Weer PVV’er weg om ‘minder Marokkanen’

PVV-Statenlid Bart Brands is teleurgesteld in Geert Wilders: “Het is allemaal voor niets geweest.”

Het duurt nog even voordat Wilders straks helemaal alleen staat, maar heel lang kan het niet meer duren, met al die PVV’ers die opstappen. Vandaag is het de beurt aan PVV-Statenlid van Zuid-Holland Bart Brands. Hij vertrekt om twee redenen (met zetelbehoud overigens, tot aan de Provinciale Staten-verkiezingen van 2015).

Ten eerste kan Brands niet leven met de uitspraken van Wilders over ‘minder Marokkanen’ en ten tweede merkte hij dat Wilders de Haagse PVV-fractie bewust buitenspel heeft gezet. Een citaat uit de brief van Brands die hij naar partijgenoten heeft gestuurd:

Ik heb onze partijleider, op de verkiezingsavond van 19 maart jl., nadat hij zijn toespraak gegeven haden de pers te woord had gestaan, tegen lijsttrekker Léon de Jong horen zeggen: “Als je nou nog uitgenodigd wordt, denk ik dat je niet eens koffie aangeboden krijgt.”

Ik twijfel er niet aan dat Geert Wilders hiermee refereerde aan de informateur, die daags na de verkiezingen alle partijen zou uitnodigen voor een gesprek om de mogelijkheden van collegedeelname te bespreken. Ik kan dan ook alleen maar concluderen dat de uitspraken van onze partijleider een doelbewuste torpedering van eventuele collegedeelname waren.

Wilders zou dus met de uitspraken over Marokkanen bewust zijn partij in de oppositie hebben gemanoeuvreerd. Vooral de opmerking “Als je nou nog uitgenodigd wordt, denk ik dat je niet eens koffie aangeboden krijgt,” spreekt boekdelen. Maar volgens Wilders is het helemaal niet waar dat hij dat zou hebben gezegd tegen de Haagse PVV-lijsttrekker De Jong. De bewering is “onzin en onwaar”. Daarnaast beweert een woordvoerder van de PVV dat de politiek van de partij er juist op is gericht om wel mee te kunnen doen in een coalitie, aldus De Telegraaf vanochtend.

Juist. Zou Wilders het echt niet hebben gezegd? Het past helemaal in het algemene beeld van een Wilders die geen macht wil delen, en die er dus altijd voor zal zorgen dat zijn fracties in Almere en Den Haag geen echte macht krijgen. Overigens is het wel opvallend dat Brands nu pas zijn conclusie trekt. Uit de brief:

Het heeft een paar weken geduurd om dit alles te verwerken en tot deze conclusie te komen. Nu dit
besef zich echter onontkoombaar aan mij opdringt, is het voor mij onmogelijk om nog langer voor de PVV actief te zijn.

Vrienden, ik kan niet leven in een leugen. Ik kan de missie van de PVV onmogelijk rijmen met de afschuwelijke gewaarwording dat Geert Wilders van de PVV doelbewust ‘gecontroleerde oppositie’ maakt. Zijn opmerking op de verkiezingsavond over het kopje koffie, die ik natuurlijk nooit had mogen opvangen, is daarvan voor mij het onweerlegbare bewijs.

Had Brands dat niet in maart of april kunnen bedenken? Hoe dan ook, als het waar is wat Brands zegt – en dat lijkt me zeer aannemelijk (waarom zou hij erover liegen?) omdat anderen die hem voorgingen ongeveer hetzelfde zeggen over Wilders – dan is dat opnieuw een klap voor Wilders en de PVV’ers die nog voor hem actief zijn. En dat zijn er niet zo heel veel meer, als je bekijkt wie er allemaal zijn vertrokken sinds de beruchte ‘minder Marokkanen’-uitspraken.

Intussen wordt een andere fractie, die van ex-PVV’ers Louis Bontes en Joram van Klaveren, steeds groter. Onlangs namen ze Stephan Jansen aan, de voormalige rechterhand van Wilders. Jansen stapte vorige maand op als Statenlid van de PVV Zuid-Holland. Nog even en de fractie-Bontes/Van Klaveren wordt groter dan de PVV. PVV-vicefractievoorzitter Fleur Agema moet in ieder geval al haar werkkamer afstaan aan Roland van Vliet, die andere ex-PVV’er die de partij heeft verlaten.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

85 reacties

  1. JC

    Jezus zou in dit verband nooit gesproken hebben over de Geblondeerde Charlatan…………….

     

    En dat u, mijn beste heer Jansma, mij, zeker niet zonder argumenten, niet kunt overtuigen betekent niet per definitie dat ik niet genoeg nadenk of achter de PVV aanwaggel.

     

    Ik ben altijd zeer tegen racisme geweest, voor gewetensvolle normen en waarden, voor bewust met de natuur omgaan (nog nooit gevlogen, laat geen troep in de natuur achter, rijdt zo min mogelijk auto, enz.), heb armoede gekend, ben overtuigd van het bestaan van God (van echte Joden), leef sober, heb mijn naasten (ongeacht afkomst) lief, gelijk mijzelve, houd niet van hufters, zie hoe de achterenvolgende kabinetten (waar de PVV geen deel van uitmaakte) met allerlei ongewisse (of juist gewisse) probeersels onjuiste beleidsbeslissingen met onomkeerbare gevolgen nemen, zie dat de PVV de enige partij is die de rug recht houdt, zie dat er net als bij Pim Fortuyn (vandaag precies 12 jaar geleden bruut vermoord) door de controlled macht godwins, een hetze, een cordon sanitaire een samenspanning plaatsvond nu hetzelfde plaatsvindt bij de PVV en ik ben het zeer oneens met de weg die de EU aflegt……….

     

    Ik blijf dus PVV stemmen, omdat ik nadenk. En u?

  2. Altea-Hills

    Men verwachte ook niet dat de PVV nog met een lijst kandidaten kon komen voor de verkiezingen van de EUSSR.

    Men had ze zo gedemoniseert dat de linkse kliek dacht dat na het weg lopen van de e.v.t. lijst trekker,onze blonde Stassen,het over en uit zou zijn.

    Zij blij,maar dan komt heel snel de PVV met een lijst uit,en g.v.d,staat daar die Arabist als professor op de lijst,en ja,welke prof wilt op een linkse lijst staan,ik ken ze niet.

    Maar de kwaliteit druipte van deze lijst af,en rara politie muts,je hoorde er niks meer over,want zo zijn de linkse media wel,of ze melden niks,want dat zou alleen maar positief moeten zijn,maar o wee als er iemand stopt,omdat er geen plaats meer is voor hem in de bankjes,en zo een louser moet zich dan even negatief uitlaten.

    Word de persoon daar beter van,bij niet,als werkgever zal ik hem dus nooit aannemen,want vertrekken ze bij je,dan beginnen zulke zwakke figuren met modder te gooien,en daar zit je als werkgever niet op te wachten.

    Door zijn handelingen behoort Bart Brands bij de lousers,en dat zal hij zijn hele leven mee dragen.

  3. Princenvlag

    Geert Wilders reageerde via Twiiter. Hetze tegen PVV in volle gang. Zal niet werken. We winnen toch. 

    Léon de Jong PVV-fractieleider in Den Haag zegt dat het gesprek in een Haags café nooit heeft plaatsgevonden.

    Het is gewoon niet waar. Tijdens de campagne heb ik juist aangegeven dat we het stadsbestuur in willen om Den Haag te verlossen van de PvdA. Het vertrek van Bart Brands verrast me enorm. In de afgelopen weken waren we aan het onderhandelen met hem voor een baan als beleidsmedewerker bij onze fractie.

     

    Na de Statenverkiezingen in 2015 is het over en uit voor deze non-valeur, mol of judas en dat is goedzo. 

     

  4. Johanna

    Jansma —   Als de PVV niet zo’n grote aanhang zou hebben, niet zoveel kundige mensen,  en niet zoveel kennis in de partij zou het voor u niet nodig zijn  om deze partij te demoniseren. Dus  een goed teken voor de PVV.

  5. Guus d

    Ik herinner me nog dat toen de VVD jaren terug (ergens in de negentiger jaren) in de regering kwam de toenmalige leider, Bolkestein, zelf in de tweede kamer ging zitten met het argument, dat hij vanaf die plaats meer invloed op het beleid had. In ieder geval iets deze strekking.
    Zou dat dan voor Wilders niet mogen gelden?

  6. Altea-Hills

    Volgens mij viel hij met de verkiezingen net buiten de boot,met de gemeente raads verkiezingen in Den Haag,dat is jammer voor hem,maar warom dan je zelf afzetten tegen de partij die je jaren te eten heeft gegeven.

    Maar als zijn motieven kloppen,waarom is hij dan niet gelijk opgestapt de dag na de verkiezingen,O,hij wist toen nog niet dat hij buiten de boot viel.

    Als dat zo is,dan ben je een huigelaar,en die kan ik missen als kiespijn bij de PVV.

    Wij Nederlanders willen de lijn van de PVV,Nederland voor de Nederlanders,en het verhaal van onze vriend klopt niet helemaal,van Geert Wilders wil niet mee doen met regeren.

    Want als dat zo was,dan zou de PVV cq Geert Wilders ook niet mee hebben gedaan met het gedogen van het 1é kabinet Rutte.

    Maar ja,als je terug de maatschappij in moet,dan zijn veel bedrijven zo geinstrueerd om geen PVVers aan te nemen,maar ze roepen wel dat Nederland een democraties land is,aan m’n hoela,het is democratisch als je doet wat de linkse elite wil.

    Maar zij brengen Nederland naar de afgrond,en hun zakken zijn dan meer dan gevuld,over de rug van de hardwerkende en veel belasting betalende Henk & Ingrid.

    Het is toch van de zotte,dat 20% van de Nederlanders voor 75% het kapitaal van Nederland bezitten.

    Alles geregeld door een Partij van de Armoe,en hun companen.

  7. Johanna

    Wanneer mogen er nou ook eens  een keertje  leden van alle  andere  partijen  die weglopen  in de krant en op de voorpagina.  Iedere dag verdwijnen er wethouders, gemeenteraadsleden en statenleden.  Waarom krijgen alleen degenen van de PVV de eer?  Dat is toch niet eerlijk.

  8. LiQselotte Krüger

    DIt soort PVV’rs dat opstapt wegen een kwestie die niet meer actueel is…zij  diegenen die een carriere in hun gedachte hadden ,als gemeente raadslid ect,een droom die niet uitgekomen is..dat gebeurt de SP leden al jaren!

    Niet Wilders heeft heb teleurgestelt maar ZIJ ZELF..hadden  meer inzet moeten tonen in de steden of provincies waar ze zaten…maar zij verdeelden de buit al zonder die te bezitten.vandaar dat ze,om nog enig “zelfrespect” te voelen…ze ,dommer kan haast niet,het “MINDER MINDER ” als reden aangaven.

    Wilders hoeft niet treurig te zijn wegen hun afscheid er is met zulke randfiguren geen verlies geleden! Eigenlijk moet men blij zijn dat ze opstapten!

  9. Altea-Hills

    Volgens mij is hij art 50 geil.

    Maar ik kan je nu al een ding vertellen,en dat is dat art 50 geen zetel zal behalen in dat bolwerk van de EUSSR.

    Ze zullen de familie leden van de PVV af snoepen,en dat is het.

    Links probeert met een art 50 op te tuigen,de wind uit de zeilen van de PVV te halen,maar het is gedoemd te mislukken,er is maar 1 Geert Wilders,en er is maar 1 PVV die het opnemen voor de Henk & Ingrids van Nederland,en wie kiest er voor namaak als het origineel nog op de markt is waar zelfs meer kwaliteit van afdruipt?

    Niemand,maar dan ook helemaal niemand die is weggelopen uit de PVV zal een partij op poten kunnen zetten.

    Ze zullen niet 1 zetel krijgen,dat is sneu voor hen,maar de PVV stemmer moet die judassen niet.

  10. Johanna

    Twitter Geert Wilders  “Hetze tegen de PVV in volle gang. Ook Telegraaf publiceert leugens zonder wederhoor”.

    De Europese Parlementsverkiezingen in aantocht alles wordt uit de kast getrokken om de PVV kapot te krijgen.  Men wil zo weinig mogelijk over de nadelen van EU  praten. Puur afleiding.

  11. Altea-Hills

    U schrijft dat u na kan denken!

    Dan is mijn vraag,waar kan ik daar achter komen?

  12. Giny

    Hoe zo Frank wordt de fractie van Bontes/van Klaveren steeds groter?????

     

     

    Ze kunnen niet eens hun eigen mensen kiezen, alleen maar weggelopen of niet  meer op de

    lijst voorkomende PVVers.

     

    Denk je nu echt dat dit goed blijft gaan?

     

    Ik kan me nog herinneren dat Driessen bij de kamerverkiezingen te laag op de lijst stond door

    het grote zetelverlies(door strategies stemgedrag) om een kamerzetel te bemachtigen!

     

    Hij schreef regelmatig stukjes hier op DDS, eigenlijk niets negatiefs, misschien in hoop ooit weer eens

    terug te kunnen keren in de kamer voor de PVV!!!

     

    Bontes wordt de fractie uitgezet, ondanks zijn knieval om toch maar te mogen blijven, er was unaniem

    gestemd, ook door zijn maatje van Klaveren toch? (en de overloper van Vliet naar de VVD, helaas mislukt)

     

    Opeens komt Driessen weer boven water in de hoop dan maar via een andere partij alsnog een

    plek in de kamer te bemachtigen!

     

    Driessen stort nu de meeste bagger over de PVV uit, wie het nog snapt mag het zeggen!

     

    Dat zooitje ongeregeld wil nu een klassieke partij op gaan richten, goh, wie zou daar nu op

    gaan stemmen????

     

    Misschien kan Brinkman ook nog soliciteren, o nee, die komt ook weer met een nieuwe partij!!!

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

  13. Beukman

     

    Hetze tegen PVV in volle gang.”

    En weer komt de hetze van binnenuit. Opnieuw is er een PVV-er ontmaskerd als een handlanger van de vijand.

  14. Johanna

     Een ding is zeker. Alle mollen die uit de  PVV stappen  halen de krant en zelfs de voorpagina.  Wat een wraakzuchtige, kletsmajoor. Zo’n  mol  wil je toch niet in je midden hebben.  Maar, je kunt als partij beter een paar  ontevreden opstappers hebben dan al de corrupte, stelende  zelfverrijkers binnen de PvdA en VVD  die al  van hun baas  moesten opstappen.

  15. Jansma

    – “Nee, u bent echt degene, die mij zou kunnen overtuigen van de nuance, die nodig is om tot het inzicht te komen, dat de PVV controlled oppositie eenmansbeweging zou zijn. Maar niet heus.”

     

    Mijnheer, al zou ik op water kunnen lopen of op een wolk uit de hemel op u neerdalen om u de waarheid te vertellen, dan zou u mij nog niet geloven. Als u nu nog niet inziet dat de PVV controlled opposition is, dan zal zelfs de Gezalfde het niet aan uw verstand kunnen brengen. Het is namelijk niet langer een kwestie van niet kunnen zien, maar niet willen zien.

    – “Ik waggel niet achter de PVV aan, ik denk zelf na en blijf dus toch PVV stemmen. Ik wil namelijk asap uit de EU………..”

     

    Dan moet u nog maar eens wat meer nadenken. Want als u denkt dat de PVV (of stemmen op welke partij dan ook) dit voor elkaar zal krijgen dan verkeert u nog altijd in dromenland. En ja. Dan waggelt u inderdaad achter de PVV aan.

  16. Job

    Degenen die al bekeerd zijn tot Geert brengt dit natuurlijk niet aan het twijfelen, maar deze berichten zullen vast van invoed zijn op kiezers die tot nu toe nog geen PVV stemden. En daar gaat het om, natuurlijk.

  17. Jansma

    In de letterlijke woorden nog wel….Controlled opposition. En zo is het. De PVV is niets anders dan een bliksemafleider voor het establishment, van het establishment. 

    Hoog tijd dat “demense” wakker worden!

     

     

  18. Cresto

    Witwas (10.33): Dat zal inderdaad de reden zijn.

    Maar de echte reden interessert Verhoef totaal niet. Hij heeft opdracht van zijn baas om de PVV waar mogelijk zwart te maken en te demoniseren. Koste wat kost. Dus wordt ieder akkevietje aangegrepen om weer een negatief verhaal over Wilders af te steken. Wat de elite (waartoe ook Livestro behoort) is doodsbang voor de uitslag van 22 mei.

    In dit licht is het helemaal niet opvallend dat DDS geen letter heeft gewijd aan de strapatsen van ex-burgemeester Rehwinkel. Dat leidt immers de aandacht maar af van het werkelijke doel van de DDS-eigenaar.

  19. witwas

    Of zou het er soms mee te maken hebben dat Brands op een onverkiesbare plaatst staat op de lijst voor de statenverkiezingen? Een lijst die gisteren bekend is gemaakt.

  20. tipo

    De PVV is ‘controlled opposition’, volgens dit Statenlid. Zoals Vladimir Lenin al zei: “De beste manier om de oppositie te controleren is om deze zelf te leiden.”

     

    Maar wie is de Baas van Wilders dan? De Partij?

     

  21. Jansma

    Het gaat niet eens zozeer om Wilders. Het gaat om de totale illusie dat democratie een systeem is waarin het volk het voor het zeggen heeft. De waarheid is dat het volk helemaal niets te zeggen heeft en de houders van staatsmacht alles. De grenzeloos naieve hoop dat er via democratische wegen ook maar iets aan de huidige status quo te veranderen is (die je hier dagelijks treft), is amusant en aandoenlijk tegelijk….

    Het is het trieste resultaat van decennia van brainwashing. En de hoop die u uitspreekt dat de PVV achterban er dan nu eindelijk achterkomt kunt u net zo goed achterwege laten. Zelfs al zou Wilders een publieke announcement doen waarin hij aankondigt dat hij nooit heeft willen regeren en dit altijd de bedoeling is geweest, dan nog zou driekwart van de achterban gewoon achter hem blijven staan en de hele bedoeling rationaliseren…..Het geloof in de PVV is religieus. Met rationaliteit heeft het niets van doen.

     

    Goebbels wist al: “The bigger te lie, the more it will be believed”. En de leugen is enorm. De leugen is dat er iets te kiezen valt en dat democratie werkelijk betekent dat het volk aan het roer staat. Wilders is geen oplossing. Wilders is (onderdeel van) het probleem.

  22. Jansma

    Wat ik opvallend vind is dat er mensen zijn die denken dat hij opstapt om “minder Marokkanen”. Wie heel eventjes leest wat de man zegt (echt niet moeilijk), begrijpt al snel dat de man niet om die uitspraak op stapt, maar omdat de PVV controlled opposition is……

    Dit reken ik overigens niet enkel u aan, maar ook DDS. 

     

     

  23. Giny

    Witwas

     

    Waar staat de nieuwe lijst voor de PS verkiezingen van de PVV dan???

     

    Ik weet wel dat hij laag op de lijst voor de Gemeenteraadsverkiiezingen stond!

     

    Terwijl hij tot die datum wel in de gemeenteraad zat! (dus zo’n Driessen figuur)

  24. De Kuiper

     

     

    Het is toch echt treurig om te zien met wat voor onzin mensen al niet aankomen om er maar voor te zorgen dat de PVV niet de grootste word.

    En dan hebben we Jansma ook weer zo, de zogenaamde intellectueel die zoveel woorden nodig heeft dat het al ongeloofwaardig is vanaf zin 1.

     

    Als ik me niet vergis was dit manmens bart brands op een overkiesbare plek gezet, en wat doe je dan dan ga je allemaal onzin verkopen, om toch nog ergens aan de bak te komen.

     

    Mensen laat u niet bedotten en besodemieteren door de Jansma’s en de Juliussen, en de beukmannen op deze site, stuk voor stuk onzin verkopers, en ze kunnen nog zo hard roepen, het gelijk van ONS komt vanzelf, er hoeft alleen tijd overheen te gaan…

     

    En geloof me word wilders de grootste en gaat het land eindelijk terug veroverd worden zullen zij de eerste zijn die in het kontgat van geert kruipen.

     

  25. Jansma

    – “Het is echter interessant om te zien dat zowel u als tipo inmiddels wel beter weet. Al een aantal jaren beweer ik dat de PVV controlled oposition is (in het begin dacht ik aan een ‘branche’, een bijwagen van de VVD maar daar ben ik inmiddels niet meer zo van overtuigd) en heb met mijn mening regelmatig lijnrecht tegenover zowel u als tipo gestaan.”

     

    Ik kan me zeker heugen regelmatig lijnrecht tegenover u te hebben gestaan, maar niet dat u ooit beweerd zou hebben dat de PVV controlled opposition is, noch dat ik dat daar met u over gediscussieerd heb. Hetgeen ik mij wel kristalhelder herinner, waren met name aan Islam gerelateerde discussies, waarin ik u wees op het enorme gevaar van deze ideologie en haar aanhangers en u dit trachtte te bagetelliseren. Dat neemt echter niet weg dat ik als ex-PVV stemmer inderdaad een radicale omslag heb gemaakt en me nu besef ooit een fascistoide staatsidioot gesteund te hebben……Nu -enkele jaren en vele vele uren van studie in het libertarisme verder-  realiseer ik me tot in iedere vezel van mijn lichaam dat de overheid het probleem is en onmogelijk een oplossing kan vormen, alsook dat Wilders controlled opposition is….. 

    Wellicht vinden we elkaar ook nog wel op het gebied van democratie, Julius. U moet weten dat ik niets tegen vrijwillige democratische besluitvorming heb. Wel heb ik alles tegen met agressief geweld opgedrongen democratische besluitvorming…..Ik kan me niet voorstellen dat u zich niet in dit standpunt kunt vinden. En als u zich hier in kunt vinden, dan zijn u en ik het al eens. Dan hoeft u enkel nog maar consequent te gaan handelen naar dit standpunt.

  26. Giny

    Gemeenteraadsverkiezingen 2014

     

    Bart Brands 32 jaar

     

    180 stemmen

     

    Gekozen: neen

     

    Verder geen uitleg toch, gewoon elke maand netto 800 Euro zakgeld!!!!

     

    Zou het ook mogelijk zijn dat hij nog wachtgeld krijgt vanuit de vorige jaren dat hij raadslid was in

    de Gemeente???

  27. JC

    U noemt de heer Wilders de Geblondeerde Charlatan en zijn aanhang waggelende goegemeente. Nee, u bent echt degene, die mij zou kunnen overtuigen van de nuance, die nodig is om tot het inzicht te komen, dat de PVV controlled oppositie eenmansbeweging zou zijn. Maar niet heus.

     

    Al die weglopende PVV Statenleden, hebben naast hun werk voor de provincie ook “echt” werk. Die lucratieve bijbaan in de provincie laat zich makkelijk inleveren, vooral omdat de aftocht met veel onterechte zekerheden, zoals bij politici gebruikelijk, omgeven is. Hetgeen tot absurde situaties kan leiden, zie bijvoorbeeld het geval Rehwinkel.

     

    Ik waggel niet achter de PVV aan, ik denk zelf na en blijf dus toch PVV stemmen. Ik wil namelijk asap uit de EU………..

  28. Jansma

    – “In uw beeld van de realiteit is er nog maar een mogelijkheid over om daadwerkelijk tot verandering te komen, en dat is gewapende revolutie.”

     

    Welnee….Het is geen PVV’iaanse meer/minder of hullie/zullie dichotomie. Er zijn meerdere opties. Vreedzame secessie bijvoorbeeld. Mogelijk dat daar wel (gewapend) verdedigend geweld bij nodig zou kunnen zijn. Dat is echter iets anders dan een gewapende revolutie. Een andere mogelijkheid is een bewustzijnsrevolutie….Een proces van decennia. Als ik zie met hoeveel blind fanatisme de goegemeente achter de Geblondeerde Charlatan blijft aanwaggelen, dan zou het mogelijk zelfs nog langer dan dit kunnen gaan duren. Ik wil maar zeggen. Tussen A & Z zitten nog een hoop nuances, Johannes.

    – “Elke partij, immers, die binnen de regels van de democratie probeert te werken is volgens u automatisch gecontroleerde oppositie…”

     

    Dat lijkt me onmogelijk uit het door mij gezegde te concluderen. Schier onmogelijk zelfs. U mist het punt volledig.

  29. Julius

    “En de hoop die u uitspreekt dat de PVV achterban er dan nu eindelijk achterkomt kunt u net zo goed achterwege laten”

     

    Die hoop spreek ik niet uit. Ik vind het hooguit verbazingwekkend dat een groot aantal mensen acher een schreeuwende doch niets zeggende leider aanloopt waarvan eenieder kan zien dat hij zowel op gemeentelijk niveau als op landelijk niveau niets voor zijn achterban bereikt. Het op de agenda zetten van een aantal onderwerpen is nu inmiddels wel geregeld maar verder valt er van de PVV niets meer te verwachten. Ook op Europees niveau lijkt Wilders vrienden te kiezen waarvan je bij voorbaat al kunt zeggen dat ook dat clubje aan de zijlijn zal blijven staan. Het is echter interessant om te zien dat zowel u als tipo inmiddels wel beter weet. Al een aantal jaren beweer ik dat de PVV controlled oposition is (in het begin dacht ik aan een ‘branche’, een bijwagen van de VVD maar daar ben ik inmiddels niet meer zo van overtuigd) en heb met mijn mening regelmatig lijnrecht tegenover zowel u als tipo gestaan.

     

    Wat de democratie betreft heb ik een andere mening maar dat ter zijde.

     

    En wat de titel boven het stukje ‘minder marokkanen’ betreft; dat is inderdaad een zeer misleidende titel.

     

    Vertrek om ‘controlled oposition’ was beter geweest…

  30. Le Pro 58

    En weer een dag bashen op de PVV met dit non nieuws , het
    word eentonig .

    Laat die geitenwollen sokken figuren eens iets nieuws verzinnen
    , begint zo langzamerhand lachwekkend te worden en getuigd niet van intelligente
    ingevingen om tot inspirerende uitspraken of tekst te komen .

    Een beetje onderlegt mens weet zelf wel waar hij op gaat
    stemmen of zijn politieke voorkeur naar uitgaat .

    Wat voorop staat , dat de mening een eigen mening is die
    niet gekleurd word ingegeven door media propaganda in schrift en geluid .

    Eigen ondervindingen en verdiepen in wat een partij voor
    staat zou een stuk schelen in beeldvorming waar een eigen mening op gestaafd
    zou zijn .

    Waarbij ik een opmerking wil plaatsen dat hypocrisie bij
    velen niet vreemd is en nooit valt uit te bannen .

  31. Johannes N

    @Jansma

     

    In uw beeld van de realiteit is er nog maar een mogelijkheid over om daadwerkelijk tot verandering te komen, en dat is gewapende revolutie. Elke partij, immers, die binnen de regels van de democratie probeert te werken is volgens u automatisch gecontroleerde oppositie…

  32. Bekende ex-PVV’er Laurence Stassen stapt over naar VNL – De Dagelijkse Standaard

    […] Toen Laurence Stassen haar werk als delegatieleider namens de PVV in het Europees Parlement neerlegde vanwege de ‘minder Marokkanen’-opmerkingen van Geert Wilders eind maart, wilde ze weinig tot geen uitleg geven over haar vertrek bij de PVV. Daar had ze toen geen behoefte aan. Andere opgestapte PVV’ers, en dar waren er heel veel, wilden wel hun verhaal kwijt. […]

  33. Beukman

     

    Het is hoor en wederhoor.”

    Dat merkte Geert ook al op in zijn calimereske reactie, en uiteraard ben ik het daar op zich mee eens.  Alleen gaf hdiezelfde Geert  niet thuis toen de Volkskrant hem vanmorgen vroeg om die wederhoor.
    Op die manier krijg je vanzelf gelijk. 

  34. Kootolet

    Controlled oposition ? Volgens mij leest die Brands ook DDS.Volgens mij moet de gevestigde orde zich in alle bochten wringen om nog tot coalities te komen doordat de PVV zo groot wordt.Lekker “controlled” . Dat libertarische gekkies als Jansma dit soort alu hoedjes onzin slikken ,ala , maar dit gaat echt nergens over.Ze moeten wel de chef personeelszaken ontslaan bij de PVV.Dit soort politieke opportunisten beginnen vervelend te worden.

  35. cmsuijkerbuijk

    Je droomt maar verder joh. Omdat kiezers afgestoten worden, is de PVV weer de grootste van het land. Rara hoe kan dat?

    Springer, antwoord graag…………………….!

  36. Springer

    Wilders is de profeet van de kanslozen. De mensen die van alle tegenslagen in hun leven de schuld bij een ander zullen neerleggen. Dit is enige conclussie die ik kan trekken als ik hier zo de commentaren lees van zijn achterban, ik denk dat dit zelf meer kiezers afstoot dan de uitspraken van de geblondeerde houdini.

     

     

  37. cmsuijkerbuijk

    Beste Frank (ahum), wordt het niet eens tijd, om te schrijven over dingen die er wérkelijk toe doen? Een PVV-statenlid weg, omdat ‘ie op een onverkiesbare plaats staat. Pfft. Zal hij zijn werk wel niet naar behoren gedaan hebben.

    Nee, wat ik bedoel is zo’n column van Pieter Omtzigt, waarin hij nogal fors zichzelf uitlaat over D66 en het zélf innen van Europese Belastingen door de EU en dat hij daar niets van moet hebben én daartegenover het feit, dat zijn eigen CDA hier gewoon vóór is: Janusz Lewandowski (EPP-CDA) stelde directe EU-belastingen voor In 2010 als EU-commisssielid welke gelieerd is aan het CDA, zie hier.

    Juncker (EPP – CDA) is voor European Union financial transaction tax (EU FTT) . Het CDA steunt de voordracht van Juncker als voorzitter van de EU-commissie.

    Het CDA is dus ook voor directe EU-belastingen. Omtzigt kent zijn eigen partij blijkbaar niet of liegt. (Met dank aan Tipo)

    Zou je je niet beter dáár druk over maken? Dát lijkt me nou wél relevant, zéker in deze verkiezingstijd.

    Ik wacht in spanning op een column, waarbij je dit onderwerp helemaal uitdiept!

    Succes!!!

  38. nick

    Jansma ik wordt nu werkelijk kostziek van je eeuwige onzinnige gezeur over “controled opposition’. Je bralt constant de meest grote onzin maar dit slaat alles!

    Jansma, voor eens en voor altijd, het is een kwaadaardig verzinsel, het is niet waar, een leugen en de meest grote onzin!!

    Kon het helaas niet laten om te reageren op de overvloedige stroom van valse Jansmacomments met in zijn slipstream Julius en Beukman, die het prachtig vinden maar ik wordt woest van die ongefundeerde beschuldigingen. Het is een soort misdadig onder de gordel roddelen waar men zich niet tegen verweren kan. Walgelijk en minderwaardig. 

    Jansma, je weet totaal niets over de PVV, je hebt geen ingang en geen informatie, je klets uit je nek en papagaait de media na, heel dom en heel doorzichtig. Alleen haters als een Julius en beukman vinden je teksten prachtig, ieder ander weldenkende lezer ergert zich rot aan je! Je bereikt er totaal niets mee of het moet zijn dat niemand je meer serieus neemt, hetgeen zeker af zal stralen op je geliefde LP en dat is niet je bedoeling, toch? 

  39. Beukman

     

     Ik ga er maar vanuit dat mede dankzij mijn reactie de redactie is ‘geprikkeld’ om alsnog een stukje over Rehwinkel te schrijven.”

    Hmm. Ik moet zeggen dat DDS er amper van kan worden beschuldigd PvdApen uit de wind te houden. 

  40. cmsuijkerbuijk

    U bent wel héél erg met uzelf in de nopjes, is het niet?

  41. Beukman

     

    Nutteloos om te reageren op Jansma, Beukman, Julius etc..”

    Inderdaad. Je Heilige Gelijk zou eens onderuit kunnen worden gehaald.

  42. Richard van Ravenstijn

    De zwakkelingen verlaten de partij — de daarbij gehanteerde smoesjes zijn te doorzichtig om sereus genomen te worden.

     

    Als men gewoon toegeeft angstig te zijn voor leven en toekomst, roepen ze meer respect op dan valselijk natrappen terwijl  het PVV programma nimmer gewijzigd is.

     

    En …. dat Wilders in zijn uppie komt te staan —- dacht ’t toch niet — echt waar — Nederland bestaat niet uitsluitend uit zwakkelingen — uit lammeren die zich willoos naar de slachtbank laten leiden — een nieuwe generatie met voldoende Geuzenbloed in de aderen zal reeds in de startblokken staan om de Sissy boys te vervangen !!

  43. metamorfose

    Wat @KeesvanD zegt (en een paar anderen), precies mijn idee, het is zonde van je tijd en energie om op dit soort lieden te reageren, gewoon negeren, niet lezen, niet beantwoorden. Ze gedragen zich als trollen en voegen niets toe in deze discussie. Taktisch en strategisch onbenul is het, het bevordert de verdeeldheid op rechts. Niet opbouwend, maar negatief. Let wel, ik ben voor afbraak, maar dan alleen van de EU en de islam in ons land en verderop. Als de heer Wilders niet de rol vervult die hem toegedicht wordt, maar een dubbelrol, dan is hij of masochist, of suïcidaal of dom. Ik sta altijd open voor een complottheorie, eenvoudigweg omdat je tegenwoordig met alles rekening dient te houden. Maar in dit geval is het beste argument dat ik kan verzinnen die dit ontkracht, het feit dat de heer Wilders niet alleen gehaat wordt door het linkse deel van dit land en het islamitisch deel, maar dan, na ontmaskering, keert de rest van Nederland zich tegen hem. Dat lijkt me toch een beetje teveel van het goede (slechte). Waar kan de geachte man dan schuilen? Hij zou dan een universele persona non grata worden, overal geminacht en uitgekotst.

     

     

  44. rinus

    Ben jij eigenlijk al (vast) aangenomen als medewerker bij je vrienden van groep Bontes, Frank? 

     

    En ach, een Wilders die alleen nog maar in zijn uppie staat, Frank wil het zoooo graag. Of dat straks al die kiezers gaan overstappen naar Bontes en de weglopers. De VVD zal straks met een nieuwe (uiteraard wel rechtse) leider komen, en dan gaat dat ”gat” naar rechts weer op slot . Het was politiek een meesterzet van Wilders om op punten rechts en punten links te zijn. Overigens zullen ook de Bontes-weglopers een echte ”partij” moeten beginnen. Ook dáár krijg je dan snel strubbelingen, gezeik en boze gezichten.  Zo’n partij zal ook nooit populair worden in NL.

     

    Overigens heeft Brands al jaren vaker op het punt gestaan om te breken met de PVV. Dat hij daar nu na bijna 2 volle maanden mee komt is wel erg ongeloofwaardig. Maar daar schrijft de slimme Verhoef natuurlijk één zinnetje over en daar laat hij het bij.

     

    Terwijl Frank vlak na 19 maart liep te koeren dat als je NU niet uit de PVV stapt, je een ongeloofwaardig en waardeloos sujet bent. Of woorden van gelijke strekking.

     

    En uiteraard staan de EU-verkiezingen voor de deur, dus we kunnen nog wel één en ander verwachten van het PVV-bash front om er alles aan te doen om de partij naar een slecht resultaat te helpen.  Leuk joh, al die stralende gezichten van al die linkse en rechtse Eurofielen op 25 mei. Dan kunnen ze in ieder geval schreeuwen dat NL vol achter Europa staat.

  45. Altea-Hills

    Mijn beste U schrijft dat,dat U na kan denken,en dan moet U mij dat niet in m’n schoenen schuiven.

    Want uit Uw schrijfsels kan ik het niet opmaken,dat na denken van U.

    Hopelijk begrijpt U het nu.

  46. keesuitdenhaag

    halo1 op 6 mei, 2014 – 10:21

     

    Daarom stem ik altijd op de tegenpartij, bij die andere partijen zie ik niets van mijzelf in.

    Bij de tegenpartij ook niet, maar dat neten is zo leuk.

  47. Giny

    KeesvanD

     

    Helemaal mee eens, zonde van je tijd!!!

  48. Jansma

    Mevrouw, wenst u inhoud -zoals het gegeven dat een uitstappende PVV’er de PVV geheel terecht controlled opposition noemt (een zeer zeer ernstige kwestie!!)- te bespreken? Prima. Maar houdt u dit soort nonsens voor u.

  49. Jansma

    Laat gaan, Beukman. KeesvanD is doodsbang voor de inhoud en feiten. Meer is er niet van te maken.

  50. Beukman

     

    Pech voor Kees. Ik ben net zo koppig als jij, Jansma. 🙂

  51. CDlogo

    Poeh poeh…….gelukkig is er een nieuwe site in opkomst waar het gelukkig niet om  vorm gaat maar de inhoud.

    http://www.dutchfreepress.nl/

  52. Jansma

    Hou nou toch eens op met dat eeuwige Calimero slachtoffergedrag. Niet alleen u, maar al die PVV’ers. Dat voortdurende slachtoffergehuil…..Tenenkrommend. Het is niet de media die hier in de fout gaat, maar de Geblondeerde Gezalfde. Het zijn niet de uittreders die in de fout gaan, maar de Geblondeerde Gezalfde. Wilders komt nu nooit meer van het fascistoide imago meer af en dat heeft hij volledig aan zichzelf te danken….! Enkel en alleen aan zichzelf….!

     

    Als u dan toch wenst te klagen over de media dan zou ik als ik u was eens nadenken over hoe deze uittreding gebracht wordt. De reden voor uittreding wordt namelijk verstopt als een enkel bijzinnetje in het artikel. Namelijk dat de PVV controlled opposition is……Een zeer zeer ernstige aantijging. En was het werkelijk zo dat de PVV de paria was waar de bloeddorstige pers maar wat graag boven op kruipt om te fileren, dan was DIT wel het punt geweest om de PVV op te fileren. Breed uitgemeten in de media…Controlled opposition. Het is nogal wat. En dat is nu precies wat de media niet doet. Vraag uzelf af: Waarom…….?

     

    U zou de media hier dankbaar moeten zijn dat uw geliefde PVV hier zo in bescherming wordt genomen, al gaat het eigenlijk niet om het beschermen van de PVV maar het systeem natuurlijk, in plaats van uw beklag te doen over de geilheid van de media om de PVV af te maken.

  53. Julius

    “mede dankzij mijn reactie de redactie is ‘geprikkeld’ 

     

    “Soms moet je iemand in die waan laten…”

     

    Inderdaad Cresto.

     

    Toch wel de leukste reactie van vandaag.

  54. obligan

     Als het maar over de PVV gaat dan wordt de schrijvende pers hysterisch en dan zijn ze geneigd alles maar voor waar aan te nemen wat er over Wilders gezegd en verzonnen wordt.

    Het is hoor en wederhoor. Klakkeloos wordt alles geloofd wat de uittreders beweren……..Iedereen heeft het recht zijn eigen pad te kiezen…..niks mis mee…..maar om dat over de ruggen van anderen te doen…daar heb ik bedenkingen over.

    Toen het op die bewuste avond over minder marokkanen ging….en iedereen weet verdomd goed dat Wilders het tuig bedoelde stond ook deze persoon mee te applaudiseren.

    Hij moet zich maar aansluiten bij Bontes en co……dan verdwijnen ze vanzelf als sneeuw voor de zon.

    Maar nu ga ik aangifte tegen mezelf doen omdat ook ik achter de vraag van Wilders aan zijn achterban

    sta.

    Ik hoop dat het aangifte formulier al voorgedrukt klaar ligt…….of wordt ik gedicrimineerd omdat ik geen allochtoon ben en moet dan zelf mijn aangifte tegen mij invullen………..Ik denk het laatste.

  55. Giny

    Leon de Jong was stomverbaasd toen hij het hoorde en heeft gelijk gereageeerd op http://www.telegraaf.nl

     

    Zou mij niets verbazen als Brands volgende week richting Bontes vertrekt!

     

    Als ik Geert was zou ik Bontes vragen hoeveel hij er nog nodig heeft!

     

    Bontes is zo naief dat hij niet eens in de gaten heeft dat van Klaveren hem gebruikt,

    tegen de tijd dat het mis dreigt te gaan, trekt van Klaveren weer aan zijn stutten.

     

    Zou niet de eerste keer zijn! (uit zeer betrouwbare bron vernomen)

     

    Interview  van Geert Wilders in de Duitse krant al gelezen?

     

    (vertaald door E.J. Bron)

     

  56. Cresto

    Beukman: Het ging mij uiteraard om berichtgeving over de recente uitlatingen van Rehwinkel. Daarover verscheen vandaag om 14.00 uur een artikel op DDS.
    Mijn commentaar op het ontbreken’ deed ik vanmorgen al. Ik ga er maar vanuit dat mede dankzij mijn reactie de redactie is ‘geprikkeld’ om alsnog een stukje over Rehwinkel te schrijven. Soms moet je iemand in die waan laten…

  57. KeesvanD

    Dank voor je bericht. Laat deze lieden maar denken wat zij denken.

    Kritiek is prima en uiteraard valt er op de PVV het nodige aan te merken. Maar een beter alternatief is er niet. Artikel 50 is wat mij betreft niet slecht maar wat immigratie en zeker Islam betreft, zit men op een te zwak spoor. Althans dat vind ik.

    Nogmaals dank en “wij” strijden door.

  58. Beukman

     

    In dit licht is het helemaal niet opvallend dat DDS geen letter heeft gewijd aan de strapatsen van ex-burgemeester Rehwinkel. Dat leidt immers de aandacht maar af van het werkelijke doel van de DDS-eigenaar.”

     Het kan helemaal geen kwaad om je beweringen even te checken voor je ze neerplempt.  Mocht blijken dat ze niet kloppen, dan keren ze zich keihard tegen je.

     

    http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/05/rehwinkel-pvda-vangt-nu-maar-gewoon-wachtgeld

    http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/10/peter-rehwinkel-de-zonnekoning-van-spanje

    http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/10/peter-rehwinkel-gaat-op-uw-kosten-genieten-van-barcelona

    http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/10/rehwinkel-verzon-functie

    http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/10/jonge-socialisten-rehwinkel-moet-uit-de-partij


  59. KeesvanD

    Nutteloos om te reageren op Jansma, Beukman, Julius etc. Bewaar de energie voor je zelf.

  60. nick

    Typisch voorbeeld van een verzonnen leugen, gevoerd door de mediahetze waarin soms gesuggereerd wordt dat Wilders geen bestuursverantwoordelijkheid wil dragen. Het tegen deel is waar, daar is juist het hele beleid op gericht. Hoeveel onzin kan je verkoppen en de media springt er weer bovenop! 

    Het is gewoon niet waar, het is een grove en schandalige leugen, en dat is, weet ik,  de werkelijke waarheid!! Misselijk mannetje die Bart Brands, weer iemand die als leugenachtige opportunist opstapt en zijn gekregen, niet zijne persoonlijk gekozen, zetel steelt. Zulke types moeten snel afgerekend worden op hun walgelijke gedrag. Mede daarom hoop ik op snelle verkiezingen zodat al die dieven snel uit de politiek afgevoerd zullen worden. 

    Tevens reken ik erop  ik dat iedereen nu wel dit soort acties doorziet! De PVV zal alleen nog maar groter worden, onvermijdelijk!

  61. toetssteen

    Op de man, onder de gordel, godwin, beledigingen, valse beschuldigingen en venijn. Een geweldige prestatie plaatst u om 22:24. Over beschaving gesproken.

  62. Princenvlag

    Laten we de wereldvreemde LP-dagdromers maar lekker genieten van hun onvermogen om kiezers aan te trekken.

    Voor Artikel 50 heb ik meer respect maar maar met deze brave Hendriken win je geen zetels in het EU-parlement..

  63. Jansma

    Wat de relevantie is begrijp ik niet, maar inderdaad. Dat klopt.

  64. Jansma

    Maar nick toch….Wat een emotioneel gebral. Het zijn de woorden van een PVV’er. Niet van mij. Het is deze PVV’er die zijn eigen partij beticht van gecontroleerde oppositie. Niet ik.

     

    Mijn advies: Iets meer verstand gebruiken. Iets minder de onderbuik.

  65. Bes Tolen

    Nederland telt een hoog aantal mensen zonder enige ruggengraat. Wel, dat is me al jaren duidelijk. Maar dat er ook in de PVV zitten of hopelijk beter gesteld zaten, doet wel denken. Het zullen wel echte professionals zijn geweest, die zulke mensen selecteren. Prutswerk dus. Wel nagaan wie die mensen hebben binnen gehaald a.u.b..

  66. Springer

    @ cmsuijkerbuijk

     

    De grootste partij zullen ze misschien net worden met een nipte overwinning van 1 zetel op D66, waar het omgaat is dat het potentieel een stuk groter was. De PVV had met 40 zetels echt iets kunnen betekenen in het tegengaan van de overdracht van bevoegdheden naar Brussel. Met de begrote 25 zetels zijn ze niet meer dan de gekkie henkie van de tweede kamer.

     

    Wilders heeft het EU-standpunt ondergeschikt gemaakt aan anti buitenlanders agenda en daarmee het anti-EU standpunt geridiculiseerd en veel potentiele kiezers afgestoten. 

     

    @ Kootolet

    Zonder leden is de partij bijzonder kwetsbaar, als Wilders geen zin meer heeft is het afgelopen. En ik zie niet in hoe ze ooit ergens kunnen delen nemen aan de beleidsbepaling. Op deze manier blijven ze vooral aan de zijlijn staan.

    Ik zou zeggen kijk eens naar de SP (zelfde vijver aan kiezers potentieel), die hebben het toch voor elkaar gekregen om een partij met een gedegen fundament op te bouwen. Je hebt wel meerdere mensen nodig, 1 profeet is zeker niet voldoende en je kan ook niet van andere verwachten dat je serieus genomen wordt. 

     

    @ andere PVV juich-appies

    de landverraders, aardsleugenaars, marxisten, zwakkelingen binnen zich in uw midden. Ik zou zeggen doe er wat aan!

     

  67. Giny

    Dinsdag 25 maart 2014

     

    PVV Zuid-Holland (Site)

     

    PVV Zuid-Holland laat zich niet het zwijgen opleggen!

     

    De gehele fractie staat achter de uitspraken van Geert Wilders!!!

     

    Wie is hier nu de aardsleugenaar?

     

     

     

     

  68. Giny

    Bes Tolen

     

    De beste stuurlui staan aan wal!!!

  69. drnomad

    De bejaarde PVV kiezers willen de buitenlanders uit het land gooien om de eigen AOW te redden. Dat is geen kiezerspotentieel voor LP die de verzorgingsstaat wil ontmantelen. Wat wel leuk is aan het rollaterende PVV volk is hun vernauwde kijk op de wereld en hun hysterische allergie voor kritiek. Als een PVV politicus een Marokkaan vermoord, zullen ze roepen ‘het was maar een kleintje’. En sommigen zullen zelfs Wilders stemmen als ie zelfmoord pleegt; is overigens zeer indrukwekkend en zet de deur open voor een leuk project met gaskamers enzo.

    Ik denk overigens niet dat er sprake is van controlled opposition (want wie zou dan de baas van Wilders moeten zijn!). Ik denk (nog steeds) dat Wilders tevreden is, of laten we zeggen, zelfgenoegzaam en dat hij volgens eigen taxatie dit spel het langst volhoudt in de oppositie en niet in het bestuur (een reden om eerder gedoger te blijven ipv Kabinetslid). De opgestapte politicus draaft denk ik een beetje door met zijn ‘controlled opposition’ opmerking, want het is niet meer dan een vermoeden. Zijn waarneming dat Wilders geen zin heeft in bestuur lijkt me nauwkeurig genoeg, aangezien zijn vertrokken ex-collega’s ook al over hetzelfde spraken. De vertrekkers hebben toch steeds hetzelfde verhaal, ik ben dat meer geniegd te geloven dan de Hoog Blonde Sektebaas.

  70. Kootolet

    Blijkbaar is het lot van een nieuwe partij die snel hard groeit dat er veel gelukszoekers op afkomen.Zie ook de LPF . Hoe voorkom je dat ? Geen idee . In ieder geval de partij hoppers er tussen uit halen. Nog een geluk dat de PVV geen ledenpartij is .

  71. Julius

    Ik vond Cresto vandaag erg leuk maar deze mag ook niet onvermeld blijven.

     

    “Ze moeten wel de chef personeelszaken ontslaan”


    Wie is chef PZ binnen de PVV? Wie is er uberhaupt de chef binnen de PVV?

    En kan die ontslagen worden? En wie ontslaat die chef dan?

     

    Geinig.

  72. Kootolet

    Beste Julius ,mijn punt was slechts dat er teveel prolitieke avonturiers op het succes van de PVV afkomen.De chef is uiteraard bekend en uiteindelijk de enige garantie dat de PVV koersvast blijft .

  73. Julius

    Dan wordt het tijd dat Geert eens wat aan zijn inschattingsvermogen cq mensenkennis gaat doen.

    Daarmee is het namelijk niet best gesteld. De lijst is een beetje erg lang aan het worden om het af te doen met een incidentje, vind je ook niet?

  74. LantR.fant

    nadat iemand ze een forse som geld in het vooruitzicht heeft gesteld. De commotie rondom die uitspraak is al weggeëbt, de bewuste bevolkingsgroep heeft zich met tientallen incidenten nog verder in discrediet gebracht en 43% van de bevolking steunt die uitspraak, zo vond Maurice de Hond uit.

  75. halo1

    Ook al pleegt Wilders een moord .. we blijven hem gewoon stemmen..al is het maar om “”ze lekker te zieken””!

  76. Julius

    Mijn god, wat duurt het lang voordat jullie daar eindelijk achter beginnen te komen.

     

    Voor de tegenstanders zijn dit soort berichten is dit natuurlijk alleen maar goed nieuws. Voor de PVV hoef je in ieder geval op gemeentelijk niveau niets te vrezen. Ook in Den Haag heeft de PVV zich bewust buiten spel gezet. Het wordt alleen een beetje lastig om een coalitie te smeden maar ach, kleine dingen hou je toch. En verder is Wilders druk met het maken van nieuwe onfrisse vriendjes all over the world. Wat henk en Ingrid eraan hebben? Ach, dat weten ze zelf ook niet en dat bevalt Wilders bijzonder goed. Als ze maar achter hem aan blijven huppelen.

     

    Geinig allemaal…

  77. Antivenin

    Hoog tijd voor een nieuw offensief. Stel je voor dat het volk iemand heeft om op te stemmen en zijn anti-EUSSR-gevoelens kenbaar te maken, nietwaar?

     

    Met elke “trouwe” PVV’er die opstapt, blijkt maar weer eens hoe verstandig het van Wilders is om van de PVV geen “normale” partij te maken. Dan was hij namelijk allang op “democratische” wijze ondermijnd!

  78. bramm

    Het valt mij op dat het “weglopen om minder minder” zo gedoseerd gebeurt. Het lijkt wel of er iets achter zit. Geld misschien?

  79. Jansma

    Maar Johanna toch…..Het is toch een ex PVV’er die hier beweert dat de PVV controlled opposition is? Hoe komt u er dan bij dat ik de PVV demoniseer…?

  80. Jansma

    Ik stem libertarische partij of ik stem niet. Omdat ik nadenk en consequent redeneer.

  81. Jansma

    – ” U schrijft dat u na kan denken! Dan is mijn vraag,waar kan ik daar achter komen?”

     

    Mijnheer/mevrouw, wat moet ik nou met deze onzin?

     

  82. Giny

    Hoorde ik Bontes nu zeggen dat zijn budget op was om nog mensen aan te nemen, of kon deze

    er nog net bij?

     

    Laat hij niet verzuimen om Pensioen af te dragen voor al zijn personeel!

     

     

  83. L. van der Schoot

    Het kaf wordt behoorlijk van het koren gescheiden. Met allerlei (drog)redenen verlaten

    enige teleurgestelden de partij van de PVV.

    Dit gebeurt bij vrijwel alle partijen. Daarover wordt door de Media niets gemeld.

    En vrijwel alle Media zijn tegenwoordig links. Hun journalisten hebben op de superlinkse journalistenschooltjes al geleerd om Wilders zoveel mogelijk te demoniseren, net als indertijd Pim Fortuyn.

    Dus bespaar me die pseudo geleerde praatjes van een Jansma en anderen.

    Waar het om gaat is heel eenvoudig: EIGENBELANG. 

    Ik wens U zalige EU-verkiezingen.

     

     

  84. Beukman

     

    Dit gebeurt bij vrijwel alle partijen. Daarover wordt door de Media niets gemeld.”

    Van wie heb jij deze informatie dan, als ze niet van de media afkomstig is?

  85. Saeftinghe

    Het bewijst naar mijn mening hoe verstandig het was van Wilders om alles in één hand te houden, de eigen hand.

     

    Geen verdeeldheid die binnen de organisatie voortwoekerd, de koers en standpunten blijven zoals ze bedoeld waren.

     

    De mensen die opstappen nemen wel hun zetels mee, wat moet je daarvan vinden?

    Zijn ze met voorkeur stemmen gekozen, dan is daarmee niets mis.

    Maar het van het overschot aan stemmen op de heer Wilders is dan vind ik dat wat minder.

     

    Het maakt in ieder geval duidelijk dat de PVV geen koerswijzigingen ondergaat door interne conflicten.

     

    Overigens heeft Wilders niets verkeerd gedaan, hij stelde een vraag en daar kwam een heel spontaan antwoord op.

     

    Wie van de huidige politici woont in een “Marokkanenwijk” en ondervindt aan den lijve wat dat betekent??

     

    Hier worden illigalen op zeer korte termijn terug gebracht naar land van herkomst, geen overlast!!

    Ik heb dus ook makkelijk praten vanuit Iberica, net als die correcte politici!!

Reacties zijn gesloten.

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.