Het is werkelijk om te janken, ontstellend beschamend en bovenal volstrekt wanstaltig om te zien hoe voormalig premier Mark Rutte zich in zijn nieuwe rol als NAVO-baas manifesteert. Jarenlang lachte de Haagse deugelite om de Amerikaanse president Donald Trump, maar nu de machtsverhoudingen definitief zijn bezegeld, kruipt Rutte als een rasechte politieke kameleon door het stof. Tijdens een bezoek aan de Oval Office in het Witte Huis gaf de kersverse secretaris-generaal een werkelijk lachwekkende en kruiperige presentatie om maar in een goed blaadje te komen bij de Amerikaanse regeringsleider. Het geslijm en gehielenlik was zo intens dat de rillingen je over de rug lopen. Wat een ongekende vertoning van opportunisme! De 'Trump Trillion'-borden: Rutte als de pr-man van Trump
Het bezoek in de Oval Office
nam een bizarre en merkwaardige wending toen Rutte besloot om de meegenomen grafieken erbij te pakken. In een video van Fox News, die massaal rondgaat op X, is te zien hoe de NAVO-chef letterlijk opstaat om zijn speciaal gefabriceerde ’Trump‑Trillion‑borden’ te tonen. Met een brede glimlach wees Rutte naar de stijgende lijntjes om Trump alle credits te geven voor het feit dat de Europese bondgenoten hun defensie-uitgaven eindelijk hebben verhoogd.
Volgens de berekeningen van Rutte hebben Europa en Canada sinds Trumps eerste ambtstermijn in totaal zo'n 1,2 biljoen dollar extra uitgegeven aan defensie. "Dit is het bewijs", zo riep Rutte triomfantelijk uit terwijl hij als een onderdanige schooljongen naar de cijfers stond te wijzen. Het is werkelijk stuitend: de baatjescarrousel heeft Rutte in Brussel geparkeerd, en zijn eerste grote daad is het spelen van de persoonlijke pr-medewerker van Donald Trump. Alles om zijn eigen hachje en positie te beschermen!
VECHT MEE TEGEN HET PARTIJKARTEL: STEUN DE DAGELIJKSE STANDAARD EN DONEER NU! (Artikel gaat verder onder deze oproep)
De gevestigde orde en het linkse partijkartel doen er alles aan om onafhankelijke rechtse stemmen te smoren, te censureren en monddood te maken. Wij buigen niet voor de Hilversumse mores, weigeren ons te conformeren aan de deugcodes en blijven de rauwe, ongecensureerde waarheid opschrijven. Maar om deze frontale strijd vol te kunnen houden tegen de met miljoenen gesubsidieerde staatspers, hebben we jóuW hulp keihard nodig!
⭐ Laat het kartel niet winnen en steun onze onafhankelijke journalistiek met een directe financiële donatie. Elke euro is een rechtstreekse klap in het gezicht van de deugelite en helpt ons om de barricaden op te blijven gaan.
🔗 Doneren kan veilig en rechtstreeks via bankoverschrijving:
IBAN: NL95RABO0159098327
T.n.v.: Liberty Media
Samen trekken we de grens tegen de totale hypocrisie!
Oorlogsretoriek over Iran om de meester te behagen
Om het spektakel nóg pijnlijker te maken, begon Rutte direct mee te praten met de harde Amerikaanse lijn omtrent de geopolitieke situatie in het Midden-Oosten. Hij sprak zijn onvoorwaardelijke steun uit voor de Amerikaanse aanvallen op Iran en verkondigde dat de kwestie puur draait om het voorkomen dat het regime nucleair vermogen ontwikkelt.
„Dit gaat in essentie over de nucleaire capaciteit waar Iran bijna zijn handen op kreeg. Dit is een land dat chaos exporteert, dat terrorisme exporteert en bijna zover was in het ontwikkelen van nucleaire wapens. We zien nu dat die ontwikkeling afneemt.”
Het is de klassieke Rutte-doctrine: praat de machtigste man in de kamer na, neem zijn standpunten klakkeloos over en doe alsof je altijd al aan zijn zijde hebt gestaan.
Trump trapt er wel in: "Mark is een vriend"
De overdreven slijmpartij miste zijn uitwerking op de Amerikaanse president overigens niet. Trump reageerde uiterst tevreden op de onderdanige houding van de NAVO-baas en stak direct de loftrompet over Rutte, terwijl hij de overige Europese landen keihard afzaagde:
„Ik waardeer Mark als de NAVO-baas en als vriend. Hij is een goede man. Ieder ander zou vandaag waarschijnlijk niet eens zijn gekomen. De andere NAVO landen hebben ons niet geholpen. We zijn teleurgesteld in Engeland, Duitsland, Frankrijk en Spanje. Spanje is echt verschrikkelijk... maar ik heb groot respect voor deze man, en dus gaan we bespreken wat er gebeurd is.”
Dat de rest van de Europese deugelite nu door Trump in de hoek wordt gezet waar de klappen vallen, deert Rutte geen reet. Zolang hij zijn persoonlijke relatie met het Witte Huis maar veilig kan stellen met een paar knullige borden en een flinke dosis vleierij.
Het is een volstrekt zielige vertoning die laat zien dat principes in de internationale politiek al snel vloeibaar worden zodra er macht in het spel is. Rutte heeft zijn ware gezicht weer eens laten zien: de ultieme hielenlikker van de macht!
ELKE DAG RECHTS EN ONAFHANKELIJK NIEUWS: RECHTSTREEKS STEUNEN MET EEN DONATIE!
Als u wilt dat er in Nederland een vlijmscherp, rechts en onafhankelijk geluid blijft klinken dat de naïviteit van de politieke klasse en de valstrikken van het partijkartel genadeloos blootlegt, help ons dan om terug te vechten. Zonder uw directe financiële betrokkenheid worden we weggesmoord door de reguliere mediamafia. Laat ons rechtse geluid niet kapotgaan!
⭐ Maak het verschil en doe vandaag nog een donatie op onze officiële bankrekening:
- Rekeningnummer (IBAN): NL95RABO0159098327
- Ten name van: Liberty Media