Nepliberale D66-Jettenjugend niet klaar met automobilistje pesten: ‘Maximumsnelheid nóg verder omlaag naar 90 km/u!’

robjetten-bol
Foto: D66-voorman Rob Jetten aait een aardbol. Bron: Jetten / Twitter.

Onder leiding van ‘liberale’ partijen gaat de maximumsnelheid op de Nederlandse snelweg binnenkort omlaag naar 100 km/u, maar als het aan de Rob Jetten-angehauchte wereldvreemde eurocraten en ambtenaren in de dop ligt – D66-jongerenbeweging Jonge Democraten – gaan we nóg verder met het treiteren van automobilisten. Dan wordt de limiet niet honderd, maar maximaal negentig. Lekker werkende mensen sarren!

Je moet maar durven, hè? Terwijl werkend Nederland momenteel klap na klap krijgt te verwerken van het kabinet – woningen zijn steeds schaarser, belastingverhoging op belastingverhoging – wordt deze week de nieuwste klimaat/stikstof/PFAS-tegenvaller gepresenteerd: Nederland krijgt een maximumsnelheid van 100 km/u op de snelweg. Daarmee worden we de langzaamste automobilisten van heel het continent, samen met de Cyprioten.

Maar dat is nog niet genoeg. Klimaat betekent boete doen, en dus kan er altijd een schepje bovenop. Althans, dat vinden de puristen van de D66-jongeren. Zij willen dat we zelfs nog maar 90 km/u gaan rijden. Want mensen die een baan hebben en op tijd op hun werk willen komen, kunnen lekker de klere krijgen. Jammer dan van alle vertragingen, files en uiteindelijk werkgelegenheid die daarmee verloren gaat. Zolang er maar geofferd kan worden aan de klimaatafgod, dat is namelijk het enige wat telt.

Wereldvreemd:

“De Jonge Democraten willen de maximumsnelheid verlagen tot 90 km/h. Daarom dienen we op het D66 congres van 9 november in Breda een motie die hiertoe oproept in.

Het kabinet is aan het kijken naar de mogelijkheid de maximumsnelheid te verlagen. Hiermee hopen zij de stikstofcrisis het hoofd te bieden. Dat is volgens ons een goede zaak. Echter, het kabinet wil enkel een verlaging naar 100 km/h op specifieke snelwegen overwegen. Dit gaat voor de Jonge Democraten niet ver genoeg, wij willen een verlaging van de maximumsnelheid naar 90 km/h op alle wegen.

Het verlagen van de maximumsnelheid is niet alleen een goed idee voor het aanpakken van de stikstofcrisis. Ook voor de volksgezondheid is het een belangrijke maatregel. Door langzamer te gaan rijden worden minder vervuilende stoffen de lucht in geblazen, waardoor de luchtkwaliteit in Nederland verbetert. Ook zal het aantal verkeersdoden met een verlaging van de maximum snelheid afnemen.”

De grote vraag is? Gaat Rob Jetten dit nare plannetje van de D66-koters overnemen? En wat doet de grote ‘liberale’ broer Mark Rutte, eigenlijk? We zien het natuurlijk met angst en beven tegemoet. Arm, arm, Nederland. Is dit nu onze toekomst?


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

27 reacties

  1.   

    Waarom iedereen die een auto heeft onteigenen en weer met paard en wagen of met een ezel.
    Al het andere met kameel of dromedaris.
    Dit is echt om te janken als het serieus zou zijn.

  2.   

    Als we de woningbouw weer op gang willen krijgen is verlaging van de maximumsnelheid wel het minste wat we kunnen doen.

    1.   

      Mezzadra : Waarom stellen we de stikstof norm niet gelijk aan die van Duitsland?

      1.   

        @Blitzkrieg: precies! Dat is dan ook de hamvraag. Ik ben een redelijk mens en als mij uitgelegd wordt waarom iets noodzakelijk is dan zal ik daar vermoedelijk ook in meegaan. Maar die uitleg hierover mankeert. En politici die zeggen “geloof ons nu maar” hebben het recht op navolging daarvan al lang verbeurd.

        Dus, waar blijft die uitleg?

      2.   

        Dat is al tot in den treure uitgelegd. Duitsland x maal groter, x maal minder inwoners per oppervlakte x maal minder stuks vee, x maal minder autobezit in verhouding.
        Wanneer alle componenten gelijk zijn is een vergelijking gerechtvaardigd. Een dwerg vergelijk je ook niet met een reus. Kwestie van begrijpen, willen begrijpen.

        1.   

          @p*d*f*ele strontvlek: Je was met je verkeerde account ingelogd. Domme trol.

          1.   

            Whoehahahahahahahaha.
            Ikzag het ook Joop, Mezza, alias Pauline lieptegende lamp hahaha haha. Domneus.

          2.   

            Pilletje vandaag niet gehad kleppie. Ongelofelijk wat een niveau.

          3.   

            +++

        2.   

          Pauline Kummer : Is de domheid gespeeld of officieel door medici vastgesteld en gedocumenteerd. De stikstof norm bepaald hoeveel stikstof er in de lucht mag zitten, de grootte van het land, het stuks vee of het aantal auto’s heeft hier niks mee te maken.

        3.   

          Klopt, Pauline, dit debiele mantra wordt eindeloos herhaald met een blinddoek om en de vingers stijf in de oren.

          Ergerlijk.

          1.   

