist het al in 1942!!
            https://www.independent.co.uk/news/world/world-history/holocaust-allied-forces-knew-before-concentration-camp-discovery-us-uk-soviets-secret-documents-a7688036.html

  4. Floris

    “De EU werd namelijk pas opgericht in 1958.”
    ————————————————
    Nee, toen werd de EEG opgericht. De EU kwam pas in 1993 (!).

    Het te onpas refereren aan de Holocaust is typisch linkse, eurofiele retoriek.

    De eurofielen claimen ook dat dankzij de EU er geen Europese oorlogen meer zijn. Ook dat is holle retoriek. West-Europa was namelijk militair al verenigd binnen de NAVO. Verder dient gekeken te worden naar de oorzaken van de Europese oorlogen. Dan komen we steevast uit bij de grote monarchieën die eeuwenlang aan landjepik deden. Na WO2 was dat definitief veranderd en is er nooit meer een geopolitieke aanleiding geweest om onderling oorlog te gaan voeren.

    DAT is de voornaamste verklaring voor de lange vrede, niet de EU.

    De eurofielen voeren dus valse argumenten aan om de immer voortwoekerende regelzucht, machtshonger en uitbreidingsgeilheid te “rechtvaardigen”.

    In werkelijkheid, en de gespannen verhouding met Rusland door bovengenoemde oorzaken laat dat zien, is deze onzalige politiek van de EU eerder een casus belli dan de hoeder van de vrede.

  5. Ernst Quispel

    Het is duidelijk dat Timmermans zijn uitspraak niet letterlijk bedoelde. Hij wijst op het feit dat men na de Tweede Wereldoorlog een einde moest proberen te maken aan al eeuwen voortdurende Europese oorlogen en moest werken aan een Europees vredespact in de vorm van politieke, militaire en economische samenwerking.
    Dat doel is ook bereikt. We leven in Europa al 75jaar in vrede en welvaart. Dat is onmiskenbaar te danken aan de Europese samenwerking.

    1. Meinoud Marinus

      …Eens

      1. meijer61200

        Zit je nu te reageren op je eigen infantiele comments Kwispel? Je ging toch snel dood begreep ik? Ik heb niet voor niets al wat lekkers in huis gehaald.

        1. Ernst Quispel

          Stel je niet aan Meijer.

  6. swetsnek

    NIET TE DICHT IN DE BUURT KOMEN KAN ZIJN DAT DIE VETPENS NOG ONTPLOFT

    1. Guus Geluk

      Ik waardeer swetsnek als reageerder. Hij tilt dit blog naar een hoger niveau.

      1. Floris

        Ze zeggen dat mensen op hun huisdieren gaan lijken en vice versa.

        Dat geldt zeker ook voor schoothondje Guus. Hij neemt steeds vaker letterlijk de sneren en zurige kwinkslagen van z’n baasje Ernst over.

        1. Guus Geluk

          U heeft gelijk: ik begin mijzelf steeds meer te herkennen in mijn hamster.

          Grappig eigenlijk.

          1. Adriaan

            Ik zou maar oppassen @Guus, deze beestjes worden gegeten in Zuid-Amerika 🙂

          2. Guus Geluk

            😛

  7. Rechtsaf

    Geloof mij Hitler zou zich omdraaien in z’n urn met hetgeen nu gebeurd

    1. Guus Geluk

      Rechtsaf,

      Wat bedoelt u precies?

  8. Ni28

    “De EU is geboren in concentratiekamp Buchenwald!”
    Dat zou kunnen kloppen, het antisemitisme herleeft als nooit tevoren met behulp van de EU die Palestijnse terroristen steunt.

    1. Ni28

      Timmermans is een sukkel.

  9. Peter Loosduinen

    Holocaust misbruiken voor EU propaganda…
    Lager kun je moreel echt niet verder meer zinken!
    Dit las ik in een tweet die iemand op het twitter account had geplaatst.
    Ik ben het hier voor 100 % mee eens.
    De volgevreten Timmermans heeft te veel macht en invloed.

  10. Gerlos

    Ach het is rode Fransje maar met zijn aparte en af en toe idiote uitspraken.

  11. Bes Tolen

    Buchenwald is berucht, het aantal doden zo’n 50.000. Er waren dus nog veel grotere vernietigingskampen en dat maakt het onbegrijpelijk wat de oer Roomse socialist, in afzondering van de normale maatschappij opgegroeid en zeven talen spreker, aanhaalt.
    Raar is het, dat juist wereldvreemde lieden zo vaak in de top van internationale organisaties zitten. Dat lijkt heel verkeerd.

  12. NoDoubt

    Hoe schrijnend het ook is maar hij heeft gelijk en het is veel enger dan de meesten van jullie vermoeden. De EU is niet democratisch want daarboven zitten de machtigsten zoals Bayer BASF en Hoechst. https://www.youtube.com/watch?v=WuhbyHE8mDg&feature=youtu.be Dit is de echte reden waarom de EU is opgericht.

  13. EllyD18

    De EU atijgt Frans naar het hoofd, zoveel wartaal.

  14. dinaro

    @Floris – wat ben ik het gloeiend met je eens.
    Trump was geen politicus, en het zou nooit wat worden….
    Laat Trump nou toch een zakenman zijn en alle handelsovereenkomsten aan zijn
    laars lapt. hahaha
    En steeds vaker hoor je: ja, ‘eigenlijk heeft hij toch wel gelijk’.
    Wat zal dat zooitje daar in Brussel toch een gods gruwelijke hekel aan hebben.
    Dat heb je ervan: er is niets in Brussel wat ook maar op Democratie lijkt!!
    Wanneer gaat die papzak Timmermans met pensioen??

    1. Ernst Quispel

      Trump beleefde vandaag een akelige afgang nu blijkt dat Kim Yun Un hem in de maling heeft genomen. Het toont het hopeloze amateurisme van Trump.

      Dinaro heeft hem nochtans hoog zitten.

      🙂

  15. dinaro

    @ No Doubt : Ja en hoe zit het met Monsanto?
    Round-up ( de sterke versie) is nog overal verkrijgbaar!!
    Dat ligt al 20 jaar in Brussel te wachten, kunnen ze geen beslissing
    over nemen. Omdat het om heel veel geld gaat.
    Hoeveel Lobbyisten lopen daar rond??
    Er deugt werkelijk geen ene moer van.
    Corrupte bende is het.

  16. dinaro

    Ik heb Trump zeker hoog staan.
    Waar bemoei je je mee??
    Konte likker.
    Ernst Kwispel……

  17. dinaro

    @Ernst Kwispel : vrede en welvaart….. jezus
    Een arme rotzooi wordt het in Europa , als het al niet zo is!!
    Dat is toch ook de bedoeling, plan Coudenhove-Kalergi loopt als een tiet.
    Van Rompey en Merkel hebben die onderscheiding al lang in handen.
    Moedwillig naar de klote helpen!!
    Stemvee binnen halen en de spoeling wordt dunner.
    EU, neem een voorbeeld aan Trump~!!
    Weg met die Islam.

    1. Ernst Quispel

      Alles kan natuurlijk verkeerd lopen, dinaro, maar ik wees er slechts op dat we al driekwart eeuw in brede en welvaart leven.
      Als we dit willen vasthouden zullen we een sterke Europese samenwerking moeten behouden.

      Vind je zelf ook niet?

  18. dinaro

    @Ernst Quispel , ja, een echte Oorlog hebben we niet. Het is Anno 2018.
    Wat er nu aan de hand is, is veel erger.
    Hoe stom kon de EU zijn om alles maar binnen te laten.
    Niemand weet hoe het verder moet.
    Die zogenaamde democratische EU valt vanzelf uiteen.
    Deze huidige tijd is toch niet te vergelijken met ’40 – ’45.
    Was het geen armoede in die jaren vooraf aan de 2e wereld oorlog?
    Overbevolking is nu wereldwijd een probleem
    Daar hoor je niemand over, want consumeren gaat voor!!
    Simpel hé.

    1. Ernst Quispel

      Inderdaad, u bent een simpele ziel.

      1. nogmaals

        Quisling heeft tegenwoordig nooit argumenten.
        Zouden de trollen hun zilverlingen tegenwoordig verdienen op basis van het aantal reacties dat zij plaatsen. De inhoud telt niet meer.

    2. Top

      Ga nu niet met een parasiet is discussie. Hij is het niet waard. Er zit inteligenter leven onder je schoenen.
      Ik zeg alleen dingen die hij begrijpt en dat is Blablabla. Blaaskaak/pisvlek. enz,enz. En als iedereen het zou doen, dan is die blaaskaak snel weg hier. Geldt ook voor de andere trollen alhier. Behalve Gussje, want die is zo dom, dat het leuk kan zijn.

  19. JubbeFeenstra

    Nee, allemaal niet waar.Of je het nu EU noemt of wat anders, daar gaat het niet om.
    Als je dingen gaat vergelijken dan komt de hele gang van zaken akelig overeen met de plannen die de nazi’s hadden opgesteld voor hun Europa. De grote lijnen komen overeen.
    Als ik morgen aan de keukentafel ga zitten om mijn plannen voor Europa op papier te zetten dan zijn er ongetwijfeld ook overeenkomsten. Met één uitzondering, plannen uit het verleden gan in het algemeen uit van sterke bevolkingsgroei. Mijn plannen zullen trachten te bewerkstelligen dat via natuurlijk verloop de aantallen sterk terug zullen lopen.
    Alles voor een beter milieu. Dus Groen Links stemmers…stem volgende keer op mij.

  20. dinaro

    Ernst Quispel, je snapt er helemaal niks van!
    Lees de stukjes van @Joris er maar op na, die uitlegt hoe die
    oorlogen in Europa tot stand kwamen.
    Brussel denkt een punt te hebben, veiligheid !!
    En ondertussen krijgen wij al die godsdienst waanzinnige Islamieten
    op ons dak.
    Een aanstormende oorlog die gruwelijker zal zijn dan ooit!!
    Hoop dat jij dat ook nog mee zal maken.
    Dan piep je wel anders.
    Eurofiel.

  21. Paaldanseres

    Vieze vuile eurofiele goorlap.

  22. dinaro

    Bedankt TOP

    Dinaro loves You!!

  23. dinaro

    Paaldanseres, er zijn geen betere woorden voor!
    Compliment.

  24. Frits Jansen

    De erudiete beeldspraak van Timmermans gaat DDS volkomen boven de pet.
    Beste DDSers, als je iets niet begrijpt is dat geen schande, maar leg er dan niet zo de nadruk op want dan sta je extra voor paal.

    1. nogmaals

      Fritsie die al zo vaak zijn gebrek aan IQ en wijsheid heeft laten blijken, begint nu over eruditie te praten alsof hij die eigenschap bezit, en niemand anders hier.
      Trieste jongen, ga toch de NRC lezen!
      Dan kom je ongetwijfeld nog meer “moeilijke” woorden tegen.
      Die kun je dan googlen en in een reactie verwerken.

  25. Bes Tolen

    Onzin is dat Hitler democratisch is gekozen. Zijn partij had dertig procent van de stemmen en is door staatsgrepen waarbij andere partijen te nonchalant waren om dat tegen te houden, aan de macht gekomen.
    Nu zie je ook zo iets met Macron vijfentwintig procent van de stemmen in de eerste ronde en het volk bang maken voor Le Pen wat de meerderheid bij de tweede ronde opleverde. De pers zorgde voor de overwinning van Macron. Evenwel is het Franse stelsel weinig democratisch. Alle macht in Parijs (als van voor de revolutie) en alle macht naar de president. Nou ja, die macht wordt gedeeld met de grote banken en Rooms Katholieke instellingen. Reden waarom we Frankrijk niet leren kennen en er weinig van horen. Dat is het gevolg van Napoleon, die Europa wilde veroveren met steun van de paus, die onder meer de bankiers leverde. Frankrijk is één van de landen waar geruisloos de oorspronkelijke bevolking wordt opgeofferd. De druk is groot. De Franse revolutie van 1789 is vrijwel vanaf het begin onvoldoende gebleken om het volk te beschermen. Frankrijk is ook al een rot land. Welk Europees land tegenwoordig niet?

  26. Bes Tolen

    Tegenwoordig zijn westerse roodhullen als GG, die naar de invloedrijke Amerikaanse multiculturalisten luisteren, erg voor de oud communisten van Oost Europa. De overeenkomst van deze laatsten met de invloedrijke groep in Amerika is het politieke idee anderen altijd de wet te moeten voorschrijven. In casu een extreem linkse.

  27. cor wit

    Europa is mein kamp Hitler is opgeruimd daar zijn de eu leiders voor in de plaats gekomen .

  28. Gallus

    Deze persoon moet VEEL MINDER EPATHEREN! Weg v al die emotionele illusie.Laat dat aan de mensen zelf.Geen zelfverheerlijking of verheerlijking van het eigen huis.

  29. dinaro

    Gallus, wat bedoel je?
    Wees wat duidelijker, voor mij dan.

  30. dinaro

    Frits Jansen en wat bedoel jij?
    Even voor de duidelijkheid.

  31. Pescador

    ze hadden hem in Buchenwald moeten houden die land verrader.

  32. Verlazques

    De EU is ontstaan onder Amerikaanse druk om verdere oorlogen in Europa te voorkomen, maar liegen gaat hem zoals gewoonlijk goed af.

  33. P.Sisterons

    Den Frans heeft zijn eigen xtc lab.

  34. meijer61200

    Gelukkig maar voor alcoholisten als Juncker dat de EU niet in Buchenwald is opgericht! Daar was geen drank voorhanden.We moeten van de EU af, en wel heel snel. Terug naar een soort van EGKS of EEG, en capabele bestuurders; geen graaiers, corrupt tuig, en alcoholisten.

  35. TD

    De EU heeft veel goede doelstellingen natuurlijk ,maar het Marrakesh Akkoord is niet oke en mag volgens mij niet getekend worden
    Een door de wol geverfde ex VVD politicus Frits Bolkestijn schreeuwt het van de daken “het Marrakesh akkoord niet tekenen” zelfs Klaas Dijkhoff is er niet gerust op,en zegt te willen wachten op de uitkomst van een serie juristen,die het hele akkoord in opdracht van de regering gaan doorlichten,en indien de uitkomst laat zien dat”immigranten”op dezelfde wijze vertroeteld moeten worden als de vluchtelingen,niet getekend wordt!
    Overigens deze behandelings koppeling:immigranten en vluchtelingen,is maar een greep uit de uit de meerdere wazigheden in het akkoord.

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.