Taxi-maffia slaat Uberpop chauffeurs in elkaar

Goh, wie of wat zou daar toch achterzitten?

Dit is werkelijk ongelooflijk:

Gewapend met boksbeugels en hamers heeft een groep gemaskerde mannen Uberpop-chauffeurs belaagd in Amsterdam. Dat bevestigt een woordvoerder van Uberpop na berichtgeving van De Telegraaf. Zeker twee belaagde chauffeurs hebben aangifte gedaan, meldt de politie. In een van de twee zaken zijn twee mannen aangehouden voor bedreiging en roekeloos rijgedrag.

Wat gek zeg! Zomaar, opeens, staan er dus hele groepen tokkies klaar om Uberpop-chauffeurs te bedreigen. Wie zouden dat zijn? Boze klanten? Jan met de Tokkiepet die zich verveelt en geen zin heeft in een voetbalrel?

Nou?

Gewapend met boksbeugels en hamers heeft een groep gemaskerde mannen Uberpop-chauffeurs belaagd in Amsterdam. Dat bevestigt een woordvoerder van Uberpop na berichtgeving van De Telegraaf. Zeker twee belaagde chauffeurs hebben aangifte gedaan, meldt de politie. In een van de twee zaken zijn twee mannen aangehouden voor bedreiging en roekeloos rijgedrag.

Hallo, Nederlandse staat, word eens wakker? Ten eerste moet Uberpop gewoon legaal worden verklaard en ten tweede moet er iets aan gedaan worden aan taxichauffeurs die zich steeds meer als maffialeden beginnen te gedragen.

Wat is dit voor ongein? In iedere sector is het heel normaal om met andere bedrijven te concurreren. Als iemand de strijd met je aangaat (let wel, de concurrentiestrijd, niet een oorlog die met fysiek geweld wordt uitgevochten) verlaag je je prijs en/of lever je een beter service, waardoor je je van die ander probeert te onderscheiden.

Wat je vooral niet hoort te doen in een ontwikkelde, vrije samenleving is snel een bivakmuts opdoen, je honkbalknuppel pakken, en erop los slaan! Natuurlijk wisten we al lang dat de taxiwereld bevolkt wordt door de grootst mogelijke tokkies, maar dit is zelfs voor hun doen bijzonder asociaal.

Kan de staat hier de bezem even goed doorheen halen? Pak de taxi-maffia maar kei-hard aan. Dit soort wangedrag kan niet worden geaccepteerd.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

14 reacties

  1. tonzwart

    Blijft de vraag, wie zou hier toch achter zitten? Daar was ik zo benieuwd naar.

  2. Stevie

    Ooit een taxi genomen in 020 ???? 70% zijn de ons wel bekende en door de Pvdarabieren / G.Slinx en Dhimmy666 / zo geliefde cultuur verrijkers … Need I say more …..

  3. Trudy

    Ik zou maar goed nadenken om op de PvdA te stemmen…want al dat geweld in de samenleving komt uit hun Islamitische achterban……En stem je wel op de PvdA dan stem je op meer islamitisch geweld……..Doet mij terug denken aan de Gestapo en zijn nazi’s….

    1. Wilhelmson

      De kommunistische knokploegen moesten vaak niet onderdoen voor nazi’s. Van hetzelfde laken een broek.

  4. D. G. Neree

    Ga maar eens op de taxistandplaats bij het Centraal Station kijken. Dan heb je al gegeten en gedronken

  5. Bedprotest

    Jammer dat Michael vergeet dat je als taxiondernemer aan legio eisen moet voldoen en veel geld moet investeren om aan wettelijke eisen te voldoen.
    Als jan met de pet vervolgens (zonder aan deze eisen te voldoen) het brood uit de mond van de taxichauffeur steelt (die trouwens ook een jodenfooi verdienen) dan kan ik me hun boosheid wel voorstellen.
    Oplossing: Laat alle wettelijke eisen t.b.v. het personenvervoer vallen en dan kunnen gewone taxichauffeurs pas concurreren met die Uber dummies.
    Taximaffia=hard werkende mensen aan de leiband van de wet.

  6. dickyrotterdam

    MICHAEL Ik las dat je stelde de taxiwereld KEIHARD aan te pakken? In dit softe Kabouterland iets keihard aanpakken?
    Laat ze het maar niet horen!

  7. Pietje Precies

    De taxi branche is zo overgereguleerd, dan kan ik me voorstellen dat normale chauffeurs een beetje moeite hebben met concurrentie vervalsende Uber rijders. die hoeven nergens aan te voldoen en al helemaal niet bij een maffiose taxicentrale aangesloten te zijn.
    Deze taferelen zijn mede schuld van de overheid met haar regeldrift.

