1. Home
  2. Volkskrant columnist Bert Wagendorp: ''ReMarkAble boekt historisch succes met politieke coup door BoerBurgerBeweging''
Screen Shot 2022 10 07 at 142131

Volkskrant columnist Bert Wagendorp: ''ReMarkAble boekt historisch succes met politieke coup door BoerBurgerBeweging''

Opinie17 mrt 2023, 10:00
Het full-service communicatiebureau ReMarkAble heeft het grootste succes in zijn 27-jarige geschiedenis behaald met de politieke overwinning van de BoerBurgerBeweging (BBB) in de verkiezingen voor de Provinciale Staten. ReMarkAble heeft BBB opgericht als politieke partij en heeft kennis en mensen ingezet voor de verspreiding van de BBB-boodschap, de selectie van kandidaten en de communicatie dat stelt Bert Wagendorp in zijn column in de Volkskrant. De rapen zijn gaar bij de bewoners van de grachtengordels. 
Hoewel veel politieke partijen gebruik maken van marketingbureaus, is BBB vermoedelijk de eerste partij die uit zo'n bureau is voortgekomen. ReMarkAble en BBB waren lange tijd op hetzelfde adres gevestigd, maar hebben zich sinds kort formeel uit elkaar getrokken om misverstanden te voorkomen. BBB is volgens ReMarkAble nu gewoon een betalende klant stelt Wagendorp.
Caroline van der Plas, een onbekende landbouwjournalist met een Twitteraccount, werd in 2021 gekozen in de Tweede Kamer als Tweede Kamerlid van BBB. Van der Plas is volgens ReMarkAble een politiek talent en een onweerstaanbare kwaliteit voor de Nederlandse kiezer. Ze nam onmiddellijk plaats achter de interruptiemicrofoon en zette zich af tegen de Haagse politieke elite. Van der Plas wil gaan meebesturen en heeft verklaard te willen meewerken aan het realiseren van de stikstofdoelen, maar moet haar achterban tevreden houden en kan daardoor niet te veel compromissen sluiten schrijft Wagendorp.
''ReMarkAble steekt de trots op het succes van het bureau niet onder stoelen of banken en streeft naar meer omzet, meer werkplezier en een beter rendement voor de klanten. Het succes van ReMarkAble/BBB bewijst dat communicatiebureaus een politieke partij kunnen oprichten als onderdeel van de marketingmix en biedt ongekende mogelijkheden. De vraag blijft echter of de kiezer daarmee wordt ge- of misbruikt.'' concludeert Bert Wagendorp.
Steun DDS op BackMe: alleen via uw maandelijks of eenmalige gift kunnen we de website draaiende houden en het mediakartel aanpakken. Deze steun is keihard nodig in deze zware economische tijden
Wat zijn de druiven zuur bij de tegenstanders van BBB. Het succes van BBB in de schoenen schuiven van een communicatiebureau. Net alsof er niks aan de hand is in Nederland. Je moet maar durven.
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten