Stikstofcrisis: Esther pakt op Twitter de automobilistenhaters van de VVD aan: “zoek het uit met je 100!”

Klaas Dijkhoff in een marketingvideo van de VVD. Bron: VVD / YouTube.
Foto: Klaas Dijkhoff in een marketingvideo van de VVD. Bron: VVD / YouTube.

Op Twitter zijn de meningen verdeeld over de stikstofmaatregelen en het plan om de maximumsnelheid te verlagen naar maximaal 100 kilometer per uur. Voormalige VVD-kiezers lijken teleurgesteld in de draai van Klaas Dijkhoff. Immers was de VVD volgens haar verkiezingsprogramma altijd voorstander van het verhogen van de snelheidslimiet tot wel 130 kilometer per uur. Dat was echter in 2017, maar in 2019 liggen de kaarten anders.

Esther, die met haar blitse auto zojuist nog de wasstraat bezocht, heeft een boodschap voor de snelheidshaters van de VVD, ze stelt in één van haar Tweets het volgende: “zoek het uit met je 100!”

Behalve stoere Esther -die overduidelijk niet van plan is om zich te houden aan de nieuwe snelheidsregels- zijn er ook andere geluiden te horen op Twitter. De VVD is namelijk ‘het kind van de rekening’ en wordt door het slijk gehaald door teleurgestelde kiezers. De partij van Dijkhoff schermde namelijk in 2017 nog met het verhogen van de maximumsnelheid, maar nu de partij heeft lopen klungelen met de natuurbeschermingswetten moet ook de VVD bakzeil halen:

Het grappige aan de ‘oplossing’ van het verlagen van de maximumsnelheid is natuurlijk dat veel automobilisten sneller gaan rijden dan toegestaan. Hierdoor is de ‘stikstofwinst’ qua uitstoot slechts een papieren werkelijkheid. Sterker nog: eigenlijk weet niemand hoeveel stikstof-uitstoot precies wordt bespaard. Dat wordt wel geclaimd, maar eigenlijk wéét niemand het echt. Daarom is de verlaging van de snelheidslimiet wel één van de meest hilarische maatregelen.

Way to go, Rutte!


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

54 reacties

  1.   

    Een uitstekende maatregel! Volgende stap een limiet van 50 invoeren

    1.   

      Kindje, je bemoeit je weer met een grote mensendiscussie. Leuk bedacht 50km, maar het kan beter. Echt waar.

      1.   

        Laat toch gaan, deze onderbuik, vroeger kende Jacobse en van Es de tegenpartij. ASS is niks anders.

      2.   

        Niet reageren op ‘Sletlana’. A. het is een boerenlul en een kweetje!

    2.   

      U bent echt knettergek.

    3.   

      brengt niets stom haat wijf

    4.   

      Ouweh**r

    5.   

      Je bent een ouwh**r

      1.   

        @Zozo: Inderdaad, een hele ouwe ho̵er :)

    6.   

      Een maatregel die gebaseerd is op motoren techniek uit de jaren 50 en 60. Hedendaagse motoren (vanaf “00) zijn schoon genoeg. Papieren maatregelen en oplossingen zijn de norm tegenwoordig.

    7.   

      Jouw komnentaar geeft aan dat je een flop intellect bent. Als het 50 wordt stort de economie in elkaar. En dan ga jij minder inkomsten krijgen. Kortom je zwamt compleet uit je nek. En stikstof crisis ern kulveyhaal

  2.   

    Geloof me,ze gaan de snelheidsovertredingen verbaliseren, kassa!
    Het is een ultiem verdienmodel om de geldkist van Rutte3 te vullen.

    1.   

      tman,
      Ik kan met tempo 100km/u de 5e versnelling amper gebruiken!

      1.   

        Maar goed ook. Het is niet toegestaan binnen de bebouwde kom zo hard te rijden. Laat staan op een woonerf. Logisch denken. Koop ook zo’n Phaeton met automaat. Keuze genoeg: gaspedaal.nl

    2.   

      “(…) ze gaan de snelheidsovertredingen verbaliseren, kassa!”

      Zeker, Rutte is belastingkampioen.

  3.   

    Mijn VW Phaeton rijdt zalig met 100km/uur. Daar houd ik mij aan. Maar op weg naar Dresden, dan laat mijn chauffeur hem los.

    1.   

      wat een aso bak , past naadloos bij je

      1.   

        Kan ik lnog een afdoende reactie verwachten van logisch denken3 ?

    2.   

      Ja kan nog geen poster kopen van die VW. Parasiet en voedselbank graaier.

      1.   

        Noemen ze dat niet de kift? Ik leef mijn leven.

        1.   

          Maar wel, in je eentje! Loser!

    3.   

      Tuurlijk paulientje

  4.   

    Wacht even, in NL is er maar een soort criminelen en dat zijn de automobilisten. Pakkans hoog, zieligheidsgraad laag. Daarom gaan in volgende jaar de boetes ook omhoog. Niet om de veiligheid te bevorderen maar de staatskas.
    Welaan, de nieuwe 100km zal streng gehandhaafd gaan worden (handhaven is zoals bekend een sterk punt van deze overheid) en een nieuwe goudmijn wordt aangeboord. De boete-inkomsten voor het rijk gaan torenhoog stijgen. Fijn, dan kunnen we die IS-dames en heren daarvan goed gaan onderhouden. Gaaf land dit land.

  5.   

    Alles wat de regering bedenkt, wordt zo langzamerhand echt hilarisch. Een staatsgreep lijkt me geen slecht idee.

  6.   

    Zure regen, ozongat, CO2- uitstoot, allemaal stilzwijgende dood gestorven. Nu is stikstofcrisis de boos-/dooddoener. Boeren stikken in de regeldruk en bemoeizucht door die smerige onbetrouwbare zwamnekken en paniekvoetballers daar in Den Haag van vooral de VVD. Incompetente clubs hebben ons decennialang voorgelogen, bedrogen en bestolen. Acute ademnood voor al deze huichelaars toegewenst. 17 maart 2021 of zoveel eerder (hoplijk) is het bijltjesdag voor deze landverraders.

    1.   

      “Iedere crisis lossen wij op door meer belastingen te heffen. Daarom creëren wij ook graag crisissen: de bankencrisis, de massa-immigratiecrisis, de klimaatcrisis en de stikstofcrisis.”

  7.   

    Levensgevaarlijk in het drukste vrachtwagenpark van de EU, dit gaat de successie kas weer spekken.

  8.   

    Zoek het uit met je honderd verdient een pluimpje

  9.   

    Nu maar hopen op een zeer strengen winter en allemaal gezellig de allesbrander en de houthaarden aan de Amsterdamse geitenwollen Sokken branden geweldig in die alles brander er zit wel een bakfiets geurtje aan en met de feestdagen een gezellige stikstof feest .

    1.   

      “Nu maar hopen op een zeer strenge winter…”

      Belastingkampioen Rutte vindt dat prima, hij en zijn ‘vrinden’ gaan ongelooflijk veel geld verdienen aan deze klimaatwende. Hoe meer de mensen stoken hoe meer belasting er binnenkomt. Dat zijn Rutte’s natte dromen, hij naait je waar je bij staat!

      1.   

        #ALLESbrander

  10.   

    Ik zou die dijkgraaf wel willen pijpen

    1.   

      Vooral doen, mevr. Schillenboer.
      Lip- en tongkanker zijn fijne ziektes.

    2.   

      Volgens mij heeft ie daar al iemand voor.

  11.   

    Met de aanpak van het kabinet wordt de politiek een steeds grotere karikatuur. Het begon met maatregelen waar niemand zich aan hield, vervolgens komt er een rechterlijke uitspraak het is de bedoeling dat je je aan de wetten houdt die je hebt afgesproken. Dan blijkt de impact van de maatregelen totaal niet bekend te zijn en gaan de maatregelen een slachting aanrichten bij boeren en bouwbedrijven. De waarden en metingen komen ter discussie te staan, onze buurlanden gebruiken minder strenge normen etc. Dan komt het kabinet met maatregelen waarvan het effect niet wordt uitgelegd en partijen zoals de BOVAG roepen maar het effect is gering want nieuwe auto’s bijzonder weinig stikstof uit. Het effect voor de CO2 uitstoot is relevanter. Bovendien is het knap als je als filerijder boven de honderd uit kunt komen. Als bonus doet kabinet er een zak geld bij. De politiek probeert een soort snel te reageren maar noch de maatregelen noch de uitleg overtuigt. Hoe krijg je het als politiek met een enorm ambtenaren leger het voor elkaar om zulk broddelwerk af te leveren. Gebrek aan visie, gebrek aan daadkracht of misschien wel gebrek aan inzet, netto zitten we met een politiek die een potje van maakt, geen adequate maatregelen verzint, boeren en bouwbedrijven in de problemen jaagt, de huizenmarkt remt, de economie remt. Welke idioten kiezen deze politici.

  12.   

    Als ze nu ook de uitbreiding in Zandvoort en de GP zouden verbieden, kon ik een beetje begrip opbrengen voor die 100 km

  13.   

    Ik zei het al een poos geleden.Snelheid naar 100 en kassa.Rutte is een totaal verrot monster die ik vervloek tot de onderste regionen in de hel.Die Dijkhof is nog erger en denkt hem op te volgen.
    Het land kapot maken zodat het klootjesvolk maar blij moet zijn dat er nog een “reddende”
    EU is.

  14.   

    Chantage is het woord, wassen neus maatregel resultaat is ook niet meetbaar.
    Wel 250 miljoen naar de natuur clubjes als compensatie.
    Geld en macht krijgen van een machteloze klungelende overheid.
    Hoef je niet voor je werk de weg op of mooier nog zit in de politiek dan mag je het volk uitlachen dat er ze zulke makke schapen zijn.

  15.   

    De VVD is wel m’n lidmaatschap kwijt. Zat er al een paar aan te denken omdat steeds meer op een linksch weekdier zijn gaan lijken maar nu is het echt ten einde. Wat een eikels. Maar goed Schiphol maar naar 500000 vluchten per jaar. En Lelystad gaat open. Enig idee wat een opstijgend vliegtuig uitstoot? Of bvb de haven in Rotterdam? Of Tata steel? Nee dan pakken we fijn maar weer de burger. Redelijk makkelijk en de burgers blijven braaf volgen. Hé FvD hebben jullie nog leden nodig?

    1.   

      Waren je ogen dan niet open gegaan de laatste 10 jaar? Één ding is zeker, Rutte is niet voor de Nederlandse bevolking. Farage zei het zo treffend “de poedel van Merkel”. Regeringsleiders zonder eigen kinderen zouden verboden moeten worden.

  16.   

    Ze wisten in Den Haag niet, dat je buiten de randstad nog 130 kon rijden. Ze zijn gewoon jaloers….

  17.   

    Ook 100km/h is een verdien model.
    Een elektrische auto is net zo vervuilend als een diesel, toch moet de dieselauto weg, waarom? Om dat ze gewoon meer rendement halen uit een vat ruwe olie als ze er benzine van maken, zo simpel is het.
    In nederland bouwen we bussen op waterstof, maar die mogen niet in nederland rijden want dan verdienen we weer niet genoeg dus die bussen verkopen we aan china.
    Enz, enz, enz , enz

    Geloven jullie die landverraders van de vvd nog? Ik al lang niet meer het zijn een stelletje gluipers die ons onder het juk van de EU willen brengen

  18.   

    Ten eerste is er helemaal geen stikstofcrisis. Er is een vruchtbaregrondcrisis. Nergens in Nederland is de grond zo bloemenrijk dan in de bermen.
    Men wil blijkbaar de schrale grond waar we eeuwenlang van hebben geoogst tot er niks anders dan dan hei wilde groeien weer massaal terug.
    Ik vind bloeiende hei ook een mooi gezicht, maar dat landschap kan alleen maar bestaan omdat we eeuwenlang de vruchtbare boslaag hebben afgeplagd. Ik zou zeggen schuif ook nu weer de bovenlaag van de heidevelden.
    Persoonlijk maakt het mij niks uit of ik 100 of 120 rijdt.
    Maar die 100 borden maken nauwelijks verschil in het stikstof gehalte van onze buitenlucht.
    Een nutteloos gebaar voor de buhne van onze zogenaamde “vertegenwoordigers”.

    1.   

      “Ten eerste is er helemaal geen stikstofcrisis. Er is een vruchtbaregrondcrisis. Nergens in Nederland is de grond zo bloemenrijk dan in de bermen.”

      Drollenvanger lijkt me een optimistisch mens.

  19.   

    Weer met paard en wagen gaan rijden, dat is de oplossingsrichting die dit kabinet voor ogen staat.
    Wat een stuitend gebrek aan visie.
    En het lost waarschijnlijk helemaal niets op van een probleem dat er niet is.

  20.   

    Zou meneer Klaver van Noord Brabant, naar Den haag ook 100 km blijven rijden?
    Of de andere kabinetsleden?
    Dat wordt ook voor hen eerder uit bed stappen.

    1.   

      In zijn oude vervuilende BMW

  21.   

    En wat dacht je van al die paardenscheten en drollen onderwegs.Heel veel stikstof.
    Zo’n beest ruft wat op een traject.

  22.   

    Waarom schaffen we niet gewoon weer paard en wagen aan?
    2 vliegen in 1 klap, minder uitlaatgassen en de boeren extra werk :)

    Trouwens ik denk dat Esther wel anders piept als er wekelijks een boete van +350 euro op haar deurmat ligt

  23.   

    Ik rij standaard tussen de 130 en 150 km/u
    Dat ga ik blijven doen. Ik neem wet en regelgeving niet serieus die wordt opgelegd door een regering die terroristen steunt.

    1.   

      Yup en elk weekend lostrappen richting de 200+ in Duitsland.

      En de uitgestootte stikstof heb ik opdracht gegeven naar de randstad te waaien.

    2.   

      Vooral blijven doen, komt een hoop geld binnen bij de regering door boetes.

  24.   

    De Stikstofcrisis, zo die al bestaat, leert ons dat 6% van de stikstofproductie wordt veroorzaakt door het verkeer. Dus een verwaarloosbaar deel.
    Als we die 6% terugbrengen naar hooguit 5% van de gehele productie door 100 km/h te gaan rijden, heeft dat nauwelijks invloed op onze gehele stikstof productie.
    Persoonlijk maakt het me niks uit of ik 100 of 120 rijdt. Ik vind beide prima. Maar het milieu maakt het ook niks uit.
    Een Wassen-neus.

  25.   

    100 Km is mooi maar dan ook de vrachtwagens naar echte 80 Km en geen 95 of soms 100. Dat scheelt ook heel veel ongelukken en files.

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!