Burgerhaatkabinet van Rutte voert belasting in van €7 per vliegticket, in naam van de god van duurzaamheid

Schiphol Klm Airport Airline Plane Runway
Foto: Een vliegtuig landt op Schiphol. Bron: Max Pixel.

Nadat de btw is verhoogd en ook de accijnzen op allerlei middelen weer is gestegen, heeft het kabinet opnieuw een truc gevonden om vanaf 2012 meer geld uit de zakken van onschuldige burgers te kloppen. Door middel van een vliegtaks die voor alle reizen – ongeacht bestemming – €7 gaat bedragen.

Het is zo ongelofelijk hypocriet. Afgelopen week is premier Rutte met het regeringsvliegtuig nog helemaal naar Argentinië gevlogen, om daar deel te nemen aan de G20. En eerder deze week was onze lachende geldaftroggelaar alweer in Polen, voor een klimaatconferentie. Hoe denkt u dat de VVD-leider op beide plaatsen is gekomen: precies, met het vliegtuig. En op zich is daar niets mis mee: het is een efficiënte en het milieu relatief ontzienende vorm van vervoer (zelfs Maarten van Rossem zegt het).

Maar wat wél raar is, is dat Rutte zichzelf lekker de hele wereld laat overvliegen, maar voor ons burgers is dit vervoersmiddel eigenlijk slecht en zouden we moeten worden ‘ontmoedigd’. En dat gaat dit belastingkabinet dan ook doen: vanaf 2021 komt er een vliegtaks van €7 per ticket, die geldt op alle vluchten – of dat nu naar München is of naar Kuala Lumpur. Allemaal zullen we opnieuw dieper in de buidel moeten tasten voor onze rupsje nooitgenoeg-overheid. Met dank aan dit inhalige kabinet:

“Er komt een vliegtaks van ongeveer 7 euro per ticket, ongeacht de bestemming. Daarnaast komt er ook een heffing voor vervuilende en lawaaiige vrachtvliegtuigen.

In het regeerakkoord was al afgesproken dat er een vliegtaks zou komen vanaf 2021. Die moet 200 miljoen euro per jaar opbrengen. Dit is daar nu een uitwerking van. De vliegtaks wordt in 2021 ingevoerd.”

Gaat u dus maar alvast lekker sparen: opnieuw heeft de overheid een manier gevonden om u zoveel mogelijk geld af te troggelen. Lekker pesten. Lekker nog meer geld van u inpikken. Want dát doen ze daar in Den Haag kennelijk nog niet genoeg, ofzo. Na uw boodschappen, uw alcoholische pleziertjes en uw energiebehoeften mag u nu ook méér gaan betalen voor uw vakanties. Zonder dat de kwaliteit toeneemt. Fijn hoor, van de VVD. Een zogenaamde “kleine overheid”-partij in de regering. Nee, die zorgen er écht voor dat je als burger niet wordt misbruikt als melkkoe…

Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

91 reacties

  1.   

    Quote : heeft het kabinet opnieuw een truc gevonden om vanaf 2012 meer geld uit de zakken van onschuldige burgers te kloppen.
    .
    Oh, we betalen het al 6 jaar.
    Waar maken we ons druk om ?

    1.   

      Het gaat met terugwerkende kracht in, we moeten nog bijbetalen over de afgelopen jaren, hahaha.

  2.   

    Nederland Belastingland. Leuker kunnen ze (RUTTE) niet maken, wel duurder.

  3.   

    7 Hele euro per ticket, geen luxe maar een super-lux-artikel.
    Niemand heeft het nodig voor zijn levensonderhoud.
    Oke, het gaat ons gezin pakweg 100 euro per jaar kosten.
    2 x Niet uit eten en klaar .
    Dacht dat dit en rechts blog was, zeiken over 7 euro de man.

    1.   

      De vliegtax gaat in per 2021 en niet per 2012.

      Het gaat natuurlijk niet om die 7 euro, Spaanse Lolbroek. Het gaat om het feit dat dat er steeds meer haarvaten gezocht en gevonden worden waarlangs men nieuwe belastingen kan heffen. En het tempo daarvan gaat omhoog. Of dacht je soms dat dit het laatste nieuwe belastingweggetje was wat men gevonden had?

      1.   

        Precies Groeneveld, je slaat de bekende spijker op zijn kop. Telkens maar naar weggetjes zoeken waar nog wat vandaan kan worden geplukt. Al met al betalen we straks meer dan helft van ons inkomen aan belastingen. We zullen Frankrijk van de eerste plaats gaan stoten, want daar is dit kabinet natuurlijk jaloers op.

  4.   

    Ik denk dat hij van mij geen cent krijgt .
    Vlieg wel KLM maar in omgekeerde richting
    niet van maar naar Nederland .

    1.   

      Oeps, wordt waarschijnlijk via luchthaven belasting geregeld.

    2.   

      Is het een optie om de tickets te reserveren bij een buitenlands bureau?

  5.   

    Yes, dit is super nieuws! Wij gaan het klimaat redden!

    1.   

      Wij? begin bij jij red helemaal niets njente nada
      dat geld gaat naar geluk zoekers , whaaaa

    2.   

      Sp kok ,dat is wat ik bedoel beste jongetje van de klas
      dan zou hij dit van iedere toerist willen hebben
      ik denk dat je dan een EU probleem hebt .

    3.   

      Als je dus een betlasting toejuigd sorie dan spoor je niet
      het maak niet uit hoe klein of groot hij is .
      DE zelfde idioot dopper ,kutspel , je vergeet je handtekening
      een smily .

  6.   

    Deze vliegtaks is op een zeer goed en doordachte manier ingevoerd. Zo betaal je relatief weinig voor een vlucht naar Australië en relatief veel voor een vlucht van <60min binnen Europa. Het is van de zotte dat je de vliegtuig moet pakken om naar Parijs of naar Frankfurt te vliegen. Je hebt hoge snelheidtreinen waarmee deze plaatsen prima te bereiken zijn. Dit zal mensen aanmoedigen om binnen de Europese continent andere middelen van vervoer te kiezen

    1.   

      Bij jou redenatie Fleur zou ik zeggen verbied dan vluchten korter als een bepaalde afstand IPV tax . Daarbij we hebben al ooit zon vorm van tax gehad en wat gebeurde er toen . Mensen gingen de grens over om het vliegtuig te pakken.

    2.   

      Je zou je naam moeten veranderen in 0n-n0zel.

      Ten eerste.
      een opslag van € 7, = is precies het bedrag dat iedereen wel lapt, waarbij iedereen gewoon blijft vliegen. Die tax dient nergens anders voor dan extra inkomsten voor de overheid.

      Ten tweede. Vanuit, pak m beet Eindhoven rijdt je met de auto in 5 uur naar Parijs en in 4 uur naar Frankfurt. Daar kan vliegen al niet tegenop, omdat je eerst naar het vliegveld moet, daar toch tenminste een uur zit voor het toestel opstijgt. Na de landing duurt het zonder bagage 20 minuten voor je op de stoep van het vliegveld staat en dan moet je nog naar de stad. Vanaf 040 airstrip worden dan ook geen tickets naar Frankfurt of Parijs verkocht.

      Voor zuid Frankrijk wordt vliegen wel interessant. Dat doe je in ca. 3.5 uren met alle rompslomp erbij, waar je met de auto toch al gauw 12 uren kwijt bent.

      De hoge snelheidstrein is amper een alternatief. Vanaf 020 gaat er een schaarse dienst over Arnhem naar Frankfurt, of een schaarse dienst naar Parijs. Leuk als je in de buurt van zo een station woont, maar voor 85% van alle Nederlanders ben je zoveel tijd kwijt om op zo een station te komen, dat je net zo goed op de fiets kunt.

      Overigens curieus, dat die “gij zult geen vals getuigenismensen” van CDA en CU zo driftig meedoen aan deze leugen.

  7.   

    G.e.l.u.l.
    De bedoeling was, €3,80 op Europese bestemming en €22 voor daarbuiten.
    Maar dat vond men te ingewikkeld, want men had nog niet gehoord van
    het bestaan van computers, ook ontwikkeld voor administratieve doeleinden.
    .
    Reken gewoon 1 cent per gevlogen kilometer, is veel eerlijker, levert veel meer op.
    En, wat veel belangrijker is: het is verdedigbaar.

    1.   

      Tuurlijk weer het beste jongetje van de klas
      Het zijn echte linkse hufters
      kunnen alleen maar belastingen verzinnen .
      FF zaterdag afwachten dan wete we hoe je dat zootje
      eruitgooid .

      1.   

        Zojuist had u een opmerking over iemand die het begrip “we” gebruikte.

        1.   

          Sp kok ,klopt ik zou er graag aan mee doen maar dat gaat niet
          in dit geval weet ik dat ik niet de enigste ben die er zo over denkt .

    2.   

      “(…) levert veel meer op.”

      Voor wie?

      1.   

        @Lugar.
        Voor de staatskas, in de bodemloze put algemene middelen met allerlei
        geheime vertakkingen welke nergens naar toe leiden, onder beheer
        van het Mysterie der Financiën.

        1.   

          @lvdv: Dat is het juiste antwoord, helaas… :(

        2.   

          U wil in een welvarend land wonen? Dan mag dat ook wat kosten ! In vele landen betaal je geen belasting, maar u verdient ook niets. Ook geen zorgpremie want er
          is geen zorg. Dan mag u alles zelf oplossen. Dan bent u aangewezen op welfare
          van andere landen. Mooi meegenomen toch?

          1.   

            Belastingen zijn noodzakelijk, maar het kan ook te gek! Vooral als je bedenkt dat de btw wel extreem hoog is en er ook btw wordt geheven over de accijnzen.

          2.   

            Uit welke grot kom jij vandaan ?

    3.   

      Dat is helemaal niet verdedigbaar. Waarom zou je uberhaupt de vliegtuig moeten pakken voor een intercontinentele bestemming? Er bestaat ook zoiets als de ICE

      1.   

        Jij gaat met de trein (ICE) naar een ander continent?
        En het is “het” vliegtuig!

        1.   

          Nee buiten Europa is een ander verhaal. Binnen het europese continent zijn er goede alternatieven waardoor vliegen overbodig is

          1.   

            Als je met de trein naar Salzburg wilt duurt dat 13 uur (inclusief wachten en overstappen). Met het vliegtuig een uurtje. Denk je echt dat zakenlui een ritje met de trein gaan maken?

      2.   

        @Eugenie de la Fleur.
        De vliegtaks is officieel bedoeld als een milieu maatregel.
        Als men van die beredenering uitgaat, zal men moeten kijken naar de afstand.
        Maar helaas, waar het uiteindelijk op neer komt heeft weer!!! niets met het
        milieu te maken, maar met ongebreidelde spilzucht, oftewel vullen van gaten
        in de staatsbegroting.

  8.   

    Wat een opwinding over 7 euro!

    1.   

      @dendermonde
      domme opmerking die voorbij gaat aandeel essentie van het topic.

      1.   

        Excuses: aandeel moet zijn aan de

    2.   

      “Wat een opwinding over 7 euro!”

      Of wat een opwinding over 2% (btw 19% –> 21%)

  9.   

    Mark Rutte was in Polen voor een klimaatconferentie,dat zou kunnen!
    Maar indien hij daar het thema “immigratie” in de groep had gegooid,was hij niet in het vliegtuig,maar achter het vliegtuig hangend op Schiphol geland.

  10.   

    ‘Na uw boodschappen, uw alcoholische pleziertjes en uw energiebehoeften mag u nu ook méér gaan betalen voor uw vakanties.’

    Maar wel zeuren als er ziekenhuizen sluiten en de zorg duurder wordt. Als er ergens extra belasting kan worden geheven is het op vakantie, puur luxe. Laten we eerlijk zijn waarom moet men de hele wereld overvliegen. Wat mij betreft mag vliegen veel duurder worden. Hoef je je ook niet meer te schamen als Nederlandse voor je landgenoten op Mallorca met hun misdragingen onder invloed van alcohol.

    1.   

      Mooi, ga jij dan voortaan ook lopen naar dat shit continent Afrika wanneer je weer eens zin hebt om apies te kijken?

      1.   

        Meneer de verstandelijk beperkte is ook weer aanwezig zie ik!

        1.   

          @henkie Janssen
          over beperkte verstandelijke vermogens gesproken. als ik uw reacties van de laatste tijd lees, dient u eventjes in het spiegeltje te kijken.

          1.   

            Wat wil je nu zeggen Seneca?

            Dat je eindelijk je gelijke in stupiditeit hebt gevonden?

      2.   

        Het verhaal is nog mooier zij claimt hard tewerken
        maar zij is al meer dan deze maand in Kenia
        dan vraagd zij aan Teunis om samen tewerken
        als zij terug is in february , met andere worden
        een linkse die vreet uit de staats ruif op uw kosten
        in Kenia , en maar een grote mond hebben en alles beter weten .
        Als zij terug is heeft ze ook alle tijd .

        1.   

          Ik ben al sinds augustus in Afrika, tussendoor Shanghai. Kan allemaal uit de staat ruif. Overigens ben ik in Rwanda aan het werk voor mezelf en mijn werkgever.

      3.   

        Waarom zou ik, ik ben bereid te betalen.

    2.   

      Ook Aytas vindt het doodnormaal dat er steeds meer nieuwe belastingen bij komen: zo gehersenspoeld is het Nederlandse klootjesvolk.

      Luister schapen: het is NIET normaal dat alles alles en alles steeds meer belast wordt. En maak je borst maar nat, want de ‘god van de duurzaamheid’ is nog lang niet volgevreten. Overal komt belasting op, zelfs op de slijtage van je schoenzolen want vervuiling.

      1.   

        Gewoon Nederlandse luchthavens vermijden, scheelt een berg aan parkeerkosten etc. En die milieu freaks fijn de tyfus laten krijgen!

        1.   

          Meer niet @ildib ?

        2.   

          Nee hoor ik neem gewoon Kate bus in 15 minuten
          op het vliegveld.

      2.   

        Als vliegen meer geld gaat kosten dan wordt de aanbod voor alternatieven (zoals de trein) goedkoper. Zo hoort het ook

      3.   

        Ik vind het prima dat vliegen extra belast wordt. De vervuiler betaald gaat op deze manier helemaal op.

        1.   

          Nu moet je enkeld nog weten wat is schoner de trein
          of het vliegtuig .
          Per persoon gerekend is het vliegtuig het schoonste
          maar de trein is schooner op korte afstanden per persoon
          maar dan rekenen ze wel dat de trein vol zit en een traject
          binnen 50 Km.

    3.   

      Hahaha als het op die 7euro aankomt dan adviseer ik een fietsvakantie.

      1.   

        Nee Marco het gaat niet om die 7 euro maar dit is hoe links werkt
        en de EU steeds een beetje op heelveel .
        Of het nu roken is benzine een snack , parkeren het is gewoon
        diefstal om hun hoby tebetalen .
        Belasting moet betaald worden prima maar cashen zonder er
        iets voor terug tedoen is diefstal .
        Morgen weten we meer .

        1.   

          @tommygun: ja dat begrijp ik ook wel en het begin is 7euro gestaav zal het omhoog gaan ik ben momenteel wat prikkelbaar en dan kunnen nog maar weinig mensen iets goed doen of zeggen.

  11.   

    Maarten Van Rossem is hier niet bepaald populair, maar de man weet toch op fantastische wijze een aantal idioterieën te relativeren wat een luidruchtige minderheid de gemiddelde burger wil opdringen.

    Of het nu de klimaatgekte is of de pietendiscussie

    1.   

      De ‘gemiddelde burger’ bestaat niet Blue. Ook jij bent -als shagrokende en corduroy dragende oude socialist- een uitstervende, luidruchtige en kleine minderheid.

    2.   

      @maandag
      over stupiditeit gesproken…

  12.   

    20 maart: Stem ze weg!

    1.   

      “20 maart: Stem ze weg!”

      Dat sowieso!

      1.   

        Zou dat kunnen, zo vroeg al ? Weer een dag vrijnemen.

        1.   

          @Heinz: Niets doen kan altijd nog, dat weet jij als geen ander.

    2.   

      20 maart: Stem ze weg!

      100% mee eens!

  13.   

    Ik betwijfel of een bedrag van 7 euro per vlucht het keuzegedrag van burgers voldoende beïnvloedt.
    Ik zou eerder aan 70 euro denken om mensen te prikkelen om aan minder vervuilende vormen van vervoer te denken.

    1.   

      Goed gezien… Net als de accijns op rookwaren is ook dit een melkkoe voor de staatskas. Je denkt toch zeker niet dat ze de koe met de gouden uiers gaan slachten? Belastingen moet je heffen, maar de verhoging van die belasting(en) met je voorzichtig doen zodat de mensen er rustig aan wennen. Zo is het rendement het hoogst en het protest het kleinst.

      1.   

        Roken hoeft niet @Lugar ! 2 pakjes pafkes is evenveel als die tax. Onze glazenwasser is over 5 jaar gerekend 20% duurder geworden. Over geleidelijkheid gesproken.

        1.   

          En de zorgpremie is de afgelopen 13 jaar 75% gestegen, dat dan weer wel.
          Het gaat mij niet om het roken het gaat mij om de koe met de gouden uiers. Nederland is een belastingland, dat moet ook wel want vorige jaar is er >700 miljoen uitgegeven aan gratis geld voor de nieuwkomers die alleen komen halen.

    2.   

      Helemaal mee eens. Ik kan begrijpen dat mensen die verre bestemmingen hebben die alleen per vliegtuig te bereiken zijn echt geen andere keuze hebben, maar het is totaal belachelijk om naar een bestemming binnen Europese bestemming te vliegen. Daarom vind ik het prima zo dat deze vluchten relatief duurder worden

    3.   

      70 euro?
      dat zullen ze in Den Haag zeker niet doen, dat zou een reden te meer zijn voor ontevredenheid onder de bevolking, en daar zijn ze in Den Haag doodsbenauwd voor.

  14.   

    En wat gaan ze doen met deze vliegtaks ? Afrika leeghalen met gratis vluchten naar Europa.

  15.   

    En weer een belasting erbij, omkleed met een lulverhaal over milieu en zo.
    Natuurlijk gaat het alleen maar om het vermeerderen van de belasting inkomsten,
    iedereen die enige waarde hecht aan dat milieu lulverhaal enz, is ongeneeslijk naïef.

  16.   

    Dat het puur om geld uit de mensen z’n zakken te kloppen weten we al .Maar we staan het allemaal toe en stemmen er straks weer op . Op stroom zit al 300% belasting op gas 200% .Dan diverse heffingen nog dus er stromen miljarden al decennia lang aan belastingen binnen . Als de regering echt het milieu serieus zou nemen .Dan waren ze al 10 jaar geleden begonnen met heel het electrische net te versterken .Dan hadden we al centrales gehad die geen CO2 uitstoten .En gaven ze nu het geld wat er binnen komt aan bpm en CO2 heffingen uit aan subsidies voor electrische auto’s . Maar nee tax tax tax . En de Nl pikt het allemaal

  17.   

    Dus als ik het goed begrijp word het milieu schoner en er beter op als ik 7 euro extra belasting betaal?
    Wie in dit soort sprookjes gelooft dat dit dan ook zou kunnen werken die sporen niet.
    Dat is net zoiets als durven te beweren dat de trein een beter en schoner alternatief is voor de auto.
    Dat de trein 150keer vervuilender is als de auto word eventjes vergeten.

    1.   

      @Mari: Nog een opstekertje:

      Inwoners China: 1,3 miljard (2017)
      Inwoners Rusland: 144 miljoen ‎(2017)
      Inwoners Japan: 126 miljoen ‎(2017)
      Inwoners Nederland: 17 miljoen (2017)

      :)

      1.   

        China telt niet mee voor mij de reden is, dat China zo vervuilt is
        dat er dagen zijn (zwart of grijs) dat ik me dan ook afvraag waarom er daar niet dagelijks honderden doden vallen.

        1.   

          En zo zijn er nog talloze andere landen die honderden keren groter zijn en tientallen keren meer inwoners hebben. Het idee dat wij iets bijdragen aan het milieu is nobel maar volstrekt verwaarloosbaar. Het gaat hooguit om de lokale en regionale staat van het Nederlandse milieu.

          1.   

            Breek me de bek niet over Rotterdam nu nog de grootste scheepshaven ter wereld en maar zeuren over het milieu en auto’s NEE joh de haven en het vliegveld DUH.

    2.   

      @Mariposa78: Off-topic, maar uw nickname viel me al eerder op en ik móet het U gewoon even vragen:
      Vond U het ook zo’n opvallend mooie aflevering van Starsky&Hutch , ‘Discomania’ uit 1978? Dat kán gewoon bijna niet missen!

      1.   

        Zo, dat is er 1 uit de oude film doos.
        Nee ben geen serial killer wel een grumpy old bastard die nog disco kent.

  18.   

    Die € 7,00 is slechts goed voor een ding : de portemonnee van vadertje staat.
    Millieu is een verdienmodel, een melkkoe.
    Het millieu schiet er geen sodemieter mee op.
    Niet dat de mens ook maar iets kan doen aan de natuurlijke cyclus van de aarde want die gaat al miljarden jaren zijn eigen gang. Tropische tijden, ijstijden. Lage zeespiegels, hoge zeespiegels. Het is miljoenen jaren geleden al allemaal aan bod geweest en toen waren er GEEN mensen op deze aardkloot. Die milieu hippies denken dat ze voor God kunnen spelen en het klimaat kunnen redden. Er valt niks te redden. De aarde gaat, zoals gezegd, zijn eigen gang en daar helpt geen statiegeld, kwartje van kok, verplicht van het gas af ( welke waanzinnige heeft dat verzonnen ? ) energiebelasting of wat dan ook tegen. U wordt besodemieterd waar u bij staat.

    1.   

      Piet +10 en eentje graag met mayo

  19.   

    Beetje weinig 7 euro. 10% extra lijkt me beter.

    1.   

      Opzouten gewoon niks .

  20.   

    Laat ze nou eerst maar eens de korte vluchten van Amsterdam binnen de straal van 1000 km maar eens afschaffen, waarom moet er zo nodig gevlogen worden naar Düsseldorf of Keulen.
    Of naar brussel of Antwerpen. Dat kan toch ook over de weg.
    Scheelt ook een hoop starts en landingen op Schiphol.

    En zo is het ook niet nodig voor uitbreiding.

    1.   

      Al die steden liggen binnen een straal van 200 KM
      dat zijn ook geen vluchten die je neemt voor een
      vacantie maar de meeste zijn puur zakelijk .
      u kost 200 euro per uur neemt de trein a 4 uur
      kost u 800 euro dat is nog maar van station naar station
      tuurlijk van het vliegveld heeft u dat ook maar het is
      makelijker om opgehaald te worden van een vliegveld .
      Een trein station ligd namelijk haast altijd in het centrum
      van een stad en zakelijk ligd voor 80% buiten de stad .

    2.   

      “(…) waarom moet er zo nodig gevlogen worden naar Düsseldorf, Keulen, naar brussel of Antwerpen? ”

      Omdat tijd en tijdsbesparing ook belangrijk is.

      1.   

        Precies, en de verkeersinfarcten rondom de genoemde steden kosten nogal wat tijd kan ik je vertellen.

        1.   

          Oeps breek me de bek niet open there you go.
          Zo die 7 euro is ook het punt niet maar de Mafia
          heeft weer iets om aftepersen .

      2.   

        Lugar , yep en als jij nu even vlug iemand wil ontmoeten
        zakelijk of prive maak je dan een trip van 2x 1uur en 15 minuten
        of ga je 28 uur in de auto zitten ?

    3.   

      Zelfs Zurich is geen 1000 Km hemels breed maar enig
      idee hoe lang en dus niet die Chinese u onderweg bent
      auto 14 uur vliegen 1 uur 15 minuten .
      Kans op pech onderweg is zeer klein met vliegen .

    4.   

      @Wil12co jij komt nooit op de snelweg, je hebt klaarblijkelijk geen idee van reistijden.

  21.   

    En het vee graast maar door.

    Vroeger kon alleen de elite vliegen.
    Kon alleen de nomenclatura de drankjes betalen.
    Hun huizen verwarmen.
    Op vakantie

    En dat is hun utopie. Die wereld wil de nomenclatura weer terug.

    En het vee graast maar door…

Dagelijksestandaard.nl gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën (cookies) onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kunnen we hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren en daardoor onze website verbeteren. Cookies van onszelf en van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen en artikelen aan te bevelen op dagelijksestandaard.nl die aansluiten op uw interesses. Ook derden kunnen uw internetgedrag volgen. Cookies kunnen gebruikt worden om op sites van derden relevante advertenties te tonen. Cookies van derde partijen maken daarnaast mogelijk dat u informatie kunt delen via social media zoals Twitter en Facebook.

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!