5 redenen waarom 2019 het jaar is om een webwinkel te beginnen

22257890101_7cb64bb1c6_b
Foto: Webwinkelen. Bron: Robbert Noordzij / Flickr.

Dat de e-commercemarkt door het grote aantal actieve webshops al lang en breed is verzadigd, is een veelgehoorde misvatting. Er zijn namelijk nog steeds genoeg redenen waarom juist nu dit moment is voor het beginnen van een webwinkel. In dit artikel 5 redenen waarom je in 2019 nog aan de slag zou moeten gaan met een eigen webshop.

1. Veel andere webshops laten kansen liggen

Ook al zijn er al talloze webshops die allerlei verschillende producten verkopen, dat wil nog niet zeggen dat ze dat ook op de beste manier doen. Door een grondige analyse los te laten op je concurrentie zul je al gauw merken dat bestaande bedrijven steken laten vallen, bijvoorbeeld op het gebied van prijs, klantenservice of marketing. Weet je het beter aan te pakken dan deze concurrenten, dan kan het niet anders of jouw webshop wordt een doorslaand succes.

2. Er zijn genoeg gaten in de markt nog niet opgevuld

Je hebt ongetwijfeld de fidget spinner hype van enkele jaren geleden meegekregen. Het draaiende speelgoed was razend populair op de schoolpleinen en daarom niet aan te slepen in zowel stenen winkels als webshops. Het mooie aan dit soort rages is dat nog eens wordt bevestigd dat er altijd producten zullen zijn met veel vraag, maar nog weinig aanbod. Bovendien is het met een webshop makkelijker op dit soort trends in te springen, omdat het openen van een webshop in mum van tijd is geregeld!

3. Geen of weinig opslag nodig

Heb je geen ruimte in je huis of geld voor een magazijn om de producten op te slaan die je wil gaan verkopen, dan is er geen man overboord. Er zijn tegenwoordig genoeg oplossingen voor het beginnen van een shop zonder eigen voorraad. Denk hierbij aan dropshipping, waarbij bestellingen in jouw webshop rechtstreeks naar de leverancier gaan waarna deze de goederen naar de klant opstuurt. Maar een andere optie is fulfilment, een oplossing waarmee een externe partij jouw voorraadbeheer uit handen neemt.

4. Geen technische kennis nodig

Het is tegenwoordig allang niet meer nodig om over technische kennis te beschikken om een succesvolle webwinkel te beginnen. Er zijn verschillende kant-en-klaar oplossingen waarmee het maken van een volwaardige shop in een paar klikken geregeld is. Daarna kun je meestal direct gebruik maken van de mogelijkheden en functionaliteiten die nodig zijn voor het runnen van een succesvolle webwinkel.

5. Het kost weinig geld

Waar je bij een fysieke winkel rekening moet houden met allerlei hoge kosten, zoals de huur van een winkelpand en personeel, zijn de kosten voor het beginnen van een webwinkel over het algemeen vrij beperkt. Voor slechts een paar euro per maand kun je bijvoorbeeld al met behulp van kant-en-klare professionele webwinkelsoftware een eigen webwinkel beginnen. Andere kosten waarmee je rekening moet houden zijn die voor de inkoop van producten, verpakkingsmateriaal en eventuele advertentiekosten.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

1 reactie

  1.   

    Zijn inderdaad nog genoeg mogelijkheden. Ik merk wel dat veel jongeren hun handen niet te vies willen maken. Teveel gepamperd. Zo hadden wij bijbaantjes vanaf onze 12e jaar ongeveer. Elk weekend hard werken, krantwijkje erbij, auto’s wassen.

    Nu krijgen jongeren alles. En als ik commentaar heb op sommige ouders, dan zeggen ze dat ze het zielig vinden als hun kinderen kranten moeten rondbrengen. Want school is al zo zwaar. Of dat voor ons niet zo was? Maar kinderen van 12 met een 500 euro dure telefoon, daar verpest je hen mee.

    Leer kinderen lekker zelf ploeteren, kweek je sterke mensen van en ondernemers.

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!