Duitse luxe-bisschop moet op matje komen bij paus

Nieuws20 okt 2013, 21:00

Wilt u DDS vaker zien?

Stel DDS in als voorkeursbron op Google.

Voeg DDS toe op Google
31 miljoen euro.
Waarom het Vaticaan deze man nog niet verstoten heeft is mij een raadsel:

De in opspraak geraakte Duitse bisschop Tebartz-van Elst wordt morgen in Rome ontvangen door de paus. Dat meldt de krant Frankfurter Allgemeine. Het bericht is niet door het Vaticaan bevestigd.

Tebartz-van Elst wacht al een week in Rome op een audiëntie. Hij moet zich bij de leiding van de Rooms-Katholieke Kerk verantwoorden voor de vele miljoenen die hij heeft uitgegeven aan de verbouwing van zijn residentie in de Duitse stad Limburg.

Meneer wilde zijn residentie voor maar liefst 5 miljoen euro verbouwen. Dat is natuurlijk al een extreem hoog bedrag. Hij nam daar echter geen genoegen mee: de uiteindelijke kosten kwamen uit op...
31 miljoen euro. Ja. Dat leest u goed. 31 miljoen. Euro.
In Duitsland eisen katholieken nu dat Tebartz-van Elst opstapt. Hij weigert dat vooralsnog.
Als paus Franciscus slim is zet hij deze man bij het grofvuil; hem beschermen zou een geweldige pr-ramp zijn.
Ga verder met lezen
loading
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten

Loading