De kerstpakketten trends voor 2018

kerstpaketten2018
Foto:

Nog maar een paar maanden en dan is het alweer tijd om kerstpakketten aan te gaan kopen. De ontwikkelingen in deze markt blijven ieder jaar weer verrassen. De traditionele wijn- en bier pakketten zijn lang niet zo populair meer, en andere kerstpakketten lijken juist niet aan te slepen te zijn. Maar welk kerstpakket is nu het beste en welke trends zijn er te zien in kerstpakkettenland?

Bewustwording binnen de samenleving

De trends van 2017 lijken dit jaar nog specifieker terug te komen. We worden ons steeds bewuster van onszelf en onze rol binnen de samenleving. Een gezonde levensstijl is steeds vaker terug te zien in Nederland. Sportscholen worden actiever bezocht en de verkoop van biologische producten lijkt continu te blijven stijgen. We zorgen steeds beter voor onszelf en dragen steeds vaker ons steentje bij aan onze omgeving en het milieu. Deze bewustwording van de Nederlanders zie je ook terug in de populariteit van bepaalde kerstpakketten. Zo was vorig jaar het bierpakket nog enorm populair, maar worden nu de duurzame pakketten steeds actiever verkocht.

Mogelijkheden en keuzes zijn belangrijk

Ook de aanbieder speelt hier een rol bij. Zo blijft het Makro kerstpakket ontzettend populair bij zowel de particulieren als de groothandels. Professionele aanbieders die een ruim assortiment kerstpakketten aanbieden worden eerder als betrouwbaar gezien. Daarnaast spelen de grotere aanbieders vaak ook bewuster in op de trends in kerstpakkettenland: ze weten nu eenmaal wat de mensen, en hierdoor ook hun klanten willen. De mogelijkheid tot het samenstellen van een persoonlijk pakket of de verschillende keuzes binnen een specifiek pakket worden steeds belangrijker. Iedere werkgever wilt nu eenmaal graag een uniek pakket de deur uit doen.

Thema’s blijven het goed doen

Nu zijn de biologische en duurzame pakketten nog redelijk nieuw als het gaat om de populariteit, maar de themapakketten blijven het ook dit jaar weer goed doen. Landen thema’s zoals een Spaans, Italiaans of zelfs Chinees kerstpakket zijn gewoon erg leuk. Daarnaast zijn ze aantrekkelijk voor een groot publiek. Zowel de alleenstaande werknemer als de werknemer met een groot gezin kan uit de voeten met een bepaald thema pakket. Deze thema pakketten bieden allerlei producten binnen het thema van een bepaald land. Van olijfolie tot een mooie fles rode wijn; er zit voor ieder wat wils bij.

De beleving staat centraal
Uiteindelijk draait het allemaal om de beleving van zowel de gever als de ontvanger. Is een pakket met zorg samengesteld en is er nagedacht over de wensen en behoeften van de ontvanger? Past het goed bij de onderneming en komt er conceptmatig voldoende ondernemersvisie in het pakket terug? De combinatie van al deze factoren zorgt ook dit jaar weer voor een kerstpakket dat graag gegeven, en graag ontvangen wordt.

Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

8 reacties

  1.   

    DDS begint zich op de essentiële zaken te richten.

    1.   

      DDS slaat anders wel Sinterklaas over!

  2.   

    Ook heel populair het EU Kerstpakket. Dat is een kerstpakket met één lekkernij uit ieder EU-land. De pakketten zijn zodanig samengesteld, dat ze in ieder EU-land ook kunnen worden uitgedeeld.

    1.   

      EU pakket zal wel bommen en granaten zijn .

  3.   

    Zijn er speciale pakketten voor de moslims ????

  4.   

    Wat een onzinnig ge#€@ over een kerstpakket.
    Doe maar wat €’s en koop wat je nodig hebt.

  5.   

    Particulieren mogen niet kopen bij de Makro, dat is uitsluitend bedoeld voor bedrijven, om reden dat de particulier de belasting niet kan aftrekken als deze aankopen doet bij een groothandel.
    De aankoopprijs wordt minimaal verdubbeld plus belast met 21% btw.
    Buiten dat zou het de middenstand schaden als particulieren bij groothandels kunnen kopen.
    Ieder zijn meug.

  6.   

    Je mag alleen met een pasje de Makro in omdat het geen winkel is, en op de locatie van de Makro geen winkel mag staan.
    Maar voor de rest: Iedereen heeft toch wel een Makropas? Van je oom, tante, neef, nicht, buurman, verre vriend enz.
    Anders kan het er nooit zo druk zijn.
    Daarnaast: De Makro is knokenduur. Het is inderdaad een groothandel, en het is voor bedrijven wel te hopen, dat ze nog wat extra korting kunnen bedingen. Anders beter naar de Aldi.

Dagelijksestandaard.nl gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën (cookies) onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kunnen we hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren en daardoor onze website verbeteren. Cookies van onszelf en van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen en artikelen aan te bevelen op dagelijksestandaard.nl die aansluiten op uw interesses. Ook derden kunnen uw internetgedrag volgen. Cookies kunnen gebruikt worden om op sites van derden relevante advertenties te tonen. Cookies van derde partijen maken daarnaast mogelijk dat u informatie kunt delen via social media zoals Twitter en Facebook.

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!