Amsterdam gaat eigen inwoners pesten met eigen wanbeheer rondom instortende kades: geen auto’s meer

De gemeente Amsterdam heeft het beheer van de kades in de stad jarenlang laten liggen. Maar nu moeten de inwoners van de stad ervoor boeten, vindt GroenLinks. Die mogen niet meer met auto’s rijden, terwijl de gemeente zélf de boel heeft laten verslonsen.

Het is weer eens tijd om de inwoners van Amsterdam te pesten! Ja, dat is het zo’n beetje elke dag voor het B&W-college van de stad, maar vandaag hebben ze het wel héél bont gemaakt. Ditmaal moeten complete kades autovrij worden gemaakt, omdat ze dreigen in te storten. Inwoners die gewoon naar hun werk willen worden zo de dupe, want wie heeft die kades moeten onderhouden en dat de afgelopen jaren slechts gebrekkig gedaan?

Precies. De Gemeente Amsterdam zelf. En sterker nog, het meeste zware verkeer dat over de kades rijdt komt van de gemeente zélf. Je kan dus niet alleen betogen dat de Gemeente Amsterdam nalatig is geweest pas anderhalf jaar geleden begonnen te zijn met het repareren van de instortende kades, maar ook dat de gemeente ze zelf gesloopt heeft.

En nu wil de regerende partij GroenLinks dus niet zichzelf sanctioneren voor dat faalbeleid, maar de burgers van Amsterdam:

“Sowieso vindt [GroenLinks-raadslid Ernsting dat zwaar vrachtverkeer niks in de binnenstad te zoeken heeft en het verder weren van auto’s kan op zijn instemming rekenen: ‘Goed idee, want de urgentie is hoog.'”

De verbale draai om de oren komt uit twee tegenovergestelde politieke richtingen, maar is daarom niet minder onterecht. Zoals D66-raadslid Jan-Bert Vroege mededeelt: “Volgens Zeeger Ernsting van GroenLinks 020 rijden vrachtauto’s gewoon beetje voor hun lol door de binnenstad van Amsterdam. Maar meeste zware vrachtverkeer rijdt er voor gemeente zelf!” En Annabel Nanninga gaat voor de coup de grace: “De autohaat van deze coalitie is bekend en decennia achterstallig onderhoud aan kades mogen geen excuus zijn om dan maar eens fijn auto’s te ruimen.”

GroenLinks, stop dus met het straffen van burgers voor het eigen wanbeheer. Verstevig die kades, en stop met het pesten van inwoners.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

30 reacties

  1. Bertiensour

    GL zou zich in de handen moeten wrijven,geheel volgens plan,die vieze stinkende uitlaatgassen zijn ZO SLECHT voor het klimaat/milieu,lekker met z,n alle buiten de stad parkeren,oh nee….. wacht de binnenstad wordt voor het grootste deel bewoond door GL-wappies en die houden niet zo van stukje wandelen of OV.Amsterdammers krijgen wat ze verdienen.

    1. Filthje

      Als ze zo van de natuur houden waarom wonen ze dan in een grote stad vraag ik mij altijd af!

  2. Yoyo

    Het is niet eens verrassend dat deze incompetente rode bestuurders/ Amsterdammers deze wantoestanden hebben laten ontstaan. (links maakt meer kapot dan je lief is)
    Eigenlijk wel goed dat dit gebeurt in de Hoofdstad.
    Een goed voorbeeld voor andere stadsbesturen hoe het NIET moet.
    En de Amsterdammer betaalt.
    Bestaan er nog echte Amsterdammers?
    Ik ben lang geleden gevlucht uit dit armoede- gebied.

    Sterkte Amsterdam!

  3. Gebande3

    Ik vraag mij af waar Tim, de ideale schoonzoon maar zijn schoonouders kunnen helaas geen kinderen krijgen, een grotere hekel aan heeft:
    D66, Sigrid Kaag, GL , Femke Halsema of Amsterdam?

    1. ikweetwatikwil

      Gebande 3
      Jouw reactie slaat als een tang op een varken.

      1. Jack Flash

        Weer wartaal van seniele cock.
        Je blijft lachen hier.

    2. Oepsie

      Ik denk? Nee, ik weet het zeker! Aan jou Kockie!

    3. evil knievel

      Als ik hier op antwoorden mag,denk ik dat Tim,net als ik,alleen n hekel heeft aan t bestuur n niet zozeer aan de stad zelf (net als ik overigens)maar kan me vergissen!😁

  4. Adriaen van Bergen

    Communisten brengen niets dan ellende, honger en armoede.

    1. lucinde

      Dat klopt helemaal, daarom bestaan ze nog amper in NL.

      Behalve dan die pseudo-communisten van de PVV, die alles van staatswege willen bekostigen zonder een cent belasting te heffen

  5. Oepsie

    Hahahahahahahahahaha!!!!!! Wat erg hè? hahahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!

    Alleen jammer, dat de rest van NL er aan mee moet betalen. Maar? Gelachen hebben we.

  6. Beukman

    Annabel Nanninga beweert:
    decennia achterstallig onderhoud aan kades mogen geen excuus zijn om dan maar eens fijn auto’s te ruimen.

    Geen excuus maar wel een goeie gelegenheid, Annabel. De binnenstad is bij uitstek niet geschikt voor autoverkeer.
    Vroeger, tot in de jaren 80, reden er nog drie keer zo veel auto’s rond daar. Men sprak wel van een “verkeersinfarct”.

    Dankzij allerlei maatregelen is het autoverkeer daar drastisch teruggebracht. Wie zou durven beweren dat de stad erop is vooruitgegaan?

    Sowieso zijn er nog wel meer autovrije buurten in Amsterdam. Het siert je niet dat jij het voor de grachtengordelelite opneemt. Oh, wacht even…. daar hoort je baas ook toe.

    1. .nexit2021

      onze domste burger van Nederland heeft nog niet door dat er al duizenden parkeerplaatsen zijn verdwenen in de volkswijken.

      stomme zuigtr0l

      1. Beukman

        En raad eens: sindsdien zit alles niet meer vast, kunnen mensen weer fietsen, kunnen kinderen weer spelen, is er veel minder verkeerslawaai en overlast, is de lucht er schoner, en krijgen minder mensen kanker.
        Met name de evidente voordelen voor de jonkies zouden jou als kindervriend toch bijzonder moeten aanspreken.

        1. .nexit2021

          domme zuigtr0l weer met zijn meningen , sinds de toerit doseringen staat alles vast zuigtr0l. Extra uitstoot , extra kanker , extra verkeersoverlast getoeter en geschreeuw.

          je bent werkelijk te d0m om na te maken. Kinderen weer spelen ? natuurlijk idioot , 😂🤣😂🤣😂😂😂domme domme zuigtr0l

          zo verneukt het verneukmannetje elk draadje , voer voor psychiaters dat dan weer wel.

          1. lucinde

            Zinvolle bijdrage, dank voor uw inzichten

          2. Beukman

            Jij hebt de smaak zeker gekregen na dat pak slaag dat ik je gisteren gaf, t@rreltje?

            Ik kom net van een relatie in de Indische Buurt vandaan. Was dat voorheen een hellhole, zoals de Maaier dit noemt, uit zijn herinneringen puttend, tegenwoordig is het een uitgesproken groene buurt met trottoirs waar je op kan lopen omdat er geen auto’s op geparkeerd staan, plantenbakken, geveltuintjes en fietspaden. Bewoners hebben zelf her en der zitjes in mekaar getimmerd op plekken waar vroeger auto’s stonden. De boel zit niet meer vast dus ook niet de godganse dag toeterende auto’s; het stinkt er niet meer. Op de pleinen die vroeger als parkeerplaats werden gebruikt spelen nu kinderen. Het is, zoals dat heet, leefbaar geworden.

            Dus wat is nu eigenlijk je probleem, mafklapper?

        2. Grasmaaier

          Elke stad is een jungle. Amsterdam is een hellhole.

          1. Beukman

            De maaier denkt dat de tijd is blijven stilstaan sinds hij meer dan een halve eeuw geleden uit Amsterdam vertrok.
            Het zal wel schrikken worden tijdens je nakende sentimental journey, ouwe jongen.

        3. lucinde

          Nee, dat zie je verkeerd, de overheid moet maar even zorgen voor meer parkeerplaatsen.

          Dat wel zonder de belasting te verhogen of de parkeerder zelf te laten betalen.

      2. lucinde

        Nee, weer fout, vaak evenveel parkeerplaatsen, alleen hebben de bewoners nu vaak 2 of 3 auto’s

        En maar de schuld bij een ander leggen, ben je goed in.

        1. .nexit2021

          domme zuigtr0l leest weer eens niet , hans anders kan je helpen

  7. .nexit2021

    Dus nog meer parkeerplaatsen weg. Door de corona idioterie van 1,5 meter afstand hebben ze al duizenden parkeerplaatsen opgedoekt.

    Walgelijk zooitje met hun eeuwige dubbele agenda

  8. lucinde

    Amsterdam is prima in staat om de kades te repareren, maar dan moet de belasting wel omhoog.
    Of je laat de gebruiker betalen, de eigenaar van die auto dus.
    Es kijken wat die doet…betalen of de auto een paar kilometer verder zetten.

    U heeft de keuze…meer is er nl. niet te ondernemen.

    Maar dat er achterstallig werk is ontstaan, hebben we te danken aan de liberalen die iedere publieke voorziening zoveel mogelijk willen uitkleden.

    Toch vreemd, de meesten spuwen bloed hier bij het woord belastingen, maar ook bij het woord privatiseren.

    Iemand moet het toch betalen toch?

    1. .nexit2021

      domme zuigtr0l de auto brengt jaarlijks 25.000.000.000 in het laatje waar 6 tot 7 naar de infra gaat

      we hebben 15.000.000 voor ongedocumenteerden over

      linkse horken zijn de weg volledig kwijt

      1. combat le pelicules

        Elke Nederlander heeft recht op een Volkswagen.

  9. Banne de Booyer

    Een vrachtwagen van een Fries transportbedrijf rijdt op vrijdagmiddag tegen het vrije weekend voor de lol in die sprookjesachtige binnenstad rond?

  10. Kleurloze Politiek

    Annabel Nanninga is even vergeten dat het miljarden gaat kosten aangezien 80% van de bijna 400 jaar oude grachtenpanden op houten palen is gebouwd kun je niet zomaar een kade open breken zonder eerst voor het verstevigen van funderingen..

    De NoordZuidlijn was een grote beproeving geweest
    Mede door veel verzakkingen van oude panden.

    Dus het is hypocriet om een 100 jaar oude probleem nu bij de huidige gemeente bestuur neer te leggen…
    Tenzij Annabel Nanninga een paar miljarden van de burger wil uitmelken.

    1. .nexit2021

      slap gel*l gekleurde , aan bruggen , kades en oude walsluizen is aantoonbaar achterstallig onderhoud omdat Amsterdam de belasting centen weggeeft aan islamitische organisaties en ongedocumenteerden

      Je kan je geld maar 1 keer uitgeven dus de prioriteiten maken het verschil.

      Een kade kan je straffeloos verstevigen en funderingen vervangen maar het moet wel op je lijstje staan. Het is dus hypocriet om gelukszoekers te financieren van gemeenschapsgeld wat bedoeld is voor maatschappelijke doelen.

  11. Kleurloze Politiek

    @nexit2021

    Ik hoor het al een islamofobe die nooit iets van zijn leven heeft kunnen maken en nu alle frustraties weer op een andere Afreageert

    De verzwakt kades en bruggen spellen al meer dan 100 jaar een rol das nog voor jij en ik en ons ouders geboren werden.
    Dus om nu de immigratie en de Moslims hiervan de schuld te geven is wel van het aller laagste en heel diep zinkend.

    Kind je zit echt tot aan oren vol met haat.
    Wat is jou volgende conclusie de “corona crisis ook de schuld van de Moslims en nieuw komers”

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.