Ex-moslim legt uit waarom hij de Islam verliet: ‘Ik kon de Koran niet meer verdedigen’

Screen Shot 2016-07-04 at 10.39.21
Foto:

“In het verleden heb ik mijn best gedaan om de Koran te verdedigen, en om Mohammed en zijn activiteiten te verdedigen… Maar ik kon dat niet langer doen.”

Een bijzonder goede en herkenbare video uit Amerika, gemaakt door een ex-moslim (hij bekeerde zich tot de islam, maar breekt nu weer met die religie) die na verloop van tijd begreep dat veel van de kritiek op ‘de islam’ wel degelijk terecht was. Eén van de belangrijkste zaken waardoor hij zich afwendde van de islam was het debat over de misdaden van ISIS. Die organisatie neemt niet-islamitische vrouwen gevangen (na veldslagen), waarna die vrouwen en meisjes systematisch verkracht worden.

Tijdenlang was dit geen punt van debat omdat er geen moslims waren die dit deden of verdedigden. In ieder geval niet publiekelijk.

Dat is nu anders. En wat blijkt? Zoals Ismaa’eel Abu Adam uitlegt stellen zowel de Koran als de ‘uitspraken en gewoontes’ van de profeet dat het prima oké is voor moslims om ‘gevangen’ vrouwen tot seksslavernij te dwingen.

Het punt is niet eens of moslims dit soort uitspraken en gewoonten van Mohammed (en verzen in de Koran) al dan niet kunnen negeren. Natuurlijk kunnen ze dat: vele miljoenen moslims doen dat dan ook. Het punt is: als je gelooft dat dit soort gekkigheid nooit van God kan komen… tja, dan moet je toch uiteindelijk de vraag beantwoorden: als dit niet van God komt, was Mohammed dan eigenlijk wel een profeet? Dat ‘ie goede punten had is heel mooi, maar goedkeuring van seksuele slavernij is toch een tikje problematisch en een teken dat hij de liefde van God niet in zijn hart had.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

7 reacties

  1.   

    niet verwonderlijk , dat de hij de koran geschrifte niet meer kon verdedigen door te zeggen en of schrijven dat deze vredelievend zijn, er staat niets humaan nog vredelievend in .

    en uit naam en voorbeeld daden omschreven in dit boek , en uitgelegd door de geestelijke binnen de islam , worden er mensen (anders gelovigen) vermoord en verkracht , hoe leg je dan uit aan de massa dat deze ideologie vreedzaam is ?

    wacht onze linkse ruiters wagen wel eens een poging , toch deze pogingen falen telkens weer , NIET UIT TE LEGGEN , kom der maar in @CP, @Beukman, @Mar en @Marieke, oeps bijna @zwetslana vergeten .

    1.   

      Links kan dat ook niet uitleggen want links is in het algemeen zelf anti-religieus. Zij hadden gehoopt (net zoals zij in de jaren zestig tegen de kerk aanschopten) dat de tweede generatie moslims in ons land meer verlicht en verwesterd zouden gaan worden zodat zij hun achterlijke middeleeuwse ideologische praktijken van hun ouders wel eventjes aan de kapstok gingen hangen. Kennelijk lukte (in tegenstelling met de christenen) dat niet bij de moslims die te hardnekkig zijn opgevoed in de islamitische cultuur waardoor links wel meegaand met de moslims moet zijn.

      1.   

        @van Urk , zover ik het volgen kan , zijn juist de eerste moslims bijna van hun geloof gestapt , (ervaring hierin , de begin jaren dat de moslims hierheen kwamen als gastarbeider waren vele jongeren van toen niet echt gelovig ), toch vanaf de begin jaren 1980 toen de overheid besloot voor gezinshereniging voor de moslims kwam de klad hierin , halve dorpen kwamen hierheen met in hun kielzog hun geloofsleer en gebruiken , wat door de linkse denker geaccepteerd is .

        nu enkele decennia later en enkele generaties later , komt aan het licht dat de moslim jeugd terug keert naar de overheersing van alle niet islam gelovigen , en zij zie isis dit met geweld gaan doen .

        ooit het boekje Salaam gelezen , de journalist (schrijver van dit boekje ) , heeft het toen al uit de doeken gedaan , dat de islam jeugd hier in het westen terug keert (terug wil keren) naar de oorspronkelijke staat van de islam , met alle ellende van dien voor ons westerlingen .

  2.   

    De Koran verdedigen is niet nodig, de Koran verdedigt jou!

    1.   

      De Koran is een KUT boek

  3.   

    Mohammed valt dan ook volgens het nieuwe testament uit de bijbel in de categorie “valse” profeten.

    1.   

      Eerder in de categorie antichristen.

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!