Wilders doet er een tandje bij na terreuraanslag in Texas

“Ik moet nog meer laten merken waar ik voor sta.”

De terreuraanslag in Garland, Texas heeft een behoorlijke indruk achtergelaten op PVV-leider Geert Wilders. In De Telegraaf zegt hij vandaag dat hij “het gaspedaal nog wat verder [zal] indrukken” en dat hij de strijd tegen de islam keihard en met extra passie door zal zetten. Uit de krant:

“De les die ik trek, is dat ik nog meer moet laten merken waar ik voor sta: voor de vrijheid van meningsuiting. Je mag het niet met me eens zijn, het onsmakelijk vinden. Maar het kan niet zo zijn dat mensen op geweld worden getrakteerd.”

Wilders begrijpt goed wat de essentie van een vrije samenleving is. Er mag nooit geweld worden gebruikt omdat iemand anders een andere mening heeft. Ja, je mag het met alles dat je in je hebt oneens zijn met Wilders. En hij mag op zijn beurt blijven zeggen wat hij vindt van de islam. Dat is waar het hier om gaat.

“Ik laat me niet intimideren. Ik zal doorgaan en over dit soort thema’s blijven spreken. Ik vind ook dat wij als reactie hierop Mohammed-cartoons overal moet laten zien.”

Hij wordt al meer dan 10 jaar beveiligd vanwege het uiten van zijn mening. Het is te hopen dat dat ooit niet meer nodig zal zijn, maar dat hij zelfs in Amerika niet veilig is voor jihadi’s is veelzeggend. Hij zal de rest van zijn leven met de meeste strenge beveiliging mogelijk moeten rondlopen.

Ik vind dat maar moeilijk te verkroppen.

Abonneer je gratis en voor niets op het Telegram-kanaal van De Dagelijkse Standaard, en word lid van onze spiksplinternieuwe Facebookgroep!

Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

133 reacties

  1. Simon Brouwenstein

    Als deze dolle clown doorgaat met er steeds maar weer een schepje bovenop te doen zullen zowel noodzaak als kosten van de beveiliging toenemen.

    1. Moose

      Tuurlijk joh. Speel de struisvogel. Keer de andere wang toe.
      Dat heeft ervoor gezord dat dit land en de EU vol zit met die haatbaarden.

    2. Gielah

      Rotterd!

    3. Anna

      Brouwenstein Het feit dat zovelen in het Westen zonder zware beveiliging zich niet vrij kunnen bewegen zegt meer dan genoeg over de levensgevaarlijke ideologie islam. Deze zogenaamde “religie” zal vanwege de oproepen tot bedreiging, geweld en moord via de koran onze democratie en rechtsstaat in de toekomst ondermijnen. Islam is in het Westen de grootste bedreiging voor democratie en rechtsstaat. Het kan niet genoeg worden herhaald. Islam is gif voor de hele samenleving.

      1. Simon Brouwenstein

        Anna, de islam is geen ideologie (dat is een bespottelijke bewering) maar een wereldgodsdienst waarvan het overgrote deel van de aanhangers brave en vredelievende mensen zijn. In sommige landen (met name landen waar het Westen een gigantische rotzooi heeft achtergelaten) zijn er politieke groeperingen die met een vervormd idee over de islam hun terroristische acties legitimeren. Daarmee is dé islam niet levensgevaarlijk maar zijn sommige extremistische moslims levensgevaarlijk. Ook dit was dus een bespotttelijke opmerking.

        1. MicMokum

          Hoi trolboy,

          Grappig hoe je wederom je onwetendheid toont. Deze keer geef je aan dat je te dom bent om onderzoeksresultaten te begrijpen.

          Er is namelijk wel degelijk onderzoek gedaan naar hoe de islamitische zwijgende massa denkt over islamitisch geweld: ze vinden dit prima.

          Maar goed, een feitelijke discussie is niet aan een trol als jou besteed.

          Fijne dag trolboy!

        2. Anna

          Brouwenstein.Een boek dat oproept tot bedreiging, geweld en moord aan al haar aanhangers is gif en levensgevaarlijk. Al lang voor de VS deze landen in chaos achterliet hebben moslims elkaar uitgemoord en er een grote onleefbare puinhoop van gemaakt. Als deze landen de westerse ontvangen miljarden hadden gebruikt voor ontwikkeling en opbouw hadden ze zich bij de rijksten van de wereld kunnen voegen. Islam is bloeddorstig. Dagelijks zijn honderden bloeddorstige stammen elkaar aan het uitmoorden en hun verboden en geboden van de islam aan het invoeren. Veel stammen hebben zich samengevoegd tot IS waaronder de salafistische Tsjetsjenen vanuit de Kaukasus. Hoe is het mogelijk dat er mensen zijn die een gewelddadige ideologie willen verdedigen.

        3. Mart

          ZOT!!

          1. Mart

            Ik bedoel Jacobje

        4. nick

          Trol simon geeft hiermee een ieder alle gelegenheid om zijn kul te weerleggen en uitgebreid uit de doeken te doen hoe het werkelijk zit. Heel prettig…

    4. _Mediaevist_

      Het blijft vast ruim onder de kosten die wij neertellen voor het maar blijven binnenhalen en -houden van volksstammen van onrendabelen.

    5. Antidotum

      Simon,

      Wie is daar verantwoordelijk voor?

      De jihadistische moslims met hun korte lontje.
      Als deze satanische moordenaars met hun sharia dwangneurose en honger naar de wereldmacht niet zouden bestaan, was er niets aan de hand en was er ook geen reden reden om Wilders te beveiligen.

    6. Bromsnor

      Dat Geert Wilders en anderen die zware beveiliging nodig hebben omdat ze de moed hebben om de islam te bekritiseren is het beste bewijs van het gelijk van Geert Wilders!