            Voor mensen die willen weten hoe het zit met die Duitse stikstofnorm:

            ht*ps://nos.nl/l/2307260

          2.   

            Mezzadra : Graag niet de hele tijd de NOS aanhalen, ben ik allergisch voor.

            NOS is the Dutch CNN | Biased News in Holland
            h**ps://www.youtube.com/watch?v=Ht-4NOtlO6A

      3.   

        Pauline Kummer : Is de domheid gespeeld of officieel door medici vastgesteld en gedocumenteerd. De stikstof norm bepaald hoeveel stikstof er in de lucht mag zitten, de grootte van het land, het stuks vee of het aantal auto’s heeft hier niks mee te maken.

      4.   

        Als we de stikstofnorm van Duitsland overnemen zijn we geen streep verder. Het gaat om de uitstoot per hectare en de nabijheid van natuurgebieden. Daarin ligt het in Duitsland veel makkelijker.

        1.   

          HEAR HEAR ,
          QUOTE
          Mezzadra 2 uur ago Beantwoorden
          Als we de stikstofnorm van Duitsland overnemen zijn we geen streep verder. Het gaat om de uitstoot per hectare en de nabijheid van natuurgebieden. Daarin ligt het in Duitsland veel makkelijker.
          END

          De strontvlek zegt dus dat er een onmogelijke eis is overeen gekomen voor dit kleine overbevolkte landje.

          De strontvlek zegt dus dat de belachelijke stikstof norm niet past in Nederland.

          Dank je wel tar-rel. Elke dag maak je jezelf belachelijker met je aperte onzin en leugens

    2.   

      dat was toch halvering van de veestapel strontvlek ?

  3.   

    Inde VS is dit de gewoonste zaak van de wereld. Een maximum snelheid is een maximum. Hier ziet men het als een minimum. De jakkeraars hier zien het anders.
    In de VS maakt de politie het je wel duidelijk.

    1.   

      Uit eigen ervaring. Als je een papiertje uit het raam van de auto gooit, kan het je 1000 dollar kosten in sommige delen van dat land. En het staat op heel veel borden ‘vervuilen 1000 dollar boete’. En vijf kilometer te hard, in de Mojave woestijn, kost je 290 dollar en daarvoor moet je ook gelijk naar de plaatselijke rechter, want ja buitenlander, dan ook gelijk betalen.

    2.   

      @Trol met meer aliassen dan IQ: Je lult WEER uit je zwakzinnig links gedraaide nek.

      “The highest speed limits are generally 70 mph (113 km/h) on the West Coast and the inland eastern states, 75–80 mph (121–129 km/h) in inland western states, along with Arkansas and Louisiana.” *

      Zoals je hier ziet verschillen de speedlimits in USA behoorlijk per regio en staat.
      Daarbij wordt er in USA veel minder en lager bekeurd dan in Nederland. Komen geeneens in de top 20 van hoogste boetes voor, terwijl Nederland op plek 5 van de wereld staat.
      Als ik me in Nederland aan de maximum snelheid houd rijd ik 99% van alle auto’s voorbij. In USA wordt ik dan door haast iedereen met een rotgang ingehaald.

      *h**ps://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_the_United_States

  4.   

    Als het aan de extreem socialistische gekken van DDR66 zou liggen maakte ze van heel Nederland een zone 30 of nog erger, een woonwijk, waar je alleen stapvoets mag rijden.
    Hoe linkser hoe gekker.

  5.   

    Van de positieve kant; het kan minder een lappendeken qua snelheden worden. Zie traject breda – delft;
    130, 120, 100, 100 (of 80?), 100, 120. Over utrecht nog niet gesproken, en de verdwaalde randstedelijke bejaarde die 90 gaat waar 130 mag.

    En realistisch, de 130 haal je momenteel alleen ver buiten de spits, mogelijk in het NO van het land ook daarin.

    Als we gemiddelde reistijden gaan doen; Werk 130 km ver via de snelweg, nu 1 uur op cruise control. Met 120 wordt dat 65 minuten, met 100 80 minuten.

    Kortom de 130 tov 120 geeft minimale winst, maar 100 maakt die afstand wel wat lang. Halve afstand, 65, is realistischer, en kost dan 20 min per dag extra.

    Ik hoop dat het niet onder de 110 gaat komen qua max dan. :) Ik wacht met spanning af.

  6.   

    90 km/uur is nog veel te snel. Ik zou graag een tempolimiet willen zien van 50.

  7.   

    Dit mes snijd aan 2 kanten. Want wegen waar nu 60-80km gereden wordt, moeten dan ook zuiniger gereden worden. Dus moet daar de snelheid omhoog naar 90km

    1.   

      “moeten dan ook”

      Dat ‘moeten’ moet maar eens afgelopen zijn. Ik wens dat dit steeds vaker verzet gaat opleveren. Ik ben die ‘deugmoeters’ spuugzat.

  8.   

    Ik ben voor paard en wagen

  9.   

    Maximum “snelheid” verlagen naar 90 km????? betekend nog langere file’s ivm vrachtwagens die personen auto’s willen inhalen. Zijn we nog langer onderweg en dat betekend nog meer stikstof. Mensen die in de randstad wonen moeten daar met een mondkapje gaan lopen. En als er een Oosten wind waait waait alle stikstof van Duitsland naar Nederland en moet de “snelheid”naar 80 zeker???. Wat een triest, zielig,kinderachtig en zelf ingenomen partijtje is dat DENK 66.

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!