Identitair Verzet bezet moskee, Wijbenga: ‘De extremisten gaan los!’

Identitair Verzet is onrechtmatig bezig. Maar ‘extremisten’? Die mensen bezetten geen gebouwen maar blazen ze op. En kinderen en vrouwen erbij.

GeenStijl berichtte vanmorgen dat Identitair Verzet een half-gebouwde moskee in Leiden bezet heeft. De activisten – die niet bepaald veel op hebben met de islam, zullen we maar zeggen – hebben een spandoek meegenomen waarop staat: “In Leijen begint de victorie!”

Sneuer dan dit wordt het natuurlijk niet. Blijkbaar denken ze dat ze moderne revolutionairen zijn die het hele land wel even op zijn kop zullen zetten, maar de kans dat ze daadwerkelijk iets van een impact hebben lijkt me vrij miniem. Nederlanders hebben namelijk niet zoveel met dit soort activisme.

En dat is niet zo vreemd: mensen die een gebouw van een ander bezetten handelen in strijd met de wet en moeten dus worden opgepakt. Politieke vragen – hoeveel moskeeën, waar en hoe groot – dienen we te behandelen in de politiek, niet daarbuiten.

Dat gezegd hebbende is het wel weer vermakelijk om te zien hoe de gebruikelijke verdachten meteen paniek zaaien en in de slachtofferrol schuiven. Zie hier een tweet van Ahmed Marcouch, het Tweede Kamerlid voor de PvdA:

Ja, ze moeten worden opgepakt, maar hoe weten we of ze “moslims haten”? Ze hebben duidelijk geen hoge pet op van een megamoskee, maar is dat hetzelfde als een enorme hekel hebben aan iedere individuele moslim? Neen. Zijn maatje Ibrahim Wijbenga, van het CDA, doet er vervolgens een schepje bovenop. De mensen van Identitair Verzet zijn namelijk extremisten pur sang. Jawel, dit is Nederlands eerste eigen ISIS-moment.

Dat ze in strijd met de wet handelen én dat ze moeten worden opgepakt is duidelijk, maar extremisten? Extremisten bezetten geen religieuze gebouwen, maar blazen ze op, Ibrahim – het liefst met vrouwen en kinderen erin. Voorbeeldje: zie hoe ISIS tekeer gaat in Syrië en Iraq. Christelijke pastoors worden daar vermoord, hun kerken totaal vernietigd. Dát is hoe extremisten te werk gaan, niet door een gebouw te bezetten en wat spandoeken op te hangen.

Het blijft opvallend dat bepaalde moslims zo graag het slachtoffer spelen. Je zou bijna denken dat ze zich zo vreselijk schuldig voelen door al het geweld gepleegd in de naam van Allah dat ze niet kunnen wachten om tegen anderen te zeggen: ‘Zie, jullie doen het ook!’


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

186 reacties

  1. Taljaard

    Oppakken?
    Man, als ik nog gezond was reed ik er direct naar toe om mijn steun te betuigen, al ligt Leiden dan ook een paar 100 km bij mij vandaan..
    Hulde voor deze moedige mensen!
    Voorbeeld dat massaal navolging verdient.

  2. Primo

    Het verzet begint op stoom te geraken, velen hebben het helemaal gehad met de islamitische ontwikkelingen in ons werelddeel.

  3. Paul van der Ree

    Jaja, het wordt behandeld in de politiek, en de beslissingen die volgen zijn tegen de stem van de het grootste deel van de kiezers. Het fysiek actievoeren is het alternatief. Het enige sneue is wel deze actie weg te zetten als “sneu”.

  4. TijlUilenspiegel

    Deze acties ontstaan omdat gemeenten de bezwaren van de omwonenden stelselmatig negeren en zich verschuilen achter ‘dit zijn nu eenmaal de regels’
    En deze acties zijn natuurlijk ook koren op de molen voor mensen die vinden dat elke kritiek op de komst van een moskee gelijk staat aan moslimhaat en rechts extremisme.

  5. toetssteen

    Overdrijven is ook een vak! 4 man klimmen op het dak van een moskee en er is sprake van een bezetting door rechts extremisten?
    Nou ik herinner me zaken van milieufreaks waar dit kwajongenswerk bij is. Iets met brand bij de Makro, bezetting van een en ander, boorplatforms bezetten, trein met radio-actief afval bijna laten ontsporen….

    Kom op zeg! Bezetten…..
    Laat dat aan Jole over om die mug op te blazen tot een mammoet.

  6. Kuifje

    Steeds meer mensen komen openlijk in (vredig) verzet omdat ze in de steek worden gelaten door de politiek die niets doet om de islamisering van Nederland te stoppen.

    In b.v Gouda heeft de politiek een mes gestoken in de ruggen van de burgers door achter de ruggen om van de burgers van Gouda een deal te sluiten met moslim organisaties over de bouw van een moskee. Inspraak was niet meer mogelijk.

    En van de media hoef je ook niets meer verwachtten omdat de media mensen die kritiek hebben op de islam standaard bestempeld als “extreem rechts” en/of islamofoob. Om nog maar te zwijgen over het bagatelliseren en zelfs ontkennen van de link tussen aanslagen in Parijs en islam.

    Natuurlijk behoren dingen als de bouw van moskeeën in de politiek behandeld te worden. Maar dan moet de politiek wel luisteren naar de mensen.

    En als de politiek de mensen in de kou laat staan (zoals b.v in Gouda) is het niet verwonderlijk dat de mensen zelf in actie komen.

  7. Rapunzel

    Ze heten identitair verzet maar dat terzijde.

    Leiden staat ook zo’n mega-haathut te wachten, net als Gouda. Veel protest van omwonenden geweest. Helpt niks. Ze moeten dóór met multicul door onze strot duwen.

    Leefbaar Leiden heeft nog een rechtszaak aangespannen om de bouw te voorkomen maar de GeenID66 rechter zag dat het goed was.

    1. Primo

      Volgens Jodocus is eerdere en nog meer multicul de schuld van rechts.

      Mhoehahaha.

  8. Jacobus

    Ik zie dat hier veel steun bestaat voor de actie.
    Gelukkig grepen de veldwachters de kwajongens al snel in de kraag en ze kwamen er met een waarschuwing van af.

    Ik vind dat we dit niet hoog moeten opnemen. Het zijn waarschijnlijk laagopgeleide en kansarme jongeren die een verzetje zochten.

    1. LantR.fant

      Ik breng u Kedichem 1986 nog maar eens in herinnering. Waar uw politieke vrindjes een (besloten) vergadering van een politieke partij die ze niet aanstond met grof geweld hebben verstoord. Brandstichting, toebrengen van blijvend letsel etc.

      U bent de ridder van de dubbele moraal.

    2. Antidotum

      Jabobus.

      Het merendeel van deze europese verzetsgroep bestaat uit studenten.

      http://www.idverzet.org/over_idverzet/#

      1. HR

        Kunnen we nu alstublieft stoppen met het reageren op figuren als Jacobus?

        Ik heb het ook een aantal dagen geprobeerd maar het heeft geen enkele zin.
        Ongetwijfeld weet hij wat voor mensen er achter deze groep zitten, hij zet gewoon wat neer om reacties uit te lokken.

        Kijk zijn reactie van de laatste weken er maar op na, roept iedereen rechts, Jacobus roept links, en andersom. Gun hem die lol nou niet.

        Wacht alsjeblieft tot hij zich gedraagt……

    3. Qdrpaul

      Dit is geen slimme reactie, Jacobus

  9. toetssteen

    Ik zou trouwens wel eens willen weten wat dat ‘rechts’ precies inhoudt. Qua joden aversie gaan ze redelijk op met de internationaal socialisten die toen in Den Haag bij die zwarte vlaggen stonden te protesteren. En bij een andere gelegenheid pro Palestijnen riepen om de joden ergens aan te hangen.

  10. Primo

    Het is te hopen dat er wat varkens slachtrestanten zijn uitgestrooid.

  11. W.H.J. Reiss

    Ik heb ze al succes gewenst. Afdeling Identitair verzet Limburg ! Hier hun site: https://identitairverzetlimburg.wordpress.com/

    1. arie_jansz

      na IS komt IV…

      En dan dacht je toch echt dat het dieptepunt welk was bereikt….

      1. toetssteen

        @Arie _Janz

        I.V. vergelijken met de moordenaars van IS? Vier mensen op een dak van een moskee in aanbouw nog erger achten met slavinnenhandelaren, koppensnijders en kindermoordenaars?

      2. TijlUilenspiegel

        @ Arie:

        Na IS komt IT….

      3. nogmaals

        Nou arie.
        wanneer IS genadeloos is uitgeroeid, mag IV van mij komen.

      4. LantR.fant

        krakersrellen?

  12. Jacobus

    Kafka neemt dit groepje heel serieus maar het is het bekende neonazi kaalkopjes volk. Stelt feitelijk weinig voor.

    http://kafka.antenna.nl/identitair-verzet/

    1. TijlUilenspiegel

      En wat is de mening van Kafka over http://www.rohamaa.nl/?
      Hier wordt Salafistiche haat over ongelovigen en de ongelovige manier van leven gespuwd onder het mom van een zogenaamde hulporganisatie met een ANBI status.

  13. rinus

    Het zijn typische reacties van moslims. Anderen direct voor extremisten uitmaken en janken dat jij en je medemoslims de grote slachtoffers zijn. En dat terwijl de Islam overal waar het is voor problemen en rotzooi zorgt. Ik zeg eerlijk dat ik een zwak heb (had) voor Ibrahim Wijbenga, dacht dat hij juist anders was. Maar ik kom (weer) van een koude kermis thuis. Ben ik wéér ingetuind.

    Dat iemand als Marcouch zo fel reageert zal komen doordat die ”ongelovige ratten” boven op een in aanbouw zijnde moskee staan. De Nederlandse driekleur staat natuurlijk voor ”extremisten”. Want onze Nederlandse vlag, dat kan natuurlijk al helemaal niet!!

    Wat mij betreft hebben deze ”extremisten” groot gelijk. Nog een paar jaar verder en NL is één grote moskee. De Islam heeft in de afgelopen pak weg 50 jaar helemaal niets positiefs bijgedragen. Niets!

  14. Rapunzel

    Die waanzinnige tweet van Marcough, dat deze jongens uit zijn op “het ontwrichten van de samenleving” ?! Man man man, alsof dat niet precies is waar dat linkse geteisem al vanaf de jaren 70 van de vorige eeuw mee bezig is, het ontwrichten van de samenleving.

    Deze jongens kan hooguit een boete opgelegd worden van een paar honderd euro voor het overtreden van Artikel 461.

    http://www.idverzet.org/#

    Op hun site kun je zien hoe je kunt doneren;)

    Ik ben vandaag niet in Leiden maar als ik er wel was geweest was ik ze koffie gaan brengen.

    1. arie_jansz

      En daar zijn we weer…overduidelijk stelletje neonazi’s..

      Vlagvertoon, verzonnen symboliek…

      Marcouch begrijpt het goed, aanpakken bij de wortel zo’n zieke club.

      Je moet afblijven van andermans eigendom!

      1. Gielah

        Je moet voorál afblijven van andermans land en andersmans cultuur en andermans veiligheid en andermans belastinggeld!
        First things first!

        Het veroorzaken van een zieke situatie is véél erger dan de pogingen, om die zieke situatie om te buigen naar een gezonde(re).

        1. beppie

          Hoe is dat eigenlijk eigendom geworden? De grond waarop gebouwd wordt is toch van iedereen? Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen! Oh maar dat zingen ze natuurlijk heel hard mee als het zo uitkomt.

      2. TijlUilenspiegel

        @Arie_Jansz

        Zou Marcouch dat ook van deze club vinden? http://www.rohamaa.nl/
        Dit is ook extremistisch en zij ontwrichten ook de maatschappij met deze denkbeelden.

        En ja, je moet van andermans eigendom afblijven.

      3. Thoth

      4. LantR.fant

        Krakersrellen? slangen van pompstations kapot snijden etc. etc.
        Dit soort verzet is doorgaans HET handelsmerk van uw politieke vrindjes.

    2. nogmaals

      @rapunzel
      Goede reactie.
      Ik lees dit artikel nu voor het eerst, en mijn eerste impuls was om te reageren zoals in jouw eerste alinea

      Kennelijk veel mensen in Leiden die van hun kinderen houden.
      Wie zijn kinderen liefheeft, wil de islam de wereld uit, te beginnen in NL

  15. Gielah

    Niet bij Alkmaar begint dit keer de victorie… maar in Leiden.
    Wie van dit land houdt, wil het gaar leefbaar en veilig houden.
    Het feit dat de vijand anno nu door de overheden zélf wordt gesteund en beschermd… dat maakt die vijand niet minder abject en gevaarlijk.
    Die vijand heet koran en moskee en islam.

    Wij hébben geen wetten, die dit gevaar kunnen en willen aanpakken.
    We hebben zelfs geen wetgevers en wetshandhavers, die dat kunnen en willen.
    We hebben dus vijanden van buiten en van binnen in dit land…. een zeer precaire en nog niet zo vaak voorgekomen situatie.
    De meesten laten dan ook het hoofd hangen.
    De overmacht… hoe onrechtvaardig ook… is ook wel érg groot.

    Acties als dezen maken ons blij.
    Nog niet álle vuur is gedoofd in ons land.
    Nog niet álle liefde voor het vaderland is verstikt en verdwenen.

    Door in een artikel hierover erg vaak het woord ´de wet´ te laten vallen… worden wij allen op het feit gedrukt dat het de állerhoogste tijd is om wetten te krijgen, die dit heel specifieke gevaar van de islam aan banden leggen.
    Als we meer en meer van dit soort acties krijgen, dan begint er tenminste iets wákker te worden in dit land… dat we niet passief behoeven te blijven en dat wij, als echt-Nederlandse burgers geen slaven zijn maar eigen meesters, niemands knechten.

    Mijn complimenten dus!

    1. Jacobus

      ” Wij hébben geen wetten, die dit gevaar kunnen en willen aanpakken.
      We hebben zelfs geen wetgevers en wetshandhavers, die dat kunnen en willen.”

      De oorzaak is dat er geen democratische meerderheid is om de huidige wet en Grondwet aan te passen. De wetten die u wenst worden gewenst door een kleine extremistische minderheid. U zult als democraat toch ook niet willen dat die gaan bepalen welke wetten in dit land gelden en worden gehandhaafd?

    2. arie_jansz

      Mevrouw Gielah…rustig nou…u draait een beetje door….

      1. Jasterke

        o ja..? nou, voor mij verwoordt Mevr.Gielah weer precies waar miljoenen Nederlanders op zitten te wachten…. irritant hé ?

  16. Lieftinck

    Als het dierenbevrijdingsfront vernielingen aanricht, mensen bedreigt dan is de reactie veel minder hysterisch, bovendien komen zij er altijd goed van af bij een rechter. In tegenstelling tot mensen die anti immigratie campaigners zijn, die worden door rechters en media voor alles en nog wat uitgemaakt. Ik herinner mij nog de compleet hysterische reacties van de media op het zeteltje die Hans Janmaat won begin jaren 80. De media ging helemaal lost, alsof Hitler was opgestaan. Dat was echt heel eng. Nog een wonder dat hij in leven gelaten is. Afijn, het wachten is op het boek van Joost Niemoller.

    Overigens moet je natuurlijk ook niet zeuren als je bij zo een actie wordt verwijderd door de politie en proces verbaal krijgt.

    1. JanvanEechoud

      Nuchter verhaal.

    2. Jacobus

      We vernamen al geruime tijd niets meer van de fascisten van het dierenbevrijdingsfront. Dus die zieke beweging lijkt wel te zijn opgelost.

      Overigens vind ik acties gericht op het bestrijden van de gruwelijke wijze waarop we in dit land dieren houden in beginsel sympathiek.

    3. HR

      Ik heb het al eerder gezegd, AMEN

  17. observer

    Prima, alles wat het oprukkende nazilamise aan de kaak stelt, heeft mijn steun.

  18. Antidotum

    Identitair Verzet is een Europese jongerenbeweging die in opstand komt tegen de linkse overheden, welke de islamisering blijft honoreren.

    Begrijpelijk, niet voor niets is deze beweging geboren om de eigen identiteit te bewaren.
    Zij zullen, zonder geweld, strijden voor hun eigen bevolking.
    Een mooi initiatief waar onze regenten een voorbeeld aan kunnen nemen.
    Deze lafbekken doen ons land in de uitverkoop aan de islam en daar komt Identitair Verzet tegen in opstand.
    Jammer voor degenen die hun gesubsidieerde dik belegde boterham aan de massa-immigratie verdienen, het tegengeluid is onderweg.

    1. arie_jansz

      Al een soort jongeren-EU dus op fascistische leest geschoeid.

      Ik voel een Darwin opkomen….

      1. Antidotum

        @arie jantsz

        Dat is iig stukken beter dan de volksverlakkende AFA/Antifa beweging en hun adepten, dat is geteisem van het ergste soort.

  19. W.H.J. Reiss

    http://www.idverzet.org/#
    En dat is de site van de organisatie.
    https://identitairverzetlimburg.wordpress.com/
    En deze is van Limburg.
    .
    Volgende week geld overmaken voor stickers.
    Maar ik maak ook geld over als er een boete komt !
    Dat zijn jongens die tenminste lef hebben.

  20. Joop Klepzijkert

    Ik reageer helemaal niet meer met links getinte mensen. Iemand die gehersenspoeld is vanaf zijn geboorte kan je niet met een discussie op andere gedachten brengen.
    De politiek meet met 2 maten, vooral de pvda.Krakers worden ook niet voor extremisten uit gemaakt.

    1. JanvanEechoud

      Hi Joop.

      We kunnen gewoon door gaan met mensen die nog niet zo op de hoogte zijn van het waaróm van islamisering, daarvan op de hoogte te brengen.

      En heel soms, zelden, kunnen mensen die toch hun hele leven haat tegen rechtvaardigheid geleerd hebben, óndanks het linkse evangelie van Jacobus, op de juiste manier van denken gewezen worden.

      Getver!! Wat klinkt dat poep-netjes!! 🙂 🙂

      Mvg.

  21. JanvanEechoud

    Je wil mij helemaal gek maken, hé, Michael?? 🙂

    evenwichtig artikel, jongen.
    Maar misschien loopt er toch wel een PVV-er tussen…. 😉

    Hoop niet dat ik je beledig, maar die actie waar ze een varken hebben begraven op de bouwsite van een moskee vond ik ook wel goed gevonden…, sorry….

    Heb begrepen dat de bouw van díe moskee in elk geval niet meer door ging.
    Of was het een broodje-aap verhaal?

    Mvg. Jan v. Eechoud

  22. JanvanEechoud

    Nou, ff de reacties bekeken….
    Over het algemeen vrij gematigd.
    De felste was weer van een onderdeurtje over nazi gedoe! 🙁
    Leert het nooit.

    dus mensen, actie tegen islamisering en bij raar gedrag van anti-pvv-ers niet de moslim-mens er bij betrekken.
    Dan houd je een schoon geweten! 🙂

    Mvg.

  23. Taljaard

    Gratis aangeboden.
    1 varken (vrijloop) genaamd ”Oink”
    Dekbeer van 240 kg.
    Los te laten in het weekend op afgegrendeld bouwterrein van islamitische haathut.
    Wel voor voer en water zorgen.
    Kent Frans en kan rekenen en heeft dus geen openbaar onderwijs genoten.
    .
    Hoeveel is 5 + 4?
    ”Neuf, neuf”
    Hoeveel is 4 + 4?
    (Schop geven) ”Huiiiit!”

    1. JanvanEechoud

      @ Taljaard,

      Ik schaam me een beetje…, moest er wel wat om lachen. 🙂

      Ben ergens bang dat Michael er ook wel de humor van in zag…., maar dat zullen we nooit te weten komen!

    2. Jacobus

      Ik vrees dat Taljaard dit agressieve racisme wel geestig vindt.
      Hij verloor het contact met de kernwaarden van onze beschaving en verdient mededogen.

      1. Primo

        Rot toch eens op met die racisme kreet, moslim zijn is nu eenmaal niet rasgebonden, je kunt iedere dag die je wil moslim af zijn, wist je dit niet?

        1. Jacobus

          Ik gebruik het begrip racisme in een bredere betekenis dan het begrip mensenras. Dat is in de maatschappelijke discussie overigens meer regel dan uitzondering. Ik beschouw bijvoorbeeld antisemitisme ook als racisme. Zie je dat anders?

          1. Primo

            Wat jij doet zal mij aan mijn reet roesten, maar het zorgt er niet voor dat kritiek op moslims racisme is. Jij kunt wel zoveel vinden, wie ben je nu helemaal eigenlijk?

          2. vanGodlos

            @Jacobus jokeledocus,Kan je niet een tijdje de hond uit gaan laten of de plantjes water gaan geven.,aardappels gaan schillen of gewoon gaan slapen,,,,,..

          3. arie_jansz

            Ik denk dus dat Primo slapeloze nachten om Jacobus heeft.

            Het is ook niet mals als je steeds op je nummer wordt gezet.

          4. Ongemakkelijk

            De VN gebruikt een wonderlijk ruime definitie van racisme. daaronder zou ook vallen het maken van onderscheid naar geloof. Maar dan eigent men zich het begrip toe om allerlei vormen van discriminatie/onderscheid maken op een lijn te stellen met onderscheid naar ras. Om de discussie zuiver te houden, moeten we dat onderscheid wel maken. Nu gooit Jacobus alles op een hoop. Wel gemakkelijk natuurlijk, hoef je niet verder na te denken.
            Daar komt bij, dat racisme tegen joden en negers zo verschrikkelijk is geweest dat niemand daarmee vereenzelvigd wil worden. Dus als je iemand als racist bestempelt, heb je meteen de discussie gewonnen, want niemand kan zich verweren tegen een dergelijk verwijt. En meestal is de persoon geen racist. Dus gebruik dat begrip racisme alsjeblieft niet, of alleen als iemand echt duidelijk een gemeen onderscheid maakt.
            Trouwens we hebben bijna allemaal toch een voorkeur voor eigen soort.

          5. AJGRaalte

            Antisemitisme IS RACISME, islamkritiek NIET.

          6. Jacobus

            @AJGRaalte,

            Als u antisemitisme racisme noemt (waar ik het mee eens ben) hanteert u de ruime definitie van racisme. Joden vormen immer ook geen ras
            Ik ben het ook met u eens dat islamkritiek geen racisme is.

      2. TijlUilenspiegel

        Jacobus 7 februari 2015 at 16:24

        De grap van Taljaard over een Frans sprekend varken is al heel erg oud. De toevoeging dat dit varken ook op een bouwterrein van een moskee kan rondlopen is nieuw. Maar ik weet niet of dit nu direct racisme te noemen is.
        Of was het tekenen van de Mohammed door Charlie Hebdo ook al racisme?

        Voorbeeld: zijn alle grappen van de mensen uit de ABC eilanden over Nederlanders en blanken dan ook racisme? Nee, natuurlijk niet. Het zijn gewoon grappen. Iedereen maakt over iedereen grappen.

        Als u van mening bent dat Taljaard door deze grap het contact met de kernwaarden van onze beschaving heeft verloren dan bent u zelf heel erg ver afgedwaald van dezelfde kernwaarden.

        1. nogmaals

          @Tijl
          Jammer dat we u geen plusjes kunnen geven.
          Het telsysteem was hier op tilt geslagen.

          Islam de wereld uit, te beginnen in NL (misschien wel in Leiden!)

  24. Joop Klepzijkert

    Is het dan geen verspilde moeite om steeds in discussie te gaan met jodokus, arie e.d?

    1. observer

      Dat is het inderdaad, Joop, tegen een narcist met autistische trekken kan zelfs de beste psychiater niet op. Rest tranquillizers en rustig in een hoekje laten mopperen.

      1. -Harry

        D’ as nou eens treffend , Observer .

        Mijn neef is de bekende psycholoog/ psychiater professor doctor Kees Jan van Swieten , momenteel op verlof uit Amerika , ik heb hem wat passages laten lezen van Jodocus .

        Hij kwam met precies dezelfde diagnose !
        Proficiat !

    2. Gielah

      We kunnen natuurlijk onder elk van die schrijfsels iets neerzetten als: “Niet relevant”… ‘Uitlokken tot woedende reacties”… ‘Zuig- en provoceermodus”…. of desnoods: ‘Tri-tra-trollala..!” eventueel af te korten tot “tr..tr.tr..”.

      Die reacties zet je dan wel minstens 300 keer per dag neer.

      1. nick

        lalalalala, lijkt me ook mooi 🙂

    3. Antidotum

      @joop,

      Wederom volkomen juist.

      Helaas geniet de dissosiatieve identiteitsstoornis in hoge mate van het podium dat hij en zijn pseudoniemen hier dagelijks krijgt.

      En de meesten trappen er in.

  25. MS

    Stuk onbenul!

    1. arie_jansz

      Ja, jij ook!

  26. MS

    Sorry deze reactie was bedoeld voor Arie Jansz om 15.51 uur.

  27. vanGodlos

    Jocobus crokelodocus behoort bij de verwarrende en in de war zijnde mede mens en zou eigenlijk geholpen moeten worden anders staat hij ook binnen afzienbare tijd ook op het NOS journaal met een kalasjnikov te zwaaien ….en dat willen we niet,.

    1. Jacobus

      Wie is Jocobus crokelodocus?

      1. Jasterke

        een trollende kabouter…

      2. Wim Hutten

        Het lijkt er erg op dat u dit bent.

        1. Antidotum

          @Wim Hutten

          Hahaha, Godnogantoe, Dit is wel heel erg grof.

          Werkelijk, ik lig in een deuk. :))))))

          Je krijgt het niet bedacht.

          Man, zoek hulp! Serieus!

        2. Beukman

          Ah. Daar is dan eindelijk de Wim Hutten waarover men niet raakt uitgepraat op obscure blogjes met het woordje “vrij” in de naam.

      3. vanGodlos

        Het duurt wel lang bij jou voor dat het kwartje valt.he.?…Heb je de hond al uit gelaten?

      4. arie_jansz

        Ik vermoed ene Jacobus.

        Die is samen met vd Galien en Frank Verhoef verantwoordelijk voor alle copij op DDS.

        Prima vent volgens mij.

        1. -Harry

          Om iets te kunnen beoordelen moet je toch op z’n minst IETS in je mars hebben , A-J !

          Bemoei je er nou even niet mee , het is hier toch al zo vermoeiend !

  28. Jasterke

    Zo lang geen mens & dier ten slachtoffer gaan vallen
    wil ik hardop van ganser harte dit soort acties steunen
    het is helaas gedaan met veilig achterover leunen
    en nú hoog tijd om aan te pakken met z’n allen !

    1. howardelgersma

      Agree with Gielah, c.s.

      Judaskus, overestimates his own worth

      he ass- umes :I am the new style inheritor/thinker of this earth
      As it seems:
      His memories are watercolors towards murk

      Here’s something for you, J.( and your like minded sultans)
      You are not permanent,
      may be you won’t win

      All it takes to oppose your cursed religion/thinking is a vaccination by a few good heal-thy men:

      Starve this Trojan Horse

  29. Beukman

    “Identitair”, is dat Limburgs dialect of zo? Het staat niet in mijn woordenboek.

    1. Jacobus

      ID Verzet is geïnspireerd zijn door de Franse actiegroep Géneration Identitaire, die in oktober 2012 een moskee in Poitiers bezette. Inmiddels heeft deze groep vertakkingen in Vlaanderen, Duitsland, Oostenrijk en nu dus ook in Nederland..

      1. Jasterke

        nou, deze info voegt van niets tot weinig toe aan de inhoudelijke noodzaak van deze acties…. afleidings-manouvre ?

  30. Beukman

    @ Jacobus
    Heb me inmiddels ingelezen. “Identitair” is geen Nederlands, maar een zuiver gallicisme.
    En *dat* zegt op te komen voor de Nederlandse identiteit? Het is om je te bescheuren.

    1. arie_jansz

      het is gewoon tuig, niet zo lang geleden noemde we zet “Lonsdale” jongeren.

      Jongeren met een anti-semitische inslag…
      Hetzelfde volk dat een een andere minderheid heeft gevonden om te treiteren.

      1. Beukman

        @arie
        Schorem inderdaad, maar wat mij betreft komen ze er vanaf met een taakstrafje: 2 weken lang plees in moskeeën schrobben.

        1. Primo

          Die shit krijg je in twee weken niet verwijderd hoor, dat duurt eeuwen.

          1. Beukman

            @ Primo
            Ja precies, daarom. Laat ze maar schrobben!

      2. TijlUilenspiegel

        arie_jansz 7 februari 2015 at 17:41

        En wat is je mening over het Salafistische tuig wat via een ANBI vehikel haat verspreidt onder de Soennitische moslimgemeenschap jegens ongelovigen en andersdenkenden?

    2. Jasterke

      wilt u deze bescheur-behoefte eens aan deze eenvoudige geest uitleggen heer Beukman ?

      1. Beukman

        “Zich bescheuren” is een betrekkelijk nieuw woord, volgens mij gedacht door Koot en Bie in de jaren 80. Het betekent: niet meer bijkomen van het lachen.
        Vind jij het niet om je rot te lachen dat een stelletje tuig dat beweert op te komen voor de Nederlandse identiteit, zich bedient van een gallicisme in de toch al potsierlijke naam?

        1. GenX

          Het gebruik van een gallicisme kan mijns inziens zeer wel gebruikt worden door een groep die stelt op te moeten komen voor de Nederlandse identiteit, mede omdat (en bij voorbaat sorry, je gaat waarschijnlijk helemaal uit je stekker), de Nederlandse wet- en regelgeving op FRANSE grondslag is gestoeld.
          Laat onverlet dat ik ook niet echt enthousiast wordt van het “identitair verzet” en hun gedachtegoed, maar het gebruik van gallicismen daarbinnen, vind ik in deze situatie niet zo heel erg gek.

          1. Beukman

            @GenX
            Het gebruik van een gallicisme heeft niets te maken met het uitvoeren van een wettenstelsel dat deels is gebaseerd op het Franse. Een groepering die beweert op te komen voor de Nederlandse identiteit, maakt zich onsterfelijk belachelijk door een een niet in het Nederlands bestaand woord in de naam te voeren.

    3. TijlUilenspiegel

      Beukman 7 februari 2015 at 17:36

      Dan is ons burgerlijk wetboek en grondwet ook gallicisme.

  31. Thoth

    Trouwens, ik ben het er mee eens. “Stop de islam”, is iets theatraal. Ik zou zo zeggen, absoluut geen islam in Nederland. Het moet verboden worden en die haatpaleizen moeten afgebroken worden. Als ze zoiets willen belijden, dan gaan ze naar het MO en Azie toe.
    .

    1. arie_jansz

      Ik heb totaal geen last van moslims in Nederland. Ik weet wel dat zonder moslims hele sectoren in Nederland om zullen vallen.

      Maar dan halen we wel een miljoen Polen en Hongaren als dat je zal geruststellen.

      1. Taljaard

        @arie_jansz
        Graag!
        Christenmensen uit Oost en Midden Europa.
        Mooie muziek, Poolse kersenwodka en lekkere Hongaarse varkensgloulash.
        Willen ook graag werken en geld verdienen en zullen weinig tot geen overlast geven.
        Dat zou pas cultuurverrijking zijn!
        Klinkt op kerstavond het wonderschone Poolse lied ”Bog sie rodzi” door de straten, worden er bij bruiloften Hongaarse tsardas gespeeld en schenken wij de wijnglazen vol met Egri bikaver.
        Laat maar komen.
        Meer, meer, meer.
        Als wij die mensen konden ruilen tegen die smerige moslim-barbarentroep, die hier nu parasiteert zou ik een gat in de lucht springen.

        1. Beukman

          @Taljaard
          Nou-nou.
          Ik heb jou hier binnen een paar weken zien radicaliseren. Niet fris zoals jij hier reageert.

          1. Taljaard

            @Beukman
            ”Maut al Jehud!” brullen in de straten van Den Haag en het moordaardige terroristentuig van Hamas onder luide toejuichingen als ”Wat een helden!” gaan betitelen vind ik pas onfris!
            En ja, dat gebeurt hier gewoon door de aanwezigheid van mohammedaanse barbaren, die ik nog liever vandaag dan morgen uit mijn land zie vertrekken.
            En heel graag ingewisseld zou zien voor mensen uit Polen en Hongarije.
            Maar die komen hier niet massaal.
            En weet u waarom niet?
            Omdat zulke mensen geen parasieten zijn.

          2. toetssteen

            @Beukman
            Wat is er mis met meer, meer, meer MOElanders?

      2. nogmaals

        @arie,
        vraag 1: Hoe komt het dat jij totaal geen last hebt ven moslims? Zo tolerant ben je toch niet, als ik reacties lees, bijv. als het over pvv-ers gaat.
        vraag 2: Misschien kun je even zeggen welke sectoren je bedoelt, want ik kan zo snel alleen maar de zieligheidsindustrie bedenken.
        vraag 3: ben jij misschien voor je boterham of het beleg erop afhankelijk van de aanwezigheid van moslims in NL

        begin maar met vraag 3 svp

        Islam de wereld uit, te beginnen in NL, desnoods lappen we allemaal voor behoud van arie zijn brood.

        1. -Harry

          Ik wil wel meebetalen , nogmaals , als ik het beleg uit mag kiezen ……………………………..
          Dat wordt dan pindakaas met iets vermengd .

  32. Willie.F

    Die Jacobus moet die wel eens naar de WC. Of heeft hij de po in zijn stoel zitten . Man ga eens een frisse neus halen in plaats overal met je kwebbel tussen te zitten hier.

    1. Gielah

      U had nog niet begrepen dat die shit regelrecht onder ieder hem onwelgevallig commentaar wordt gestort?

      1. arie_jansz

        Nou nou nou, mevrouw Gielah…

        Maar goed dat u dat niet doet he? Toch? Is het niet?

    2. arie_jansz

      Zeer leerzaam Willie F.

      Je kunt er een hoop van leren.

  33. nick

    Ja ja , dat krijg je ervan.

    Misschien is dit een begin, een begin van een groot, groter, groots protest! En terecht ook, wie niet luisteren wil moet maar voelen, zo is het altijd geweest en zal het altijd gaan.
    En nu zielig roepen, af, dat mag niet, dat is tegen de wet…pff…. wat een hypocretie.

  34. Taljaard

    Hier rukten dus 10 (10!) politiewagens voor uit.
    Maar wanneer Marokkaans straattuig, d.w.z. de zoontjes en de neefjes van de benutters van deze haathut in aanbouw, ergens weer een misdaad hebben gepleegd komt er geen hond opdagen. En gaan vrijwel alle aangiften daarover ook rechtstreeks in het ronde archief.
    Zal wel een kwestie van ”prioriteiten stellen” zijn.

  35. Beukman

    @Taljaard
    Tang-varken-vergelijking. Ik kan je verzekeren dat als een stelletje IS-aanhangers een in aanbouw zijnde (christelijke) kerk bezetten en een spandoek uitrollen met “Stop het christendom”, in een mum van het tijd niet 10 maar wel 50 politiewagens voor de deur zullen staan.

    1. TijlUilenspiegel

      @Beukman

      Nog even over je gallicisme opmerking. Dan zijn zeer grote delen van ons burgerlijk wetboek en van onze grondwet ook gallicisme. Die zijn namelijk van oorsprong Frans (Napoleon).

      Ook bij het bezetten van een kerk zullen er 10 politiewagens worden ingezet. Dit om racisme en discriminatie uit te sluiten.

      1. Beukman

        @Tijl
        Jij weet dus niet wat een gallicisme is.

        gallicisme

        gal·li·cis·me

        /FAlisIsm«/
        het

        1
        ·
        woord, uitdrukking of constructie gevormd naar het Frans of daar letterlijk uit vertaald, in strijd met het eigen taalgebruik, bv. ‘dat is mijn fout’, naar het Frans ‘c’est de ma faute’, voor: dat is mijn schuld

        1. TijlUilenspiegel

          @Beuk 18:28

          Dat wist ik wel. Jij begrijpt mijn opmerking dus niet. De Nederlandse wet is grotendeels gevormd naar de Franse wetgeving.

          1. arie_jansz

            Volgens mij weet je het nog steeds niet…

            Soms is spreken zilver en zwijgen GOUD

          2. Beukman

            @Tijl
            So what?

          3. -Harry

            Zeg A-J ,

            Ga jij nou eens een tijdje voor goud !
            M.a.w. hou je kop nou eens .
            Totaal overtollige aanhangwagen .

  36. beppie

    Zolang de politiek weg blijft kijken zal dit nog maar het begin zijn. Niemand haat moslims, maar moslims laten zich misbruiken/leiden door Islam. En verder heb ik nog steeds de stille hoop dat Jacobus cs het licht gaan zien voordat het te laat is en ze keihard met de neus op de feiten vallen.

  37. Joop Klepzijkert

    christendom is een religie, islam is een ideologie (sharia wet, dood afvalligen etc.)

  38. Joop Klepzijkert

    De sectoren die gaan omvallen zijn: …………………………….?………………………………….?…………………………..?…………UWV……………………..? sociale dienst……………………O.M hihi wat lach wekkend gelukkig kan ik schermen met de cijfers van het CBS

  39. Thoth

    “De RMMN (Raad van Marokkaanse Moskeeën in Nederland) herinnert de regering aan de toezegging om werk te maken van de bescherming van moslims en hun instellingen” schrijft het ANP.
    .
    Ahum, daar moet de regering vanaf zien te komen. Ik zou vandaag zeggen, helaas ‘geen bescherming’ en enige tijd hierna… de islam verbieden.
    .

  40. TijlUilenspiegel

    arie_jansz 7 februari 2015 at 18:49

    Inderdaad. Zwijgen is GOUD voor jou en Beukman. Jullie begrijpen het nog steeds niet.

  41. Joop Klepzijkert

    Thoth
    7 februari 2015 at 18:47
    1.Voor bescherming, geen man/vrouw kracht wegens bezuiniging (gebroken geweertje)
    2. Er is niets om te beschermen, aangezien die gelovigen zwaar bewapend zijn.(kijk opsporing verzocht)
    Dan inhoudelijk, de mensen van ID verzet zijn helden, waarom vraagt u mij? Nou de zwaar bewapende meute gaat achter de mensen van ID verzet aan, aangezien deze mensen zich niet vermomd hebben. Wilders heeft beveiliging (geleerd van de aanslag P. Fortuyn)De ruiten in de buurt van de moskee worden steeds ingegooid, omdat ze bezwaar maakten en de driekleur halfstok buiten hadden gehangen.Deze mensen zijn hun leven ook niet meer zeker. Denk na hoe erg dit wel niet is in een vrij democratisch land ( nou ja vrij, vroeger wel maar toen had je nog babi panggang in Indonesië)

  42. Stevie

    Respect !! Jammer dat wij hier niets van wisten ,we hadden graag willen komen met een varkenskop in een gekoelde Achmed Halal tas …
    Reactie van Markoek DE Pvdarabieren hypocriet en taqiyya specialist is hilarisch …

    Een donatie komt eraan I.V. mannen !

  43. Teun

    Er is hier geen sprake van bezetting van een moskee. Bezetting is een groot woord.
    Ik denk dat de werklui er niet bezig waren en de moslims er nog niet hun gebedskleedjes hadden uitgespreid.

  44. Antivenin

    Die moslimhaat groeit vanzelf als moslims zo door blijven gaan. En dat doen ze, net zo lang tot de autochtone bevolking hardhandig een eind maakt aan de opmars van de islam.

    Want reken maar niet dat het met vredige protesten nog lukt. Niet met de achterlijke elite die ons regeert…

  45. Teun

    In het gebouw dat er oorspronkelijk stond was het ROC gevestigd en en daarna was het al in gebruik als een moskee.
    Het idee voor de nieuwbouw komt dus niet uit de lucht vallen.
    Blij ben ik niet met de islamisering van Nederland.

  46. Teun

    Mijn handen jeuken eerder als ik aan de elite denk dan wanneer ik aan moslims denk.
    De weinige moslims, die ik ken zijn aardige mensen. Maar dat zegt niets.
    Hitler palmde de stem van vrouwen in via hun kinderen. Hitler was aardig voor zijn Blondi. Ik weet niet of hij de hond afranselde of liet doden wegens ongehoorzaamheid, maar ik wil maar zeggen dat je een mens nooit kunt beoordelen naar hoe hij graag op anderen overkomt.
    Door dat decennia lange gezeik over vaagheden zoals uitstraling en ‘overkomen’ is de Nederlander een sukkel geworden.

  47. W.H.J. Reiss

    Omdat ik Identitair Verzet financieel steun en tegen moslims en de islam ben mag ik hier niks meer schrijven !

    1. Gielah

      Hoezo niet?
      Van wie niet?

      1. arie_jansz

        Van de kleine Reiss…

        Die houdt de grote Reiss nogal bezig…

    2. arie_jansz

      Wat gaan die knulletjes met jouw donatie doen?

      Enig zicht op? Of geef je aan iedere gek je geld?

  48. Beukman

    Alle gekheid op een stokje. Waarschijnlijk was deze bezetting een door links vanuit Bilderberg geregisseerde poging om de goede PVV-ers zwart te maken. Elke echte PVV-er zou deze actie immers afkeuren. “Identair” is niet eens een Nederlands woord, dus we kunnen er vanuit gaan dat deze types vermoedelijk ingehuurde lakeien van links zijn, misschien zelfs moslims, en de actie bedoeld was om ons te provoceren en achter een onwettige actie te staan.
    Het was gelukkig allemaal erg doorzichtig, we zijn allemaal rustig gebleven, en keuren deze bezetting uiteraard ondubbelzinnig af.

    1. toetssteen

      @Beukman

      Wat heeft de PVV er nou weer mee te maken?
      Als de internationaalsocialisten meelopen met een anti Israël actie, of pro Palestina, wat op hetzelfde neerkomt in de praktijk, sta jij dan ook te vingerwijzen naar de SGP?

      Ja ik weet het, wat ik daar aanhaal is nonsens, maar idem is dat gewijs naar de PVV nonsens.

    2. Gielah

      Afkeuren?
      Ik ben er blij mee!
      Zoals ik al schreef: bij Léiden begint anno nu de victorie.

      Alle liederen, die wij vanuit de Spaanse bezetting hebben overgehouden en in onze tijd nog zingen, PRIJZEN de steden en streken, waar men indertijd in opstand kwam.

      * Bergen op Zoom.. houdt u vroom,
      geen koran mag u deren!
      En houdt puur
      uw cultuur
      wil die koest’ren en eren!

      * Op berg en dal
      klinkt hoorngeschal
      met vollen, zuiv’ren toon,
      en fors en stout
      weerklinkt door ’t woud:
      ‘Wij eten geen halal!’

      * Daar ligt tussen Dinkel en Regge een land,
      het altijd nog westerse Twente!
      het land zonder dhimmies en zonder jihad!
      en wars van Arabische lente!

      * ‘k Heb u lief, Rotterdam, o puur Hollandse stad,
      waar het van integratie steeds bruist!
      Koningin van de Maas, uit wier golven een lied
      vol van vaderlandsliefd’ ons omruist!
      Wie hier komt, die ontstijgt waar zijn wieg heeft gestaan
      en omarmt al de waarden van hier..
      wat een eer om een Rotterdams burger te zijn
      daarop is elke vreemdeling fier!

      Kijk… zulke steden moeten we hebben.. tot behoud van onze cultuur en in het belang van een integratie, waaraan iedere nieuwkomer, die zijn verblijft hier verdient.. graag zal meewerken.

      Dôar lig tuss’n Déénkel en Regge ’n laand

      oons mooie en neerige Twèènte

      ’t Laand van katoen en ’t laand van d’n es

      den greun is in wéénter en lèènte.

      Doar ruust de rouw op d’n kaamp in de wéénd

      geet ’t rad van de möl in de bekke gezwéénd

      Dôar steet nöast d’n eek’n d’n beuk en de dan

      Dat is oons zo leeve land Twèènte (bis)

      Woar Twickel zien’ toorns oet ’t eek’nloof beurt,

      de Lutte zien baarge döt bléénk’n

      ’n Boak’n in de boerschop op poas’n nog braandt,

      ’t jonkvolk nog den hoorn löt kléénk’n.

      Stut de Spaensche scharen;

      Laat ’s Lands boom end’ sijn stroom

      Trouwlijck doen bewaren!

  49. Julius

    Is dit niet dat kluppie van Paul Peters?

  50. Beukman

    @Michael
    Die jochies noemen zichzelf niet “Identair”, maar “Identitair”. Zie https://identitairverzetlimburg.wordpress.com/
    Misschien beter dus in je artikel het ene krukkige woord vervangen door het andere.

  51. Julius

    Of was het nou Patrick Schouten?

    1. Beukman

      @Julius
      Paul Peters of Patrick Schouten, dat is identitair.

  52. Julius

    Of nee, Peter van Poorten.

    Oftewel, de man met vele rechtsdraaiende gezichten.

    Aardige man. Vooral ook erg begaan met joden.

  53. toetssteen

    @Beukman
    Nou nog zien dat je het vernielen van joodse graven koppelt aan de PVV. Succes.

  54. Julius

    De PVV? Toet, die hebben hier toch niks mee te maken? Waarom breng je de PVV nou op?

    O wacht, die rare gasten waren ook allemaal aanwezig toen Geert stond te roeptoeteren. Dat klopt. En Geert wilde daar geen afstand van nemen. Hij vond de vragen van Pecgtold infaam en abject. Of nee, dat was Bram bij een andere gelegenheid.

    Nee toets, de PVV moet je hier buiten laten.

  55. W.H.J. Reiss

    Nu zeg ik dat ik Identitair Verzet financieel steun en gelijk komen er een hoop parasieten om zich leeg te kotsen. Je ziet bij die personen enkel Haat, Haat en Haat en daar willen wij Minder, Minder, Minder van ! Is dat duidelijk genoeg !

  56. Beukman

    Toets toetst:
    “Wat heeft de PVV er nou weer mee te maken?”

    Geen idee, jongen.
    Het is wel merkwaardig om te zien dat *alle* volgers van I.V. op Twitter PVV-ers zijn, niet één uitgezonderd. Zelfs Fleur, Geurt en Bosma volgen I.V.
    Maar wat I.V. en de PVV met elkaar te maken hebben weet ik niet hoor.
    https://twitter.com/I_V_limburg/following

    1. toetssteen

      @Beukman
      Jij hebt het er om 20:19 zelf over!

  57. TijlUilenspiegel

    Beukman 7 februari 2015 at 19:50

    Game Set Match – Slaap lekker verder. Je snapt het nog steeds niet.

  58. W.H.J. Reiss

    Identitair Verzet daar staan echte PVVers gewoon achter.
    De PVV wil Minder Haathutten.
    De PVV wil Minder islam, de Haat ideologie.
    De PVV wil minder moslim criminelen, waar we er zoveel van hebben.
    En dat is dus Minder, Minder Minder.
    Enkel totale domkoppen begrijpen niet dat dit goed is voor NL !!!

    1. Julius

      Reiss

      Ik vul je rijtje even aan want je vergeet een paar belangrijk puntjes

      I.V (dus PVV?) wil minder joden.
      I.V (dus PVV?) wil minder joodse graven.
      De rest moet je zelf toch kunnen aanvullen. Jij kent die jongens tenslotte goed nietwaar?

      Ik had je eerlijk gezegd iets minder dom ingeschat knul.

  59. Joop Klepzijkert

    Ik vind het nou niet slim om te bliven reageren op types als: beukman, arie, jodokus enz. het mag wel van mij. Maar je zal nooit een leuke interessante discussie zien, van mensen die twijfelen of zoiets. Jammer, geef die gasten toch geen podium. Heerenveen staat met 3 -0 voor op PEC Zwolle. (leuke wedstrijd) ben ex amsterdammer dus voor ajax, maar het is wel goed dat ajax een aantal keren op de bek gaat. 1 stap terug 3 vooruit

  60. LantR.fant

    Ik vind zo een moskee een mooie plaats om een varkensflat te huisvesten.

    En laten we niet te vroom doen, in moslimnesië doen ze hetzelfde met kerken.

  61. jelle

    Een Nederlandse vlag v/e in aanbouw zijnd pand, als bijv. deze islamitische kazerne, af laten hangen is inderdaad niet comme il faut.
    In de bouw gaat de NL-vlag pas uit als het hoogste punt is bereikt.
    En dat is ook niet het geval bij het hoogste punt v/d islamitische helm, de koepel v/d moskee.
    Pas als de islamitische bajonet, de minaret, af is krijgen we pannenbier.
    En islamitisch gevlagd zal er zeker worden.
    Door de dames met hun hoofddoekjes.

    Vrij naar een gedig dat de huidige Grand-Pouf-Célèbre v/h huidige Ottomaanse, Erdogan na aan het hart ligt.

    Van dat pannenbier zal d’r verder wel nix van komen.
    Ies Haram.

  62. Julius

    Wees gerust jongens en meisjes van de PVV.
    I.V. zal jullie de rassenrellen bezorgen waarvan jullie Geert vindt dat ze niet negatief hoeven te zijn. Hij zal jullie steunen waar hij kan.
    I.V zorgt er wel voor dat de PVV handjes mooi schoon blijven en ach dat het I.V jodenhatertjes zijn…

    De vijand van jullie vijand is jullie vriend nietwaar? En zolang ze niet zeuren blijven ze buiten schot, voorlopig.

    Gaat u rustig slapen, beste PVV-volgelingen.

  63. Jacobus

    I.V. wordt gedreven door neo-nazi’s maar daar voelen PVV-ers zich natuurlijk mee verwant.

    1. Julius

      @Jacobus, over het feit dat I.V bestaat uit jodenhaters wordt hier oorverdovend hard gezwegen. Dat wordt gemakshalve even aan de kant gezet. En maar klagen over opkomend antisemitisme.

      Rare jongens, die PVV volgelingen.

      1. Jacobus

        @ Julius,

        Er is geen fundamenteel verschil tussen antisemitisme en anti-islamisme, tussen Jodenhaat en moslimhaat. De doelgroep verschilt maar de racistische mentaliteit is dezelfde.
        Het blijken sociologisch ook altijd dezelfde bevolkingsgroepen die gevoelig zijn voor deze vormen van racisme.

        Dit verklaart ook het feit dat neonazi’s zich thuis voelen bij Wilders en waarom PVV-ers vanzelfsprekend partij kiezen voor neonazi’s die hun racistische haat voor de verandering, net zo makkelijk, op moslims richten.

        1. arie_jansz

          Het is ineens wel stil omtrent dat gore clubje van IV dat dus jodengraven beklad.

  64. jelle

    Yassin Elforkani:
    “De bezettingsactie bij de moskee in aanbouw in Leiden zaterdagochtend toont volgens het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) aan dat er een „nieuwe situatie” is ontstaan wat betreft moslimhaat in Nederland. „Er was sprake van een georganiseerde actie van een groep die ideologisch gedreven is”, aldus Yassin Elforkani van het CMO.”
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/23655056/___Actie_toont_nieuwe_situatie___.html

    Grappig,
    Duizenden “jongens en meisjes” die al allahakbar roepend, met palestijnse vlaggen en voorgedrukte posters met hakenkruizen op de Israelische vlag zwaaiend, de polonaise door de grote steden deden, waren toch ook politiek gedreven?
    (ik zie nog die foto van Fatima Elatik(PVDA-grootheid) bij zo’n gelegenheid).

    “Ideologisch Gedreven”…..
    Zeker.
    De bouw van mega-moskeeën in de Randstad en de rest van NL wordt door Ideologisch Gedrevenen in StadsBesturen bevorderd, aangemoedigd, doorgedrukt.
    Of het nou ’n Salafistische, of ’n MiliGörüsh kazerne is, dat ding mot ‘r komme,
    Het leuke is(in A’dam bijv.) dat div. van die Ideologisch Gedreven Stadsbestuurders allang weer v/h toneel verdwenen zijn.
    Job Cohen en z’n v.m. zetbaas-stadsbestuurdertje v/d Baarsjes.
    Tussen 2 haakjes, het dreigen met “rassenrellen” uit de islamitische hoek als de facilitering van die “prestigieuze” Westermoskee enige tegenwerking mocht ondervinden, gebeurde toen al.

  65. Jacobus

    Ik zie hier veel enthousiasme voor Identitair Verzet. Het bevestigt mijn stelling dat antisemitisme en moslimhaat twee loten van dezelfde stam zijn.


    LEIDEN- De betrekkelijk onbekende actiegroep Identitair Verzet weert zich naar eigen zeggen tegen de ‘toenemende immigratie en islamisering.’ 5 activisten hebben zaterdagochtend met fakkels en spandoeken met teksten als ‘Stop de Islam’ en ‘In Leiden begint de victorie’ de aanbouw van moskee Al Hijdra bezet.
    De extreemrechtse groep onder leiding van Paul Peters is in oktober 2012 begonnen. Paul Peters is ook de leider van de beweging Pro Patria. Hij is een bekend gezicht in de extreemrechtse scene.

    Peters wordt landelijk bekend in 2001, als hij voor de club Stormfront joodse graven vernielt en bekladt met hakenkruizen. Vanaf dat moment gebruikt Peters allerlei pseudoniemen, omdat hij niet geassocieerd wil worden met dat incident. Zo noemt hij zich onder andere Patrick Schouten en Peter de Graaf.”

    http://www.omroepwest.nl/nieuws/07-02-2015/wat-weten-we-van-het-identitair-verzet-een-profiel

    1. toetssteen

      @Jacobus
      Fout! De meeste mensen zijn tegen de salafisten bezetting.
      Stel nu eens hè Jacobus, dat hier ten lande de ene na de andere zwaar gereformeerd toko opgetrokken zou worden? Stel dat grote groepen zwarte kousen zouden eisen dat hun gedachtegoed te vuur en te zwaard geïmplementeerd moet worden! Wat zou er dan gebeuren?

      U zult zeggen: doe niet zo bizar! Die lui zouden we per direct terug in de bible belt metselen.
      Helemaal mee eens hoor, maar waarom met twee maten meten?

      1. Jacobus

        Volgens mij er hier te lande de een na de andere zwaar gereformeerde toko opgetrokken, recent nog in Gouda.

        http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gergem_Gouda.jpg

        Zolang deze zwarte kousen zich aan de wet houden hoor je mij niet piepen.

        1. toetssteen

          @Jacobus
          Zoals gewoonlijk leest u weer eens over iets heen dat bij de veronderstelling hoort, om vervolgens vol blij gemoed terug te komen met: ziet u wel, die grefo’s bouwen!

          Jacobus, er staat: stel dat grote groepen zwarte kousen zouden eisen enzovoort.

          Ze zouden eisen Jacobus, net zoals de salafisten nu doen. Feitelijk houden ze zich niet aan de wet, immers Nederland is een seculier land en geen theocratie waarin diverse religroepen kunnen eisen!

          Gereformeerden kunnen niet eisen dat hun nukken en kuren getolereerd worden, men zou hen met een kssst terug de kerk in joelen.

          1. Jacobus

            Als ze dingen eisen die tegen de wet zijn hoor je mij wel piepen. Ik hanteer terzake een eenvoudig criterium

  66. V.K.

    -White trahs

  67. jelle

    Met die zwartekousen-kerk waren we allang klaar, toch?
    Decennialang, wat heet eeuwenlang schoppen tegen de hypocrisie van de Kerken tegen vrijdenkers, ik lustte d’r wel pap van.
    En nog steeds.
    Helaas zie ik dat de islam iets speciaals betekent.
    Daar mag je niet tegenaan schoppen.
    Of je nou een spotprent over die heilige profeet van die club maakt, of een hoop stront over FrontNational, het mot niet magge.
    Abgeknallt word je.
    Als Jood ook nog. of als moslim-pliessieagent.
    Door “jongelui” die “met hun rug tegen de muur staan”.
    Of naar de IS willen verhuizen om ’n beetje Orde te brengen in de chaos v/h M.O.
    Zoals hier , op ’n ander draadje, op DDS, al beschreven is door ’n reaguurder.
    U kent dat wel, vol begrip voor de miskende gekwetste islamitisch-gelovige.

    Met ’n knulletje die vroeger Joden-begraafplaatsen molesteerde heb ik nix.
    Zo’n rat kan maar beter lid worden v/d SP.
    Een andere nazi was ‘m al voorgegaan.

  68. V.K.

    -Die tweets van Wijbenga en Marcoush, dat zijn er dan ook weer 2 van het minste soort uit het plekje van de stal welke het CDA en PvdA gereserveerd hebben voor het paard van Mohamed.

    Filantroop zei:
    Bezetting van een moskee in aanbouw in Lieden schokt de “raad van moskeeën”. Wat heel erg raar is, want toen Turkse moslims in Den Haag aan de Wagenstraat een synagoge bezetten die al 1844 voltooid was maar wegens de Shoah buiten gebruik was, vonden moslims bezetting doodnormaal en werd de synagoge ook nog eens een moskee.

    http://www.volkskrant.nl/binnenland/bezetting-schokt-raad-van-moskeeen~a3846914/

    Hier de synagoge die een moskee werd. De Haagse welstandscommissie keek even de andere kant op:

    http://www.haagsetijden.nl/entry/426/synagoge-wordt-moskee#.VNZH8PmG854

  69. Alla Snackbar

    Een paar mannen gaan op het dak van een half (af)gebouwde en lege moskee staan en hangen er een paar vodden met wat leuzen op.

    Met verbazing, plaatsvervangende schaamte, walging en boosheid zie ik de popelende reacties van Marcouch en die andere staatsmongool die genoemd werd (ik ben zijn naam even vergeten) in het artikel met kreten als ‘extremisten pur sang’ en ‘lik op stuk ‘ etc.

    Even wat perspectief mensen.

    Die jongens op het gebouw hebben niemand vermoord. Er zelfs niet eens mee gedreigd. Ze hebben geen geweld gebruikt, er zelfs niet mee gedreigd. Het was een geweldloze actie enkel om hun mening uit te spreken en daarmee publiek te kunnen bereiken. Dit is heel iets anders dan bijvoorbeeld een hele groep ongewapende en onvoorbereide tekenaars in Parijs dood te schieten (lalaflaffe actie!) Dat zijn nu extreme terroristen. Dat die twee apen deze twee incidenten op een lijn stellen, toont aan dat ze no beduidend dommer zijn dan de meest achterlijke PVV stemmer.

    Een ander punt is dit. Het geconstateerde fanatisme waarmee Morcouch en Ibrahim Wijbenga (ik weet de naam van deze HAATZAAIER weer), is interessant. Zo snel, ongenuanceerd, veroordelend en roepend om ‘harde’ maatregelen als ze nu zijn, zo zacht, terughoudend, stil en slachtofferig zijn ze als iets veel ergers wordt geflikt door moslims. Ze meten overduidelijk met twee maten. Voor zover dat nog niet duidelijk was zijn ze nu wel heel erg door de mand gevallen. Dit soort mannen zijn een gevaar voor onze samenleving.

    1. Mas Rob

      “Even wat perspectief mensen.”

      Het perspectief is dat nogal wat mensen aan de rechterkant van het politieke spectrum – lees de comments hier maar – geen moeite hebben met een schimmig groepje als IV dat voortkomt uit Voorpost.

      1. Julius

        “Even wat perspectief mensen.”

        NVU, Stormfront, Voorpost, Pro Patria, het zijn allemaal klupjes verenigd in I.V.

        Een bijzonder fris en fruitig stel vrienden die door de jaren heen duidelijk hebben gemaakt waar ze voor staan. Dit was een vredige actie. En er volgen er nog meer, in de hoop dat het de o zo gewenste rellen op gaat leveren.

        Hier op DDS zijn er genoeg sympathisanten te vinden en een enkeling heeft het jodenhatende kluppie alvast financiële steun toezeggen.

      2. Julius

        “Even wat perspectief mensen.”

        NVU, Stormfront, Voorpost, Pro Patria, het zijn allemaal klupjes verenigd in I.V.

        Een bijzonder fris en fruitig stel vrienden die door de jaren heen duidelijk hebben gemaakt waar ze voor staan. Dit was een vredige actie. En er volgen er nog meer, in de hoop dat het de o zo gewenste rellen op gaat leveren.

        Hier op DDS zijn er genoeg sympathisanten te vinden en een enkeling heeft het jodenhatende kluppie alvast financiële steun heeft beloofd.

  70. Thoth

    Wat betreft Wijbinga en Marcouch, lees even het volgende artikel :
    .
    xandernieuws.punt.nl/content/2015/01/Noord-Italiaanse-regio-Lombardije-wil-bouw-nieuwe-moskeen-verbieden
    .
    Dat gaat hier ook gebeuren…
    .

  71. Beukman

    Ene Filantroop beweert ergens:
    “Bezetting van een moskee in aanbouw in Lieden schokt de “raad van moskeeën”. Wat heel erg raar is, want toen Turkse moslims in Den Haag aan de Wagenstraat een synagoge bezetten die al 1844 voltooid was maar wegens de Shoah buiten gebruik was, vonden moslims bezetting doodnormaal en werd de synagoge ook nog eens een moskee.”

    Ja zeg. Het opnieuw in gebruik nemen van een leegstaand gebouw dat ook nooit meer door de oorspronkelijke doelgroep in gebruik gaat worden genomen omdat wij hebben toegekeken hoe die oorspronkelijke doelgroep werd weggevoerd door de nazis, is natuurlijk heel goed te vergelijken met de bezetting van een half afgebouwde moskee door een stelletje extreem-rechts schorem.

    1. V.K.

      -@ Beukman,

      -Ja, raar he hoe selectief en over heilige huisjes wordt gedacht.

    2. Trudy

      Gebouwen bezetten (pfff duurde niet langer dan 15 minuten) door de zwijgende meerderheid…..of gebouwen opblazen door je broeders…..nogal een verschil zeg…

  72. carthago

    We shall fight them over the land ,in the air,over the oceans and the seas,we will never surrender(churchill).

    1. Beukman

      @carthago
      Minder bekend: Churchill bewonderde de islam, en was privé wel eens “islamitisch” gekleed. Zijn familie vreesde zelfs dat hij zich tot de islam zou bekeren.
      http://goo.gl/ldyvHZ

      1. Michael van der Galien

        Dat verhaal is al lang onderuit gehaald Beukman. Valt me tegen van je dat je het blijft herhalen.

        1. Jacobus

          Dat beeld heb ik ook, maar wie heeft een goede bron voor de feiten op dit punt?

        2. Beukman

          @Michael
          Heb je het dan over de “dress parties” of over zijn bewondering?
          Een kort onderzoek leert dat Churchill zich over de islam heeft uitgelaten in zeer kritische bewoordingen, maar ook zijn bewondering heeft uitgesproken over bepaalde aspecten ervan. Een afgewogen oordeel noemen we dat.
          Leuke bijkomstigheid is dat zijn regering het in 1940 heeft mogelijk gemaakt om bij Regent’s Park een moskee te bouwen. Het ding staat er nog steeds.
          Ik zal eens kijken of ik ergens een foto vind van Winston verkleed als moslim.

      2. Thoth

        “How dreadful are the curses which Mohammedanism lays on its votaries!
        Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia
        in a dog, there is this fearful fatalistic apathy. The effects are apparent in many
        countries, improvident habits, slovenly systems of agriculture, sluggish methods
        of commerce and insecurity of property exist wherever the followers of the
        Prophet rule or live. A degraded sensualism deprives this life of its grace and
        refinement, the next of its dignity and sanctity. The fact that in Mohammedan
        law every woman must belong to some man as his absolute property, either as
        a child, a wife, or a concubine, must delay the final extinction of slavery until the
        faith of Islam has ceased to be a great power among men.

        Individual Moslems may show splendid qualities, but the influence of the religion
        paralyzes the social development of those who follow it. No stronger retrograde
        force exists in the world. Far from being moribund, Mohammedanism is a militant
        and proselytizing faith. It has already spread throughout Central Africa, raising
        fearless warriors at every step, and were it not that Christianity is sheltered in the
        strong arms of science, the science against which it (Islam) has vainly struggled,
        the civilization of modern Europe might fall, as fell the civilization of ancient Rome.”
        .
        http://www.allaboutmuhammad.com/winston-churchillrsquos-comments-on-islam.html
        .

  73. JanvanEechoud

    Ik geef het op.
    DDS is kapot.
    Niet kapot gemaakt door de Arie’s en Jacobussen, maar door PVV stemmers, dus niet door PVV-ers.
    Die verlagen zich niet zo.
    gegroet

    1. Beukman

      @Jan

      Stel je niet aan, blijf, en maak DDS beter.

  74. Julius

    Jan, de ene PVV-er is de andere niet. Ik zie het verschil wel degelijk. Het zou jammer zijn als je je door extremisten laat wegjagen. Ze maken graag van DDS hun clubhuis. Laat dat niet gebeuren door te vertrekken.

  75. Michael van der Galien

    Wat is er aan de hand Jan? Op welke comments reageer je precies? Als er dingen gezegd worden die niet door de beugel kunnen laat het me even weten.

  76. HenryJoseph

    184 reacties zover. En het peil zakt en zakt en zakt….
    Blijkt moeilijk te zijn om je mening te geven en deze te funderen.

    1. Beukman

      @Henry
      Ja, DDS boert goed sinds die aanslag in Parijs.

Reacties zijn gesloten.

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.