    7. MicMokum

      Ach gossie, trolboy doet een indirecte oproep om Wilders te (laten) vermoorden. Argumenten heeft hij niet, dus moet er maar geweld aan te pas komen. Echter is trolboy te laf om dit zelf te doen.

      Nou Simon, je laat je wederom kennen. Wat een ongelovelijke looser ben jij.

    8. AnnieJansz

      Geert Wilders moet wel, Simon.

      Net als alle andere extremisten geeft hij steeds minder toe en zal zijn taal verharden.

      1. Mart

        Wilders extrimist?? Nog een ZOT meld zich.

      2. -Harry

        Stoere taal Arie , sinds je castratie !

        ” Net als alle andere extremisten ” ?

        Hebben ze ook je verstand geamputeerd ?

    9. josef kuijpers

      Mijnheer Brouwenstein snapt het niet helemaal ben ik bang. Als je als Nederlander wilt voorkomen dat je beschaving weer naar de middeleeuwen gedevalueerd wordt dan heb je toch écht mensen als Wilders en Fortuin nodig. Fortuin wilde links niet beveiligen. En nu wil Brouwenstein Wilders bewaking onthouden. Tja zullen we dan maar Folkert Brouwenstein noemen?

    10. Anna

      Brouwenstein. Wilders en vele anderen lopen met zware beveiliging vanwege islamieten. Geen islamiet loopt met zware beveiliging vanwege Wilders. Islam is gif!

    11. nakkie123

      joh ? echt ?

    12. Niek Verheyen

      Fuck Brouwenstein.

    13. carthago

      Dat geldt voor jou ook.

    14. carthago

      @zwerfstein,
      Jouw broer Ali cyankali bagdadi heeft getweet dat je meteen terug moet komen naar het kalifaat,hij wil een blog met jou beginnen over tolerantie. Ga nou maar snel, daar nemen ze je wel serieus.

    15. -Harry

      En komt dat dan door Wilders of komt dat door de moslims , Brouwselstein ?

      Voordat de moslims hierheen kwamen kon IEDEREEN gewoon over straat .

      Dolle clown ?
      Ja misschien , niet Wilders , maar jij !
      Persoonlijk stop ik je liever in het vakje landverraders of dat van de gevaarlijke gekken .

    16. Teun

      Mijn dag is weer helemaal goed, nu ik me realiseer dat Brouwenstein aan de beveiliging van ‘een clown’ mee moet betalen.
      Daar gaan Simons zuur verdiende centjes.

  2. Theo345

    Wilders heeft wel het gelijk aan zijn kant.
    Als je toegeeft aan terreur zal er steeds meer dwang komen.

  3. Antidotum

    Toch blijf ik van mening dat de jihadistische ratten hem eens zullen krijgen. Hoe dan ook.
    No.1 op de targetlist van al Queda C.q. Isis, dat impliceert dat zijn bewakers eveneens kunnen worden weggevaagd. Daar zit dat moslimgespuis niet mee. Hun fictie staat boven alles.

  4. Gielah

    Wilders heeft ook een paar dagen geleden zijn vriend Hans Jansen verloren… zij het dan aan een ziekte en niet aan een aanslag.
    Ook dat zal het besef in hem versterkt hebben: mijn tijd op deze aarde is … net als die van Pim en Hans … niét onbeperkt.
    Laat ik dus met nog méér inzet dátgene doen, wat mijn opdracht en plicht is!

    1. Antidotum

      Ben benieuwd hoe de PVV aanhang zal reageren als Wilders idd zou worden geliquideerd door die haatbaarden.
      Blijven ze dan met een zak chips en een pilsje op de bank hangen of niet?

      Het vrije woord van onze democratie zal dan voor de tweede keer worden uitgeschakeld en indirect al zijn stemmers.

      Eerst Pim door een bloedrode socialistische graftak en Geert door een haatbaard.

      Pikken we dat nog of begrijpen we dan eindelijk waar we mee te maken hebben in Nederland.

    2. AnnieJansz

      Wilders is nog een jonge vent, kom op zeg die kan nog jaren mee.
      Zijn boodschap is inderdaad wel beperkt houdbaar…wellicht dat hij dat ook inziet.

    3. Niek Verheyen

      Zoiets Gielah,

    4. Teun

      Een geweldige instelling “mijn tijd op deze aard is … net als die van Pim en Hans … niét onbeperkt”.

  5. hendrikush

    Laat ons dus met nog méér inzet dátgene doen, wat onze opdracht en plicht is!

  6. Bromsnor

    Terwijl veel media, kunstenaar ,schrijvers ,etc zichzelf censuur opleggen uit angst gaat Geert Wilders ,met gevaar van eigen leven, door met het verdedigen van het vrije woord.

    Waarom plegen moslims deze aanslagen op het vrije woord?

    “Om aanslagen te verklaren, is een blik op het leven van de Profeet voldoende. Hij rechtvaardigde de politieke moord voor het heil van de islam. En mensen bang maken, terreur uitoefenen, werd voorgeschreven als een nobele methode om paniek te zaaien onder de vijanden van het geloof.”
    http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/1542152/2006/08/18/De-gematigde-islam-bestaat-niet.dhtml

    1. _Mediaevist_

      Jacoba van Ballenstein, kom er maar in.

    2. Simon Brouwenstein

      Christenen grepen ook wel eens terug op de Bijbel als ze terroristische aanslagen beraamden:

      “Deut 13:13-19

      13 Wanneer in een van de steden die u van de HEER, uw God, krijgt om u daar te vestigen, het gerucht de ronde doet 14 dat er onder uw volk nietswaardige figuren zijn opgestaan die de andere inwoners van hun stad tot ontrouw hebben aangezet en hen naar andere goden hebben laten overlopen – goden die u onbekend zijn –, 15 dan moet u navraag doen, een onderzoek instellen en de zaak tot op de bodem uitzoeken. Als blijkt dat het waar is, als onomstotelijk vaststaat dat zoiets afschuwelijks bij u heeft plaatsgevonden, 16 dan moet u de inwoners van die stad ter dood brengen. De hele stad, iedereen die er woont, en alle dieren moeten onvoorwaardelijk aan de HEER worden gewijd en gedood worden, 17 en alle goederen van de stad moeten op het plein bijeengebracht worden. Daarna moet u de stad en de goederen in brand steken, als een brandoffer voor de HEER, uw God. De stad wordt zo voor eeuwig tot een ruïne gemaakt, ze mag nooit meer herbouwd worden. 18 Van de goederen waarop de ban van de HEER rust mag u niets verduisteren. Als u zo handelt zal de woede van de HEER bekoelen en zal hij u genadig zijn. Hij zal zich over u ontfermen en u in aantal doen toenemen, zoals hij uw voorouders onder ede heeft beloofd. 19 Want dan bent u de HEER, uw God, gehoorzaam: u leeft de geboden na die ik u vandaag voorhoud en u doet wat goed is in zijn ogen.

      Ik ben niet geneigd christenen aan te spreken op dit soort gruwelijkheden in de Bijbel. Waarom doet u dat dan wel met moslims?

      1. MicMokum

        Ja hoor, trolboy denkt dat alle religies gelijk zijn. En wederom toont hij aan ongelovelijk dom te zijn.

        Best wel knap: onder één topic jezelf drie keer voor lul zetten.

        Ga zo verder, trolboy! Je bent goed bezig! Echt waar!

      2. Bromsnor

        Christenen volgen het voorbeeld van Jezus.

        Moslims volgen het voorbeeld van Mohammed.

        Vandaar ook dat de Jihadisten zeggen dat ze het gedrag van Mohammed volgen en daarom met de wreedheden die ze uitoefenen geen enkel probleem hebben. Immers Mohammed deed het ook.

        Er is een groot verschil tussen het gedrag en de leer van Jezus en Mohammed.

        Naar de kern, naar Mohammed
        http://politiek.thepostonline.nl/column/naar-de-kern-naar-mohammed/

        1. _Mediaevist_

          En vervolgens hoor je Brouwenstein dan een poos niet als de verschillen duidelijk zijn gemaakt. Of hij reageert met allerlei wollige rommel waar geen touw aan vast te knopen valt, behalve dan dat het allemaal de schuld van het Westen is. Het is een geconstateerde en hardnekkige duikpolitiek van de man.

          1. MicMokum

            Het is heerlijk om zo’n troll stil te krijgen! 😀

        2. Simon Brouwenstein

          Bromsnor acht in de heiligenvergelijking Christus kennelijk hoger dan Mohammed.
          Hoe verklaart hij het dat christenen de afgelopen eeuwen aanmerkelijk meer mensen over de kling joegen dan moslims?

          1. nogmaals

            @brouwestein
            Als je een leugen poneert, en je vraagt iemand anders om dit te verklaren, dan ben je toch niet goed snik ! !

            Islam, de ongeëvenaarde gruwelmoordmachien:

            http://www.americanthinker.com/articles/2014/05/the_greatest_murder_machine_in_history.html

      3. Anna

        Brouwenstein. Christenen nodig om een moordende, bloeddorstige ideologie islam te verdedigen. Moslims willen met miljoenen bij de Joden, christenen en alle andersdenkende wonen. Joden, christenen en alle andersdenkenden niet bij islamieten omdat ze daar allemaal worden uitgemoord.Islam is gif

      4. -Harry

        Waarom neem jij die geitenneukers dan wél in bescherming , “S.B.” ?

        Iemand die tuig beschermt , daar moet toch ook wat mee mis zijn ?

        Ik kan die neo-NSB-ers maar niet snappen !

      5. Teun

        Simon Brouwenstein
        7 mei 2015 at 10:28
        Christenen grepen ook wel eens terug op de Bijbel als ze terroristische aanslagen beraamden:

        Wat een stompzinnig argument om moslims dan ook maar hun gang te laten gaan.

  7. Jan

    Nog meer provocaties die geen enkele oplossing bieden voor wel probleem dan ook. Het enige doel is om zichzelf en zijn partij te profileren en zodoende de inkomstenstroom op gang te houden

    Net zoals de haatbaarden (beroepsmoslims) aan de andere kant dient men deze haatzaaier een zo klein mogelijk platform te geven.

    Electoraal gezien maak ik me al jaren geen zorgen meer om deze charlatan, zijn politieke rol is wel definitief uitgespeeld. Maar maatschappelijk gezien kan hij door alle media aandacht helaas nog wel een ontwrichtende rol blijven spelen.

    1. Bromsnor

      Het is geen provocatie maar verdediging van het vrije woord. (zie interview)

      Een van de weinigen die ,met opoffering van zijn eigen vrijheid, zich inzet voor het vrije woord.

      Daar is moed en een metalen ruggengraat voor nodig.

      https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=do800FMGHhw

    2. Simon Brouwenstein

      Daar ben ik het wel mee eens. Het gevaar van Wilders is niet zijn politieke invleod (die is nul) maar wel de verloedering die hij in de maatschappelijke discussie veroorzaakt. Hij draagt bij aan het morele verval van dit land en dat is wel spijtig.

      1. Antidotum

        Simon,

        Moreel verval? Wat bedoel je daarmee?

        Moeten wij autochtonen slaafs naar de sharia slachtbank lopen, aan het handje van die vermaledijde socialisten, die dan zelf ook de pineut zijn?

        1. Simon Brouwenstein

          Welke sharia-slachtbank zie je in je paranoide geest opdoemen?

          Does es normaal man!

          1. MicMokum

            roflol, trolboy die anderen oproept om normaal te doen.

            obvious troll is hypocriet.

          2. josef kuijpers

            Nou Simon, in Den Haag waren ze al ver gevorderd, toevallige passanten werd de les gelezen over gedrag en kleding. Maar dat zullen wel enkelingen geweest zijn….! Zo ook die moslims die naar Syrië trekken, gaan daar de verpleging of zoiets??

      2. MicMokum

        Dus het beroven van bejaarden en verstoren van de dodenherdenking wordt door Wilders gedaan? Er is extra bewaking bij zwembaden nodig omdat Wilders systematisch jonge meisjes verkracht. En Wilders aanbidt ook een pedofiel.

        O nee, dat wordt allemaal door moslims gedaan.

        Nou trolboy, ik geef hier vier voorbeelden van moreel verval veroorzaakt door moslims. Heb jij ook dergelijke voorbeelden?

        Uiteraard heb je die niet, want je bent een troll.

        1. Simon Brouwenstein

          Het morele verval waar de generaal gisteren over sprak betrof niet de allochtonen maar de autochtonen. Daar gaat het ook mis.

          1. MicMokum

            Dank je wel trolboy, voor deze bevestiging. Je kan geen voorbeelden geven, dus per saldo geef je toe dat je onzin verkoopt.

            Ook laat je je niet uit over de voorbeelden van islamitisch verval die ik noem. Blijkbaar vind je het dus prima dat bejaarden systematisch beroofd worden door islamieten. En je vind het prima dat islamieten de dodenherdenking verstoren. Pedofilie en aanranding door islamieten, kan ook op jouw steun rekenen.

            Realiseer je je nou echt niet dat je jezelf voor lul zet?

          2. Simon Brouwenstein

            Waar leid je in hemelsnaam uit af dat ik het beroven van bejaarden zou toejuichen en dat dodenherdenkingen worden verstoord?

            Ben je gedrogeerd of zo?

      3. Anna

        Brouwenstein. Als alle islamieten waren als Wilders zou de wereld er vrediger uitzien. Ons verval is veroorzaakt nadat de islam zijn intrede deed. Al degenen die moeten worden beveiligd vanwege deze ideologie is er een uitstekend voorbeeld van.
        Islam is zonder bedreiging, geweld en moord nergens.

    3. Teun

      Dat zogenaamde haat zaaien valt bij jouw dan wel in zeer goede aarde, Jan. Domme opmerking trouwens dat hij door de media aandacht helaas nog wel een ontwrichtende rol blijft spelen.
      Dat is in tegenspraak met haat zaaien door Wilders.
      Je zegt dat de media haat zaaien. En dat doe jij nou zelf ook door zo uit je nek te kletsen. Je hebt wel talent om jezelf in een en hetzelfde stukje tegen te spreken.
      Wilders woorden vallen in aarde die open staat voor haat, veel haat, intense haat.

  8. Bromsnor

    Interview met Geert Wilders.

    https://www.youtube.com/watch?v=do800FMGHhw

  9. Daniel

    Opeens zie ik het licht, Geert heeft gelijk. Alles mag gezegd worden in een vrij land.
    Fuck de koning, fuck Allah, Fuck God, Fuck Jezus, Fuck Mohamed, Fuck DDS, Fuck De Telegraaf, Fuck de Volkskrant, Fuck de PvdA, Fuck Mark, fuck Geert……
    Dank je Geert, ik voel me bevrijd.
    Fuck de wereld, fuck alle gelovigen, ….mmmmm heerlijk. Toch?

    1. Antidotum

      @Daniel,

      Enkel ‘fuck you’ volstaat als kenmerk, dan hoef je niet zoveel overbodige woorden te gebruiken.

      Of luister naar dit nummer.

      http://www.google.nl/url?q=http://www.youtube.com/watch%3Fv%3DyFE6qQ3ySXE&sa=U&ei=0yZLVfXiN8St7gaI2IHoDg&ved=0CBUQtwIwAA&usg=AFQjCNEntd6wYeFjzTM0drQLwsDqAKLAvg

    2. MicMokum

      Majesteitsschennis is in Nederland verboden. Wel mag je zeggen “fuck de monarchie”. De rest is (wettelijk gezien) inderdaad geen probleem.

      Het is echter wel mogelijk dat je medemens jou als een hork gaat zien, met dergelijke uitspraken.

      1. Daniel

        Je doelt toch niet op mij hè MickMokum?
        Enne Antidotum jouw:
        ‘Enkel ‘fuck you’ volstaat als kenmerk’
        vind ik wat vreemd..Wilders benoemt ook alles bij naam en toenaam of heb ik het evangelie van Geert verkeerd begrepen?

        1. MicMokum

          Ik reageerde inderdaad op jouw post Daniel. Ik vind je trouwens geen hork.

          Maar als je de hele dag “fuck dit” en “fuck dat” zou roepen, dan kan dat wel veranderen. 🙂

    3. Teun

      Ga je lekker, Daniel?

  10. monach

    Aan Bromsnor op 10:40

    In deze link worden de verschillen tussen Mohammed en Jezus aangegeven.

    http://westerse-beschaving.org/mohammed-vs-jezus/

    1. Bromsnor

      Informatieve link. Bedankt!

  11. Daniel

    Ik zou tegen Gielah &co willen zeggen:

    Het christendom verkondigt de oneindige waarde van wat waardeloos lijkt en de oneindige waardeloosheid van wat waardevol lijkt (Bonhoeffer)

    Hier denk ik al een leven over na.

    1. Teun

      Nou Daniel, ik vat ‘m al na een keer lezen.

  12. Nicky

    @Daniel, nu wordt je een beetje warmer als je de waargelovige Bonhoeffer citeert.

    Maar van dat fuck dit fuck dat ben je behoorlijk vanhet pad af.

    Gelukkig doe je je naam dan geen eer aan,
    ‘het oordeel van God’.
    Denlevende God oordeelt wel anders.

  13. beppie

    De enige “religie” wat geen religie is maar een ideologie die de gehele wereld wil onderwerpen met geweld is de Islam. IS is daar een goed voorbeeld van. Zij roepen niet voor niets een “Islamitische STAAT” uit. STAAT is dus een politieke inrichting. Moslims die vredelievend zijn en dat niet aanhangen zouden zich geen moslim moeten noemen maar hun geloof hernoemen en niet actief willen bekeren van andersdenkende.

    En de beveiliging van Wilders en de daarmee gepaard gaande kosten zijn indirect ook jouw beveiliging. Zonder deze voormannen zou het westen al overlopen zijn. Want niet alleen Wilders vecht tegen Islam maar duizenden over de gehele wereld in legers en verzetsgroepen. Die kosten noemen we defensie en hulpmissies.

  14. Theo345

    @Jan 7 mei 2015 at 10:24

    Jan, laten we eens bij die haatbaarden beginnen.
    We hebben zo’n 400 moskeeën in ons land. Daar wordt op vrijdag de wekelijkse dienst gehouden waarbij een imam het volk toespreekt.
    Een zichzelf respecterende moskee heeft daarvoor een imam aangetrokken die in het algemeen uit het buitenland komt.
    Door die imams worden teksten uitgesproken die soms oproepen tot verwerping van andersgelovigen en ongelovigen, en van de hier geldende wetten.

    Om te beginnen krijg je er moeilijk grip op want we weten niet wat er allemaal gepredikt wordt. Je bent er niet bij, en bovendien kan je ze niet verstaan.
    Wel zitten er soms akelige opruiende teksten bij.

    Die imams zijn zo populair dat er naast het vrijdaggebed aparte bijeenkomsten worden georganiseerd om juist zulke imams te laten spreken. Onder meer door de groep ‘dawah in utrecht’.

    Je vindt dat dit moet stoppen. Dat vind ik ook.
    Maar hoe pak je dat aan? We hebben hier vrijheid van meningsuiting.

    1. Jan

      Ik denk dat media als GeenStijl en de Telegraaf al aardig bijdragen aan het voorkomen dat haatzaaiers in Nederland kunnen preken.

      Maar goed, deze predikers komen via de schotels en het Internet toch wel de huiskamers binnen. Een echte verandering zal van binnenuit moeten komen, door de moskeebesturen die ervoor moeten zorgen dat er geen haatboodschappen worden uitgedragen.

      1. Theo345

        En helaas, tot nu toe doen de moskeebesturen dat niet.

        Ik heb alleen een bericht uit Den Haag gezien waarin moskeebesturen aan de overheid vragen om criteria waaraan zij de predikers kunnen toetsen.
        Dat stemt me niet hoopvol.

  15. Gielah

    Zou “Heil Hitler” in het openbaar tegenwoordig ook onder de heilige vrijheid van meningsuiting vallen?

    1. Simon Brouwenstein

      In het Wetboek van Strafrecht, art. 137c, staat dat discriminatie strafbaar is: “indien iemand zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap en gestraft wordt met een gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.”
      Een tegen de poersson gerichte Hitlergroet in combinatie met beweringen van dien aard, kan een belediging in de zin van artikel 266 van het Wetboek van Strafrecht opleveren.

      Of een Hitlergroet strafbaar is hangt af van de inhoud en de situatie waarin deze werd geuit. Een Hitlergroet uitbrengen alleen als gebaar is niet strafbaar, maar wanneer dit bijvoorbeeld in het openbaar wordt gebracht in combinatie met het roepen van bepaalde leuzen (Heil Hitler, Sieg Heil, Joden weg ermee) of tijdens een herdenking, kan het strafbaar zijn.

      Uiteindelijk zal de rechter over de strafbaarheid van de Hitlergroet moeten beslissen.

      1. Anna

        Brouwenstein. De vrijheid van meningsuiting moet worden veiliggesteld.Iedereen moet kunnen zeggen wat hij wil zolang er niet aangezet wordt tot geweld tegen personen en hun bezittingen. De vrijheid van meningsuiting wordt nu aan banden gelegd omdat islamieten zich voelen beledigd. Beledigen moet absoluut niet strafbaar zijn.In de VS weegt de vrijheid van meningsuiting zwaarder dan het inhoudelijke. Vorm een front voor de vrijheid van meningsuiting en wijzig de wetten

        1. Beukman

          @Anna
          Het ene vrije woord is kennelijk het andere niet. Onze hypokriete haatpik Wilders eiste dat deze cartoon van de website van de VARA werd verwijderd:
          http://goo.gl/kY8SCp
          Ben je het daar mee eens?

      2. Beukman

        @Simon
        Je mag in een bepaalde context zelfs roepen dat je ontzettende zin hebt om joden te vergassen. Dat doe je dan gewoon op het Festival van het Vrije Woord. DDS geeft je zelfs nog een platform ook.

      3. Teun

        Liggen die heilige wetboeken onder je hoofdkussen, Brouwenstein?
        Aardse rechters kunnen er ook faliekant naast zitten, hoor.
        Vroeger had ik nog respect voor ze.
        Maar dat is als sneeuw voor de CO2 weggesmolten.

  16. papa charlie

    Petje af voor de opstelling en volharding van Geert Wilders. Waren maar meer politici zo. Maar dat zijn ze niet. Angst is wat hen drijft.

  17. Wachteres

    https://themuslimissue.wordpress.com/2015/05/06/uk-political-labour-party-meeting-seat-men-and-women-according-to-sharia-law/

    UK: Political Labour party meeting seat men and women according to Sharia law
    Posted on May 6, 2015

    Op een bijeenkomst van de Labour partij zitten mannen en vrouwen al apart, overeenkomstig de sharia.

    Segregated seating is to help the women to be protected from the pervy nature of Muslim men. It may be understandable in the Middle East where women have no laws to protect them, but in England?

    Apart zitten zorgt ervoor dat vrouwen beschermd worden tegen de perverse natuur van moslimmannen.
    Dat is misschien begrijpelijk in het Midden-Oosten waar er voor vrouwen geen wet is die hen beschermt.

    MAAR IN GROOT-BRITTANNIË?

    Nee mensen, Simon heeft groot gelijk, er is niets aan de hand met LINKS en met de ISLAM!

    Per slot van rekening zou ik ook niet naast Tony Blair willen zitten.

    Ik heb het al vaak gezegd, de linksen zijn nog gevaarlijker dan de islam!

    Zij zijn degenen die de sharia hier faciliteren.

  18. Nicky

    @Beppie ik vind juist dat de Islam de ergste religie is die er is. Als je je zelf verbomt of anderen meesleurt in de dood, dan wordt je straks beloont?
    Nou als dat geen religie is! Dat maakt dat denken ook zo levensgevaarlijk; het maakt niet uit of je doodgaat: integendeel, het is beter dat je sterft voor Moham.

    Nee, waar praktisch geloof in een Levend Heer Jezus is het enige einde van alle religie!
    Helaas zijn er teveel ‘Christenen’ die door verkeerd onderwijs dat niet begrijpen (willen).

  19. nakkie123

    tjesus, jullie trappen er ook allemaal weer als een stel pavlov hondjes in he !
    .
    brullenstein komt weer met een paar idiote “stellingen”, en jullie happen allemaal !
    .
    ga die idioot nou eens allemaal negeren !
    .
    het enige wat je met brullensteins reacties moet doen is ridiculiseren, dus een reactie met een kort debiel antwoord maar vooral niet proberen inhoudelijk te reageren !
    .
    open uw ogen nou eens en tel voor de gein hoeveel reacties in dit topic betrekking hebben op brullenstein ?
    .
    pavlov hondjes, allemaal !

    1. Simon Brouwenstein

      Ik vrees dat Nakkie niet in staat is onder woorden te brengen wat er nou toch zo idioot is aan mijn stellingen, laat staan dat hij ze zou kunnen weerleggen.

    2. Teun

      nakkie123
      het enige wat je met brullensteins reacties moet doen is ridiculiseren, dus een reactie met een kort debiel antwoord maar vooral niet proberen inhoudelijk te reageren !

      Dat vind ik nou eens een heel goed idee, nakkie 123.
      Brouwenstein is zo’n opgeblazen interessanterige persoonlijkheid, die het altijd maar over zijn stellingen heeft.
      Deze magazijnmeester lijdt aan beroepsdeformatie.

    3. nick

      Jij hebt het niet begrepen @Nakkie, we grijpen juist zijn onzin aan om nogmaals aan te tonen en uit te dragen wat de waarheid en werkelijkheid is en welke grote idioterie hij verkondigd. Heerlijk!

  20. Nicky

    heh beloond met d

  21. Nicky

    nakkie…eh, hm. Yep!

  22. Peter Selie

    Na Hans Janmaat en Pim Fortuyn is geert Wilders reeds 10 jaar het mikpunt geworden van de Main Stream Media en in iets mindere mate door de parlementaire pers. Het houdt maar niet op de ene na de andere ongefundeerde mening over haatzaaien wordt Wilders in de schoenen geschoven er is zelfs een rechtszaak aangespannen tegen hem, over de bekende uitspraak; minder, minder en minder Marokkanen.

    Het is echt triest voor woorden dat het eerst zo erg moet worden dat er verschillende aanslagen hier in den lande moeten worden gepleegd door fundamentalistische moslim extremisten om het gelijk van Wilders te rechtvaardigen. Maar ja zoals iedereen heeft vernomen was de aanslag in Garland, Texas een knullige vertoning, verder dan een politieman licht te verwonden kwamen deze terroristen gelukkig niet doordat er gelijk adequaat gericht geschoten werd door het SWAT-team. Toch is de terreur dreiging in Nederland niet voorbij evenals het klierige gedrag van jonge lichtgetinte medelanders die het zo nodig vonden om op 4 mei dodenherdenking te verstoren, waarbij deze gore raddraaiers nog niet eens opgepakt werden.

    Gelukkig voor de regering wordt bijna dagelijks door de MSM een nieuwe hype gelanceerd waardoor er gewoon een rookgordijn over deze prangende kwestie van multiculturele ellende wordt gelegd, tja wat wil men dan ook de traditionele politiek heeft de islam besteld en het autochtone volk wordt met de naweeën er van opgezadeld. Helemaal oplossen van dit steeds maar verder doorzeurende probleem is niet mogelijk mijns inziens, doordat dan de immer eisende islamitische kolonisten het gewoonweg niet pikken. Dan wordt door hen een burgeroorlog geïnitieerd waarvoor de plannen reeds klaar liggen, volgens het project van het moslimbroederschap…

  23. Beukman

    Haatpik Wilders is duidelijk in zijn knollentuin. Onlangs verklaarde hij nog dat de islam geen gevoel voor humor heeft. Hij heeft het tot zijn levensdoel gemaakt om de islam gevoel voor humor bij te brengen door cartoonwedstrijdjes te organiseren, waarin Mohamed wordt beledigd. Als er eindelijk eens een doldrieste moslim toehapt en een aanslag pleegt, zegt onze haatpik voldaan, staand naast het lijk van de dader: “Zie je wel…. die lui hebben *totaal* geen gevoel voor humor!”

    Helaas heeft Wilders zelf ook geen gevoel voor humor. Dat heeft hij dus gemeen met de islam Een paar jaar terug beval hij de VARA nog een cartoon van de site te verwijderen waarop hij stond afgebeeld in een minder voordelige positie. Die cartoon is inmiddels moeilijker op het net terug te vinden dan Mein Kampf, maar hier is ie dan: http://goo.gl/kY8SCp

    Misschien een ideetje, maar kan de Tweede Kamer niet worden volgehangen met Geertcartoons, gewoon om de man gevoel voor humor bij te brengen?

    1. Simon Brouwenstein

      Je vraagt teveel van Geert, Beukman. Als je strak staat van haat en frustratie vergaat je het lachen wel. Kijk maar naar ons haatbesje Gielah.

      1. Beukman

        @Simon
        Yep. Fanatiek geloof en humor staan op gespannen voet met elkaar.

        1. -Harry

          Je wil toch niet beweren dat socialisten humoristisch zijn Beukelaar ?
          Zure afgunstige leugenachtige rotzakken zijn het .
          De Jacobussen onder ons .

        2. nick

          Deze muppets, Stetler en Waldorf, deze vieze mannetjes, moeten eens in de spiegel kijken…over haat gesproken….

          1. nick

            ehhh… Beuk en brouw dus!

    2. Theo345

      Proef ik hier enig begrip voor die doldrieste moslim?

      1. Simon Brouwenstein

        Ik heb voor elk medemens begrip maar keur uiteraard niet elk gedrag goed.

      2. Beukman

        @Theo
        Nee, je proeft begrip voor de juistheid van de stelling dat als je maar lang genoeg nodeloos doorgaat met het jennen van een grote groep mensen op het punt waarvoor ze (over)gevoelig zijn, er altijd wel een zal opstaan die door het lint gaat.

    3. Teun

      Beukman, leukman, Beukman, leukman, Beukman, leukman, Beukman, leukman, Beukman, leukman.

  24. Gielah

    Jemig… wat staat DIE triomfantelijk aan de strikt verkéérde kant…!

  25. ineke

    Geweldig dat Geert Wilders doorgaat met zijn broodnodige missie in binnen- en buitenland. Een waardig visitekaartje voor Nederland, beter kun je niet hebben.

  26. nakkie123

    hr wilders, ik bewonder uw moed en doorzettingsvermogen !
    .
    geef niet op ! eens zullen de moslim-primaten gaan inzien dat je je gelijk niet via moorden en geweld hoort te behalen.
    .
    het heeft veel tijd en veel conditionering nodig….

    1. Simon Brouwenstein

      “moslim-primaten”,

      Het staat er echt!

      En het zijn dit soort figuren dat altijd reuze verontwaardigd is als je durft te beweren dat moslimhaat een vorm van racisme is.

      1. _Mediaevist_

        Kunnen hier niet islamitische gorilla’s of orang-oetans mee bedoeld zijn?

      2. carthago

        Het zijn geen primaten, dat is een veel te hoge waardering, het zijn aliens uit een luguber deel van het heelal

      3. _Mediaevist_

        Hmmm, ben niet zo dol op de extreme elementen van de islam maar de twee vakanties die ik in een islamitisch land heb doorgebracht zijn zonder problemen doorstaan.

        1. nakkie123

          goed voor u !

      4. -Harry

        Moslimhaat is geen vorm van racisme , Brouwselstein !

        Moslimhaat vloeit voort uit een verstandelijke en eerlijke evaluatie van die achterlijke ideologie .

        Je moet wel héél stom zijn om moslims niet te haten .
        En nóg stommer om ze de handen boven het hoofd te houden .

        1. Simon Brouwenstein

          Harry, je bent te licht voor de discussie. Kun je niet wat met tuinieren doen, of de sportschool.

          Dat is toch veel leuker dan hier voortdurend in de weg te lopen?

      5. Teun

        U bent een witte primaat, Brouwenstein.
        En ik een soewarte.

      6. toetssteen

        Brouwenstein
        Er zijn ook christenprimaten, nog steeds geen ras. Het gaat over primaten die moslim/christen zijn. Het zou wat anders zijn als er zou staan mongoloïde primaten.

        U verward keer op keer religie met ras. Maar het moet gezegd, u bent vasthoudend, edoch inconsequent.

  27. nakkie123

    dat moslim-primaten uberhaupt rechtop kunnen lopen is een godswonder…..

    1. nakkie123

      ben eigenlijk wel benieuwd van welk ras nou een moslim is ?

      1. nakkie123

        oeps, foutje, moet zijn;
        .
        ben eigenlijk wel benieuwd van welk ras nou een moslim-primaat is ?

      2. Teun

        Moslims zijn van het ras van de langtenigen.

        1. toetssteen

          @Teun
          En de korte lontjes.

  28. Theo345

    Dit is wel een essentiële conclusie, Beuk:

    “je proeft begrip voor de juistheid van de stelling dat als je maar lang genoeg nodeloos doorgaat met het jennen van een grote groep mensen op het punt waarvoor ze (over)gevoelig zijn, er altijd wel een zal opstaan die door het lint gaat.”

    Dat is een leuke stelling die je voor deze gelegenheid hebt geformuleerd.

    Ik merk op dat al honderd jaar de draak wordt gestoken met de katholieke cultus en eredienst, en dat ik nog nooit heb meegemaakt dat een katholiek een automatisch wapen ter hand nam om een komiek of filmproducent aan te vallen.

    Misschien heeft het toch ook iets met de aard van de islam te maken.