  8. Mart

    Gemaskerd… natuurlijk!!

  9. Nog1

    Natuurlijk is het geweld niet de methode.

    Maar Michael heeft het probleem duidelijk niet zo goed begrepen als hij schrijft ‘ In iedere sector is het heel normaal om met andere bedrijven te concurreren.’

    Het probleem is niet dat UberPop niet mag concurreren, maar dat ze zich niet aan de Nederlandse wet wenst te houden, terwijl de concurrenten dit wel moeten.

    In principe is UberPop dus een criminele organisatie; een organisatie die vanwege geldelijk gewin zich structureel niet aan de wet houdt, anderen aan zet om hetzelfde te doen, en de klanten levert om dit te kunnen doen.

    Een gevangenisstraf voor lidmaatschap lijkt me derhalve op zijn plaats.

  10. Teun

    Moet je je maar niet Uber noemen, want dan krijg je de Untermenschen achter je aan.

  11. jelle

    @ Michael van der Galien
    Snorders.
    Ken je die term?
    In de Bijlmer is er al tientallen jaren geen officiele taxi-standplaats meer.
    Allemaal weggemept, weggekankerd door de Bijlmer-“Snorders”.
    Een taxi-chauffeur moest vroeger ’n proeve van vakbekwaamheid afleggen voordat ie dat beroep mocht uitoefenen.
    Plus nog het een en ander aan peperdure hardware.
    Een of andere Turk met ’n uitkering en een tomtom en ’n APK-gekeurd otootje is nu voor jou volwaardig geschikt om taxi-chauffeurtje te spelen?

    Ik zou nog geen “APK-gekeurd”-barrel van jou kopen.

    Maar @Michael van der Galien

  12. jelle

    “Maar @Michael van der Galien”
    Laat dat maar zitten.

  13. J. C. Th. Kohler

    Michael van der Galiën:

    “Ten eerste moet Uberpop gewoon legaal worden verklaard…”

    Vertel er eens bij waarom, Michael?

    Ondergetekende heeft achttien jaar een taxibedrijf gerund in Den Haag. Alvorens ik aan de slag kon als taxichauffeur, heb ik eerst moeten proefrijden met een examinator van de verkeerspolitie, afdeling Vervoerswezen. Ook enige theoretische kennis was vereist. Waar zijn de ambassades, de grootste ziekenhuizen, etc. Toen ik dat met goed gevolg had afgelegd, en ik had een Verklaring omtrent het Gedrag ingeleverd, mocht ik als chauffeur aan het werk.

    Toen ik voor mezelf wilde beginnen, moest ik een vergunning kopen, prijs in 1973 fl. 40.000,= Ik moest ingeschreven zijn bij de Kamer van koophandel. Was verplicht aangesloten bijde Haagse Taxicentrale, de HTT. Moest me aansluiten bij de organisatie van taxiondernemers, de SHTO. Maar zonder auto begin je weinig, dus die Mercedes moest ook aangeschaft worden. Die moest twee keer per jaar gekeurd worden bij de RDW.

    Nu komt er een club van wetsovertreders, die een gat in de markt zien. Niet zoals die kwiebes vanavond bij Pauw zei, om het taxibedrijf te innoveren, maar om z’n zakken te vullen. Let wel: op een onwettige manier. Met auto’s die niet aan de wettelijke eisen voldoen; met chauffeurs die evenmin aan enige wettelijke eis voldoen. Die niet zijn ingeschreven bij een Kamer van Koophandel of een organisatie van taxiondernemers. Chauffeurs die géén Verklaring omtrent het Gedrag hoeven te overleggen. Die geen bijdrage hoeven te betalen aan een taxicentrale. Waarvan de vakkennis niet is onderzocht. Die niet in het bezit zijn van een zgn. Rijkaart, een vergunning om als taxichauffeur te moegen werken. Kortom: een zooitje ongeregeld, dat schijt heeft aan alle wetten en regels, en dat op volkome illegale manier bezig is het eten uit de mond van de reguliere taxichauffeus en -ondernemers te stoten. En jij vindt dan dat zooitje criminelen legaal moet worden verklaard? Als ik jou was zou ik met spoed professionele hulp gaan zoeken. Misschien is er een therapie voor deze vorm van geestesziekte.

    j.c.th.kohler@ziggo.nl

Reacties zijn gesloten.

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.