Ter herinnering: de PVV-Israël-complottheorie

Geen categoriedec 02 2010, 10:00
Een kleine aanvulling op de posts van Isser en Esther van gisteren. Kennelijk is het alweer vergeten: vlak na de Tweede Kamerverkiezingen heeft M2Media, in opdracht van De Volkskrant, uitgezocht hoeveel geld de verschillende politieke partijen aan de campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen hebben besteed. De resultaten zijn hier te bewonderen. Kerncitaatje:

De grootste partij van Nederland, de VVD, was ook de grootste adverteerder tijdens de laatste verkiezingen. De VVD gaf ruim € 2,7 miljoen uit aan TV-commercials, advertenties in dagbladen, en posters in bushokjes en had daarmee een aandeel van 48% in de totale advertentiebestedingen van alle politieke partijen tezamen.
De VVD gaf ruim tweemaal zo veel uit als de nummer 2, de SP en ruim 100 keer meer dan de PVV. Op de derde plaats qua advertentiebestedingen staat het CDA, gevolgd door Groen Links en de PvdA. Alle partijen tezamen hebben voor ruim € 5 miljoen aan advertentieruimte ingekocht.

Kortom, zoals ook blijkt uit de overige cijfers van het M2Media-onderzoek: de PVV heeft destijds slechts enkele tienduizenden euro's besteed aan de TK-campagne - een schijntje, vergeleken met andere partijen.
En in plaats van dat iemand de vraag stelt hoe GroenLinks, de partij met het hippie-electoraat, aan zoveel campagnegeld komt, gaat alle aandacht naar de meest spannende complottheorieën over buitenlandse financiering van de PVV. Man man man, wat een land.
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten