De tijd van Europa zit erop

Geen categoriejul 26 2012, 18:00
Aldus Unilever.
Europa wordt steeds minder aantrekkelijk voor bedrijven, aldus de bestuursvoorzitter van Unilever, Paul Polman:

In Europa krimpt de bevolking en daardoor zijn er minder mensen om producten aan te verkopen. Tegelijkertijd wordt het duurder om hier producten te maken. Daarmee wordt het werelddeel steeds minder interessant voor bedrijven. "Niet alles draait om Europa", zegt Polman. Hij wijst er fijntjes op dat maar vijf procent van de wereldbevolking in Europa woont. Unilever haalt twintig procent van zijn omzet uit Europa.

En dus richten grote bedrijven zich steeds meer op opkomende markten en ontwikkelingslanden. Daar valt nog veel te winnen.

En wat doet mijnheer Polman, samen met ieder ander die niet verder kijkt dan zijn eigen bankrekening? Hij draagt er graag een steentje aan bij. Wat is er nou fijner dan je eigen cultuur ten grave dragen?
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten