De Jordaanse autoriteiten lieten onlangs weten dat, als ISIS de door haar gegijzelde Jordaanse piloot zou vermoorden, jihadisten in handen van Jordanië eenzelfde lot zouden ondergaan.
Jordanië heeft woensdagochtend twee terreurverdachten geëxecuteerd als reactie op de moord van de Jordaanse piloot Moaz al-Kasasbeh door Islamitische Staat (IS). Dat meldt een woordvoerder volgens het Jordaanse persbureau Petra.
De tweede terrorist die vanochtend na het hiernamaals werd gejaagd door de Jordaanse autoriteiten is een man, genaamd Ziad al-Karbouly. Net als Al-Rishawi was Al-Karbouly lid van Al Qaeda en een extremist pur sang.
Al-Karbouly en Al-Rishawi zijn opgehangen. Ik had het persoonlijk beter gevonden als ze onthoofd waren en hun lijken daarna in varkensvet waren gewassen, gewikkeld in varkenshuid, en daarna gecremeerd, maar goed, dat ging Jordanië blijkbaar net iets te ver.
"De enige manier waarop je om kunt gaan met dit soort barbaarse dieren door hard en meedogenloos te zijn," aldus West. "Dat is iets wat general Al-Sisi (van Egypte) begrijpt, wat premier Netanyahu begrijpt (van Israël), en wat koning Abdullah (van Jordanië) begrijpt."
Amerika en Europese landen moeten precies hetzelfde doen: zo niet door gevangenen te executeren, dan in ieder geval door militair keihard terug te slaan als ISIS ook maar iets verkeerd doet (en dat doet de organisatie continu). De arme Jordaanse piloot Al-Kaseasbeh is verbrand? Hopsa: dat betekent dan grootschalige militaire acties waarbij er minimaal 1000 ISIS-doden vallen.
Aanpakken die hap.
Oh, om het verhaal nog erger te maken is de piloot al op 3 januari vermoord. De 'onderhandelingen' met Jordanië waren dus nep: puur en alleen bedoeld om extra media-aandacht te genereren.
Hieronder de video van de vreselijke moord op de dappere Al-Kaseasbeh - overigens een man die op hajj was geweest naar Mekka en die vijf keer per dag het traditioneel islamitische gebed verrichte. Waarschuwing: ik publiceer de video omdat ik ervan overtuigd ben dat iedereen moet begrijpen met wie we te maken hebben, maar de beelden zijn echt verschrikkelijk. Vanwege mijn werk moet ik dit soort video's vaker bekijken, maar ook ik heb hier ernstig veel moeite mee (gehad). Het is echt afschuwelijk.