Nederlandse merken presteren uitstekend

Geen categoriemei 22 2013, 9:00
Heineken, ING, Philips.

Nederlandse bedrijven zijn bezig aan een opmars in de top 100 van meest waardevolle merken ter wereld. Heineken, Philips en ING zijn vorig jaar fors in waarde gestegen, zo blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Millward Brown.

Vooral Heineken deed het goed. De waarde van de Nederlandse bierbrouwer steeg met maar liefst 36% tot ruim $8 miljard. Heineken is daarmee het op twee na grootste biermerk wereldwijd na de Amerikaanse biermerken Bud Light en Budweiser.

„Heineken heeft dit vooral te danken aan de groei die de biermarkt internationaal doormaakt”, zegt onderzoeker Rob van Benthem.

Uitstekend! Economische malaise houdt in Nederland waarschijnlijk nog wel een tijdje aan, maar het is goed om te zien dat niet alle bedrijven in zak en as zitten en een sprankje hoop op spoedig economisch herstel desondanks levendig houden.
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten