shutterstock 752947078

Boekrecensie: binnen het Witte Huis. Een kijkje achter de schermen

Geen categoriejan 11 2020, 9:00
Bij uitgeverij Prometheus is een interessant boek verschenen. Ze hebben het Binnen het Witte Huis van Doug Wead vertaalt. Wead is de enige en tot nu toe eerste journalist die daadwerkelijk met de president en zijn familie heeft gesproken, dit boek is dus niet gebaseerd op derderangs bronnen of niet bestaande bronnen zoals we al genoeg voorbij hebben zien komen de afgelopen jaren!
Het boek leest enorm makkelijk weg, alsof je een roman of een thriller aan het lezen ben. De gesprekken die Doug Wead met president Trump, Ivanka Trump, Don jr., Jared Kushner en vele andere naasten van Trump heeft gehad, geeft ons een zeer interessant kijkje in het doen en laten van de Trump-administratie.
We herbeleven de achtbaan die begon met de aankondiging van Ivanka dat haar vader een gooi ging doen naar het presidentschap. Hierdoor krijgen we een interessant beeld hoe de familie van Trump - en Trump zelf - de verkiezingscampagne ervoeren.
De familie Trump is zo door het slijk gehaald, niks en niemand werd gespaard. Alles werd uit de kast gehaald om Trump en zijn familie omver te werpen, toch mocht dit niet baten. Aan de hand van de verhalen van de Trump kinderen krijgen een interessant beeld. Hoe agressiever de media werd, hoe feller de demonisering werd, hoe meer steun ze vanuit het land kregen. Overal waar ze campagne voerden, hadden mensen massaal pro-Trump borden in hun tuin staan. Op zo'n grote en massale schaal had nog nooit iemand gezien.
Naast het herbeleven van de verkiezingen krijgen we ook een goed beeld hoe Trump en consorten de Rusland hoax ervoeren. Het is aangrijpend om te lezen dat ze vanaf het begin wisten dat het complete nonsens was, dag in dag uit kregen ze complete onzin verhalen te horen op het nieuws. Tot dan eindelijk het rapport verscheen en het Trump kamp eindelijk de nonsens van zich af konden schudden.
Voor iedereen die nu wel eens wilt weten hoe het achter de schermen gaat bij de Trump administratie is dit boek zeker een aanrader. Eindelijk een boek op basis van echte interviews met de mensen die er toe doen. Geen onbekend, derderangs assistent die een rancuneus verhaal vertelt.
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten