Aanpakken voor linkse elektrische auto-profeten: benzine-auto’s véél minder schadelijk qua fijnstof

Aanhangers van GroenLinks en GroenLinks-achtige filosofieën proberen het al jaren: de hele wereld fan maken van elektrische auto’s. Voor de oppervlakkige toehoorder lijkt het misschien een goed idee. Maar wie het allemaal iets beter onderzoekt komt er al snel achter: ze zijn veel schadelijk op één specifiek gebied, en dat heeft allemaal te maken met de banden.

Elektrische auto’s: onze redding in duistere en donkere tijden! Althans, dat is het verhaal dat lieden die een voorkeur hebben voor de partijen van Esther Ouwehand en Jesse Klaver u graag proberen te vertellen. Maar laat u niet bedotten, want nieuw Engels onderzoek werpt nogal nieuw licht op de zaak. Het is namelijk niet de uitstoot van benzine-auto’s die zo schadelijk is, maar de slijtage aan de banden. Emission Analytics beweert dat naar aanleiding van een test die ze deden met een Volkswagen Golf:

“Emission Analytics rustte een 2011 VW Golf uit met de goedkoopste banden op de markt, laadde de auto vol tot het maximale laadvermogen en testte de auto gedurende 320 kilometer bij hoge snelheden over een bochtige route met gemiddelde asfaltkwaliteit. Dit resulteerde in een totaal verlies van 1.844 gram op de vier banden, wat overeenkomt met 0,58 gram per kilometer. Ter vergelijking: de huidige uitlaatgaslimiet voor fijne stofdeeltjes is 4,5 milligram per kilometer. Daarmee verloren de banden dus tot 1.000 keer meer rubber dan er uit de uitlaat mag komen.”

Auto’s die zwaarder zijn, slijten het zwaarst. En welke auto’s hebben er dan daadwerkelijk het hoogste gewicht? Precies:

“Volgens de onderzoekers zal het probleem de komende jaren waarschijnlijk alleen maar toenemen vanwege de populariteit van SUV’s en de opkomst van de elektrische auto. ,,Elektrische auto’s zijn zwaarder door hun accupakketten en hoe zwaarder een auto, des te groter de bandenslijtage”, aldus Emission Analytics.”

Denk dus nog maar even na over die aanschaf van die nieuwe elektrische auto!


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

12 reacties

  1. Jack Flash

    Wat nu millieugekken?
    Banden verbieden?

    1. ervi

      Over een tijdje gaan de benzinemotoren eraan door de E 10. De dieselmotor is al taboe gemaakt door onze fijne overheid. Blijft over de electrische kar met al zijn vervuiling.Weinig te kiezen nog. Banden of niet.

      1. hans-e-pans

        Misschien wel de wegen verbieden, of misschien een andere oplossing “electrische wegen”.

  2. plakband

    De waarheid is hard.
    Gelukkig hebben linkse politici een duurzame plaat voor hun hoofd.
    Beperkt wel hun visie maar beschermt ze tegen de waarheid.

    Stemzeweg zodra het kan.
    Stem PVV of FvD en Nexit voor het te laat is.

  3. Sabreur

    Zo zie je maar weer. De vraag is niet óf we genaaid worden, maar hoeveel pijn het doet.

  4. Jack Flash

    E10 kan de simmerringen(kierringen) aantasten.
    Deze ringen zijn bij een elektromotor niet nodig.
    Dit vind ik idd een zeer verdachte aktie.

  5. Bullshit16

    Ach laat je niet langer naaien door dit roverheid stem gewoon op die partijen die het goed met Nederland voor hebben dat zijn
    FVD OF PVV UIT DE eu

  6. Yoyo

    De milieu-gekkies kunnen er nu geen Teslaatje meer uit slaan!:-)

  7. Julian

    De nieuwste generatie dieselmotoren zijn nog beter en schoner dan de gewone brandstofmotoren.

  8. Peetjoh

    Zelfs 2 takt is schoner dan electrisch. Domme mensen denken dat als je de uitstoot ziet en ruikt hij dan erger is. Nou nee hoor dat komt omdat de uitstoot juist zo laag is. Een 49 cc kan nou eenmaal nooit uitstoten wat een 2000 cc vrachtwaggel doet.

  9. yellow thread street

    Zoals al genoemd, pas op met E10, benzine met 10% bio ethanol.
    Het is fake, het benzineverbruik neemt met ongeveer 10% toe, het heeft dus geen enkel nut, behalve…

    Mijn garage zegt gewoon, tank deze brandstof niet meer, zeker niet als je niet dagelijks rijdt, bio ethanol, scheidt zich af van normale benzine omdat het zwaarder is, het zakt naar onderen in de tank, het vlokt uit, trekt vocht aan, en je krijgt als het ware een flinke drab onder in de tank.

    Wat de gevolgen voor de motor op termijn zijn valt nog niet te zeggen, goed is het in ieder geval niet.

    Het lijkt er wel op of het een vooropgezet plan is van de linkse milieu aanhangers om de benzine auto’s zo snel mogelijk aan hun eind te brengen.

    Ik neem geen enkel risico, ik tank gewoon weer de duurdere echte benzine.
    Ik ervaar het zelf, de auto rijdt weer een stuk soepeler en het benzineverbruik is weer flink afgenomen.

    Links is niets te dol om de volksmassa met valse informatie voor te liegen.

    1. ervi

      Inderdaad, een schofterig plan om benzine auto’s de nek om te draaien.

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.