Wil je zeker weten dat je geen vergissing maakt als je iets koopt? Dan is dit precies wat je nodig hebt

Gewoon betalen met je Mastercard, dan hoef je je nooit meer zorgen te maken over een aankoop. 

Heb je weleens iets gekocht dat korte tijd later kapot ging, werd gestolen of kwijtraakte? De kans is groot dat dat je weleens is overkomen. Heel vervelend, maar “hoort erbij”, zul je misschien denken. “Kun je niets aan doen”. Nou, dat is verleden tijd. Het klinkt te mooi om waar te zijn, maar het is geen sprookje: als je betaalt met een Mastercard, is je aankoop de eerstvolgende 180 dagen verzekerd. Tegen diefstal, tegen beschadiging en tegen verlies.

Topballerina Igone de Jongh is gewend om alle risico’s zoveel mogelijk te minimaliseren. Begrijpelijk – één blessure, en haar prachtige carrière is direct afgelopen. Ook als ze iets koopt probeert ze zo min mogelijk risico’s te nemen. Daarvoor is betalen met een Mastercard natuurlijk ideaal.

Het allermooiste? Het kost bijna niets. Twintig euro per jaar voor een classic creditcard van de Rabobank. Dat is niet alleen handig voor het verzekeren van aankopen, maar ook voor het boeken van vliegtickets en het bestellen van spullen op internet. Bovendien is het op vakantie goed om zo’n creditcard bij de hand te hebben: bijvoorbeeld als je in geval van nood extra geld nodig hebt, of als je in een land komt (zoals de Verenigde Staten) waar je bij de meeste winkels niet kunt pinnen.

Een boel voordelen dus. Als je iets koopt en het raakt kwijt of het wordt beschadigd, krijg je je geld sowieso terug, zelfs als het niet door je eigen verzekering wordt gedekt. En het enige wat je ervoor hoeft te doen, is betalen met je Mastercard in plaats van je pinpas. Makkelijk toch?

Abonneer je gratis en voor niets op het Telegram-kanaal van De Dagelijkse Standaard, en like onze spiksplinternieuwe Facebook-pagina!
In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

2 reacties

  1. Chris Schoneveld

    Klinkt mooi maar kun je ook vertellen hoe dat in z’n werk gaat? Moet je eerst bij de verkoper een klacht indienen? Schakel je Mastercard pas in als de klacht tot niets leidt? Een beetje meer informatie zou dit berichtje wat geloofwaardiger of in ieder geval informatiever maken.

  2. Chris Schoneveld

    Sorry, reageerde te vroeg want via de Youtube link kreeg ik meer informatie.

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.