Supermarktketen Dirk heeft laks aan veiligheid, medewerker met mondkapje op naar huis gestuurd!

Een tiener is vrijdagavond naar huist gestuurd omdat hij tijdens zijn dienst een mondkapje droeg in een overdrukke supermarkt. Het voorval speelde zich af bij supermarkt Dirk van den Broek in het Zuid-Hollandse Oud-Beijerland.

Volgens De Telegraaf was de 17-jarige Maarten aan het werk in een vestiging van de supermarktketen Dirk. Nadat hij met zijn ouders had besloten om -uit voorzorg- een mondkapje te dragen op het werk, werd hem dat al snel verboden door zijn leidinggevende.

De leidinggevende van Maarten van de Dirk in Oud-Beijerland (ja, dat is een hele mond vol) zei het volgende:

“Je haalt dat mondkapje van je gezicht af, of je gaat maar naar huis’. Onze zoon koos uiteraard voor het laatste.”


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

40 reacties

  1. Kretoloog

    Veel inspiratie geeft Kenneth niet, op deze zonovergoten zondagmorgen. Waar het stil is in de straten en op het platteland. Alles ligt down.

    Gelukkig trekt de natuur zich niets van virussen, crisis en beperkende maatregelen aan. Zij toont zich in een oogverblindende uitbundigheid. De cyclus van het leven, dat geeft hoop!

    1. Maurits Dekker

      Inspiratie?
      Als u kon lezen had u kunnen zien dat Kenneth een journalist is.
      U weet wel, iemand die verslag van gebeurtenissen doet.

      1. Julian

        Hmmm volgens mij moet hij dan ook hoor en wederhoor toepassen. Ik lees niks over de supermarktketen en hin reactie. Het was een hart van Nederland reportage. Die trouwens nog wel de moeite namen om een wederhoor te vergaren. Ook de overkoepelende districtschef zei de jongen thuis te blijven. Overigens weer een echte hart van Nederland aktie. Op zoek naar individuele probleemgevallen in de samenleving. En dan net doen alsof het een algemeen probleem is.

  2. Lambieck

    Kenneth, je stelt het iets te simpel voor.
    In dit soort gevallen dient een bedrijf een afweging te maken tussen wat zij zelf vinden en wat hun klanten er van vinden cq reageren.
    Van mij mag iedereen in de zomer een korte broek aantrekken naar zijn werk, maar denken alle mensen er zo over als de begrafenisondernemer met medewerkers dat doen?

    1. Kretoloog

      Kokkie, ik vrees dat een dergelijke diepgang te veel gevraagd is van de redactie van DDS.

      1. Arbeider65

        Met COVID. 19 heb je ook niet veel diepgang nodig. Je komt er vanzelf wel een keer achter. Of je familie….. Ik hoop van niet, maar toch…..

    2. Arbeider65

      Als klant had het mij niets uit gemaakt als deze medewerker een mondkapje droeg. Veiligheid voor alles. Dat er nog geen scherm staat, vind ik laks van deze vestiging.

      In mijn dorp zijn ALLE winkels voorzien van schermen.

      1. Lambieck

        U wilt iets vragen en er staan 2 medewerkers, een met en een zonder mondkapje.
        Aan wie stelt u de vraag en om wie wordt met een grote boog heengelopen?

        1. Peetjoh

          Wel wat meer gegevens. Meisje of jongen. Blond of bruin. Grote of kleine tette. Allemaal zaken die belangrijker zijn dan dat kapje.

        2. Blitzkrieg

          Lambieck
          Quote : “U wilt iets vragen en er staan 2 medewerkers, een met en een zonder mondkapje. Aan wie stelt u de vraag en om wie wordt met een grote boog heengelopen?”
          Wie heeft volgens jou de grootste kans om besmet te zijn met COVID19?

    3. ts_tle

      Misschien mis je zelf enige diepgang hierin?

      Jouw voorbeeld gaat over representativiteit. Hij draagt zijn mondkapje niet uit modieuze overwegen maar vanwege een pandemie.

      Dus de normale regels over kledingvoorschriften en voorkomen zijn hierop niet van toepassing.

      De toon van z’n manager bevalt mij ook niet ‘luisteren of anders rot je maar op’ lijkt het te zijn.

      Gelukkig dat dit in de krant staat.

  3. Beukman

    “Laks aan veiligheid”, leuk gevonden.

  4. Duckday

    Stop eens gewoon met die onzin verhalen Lekker aandikken Maar het bedrijf maakt zelf uit wat de veiligheids eisen zijn en daar moet men zich aan houden.De werknemer mag nog blij zijn dat hij gewoon doorbetaald zal worden.Maar ja sensatie is belangrijker dan een beetje overleg

    1. Pescador

      hee sukkel ga eens in Bergamo kijken, wat ben jij een enorme stomme eikel duckday een baas die verbied zijn personeel zich te beschermen tegen een dodelijk virus is in principe een moordenaar en jij dus ook want jij denkt er precies zo over, zeker ook dollar tekens in je ogen

  5. Canta

    Meneer Steffers, het is: iemand is LAKS of ergens LAK ( zonder s) aan hebben.
    Als “journalist” toch iets dat je zou moeten weten.

    1. Bullshit16

      Canta
      Huilbaby

  6. m.van.rosmalen

    En de Thuiswerkers dragen ze bij hun vele uitstapjes naar de millieustraat ,boodschapjes wel
    😂😂😂😂😂wat een farce

  7. Maxks

    Een woordvoerder van Dirk van den Broek laat aan Hart van Nederland weten: „Wij betreuren dat Maarten en zijn familie de situatie zo ervaren. Hij is een zeer gewaardeerde collega. Maar wij houden ons aan de richtlijnen van het RIVM en willen geen verwarring creëren over waarom de ene medewerker wel een mondkapje draagt en de andere niet.” Bron telegraaf.
    =========

    Dat is duidelijke taal. Dat is verslag doen.

    1. Kretoloog

      +++++

  8. Pescador

    er blijven altijd idioten over, ik koop niks meer bij dirk zij zien liever hun personeel sterven als een klant te laten zien hoe het hoort. waardeloze zooi daar.

    1. Lambieck

      ik koop niks meer bij dirk, roept de in Spanje wonende Pescador.
      Ik denk dat hij de waarheid spreekt.

      1. 777

        Kokhalzen!

        1. Ab Infinitum

          Pas goed op uzelf, dat kokhalzen kan een oorzaak hebben wat hier tot uit en in den treure besproken wordt. Blijf binnen.

    2. Medewerker

      Niet alleen het personeel als klant kan je hier ook ziek worden he

  9. Boudewijn Hummelinck

    “ Supermarktketen Dirk heeft laks aan veiligheid,“

    Mijn God, wat een onnozelheid!

    1. evil knievel

      Nee,”Boudewijn Hummelinck,” is n zeer intelligent gekozen nick!🤣
      Taalneuqert!

    2. Medewerker

      Het is niet alleen Dirk. Alle supermarkten doen hetzelfde.
      Er word naar het personeel verteld dat ze een beroep hebben wat onder de vitale processen valt zodat ze andere rivm voorschriften kunnen volgen.
      Onze bedrijfsleider en arbo arts konden op deze lijst niet aanwijzen waar de supermarkten onder vallen.

      Wel vallen de supermarkten onder de cruciale beroepen.
      Er zit een groot verschil in rivm voorschriften die ze dan moeten volgen.
      Zou zouden ze mensen met griep verschijnselen naar huis moeten sturen. Bij vitale processen is dat alleen als de mensen koorts hebben.

  10. ET007

    Ik vind dat supermarkten hun personeel alle moet uitrusten met mondkapjes. Want als ze dadelijk gewoon thuis blijven omdat hun 3 euro per uur het niet waard is, dan hebben we minder spulletjes beschikbaar. Kun je zelf het pleepapier uit de vrachtauto halen!
    Eer aan de vakkenvullers die het toch maar riskeert.
    Mijn dochter vult ook bij als bijverdienste bij de Jumbo, dus ik begrijp de vakkenvuller en ouders wel. Daarom: hoe interpreteert men het signaal? Het signaal dat mondkapjes in verband brengt met het virus of het signaal dat mondkapjes in verband brengt met minimaliseren van (wederzijds) besmetten?
    Supermarkten hebben laatste tijd genoeg verdient en die loyaliteit mag je wel ergens terug zien.

    1. 777

      Mondkapjes? Ik dacht zelf aan volledige gelaatsbescherming met ademlucht, alleen dan ben je echt beschermd. O ja, daar hoort ook een lucht- en waterdicht afsluitbaar pak bij. Je moet het natuurlijk wel serieus aanpakken!

  11. Bullshit16

    Dirk van de stoep boycotten is de enige mogelijkheid

    1. 777

      Of volledige gelaatsbescherming met ademlucht!

      1. Heinz

        Daarom is de verfoeide Nikab juist een ideale oplossing. Zo gek dus niet !

    2. Brenda Welsh

      Er zijn klanten die bang zijn van mondkapjes omdat zij vermoeden dat er een virus aanwezig is. Aan de andere kant vraagt de winkel niet aan de klant een mondkapje te dragen wanneer deze komt winkelen.

  12. Ego-non-solus

    Deze site, en dan met name de reacties, doet mij mijn standpunt ten aanzien van immigratie steeds verder verzachten. Het gemiddelde IQ in dit land kan alleen nog maar omhoog gaan. Afrika, red de mensheid hier!

    1. Brenda Welsh

      Helemaal mee eens. De strengste hardliners draaien bij op een enkele nummer rekening na.

  13. Medewerker

    Een woordvoerder reageert hierop bij Hart van Nederland.

    ”Daarnaast zijn wij bezig met hesjes voor onze medewerkers in de winkel. Ook op deze hesjes komt de tekst te staan dat de klanten minimaal 1,5 meter afstand dienen te houden in verband met de gezondheid en veiligheid van medewerkers en andere klanten”, verklaart de woordvoerder tot slot

    1,5 meter bij de supermarkten waar ik kom zijn de paden niet veel breder. Dus moet de vakkenvullen iedere keer het pad uit als er een klant komt? Je kan elkaar in het pad gewoon niet passeren en 1,5 meter afstand houden

  14. Hendrik_Groen

    Allemaal zelfbenoemde journalisten bij de DDS hoor. Dus neem de verslaggeving met een korreltje zout.

  15. AS210854

    Deze jongeman is een held. Onbegrijpelijk wat v d broek aan het doen is. Het werkvolk mag de vuile werk OPKNAPPEN, zodat de hoge heren hun geld kunnen tellen. SCHANDALIG.

  16. Vrijedenkert

    Naar de rechter stappen! Zal nu niet helpen maar in later stadium zal deze rechter moeten beslissen of een modkapje gebruiken gerechtvaardigd is…

    P.S. Gewone standaard mondkapjes helpen weinig tot niet alleen die ze in de gezondheidszorg gebruiken en daarbij moet een strikt protocol worden uitgevoerd en nageleefd om mondkapjes te verwijderen of te vervangen. Indien je protocol niet naleeft kan het gebruik van een mondkapje juist meer besmettingen veroorzaken en dit kan de reden zijn dat men niet wil dat er een mondkapje wordt gebruikt in de winkel.

  17. Bes Tolen

    Veel soorten mondkapjes helpen niet.
    De gezondheidszorg in Nederland heeft een enorme voorkeur voor behandeling van
    inkomende vreemdelingen plus hulpverlening elders in de wereld en verder allerlei verzwegen (zoals elders eerder genoemd de enorme aantallen voedselvergiftigingen en de Q-koorts en denk ook aan misslagen in andere landen zoals de BSE). Dat heeft er toe geleid, dat de zorg voor zaken als epidemieën heel onvoldoende tot geen onderwerp is geweest sinds de meest foute politiek invoering van na de oorlog.

e-mail:

 Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.