Het verschil tussen Frankrijk en Duitsland

Geen categorieaug 05 2014, 11:00
Auto Industrie
Terwijl de Franse auto-industrie kwakkelt en alleen kan overleven bij (verkapte) staatssteun doen de Duitsers het veel beter en op eigen kracht. Vanochtend maakt het Duitse automobielconcern BMW haar laatste kwartaal- en halfjaarcijfers bekend. Die logen er niet om.
BMW heeft in het eerste halfjaar iets meer dan 1 miljoen auto's verkocht, vooral in het duurdere segment: de SUV's van het type X5 en X6 en in de luxe 5-sedan serie. Crisis? Hoezo crisis?
Daardoor kwam het bedrijfsresultaat (winst voor rente en belastingen, red.) het afgelopen kwartaal uit op 2,6 miljard euro, aanzienlijk meer dan de meeste analisten hadden verwacht. Dat is maar liefst 26 procent meer vergeleken met het tweede kwartaal vorig jaar en dan spreekt men van een 'aanzienlijke' groei van het bedrijfsresultaat. De omzet groeide veel minder (1,8 procent) naar bijna 20 miljard euro. Een teken dat BMW een stuk efficiënter is gaan werken.
Het concern is ook positief over de rest van het jaar. De leiding voorspelde ook voor heel 2014 een aanzienlijke groei. Men verwacht dat het aantal verkochte auto's ruim boven de 2 miljoen zal uitkomen. Nu helpt de voor Duitsland veel te goedkope en voor Frankrijk veel te dure euro wel een beetje, maar de belangrijkste troef is toch wel de kwaliteit van de producten (en ik kan het weten...).
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten