11-jarige verandert limonadekraam in miljoenendeal

Dat is nog eens een getalenteerde ondernemer!

Een 11-jarig meisje is erin geslaagd om haar kleine limonadekraam om te toveren tot een miljoenenbedrijf. Daardoor hoeft ze zich de rest van haar leven geen zorgen meer te maken over haar inkomsten.

De 11-jarige Mikaila begon haar eigen onderneming met het recept van haar familie. Ze begon klein, maar in korte tijd werd het een veel grotere onderneming: de limonade was namelijk bijzonder populair. Een van de redenen daarvoor is dat ze honing gebruikt.

De reden daarvoor?

“Toen ik veel jonger was wilde ik een limonadekraam beginnen. Daarom besloot ik om mijn denkhoed op te doen. Ik wilde nadenken over hoe ik hier succesvol in kon zijn. Terwijl ik nadacht gebeurden er twee belangrijke dingen.

“Ik werd gestoken door een bij. Twee keer zelfs.

“Vervolgens stuurde mijn overgrootmoeder mij haar receptenboek, met daarin onder meer haar recept voor limonade.

“Eerst vond ik het heel vervelend om gestoken te worden door de bijen, maar toen gebeurde er iets vreemds. Ik vond bijen juist heel erg interessant. Daarom bestudeerde ik ze en leerde ik welke rol ze spelen in het lokale ecosysteem. Toen dacht ik: kan ik de bijen helpen én het recept van mijn overgrootmoeder tegelijk gebruiken?

“En dat is hoe BeeSweet Lemonade in de wereld kwam. We combineren het recept van mijn overgrootmoeder met mijn liefde voor bijen. Daarom maken we het zoet met lokale honing. En tegenwoordig blijft mijn kleine idee maar groeien.”

Het idee was vanaf dag één bijzonder succesvol. Het kleine meisje verkoopt haar limonade altijd helemaal en doneert ieder jaar weer een deel van haar opbrengst aan organisaties die zich inzetten voor bijen. Dat is waarom ze als motto heeft: “Koop een flesje, red een bij!”

Nu ze 11 jaar oud is heeft Mikaila niet alleen een grote Facebook-pagina, maar heeft ze ook zakelijke deals gesloten met winkels. Zo verkoopt Whole Foods haar limonade tegenwoordig. Dat is ’s werelds grootste ‘supermarkt’ voor biologische en organische producten. Daarnaast wordt haar limonade ook in allerlei andere grote winkels verkocht.

Ook werd ze onlangs uitgenodigd bij het Witte Huis waar ze kinderen die paaseieren zochten trakteerden op een heerlijk glas limonade:

Screen Shot 2016-03-30 at 12.31.49

Het gevolg? Bijen worden beschermd en Mikaila hoeft zich nooit zorgen te maken over haar financiën. En dat alles omdat ze als kind van vier een idee had voor limonade.

Volg Mikaila en haar fantastische limonadebedrijf op Facebook.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

e-mail:

 Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.