    1. nakkie123

      “Misschien heeft het toch ook iets met de aard van de islam te maken”
      .
      beste theo345, laat dat misschien maar weg, het heeft gewoon alles met islam te maken !
      .
      ander voorbeeldje, en nog veel erger als je er goed over nadenkt,
      in het midden oosten en afrika worden structureel christenen uitgemoord,
      maar pakken wij, de christenen, hier in nederland, de wapens op om al die moslim-primaten af te schieten hier in nederland ?
      .
      als wij als christen ergens ons over beledigd en bedreigd over zouden moeten voelen is DAT het wel !!
      .
      maar nee ! een tekeningetje over de primaat mohammed de geitenbevruchter en kleine meisjes neukert, is VELE malen erger !!!
      .
      beledigd door een tekeningetje, hoe triest ………

    2. Simon Brouwenstein

      Theo heeft vast wel eens van de Inquisitie gehoord. Als ketters het waagden een streepje anders over God en de er omheen gesponnen dogma’s te denken werden ze levend verbrand. Beetje zoals de IS.

      1. toetssteen

        @Brouwenstein
        Ow ja joh, wanneer is de laatste ketter op de brandstapel gezet? Beetje raar bent u wel hè?

        Of bent u de mening toegedaan dat moslims hun achterstand hier in het Westen in mogen halen en vrouwen stenigen, ongelovigen de kop afsnijden en nog wat barbaarse gewoonten die ‘anderen’ in een verleden ook deden.

        Nou van mij mag het, maar dan niet hier! Hier hebben we gelukkig kunnen ontworstelen aan deze achterlijkheid. Hou de rotzooi maar fijn waar islam heerst.
        Geen vos in een kippenhok, geen wolven in een schaapskudde en opbokken met religie!

        1. Simon Brouwenstein

          Het is me bekend dat de Inquisitie een paar eeuwen geleden dagelijkse praktijk was maar in de logica van Theo moet die gewoonte om ketters levend te verbranden vast alles met het christendom te maken hebben gehad.

          Ik zie die relatie niet zo eenduidig. U wel?

          1. Theo345

            Tja, we kunnen, als we de agressie vanuit de islam aan het oog proberen te onttrekken altijd nog over andere agressie beginnen.

  29. nakkie123

    heb het al op een ander topic verkondigt, maar zal het blijven doen net zo lang als dat de lol er af is.

    brullenstein komt weer met een paar idiote “stellingen”, en jullie happen allemaal !
    .
    mensen, ga die idioot nou eens allemaal negeren !
    .
    het enige wat je met brullensteins reacties moet doen is ridiculiseren, dus een reactie met een kort debiel antwoord maar vooral niet proberen inhoudelijk te reageren !
    .
    open uw ogen nou eens en tel eens voor de gein hoeveel reacties in meerdere topics betrekking hebben op alleen brullenstein maar niet op het topic ?
    .
    trap er niet in als een stel pavlov hondjes…..

    1. Simon Brouwenstein

      Dat ridiculiseren gaat jou welzeker niet meevallen, Nakkie, want je hebt het zwarte garen niet uitgevonden.
      Ik zie nochtans uit naar je moedige pogingen.

  30. hendrikush

    Onbegrijpelijk dat zovelen zich weer de boom in laten jagen door Jacobus. Negeren!!!

  31. Floris

    Simon Wrattenzwijn, die er zo prat op gaat inhoudelijk te zijn, heeft het nodig gevonden meerdere mensen in dit draadje persoonlijk aan te vallen:

    -Gielah is een “haatbesje”.

    -Harry is te licht voor de discussie en moet niet meer “in de weg lopen”.

    -Nakkie heeft het zwarte garen niet uitgevonden.

    etc etc etc.

    Het moge duidelijk zijn dat degene die laatst opmerkte dat Simon een schrijnend gebrek aan empathisch vermogen heeft het bij het rechte eind heeft. Ik ken Simon al een jaartje of wat van diverse fora die hij heeft weten te slopen en ik weet wel zeker dat hij het empathisch vermogen van een jakhals heeft.

    Dat zie je wel vaker bij gutmenschen. Hun “humane” standpunten zijn een compensatie voor hun eigen verdorven karakter. Een dun laagje chroom op een pakketje schroot.

    De blinde vinken, zoals Beukman, Maaike, Julius en Arie bombarie (voor zover dit geen kloonaccounts zijn) slagen er niet in deze verdorvenheid bij Simon te herkennen en te veroordelen. Dat zegt veel over hun eigen morele standaard.

    1. hendrikush

      Weer een paar ad-hominems. Is dat nodig???

      1. _Mediaevist_

        Het is niet helemaal nodig, maar wel nuttig en verhelderend. Het is duidelijk hoe de hazen lopen op deze site.

        Het is ook helder hoe met moslims om te gaan in het dagelijks leven. Door middel van gespiegelde taqiyya zand in de ogen strooien als een Oostblok-spion werkt prima.

    2. Simon Brouwenstein

      Floris, die op dit blog uitsluitend langskomt om mij op grove wijze uit te schelden maakt zich zorgen over mijn bejegening van medeforumleden.
      Hoewel de balk in zijn oog de omvang van de houtvoorraad van een houtzagerij heeft aangenomen erken ik wel dat ik soms te scherp uit de hoek kom jegens trollen als Gielah en Harry. Ik zal proberen me wat vriendelijker uit te drukken.
      Ik vertrouw er op dat Floris op dat punt ook zijn beste beentje gaat voorzetten.

  32. Nicky

    Nog meer zand? Ze zagen niets anders voordat ze massaal hierheen kwamen. En dat was niet ‘Europe in Two Weeks”.

    Hoewel, mmuah, het ergste zijn de muslim oostblok spionnen!

  33. _Mediaevist_

    Op de lange duur is het trouwens wel een lastiger verhaal met de moslims. De kans is groot dat het Westen demografisch verpletterd wordt. Dat is ook wat Breivik aangaf.

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.