Het is om moedeloos van te worden. U betaalt zich blauw aan wegenbelasting, accijns en BPM, maar wat krijgt u ervoor terug? Stilstand. De Nederlandse automobilist staat weer vaker en langer in de file. En het schokkende is: de ellende beperkt zich niet meer tot de ochtend- of avondspits. Ook overdag en in het weekend staat het land muurvast. De ANWB luidt de noodklok op basis van TomTom-data. Terwijl de infrastructuur piept en kraakt onder jarenlang achterstallig onderhoud en stikstof-waanzin, is er één lichtpuntje: de linkse leugen dat "extra asfalt geen zin heeft" is keihard onderuit gehaald door de realiteit.
De cijfers liegen er niet om. Over de hele linie steeg de filezwaarte met 3 procent, maar
buiten de spitsen is de stijging maar liefst 15 procent.
Het idee dat u 's middags of op zaterdag even lekker kunt doorrijden, kunt u uit uw hoofd zetten.
"Er kan niet zoveel meer bij op onze wegen. Elke procent meer verkeer zorgt voor veel meer file," aldus de ANWB.
Het netwerk zit vol. Bomvol.
ZE WILLEN DAT WE ZWIJGEN: Steun DDS in de strijd voor de automobilist!
De anti-auto lobby wil ons de weg afpesten, maar wij blijven strijden voor meer asfalt en bereikbaarheid. De feiten bewijzen ons gelijk. Wilt u dat wij de stem van de automobilist blijven vertolken in 2026? Steun ons dan nu!
OPTIE 1: Via BackMe (Snel & Simpel)
👉
Klik hier: https://dds.backme.org OPTIE 2: Via uw eigen bank
IBAN: NL95 RABO 0159 0983 27 t.n.v. Liberty Media
Vergeet niet uw e-mailadres in de omschrijving te zetten voor toegang tot onze exclusieve 'verboden' columns!
Linkse dogma's in de prullenbak: Asfalt werkt!
Jarenlang hebben partijen als GroenLinks en D66 ons wijsgemaakt dat het verbreden van wegen zinloos is. "Meer asfalt trekt alleen maar meer verkeer aan," was het mantra.
De ANWB veegt die onzin nu van tafel.
In Zuid-Holland, waar eindelijk geïnvesteerd is in beton en asfalt, neemt de ellende juist af!
Dankzij de Blankenburgverbinding staat er veel minder file op de A15.
Dankzij de nieuwe verbinding tussen de A16 en A13 rijdt de A20 door.
En de klapper: op de A44 nam de filezwaarte dankzij de Corbulotunnel met maar liefst 80 procent af.
"In de praktijk zien we dat het wél effect heeft," geeft de ANWB toe.
Wie had dat gedacht? Wegen bouwen voor auto's zorgt ervoor dat auto's kunnen rijden. Het is geen hogere wiskunde, maar voor klimaatactivisten blijkbaar niet te bevatten.
Drenthe de klos: +85% file
Waar het zuiden eindelijk wat lucht krijgt, is het in het noorden huilen met de pet op.
De provincie Drenthe springt eruit met een bizarre filegroei van 85 procent.
De oorzaak? Werkzaamheden en de grenscontroles op de A37.
Hoewel grenscontroles noodzakelijk zijn om de instroom van illegaliteit en criminaliteit te stoppen, blijkt onze infrastructuur er totaal niet op berekend.
Op de A76 bij Heerlen loopt de wachttijd soms op tot drie kwartier.
Het toont aan hoe kwetsbaar onze doorvoerroutes zijn geworden.
Rammelende infrastructuur en stikstof-smoesjes
De vooruitzichten zijn somber.
Het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid verwacht dat er in 2030 nog eens 7 tot 11 procent méér verkeer bij komt.
Onze wegen kunnen dat niet aan.
We hebben te maken met "rammelende infrastructuur" en projecten die op de plank blijven liggen vanwege de "stikstofellende".
Terwijl het kabinet miljarden uitgeeft aan klimaat en migratie, brokkelt de weg onder onze banden af.
Het wordt tijd dat Den Haag stopt met polderen en begint met asfalteren.
De oplossing ligt voor het oprapen: bouwen, verbreden en doorrijden.
Laat Nederland niet stilstaan!
WORD AANDEELHOUDER VAN HET VERZET!
Wij staan niet stil, wij denderen door met het echte nieuws. Steun de onafhankelijke pers die opkomt voor de automobilist!
🚀
Steun ons via BackMe: https://dds.backme.orgOf maak uw bijdrage over op NL95 RABO 0159 0983 27 t.n.v. Liberty Media.
PS: Zet uw e-mailadres erbij voor onze exclusieve SubStack-columns!